en?quote:Op dinsdag 15 maart 2011 00:05 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
NHK laat nu via tekening beelden zien hoe het met het waterlevel in de reactor er voor staat/stond
word het een en ander duidelijker aangezien dit nieuwe beelden zijn!quote:
Er is geen vaststaande limiet wat per tijdsspanne gedaan mag worden. Als het medisch noodzakelijk is dat er binnen een week 5 scans gemaakt worden, dan mag dat gewoon.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 00:03 schreef Dance99Vv het volgende:
wat ik daar zocht was de totale hoeveelheid die per tijdspanne gedaan mag worden en nog als veilig gezien wordt dat kon ik niet vinden weet jij dat?
Oh crapquote:Op dinsdag 15 maart 2011 00:06 schreef Perrin het volgende:
BREAKING NEWS: Blast heard at 6:10 a.m. at Fukushima's No.2 reactor: gov't
http://english.kyodonews.jp/news/
staat ook op NHK ja , zal dadelijk daarop vast meer daarover gezegd worden ..quote:Op dinsdag 15 maart 2011 00:06 schreef Perrin het volgende:
BREAKING NEWS: Blast heard at 6:10 a.m. at Fukushima's No.2 reactor: gov't
http://english.kyodonews.jp/news/
Voor werknemers die beroepsmatig met ioniserende straling te maken hebben, geldt een maximum effectieve dosis van 20 millisievert (mSv) per jaar.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 00:03 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
wat ik daar zocht was de totale hoeveelheid die per tijdspanne gedaan mag worden en nog als veilig gezien wordt dat kon ik niet vinden weet jij dat?
Dat is wat werknemers mogen vangen, en niet patienten, dus dat gaat hier niet op.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 00:10 schreef StM het volgende:
[..]
Voor werknemers die beroepsmatig met ioniserende straling te maken hebben, geldt een maximum effectieve dosis van 20 millisievert (mSv) per jaar.
http://www.arboportaal.nl(...)erende-straling.html
Maar wat ik er van weet is die limiet natte vingerwerk. Vergis je daarnaast niet erin dat dit per JAAR is en dat de waarde van hierboven in veel kortere duur op je af komt.
Lijkt het op ja. En ze denken dat er wat lekt.quote:
die stream is sneller als mn tvquote:Op dinsdag 15 maart 2011 00:08 schreef Perrin het volgende:
Nu op livestream:
http://www.ustream.tv/channel/nhk-world-tv
China met een bericht over Japan. Natuurlijk is dat negatief, kom op.quote:
Werd net iets over geroepen op het late journaal op Ned 1, zou een nieuwe ontploffing zijn volgens het Japanse persbureauquote:
Ik verstond 500 en 800µSv maar ik kon het moeilijk verstaan.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 00:14 schreef Asschen_sukar het volgende:
Ze spreken nu over 5msv geloof ik .. hop, 2 mSv erbij.
Dan kan je toch beter van de waarde voor werknemers uit gaan? Juist omdat er vanuit medisch oogpunt er geen limiet is, simpelweg omdat dat beetje straling minder erg is dan de lichamelijke schade die optreed door met niet de juiste informatie kunnen behandelen?quote:Op dinsdag 15 maart 2011 00:11 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Dat is wat werknemers mogen vangen, en niet patienten, dus dat gaat hier niet op.
Dat geld bijvoorbeeld voor mij als ik in een interventie kamer in een loodjas naast de patient sta terwijl we stralen.
Behalve die direct betrokken zijn bij de noodkoeling (wordt net gezegd).quote:Op dinsdag 15 maart 2011 00:16 schreef Asschen_sukar het volgende:
Hier wordt zelfs ik wel een beetje angstig van ja.
Alle operators worden er nu weggehaald. Dat kan nooit goed zijn
das een meltdown lijkt me was er al bang voorquote:Op dinsdag 15 maart 2011 00:16 schreef Asschen_sukar het volgende:
Ziet er wel naar uit.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 00:18 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
das een meltdown lijkt me was er al bang voor
Kritische massa voor een atoomwapen is meestal een bol van 10 tot 20 cm doorsnede.quote:Op maandag 14 maart 2011 23:14 schreef DemonRage het volgende:
Ze spreken wel van radioactieve zooi die over de hele wereld verspreid kan worden bij een ramp, maar in hoeverre werd er zooi verspreid tijdens de atoomproeven rond de jaren 1950? Die paddestoelen van radioactief materiaal kwamen allemaal hoog in de atmosfeer.
Of waren atoombommen nou zoveel "schoner"?
pakweg 40 000 staven van 4 meter lengte, 1 cm doorsnede...quote:The Zircaloy tubes are about 1 cm in diameter, and the fuel cladding gap is filled with helium gas to improve the conduction of heat from the fuel to the cladding. There are about 179-264 fuel rods per fuel bundle and about 121 to 193 fuel bundles are loaded into a reactor core. Generally, the fuel bundles consist of fuel rods bundled 14x14 to 17x17. PWR fuel bundles are about 4 meters in length.
Lijkt er op, van reactor 2.. Die nog intact leek.quote:
meltdown is al langer bezig ( paar x vandaag geheel "droog gelegen ")quote:Op dinsdag 15 maart 2011 00:18 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
das een meltdown lijkt me was er al bang voor
Ze zei micro sievert, maar kan me niet voorstellen dat het kloptquote:Op dinsdag 15 maart 2011 00:21 schreef StM het volgende:
5.5 uSv kan ik me haast niet voorstellen als men het over een 10.000x verhoogde waarde heeft. Ik heb soms het idee dat er redelijk wat mensen micro sievert (uSv) en mili sievert (mSv, 1000 uSv) door elkaar halen.
dat was toch al voorspeld dat het alleen maar erger kon worden!quote:Op dinsdag 15 maart 2011 00:16 schreef Asschen_sukar het volgende:
klopt , net zei ze weer micro sievert ( ookal weet ik begod niet wat het precies is ( wat is nu meer micro of miliquote:Op dinsdag 15 maart 2011 00:22 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Ze zei micro sievert, maar kan me niet voorstellen dat het klopt
Hoopvol blijven kan gaan kwaad , maar het wordt wel lastig zoquote:Op dinsdag 15 maart 2011 00:23 schreef THEFXR het volgende:
dat was toch al voorspeld dat het alleen maar erger kon worden!
doses is high reken maar dat dat niet goed is hoe je ookr probeert positief te blijvenquote:Op dinsdag 15 maart 2011 00:22 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Ze zei micro sievert, maar kan me niet voorstellen dat het klopt
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |