Misschien ben ik een beetje onnozel wat het financiele kennis betreft, maar laat me de vraag even anders stellen. Waarom zou dat hun capaciteit om terug te betalen beïnvloeden?quote:Op maandag 14 maart 2011 18:32 schreef NJ het volgende:
[..]
Kredietwaardigheid wil zeggen hoe waarschijnlijk het is dat de verstrekte kredieten terugbetaald worden. Dat is dus gericht op de toekomst, niet op het verleden. En de toekomst voor TEPCO ziet er niet bepaald rooskleurig uit.
Nee, dat is het niet... Dit plaatje is een hoax. Het blijft helaas maar terugkomen...quote:Op maandag 14 maart 2011 18:41 schreef maartena het volgende:
Dat gezegd, ALS het betonnen omhulsel van de reactor(en) wel breekt.... en er inderdaad een meltdown "in de open lucht" gebeurd, dan is dit het verwachte verspreidingspatroon:
[ hoax-plaatje ]
Dat is dik nepquote:Op maandag 14 maart 2011 18:41 schreef maartena het volgende:
Zolang het beton van de reactor-bunker heel blijft, zal het geen Chernobyl worden. Bij Chernobyl was de kern-reactie aan de elementen blootgesteld. Tevens was Chernobyl een ander type reactor.
Dat gezegd, ALS het betonnen omhulsel van de reactor(en) wel breekt.... en er inderdaad een meltdown "in de open lucht" gebeurd, dan is dit het verwachte verspreidingspatroon:
[ afbeelding ]
Voorlopig lijkt het er op dat alhoewel er radioactiviteit ontsnapt, de reactor-omhulsels standhouden. En zolang die betonnen laag heel blijft..... kan het nog relatief goed gaan.
Uiteraard is dit NU al 1 van de grootste Nucleaire rampen, en ik denk als dit allemaal voorbij is, dat alle 6 reactoren van de Fukushima kerncentrales voorgoed gesloten zullen worden. Deze centrale is aan het einde van haar latijn.
En dat heeft allemaal zo'n grote impact op de bedrijfsvoering en daarmee de kredietwaardigheid dat je het er niet buiten kán laten.quote:Op maandag 14 maart 2011 18:42 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Als je al de toekomstige schadeclaims vanwege stralingsziekte, en boetes van de regering buiten beschouwing laat dan.
GADVERDAMME, op tijdstip 34:58quote:Op maandag 14 maart 2011 18:21 schreef DemonRage het volgende:
Hier wordt precies verteld wat er gebeurde in de kerncentrale van Tsjernobyl.
Grote bedrijven zijn genoodzaakt om voor bepaalde periodes leningen af te sluiten. Wanneer een bedrijf gezond is krijgt men van een rating instelling een rating toegekend. Rabobank bijvoorbeeld AAA, door een goede rating kan je voor een lagere prijs geld lenen. Wanneer je rating zakt stijgt de rente die je moet betalen op een lening, omdat men minder zeker is dat je financieel gezond bent.. Wanneer je in zo'n cirkel valt van downgrades qua rating is het heel lastig om daar uit te komen. Zie bijvoorbeeld landen als Griekenland/Ierland of bedrijven als General Motors.quote:Op maandag 14 maart 2011 18:42 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Misschien ben ik een beetje onnozel wat het financiele kennis betreft, maar laat me de vraag even anders stellen. Waarom zou dat hun capaciteit om terug te betalen beïnvloeden?
Ze lijden zelf geen verlies aan het uitvallen van die reactors neem ik aan. Ze leveren er geen product vandaan, en worden daar niet voor betaald, maar ze hebben er ook geen product geleverd. En ze doen verder geen inkopen bij voor die uitgevallen reactors, dus zijn ze er ook geen geld meer kwijt.
Wel heeft de bevolking zwaar te lijden onder het verlies van die 2000 megawatt energie natuurlijk, maar ik zie niet zo 1-2-3 hoe dit rampzalig uitpakt voor het bedrijf. Qua financien dan. Als je al de toekomstige schadeclaims vanwege stralingsziekte, en boetes van de regering buiten beschouwing laat dan.
Lees even een stukje naar boven het stuk over tsjernobyl, dan weet je wat er daar precies mis ging. Want bovenstaande klopt niet helemaal.quote:Op maandag 14 maart 2011 18:41 schreef maartena het volgende:
Zolang het beton van de reactor-bunker heel blijft, zal het geen Chernobyl worden. Bij Chernobyl was de kern-reactie aan de elementen blootgesteld. Tevens was Chernobyl een ander type reactor.
Plaatje is een hoax dat ieder topic wel 1 of 2 keer terug komt.quote:[ afbeelding ]
Ben inderdaad erg benieuwd wat er met de rest van de centrale gebeurd als alles onder controle is. Het stilleggen van die hele centrale zal een beste strop opleveren voor Japan, op energiegebied.quote:Voorlopig lijkt het er op dat alhoewel er radioactiviteit ontsnapt, de reactor-omhulsels standhouden. En zolang die betonnen laag heel blijft..... kan het nog relatief goed gaan.
Uiteraard is dit NU al 1 van de grootste Nucleaire rampen, en ik denk als dit allemaal voorbij is, dat alle 6 reactoren van de Fukushima kerncentrales voorgoed gesloten zullen worden. Deze centrale is aan het einde van haar latijn.
Ik zie niet in waarom die andere 3 reactors niet gebruikt kunnen blijven worden... Daar is toch niets mee gebeurd?quote:Op maandag 14 maart 2011 18:41 schreef maartena het volgende:
Ik kan me zomaar voorstellen dat het hele gebied waar die dingen staan voorlopig aardig radioactief is (helemaal als ze de boel niet onder controle krijgen), en dat men er niet zomaar in kan.quote:Op maandag 14 maart 2011 18:48 schreef gebrokenglas het volgende:
Ik zie niet in waarom die andere 3 reactors niet gebruikt kunnen blijven worden... Daar is toch niets mee gebeurd?
Eh, bedrijf wil winst maken door energie te verkopen:quote:Op maandag 14 maart 2011 18:42 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Ze lijden zelf geen verlies aan het uitvallen van die reactors neem ik aan. Ze leveren er geen product vandaan, en worden daar niet voor betaald, maar ze hebben er ook geen product geleverd. En ze doen verder geen inkopen bij voor die uitgevallen reactors, dus zijn ze er ook geen geld meer kwijt.
Dan krijg je straks weer dat mensen daar gaan klagen over het technische gewauwel.quote:Op maandag 14 maart 2011 18:49 schreef J0kkebr0k het volgende:
Bijna het einde van het topic...
Gewoon weer in het topic over de tsunami verder? Gescheiden topics slaan nergens op. Het is 1 ramp.
Dit klopt en ik ben blij dat er eindelijk iemand is die het snapt. Vergeet niet dat Chernobyl ook een explosie betrof van het radioactieve kernmateriaal zelf dat in de omgeving terechtkwam. Dat is wel weer wat anders.quote:Op maandag 14 maart 2011 18:41 schreef maartena het volgende:
[ afbeelding ]
Voorlopig lijkt het er op dat alhoewel er radioactiviteit ontsnapt, de reactor-omhulsels standhouden. En zolang die betonnen laag heel blijft..... kan het nog relatief goed gaan.
Tsjernobyl was eigenlijk ook gewoon een stoomontploffing door snel toenemende stoomdruk in de reactor.quote:Op maandag 14 maart 2011 18:53 schreef vergezocht het volgende:
Dit klopt en ik ben blij dat er eindelijk iemand is die het snapt. Vergeet niet dat Chernobyl ook een explosie betrof van het radioactieve kernmateriaal zelf dat in de omgeving terechtkwam. Dat is wel weer wat anders.
Er is geen aanleiding daartoe. Zelfs als TEPCO failliet gaat door boetes, schadeclaims, waardeverlies, etc etc, dan nog verkopen ze die boel, waardoor een nieuwe ondernemer die 6 centrales overneemt en uitbaat.quote:Op maandag 14 maart 2011 18:48 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Ik zie niet in waarom die andere 3 reactors niet gebruikt kunnen blijven worden... Daar is toch niets mee gebeurd?
Fout, manquote:Op maandag 14 maart 2011 18:55 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Tsjernobyl was eigenlijk ook gewoon een stoomontploffing door snel toenemende stoomdruk in de reactor.
Die stoomontploffing heeft de deeltjes de omgeving in geblazen.
Het grafiet dat in brand vloog heeft ook erg meegeholpen aan de verspreiding van radioactieve deeltjes.
http://www.volkskrant.nl/(...)rie-scenario-s.dhtmlquote:Scenario 2: een ontploffing
Door de aardbeving viel de stroom uit in de reactor. Die stroom is nodig om de pompen aan te drijven die zorgen voor watercirculatie. Dat gebeurde niet, waardoor het water niet werd gecirculeerd en de warme splijtstofstaven begon te reageren met het resterende water.
Daarbij ontstond waterstof. Toen dat waterstof terechtkwam in de ruimte tussen de reactor en het reactorvat, kwam het in aanraking met de daar aanwezige zuurstof. Dat veroorzaakte een explosie. Als er op dat moment radioactief materiaal blootligt, en de boel explodeert, kan dat radioactieve materiaal in de omgeving terecht komen. In Tsjernobyl ontplofte in 1986 een kerncentrale, maar niet door deze waterstofreactie. Bovendien was die centrale veel onveiliger dan de centrales in Japan.
Niks fout aan mister, troll lekker verder.quote:Op maandag 14 maart 2011 19:01 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Fout, man![]()
Als je niet weet waar je het over hebt, geef dan geen informatie ipv de verkeerde informatie:
Als het kernmateriaal grondwater raakt, dan heb je al genoeg andere problemen ivm met straling. Met of zonder explosie daarbij.quote:Op maandag 14 maart 2011 19:01 schreef DDDDDaaf het volgende:
Een explosie zou, na een meltdown, plaats kunnen vinden wanneer de gesmolten kern op grondwater stuit. Ik heb echter geen flauw idee of je de (exacte) locatie van grondwater vast kunt stellen, ik ben nl. geen geoloog. Indien dat echter het geval is, lijkt het me toch waarschijnlijk dat men een kerncentrale niet op een plek bouwt waar grondwater geconstateerd is?
Als er een grote meltdown plaats vindt (die kans is zeer klein maar niet onmogelijk), moet er haast wel een significante hoeveelheid radioactieve deeltjes worden geloosd om een explosie van het reactorvat te voorkomen.quote:Op maandag 14 maart 2011 18:48 schreef gebrokenglas het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |