Heb je al op de kaart gekeken hoeveel kerncentrales daar zijn?quote:Op dinsdag 15 maart 2011 23:25 schreef mschol het volgende:
ik volg het zodra ik kan, maar vanaf vrijdag ga ik dit verplicht achterwege laten, eff 4 dagen lol maken in disneyland...
Ik snap het wel hoor.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 23:26 schreef Strani het volgende:
[..]
Nou ja kijk, de computer staat toch aan, dus dan volg je het ook een beetje automatisch. Maar goeie vriendin van m'n vrouw zit in Tokyo (woordvoerster van de Colombiaanse ambassade daar) dus dat brengt het ook wat dichterbij.
die zullen niet snel last hebben van een aardbeving EN een tsunamiquote:Op dinsdag 15 maart 2011 23:27 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Heb je al op de kaart gekeken hoeveel kerncentrales daar zijn?
Dat stadium is gepasseerd inmiddels.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 23:25 schreef eleusis het volgende:
Vroeg of laat zou de situatie toch moeten stabiliseren?
Ik weet niet waar al die centrales staan, maar een tsunami toch altijd het gevolg van een aardbeving?quote:Op dinsdag 15 maart 2011 23:28 schreef mschol het volgende:
[..]
die zullen niet snel last hebben van een aardbeving EN een tsunami
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)plosie-in-fukushima/quote:Update 23:28 Kyodo meldt dat de brand bij de reactor vermoedelijk op dezelfde plek is ontstaan waar vanochtend al een explosie plaatsvond
Update 23:24 NHK meldt dat de brand niet te bereiken is vanwege de grote hoeveelheid straling die de reactor uitzendt.
Update 23:19 Volgens BBC-correspondent Matt Frei warmen de splijtstofstaven in reactoren vijf en zes nu ook op.
Update 23:16 Volgens TEPCO heeft er geen explosie plaatsgevonden bij de reactor, meldt Reuters.
Update 23:15 TEPCO bevestigt de brand bij reactor vier, meldt de BBC.
Update 23:14 Al Jazeera-correspondent Steve Chao over de brand in reactor vier: opnieuw brand uitgebroken bij de reactor die verantwoordelijk was voor de meeste straling die gemeten wordt rondom de centrale. De autoriteiten adviseren inwoners binnen een straal van 30 kilometer om binnen te blijven.
Vlak over de grens bij Maastricht ligt ook een kerncentrale (tihange) en hier hebben we ook aardbevingen... tsunami van maaswater... moet ik me nu ook zorgen maken?quote:Op dinsdag 15 maart 2011 23:27 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Heb je al op de kaart gekeken hoeveel kerncentrales daar zijn?
Omdat ik niet hou van pretparken. Maar goed.. jij iig veel plezier toegewenstquote:
Jawel maar een aardbeving veroorzaakt niet altijd een tsnunami. Tsunami's zijn veel meer een uitzondering.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 23:29 schreef exile79 het volgende:
[..]
Ik weet niet waar al die centrales staan, maar een tsunami toch altijd het gevolg van een aardbeving?
Die Japanners hebben wel veel pech inderdaad.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 23:28 schreef mschol het volgende:
[..]
die zullen niet snel last hebben van een aardbeving EN een tsunami
Of een meteoor inslag.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 23:29 schreef exile79 het volgende:
[..]
Ik weet niet waar al die centrales staan, maar een tsunami toch altijd het gevolg van een aardbeving?
er zitten daar toch gaten, kunnen ze er niet een helicopter overheen sturen met een combi van zand + lood?quote:Op dinsdag 15 maart 2011 23:30 schreef Jojoke het volgende:
[..]
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)plosie-in-fukushima/
Helikopter was een van de opties op tafel aldus NHK world (de Japanse publieke omroep)quote:Op dinsdag 15 maart 2011 23:31 schreef mschol het volgende:
er zitten daar toch gaten, kunnen ze er niet een helicopter overheen sturen met een combi van zand + lood?
tijdens de bijlmerramp waren we ook ongerust, alleen op een andere manierquote:Op dinsdag 15 maart 2011 23:30 schreef beantherio het volgende:
Wie had vorige week gedacht dat we deze week zo bezeten zouden zijn van zo'n megaramp? Ik kan me niet herinneren ooit zo ongerust te zijn geweest over iets dat in het nieuws was.
Of een grote landmassa die afbreekt een het water in schuift, zoals bij een van de Canarische Eilanden kan gebeurenquote:
zoals ik...quote:Op dinsdag 15 maart 2011 23:30 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Omdat ik niet hou van pretparken. Maar goed.. jij iig veel plezier toegewenst![]()
Ik ga vrijdag een weekje wintersporten, anderen moeten daar weer niet aan denken
FUBAR!quote:Op dinsdag 15 maart 2011 23:31 schreef capricia het volgende:
Update 23:19 Volgens BBC-correspondent Matt Frei warmen de splijtstofstaven in reactoren vijf en zes nu ook op.
Update 23:24 NHK meldt dat de brand niet te bereiken is vanwege de grote hoeveelheid straling die de reactor uitzendt.
Deze aardbeving was op een onverwachte en erg ongelukkige plek.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 23:30 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
[..]
Jawel maar een aardbeving veroorzaakt niet altijd een tsnunami. Tsunami's zijn veel meer een uitzondering.
Shitquote:Op dinsdag 15 maart 2011 23:31 schreef capricia het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |