Daarom moet je ook het dokterskantoor niet verlaten zonder recept voor kalmeringsmiddelen als je dan toch aan de AD begint.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 08:24 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
ADs werken vaak sowieso pas na 6 weken en meestal voel je de eerste weken nog kutter. Verder wel fijn dat je een dag minder kan werken.![]()
Succes ermee.
quote:Op zaterdag 26 maart 2011 01:53 schreef CHEVHB het volgende:
Ik voel me zwaar kut.
Vandaag trouwerij nichtje. Heel de dag emotioneel, snauwen tegen mijn vriend, om mezelf voor te bereiden op de drukte vior die avond.
Eenmaal op het feest aangekomen, harde muzziek, dansende mensen, pratende mensen, teveel licht. En na een kwartier ontploft mijn kop, en ga even naar buiten.
Daarna ga ik terug maar niet lang daarna begin ik als een gek te trillen van stress en spanning. Ik ben eeg gegaan, het lukte me niet on te blijven. Ik heb mijn nicht niet eens gedag gezegd...
Ik ben verdrietig
Kan je niks aan doen. Overprikkeling is zeer begrijpelijk. Natuurlijk is het erg vervelend als je dit overkomt.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 01:53 schreef CHEVHB het volgende:
Ik voel me zwaar kut.
Vandaag trouwerij nichtje. Heel de dag emotioneel, snauwen tegen mijn vriend, om mezelf voor te bereiden op de drukte vior die avond.
Eenmaal op het feest aangekomen, harde muzziek, dansende mensen, pratende mensen, teveel licht. En na een kwartier ontploft mijn kop, en ga even naar buiten.
Daarna ga ik terug maar niet lang daarna begin ik als een gek te trillen van stress en spanning. Ik ben eeg gegaan, het lukte me niet on te blijven. Ik heb mijn nicht niet eens gedag gezegd...
Ik ben verdrietig
Waarom niet in het pillentopic op Fok! ?quote:Op zaterdag 26 maart 2011 00:49 schreef ScarFace- het volgende:
Misschien een idee om veelgebruikte medicatie in de OP te zetten?
quote:Op zaterdag 26 maart 2011 13:54 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Waarom niet in het pillentopic op Fok! ?
Mij nietquote:Op zaterdag 26 maart 2011 14:15 schreef ScarFace- het volgende:
Omdat het korter lopende ADHD topic dit heeft en het me een leuk idee leek voor dit topic!
[..]
Je hoeft je echt niet schuldig te voelen. Je hebt het toch geprobeerd? Je nichtje begrijpt het vast ook wel, maar het blijft ontzettend vervelend natuurlijk.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 01:53 schreef CHEVHB het volgende:
Ik voel me zwaar kut.
Ik ben verdrietig
Klinkt juist goed en verstandig. Voor jezelf althans, er zijn namelijk ook een hoop mensen die problemen (van zichzelf en anderen) niet (durven te) erkennen. Dat is op korte termijn veel makkelijker. Als er geen problemen (lijken te) zijn hoef je immers ook geen energie in een oplossing te steken. Zelf kies ik ook soms voor die weg hoor, maar uiteindelijk kom je jezelf dan toch weer tegen.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 22:19 schreef Auti het volgende:
Weetje, ik zat eens te denken... oh jee! Wat is nou het grootste probleem van mijn ASS, waar ligt het en hoe moet ik daar op in spelen?
En het enige wat ik kan verzinnen is, waarom zou ik mijzelf moeten verloochenen?
Omdat de rest niet werkt, behaalde resultaten uit het verleden kunnen wel degelijk garantie bieden voor de toekomst. Dat is immers wat ik terwijl wel heb geleerd.
Dus.
Maar eerlijkheid mag ook niet, want je mag geen ASS hebben en moet daar maar omheen draaien? Dat wérkt dus niet. Daarom snap ik niet waarom ik soms wordt aangevallen op mijn "trots", maar het is geen trots.
Is het slecht om een probleem te erkennen en daar begrip, cq hulp, in te vinden?
Dat is toch eigenlijk helemaal niet verkeerd?
Er zijn ook geen pillen waar je autisme minder van wordt. Terwijl er wel pillen zijn waar je minder last van je AD(H)D van krijgt.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 14:17 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Mij nietomdat het dan straks vooral over pillen gaat ipv autisme. Met autisme heb ik wel iets en pillen niet
![]()
Dus een link in de OP naar het pillentopic lijkt mij een goeie middenweg.
Bovendien werkt de ene pil voor de een wel en voor de ander niet.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 17:00 schreef Pandora73 het volgende:
[..]
Er zijn ook geen pillen waar je autisme minder van wordt. Terwijl er wel pillen zijn waar je minder last van je AD(H)D van krijgt.
De meeste auti's die pillen slikken, doen dat omdat ze last hebben van andere kwalen (bijvoorbeeld depressie), niet omdat ze last hebben van hun autisme.
Dus een pillenoverzicht lijkt me inderdaad geen goed plan. Al was het maar omdat mensen dan zouden kunnen gaan denken dat je autisme kunt genezen met pillen.
Dat weet ik dat dat minstens 6 weken duurt gemiddeld, maar bij mij heeft het dus altijd die tijd gewoon nodig. Er zijn ook mensen die er na 4 weken al wat van merken. Maar ik dus niet.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 08:24 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
ADs werken vaak sowieso pas na 6 weken en meestal voel je de eerste weken nog kutter. Verder wel fijn dat je een dag minder kan werken.![]()
Succes ermee.
Mij lijkt het wel interessant, maar ik heb eigenlijk geen recht van spreken, ik post hier nauwelijks.quote:
Die keer dat ik aan de paroxetine zat, voelde ik me de eerste weken wel slechter, alleen daarna zat ik weer op het zelfde niveau voor ik begon met slikken.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 17:33 schreef Pandora73 het volgende:
[..]
Dat weet ik dat dat minstens 6 weken duurt gemiddeld, maar bij mij heeft het dus altijd die tijd gewoon nodig. Er zijn ook mensen die er na 4 weken al wat van merken. Maar ik dus niet.
En dank je
Bijna niemand in dit topic gebruikt medicijnen, en als er dan iemand medicijnen gebruikt dan is dat niet voor ASS maar voor comorbide stoornissen, zoals depressie of ADHD.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 17:50 schreef L-ascorbinezuur het volgende:
[..]
Mij lijkt het wel interessant, maar ik heb eigenlijk geen recht van spreken, ik post hier nauwelijks.
Niets van gemerktquote:
Ook niet nu als je naar buiten kijkt? Het is nog licht en het is 8 uur geweest, dat klopt niet.quote:
Het is inderdaad nog licht. Ik merk dat soort dingen eigenlijk nietquote:Op zondag 27 maart 2011 20:08 schreef Auti het volgende:
[..]
Ook niet nu als je naar buiten kijkt? Het is nog licht en het is 8 uur geweest, dat klopt niet.
Ik heb er wel degelijk last van, ik wist het, ik weet het, maar toch.
Ik hou er ook niet van. Het is zo onnatuurlijk.quote:Op zondag 27 maart 2011 20:08 schreef Auti het volgende:
[..]
Ook niet nu als je naar buiten kijkt? Het is nog licht en het is 8 uur geweest, dat klopt niet.
Ik heb er wel degelijk last van, ik wist het, ik weet het, maar toch.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |