abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † dinsdag 15 maart 2011 @ 09:39:41 #51
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_94132504
Betalen voor je eigen vervoer, wat een belachelijk concept. :(
Carpe Libertatem
pi_94132966
quote:
11s.gif Op maandag 14 maart 2011 17:14 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

[..]

Huidige situatie: 4+3=7 jaar
Nieuwe situatie:4+1=5 jaar

Bewijs: 3-1=2
Je maakt dezelfde fout als de rest. De basisbeurs bestaat niet meer voor 4 jaar maar voor 3 jaar!
  dinsdag 15 maart 2011 @ 10:06:04 #53
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_94133115
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 09:59 schreef kort het volgende:

[..]

Je maakt dezelfde fout als de rest. De basisbeurs bestaat niet meer voor 4 jaar maar voor 3 jaar!
OV-Jaarkaart is verbonden aan de aanvullende beurs. 7 jaar was vroeger ook het aantal jaar dat je kon lenen van de IB-Groep bijvoorbeeld.

Het staat toch duidelijk in het bericht? OV-jaarkaart wordt 2 jaar minder vergoed dan nu.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 10:07:00 #54
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_94133136
Die ov kaart is er natuurlijk met een reden. Om er voor te kunnen zorgen dat studenten onderwijs kunnen genieten aan een instelling die niet vlak naast hun deur ligt.

Raar dat ze de kaart willen afschaffen voor de master. Vaak is dit het moment dat een student besluit om te kijken naar andere stede en wat ze daar aan te bieden hebben. Precies wat de VVD een paar jaar terug voor ogen had.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  dinsdag 15 maart 2011 @ 10:08:37 #55
165633 eriksd
The grand facade...
pi_94133171
Waar haal jij vandaan dat je geen OV meer hebt voor de master?
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 10:09:33 #56
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_94133200
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 10:08 schreef eriksd het volgende:
Waar haal jij vandaan dat je geen OV meer hebt voor de master?
De master wordt door de meeste studenten gedaan in de laatste jaren van hun studie en niet in de eerste jaren. Precies de jaren die nu wegvallen.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  dinsdag 15 maart 2011 @ 10:11:06 #57
165633 eriksd
The grand facade...
pi_94133238
quote:
12s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 10:09 schreef Ryon het volgende:

[..]

De master wordt door de meeste studenten gedaan in de laatste jaren van hun studie en niet in de eerste jaren. Precies de jaren die nu wegvallen.
Studenten mogen vanaf augustus 2012 nog maar één jaar extra gebruik maken van hun OV-studentenkaart, bovenop de normale studieduur

:')
Bis bis bis
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_94133494
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 10:11 schreef eriksd het volgende:

[..]

Studenten mogen vanaf augustus 2012 nog maar één jaar extra gebruik maken van hun OV-studentenkaart, bovenop de normale studieduur

Fout, je bedoelt de nominale studieduur, die heeft bij de harde technische studies vrij weinig te maken met de normale studieduur, maar daar houden de ministers/staatssecretarissen die >8 jaar over een flut-alfa studie gedaan hebben even geen rekening mee.
Want ik heb destijds besloten, dat ik de harde weg ontwijk.
Dus blijf ik lopen door de sloten, het liefst in zeven tegelijk.
BZB - Zeven Sloten
  dinsdag 15 maart 2011 @ 10:22:25 #59
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_94133527
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 10:11 schreef eriksd het volgende:

[..]

In de brief staat dat de bachelor en master wat betreft de reisvoorziening samen getrokken worden. Dit in tegenstelling tot de langstudeerboete waarbij de master en bachelor los van elkaar gezien worden.

Is dit relevant? Ja. Want vertraging die opgelopen wordt tijdens de bachelor periode (om welke reden dan ook) is van invloed op de reisrechten tijdens de master. Dit terwijl veel studenten pas weer echt gaan forenzen tussen verschillende steden als zij beginnen aan hun master. Dat is ook de bedoeling, maar wordt nu dus een stuk moeilijker gemaakt.
--
  dinsdag 15 maart 2011 @ 10:22:47 #60
165633 eriksd
The grand facade...
pi_94133543
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 10:21 schreef FrankRicard het volgende:

[..]

Fout, je bedoelt de nominale studieduur, die heeft bij de harde technische studies vrij weinig te maken met de normale studieduur, maar daar houden de ministers/staatssecretarissen die >8 jaar over een flut-alfa studie gedaan hebben even geen rekening mee.
Ik bedoel helemaal niets, ik neem het nieuwsbericht over. Dat er talloze studenten zijn die niet op niveau mee kunnen komen vind ik een weinig verdisconterende omstandigheid.
Bis bis bis
  dinsdag 15 maart 2011 @ 10:24:48 #61
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_94133596
Linkje naar de brief trouwens voor degene die geen zin hebben om het bronnieuwsbericht aan te klikken: http://www.rijksoverheid.(...)n-is-investeren.html
--
pi_94133808
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 10:22 schreef eriksd het volgende:

[..]

Ik bedoel helemaal niets, ik neem het nieuwsbericht over. Dat er talloze studenten zijn die niet op niveau mee kunnen komen vind ik een weinig verdisconterende omstandigheid.
Je weet echt niet waar je het over hebt. TU-studenten besteden veel meer tijd aan hun studie dan andere studenten en doen er langer over. Voor mij persoonlijk is het allemaal prima, hoe minder ir.'s hoe makkelijker ik het heb op de arbeidsmarkt. Maar voor ons land is het funest, in tegenstelling tot advocaten, economen, etcetera voegen ingenieurs daadwerkelijk waarde toe aan onze economie.
BZB - Zeven Sloten
  dinsdag 15 maart 2011 @ 10:34:55 #63
165633 eriksd
The grand facade...
pi_94133856
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 10:32 schreef FrankRicard het volgende:

[..]

Je weet echt niet waar je het over hebt. TU-studenten besteden veel meer tijd aan hun studie dan andere studenten en doen er langer over. Voor mij persoonlijk is het allemaal prima, hoe minder ir.'s hoe makkelijker ik het heb op de arbeidsmarkt. Maar voor ons land is het funest, in tegenstelling tot advocaten, economen, etcetera voegen ingenieurs daadwerkelijk waarde toe aan onze economie.
Jij redeneert de hele tijd in een circeltje. Als TU studenten er gemiddeld zo lang over doen, dan is er kennelijk iets mis met of de studie, of de gemiddelde TU student. Dan moet er wat veranderen. Simpel vaststellen; ja, men doet er langer over, punt is weinig steekhoudend m.i.
Bis bis bis
  dinsdag 15 maart 2011 @ 10:38:52 #64
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_94133986
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 10:32 schreef FrankRicard het volgende:

[..]

Godzijdank dat TU-studenten het internet nog hebben om hun domme kant te laten zien.
--
pi_94134089
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 10:34 schreef eriksd het volgende:

[..]

Jij redeneert de hele tijd in een circeltje. Als TU studenten er gemiddeld zo lang over doen, dan is er kennelijk iets mis met of de studie, of de gemiddelde TU student. Dan moet er wat veranderen. Simpel vaststellen; ja, men doet er langer over, punt is weinig steekhoudend m.i.
Dat er dan iets moet veranderen ben ik met je eens. Alleen wat de overheid nu doet is ervoor zorgen dat je wel heel erg gek moet zijn om er nog aan te beginnen. (Aan bijvoorbeeld een studie waarbij ongeveer 35% de studie überhaupt afmaakt, en daarvan zo'n 70% met meer dan 2 jaar vertraging.) Maar stel je voor verder denken dan 4 jaar, dat is nog geen een regering in Nederland gelukt.

quote:
10s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 10:38 schreef Ryon het volgende:

[..]

Godzijdank dat TU-studenten het internet nog hebben om hun domme kant te laten zien.
Ik snap dat je het met dat laatste zinnetje niet eens bent (zeker niet zonder verdere onderbouwing) Ik had dat er ook niet bij moeten vermelden omdat dat voor deze discussie niet relevant is.
BZB - Zeven Sloten
pi_94134252
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 10:34 schreef eriksd het volgende:

[..]

Omdat 5 jaar simpelweg te kort is voor technische studies, te veel stof in te weinig tijd.
Maar als de universiteiten er 6 jaar van maken dan begint de regering weer te huilen dat het te duur wordt.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_94134877
ik verkas voor mn master mooi naar scandinavië. gratis studie, mooie vrouwen en duur bier. wat wil je nog meer

de kost verdienen door drugs te koerieren vanuit nederland.

ik denk dat heel veel meer studenten gaan kiezen voor het buitenland.....
pi_94135452
Ik heb geen medelijden met de huidige studenten hoor.
Als het OV staakt omdat ze meer loon willen hebben zeggen dezelfde studenten dat de stakers dan maar moeten gaan studeren.
Dat zeggen studenten die van het belastinggeld (wat o.a. de stakers opbrengen) studeren en kennelijk is daar geen waardering voor.
Dan denk ik, betaal dan ook je eigen studie en vervoer maar.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 11:26:52 #69
154880 Bolter
Awesomeness
pi_94135571
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 11:23 schreef thumbnail het volgende:
Ik heb geen medelijden met de huidige studenten hoor.
Als het OV staakt omdat ze meer loon willen hebben zeggen dezelfde studenten dat de stakers dan maar moeten gaan studeren.
Dat zeggen studenten die van het belastinggeld (wat o.a. de stakers opbrengen) studeren en kennelijk is daar geen waardering voor.
Dan denk ik, betaal dan ook je eigen studie en vervoer maar.
:') Henk has arrived!
"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"
pi_94135713
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 11:26 schreef Bolter het volgende:

:') Henk has arrived!
Lezen kun je dus niet.
Ben jij nou zo'n langstudeerder?
  dinsdag 15 maart 2011 @ 12:00:26 #71
154880 Bolter
Awesomeness
pi_94136760
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 11:31 schreef thumbnail het volgende:

[..]

Lezen kun je dus niet.
Ben jij nou zo'n langstudeerder?
Zit net iets onder het gemiddelde maar dat maakt me inderdaad nog steeds een langstudeerder. Lees wel even mijn posts aan het begin van het topic door voordat je verder reageert.
"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 15 maart 2011 @ 12:26:23 #72
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_94137704
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 09:39 schreef Boze_Appel het volgende:
Betalen voor je eigen vervoer, wat een belachelijk concept. :(
Studenten betalen gewoon voor de OV kaart.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_94143790
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 10:22 schreef eriksd het volgende:

verdisconterende
is geen woord.
“Man is free at the moment he wishes to be.”
Voltaire.
"There is no left and right, only right and wrong." Tinyint, DI forums.
"Doubt is the seed of misdirection." Ikzelf.
pi_94143816
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 11:06 schreef FransjeVanDusschoten het volgende:
ik verkas voor mn master mooi naar scandinavië. gratis studie, mooie vrouwen en duur bier. wat wil je nog meer

de kost verdienen door drugs te koerieren vanuit nederland.

ik denk dat heel veel meer studenten gaan kiezen voor het buitenland.....
<- Belgie. Doeidoei!
“Man is free at the moment he wishes to be.”
Voltaire.
"There is no left and right, only right and wrong." Tinyint, DI forums.
"Doubt is the seed of misdirection." Ikzelf.
pi_94153614
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 09:25 schreef eriksd het volgende:

[..]

Jij zat toch op het luzac? Dat kost pas geld ;)
En toch hebben wij niet op VVD gestemd. ;)
Liever alles goedkoop hé. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')