Dat is veel te laat. Ik zou nu gaanquote:Op dinsdag 15 maart 2011 01:03 schreef LoveProfuzion het volgende:
Ik snap hier niet zo veel van, 6 april zou ik naar Tokyo gaan...raden jullie dit nog aan?
Ja, die lekt er... Dat is ook gemeten. Die lekte eerst ook al tijdens het venten van stoom, maar nu waarschijnlijk een stuk meer.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 01:04 schreef anno2010 het volgende:
Er moet toch iemand kunnen zeggen of er nu radioactiviteit lekt of niet. Dat valt toch makkelijk te meten.
maar gunstig is dat die naar zee toe is volgens cnnquote:Op dinsdag 15 maart 2011 00:59 schreef zirkulin2nd het volgende:
Ze hebben het nu vooral over de windrichting/snelheid....lijkt me niet echt een goed teken...
Lijkt me wel een zekerheid nu.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 01:04 schreef anno2010 het volgende:
Er moet toch iemand kunnen zeggen of er nu radioactiviteit lekt of niet. Dat valt toch makkelijk te meten.
http://www.bbc.co.uk/news/world-middle-east-12307698quote:Radioactive materials are feared to be leaking at Fukushima, Kyodo reports quoting a safety agency.
ja ik ga nu ook echt , lees/ hoor morgen wel hoe dit "afloopt "quote:Op dinsdag 15 maart 2011 01:06 schreef Kidney_bean01 het volgende:
oke ik ga maar slapen, het blijft nu een beetje hetzelfde... trusten!
als er nog een morgen is...............quote:Op dinsdag 15 maart 2011 01:10 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
[..]
ja ik ga nu ook echt , lees/ hoor morgen wel hoe dit "afloopt "
"truZzZtuh !
Ik raad de stream aan, en termen die je niet kent gewoon tegelijk googlen.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 01:05 schreef Bramdecaviaeter het volgende:
berichtgeving is echter niet zo lekker.
Als het erg is komt er veel straling vrij. Als het niet erg is, weinig straling.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 01:12 schreef Maanvis het volgende:
Wat is het ergste dat nu kan gebeuren met die nukecentrale?
Dat die troep de grond ingaat toch?quote:Op dinsdag 15 maart 2011 01:12 schreef Maanvis het volgende:
Wat is het ergste dat nu kan gebeuren met die nukecentrale?
Bijzonder slecht nieuws: het wordt nu logistiek een enorm lastige operatie om de reactor stabiel te houden, omdat werknemers er nu na zeer korte tijd weg moeten.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 01:13 schreef Perrin het volgende:
BREAKING NEWS: TEPCO detects radiation of 8,217 micro sievert per hour, 8 times annual limit
...we verzekeren dat de situatie stabiel is [boem] excuses voor de explosie, situatie is nu geheel stabiel [boem] onze welgemeende excuses maar de situatie is nu stabiel [boem] met onze excuses maar de situatie is nu stab...quote:Op dinsdag 15 maart 2011 01:05 schreef Bramdecaviaeter het volgende:
berichtgeving is echter niet zo lekker.
quote:Op dinsdag 15 maart 2011 01:15 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
...we verzekeren dat de situatie stabiel is [boem] excuses voor de explosie, situatie is nu geheel stabiel [boem] onze welgemeende excuses maar de situatie is nu stabiel [boem] met onze excuses maar de situatie is nu stab...
Hoeveel doden praten we over. Of hoeveel km'2 permanent onbewoonbaar gebied.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 01:13 schreef eleusis het volgende:
[..]
Als het erg is komt er veel straling vrij. Als het niet erg is, weinig straling.
helaas lijkt dit te veel op de waarheidquote:Op dinsdag 15 maart 2011 01:15 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
...we verzekeren dat de situatie stabiel is [boem] excuses voor de explosie, situatie is nu geheel stabiel [boem] onze welgemeende excuses maar de situatie is nu stabiel [boem] met onze excuses maar de situatie is nu stab...
quote:
Japanse kerncentrales moeten volgens voorschriften op rotsgrond staan, wat dat betreft wel stukken beter als chernobyl. Het corium(gesmolten lava achtige reactorzooi wat zichzelf warm houd en door beton en gesteente heen smelt) zal zit wel een stukje in de grond in smelten maar zal niet zomaar met grondwater in contact komen. mocht het ontsnappen dan is het hopelijk niet naar de zijkanten maar direct naar beneden en blijft het daar waar het ook goed te isoleren is en waar het niet echt lekt naar de buitenwereld.quote:
Gevolgd door dit:quote:Op dinsdag 15 maart 2011 01:13 schreef Perrin het volgende:
BREAKING NEWS: TEPCO detects radiation of 8,217 micro sievert per hour, 8 times annual limit
http://english.kyodonews.jp/news/
Inderdaad, en er is een 2de tsunami voorspelt toch? Als die binnen korte tijd komt, dan zijn de problemen niet meer te overzien. Tenminste, denk ik hè....quote:Op dinsdag 15 maart 2011 01:17 schreef Perrin het volgende:
[..]
![]()
Raakt buiten controle, windrichting is momenteel richting Tokyo ook nog.
tijd voor HAMSTEREEHHHquote:Op dinsdag 15 maart 2011 01:17 schreef Perrin het volgende:
[..]
![]()
Raakt buiten controle, windrichting is momenteel richting Tokyo ook nog.
Op dit moment 0. Als ze doorgaan met het koelen van de reactor, zal dat zo blijven. Maar het koelen is zojuist veel moeilijker geworden, omdat de straling in het reactorgebouw nu hoog is. En het koelen was al moeilijk. Dus de kans op een significant verlies van radioactief materiaal is gegroeid.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 01:16 schreef Maanvis het volgende:
Hoeveel doden praten we over. Of hoeveel km'2 permanent onbewoonbaar gebied.
Het schijnt idd alweer gedaald te zijn naar 5 micro sievert per hour, vind wel dat ze de boel aardig aan het downplayen zijn op dit moment....quote:Op dinsdag 15 maart 2011 01:18 schreef Rikketik het volgende:
[..]
Gevolgd door dit:
BREAKING NEWS: Radiation at Fukushima plant briefly hits 8,217 micro sievert per hour: TEPCO
Let vooral op 'briefly'. Mogelijk is dus dat de straling alweer gezakt is. Maar goed, dat is puur giswerk. Wat vast staat, is dat 8,217 micro sievert per hour in elk geval foute boel is.
Hoog maar nog niet zo hoog als een vakantie in Iran.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 01:18 schreef Rikketik het volgende:
[..]
Gevolgd door dit:
BREAKING NEWS: Radiation at Fukushima plant briefly hits 8,217 micro sievert per hour: TEPCO
Let vooral op 'briefly'. Mogelijk is dus dat de straling alweer gezakt is. Maar goed, dat is puur giswerk. Wat vast staat, is dat 8,217 micro sievert per hour in elk geval foute boel is.
Wat wil je dan??quote:Op dinsdag 15 maart 2011 01:20 schreef zirkulin2nd het volgende:
[..]
Het schijnt idd alweer gedaald te zijn naar 5 micro sievert per hour, vind wel dat ze de boel aardig aan het downplayen zijn op dit moment....
Dus het wordt zekers te weten geen tjernobyl maar eerder een mislukte reactor core puddingmuffin?quote:Op dinsdag 15 maart 2011 01:19 schreef eleusis het volgende:
[..]
Op dit moment 0. Als ze doorgaan met het koelen van de reactor, zal dat zo blijven. Maar het koelen is zojuist veel moeilijker geworden, omdat de straling in het reactorgebouw nu hoog is. En het koelen was al moeilijk. Dus de kans op een significant verlies van radioactief materiaal is gegroeid.
Maar TS, wat is het verschil tussen 800 RADS en 800 msV? Heb je een schaal-plaatje of zoiets?quote:Op dinsdag 15 maart 2011 01:13 schreef eleusis het volgende:
[..]
Als het erg is komt er veel straling vrij. Als het niet erg is, weinig straling.
true, heb je gelijk in, het is alleen zo jammer dat een uurtje later het aldoor erger blijkt te zijn...quote:
Tja, of het de waarheid is of dat ze het aan het downplayen zijn... Ik weet het niet. Ik kan alleen maar hopen dat ze de boel daar weer onder controle krijgen.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 01:20 schreef zirkulin2nd het volgende:
[..]
Het schijnt idd alweer gedaald te zijn naar 5 micro sievert per hour, vind wel dat ze de boel aardig aan het downplayen zijn op dit moment....
ijdele hoopquote:Op dinsdag 15 maart 2011 01:22 schreef Rikketik het volgende:
[..]
Tja, of het de waarheid is of dat ze het aan het downplayen zijn... Ik weet het niet. Ik kan alleen maar hopen dat ze de boel daar weer onder controle krijgen.
Jij verwacht dat het niet meer goed komt?quote:
Three Mile Island XL, in het worst case scenario, denk ik. Maar er zijn nu al zoveel 'worst case' ontwikkelingen geweest... Het gaat in ieder geval niet goed.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 01:21 schreef Maanvis het volgende:
Dus het wordt zekers te weten geen tjernobyl maar eerder een mislukte reactor core puddingmuffin?
1 Sv is gelijk aan 100 rem.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 01:21 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Maar TS, wat is het verschil tussen 800 RADS en 800 msV? Heb je een schaal-plaatje of zoiets?
nee , water is op, gebrekkige pompen een lek vat en drie maal bingo omdat personeel weg moetquote:Op dinsdag 15 maart 2011 01:23 schreef Temlin het volgende:
[..]
Jij verwacht dat het niet meer goed komt?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |