Je maakt dezelfde fout als de rest. De basisbeurs bestaat niet meer voor 4 jaar maar voor 3 jaar!quote:Op maandag 14 maart 2011 17:14 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
[..]
Huidige situatie: 4+3=7 jaar
Nieuwe situatie:4+1=5 jaar
Bewijs: 3-1=2
OV-Jaarkaart is verbonden aan de aanvullende beurs. 7 jaar was vroeger ook het aantal jaar dat je kon lenen van de IB-Groep bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 09:59 schreef kort het volgende:
[..]
Je maakt dezelfde fout als de rest. De basisbeurs bestaat niet meer voor 4 jaar maar voor 3 jaar!
De master wordt door de meeste studenten gedaan in de laatste jaren van hun studie en niet in de eerste jaren. Precies de jaren die nu wegvallen.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 10:08 schreef eriksd het volgende:
Waar haal jij vandaan dat je geen OV meer hebt voor de master?
Studenten mogen vanaf augustus 2012 nog maar één jaar extra gebruik maken van hun OV-studentenkaart, bovenop de normale studieduurquote:Op dinsdag 15 maart 2011 10:09 schreef Ryon het volgende:
[..]
De master wordt door de meeste studenten gedaan in de laatste jaren van hun studie en niet in de eerste jaren. Precies de jaren die nu wegvallen.
Fout, je bedoelt de nominale studieduur, die heeft bij de harde technische studies vrij weinig te maken met de normale studieduur, maar daar houden de ministers/staatssecretarissen die >8 jaar over een flut-alfa studie gedaan hebben even geen rekening mee.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 10:11 schreef eriksd het volgende:
[..]
Studenten mogen vanaf augustus 2012 nog maar één jaar extra gebruik maken van hun OV-studentenkaart, bovenop de normale studieduur
In de brief staat dat de bachelor en master wat betreft de reisvoorziening samen getrokken worden. Dit in tegenstelling tot de langstudeerboete waarbij de master en bachelor los van elkaar gezien worden.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 10:11 schreef eriksd het volgende:
[..]
Studenten mogen vanaf augustus 2012 nog maar één jaar extra gebruik maken van hun OV-studentenkaart, bovenop de normale studieduur
Ik bedoel helemaal niets, ik neem het nieuwsbericht over. Dat er talloze studenten zijn die niet op niveau mee kunnen komen vind ik een weinig verdisconterende omstandigheid.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 10:21 schreef FrankRicard het volgende:
[..]
Fout, je bedoelt de nominale studieduur, die heeft bij de harde technische studies vrij weinig te maken met de normale studieduur, maar daar houden de ministers/staatssecretarissen die >8 jaar over een flut-alfa studie gedaan hebben even geen rekening mee.
Je weet echt niet waar je het over hebt. TU-studenten besteden veel meer tijd aan hun studie dan andere studenten en doen er langer over. Voor mij persoonlijk is het allemaal prima, hoe minder ir.'s hoe makkelijker ik het heb op de arbeidsmarkt. Maar voor ons land is het funest, in tegenstelling tot advocaten, economen, etcetera voegen ingenieurs daadwerkelijk waarde toe aan onze economie.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 10:22 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik bedoel helemaal niets, ik neem het nieuwsbericht over. Dat er talloze studenten zijn die niet op niveau mee kunnen komen vind ik een weinig verdisconterende omstandigheid.
Jij redeneert de hele tijd in een circeltje. Als TU studenten er gemiddeld zo lang over doen, dan is er kennelijk iets mis met of de studie, of de gemiddelde TU student. Dan moet er wat veranderen. Simpel vaststellen; ja, men doet er langer over, punt is weinig steekhoudend m.i.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 10:32 schreef FrankRicard het volgende:
[..]
Je weet echt niet waar je het over hebt. TU-studenten besteden veel meer tijd aan hun studie dan andere studenten en doen er langer over. Voor mij persoonlijk is het allemaal prima, hoe minder ir.'s hoe makkelijker ik het heb op de arbeidsmarkt. Maar voor ons land is het funest, in tegenstelling tot advocaten, economen, etcetera voegen ingenieurs daadwerkelijk waarde toe aan onze economie.
Godzijdank dat TU-studenten het internet nog hebben om hun domme kant te laten zien.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 10:32 schreef FrankRicard het volgende:
[..]
Je weet echt niet waar je het over hebt. TU-studenten besteden veel meer tijd aan hun studie dan andere studenten en doen er langer over. Voor mij persoonlijk is het allemaal prima, hoe minder ir.'s hoe makkelijker ik het heb op de arbeidsmarkt. Maar voor ons land is het funest, in tegenstelling tot advocaten, economen, etcetera voegen ingenieurs daadwerkelijk waarde toe aan onze economie.
Dat er dan iets moet veranderen ben ik met je eens. Alleen wat de overheid nu doet is ervoor zorgen dat je wel heel erg gek moet zijn om er nog aan te beginnen. (Aan bijvoorbeeld een studie waarbij ongeveer 35% de studie überhaupt afmaakt, en daarvan zo'n 70% met meer dan 2 jaar vertraging.) Maar stel je voor verder denken dan 4 jaar, dat is nog geen een regering in Nederland gelukt.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 10:34 schreef eriksd het volgende:
[..]
Jij redeneert de hele tijd in een circeltje. Als TU studenten er gemiddeld zo lang over doen, dan is er kennelijk iets mis met of de studie, of de gemiddelde TU student. Dan moet er wat veranderen. Simpel vaststellen; ja, men doet er langer over, punt is weinig steekhoudend m.i.
Ik snap dat je het met dat laatste zinnetje niet eens bent (zeker niet zonder verdere onderbouwing) Ik had dat er ook niet bij moeten vermelden omdat dat voor deze discussie niet relevant is.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 10:38 schreef Ryon het volgende:
[..]
Godzijdank dat TU-studenten het internet nog hebben om hun domme kant te laten zien.
Omdat 5 jaar simpelweg te kort is voor technische studies, te veel stof in te weinig tijd.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 10:34 schreef eriksd het volgende:
[..]
Jij redeneert de hele tijd in een circeltje. Als TU studenten er gemiddeld zo lang over doen, dan is er kennelijk iets mis met of de studie, of de gemiddelde TU student. Dan moet er wat veranderen. Simpel vaststellen; ja, men doet er langer over, punt is weinig steekhoudend m.i.
quote:Op dinsdag 15 maart 2011 11:23 schreef thumbnail het volgende:
Ik heb geen medelijden met de huidige studenten hoor.
Als het OV staakt omdat ze meer loon willen hebben zeggen dezelfde studenten dat de stakers dan maar moeten gaan studeren.
Dat zeggen studenten die van het belastinggeld (wat o.a. de stakers opbrengen) studeren en kennelijk is daar geen waardering voor.
Dan denk ik, betaal dan ook je eigen studie en vervoer maar.
Zit net iets onder het gemiddelde maar dat maakt me inderdaad nog steeds een langstudeerder. Lees wel even mijn posts aan het begin van het topic door voordat je verder reageert.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 11:31 schreef thumbnail het volgende:
[..]
Lezen kun je dus niet.
Ben jij nou zo'n langstudeerder?
Studenten betalen gewoon voor de OV kaart.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 09:39 schreef Boze_Appel het volgende:
Betalen voor je eigen vervoer, wat een belachelijk concept.
is geen woord.quote:
<- Belgie. Doeidoei!quote:Op dinsdag 15 maart 2011 11:06 schreef FransjeVanDusschoten het volgende:
ik verkas voor mn master mooi naar scandinavië. gratis studie, mooie vrouwen en duur bier. wat wil je nog meer
de kost verdienen door drugs te koerieren vanuit nederland.
ik denk dat heel veel meer studenten gaan kiezen voor het buitenland.....
En toch hebben wij niet op VVD gestemd.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 09:25 schreef eriksd het volgende:
[..]
Jij zat toch op het luzac? Dat kost pas geld
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |