zo te zeggen, wat een vreselijk anglicisme. Ik vind het zo schandalig hoe het met mn Nederlands gaat, de laatste tijd..quote:Op woensdag 16 maart 2011 08:56 schreef Jagärtrut het volgende:
hefekloesse zijn gist dumplings. soort bakpao broodjes zonder de bakpao, zo te zeggen...
[ afbeelding ]
Ah, ik ben niet de enige die van lekker snoepen houdtquote:Op woensdag 16 maart 2011 08:52 schreef Merel het volgende:
Gisteren:
O - pak drinkontbijt, half chocoladebroodje, bakje fruit, 3 glazen jus, 2 koekjes, 4 pepermuntjes
L - bolletje brie, bolletje rosbief, 2 glazen melk
T - halve snickers, glas jus
D - flinke berg pasta met gehaktsaus, sla met dressing, 2 glazen wijn
T- bakje chips, 2 glaasjes drambuie, glas jus
Mm.
nee, ze zijn van gister va m'n lijstje naar vandaag verhuisd..quote:Op woensdag 16 maart 2011 09:07 schreef Perruche het volgende:
Oh die bapao dingen had je gisteren ook toch! was de naam vergeten...
Ben je de schade aan het inhalen?quote:Op woensdag 16 maart 2011 08:52 schreef Merel het volgende:
Gisteren:
O - pak drinkontbijt, half chocoladebroodje, bakje fruit, 3 glazen jus, 2 koekjes, 4 pepermuntjes
L - bolletje brie, bolletje rosbief, 2 glazen melk
T - halve snickers, glas jus
D - flinke berg pasta met gehaktsaus, sla met dressing, 2 glazen wijn
T- bakje chips, 2 glaasjes drambuie, glas jus
Mm.
ik vertrek donderdagavond! tot eind juli ergens, idd naar das Buitenlandquote:Op woensdag 16 maart 2011 09:11 schreef Perruche het volgende:
Oh ok, ook lekker
Blurred, wanneer ga je eigenlijk? en voor hoelang? En waarheen, naar das Buitenland toch?spannend!
ja lekker! appel met pindakaas is ook heel lekker trouwensquote:
quote:Op woensdag 16 maart 2011 09:26 schreef Blurred86 het volgende:
[..]
ik vertrek donderdagavond! tot eind juli ergens, idd naar das Buitenland
echt! Waar? heb je al een huis? Wat ga je doen? ik vond Dublin niet zo leuk maar ik denk dat dat meer aan mij lag dan aan de stad. het land is wel echt prachtigSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik las 'appeltaartje'quote:Op woensdag 16 maart 2011 09:34 schreef MarMar het volgende:
Oeh! UPS zegt dat mn apparaatje al in Drachten is!
Erg de moeite waard!quote:Op woensdag 16 maart 2011 09:33 schreef Viking84 het volgende:
Ik heb oa de briefwisseling tussen Hermans en Reve
wil ik ook wel weten!quote:Op woensdag 16 maart 2011 09:48 schreef MarMar het volgende:
aardbeienrisotto klinkt wel errug lekker! hoe maak je dat?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Arme jijquote:Op woensdag 16 maart 2011 10:08 schreef MarMar het volgende:
oh bleh, even klagen hoor..
Ik moet 2 tot 3 keer per dag een zakje poeier in een glas water gooien, vezels, want niet bewegen == megaslechte stoelgang en de meds die ik regelmatig krijg helpen daar ook al niet bij..
Dat spul is ZO SMERIG! Echt kotssmilie waardig, het smaakt naar behanglijm
Ik zeg toch nog dat er nog iets bij m'n gnocchi moetquote:Op woensdag 16 maart 2011 10:08 schreef Perruche het volgende:
Nette lijstjes weer, maar Vik, ik vind echt dat je weinig groente eet.
Dat is heel simpel: basisrecept risotto en als extra handeling de laatste 5 minuten aardbeien meeverwarmen. Garneren met verse aardbeien en als je het lekker vindt kun je er rucola en parmaham bijdoen.quote:Op woensdag 16 maart 2011 09:48 schreef MarMar het volgende:
aardbeienrisotto klinkt wel errug lekker! hoe maak je dat?
ja, dan nog vind ik het weinig groente. Ik bergelijk natuurlijk met mezelfquote:Op woensdag 16 maart 2011 10:10 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik zeg toch nog dat er nog iets bij m'n gnocchi moet.
En verder houd ik echt niet van groente, dus als ik op de meeste dagen vd week groente eet, dan is dat al een hele prestatie, want het kost me moeite dingen te bedenken die ik wel lekker vind of ze zo klaar te maken dat dingen die ik eigenlijk niet lust wel lekker zijn.
Heb je misschien nog tips voor mensen die niet echt van groente houden? Ik eet eigenlijk ook te weinig groenten. Ik gruwel van rauwkost en er zijn veel groentes die ik niet lekker vind. Salades als lunch eet ik dus niet.quote:Op woensdag 16 maart 2011 10:12 schreef Perruche het volgende:
[..]
ja, dan nog vind ik het weinig groente. Ik bergelijk natuurlijk met mezelfmaar ik heb dan zo rauwkost voor de lunch en dan ook nog in de avond. Maar ja als je het niet lust is het idd niet zo tof, ik vind groenten echt heerlijk, beter dan vlees enzo. Maar ja als je elke dag een beetje eet krijg je geen schuerbuik dus het zit vast wel goed
Waarom niet een appel en nog een ander stuk fruit?quote:Op woensdag 16 maart 2011 10:12 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat is heel simpel: basisrecept risotto en als extra handeling de laatste 5 minuten aardbeien meeverwarmen. Garneren met verse aardbeien en als je het lekker vindt kun je er rucola en parmaham bijdoen.
Viking: waarom zou je niet 2x een appel eten?
quote:Op woensdag 16 maart 2011 10:12 schreef Perruche het volgende:
[..]
ja, dan nog vind ik het weinig groente. Ik bergelijk natuurlijk met mezelfmaar ik heb dan zo rauwkost voor de lunch en dan ook nog in de avond. Maar ja als je het niet lust is het idd niet zo tof, ik vind groenten echt heerlijk, beter dan vlees enzo. Maar ja als je elke dag een beetje eet krijg je geen schuerbuik dus het zit vast wel goed
![]()
Oef... ik weet niet, ik snap wel dat je het niet lust, ik heb hetzelfde bij veel vleessoorten. inderdaad soepen, sommige mensen doen het door de pasta maar persoonlijk heb ik liever veel pasta weinig sausquote:Op woensdag 16 maart 2011 10:14 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Heb je misschien nog tips voor mensen die niet echt van groente houden? Ik eet eigenlijk ook te weinig groenten. Ik gruwel van rauwkost en er zijn veel groentes die ik niet lekker vind. Salades als lunch eet ik dus niet.
Het enige wat ikzelf kan bedenken is vaker soep eten. Dat doe ik nu bij de lunch.
SPOILER: bleh!Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als je geen groente lust, is het dan niet een idee het bij andere dingen te combineren? Bijvoorbeeld tussen het brood met vlees en een klodder mayo, dan krijg je het tenminste binnen en de andere dingen overheersen en hebt de frisheid van groente!Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
lust je wortelen? Flink wat wortels raspen, wat rozijntjes er door. Een dressing maken met wat olie, azijn, peper en zout en honing, er doorheen doen, even wachten, en smullen. Ik vind dat een ideaal tussendoortje..quote:Op woensdag 16 maart 2011 10:10 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik zeg toch nog dat er nog iets bij m'n gnocchi moet.
En verder houd ik echt niet van groente, dus als ik op de meeste dagen vd week groente eet, dan is dat al een hele prestatie, want het kost me moeite dingen te bedenken die ik wel lekker vind / niet zum kotzen vind of ze zo klaar te maken dat dingen die ik eigenlijk niet lust wel lekker zijn.
Nou ja, ik moet niks zeggen, want ik eet twee sinaasappelsquote:
Kijk! Dat bedoel ik. Groenten hebben allemaal zo'n andere smaak. en of je een pompoen hebt en er soep van maakt, in de pasta saus doet of een indiase of Thaise curry mee bereid is zo'n wereld van verschil voor de smaak...! Experimentenquote:Op woensdag 16 maart 2011 10:18 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Meer groente in de vorm van rauwkost is wel een goed idee op zich, als tussendoortje.
Maar mijn moeder heeft mijn lust voor groente echt verpest met d'r eeuwige gekookte aardappels met vleesch en groente. Ze hield me ook altijd voor dat ik problemen zou krijgen als ik bij andere mensen ging eten, maar dat heb ik echt nooit gehad, want die stopten hun groenten dan in eoa 'exotisch' gerecht en dan lust ik het wel.
quote:Op woensdag 16 maart 2011 10:19 schreef V1z0R het volgende:
Aww!SPOILER: bleh!Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als je geen groente lust, is het dan niet een idee het bij andere dingen te combineren? Bijvoorbeeld tussen het brood met vlees en een klodder mayo, dan krijg je het tenminste binnen en de andere dingen overheersen en hebt de frisheid van groente!.
En wb groente: ja, maar dan is het weer zo weinig dat ik denk dat ik het net zo goed niet kan doen, omdat het toch geen zoden aan de dijk zet.
Niet meer actief op Fok!
Movicolon?quote:Op woensdag 16 maart 2011 10:08 schreef MarMar het volgende:
oh bleh, even klagen hoor..
Ik moet 2 tot 3 keer per dag een zakje poeier in een glas water gooien, vezels, want niet bewegen == megaslechte stoelgang en de meds die ik regelmatig krijg helpen daar ook al niet bij..
Dat spul is ZO SMERIG! Echt kotssmilie waardig, het smaakt naar behanglijm
M.i. maakt het weinig uit. Zolang ze niet op appels alleen leeft en gedurende de loop van de week ook andere groenten en fruit eet......quote:Op woensdag 16 maart 2011 10:16 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Waarom niet een appel en nog een ander stuk fruit?
Hehe, zo erg ben ik ook weer niet, dat ik mayo nodig heb om groenten naar binnen te werken.quote:Op woensdag 16 maart 2011 10:19 schreef V1z0R het volgende:
Als je geen groente lust, is het dan niet een idee het bij andere dingen te combineren? Bijvoorbeeld tussen het brood met vlees en een klodder mayo, dan krijg je het tenminste binnen en de andere dingen overheersen en hebt de frisheid van groente!
Dit is al de beste kwa smaakquote:Op woensdag 16 maart 2011 10:10 schreef Perruche het volgende:
[..]
Arme jijzijn er geen alternatieven met een beter smaakje?
Ik merk idd al zoveel verbetering in de darmpjes sinds ik weer sport. Vind het echt heel knap hoe jij zonder veel te bewegen toch zoveel bent afgevallen. Kan je eigenlijk wel met je armen "gewoon" dingen doen of werken die ook niet mee?
Ja maar je moet minimaal 2 ons groente per dag eten. Geen idee hoeveel dat precies is, maar het klinkt als veelquote:Op woensdag 16 maart 2011 10:24 schreef V1z0R het volgende:
Halve paprika vind ik niet echt weinig Vik! En die krijg je makkelijk tussen twee boterhammen.
Vroeger was ik lastig qua groente, nu mik ik zowat alles er gewoon in
Begon ik net een beetje enthousiast te worden...quote:Op woensdag 16 maart 2011 10:25 schreef Jagärtrut het volgende:
sla zet natuurlijk ook geen zoden aan de dijk qua groentes.
Doe dan spinazie of rucola, veel beter dan sla! Veldsla zit al weinig in, ijsbergsla is helemaal niets anders dan water feitelijk...quote:Op woensdag 16 maart 2011 10:24 schreef Viking84 het volgende:
Maar tomaten zijn ook geen groente!.
Tijdje geleden at ik boterhammen met kaas, tomaat en komkommer en een beetje mayo. Als ik daar nou ook nog eens een blaadje sla bij stop! Of wat rauwkost!
Paprika is in ieder geval wel heel gezond! En houd je van avocado? Kan je plakjes op je boterham kipfilet o.i.d. doen.quote:Op woensdag 16 maart 2011 10:26 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ja maar je moet minimaal 2 ons groente per dag eten. Geen idee hoeveel dat precies is, maar het klinkt als veel. Is een halve paprika al 1 ons dan?
.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |