Mestvliegenquote:Op donderdag 24 maart 2011 17:46 schreef Captain_Ghost het volgende:
Wij kunnen mest van varkens ook goed gebruiken om energie mee opwekken.
2 vliegen in 1 klap
Geen steenkool, maar wel groene kool, varkens vreten dat (Verhagen eet vooral zuurkool).quote:Op donderdag 24 maart 2011 17:40 schreef nattezwabber het volgende:
Eigenlijk kunnen we die varkens ook gewoon meestoken in de huidige koolcentrales. Hoef je ook geen steenkool meer te importeren uit het buitenland
Oké, dan zijn we het erover eens dat windenergie niet echt de oplossing is, maar slechts een kleine ondergeschikte bijdrage kan leveren. Zonne-energie is in Noord-Europeaan ook niet echt gunstigquote:Op donderdag 24 maart 2011 18:29 schreef du_ke het volgende:
[..]
Even ter reflectie. Wie wil dat dan precies? Wie claimt dat we dit zomaar zouden kunnen?
Wat jij stelt is iets utopisch inderdaad maar volgens mij wil niemand dat.
Waarom meer getijden energie dan zonne/wind energie?quote:Op donderdag 24 maart 2011 19:20 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
Oké, dan zijn we het erover eens dat windenergie niet echt de oplossing is, maar slechts een kleine ondergeschikte bijdrage kan leveren. Zonne-energie is in Noord-Europeaan ook niet echt gunstig![]()
Met het opraken van fossiele brandstoffen stel ik stel de volgende mix voor:
• 80% kernenergie
• 10% getijdenenergie
• 5% zonne-energie
• 5% windenergie
Er zit 1000x zoveel energie in water als in wind met dezelfde snelheid. Hoe zich dit in de praktijk verhoudt weet ik niet, maar het is wel interessant om verder te onderzoeken. Overigens is, in een rivierdelta als Nederland, het ook leuk om te kijken naar blauwe energie.quote:Op donderdag 24 maart 2011 19:50 schreef kwaliteit. het volgende:
[..]
Waarom meer getijden energie dan zonne/wind energie?
Maar wel met mogelijkheid tot 100% kernenergie. Stel dat er midden in de nacht tijdens dood tij geen wind meer is, dan zit je.quote:Op donderdag 24 maart 2011 19:20 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
Oké, dan zijn we het erover eens dat windenergie niet echt de oplossing is, maar slechts een kleine ondergeschikte bijdrage kan leveren. Zonne-energie is in Noord-Europeaan ook niet echt gunstig![]()
Met het opraken van fossiele brandstoffen stel ik stel de volgende mix voor:
• 80% kernenergie
• 10% getijdenenergie
• 5% zonne-energie
• 5% windenergie
quote:Op donderdag 24 maart 2011 16:08 schreef Captain_Ghost het volgende:
Er is meer mogelijkheid dan de windmolen alleen!.
toch.
Fantast ten top, ik ben trots op jequote:Op donderdag 24 maart 2011 20:40 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
En als duurzaamheid dan de markt domineert, hebben de wetenschappers lang genoeg gehad en mogen ze de inwerkingtreding van de fusiereactor bekend maken.
Waarna we kunnen beginnen aan space stations a la Babylon 5 en intergalactische oorlogen kunnen gaan voeren![]()
Wat ik al eerder zei: er al staan "Vierde generatie kernreactoren" op de tekentafel die inherent veilig zijn, enorm energiekrachtig zijn (300 x huidige kerncentrale, 300 x minder brandstof) en de wereldvoorraad uranium vergroot met 10.000 jaar. Het kent vrijwel geen afval, en die nucleaire afval is maar 10 jaar radioactief ipv vele millennia.quote:Op donderdag 24 maart 2011 22:06 schreef Bramdecaviaeter het volgende:
Zulke aantallen kernenergie gaat eigenlijk niet. Nouja niet zonder enorme hoop weg te gooien. Een kerncentrale draait alleen stabiel en kan niet op de vraag inspelen. Wind/zon/getijde energie zijn wat dat betreft nog erger. Elke kerncentrale is daarom uitgerust met een eigen gas- of kolencentrale waar mee dynamischer mee geleverd kan worden. Je zou natuurlijk een overproductie kunnen maken en dan enkele turbines stil zetten en toch door blijven koelen maarja dan ben je in je dal al snel enorme hoeveelheden aan het verspillen en een echte piek kun je nog niet tegenop.
Overigens is het helemaal niet zo gemakkelijk om meer kerncentrales erbij te nemen. De uraniumindustrie heeft het al moeilijk genoeg met dezelfde hoeveelheid uranium blijven leveren en kan een kleine stijging niet eens aan. (nouja niet op een manier die rendabel is want de uraniumprijs zou keihard omhoog schieten)
Overigens hebben alle nieuwe vormen van energie aardig te kampen met tekorten aan grondstoffen. Zo is er niet genoeg Neodynium om sterke compacte magneten te maken voor windmolen.
Wat andere al eerder gaf. De vierde generatie reactor is rond 2030 "TE KOOP"!.quote:Op donderdag 24 maart 2011 22:17 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
Wat ik al eerder zei: er al staan "Vierde generatie kernreactoren" op de tekentafel die inherent veilig zijn, enorm energiekrachtig zijn (300 x huidige kerncentrale, 300 x minder brandstof) en de wereldvoorraad uranium vergroot met 10.000 jaar. Het kent vrijwel geen afval, en die nucleaire afval is maar 10 jaar radioactief ipv vele millennia.
Dat ben ik zeer met je eens, het hoeveelheid geld wat naar onderzoek gaat voor ontwikkeling van nieuwe energiebronnen is belachelijk weinig. Terwijl we zo'n rijk land zijn, waar we met z'n allen 2x per jaar op vakantie willenquote:Op donderdag 24 maart 2011 22:22 schreef Captain_Ghost het volgende:
[..]
Wat andere al eerder gaf. De vierde generatie reactor is rond 2030 "TE KOOP"!.
Als je dat nu eerder willen installeren , zullen je nu meer geld ervoor moeten wapperen.
Zodat ze sneller kunnen onderzoeken en verbeteren
Ja leuk maar je moet de allergrootste piek opvangen wat zou betekenen dat je misschien op 300% moet kunnen draaien en een enorme hoeveelheid weggooit. Opzich niet zo erg om uranium weg te gooien maar wel erg om zulke enorme hoeveelheden water warm te maken. Heb je als nog je global warming. iig plaatselijk behoorlijke effecten.quote:Op donderdag 24 maart 2011 22:17 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
Wat ik al eerder zei: er al staan "Vierde generatie kernreactoren" op de tekentafel die inherent veilig zijn, enorm energiekrachtig zijn (300 x huidige kerncentrale, 300 x minder brandstof) en de wereldvoorraad uranium vergroot met 10.000 jaar. Het kent vrijwel geen afval, en die nucleaire afval is maar 10 jaar radioactief ipv vele millennia.
De volgende vraag van de ruimte zonne energie gedoe.quote:Op donderdag 24 maart 2011 22:34 schreef TheOnion het volgende:
Wat dachten jullie van ruimte zonne-energie?
Dat is ook maar het probleem verleggen, want het fundamentele van probleem blijft bestaan bij kernsplijting.quote:Op donderdag 24 maart 2011 22:17 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
Helaas blijft die er voorlopig nog wel, zolang we alu nodig hebben uit de fabriek ernaast.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 12:02 schreef du_ke het volgende:
We gaan er ook hier geweldig mee om
http://www.volkskrant.nl/(...)snapt-aan-ramp.dhtml
Ach ook daarna blijft die lekker staan, we hebben vermoedelijk net als bij Dodewaard geen geld gereserveerd voor de afbraakquote:Op zaterdag 26 maart 2011 12:18 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
[..]
Helaas blijft die er voorlopig nog wel, zolang we alu nodig hebben uit de fabriek ernaast.
Ik snap je niet...quote:Op donderdag 24 maart 2011 22:55 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
[..]
Dat is ook maar het probleem verleggen, want het fundamentele van probleem blijft bestaan bij kernsplijting.
Al ben ik er wel benieuwd naar
Echter het is nog vrij verre toekomstmuziek. Daar maar vast op vooruit proberen te lopen lijkt me niet zo verstandig..quote:Op zaterdag 26 maart 2011 13:04 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
Ik snap je niet...![]()
Dat is het 'em nou juist, bij deze technologie worden de fundamentele vrijwel opgelost.
Kernsplijting = radioactief afvalquote:Op zaterdag 26 maart 2011 13:04 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
Ik snap je niet...![]()
Dat is het 'em nou juist, bij deze technologie worden de fundamentele vrijwel opgelost.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |