Hoe kan je trouwens goed functioneren op je werk als je zo onzeker bent?quote:Op vrijdag 18 maart 2011 18:23 schreef richard_prf het volgende:
[..]
Ja dat zijn beginnersfouten die ik maak. Ik dacht omdat de meiden het belangrijk vinden dat je veel vrienden hebt dat dit status verhogend zou werken.
Net zoals ik veel beginners fouten maakte met die uit Enschede. Helaas krijg ik geen mogelijkheden en kansen om van mijn fouten te leren want het is vrijwel onmogelijk om nieuwe dames te vinden.
Overigens heb ik nog altijd gevoelens voor die uit Enschede want dat meisje uit Amsterdam komt niet eens in de buurt bij haar.
Zij had dan ook alles: intelligent, lief, mooi, zelfstandig, ze kan goed koken, vol toekomst plannen, prettig gestoord. Eigenlijk een totaalpakket al zeg ik het zelf. Die is dus gewoon te goed voor mij.
Objectief gezien is de Amsterdamse knapper dan die uit Enschede, toch voelde ik me veel meer aantrokken tot die uit Enschede. Geen idee hoe dat kan eigenlijk want beide hadden een leuk karakter.
Mag ik hieruit concluderen dat je niet verlegen bent?quote:Op vrijdag 18 maart 2011 18:16 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
Ik zeur niet zoveel, althans IRL niet.
Ik heb dan ook gewoon vrienden waarmee ik leuke dingen doe en ook heb ik leuke meiden in de klas waar ik heel normaal mee praat. Ik maak ook gewoon grapjes in de klas bijvoorbeeld en ja ik ben zelf nooit echt een nerd/slachtoffer geweest. Ik krijg ook regelmatig complimenten over mijn uiterlijk.
Heel veel jonge mensen zijn onzeker en hebben daar last van. Ik heb ooit eens gedaan alsof ik handschriften (grafologisch) kon duiden. Mensen gaven mij een stukje tekst en dan verzon ik wie ze waren. Iedere keer verzon ik iets met onzekerheid. Na een aantal keer raakte mijn fantasie op en bekende ik dat het allemaal flauwekul was. En niemand geloofde het. Nog dagen daarna kwam er een onzeker meisje langs om te vragen of ik naar haar handschrift wilde bekijken.quote:Toch ben ik wel onzeker over mezelf betreft uiterlijk en innerlijk, ook al zijn er wel eens trollen die mij ''leuk'' vinden. Tja, moeilijk uit te leggen. Ik ben op zich niet sociaal maar toch ook weer wel.. en ik vind het bijv. niet fijn om over mezelf te praten (op internet gaat makkelijker maar dan zelfs vind ik het niks) + in het punt van belangstelling te staan vind ik ook kut. Verjaardagen bijv. haat ik..
Als ze tegelijk met jou wil werken en dat zo regelt dan vind ze jou duidelijk leuk. Dat ze over je (vermeende) onzekerheid begint en haar speciale expertease erin, betekent dat ze anders naar onzekerheid kijkt dan normaal. Ze vindt het niet erg.quote:Vorige week was er een meisje op mijn werk die zei, volgens mij ben jij best wel onzeker maar toch ook wel weer spontaan/direct.. daar werd ik dan onzeker van en denk ik bij mezelf kom ik dan echt zo onzeker over. Maar als ik aan vrienden, familie en klasgenoten vraag of ik onzeker ovekrom zeggen ze allemaal van niet, dat ik chill overkom. Maar dat meisje zei tegen mij dat ze er oog voor had.. dat meisje vroeg ook om mijn 06 enzo (dan weet je al genoeg) en ging de tijden bekijken wanneer we tegelijk werkten.. dan heeft ze wel interesse lijkt mij.. dat is dan ook wel weer raar, noemt ze me onzeker en toch wilt ze me beter leren kennen.
Verliefd zijn op onbereikbare meisjes hoort bij het leven. Je uitspraken over uiterlijk zijn veel te zwart/wit gesteld.quote:Ik wil inderdaad de mooiste meiden die inhoudelijk ook iets te bieden hebben maar die vallen gewoon niet op mij. Ik ben erg verliefd op een meisje maar ze ziet mij niet eens staan. En eigenlijk is het ook dom om te denken dat ik haar kan krijgen aangezien zoveel jongens haar willen en ze gewoon echt te mooi is. Ze is gewoon heel lief mooi, ik kan wel uren alleen naar haar foto's kijken bijvoorbeeld en ik heb alles voor haar over maar nee.. zulke vrouwen zijn niet voor mij weggelegd blijkt. Het is dom om naar het uiterijk te kijken maar wie wilt er nou een lelijke dikke troll naast zich hebben in de stad? Ik niet iig. Dan sterf ik nog liever maagd.
Misschien is de fout dat ze te snel meer willen. Uit een one night stand komt meestal geen relatie.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 17:14 schreef richard_prf het volgende:
[..]
Maar dan wijzen ze me af zonder de reden te vertellen. Bovendien moet er altijd veel drank aanwezig zijn voordat een meisje meer wilt.
Kan het zijn dat je onbewust expres die vrouwen uitkiest die te knap voor je zijn, out of your league, zodat je je kan blijven afsluiten voor mensen en nooit echt een relatie kan/hoeft aan te gaan?quote:Op vrijdag 18 maart 2011 17:47 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
Ik weet niet, misschien ligt het er wel aan omdat ik mij vaak erg aflsluit van mensen.
Er zijn wel vrouwen die me af en toe aandacht geven maar daar ga ik niet op in omdat ik te kieskeurig ben, ik val op meiden die te mooi zijn voor mij.
Terwijl ik ong de vrouwen op het uiterlijke niveau van fok kan krijgen aldus de lelijke trollen.. in mijn ogen..
Om het zo maar goed uit te leggen...
Fucked up maar ja moet het accepteren
Je bent toch onzeker/verlegen. Dat is iets waar je meestal overheen groeit. Maar je bent er al mee bezig. Het beste is om geen situaties te vermijden om deze reden, maar gewoon doorzetten. Dat is de beste manier om ervaring op te doen en daar word je zekerder van.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 18:51 schreef iwannabehigh het volgende:
Ik ben soms verlegen maar dat is vooral in het begin. Bij mijn vrienden, klasgenoten en familie ben ik 100% mezelf en ook niet verlegen.
Haha grappig dat je dat hebt gedaan maar ik ben echt te onzeker en dat weet ik zelf. Ik wil alleen niet onzeker overkomen, dat is fucked up en ik DACHT ook even dat ik niet onzeker overkwam, tot dat meisje dat zei... Mijn moeder zei dat deze week in de auto ook nog, je bent veel te onzeker. Ik denk ook dat die mensen die mij complimenten geven over mijn uiterlijk het gewoon zeggen omdat ze me zielig vinden/medelijden hebben. Is misschien raar gedacht maar toch denk ik dat.
Moet je zelf weten. Ik heb zelf niets tegen dat soort meiden.quote:Ik denk ook wel dat het meisje mij leuk vindt maar ik vind haar zoiezo niks en ik probeer haar ook vaak te ontwijken. Soms stuurt ze mij berichten op Facebook van ''ben je niet iets vergeten te geven'' (bedoeld ze mijn 06 mee).. of in het echt ook. Ze heeft mij laatst vertelt in een pauze dat ze een jaar een relatie heeft gehad en 1 keer is vreemdgegaan toen ze dronken was, dat vind ik al een afknapper. Plus ze neukt met mannen zonder dat ze dr gevoel voor heeft (tenminste ik weet dat ze met 1 zomaar heeft geneukt). Dus nee wordt niks.
Join the club. Onzekerheid voedt volgens mij je verliefdheid. Als een verliefdheid lang duurt, wordt ze steeds mooier. Maar ja, het wordt niks of je probeert het.quote:Ja verliefd zijn op onbereikbare meisjes hoort erbij? Wist ik niet maar het is alleen de kunst om het te accepteren en de meid in kwestie te vergeten.. alleen dat lukt niet bij mij. Ik worstel er nu al langer dan 1 jaar mee. Ik voel een enorm sterke band met haar weetje ze is heel rustig, begripvol, schattig en ze ziet er ook nog eens perfect uit. Voor zo'n meisje heb ik echt alles over
Oke dit is heel herkenbaar voor mij.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 18:16 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
Ik zeur niet zoveel, althans IRL niet.
Ik heb dan ook gewoon vrienden waarmee ik leuke dingen doe en ook heb ik leuke meiden in de klas waar ik heel normaal mee praat. Ik maak ook gewoon grapjes in de klas bijvoorbeeld en ja ik ben zelf nooit echt een nerd/slachtoffer geweest. Ik krijg ook regelmatig complimenten over mijn uiterlijk. Toch ben ik wel onzeker over mezelf betreft uiterlijk en innerlijk, ook al zijn er wel eens trollen die mij ''leuk'' vinden. Tja, moeilijk uit te leggen. Ik ben op zich niet sociaal maar toch ook weer wel.. en ik vind het bijv. niet fijn om over mezelf te praten (op internet gaat makkelijker maar dan zelfs vind ik het niks) + in het punt van belangstelling te staan vind ik ook kut. Verjaardagen bijv. haat ik..
Dat is ook redelijk normaal.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 19:08 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Oke dit is heel herkenbaar voor mij.
Het is niet normaal om je verjaardag met tegenzin te vieren lijkt me.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 19:15 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Dat is ook redelijk normaal.
Maar zo ken ik je niet. Je hebt heel veel in je mars. Je bent juist volwassen voor je leeftijd. Het is onbegrijpelijk dat je niet voelt dat je sterk staat.
Het is vrij normaal een hekel te hebben aan verjaardagen. Maar als het is, omdat je in het middelpunt staat, dan ben je gewoon verlegen. Was ik vroeger ook en het is voor mij ook herkenbaar.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 19:17 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Het is niet normaal om je verjaardag met tegenzin te vieren lijkt me.
Mss is het gewoon een introvert iets.
Ik weet niet, ik ervaar het als enorme druk als iets alleen om mij draait (middelpunt van de belangstelling). Ik denk omdat iedereen dan op me let en ik 'leuk' moet zijn voor mijn gevoel.Maar ik klap niet dicht of zo en ik doe wel gewoon gezellig met iedereen. Dan is het toch geen verlegenheid? Mss eerder onzekerheid..of zo...quote:Op vrijdag 18 maart 2011 19:20 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Het is vrij normaal een hekel te hebben aan verjaardagen. Maar als het is, omdat je in het middelpunt staat, dan ben je gewoon verlegen. Was ik vroeger ook en het is voor mij ook herkenbaar.
Het is maar net hoeveel controle je hebt om normaal te kunnen blijven functioneren.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 19:22 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ik weet niet, ik ervaar het als enorme druk als iets alleen om mij draait (middelpunt van de belangstelling). Maar ik klap niet dicht of zo en ik doe wel gewoon gezellig met iedereen. Dan is het toch geen verlegenheid?
Of gewoon introvertie als karakter eigenschap? Sommige mensen houden uit nature niet zoveel van drukte.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 19:22 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ik weet niet, ik ervaar het als enorme druk als iets alleen om mij draait (middelpunt van de belangstelling). Ik denk omdat iedereen dan op me let en ik 'leuk' moet zijn voor mijn gevoel.Maar ik klap niet dicht of zo en ik doe wel gewoon gezellig met iedereen. Dan is het toch geen verlegenheid? Mss eerder onzekerheid..of zo...
"Introverte mensen"... De definitie is vaagjes, het is een raar concept om mensen zo te classificeren. Maar ja, mensen classificeren nu eenmaal graag. Ik vind het maar vreemd om iemand ( mens= beweeglijkheid) zo in ( niet heel veel zeggende) termen te vangen.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 19:33 schreef deelnemer het volgende:
Introverte mensen zijn niet zo gericht op de buitenwereld en meer bezig met interne zaken die zich in hun hoofd afspelen. Ze zijn niet allert. Zijn niet opmerkzaam. Kunnen de route niet onthouden. Verdwalen. In zichzelf gekeerd.
Het is ook geen definitie van een mens, maar van een verschijnsel dat je meer of minder kan hebben. Iemand dan daarnaar noemen is spreektaal.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 19:41 schreef lanterfanteraar het volgende:
[..]
"Introverte mensen"... De definitie is vaagjes, het is een raar concept om mensen zo te classificeren. Maar ja, mensen classificeren nu eenmaal graag. Ik vind het maar vreemd om iemand ( mens= beweeglijkheid) zo in ( niet heel veel zeggende) termen te vangen.
Dat is wel heel diep maar ik weet niet, het zou wel kunnen. Ook al zou ik best een relatie willen.. Ik bedoel als dat meisje tegen mij zegt dat ze me wilt, ga ik meteen een relatie aan en zou ik alles voor haar doen om de relatie zo goed mogelijk te houden.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 19:07 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Kan het zijn dat je onbewust expres die vrouwen uitkiest die te knap voor je zijn, out of your league, zodat je je kan blijven afsluiten voor mensen en nooit echt een relatie kan/hoeft aan te gaan?
Ben ik het mee eens. Dit zie ik duidelijk terug op mijn werk. De dames vinden nu de rustige lieve tikkeltje onzekere jongen helemaal te gek. Dan praten we over de leeftijd 25 - 30.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 19:26 schreef Keep_Walking het volgende:
Er zijn eigenlijk veel meisjes die op verlegen of rustige mannen vallen. En veel meisjes die "sletten" worden genoemd, willen vaak liever een onzekere lieve jongen dan zo'n mooiboy player. Tenminste de vriendinnen die ik heb die anderen "sletten" vinden, vallen nu echt op die lieve nerd jongens in plaats van de stoere mooiboy player. Dus liever de BETA-male in plaats van de ALPHA-male, zoals jullie dat noemen. Die gaan ze dan zelf versieren.
Dit is trouwens niet zo wanneer ze nog op de middelbare school zitten.
Maar jij zegt dat zoiets langzamerhand anders wordt, maar ik heb daar zo mijn twijfels bij. Ik ben bang dat ik zo ben, en hoe kan het veranderen als het gewoon in je zit? Mijn moeder vertelde mij wel eens verhalen over vroeger, toen ik nog klein was, dat ik naar de kapper moest om m'n haar te laten knippen en dat ik dan niet naar school wou gaan de volgende dag omdat iedereen naar me zou kijken en zou zeggen ''je haar is anders''. Toen was ik misschien 6 jaar. Ook met zwemles, dan moest ik altijd als eerst zwemmen (op alfabetische volgorde) en dat wou ik nooit, ook zoiets. Ik denk dat het dus in me zit.. Maar misschien is het onzekerheid? Misschien verlegenheid? Maar hoe gaat dat weg? Dat is zo moeilijk.. Maar ik zou wel graag iets anders willen zijn. Ik vind het namelijk niet leuk dat ik zo ben..quote:Op vrijdag 18 maart 2011 19:20 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Het is vrij normaal een hekel te hebben aan verjaardagen. Maar als het is, omdat je in het middelpunt staat, dan ben je gewoon verlegen. Was ik vroeger ook en het is voor mij ook herkenbaar.
Ze hebben hun uiterlijk mee. Ik zie er simpelweg niet goed zoals je weet en daar wou ik het even bij laten.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 19:48 schreef deelnemer het volgende:
De goede gedachte haalde je weg richard.
Ik heb me er regelmatig over heen gezet. Ik ben in mijn uppie gaan backpacken en ben gelijk op kamers gaan wonen. Dat soort dingen. Zo ben ik er over heen gegroeid.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 19:50 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
Maar jij zegt dat zoiets langzamerhand anders wordt, maar ik heb daar zo mijn twijfels bij. Ik ben bang dat ik zo ben, en hoe kan het veranderen als het gewoon in je zit? Mijn moeder vertelde mij wel eens verhalen over vroeger, toen ik nog klein was, dat ik naar de kapper moest om m'n haar te laten knippen en dat ik dan niet naar school wou gaan de volgende dag omdat iedereen naar me zou kijken en zou zeggen ''je haar is anders''. Toen was ik misschien 6 jaar. Ook met zwemles, dan moest ik altijd als eerst zwemmen (op alfabetische volgorde) en dat wou ik nooit, ook zoiets. Ik denk dat het dus in me zit.. Maar misschien is het onzekerheid? Misschien verlegenheid? Maar hoe gaat dat weg? Dat is zo moeilijk.. Maar ik zou wel graag iets anders willen zijn. Ik vind het namelijk niet leuk dat ik zo ben..
Ja, want je bent veel met haar bezig en op den duur ken je haar gezicht, uitdrukking en gebaren wel dromen. Als de verliefdheid aanhoud dan vind je het ook allemaal mooi.quote:Is het zo dat hoe langer je op iemand verliefd bent, hoe mooier ze wordt? Ik weet het niet.. Moeilijk allemaal
Je maakt je natuurlijk zorgen over je bezoek aan de psycholoog.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 19:41 schreef lanterfanteraar het volgende:
[..]
"Introverte mensen"... De definitie is vaagjes, het is een raar concept om mensen zo te classificeren. Maar ja, mensen classificeren nu eenmaal graag. Ik vind het maar vreemd om iemand ( mens= beweeglijkheid) zo in ( niet heel veel zeggende) termen te vangen.
Ik hoop hetquote:Op vrijdag 18 maart 2011 19:45 schreef richard_prf het volgende:
[..]
Ben ik het mee eens. Dit zie ik duidelijk terug op mijn werk. De dames vinden nu de rustige lieve tikkeltje onzekere jongen helemaal te gek. Dan praten we over de leeftijd 25 - 30.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |