harde, koude, misantropisch (depri ook wel een beetje) zit je meer in de richting van mayhem (de mysteriis dom sathanas en freezing moon), darkthrone, gorgoroth, judas iscariot... maar dan zit je wel met "herrie"
Hangt ervan af wat je als 'hard' definieert.
quote:heel goede muziek, hoewel ik het niet echt deprimerend vind
Op donderdag 13 juni 2002 17:32 schreef Solitarias het volgende:
Depeche Mode - 101
Soft Cell - Non stop Erotic Cabaret
quote:
Op donderdag 13 juni 2002 17:41 schreef qntal het volgende:
Alles van Pink Floyd van voor The Dark Side Of The Moon...
Probeer eens The Sisters Of Mercy.
quote:Ik vind 'Ummagumma', het enige wat ik ken van Pink Floyd van voor The Dark Side Of The Moon, nou niet echt erg deprimerend... wel erg mooi, sommige stukken.
Op donderdag 13 juni 2002 17:41 schreef qntal het volgende:
Alles van Pink Floyd van voor The Dark Side Of The Moon...
Edit: typo.
[Dit bericht is gewijzigd door Quidius op 13-06-2002 18:04]
My December, vind ik wel mooi, luister ik wel eens als ik me echt even triest wil voelen :S
quote:het is ook een moeilijke combinatie... het is snel te hard of te warm... hangt af van de definitie van 'hard' en 'warm' van de luisteraar...
Op donderdag 13 juni 2002 17:48 schreef hyperfuzz het volgende:
al die zogenaamd deprimerende muziek die hier genoemd wordt is toch niet echt koud, of ben ik nu mistaken?
Greenday - Time of your life?
Blink182 - Adam's song?
Kzeg maar wat.
quote:
"'Street Spirit' is our purest song, but I didn't write it.... It wrote itself. We were just its messengers... Its biological catylysts. It's core is a complete mystery to me... and (pause) you know, I wouldn't ever try to write something that hopeless... All of our saddest songs have somewhere in them at least a glimmer of resolve... 'Street Spirit' has no resolve... It is the dark tunnel without the light at the end. It represents all tragic emotion that is so hurtful that the sound of that melody is its only definition. We all have a way of dealing with that song... It's called detachment... Especially me.. I detach my emotional radar from that song, or I couldn't play it... I'd crack. I'd break down on stage.. that's why its lyrics are just a bunch of mini-stories or visual images as opposed to a cohesive explanation of its meaning... I used images set to the music that I thought would convey the emotional entirety of the lyric and music working together... That's what's meant by 'all these things are one to swallow whole'.. I meant the emotional entirety, because I didn't have it in me to articulate the emotion... (pause) I'd crack.... Our fans are braver than I to let that song penetrate them, or maybe they don't realize what they're listening to.. They don't realize that 'Street Spirit' is about staring the fucking devil right in the eyes... and knowing, no matter what the hell you do, he'll get the last laugh...and it's real...and true. The devil really will get the last laugh in all cases without exception, and if I let myself think about that to long, I'd crack. I can't believe we have fans that can deal emotionally with that song... That's why I'm convinced that they don't know what it's about. It's why we play it towards the end of our sets. It drains me, and it shakes me, and hurts like hell everytime I play it, looking out at thousands of people cheering and smiling, oblivious to the tragedy of it's meaning, like when you're going to have your dog put down and it's wagging it's tail on the way there. That's what they all look like, and it breaks my heart.
[Dit bericht is gewijzigd door Wicha op 13-06-2002 22:25]
en de goude oude
Aphex Twin - Come To Daddy
Allemaal wel koud, deprimerend en vrij hard..
Nee, echt harde en koude muziek is spul als Darkthrone, Immortal, Thorns, Satyricon (Rebel Extravaganca), Mayhem (Grand Declaration of War), maar ik denk dat je met "herrie" deze muziek bedoelt dus daar help ik je ook niet mee...
Voor degenen die The Smiths en Morrissey hebben genoemd in dit topic: is idd zeer deprimerend, maar ik zou het niet echt koud of hard willen noemen. Met name The Smiths hebben eigenlijk gewoon leuke, pakkende popdeuntjes. Niet echt wat topicstarter zoekt lijkt me.
quote:Aansluit, als iets deprimerende muziek is, is het wel Joy Division. Maar WEL mooi!!
Op donderdag 13 juni 2002 18:21 schreef MuadDib het volgende:
The Cure - Faith
en natuurlijk het al eerder genoemde Joy Division
quote:Hard: OK
Op donderdag 13 juni 2002 22:22 schreef Whaxx het volgende:
Aphex Twin - Come To Daddy
...koud, deprimerend en vrij hard..
quote:Koud zijn ze zeker niet, paradise lost en anathema.. das waar. De bands die jij noemt inderdaad, maar daar mis ik weer de melancholie, deprimerende sfeer in... (misschien ben ik niet goed geinformeerd, maar het lijkt me toch dat er maar sporadisch rustige muziekstukken inzitten)
Op vrijdag 14 juni 2002 00:45 schreef Summoner het volgende:
Ik vind Paradise Lost en Anathema nou niet bepaald 'koud' of 'hard'. Wel deprimerend en melancholisch.Nee, echt harde en koude muziek is spul als Darkthrone, Immortal, Thorns, Satyricon (Rebel Extravaganca), Mayhem (Grand Declaration of War), maar ik denk dat je met "herrie" deze muziek bedoelt dus daar help ik je ook niet mee...
Fields of the Nephilim
Killing Joke
Bauhaus
Christian Death
The Fall
Cranes
Nick Cave
The Cramps
Veel plezier d'r mee
Hard soms, deprimerend meestal en koud op het moment zeker.
En Tindersticks is niet koud, heeft meer een rode wijn sfeer voor op de lomere zaterdagavonden- sfeer..
quote:Dat is niet allemaal koude, harde, deprimerende muziek.
Op vrijdag 14 juni 2002 13:22 schreef nozem het volgende:
Nog wat leuke muziek voor je dan:Fields of the Nephilim
BauhausVeel plezier d'r mee
maar wel een beetje herrie
quote:Niet 101... Dan eerder "Songs of faith and devotion"
Op donderdag 13 juni 2002 17:32 schreef Solitarias het volgende:
Depeche Mode - 101
quote:Mjah dit liedje raakt me altyd.. een keer heb ik in een trein heel hard om dit liedje moeten huilen..
Op donderdag 13 juni 2002 16:28 schreef mattttPUNTnl het volgende:
hard is het niet, wel zeer zelfmoord opwekkend -> nine inch nails - something i can never haveharde, koude, misantropisch (depri ook wel een beetje) zit je meer in de richting van mayhem (de mysteriis dom sathanas en freezing moon), darkthrone, gorgoroth, judas iscariot... maar dan zit je wel met "herrie"
quote:Hmm, ik vind bijvoorbeeld een nummer als Laura of Moonchild van Fields of The Nephilim niet echt depressiviteit uitstralen. Het wekt wel een bepaalde sfeer op, maar dat kan ook een sfeer van ingetogenheid zijn bijvoorbeeld.
Op vrijdag 14 juni 2002 14:29 schreef nozem het volgende:
De twee bands die je Quote in ieder geval wel, de rest is inderdaad niet allemaal hard en koud maar er zit overal toch wel een hoge depressie factor in..
Bauhaus heeft ook wel een aantal vrolijkere nummers gemaakt.
er zit een typo in het topic btw
quote:Omdat dat momenteel goed bij m'n stemming past, en omdat ik dat mooi vind...
Op zaterdag 15 juni 2002 00:04 schreef Premo het volgende:
Ik wil te topicstarter niet aanvallen of iets dergelijks, maar waarom zou je graag naar koude, harde, deprimerende muziek willen luisteren?
Hard: Geluid hard zetten
Koud: Biertje uit de koelkast
Deprimerend: Denk aan MArco
Succes
* B mhahmahahma
quote:Nine Inch Nails (-Hurt), Sisters of mercy
Op donderdag 13 juni 2002 15:58 schreef Quidius het volgende:
...maar het moet geen pure herrie zijn.Iemand tips?
quote:Ga maar naar www.allmusic.com en zoek daar maar op Industrial Metal. Ik denk dat je hier wel vindt wat je zoekt
*ril*
Cubanate (hatesong en oxyacetylene)
the Pixies albums (dr. Doolittle en Surfer rosa)
Phlegm stockhouse
Wumpscut (fear in motion, in der nacht,praise your fears")
laat horen wat je ervan vond
quote:Dat zijn dan ook meteen de 2 beste redenen om naar muziek te luisteren!
Op maandag 17 juni 2002 11:04 schreef Quidius het volgende:
Omdat dat momenteel goed bij m'n stemming past, en omdat ik dat mooi vind...
quote:Zeker ook mijn suggestie. SUpeerrrrrrrrrrplaat!
Op donderdag 13 juni 2002 21:52 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Alles van Sentenced na 'Amok'...maar Anathema (na The Silent Enigma) is het toppunt
ALhoewel Alternative 4 ook behoorlijk depri is.
[Dit bericht is gewijzigd door Seborik op 24-12-2002 13:07]
quote:misschien heb jij zoiets van "pure herrie"
Deprimerend vind ik het eigenlijk niet. Meer gecontroleerd-aggressief-statisch
Maarja, is wel electronisch en je moet er maar van houden. (is trouwens drum&bass)
quote:Ook agree, Sentenced moet zeker even gechecked worden.
Op dinsdag 18 juni 2002 08:57 schreef Plaguebearer het volgende:[..]
Zeker ook mijn suggestie. SUpeerrrrrrrrrrplaat!
ALhoewel Alternative 4 ook behoorlijk depri is.
En het zijn ook nog twee van mijn favoriete platen van dit jaar.
Zooo die band heeft toch een partij pijn in z'n muziek verwerkt, heerlijk.
quote:Swans
En als het wat harder moet:
Immortal - Blashyrk (Mighty Ravendark)
Amorphis - Black Winter Day
Carcass - No Love Lost
Dissection - Where Dead Angels Lie
Enslaved - Jotunblod (als dit geen zwartgallige sfeer oproept van Fjorden en Drakars dan weet ik het ook niet meer )
Moonspell - Opium
Moonspell - Vampiria
quote:Noem je dit al deprimerend
Op maandag 17 juni 2002 17:42 schreef GoLLeM het volgende:
Slipknot?
Spineshank
Soulfly
(Ik begin een gevoel te krijgen dat steeds minder mensen hier mijn liefde voor tool kunnen waarderen ).
quote:Gewoon een New Wave nummertje uit 1980...
Op dinsdag 24 december 2002 17:20 schreef Frozen het volgende:
Grauzone - EisbärLekker koud!
[Dit bericht is gewijzigd door Seborik op 25-12-2002 11:28]
quote:
Op vrijdag 14 juni 2002 16:06 schreef DOMINIUM het volgende:
Probeer Winter eens.
quote:Ze hebben inderdaad een aantal nummers die aan de vraag voldoen.
Op dinsdag 24 december 2002 13:56 schreef Roosje01 het volgende:
Ministry
quote:\Goh die was nog niet genoemd
Op dinsdag 24 december 2002 17:20 schreef Frozen het volgende:
Grauzone - EisbärLekker koud!
Mad Season
Met Layne Staley (zanger van Alice in Chains)..
'n beetje hetzelfde, erg depri maar dan vaak wat rustiger.
quote:Locust - Weathered Well (niet draaien bij regenachtig weer, kan suicidale gedachten veroorzaken)
quote:Dus zou ik ook Anathema aanraden.
Op vrijdag 14 juni 2002 00:45 schreef Summoner het volgende:
Ik vind Paradise Lost en Anathema nou niet bepaald 'koud' of 'hard'. Wel deprimerend en melancholisch.Nee, echt harde en koude muziek is spul als Darkthrone, Immortal, Thorns, Satyricon (Rebel Extravaganca), Mayhem (Grand Declaration of War), maar ik denk dat je met "herrie" deze muziek bedoelt dus daar help ik je ook niet mee...
Het album "A Fine Day to Exit" van Anathema.
Veel ander werk van Anathema ook(ken ze nog niet zo lang)
Moby - 18(instrumentaal, rustig nummer. wekt een droevige sfeer)
Moby - Sleep Alone(met name de melodie straalt niets dan somberheid uit)
Moby - Dead Sun(zelfde als sleep alone)
Moby - Now I Let it Go()
Moby - Living(ligt maar net aan je stemming, maar als ik down ben word ik hier zeker niet vrolijker van)
Moby - A Season in Hell(simpelweg triest)
Moby - Why Does my Heart Feel so Bad(luister zelf maar)
Moby - Guitar Flute and String(instrumentaal, simpel en triest)
Muse - Plug In Baby(lekker om snoeihard te draaien)
Muse - Citizen Erazed(zelfde als plug in baby)
Muse - Unintended(tja...)
Radiohead - Paranoid Adroid(vraag me niet waar het over gaat, maar vrolijk is het niet)
Radiohead - Street Spirit(Fade Out)(valt weinig over te zeggen)
Radiohead - Everything in it's Right Place(vaag nummer, vind het zelf wel deprimerend klinken)
Radiohead - How to Disappear Completely(een en al droevigheid)
Radiohead - Idioteque(typisch nummer wederom, maar niet wat je noemt vrolijk)
Radiohead - Karma Police(vreemd genoeg nog een klein hitje geweest, nooit gedacht dat zoveel mensen dit nummer konden waarderen...)
Cranes - Tangled(en nog eer van Cranes maar ik ken ze nog niet zo lang)
Godspeed You Black Emperor!(vind het persoonlijk heerlijk om naar te luisteren maar de gemiddelde persoon kan deze muziek denk ik niet echt waarderen. het 'pakt' je gewoon, ongelovelijk wat een negativiteit deze muziek uitstraalt...)
En nu een hele bijzondere: Samuel Barber - Adagio for Strings
Vreselijk zwaarmoedig klassiek stuk van c.a. 10 minuten. 10 minuten die soms wel uren lijken te duren, maar toch zo! vreselijk mooi!
Van Dik Hout - Laat Het Los()
H.I.M. - Join Me(In Death)(
)
Lou Reed - Perfect Day(kweenie wat ik er over kan zeggen)
Peter Gabriel - Don't Give Up(dat maak ik zelf nog wel uit, ok?)
Metallica - Fade to Black(triester dan triest)
Sentenced - Excuse Me While I Kill Myself(valt denk ik wel onder het kopje herrie...)
Skunk Anansie - Hedonism
The Smiths - Asleep()
Bush - Letting the Cables Sleep
En last but not least: Soul Asylum - Runaway Train
De meeste van deze nummers zijn niet echt kil of koud, en ook niet echt hard, maar persoonlijk vind ik ze stuk voor stuk deprimerend.
Maar de meeste nummers zijn nog niet eerder genoemd in dit topic, dus misschien ligt het gewoon aan mij.
Maar als je ff niks te doen hebt kun je er altijd eens naar luisteren.
maar moet je wel beetje van hiphop houden!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |