abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94170791
Beste Fokkers,

Onlangs heb ik 3 maanden huurachterstand opgebouwd vanwege werkloosheid. Nu heb ik inmiddels weer werk.
De woningbouw heeft de zaak uit handen gegeven aan de deurwaarder.
De deurwaarder heeft mij toen een vonnis gestuurd dat ik mij op een datum moest verantwoorden voor de kantonrechter, anders komen ze ontruimen.

Nu heb ik met de deurwaarder een regeling getroffen om ontruiming te voorkomen.
Hij zei mij wel dat hij de zitting niet kon tegenhouden maar dat ik niet hoefde te verschijnen, want de eiser had toch gelijk.

Hij zei, je kan wel een regeling treffen maar zal we de kosten van de zitting erbij krijgen.
Hier ging ik mee akkoord zolang ik er maar niet uit hoefde.
Dus 2 weken geleden is dus de regeling getroffen en moet ik dus de eerste termijn eind maart betalen.

Nu kreeg ik vandaag een brief dat de rechter de eiser in gelijk heeft gesteld, en dat er zelfs een ontruimingsdatum is gepland?
Hoe kan dit terwijl ik een regeling heb getroffen? Hij zei me wel dat ik deze stukken kon negeren, maar schrik toch wel even van deze datum die al gepland is, terwijl ik die niet heb verwacht?

Weet iemand hier meer over te vertellen?

Mvg Deni
pi_94170905
Niet gaan. Gewoon niet gaan. Zo waanzinnig dom
pi_94171127
De deurwaarder heeft nu van de rechter toestemming gehad voor uitzetting. Dat houd in dat als jij je niet aan de regeling houd, of wanneer de deurwaarder daar zin in heeft (en je nog niet volledige bedrag betaald hebt) hij je er uit kan komen zetten.

Je had dus wel naar die rechter moeten gaan en aan moeten tonen dat je al een regeling had. Dan zal rechter niet instemmen met uitzetting. Had de deurwaarder dan een uitzetting willen doen (als je je niet aan de regeling hield) had die opnieuw naar de rechter moeten gaan.

Athans dat is hoe het volgens mij gaat.
- - = |randommusicvideos | = - - | - - = | prettyendless | = - -
pi_94171156
Ik ben ook niet gegaan. de zitting was 9 maart. en vandaag kreeg ik dus die documenten binnen.
Maar ik snap alleen niet waarom er een ontruimingsdatum is gepland terwijl ik een regeling heb getroffen. Hij zei dus inderdaad dat ik de gestuurde stukken kon negeren.. maar waarom stuurt hij dan een ontruimingsdatum mee?

quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 22:51 schreef TheFrankey het volgende:
Niet gaan. Gewoon niet gaan. Zo waanzinnig dom
pi_94171403
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 22:54 schreef RPG het volgende:
De deurwaarder heeft nu van de rechter toestemming gehad voor uitzetting. Dat houd in dat als jij je niet aan de regeling houd, of wanneer de deurwaarder daar zin in heeft (en je nog niet volledige bedrag betaald hebt) hij je er uit kan komen zetten.

Je had dus wel naar die rechter moeten gaan en aan moeten tonen dat je al een regeling had. Dan zal rechter niet instemmen met uitzetting. Had de deurwaarder dan een uitzetting willen doen (als je je niet aan de regeling hield) had die opnieuw naar de rechter moeten gaan.

Volgens mij ook ja, een vonnis is een bepaalde tijd geldig, en dat hebben ze nu alvast liggen. Hartstikke handig voor de woningbouw/deurwaarder :)

En natuurlijk had je moeten gaan. Hoe dom kun je zijn als je aangeklaagd wordt en gewoon wegblijft :|W
pi_94171526
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 22:54 schreef RPG het volgende:

Ja de deurwaarder zei van, nu je een regeling hebt, hoef je niet naar de zitting, maar de kosten krijg je zoviezo. En de eiser komt in het gelijk, want je hebt eenmaal die achterstand.
Nu hoop ik maar dat die toestemming gewoon een backup is voor de deurwaarder, dat als ik mijn afspraak niet nakom, hij die ontruiming alsnog gewoon kan doen. Maar daarom snap ik niet waarom de ontruiming is gepland voor 12 april. Is dit een automatisch systeem ofzo?
pi_94171638
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 22:58 schreef deni22 het volgende:

[..]

Ja de deurwaarder zei van, nu je een regeling hebt, hoef je niet naar de zitting, maar de kosten krijg je zoviezo. En de eiser komt in het gelijk, want je hebt eenmaal die achterstand.
Nu hoop ik maar dat die toestemming gewoon een backup is voor de deurwaarder, dat als ik mijn afspraak niet nakom, hij die ontruiming alsnog gewoon kan doen. Maar daarom snap ik niet waarom de ontruiming is gepland voor 12 april. Is dit een automatisch systeem ofzo?
Nee, dat is geen automatisch systeem. Dat is gewoon een datum gevraagd door de deurwaarder.
Ik zou maar snel zorgen dat je zwart op wit krijgt dat je niet ontruimd wordt :X
pi_94171677
Ik zou 12 april sowieso zorgen dat je thuis bent als je niet zwart op wit hebt dat ze niet gaan ontruimen.
pi_94171731
Hij persoonlijk zei me dat ik niet hoefde te gaan, dus ik snap er eigenlijk niks meer van.
pi_94171737
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 23:00 schreef RPG het volgende:
Ik zou 12 april sowieso zorgen dat je thuis bent als je niet zwart op wit hebt dat ze niet gaan ontruimen.
En wat wil je dan doen? Politie komt gewoon mee hoor, en als je niks te overleggen hebt, heb je een probleem :)
pi_94171758
Ik had ook gevraagd voor een overzicht van de regeling, maar die heb ik ook nog niet binnen gehad
pi_94171821
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 23:00 schreef deni22 het volgende:
Hij persoonlijk zei me dat ik niet hoefde te gaan, dus ik snap er eigenlijk niks meer van.
Dus als hij persoonlijk tegen je zegt spring de sloot in doe je dat ook?

Nu ben je je huis kwijt.
pi_94171826
Blijf gewoon rustig afwachten, onderneem vooral geen actie, en laat alles maar gebeuren. Dan gaat het vast vanzelf over :')
pi_94171863
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 23:00 schreef Piles het volgende:

[..]

En wat wil je dan doen? Politie komt gewoon mee hoor, en als je niks te overleggen hebt, heb je een probleem :)
Dan kan je nog een paar foto's veilig stellen. Rest ben je dan sowieso kwijt :P
pi_94171880
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 23:02 schreef Piles het volgende:
Blijf gewoon rustig afwachten, onderneem vooral geen actie, en laat alles maar gebeuren. Dan gaat het vast vanzelf over :')
Logisch dat ik het ga uitzoeken.. alleen dan kom je terug van je werk, en het kantoor is tot 4 open. dus je kan op dat moment de deurwaarder niet spreken, en ga ga je toch zorgen maken.
pi_94171929
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 23:02 schreef RPG het volgende:
Dan kan je nog een paar foto's veilig stellen. Rest ben je dan sowieso kwijt :P
Ah, zo. Ja, dat is dan een goed plan ja :P
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 23:02 schreef deni22 het volgende:
Logisch dat ik het ga uitzoeken.. alleen dan kom je terug van je werk, en het kantoor is tot 4 open. dus je kan op dat moment de deurwaarder niet spreken, en ga ga je toch zorgen maken.
Oh, dan al?
pi_94171995
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 23:03 schreef Piles het volgende:

[..]

Ah, zo. Ja, dat is dan een goed plan ja :P

[..]

Oh, dan al?
Idd.. aangezien er een regeling getroffen kon worden, is de last van je schouders er toch een stuk af ;)
  dinsdag 15 maart 2011 @ 23:12:59 #18
306743 Opa2012
© 2010..2017
pi_94172599
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 23:04 schreef deni22 het volgende:

[..]

Idd.. aangezien er een regeling getroffen kon worden, is de last van je schouders er toch een stuk af ;)
Het interesseert je dus eigenlijk geen ene flikker.
Hans Spekman (PvdA): 'Nivelleren is een feest!' [38 11 9 zetels]
pi_94172640
Zolang jij niks zwart op wit hebt kan je er per definitie van uit gaan dat het een leugen is bij een deurwaarder. Want nu ook met de ontruiming. Als hij 12 april je huis leeg komt halen kan jij er niks tegen doen ook al heeft de deurwaarder je anders verteld. En als je het gaat aanvechten moet je maar bewijzen dat hij het gezegd heeft en buiten dat dat lang duurt zijn je spullen dan allang weg.
pi_94173029
TS is veel te goed van vertrouwen... wie zijn billen brandt moet op de blaren zitten O-)
pi_94173132
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 23:19 schreef Misan het volgende:
TS is veel te goed van vertrouwen... wie zijn billen brandt moet op de blaren zitten O-)
En als het aan de deurwaarder ligt doe je dat vanaf 12 april op de tegels buiten je huis.
pi_94173557
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 23:02 schreef deni22 het volgende:

[..]

Dus je krijgt de deurwaarder niet te spreken door je werktijden maar je hebt 'm wel persoonlijk gesproken?
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 22:50 schreef deni22 het volgende:
Hij zei mij wel dat hij de zitting niet kon tegenhouden maar dat ik niet hoefde te verschijnen, want de eiser had toch gelijk.
quote:
Hij zei, je kan wel een regeling treffen maar zal we de kosten van de zitting erbij krijgen.
quote:
Hij zei me wel dat ik deze stukken kon negeren,
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 22:54 schreef deni22 het volgende:
Hij zei dus inderdaad dat ik de gestuurde stukken kon negeren..
quote:
Ja de deurwaarder zei van, nu je een regeling hebt, hoef je niet naar de zitting
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 23:00 schreef deni22 het volgende:
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 23:40:49 #23
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_94174260
Jezus TS... :|W Ook al zegt iemand dat je niet naar een zitting hoeft dan ga je toch alsnog, al is het alleen maar om te laten zien dat de hele situatie, in tegenstelling tot wat ze nu waarschijnlijk denken, je wél interesseert :{

Maar goed, morgen gelijk de deurwaarder bellen en vragen waarom er een datum gepland is. En als hij dan zegt dat het alleen is voor als je je niet aan de regeling houdt, gelijk die uitspraken zwart op wit eisen. Plus die 'regeling'. Desnoods in eerste instantie via e-mail om het een paar dagen later per post te ontvangen. Of je gaat langs bij 'm op kantoor om de papieren in eigen persoon op te halen, nog beter.
pi_94175983
is het mogelijk hier tegen beroep aan?.
zo niet, zou ik de spullen elders gaan bergen. scheelt ook gedoe!.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_94176701
quote:
Op dinsdag 15 maart 2011 23:00 schreef deni22 het volgende:
Snapte je maar wat dan was dit niet gebeurd!
pi_94176763
3 maanden huurachterstand? Ik heb het vermoeden dat jij gewoon al heel lang niks heb laten horen. Er gaat een behoorlijke tijd overheen voordat een huurder werkelijk uit zijn huis gezet word en daar moet je dan ook echt een tijd niks voor laten horen.
Het onderscheid komt met de jaren, tot je jezelf onderschijt...
pi_94177817
wow.. TS is DÓÓÓÓÓMM!

*facepalm pic*
"Pools are perfect for holding water"
pi_94179521
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 00:39 schreef TheSwooshdockSaints het volgende:
3 maanden huurachterstand? Ik heb het vermoeden dat jij gewoon al heel lang niks heb laten horen. Er gaat een behoorlijke tijd overheen voordat een huurder werkelijk uit zijn huis gezet word en daar moet je dan ook echt een tijd niks voor laten horen.
Aannames, vanaf 2 maanden achterstand is het al mogelijk je huis uit gezet te worden.

Natuurlijk heeft TS in eerste instantie laks gereageerd, maar dat weet hij/zij zelf inmiddels ook wel. Dus kunnen we nu ophouden met ons moraliserende vingertje?

Wat ik wel adviseer is vandaag direct de betalingsregeling zwart op wit te laten zetten, met de daarbij behorende garantie dat de uitzetting bij strikte naleving van de betalingsregeling niet doorgaat.
Let's pretend we scored a goal YEAH
  Official ESF Kreviewer woensdag 16 maart 2011 @ 08:55:05 #29
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_94180803
Holy crap. :'(. *zucht*
pi_94180976
quote:

zoviezo.

_O_
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  woensdag 16 maart 2011 @ 09:12:08 #31
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_94181165
Is dit je deurwaarder?

De tering he, hoe naïef kun je zijn TS om dit te denken.

Je wordt verzocht te verschijnen omtrent je ontruiming en komt niet omdat je mondeling iets hebt afgesproken met een deurwaarder en bent nu verbaasd dat de rechter instemt met de ontruiming? :D
pi_94181281
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 22:57 schreef Piles het volgende:

En natuurlijk had je moeten gaan. Hoe dom kun je zijn als je aangeklaagd wordt en gewoon wegblijft :|W
Volgens mij doen heel veel mensen dat hoor. Die hebben zoiets van ' laat maar waaien' ..
..non est vivere sed valere vita est ..
pi_94181297
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 22:54 schreef deni22 het volgende:
Ik ben ook niet gegaan. de zitting was 9 maart. en vandaag kreeg ik dus die documenten binnen.
Maar ik snap alleen niet waarom er een ontruimingsdatum is gepland terwijl ik een regeling heb getroffen. Hij zei dus inderdaad dat ik de gestuurde stukken kon negeren.. maar waarom stuurt hij dan een ontruimingsdatum mee?

[..]

dat niet gaan was al een héle grote fout :')
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  woensdag 16 maart 2011 @ 09:21:55 #34
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_94181391
Als ik jou was zou ik trouwens even die deurwaarder bellen, je telefoon op speaker zetten en de boel opnemen en het even over die afspraken hebben en verzoeken om de regeling op te laten sturen.
pi_94181591
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 09:21 schreef Lastpost het volgende:
Als ik jou was zou ik trouwens even die deurwaarder bellen, je telefoon op speaker zetten en de boel opnemen en het even over die afspraken hebben en verzoeken om de regeling op te laten sturen.
Let op, nu gaat er straks iemand reageren dat je geen telefoongesprekken mag opnemen zonder dat alle partijen op de hoogte zijn. :+
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_94181683
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 06:55 schreef Uw_ergste_nachtmerrie het volgende:

[..]

Aannames, vanaf 2 maanden achterstand is het al mogelijk je huis uit gezet te worden.

Natuurlijk heeft TS in eerste instantie laks gereageerd, maar dat weet hij/zij zelf inmiddels ook wel. Dus kunnen we nu ophouden met ons moraliserende vingertje?

Wat ik wel adviseer is vandaag direct de betalingsregeling zwart op wit te laten zetten, met de daarbij behorende garantie dat de uitzetting bij strikte naleving van de betalingsregeling niet doorgaat.
Klopt maar ik neem mensen die al te laks zijn om, als ze hun rekening niet kunnen betalen, gewoon niks doen en maar af te wachten wat er gebeurt, met een korreltje zout. Want meestal laten dit soort mensen ook de helft van de feiten weg.
Het onderscheid komt met de jaren, tot je jezelf onderschijt...
  Moderator woensdag 16 maart 2011 @ 13:24:07 #37
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
  PR/Manusje van alles woensdag 16 maart 2011 @ 14:49:02 #38
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_94192089
Als je niet op komt dagen krijgt de eisende partij sowieso gelijk. Dus als die deurwaarder je uit je huis wil zetten. Kan hij dat gewoon doen.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')