Gevalletje better safe than sorry lijkt me, vooral met die gammele berichtgeving eromheenquote:Op dinsdag 15 maart 2011 15:42 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
Dus nogmaals, weet de Nederlandse regering meer dan wat ons wordt medegedeeld?
Natuurlijk weten hun meer, maar ik denk niet dat het zo ernstig is als sommige hier bewerenquote:Op dinsdag 15 maart 2011 15:42 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
Tegenstrijdig? Units zijn stabiel, maar de integriteit is wel aangetast?quote:Update 15.42: De IAEA blijft bezorgd over de situatie bij de Fukushima No.1 kernreactoren. Hier blijven technici zeewater in de insluitingsvaten van units 1, 2 en 3 pompen. Het agentschap benadrukt dat de primaire insluitingsvatten nog intact zijn na de explosies, maar dat bij Fukushima No2. de integriteit wel aangetast is.
Update 15.39: DE IAEA meldt dat alle units bij de kerncentrale van Fukushima No.2, Onagawa en Tokai stabiel zijn.
Kan toch?quote:Op dinsdag 15 maart 2011 15:45 schreef MTL het volgende:
[..]
Tegenstrijdig? Units zijn stabiel, maar de integriteit is wel aangetast?
Er is toch een grote kans dat er wat fout gaat daar? Of wil jij wachten tot het ook daadwerkelijk fout gaat en het al te laat is om de mensen daar weg te halen?quote:Op dinsdag 15 maart 2011 15:42 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
Bron: NRCquote:Update 15.43: TEPCO wil vanuit een helikopter water sproeien over reactor 4 van kerncentrale Fukushima Daiichi. Bekend gemaakt op persconferentie vanavond (lokale tijd), meldt redacteur Hans van der Lugt. In reactor 4 ligt gebruikte brandstof in een koelbad waarmee problemen zijn.
Mja, maar het klinkt zo tegenstrijdig. Beetje van: Er zijn geen problemen, er wordt enkel radioactieve straling naar buiten gestort.quote:
Een vriend van mij zit er, en als het aan mibuza ligt, zit hij er voorlopig nog. Als hij terug wilt moet hij eerst bij een vliegveld zien te komen, en als hij daar komt kan hij voor ~1000 euro terug vliegen.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 15:35 schreef Alicey het volgende:
[..]
De Nederlandse overheid is bang dat er nog iets meer misgaat, denk ik. Als het goed mis gaat, kan er in een fractie van seconden een dodelijke dosis straling ontstaan. Liever niet wachten tot dat gebeurt.
Water sproeien vanuit een heli? Wat denken ze daar mee te bereiken dan?quote:Op dinsdag 15 maart 2011 15:48 schreef avw1982 het volgende:
Die helikopters mochten maar even de lucht in.
Update 15.45: Het IAEA zegt dat er een no-fly zone van kracht is boven de Fukushima No.1 kernreactor met een omtrek van 30 kilometer.
Update 15.43: TEPCO wil vanuit een helikopter water sproeien over reactor 4 van kerncentrale Fukushima Daiichi. Bekend gemaakt op persconferentie vanavond (lokale tijd), meldt redacteur Hans van der Lugt. In reactor 4 ligt gebruikte brandstof in een koelbad waarmee problemen zijn.
Niet volledig. Dat neemt niet weg dat het water wel in contact komt met de lucht waar radioactieve stoom zich kan bevinden tijdens of na een explosie. Totdat die stoom weer wordt geloosd door de medewerkers blijft het daar hangen.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 13:08 schreef athlonkmf het volgende:
Koelwater komt niet in contact met het radioactief materiaal, dus veilig.
bedankt, heb hem!quote:Op dinsdag 15 maart 2011 15:38 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
[..]
graag gedaan , de tweede;
http://www.google.nl/sear(...)tlInvBg&ved=0CEEQqAI
(kan niet uitstaan dat ie het niet deed )
, via deze link zie je iets staan in de google tab , die voeg je toe en als goed is heb je em dan
Dat klinkt behoorlijk wanhopigquote:Op dinsdag 15 maart 2011 15:48 schreef Heinekenfreak het volgende:
*Gerucht*
enige geruchten die de ronde doen is dat ze van bovenaf door 1 van de gaten in het gebouw met helikopters water in het bad willen dumpen waar de fuel rods inliggen.
Dit heb ik echter nog niet bevestigd gezien door TEPCO of Reuters oid.
Dat betekent dat er geen dak meer is op de installatie. Lijkt me veilig.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 15:48 schreef Heinekenfreak het volgende:
*Gerucht*
enige geruchten die de ronde doen is dat ze van bovenaf door 1 van de gaten in het gebouw met helikopters water in het bad willen dumpen waar de fuel rods inliggen.
Dit heb ik echter nog niet bevestigd gezien door TEPCO of Reuters oid.
Daar kan BUZA weinig aan doen lijkt me.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 15:48 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Een vriend van mij zit er, en als het aan mibuza ligt, zit hij er voorlopig nog. Als hij terug wilt moet hij eerst bij een vliegveld zien te komen, en als hij daar komt kan hij voor ~1000 euro terug vliegen.
Dat zijn twee verschillende centrales he.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 15:48 schreef MTL het volgende:
[..]
Bron: NRC
[..]
Mja, maar het klinkt zo tegenstrijdig. Beetje van: Er zijn geen problemen, er wordt enkel radioactieve straling naar buiten gestort.
Japan was toch de 11e?...quote:
Zolang er maar geen hoge druk ontstaat, lijkt me.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 15:53 schreef Heinekenfreak het volgende:
hoe zit dat eigenlijk? Als ze van boven water dumpen in dat drooggekookte bad waarin die staven liggen die echt ontzettend heet zijn, veranderd dat water dan niet direct in (radioactief) stoom? En is er dan niet kans op weer zo'n waterstof explosie?
nouhja ..álles stabiel is overdreven ( als ik dit plaatje kan geloven http://www.jaif.or.jp/eng(...)a_event-status-1.pdf , was hier iets eerder gepost )quote:Op dinsdag 15 maart 2011 15:51 schreef NJ het volgende:
[..]
Dat zijn twee verschillende centrales he.
Je hebt Fukushima NO1 waar nu alles misgaat in units 1, 2, 3 en 4.
En Fukushima NO2 waar alles stabiel is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |