En gaat de verkoper inderdaad helemaal nergens heen....quote:Op maandag 28 maart 2011 11:26 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Het ligt er momenteel meer aan wat mensen bereid zijn te vangen voor hun woning.
Verkoper: Ik wil graag 300k
Koper: Ik bied 200k
Verkoper: Lol. Doei!Dan verhuis ik wel niet
Precies.... de verkopende partij heeft in een markt met overdadig veel aanbod vrijwel geen invloed meer op de prijsvorming.quote:Op maandag 28 maart 2011 11:33 schreef Hanoying het volgende:
[..]
En gaat de verkoper inderdaad helemaal nergens heen....
De schaarste aan de aanbod kant is momenteel weg, verkoper A kan wel 300 k blijven vragen maar als verkopers a,b,c,d,e en f allemaal 300 k voor hun vergelijkbare woning vragen en geen van allen verkopen dan zal er uiteindelijk één zijn die dan maar 260 k accepteert omdat hij toch echt weg moet. De rest gaat nergens heen..
Dan heeft ook maar 1 koper geluk, de rest kan dan nog steeds geen huis kopen.quote:Op maandag 28 maart 2011 11:33 schreef Hanoying het volgende:
[..]
En gaat de verkoper inderdaad helemaal nergens heen....
De schaarste aan de aanbod kant is momenteel weg, verkoper A kan wel 300 k blijven vragen maar als verkopers a,b,c,d,e en f allemaal 300 k voor hun vergelijkbare woning vragen en geen van allen verkopen dan zal er uiteindelijk één zijn die dan maar 260 k accepteert omdat hij toch echt weg moet. De rest gaat nergens heen..
was het maar zo'n feestquote:Op maandag 28 maart 2011 11:42 schreef Bayswater het volgende:
Een woning van 89.000 zal nog wel snel weggaan, het enige dat een alleenstaande starter met een vrij laag inkomen nog kan betalen.
Schiedamquote:Op maandag 28 maart 2011 11:43 schreef Bayswater het volgende:
Met welk gehucht hebben we dan na Dronten nu weer te maken?
Wel een mooi stadhuis, nog eens getrouwd daar.quote:
Dat "moeilijk een hypotheek kunnen krijgen" valt ook allemaal wel mee hoor. De NVM wijst graag naar de overheid en/of de banken als veroorzaker van de crisis maar hoe lastig is het nu helemaal om een hypotheek te krijgen?quote:Op maandag 28 maart 2011 11:37 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Dan heeft ook maar 1 koper geluk, de rest kan dan nog steeds geen huis kopen.
Probleem is dat veel mensen gewoon afwachtend zijn (gaan de prijzen nog verder dalen?) of moeilijk een hypotheek kunnen krijgen en de verkopende partijen zijn tweeledig: de mensen die weg moeten of een lagere prijs kunnen accepteren en de mensen die niet weg hoeven en / of geen lagere prijs kunnen accepteren omdat ze dat bv financieel niet trekken.
quote:Op maandag 28 maart 2011 11:52 schreef Metro2005 het volgende:
Ik weet in elk geval wel dat ik hierna geen koophuis meer wil
Hij zit niet prima hij zit in Schiedam in flat vol drugsgebruikers en medelanders.quote:Op maandag 28 maart 2011 11:55 schreef BertV het volgende:
[..]
![]()
Als je prima zit, is er toch niks aan de hand?
Het gaat over starters en verhuizen.
De zeepbel is aan geen enkele metropool of gehucht in NL voorbij gegaanquote:Op maandag 28 maart 2011 11:43 schreef Bayswater het volgende:
Met welk gehucht hebben we dan na Dronten nu weer te maken?
Daar kan ik me wat bij voorstellenquote:Op maandag 28 maart 2011 11:56 schreef Hanoying het volgende:
Hij zit niet prima hij zit in Schiedam in flat vol drugsgebruikers en medelanders.
quote:Op maandag 28 maart 2011 11:56 schreef Hanoying het volgende:
[..]
Hij zit niet prima hij zit in Schiedam in flat vol drugsgebruikers en medelanders.
Net als omhoogvallen bedoel je?quote:Op maandag 28 maart 2011 15:02 schreef brainfarth het volgende:
we zitten weer in de lift.............. een lift kan ook naar beneden he, dus ik kan niet zoveel met die mededeling.
Shit nooit geweten dat een vermelding verwachtingswaarde heeftquote:Op maandag 28 maart 2011 11:29 schreef fedsingularity het volgende:
[..]
In een efficiente markt zit de openhuizendag al in de koers van de fundateller verwerkt.
Saywut? Ik kon in mijn eentje dit huis kopen omdat:quote:Op maandag 28 maart 2011 11:51 schreef Hanoying het volgende:
[..]
Dat "moeilijk een hypotheek kunnen krijgen" valt ook allemaal wel mee hoor. De NVM wijst graag naar de overheid en/of de banken als veroorzaker van de crisis maar hoe lastig is het nu helemaal om een hypotheek te krijgen?
Dan weet je dus ook dat in een land met steeds meer singles, huizenkopers de klos zijnquote:
Hanoying zit dan ook (zoals ik het uit eerdere posts begreep) ergens aan de andere kant van de wereld in een app. op 23 hoog. (correct me if I am wrong)quote:Op maandag 28 maart 2011 22:26 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Saywut? Ik kon in mijn eentje dit huis kopen omdat:
- Dit huis niet in een stad staat
- Ik zwaar boven modaal verdien
- De rente historisch laag stond
(Nu heb ik alles aan de ruime kant genomen en had ik nog wat marge, maar toch)
Jan Modaal kan het echt wel schudden om in zijn eentje een huis te kopen. Dan kun je zeggen "dan doet ie het toch samen met zijn vrouwtje!?", maar dat vind ik al onder "moeilijk" vallen.
En dat is de laatste paar maanden nog een aardig stuk moeilijker geworden door scherpere regels en hogere rente.
Vergeet daarnaast niet dat de starter niet Jan Modaal is. Die is Piet Ondermodaal. Mijn salaris is meer dan twee keer (misschien wel 2.5) het normale starterssalaris. You do the math.
Ehm, nee. De wannabee kopers, die zijn de klos. Die zullen moeten blijven huren tot ze een ons wegen.quote:Op maandag 28 maart 2011 22:36 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Dan weet je dus ook dat in een land met steeds meer singles, huizenkopers de klos zijn
Je tot aan je oogballen toe laten financieren schijnt ook een negatief effect op de zuurstof toevoer te hebbenquote:Op maandag 28 maart 2011 22:36 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Hanoying zit dan ook (zoals ik het uit eerdere posts begreep) ergens aan de andere kant van de wereld in een app. op 23 hoog. (correct me if I am wrong)
Dan raak je wellicht de binding met de Nederlandse getallen een beetje kwijt.
Huren leidt op de lange duur tot verstikking, vraag evt. Asfyxia.quote:Op maandag 28 maart 2011 22:37 schreef xenobinol het volgende:
Je tot aan je oogballen toe laten financieren schijnt ook een negatief effect op de zuurstof toevoer te hebben
Er zal niet zoveel verkocht zijn op de dag zelf. Maar de komende tijd zullen er wel wat woningen verkocht worden als gevolg van de luchtbeldag.quote:Op maandag 28 maart 2011 22:55 schreef Asfyxia het volgende:
Ik ben benieuwd hoeveel er nou daadwerkelijk verkocht is tijdens de Nationale Openzeepbeldagen.
Met een week of 2-3 zullen de "verkocht onder voorbehoud" wel verschijnen. Ben benieuwd naar de resultaten.quote:Op maandag 28 maart 2011 22:57 schreef LXIV het volgende:
[..]
Er zal niet zoveel verkocht zijn op de dag zelf. Maar de komende tijd zullen er wel wat woningen verkocht worden als gevolg van de luchtbeldag.
Grandiooos succes was de opendagquote:Op maandag 28 maart 2011 23:24 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Met een week of 2-3 zullen de "verkocht onder voorbehoud" wel verschijnen. Ben benieuwd naar de resultaten.
Dat ben ik wel met je eens maar het geblaat dat "een huis kopen veel moeilijker is geworden doordat banken sinds begin dit jaar scherpere regels m.b.t. hypotheekverstrekking hebben" is wel onzin aangezien je nog vrijwel hetzelfde kan lenen als een jaar geleden. Hooguit 10-15 k minder terwijl het huis ook wat minder kost en salarissen zijn gestegen. Huizen zijn medio April 2011 eerder beter- dan slechter te financiëren dan een jaar geleden.quote:Op maandag 28 maart 2011 22:26 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Saywut? Ik kon in mijn eentje dit huis kopen omdat:
- Dit huis niet in een stad staat
- Ik zwaar boven modaal verdien
- De rente historisch laag stond
(Nu heb ik alles aan de ruime kant genomen en had ik nog wat marge, maar toch)
Jan Modaal kan het echt wel schudden om in zijn eentje een huis te kopen. Dan kun je zeggen "dan doet ie het toch samen met zijn vrouwtje!?", maar dat vind ik al onder "moeilijk" vallen.
En dat is de laatste paar maanden nog een aardig stuk moeilijker geworden door scherpere regels en hogere rente.
Vergeet daarnaast niet dat de starter niet Jan Modaal is. Die is Piet Ondermodaal. Mijn salaris is meer dan twee keer (misschien wel 2.5) het normale starterssalaris. You do the math.
Sinds 2007 is het bedrag wat iemand kan lenen op een bepaald inkomen fors gedaald. Dat wordt niet gecompenseerd door de loonstijgingen. Dat is ook de voornaamste reden voor het stagneren van de huizenmarkt.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 09:50 schreef Hanoying het volgende:
[..]
Dat ben ik wel met je eens maar het geblaat dat "een huis kopen veel moeilijker is geworden doordat banken sinds begin dit jaar scherpere regels m.b.t. hypotheekverstrekking hebben" is wel onzin aangezien je nog vrijwel hetzelfde kan lenen als een jaar geleden. Hooguit 10-15 k minder terwijl het huis ook wat minder kost en salarissen zijn gestegen. Huizen zijn medio April 2011 eerder beter- dan slechter te financiëren dan een jaar geleden.
Waarom zou Piet Ondermodaal overigens een huis moeten kunnen kopen? Piet ondermodaal gaat maar lekker een paar jaar met zijn collega's Barry Bruinwerker en Peter Putzuiger in een gedeelde woning zitten. Dan kan hij ondertussen wachten op een sociale huurwoning voor zichzelf en/of fijn sparen voor een aanbetaling op een klein appartement.
Kleurrijk omschreven, maar het aandeel huurwoningen is in NL hoger dan in het buitenland.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 09:50 schreef Hanoying het volgende:
[..]
Waarom zou Piet Ondermodaal overigens een huis moeten kunnen kopen? Piet ondermodaal gaat maar lekker een paar jaar met zijn collega's Barry Bruinwerker en Peter Putzuiger in een gedeelde woning zitten. Dan kan hij ondertussen wachten op een sociale huurwoning voor zichzelf en/of fijn sparen voor een aanbetaling op een klein appartement.
Mensen die dat doen zijn mongolen. Gouden Bergen he. Oh ja, want dan kan ik een veel groter huis kopen! Ja, en vervolgens hou je geen cent meer over om leuke dingen van te doen.quote:Op maandag 28 maart 2011 22:37 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Je tot aan je oogballen toe laten financieren schijnt ook een negatief effect op de zuurstof toevoer te hebben
Er zijn er daarvoor gewoon veel op funda gezet, en worden en nu weer af gegooid. Denk je nu echt dat er 2 dagen na de open huizen dag dit effect word bereikt?quote:
De teller daalt, dus blijkbaar wel.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 12:57 schreef antfukker het volgende:
[..]
Er zijn er daarvoor gewoon veel op funda gezet, en worden en nu weer af gegooid. Denk je nu echt dat er 2 dagen na de open huizen dag dit effect word bereikt?
Dit had ik dus voorspeld:quote:Op dinsdag 29 maart 2011 08:24 schreef meth77 het volgende:
[..]
Grandiooos succes was de opendag
228.811 huizen te koop
deze week zal de teller wel met 2000 dalen verwacht ik
Vergeet niet dat funda mede van de NVM is. Het is de NVM immers veel aan gelegen om succes te claimen met hun Open Huizen Dag. Doen ze het niet in de pers, dan hebben al die makelaartjes op zijn minst een verhaal wanneer ze praten met teleurgestelde verkopers die geen bezoekers op die dag hebben gehad.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 09:11 schreef droom_econoom8 het volgende:
[..]
Wel mogelijk dat makelaars verkopen na vandaag pas registreren, om een signaal te creëren. Vergeet niet dat de NVM een media-organisatie is die veel geld uitgeeft aan het beïnvloeden van de beeldvorming proberen de beeldvorming te beïnvloeden. Ik vertrouw ze in ieder geval structureel niet.
Nee veel mensen houden er na twee keer mee op, vooral omdat ze bij deelname gelijk moeten afrekenen, en iedere keer 225 euro ex btw neerleggen daar wordt je ziek van, als er niemand geweest isquote:Op dinsdag 29 maart 2011 20:46 schreef droom_econoom8 het volgende:
Volgens mij is deelname aan zo'n dag voor huizenverkopers niet bepaald gratis.
Makelaarsvrouw: En hier hebben we dan de masterbedroom.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 21:05 schreef LXIV het volgende:
Ja, de TV-makelaar bevindt zich nog steeds in 2008!
Een vriend van me is makelaar en die zei de volgende dag gewoon heel eerlijk: Het was erg rustig. Sommige huizen hadden 5-10 kijkers, maar heel veel huizen ook helemaal geen.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 20:46 schreef droom_econoom8 het volgende:
[..]
Dit had ik dus voorspeld:
[..]
Doen ze het niet in de pers, dan hebben al die makelaartjes op zijn minst een verhaal wanneer ze praten met teleurgestelde verkopers die geen bezoekers op die dag hebben gehad.
Serieus? ¤225?quote:Op dinsdag 29 maart 2011 20:58 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Nee veel mensen houden er na twee keer mee op, vooral omdat ze bij deelname gelijk moeten afrekenen, en iedere keer 225 euro ex btw neerleggen daar wordt je ziek van, als er niemand geweest is
Volgens mij was het 150,- inclusief. Maar de wannabee kopers overdrijven heel af en toe wel eens wat...quote:
Vind ik ook nog wel vrij fors. Maar ja, je moet watquote:Op dinsdag 29 maart 2011 23:48 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Volgens mij was het 150,- inclusief. Maar de wannabee kopers overdrijven heel af en toe wel eens wat...
Ik ook. Maar het ging mij erom dat zelfs dat weer overdreven werd. Zal wel een doel hebben. Waarschijnlijk om jezelf beter te voelen ofzo.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 23:49 schreef tjoptjop het volgende:
Vind ik ook nog wel vrij fors. Maar ja, je moet wat
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |