Dat de hele omgeving nu besmet zal raken met straling. En dat er dus een meltdown bezig is.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 00:31 schreef matthijst het volgende:
965mS gemeten...
Maar wat betekent het nou, als er lekkage is?
Gevaren voor de regio en zo ja: hoeveel km
Kunnen ze niet gewoon vanuit de lucht dat hele ding volstorten met beton ofzo...
Dan is de situatie erger dan ik dacht.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 00:28 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Dit is het moment dat ik THEFXR begin te geloven over dat downplayen
ontploffing gehoord in reaktor 2. Druk binnen in de vessel zakte meteen en significante stijging in straling en evacuatie personeel, dan weet je wel hoe laat het is....quote:Op dinsdag 15 maart 2011 00:32 schreef Infection het volgende:
Ik kom zojuist net weer binnenvallen in dit topic. Als ik het goed begrijp is er dus een stralingslek?
Wat zijn normale waardes en bij welke waardes moeten ze zich zorgen maken?quote:Op dinsdag 15 maart 2011 00:31 schreef YazooW het volgende:
[..]
http://www.ustream.tv/channel/geiger-counter-tokyo
Dank, vond hem net ookquote:Op dinsdag 15 maart 2011 00:31 schreef YazooW het volgende:
[..]
http://www.ustream.tv/channel/geiger-counter-tokyo
Ik ben vooral erg benieuwd wat die explosie was. Was het het vat dat knalde? Of was er wat anders.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 00:32 schreef Rikketik het volgende:
Nee, serieus, dit zijn paniekberichten, waarvan ik er al meer heb gelezen de afgelopen dagen. Daarmee wil ik niet zeggen dat er geen vuiltje aan de lucht is, integendeel zelfs, maar juist nu is het zaak om overzicht te bewaren.
130 is bye byequote:Op dinsdag 15 maart 2011 00:33 schreef ETA het volgende:
[..]
Wat zijn normale waardes en bij welke waardes moeten ze zich zorgen maken?
>100 is niet goed geloof ikquote:Op dinsdag 15 maart 2011 00:33 schreef ETA het volgende:[/b]
[..]
okaj , thnx voor de uitleg!quote:Op dinsdag 15 maart 2011 00:31 schreef StM het volgende:
[..]
micro is 1 miljoenste van *iets* en mili is 1 duizendste van *iets*.
*iets* is in dit geval Sievert, een manier om de stralingdoses voor mensen aan te geven.
2000 micro Sievert (2 mSv) per jaar is de achtergrondstraling in Nederland.
20000 micro Sievert (20 mSv) per jaar acht men een veilige waarde voor mensen die met straling werken.
5000 micro Sievert (5 mSv) krijg je van een CT scan (afhankelijk van de locatie, zegmaar tussen 1 en 10 mSv)
Dat moest dus eerst duidelijk worden. Tot die tijd weiger ik mee te gaan in de paniek.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 00:34 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Ik ben vooral erg benieuwd wat die explosie was. Was het het vat dat knalde? Of was er wat anders.
Spannend, brr.
ik ook , wou net al ofp gaan , maar ja , gebeurd dit ...( kan nieteens denk ik meer zo makkelijk in slaap vallen nu )quote:Op dinsdag 15 maart 2011 00:32 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Dat de hele omgeving nu besmet zal raken met straling. En dat er dus een meltdown bezig is.
gok dat je in het komende uur zal zien wat dat inhoudt.
Moet eigenlijk echt gaan slapen .. damn
Wat je nu ziet lijkt me redelijk normaal voor achtergrond straling.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 00:33 schreef ETA het volgende:
[..]
Je kunt NIET besmet raken met straling. Wel blootgesteld worden aan straling, of besmet met radioactieve deeltjes.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 00:32 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Dat de hele omgeving nu besmet zal raken met straling. En dat er dus een meltdown bezig is.
gok dat je in het komende uur zal zien wat dat inhoudt.
Moet eigenlijk echt gaan slapen .. damn
Japanse beleefdheid, net als het buigen. Cultuurquote:Op dinsdag 15 maart 2011 00:36 schreef ETA het volgende:
persconferentie: official bied zijn excuses aan voor de overlast....
als de druk binnen in de vessel meteen zakt en de straling significant stijgt, dan is het geen scheet van een operator...quote:Op dinsdag 15 maart 2011 00:35 schreef Rikketik het volgende:
[..]
Dat moest dus eerst duidelijk worden. Tot die tijd weiger ik mee te gaan in de paniek.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |