abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94180561
Het vorige deel: Slank 1394. O+ bleekselderij
De Slankreeks

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden

• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.

• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.

• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.

• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.

• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!

Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop: • O Ontbijt • T Tussendoortje • L Lunch • D Diner • S Sport

Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.

BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Dieetweb Op dieetweb wordt een lijstje bijgehouden dat hier geplaatst wordt. Wil je in dat lijstje komen, ga dan naar Dieet-web en maak daar een account aan. Met je eigen account kun je zelf je updates doorgeven. Nadat je een account hebt aangemaakt en een eerste update hebt ingevoerd, moet je Troel even een PM sturen dat je in het lijstje wilt van dit topic, want die zorgt ervoor dat je aan het juiste lijstje gekoppeld wordt. Stuur je geen PM, dan kom je niet in de lijst. Verder een kleine tip: zet in het onderwerp van de PM of het gaat om SLANK, zodat daar geen twijfel over is, waardoor het nog langer kan duren. Mocht het echt ontzettend lang duren, stuur dan rustig nog een keer een PM. Update minmaal eens per maand om in het lijstje te blijven staan. Dit lijstje is niet verplicht hoor!!

Linkjes Heel heel vroeger hadden we een hele lijst met linkjes, ik denk dat niemand hier meer kijkt, geef anders een gil, ben wel benieuwd; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.

Mocht je de laatste zijn die in een topic post, open dan even een nieuwe! De OP is hier te vinden
Ja doei.
pi_94180595
definitief lijstje gisteren!

O: yoghurt met appel, banaan en muesli
T: handje cashews, 3 blokjes oude kaas
L: aardappeltortilla
T: 3 mentos
T: bak yoghurt met wat muesli
S: 35 minuten hardlopen
D: chipata's met tzaziki, feta en falafel
T: glaasje wijn

een klein beetje te weinig groente (al had de tzaziki wel een hele komkommer!), maar weinig onzin en daar ben ik tevreden over.

Planning vandaag:
O: yoghurt met banaan en appel en muesli
T: bakje yoghurt met wat muesli
L: hefeklosse met bosbessen
T: ?
R: 2,5 uur treinen naar Nederland
T: wijn bij m'n ouders
pi_94180615
O+ koffie O+
Ja doei.
  woensdag 16 maart 2011 @ 08:52:16 #4
331 Merel
Be here now.
pi_94180740
Gisteren:
O - pak drinkontbijt, half chocoladebroodje, bakje fruit, 3 glazen jus, 2 koekjes, 4 pepermuntjes
L - bolletje brie, bolletje rosbief, 2 glazen melk
T - halve snickers, glas jus
D - flinke berg pasta met gehaktsaus, sla met dressing, 2 glazen wijn
T- bakje chips, 2 glaasjes drambuie, glas jus

Mm.
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
pi_94180765
:D Nynke je R ipv S :D maar wat is hefeklosse... :?

mijn planning:

O: 2x v. boterham (1 x boter/kaas, 1x boter/jam
T: appel ofander fruit
L: 200 gr rauwkost (courgette, bleekselderij, sla, komkommer, dressing), 1 pistoletje met tonijnsalade
T: 200 gr yoghurt met banaan
B: 40 minuten fietsen
D: stoofvlees,courgette
S: bodypump + 10 minuten crosstraining
T: handje amandelen
pi_94180831
hefekloesse zijn gist dumplings. soort bakpao broodjes zonder de bakpao, zo te zeggen...
pi_94180842
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 08:56 schreef Jagärtrut het volgende:
hefekloesse zijn gist dumplings. soort bakpao broodjes zonder de bakpao, zo te zeggen...
[ afbeelding ]
zo te zeggen, wat een vreselijk anglicisme. Ik vind het zo schandalig hoe het met mn Nederlands gaat, de laatste tijd..
pi_94180989
Goedemorgen... :z :z :z
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_94181010
Goedemorgen :)
'Zeg maar' is ook niet je-van-het vind ik anders Jag!
  woensdag 16 maart 2011 @ 09:05:32 #10
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_94181024
Ik heb redelijk geslapen. Vannacht nog wel paar keer wakker en precies rond de tijd dat het tijd was voor de volgende ibu. Dus dat kwam nog wel goed uit. Verder ben ik gewoon moe door het slechte slapen de laatste tijd, de pijn en nog wat andere dingen.

Vandaag laatste dag op kantoor deze week, morgen de hele dag in Utrecht. Dat is dan wel weer fijn :).
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_94181050
lol @ TT

Goedemorgen en koffie!

Lijstje voor vandaag:
O: fruit n fibre met melk
L: broodje haring (de laatste uit het potje meh), rauwkostsalade
T: meloen O+
T: grote matze met ham en kaas en komkommer en tomaat
D: maaltijdsoep met salade en stokbrood
T: warme appel met yoghurt
pi_94181074
Oh die bapao dingen had je gisteren ook toch! was de naam vergeten...
  woensdag 16 maart 2011 @ 09:07:57 #13
229513 Blurred86
Live Positive
pi_94181076
mogge :O tijd voor koffie en havermout en dan maar eens beginnen met orde scheppen in de chaos die mijn kamer bij mijn ouders nu is :')

fijn dat je een beetje hebt kunnen slapen vannacht xm!
but I am broken too, and spoken for, do not tempt me
  woensdag 16 maart 2011 @ 09:08:11 #14
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_94181083
quote:
Op woensdag 16 maart 2011 08:52 schreef Merel het volgende:
Gisteren:
O - pak drinkontbijt, half chocoladebroodje, bakje fruit, 3 glazen jus, 2 koekjes, 4 pepermuntjes

Mm.
Ah, ik ben niet de enige die van lekker snoepen houdt ;)
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_94181108
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 09:07 schreef Perruche het volgende:
Oh die bapao dingen had je gisteren ook toch! was de naam vergeten...
nee, ze zijn van gister va m'n lijstje naar vandaag verhuisd..
pi_94181151
Oh ok, ook lekker :9

Blurred, wanneer ga je eigenlijk? en voor hoelang? En waarheen, naar das Buitenland toch? *O* spannend!
  woensdag 16 maart 2011 @ 09:17:13 #17
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_94181282
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 08:52 schreef Merel het volgende:
Gisteren:

Mm.
Ben je de schade aan het inhalen? :D Fijn dat je weer eet in ieder geval :P
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  woensdag 16 maart 2011 @ 09:19:02 #18
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_94181325
Overigens vind ik bleekselderij erg lekker. Gekookt in witte wijn, gegratineerd, maar ook rauw bijvoorbeeld met een kruidenkaasdip of blauwe kaas.
pi_94181475
of met pindakaas! :9
  woensdag 16 maart 2011 @ 09:26:50 #20
229513 Blurred86
Live Positive
pi_94181498
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 09:11 schreef Perruche het volgende:
Oh ok, ook lekker :9

Blurred, wanneer ga je eigenlijk? en voor hoelang? En waarheen, naar das Buitenland toch? *O* spannend!
ik vertrek donderdagavond! tot eind juli ergens, idd naar das Buitenland :P

[ Bericht 16% gewijzigd door Blurred86 op 16-03-2011 12:01:22 ]
  woensdag 16 maart 2011 @ 09:27:28 #21
229513 Blurred86
Live Positive
pi_94181514
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 09:25 schreef Jagärtrut het volgende:
of met pindakaas! :9
ja lekker! appel met pindakaas is ook heel lekker trouwens :9
pi_94181582
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 09:26 schreef Blurred86 het volgende:

[..]

ik vertrek donderdagavond! tot eind juli ergens, idd naar das Buitenland :P
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
echt! Waar? heb je al een huis? Wat ga je doen? ik vond Dublin niet zo leuk maar ik denk dat dat meer aan mij lag dan aan de stad. het land is wel echt prachtig :)
pi_94181616
* MarMar vindt pindakaas heel vies!
*schrug*
  woensdag 16 maart 2011 @ 09:33:41 #24
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_94181667
Christ, wat veel jus, Merel :o

Ik ben net pas wakker :@ straks 6,5 km hardlopen, vanmiddag eens opruimen hier en verder lekker lezen. Ik heb oa de briefwisseling tussen Hermans en Reve O+
Niet meer actief op Fok!
pi_94181685
Oeh! UPS zegt dat mn apparaatje al in Drachten is!
  woensdag 16 maart 2011 @ 09:37:28 #26
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_94181771
quote:
Op woensdag 16 maart 2011 09:34 schreef MarMar het volgende:
Oeh! UPS zegt dat mn apparaatje al in Drachten is!
Ik las 'appeltaartje' :')
Niet meer actief op Fok!
pi_94181816
Waar het hoofd vol van is, Vik!

Mijn schoenen zijn ook onderweg..

Wij gaan zaterdag naar Hamburg, wat winkelen, tenten kijken enzo. Zin in! Ben er een keer eerder geweest, toen de Duutser en ik op het punt stonden uit elkaar te gaan, maar nu met goede moed er naar toe. Eerst een paar dagen Nederland!
pi_94181954
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 09:33 schreef Viking84 het volgende:
Ik heb oa de briefwisseling tussen Hermans en Reve O+
Erg de moeite waard!

Het gaat hier heel aardig met gezonder eten en meer bewegen. In 2 weken en 3 dagen tijd ben ik daardoor 2 kilo afgevallen! *O* Lijstje voor vandaag:

O: 2 volkoren boterhammen filet americain
T: flinke handvol gemengde noten
T: appel
L: soep en 2 volkoren boterhammen met vis of oude kaas
T: een bak magere yoghurt
T: een appel of 2 boterhammen als ik omkom van de honger
D: aardbeienrisotto
T: klein stukje heel pure chocolade

Vandaag geen zin om op pad te gaan. Het ziet er buiten grijs uit en m'n zoontje heeft een pyjamadag. Morgen ga ik met m'n dochtertje op pad en dan ga ik flink aan de wandel met haar in de draagdoek.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_94181989
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 09:37 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ik las 'appeltaartje' :')
lol
pi_94182029
Mogguh! :W

Ahw, XM :*

Zo Merel, das een lekker lijstje! :D

Gisteren al om 11uur naar bed, en gewoon nog moe...
Vanavond maar wat simpel eten maken, was doen en dan lekker op de bank filmpje kijken, blegh!
Lekker depri doen ofzo :')

Das een net lijstje Claudia! ^O^
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_94182107
aardbeienrisotto klinkt wel errug lekker! hoe maak je dat?
  woensdag 16 maart 2011 @ 09:51:07 #32
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_94182179
quote:
Op woensdag 16 maart 2011 09:48 schreef MarMar het volgende:
wil ik ook wel weten!
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 16 maart 2011 @ 09:51:54 #33
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_94182198
Idd net lijstje claudia. Ik zou alleen niet kiezen voor twee appels.
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 16 maart 2011 @ 09:56:33 #34
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_94182337
Zo, laptop aan, havermout op schoot. Eens even een mooi rondje uitstippelen voor straks :9.
Niet meer actief op Fok!
pi_94182464
Planning voor vandaag
O: dubbele boterham pindakaas
T: twee plakjes roggebrood met pindakaas
L: dubbele boterham met ham
T: appel
T: peer
D: kippeboutje uit de oven met rijst en groentes in ketjapsaus
T: hangop met stoofpeertjes
  woensdag 16 maart 2011 @ 10:03:17 #36
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_94182533
Mijn planning:

O: bord havermout
S: 6,5 km hardlopen
T: banaan
L: twee boterhammen met vleeswaren
T: sinaasappel, appel
T: twee boterhammen met pindakaas
D: gnocchi met ik weet nog niet wat, nog even iets zoeken

Verder veel thee en water. Al 1,5 troeploze week achter de rug en ik mis m'n cola ook niet *O*.
Niet meer actief op Fok!
pi_94182535
nu ik gisteren weer ben gaan hardlopen vind ik de drempel om weer te gaan weer een stuk lager, merkte ook dat ik nog prima kon lopen zeg maar.. gelukkig geen last van m'n nek en schouders gehad O+

morgen weer *)
Ja doei.
pi_94182684
oh bleh, even klagen hoor..
Ik moet 2 tot 3 keer per dag een zakje poeier in een glas water gooien, vezels, want niet bewegen == megaslechte stoelgang en de meds die ik regelmatig krijg helpen daar ook al niet bij..
Dat spul is ZO SMERIG! Echt kotssmilie waardig, het smaakt naar behanglijm :r
pi_94182707
Nette lijstjes weer, maar Vik, ik vind echt dat je weinig groente eet.

Hoi claudia! Gaat goed al, 2 kilo :)

Vaaizor, hoezo depri...?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_94182750
quote:
18s.gif Op woensdag 16 maart 2011 10:08 schreef MarMar het volgende:
Ik moet 2 tot 3 keer per dag een zakje poeier in een glas water gooien, vezels, want niet bewegen == megaslechte stoelgang en de meds die ik regelmatig krijg helpen daar ook al niet bij..
Arme jij :* zijn er geen alternatieven met een beter smaakje?

Ik merk idd al zoveel verbetering in de darmpjes sinds ik weer sport. Vind het echt heel knap hoe jij zonder veel te bewegen toch zoveel bent afgevallen. Kan je eigenlijk wel met je armen "gewoon" dingen doen of werken die ook niet mee?
  woensdag 16 maart 2011 @ 10:10:42 #41
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_94182771
quote:
14s.gif Op woensdag 16 maart 2011 10:08 schreef Perruche het volgende:
Nette lijstjes weer, maar Vik, ik vind echt dat je weinig groente eet.
Ik zeg toch nog dat er nog iets bij m'n gnocchi moet ;).

En verder houd ik echt niet van groente, dus als ik op de meeste dagen vd week groente eet, dan is dat al een hele prestatie, want het kost me moeite dingen te bedenken die ik wel lekker vind / niet zum kotzen vind of ze zo klaar te maken dat dingen die ik eigenlijk niet lust wel lekker zijn.
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 16 maart 2011 @ 10:11:05 #42
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_94182783
Ja V1z0R, vertel eens wat er is? :o.
Niet meer actief op Fok!
pi_94182809
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 09:48 schreef MarMar het volgende:
Dat is heel simpel: basisrecept risotto en als extra handeling de laatste 5 minuten aardbeien meeverwarmen. Garneren met verse aardbeien en als je het lekker vindt kun je er rucola en parmaham bijdoen.

Viking: waarom zou je niet 2x een appel eten?
pi_94182818
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 10:10 schreef Viking84 het volgende:

[..]

En verder houd ik echt niet van groente, dus als ik op de meeste dagen vd week groente eet, dan is dat al een hele prestatie, want het kost me moeite dingen te bedenken die ik wel lekker vind of ze zo klaar te maken dat dingen die ik eigenlijk niet lust wel lekker zijn.
ja, dan nog vind ik het weinig groente. Ik bergelijk natuurlijk met mezelf :P maar ik heb dan zo rauwkost voor de lunch en dan ook nog in de avond. Maar ja als je het niet lust is het idd niet zo tof, ik vind groenten echt heerlijk, beter dan vlees enzo. Maar ja als je elke dag een beetje eet krijg je geen schuerbuik dus het zit vast wel goed :D
pi_94182879
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 10:12 schreef Perruche het volgende:

[..]

ja, dan nog vind ik het weinig groente. Ik bergelijk natuurlijk met mezelf :P maar ik heb dan zo rauwkost voor de lunch en dan ook nog in de avond. Maar ja als je het niet lust is het idd niet zo tof, ik vind groenten echt heerlijk, beter dan vlees enzo. Maar ja als je elke dag een beetje eet krijg je geen schuerbuik dus het zit vast wel goed :D
Heb je misschien nog tips voor mensen die niet echt van groente houden? Ik eet eigenlijk ook te weinig groenten. Ik gruwel van rauwkost en er zijn veel groentes die ik niet lekker vind. Salades als lunch eet ik dus niet.

Het enige wat ikzelf kan bedenken is vaker soep eten. Dat doe ik nu bij de lunch.
  woensdag 16 maart 2011 @ 10:16:57 #46
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_94182944
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 10:12 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dat is heel simpel: basisrecept risotto en als extra handeling de laatste 5 minuten aardbeien meeverwarmen. Garneren met verse aardbeien en als je het lekker vindt kun je er rucola en parmaham bijdoen.

Viking: waarom zou je niet 2x een appel eten?
Waarom niet een appel en nog een ander stuk fruit?
Niet meer actief op Fok!
pi_94182988
omdat appel.
Ja doei.
  woensdag 16 maart 2011 @ 10:18:51 #48
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_94182992
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 10:12 schreef Perruche het volgende:

[..]

:')

Meer groente in de vorm van rauwkost is wel een goed idee op zich, als tussendoortje ^O^.

Maar mijn moeder heeft mijn lust voor groente echt verpest met d'r eeuwige gekookte aardappels met vleesch en groente. Ze hield me ook altijd voor dat ik problemen zou krijgen als ik bij andere mensen ging eten, maar dat heb ik echt nooit gehad, want die stopten hun groenten dan in eoa 'exotisch' gerecht en dan lust ik het wel :P.
Niet meer actief op Fok!
pi_94182994
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 10:14 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Heb je misschien nog tips voor mensen die niet echt van groente houden? Ik eet eigenlijk ook te weinig groenten. Ik gruwel van rauwkost en er zijn veel groentes die ik niet lekker vind. Salades als lunch eet ik dus niet.

Het enige wat ikzelf kan bedenken is vaker soep eten. Dat doe ik nu bij de lunch.
Oef... ik weet niet, ik snap wel dat je het niet lust, ik heb hetzelfde bij veel vleessoorten. inderdaad soepen, sommige mensen doen het door de pasta maar persoonlijk heb ik liever veel pasta weinig saus :')

En tussen je boterhammen ofzo, wat tomaat en komkommer of sla, dat is vaak wel lekker zo'n frisse bite... En misschien ook nieuwe groentes proberen? Ik dacht bijvoorbeeld dat ik pompoen echt vies vond, maar met een ander recept bleek ik het heel lekker te vinden... Maar ik weet natuurlijk niet wat jullie al hebben uitgeprobeerd enzeau!
pi_94183007
SPOILER: bleh!
Als je geen groente lust, is het dan niet een idee het bij andere dingen te combineren? Bijvoorbeeld tussen het brood met vlees en een klodder mayo, dan krijg je het tenminste binnen en de andere dingen overheersen en hebt de frisheid van groente!
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_94183009
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 10:10 schreef Viking84 het volgende:

[..]

En verder houd ik echt niet van groente, dus als ik op de meeste dagen vd week groente eet, dan is dat al een hele prestatie, want het kost me moeite dingen te bedenken die ik wel lekker vind / niet zum kotzen vind of ze zo klaar te maken dat dingen die ik eigenlijk niet lust wel lekker zijn.
lust je wortelen? Flink wat wortels raspen, wat rozijntjes er door. Een dressing maken met wat olie, azijn, peper en zout en honing, er doorheen doen, even wachten, en smullen. Ik vind dat een ideaal tussendoortje..
pi_94183023
Ik eet al aardbeien bij het avondeten. 8-)

Ik neem het niet zo nauw met fruit variëren op één dag. Uiteindelijk is het toch belangrijker wat je zoal in een week tijd binnenkrijgt. Al moet ik bekennen dat ik dit meer zou moeten doen. Ik let er voor m'n zoontje wel goed op dat hij verschillende fruitsoorten eet (niet elke dag banaan0, dat hij idealiter 2 fruitmomenten op een dag heeft en niet meer (ook i.v.m. zijn gebit) en dat de fruitsoorten die hij eet niet allemaal heel suikerrijk zijn (meloen met mate, bijvoorbeeld).
  woensdag 16 maart 2011 @ 10:19:52 #53
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_94183026
quote:
6s.gif Op woensdag 16 maart 2011 10:18 schreef motorbloempje het volgende:
omdat appel.
Nou ja, ik moet niks zeggen, want ik eet twee sinaasappels :P. Maar daarnaast ook een appel en een banaan. Toch wel minimaal 3 stuks fruit per dag.

Mijn moeder heeft ook al eens tegen m'n huisarts geklaagd over dat niet groenten lusten en die reageerde zo van: "Nou dan doet ze het toch lekker niet? Zelf maar weten!" :')
Niet meer actief op Fok!
pi_94183045
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 10:18 schreef Viking84 het volgende:

[..]

:')

Meer groente in de vorm van rauwkost is wel een goed idee op zich, als tussendoortje ^O^.

Maar mijn moeder heeft mijn lust voor groente echt verpest met d'r eeuwige gekookte aardappels met vleesch en groente. Ze hield me ook altijd voor dat ik problemen zou krijgen als ik bij andere mensen ging eten, maar dat heb ik echt nooit gehad, want die stopten hun groenten dan in eoa 'exotisch' gerecht en dan lust ik het wel :P.
Kijk! Dat bedoel ik. Groenten hebben allemaal zo'n andere smaak. en of je een pompoen hebt en er soep van maakt, in de pasta saus doet of een indiase of Thaise curry mee bereid is zo'n wereld van verschil voor de smaak...! Experimenten :P
  woensdag 16 maart 2011 @ 10:20:58 #55
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_94183062
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 10:19 schreef V1z0R het volgende:
SPOILER: bleh!
Als je geen groente lust, is het dan niet een idee het bij andere dingen te combineren? Bijvoorbeeld tussen het brood met vlees en een klodder mayo, dan krijg je het tenminste binnen en de andere dingen overheersen en hebt de frisheid van groente!
Aww! :*.

En wb groente: ja, maar dan is het weer zo weinig dat ik denk dat ik het net zo goed niet kan doen, omdat het toch geen zoden aan de dijk zet :{.
Niet meer actief op Fok!
pi_94183073
quote:
Op woensdag 16 maart 2011 10:08 schreef MarMar het volgende:
Movicolon? :P
Je zou met pruimenspul van roosvicee (maar: zoete meuk) kunnen proberen of je er minder van kan nemen per dag.
Er zijn ook andere middeltjes, maar die zijn meer darmprikkelend- dus ik vraag me af of je dat fijner vindt.
  woensdag 16 maart 2011 @ 10:21:31 #57
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_94183081
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 10:16 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Waarom niet een appel en nog een ander stuk fruit?
M.i. maakt het weinig uit. Zolang ze niet op appels alleen leeft en gedurende de loop van de week ook andere groenten en fruit eet......

Tip voor groentehaters: pak er eens een kookboek met recepten voor kinderen bij. Daar staan heel veel recepten in hoe je groente kunt verstoppen: worteltjesmuffins bijvoorbeeld, of pastasaus van een heleboel verschillende gepureerde groenten met gehakt, gehaktballen met piepkleingemalen groente, gegratineerde puree van knolselderij uit de oven, zelfgemaakte groentechips,.,
pi_94183082
_O-
pi_94183100
:* voor vaizor.

nu moet ik even werken. Ben tenslotte ook op werk ;')

:W toedels!
pi_94183106
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 10:19 schreef V1z0R het volgende:
Hehe, zo erg ben ik ook weer niet, dat ik mayo nodig heb om groenten naar binnen te werken.

Ik zou mijn broodjes inderdaad wel wat rijkelijker kunnen beleggen en dan met wat groente erbij, maar ik houd écht niet van rauwe tomaat en ik vind niks smeriger dan komkommer. :+ Dan blijft het dus bij een paar blaadjes sla en dat zet ook geen zoden aan de dijk.

Misschien maar weer eens worteltjes gaan knabbelen overdag.
pi_94183108
ik ben ook een lastige groenteeter hoor..Ik vind eigenlijk alleen broccoli, prei en wortelen echt lekkere groenten. De rest vind ik zo zo, zeker zo. Ergens verwerkt in kan het best okay zijn. Maar, toch probeer ik wel elke dag iets groente-igs binnen te krijgen..
pi_94183162
Halve paprika vind ik niet echt weinig Vik! En die krijg je makkelijk tussen twee boterhammen.

Vroeger was ik lastig qua groente, nu mik ik zowat alles er gewoon in :')
  woensdag 16 maart 2011 @ 10:24:21 #63
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_94183167
Even kopie uit het vorige topic. Ik zoek weer advies ;)

Mijn planning:
O: 2 volkeren crackers met appelstroop (kwam vriendje mee aan)
T: 1 of 2 bammen met ....? Weet nog niet, vlees denk ik.
L: 2 bammen met grillworst (ja, vet, weet ik, ik zal dunner beleggen)
T: dubbel roggebrood met kaas
D: stukkie vlees met ehm.... moet nog kopen. Iemand tips?
En nog ergens tussendoor appel en mandarijnen

En good morning! Heb ik al verteld dat ik gisteren voor 200 euro bij lush heb besteld? Is voor 5 personen hoor hihi

@marmar: bah, die zakjes vezels. Sterkte daarmee
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  woensdag 16 maart 2011 @ 10:24:50 #64
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_94183186
Maar tomaten zijn ook geen groente! :P.

Tijdje geleden at ik boterhammen met kaas, tomaat en komkommer en een beetje mayo. Als ik daar nou ook nog eens een blaadje sla bij stop! Of wat rauwkost!
Niet meer actief op Fok!
pi_94183203
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 10:10 schreef Perruche het volgende:

[..]

Arme jij :* zijn er geen alternatieven met een beter smaakje?

Ik merk idd al zoveel verbetering in de darmpjes sinds ik weer sport. Vind het echt heel knap hoe jij zonder veel te bewegen toch zoveel bent afgevallen. Kan je eigenlijk wel met je armen "gewoon" dingen doen of werken die ook niet mee?
Dit is al de beste kwa smaak :') Ik had eerst nog ergere, die kreeg ik echt niet binnen.
Met mijn armen kan ik best veel, zolang het niet belastend is. Teveel met krukken lopen of zelf de rolstoel met de hand bewegen gaat niet, aardappels schillen ook niet, tenzij ik er 1 per uur mag doen :P
Op zich ziet de spierconditie in mijn armen er nog wel oke uit, dus blijkbaar doe ik er toch nog genoeg mee :) Probleem zit hem ook vooral in de gewrichten, en als je die altijd ontlasten moet, worden de spieren vanzelf slap. Wat mijn benen/heupen betreft, daar kan ik niet eens oefeningen mee in het water doen, dan blijft er bar weinig over.
Mijn rug- en buikspieren zijn huge tho, die staan de hele dag onder spanning in een poging mn wervels recht te trekken :P

Afvallen gaat me makkelijker af dan ik zelf gedacht had van te voren, wat me moeilijker lijkt is om straks de balans te vinden om op gewicht te blijven. Maar daar heb je gelukkig dietisten voor :) 30 maart heb ik een afspraak bij de dietist.
pi_94183211
sla zet natuurlijk ook geen zoden aan de dijk qua groentes.
  woensdag 16 maart 2011 @ 10:26:00 #67
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_94183226
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 10:24 schreef V1z0R het volgende:
Halve paprika vind ik niet echt weinig Vik! En die krijg je makkelijk tussen twee boterhammen.

Vroeger was ik lastig qua groente, nu mik ik zowat alles er gewoon in :')
Ja maar je moet minimaal 2 ons groente per dag eten. Geen idee hoeveel dat precies is, maar het klinkt als veel :'). Is een halve paprika al 1 ons dan? :P.
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 16 maart 2011 @ 10:26:34 #68
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_94183243
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 10:25 schreef Jagärtrut het volgende:
sla zet natuurlijk ook geen zoden aan de dijk qua groentes.
Begon ik net een beetje enthousiast te worden... }:| :').

Komkommer ook niet dan, kun je net zo goed water drinken.
Niet meer actief op Fok!
pi_94183251
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 10:24 schreef Viking84 het volgende:
Maar tomaten zijn ook geen groente! :P.

Tijdje geleden at ik boterhammen met kaas, tomaat en komkommer en een beetje mayo. Als ik daar nou ook nog eens een blaadje sla bij stop! Of wat rauwkost!
Doe dan spinazie of rucola, veel beter dan sla! Veldsla zit al weinig in, ijsbergsla is helemaal niets anders dan water feitelijk...

Vik, 4 boterhammen = 1 paprika en die zijn (bij mijn groenteboer op de markt) ~250gram.
pi_94183259
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 10:26 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ja maar je moet minimaal 2 ons groente per dag eten. Geen idee hoeveel dat precies is, maar het klinkt als veel :'). Is een halve paprika al 1 ons dan? :P.
Paprika is in ieder geval wel heel gezond! En houd je van avocado? Kan je plakjes op je boterham kipfilet o.i.d. doen.
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')