quote:Op woensdag 16 maart 2011 17:16 schreef eriksd het volgende:
[..]
Uiteraard zal ik bij de volgende verkiezingen wederom VVD stemmen
Dat gebeurt ook niet, gezien het gedoe rond de langstudeerboete.quote:
Sommige studenten willen ook nog hun master halen en dan heb je toch minimaal 5 jaar nodig. Zou dus theoretisch gezien net kunnen, maar in de praktijk merk je dat veel studenten vertraging krijgen.quote:Op woensdag 16 maart 2011 19:47 schreef Retarded het volgende:
een beetje normale studie duurt toch 4 jaar?? En dan krijg je 5 jaar een OV?? Prima toch... zie het probleem niet. Niks mis met de "lakse" student motiveren om je studie op tijd af te ronden....
Als student hoor je ook op kamers te wonen, die hele ov kaart is niet eens echt nodig, behalve in een jaar dat je stages loopt.quote:Op woensdag 16 maart 2011 19:47 schreef Retarded het volgende:
een beetje normale studie duurt toch 4 jaar?? En dan krijg je 5 jaar een OV?? Prima toch... zie het probleem niet. Niks mis met de "lakse" student motiveren om je studie op tijd af te ronden....
Trajectkaarten lijkt me ook een mooie vervanger voor de OVkaart. Kun je zelf aangeven waar je woont en studeert en krijg je voor dat traject een abonnement. Mochten die studenten voor een bepaalde tijd ergens anders stage lopen, krijgen ze gewoon voor die maanden een trajectkaart i.p.v. een jaarlang een OVkaart.quote:Op woensdag 16 maart 2011 21:56 schreef snoekiesnoeksnoek het volgende:
[..]
Als student hoor je ook op kamers te wonen, die hele ov kaart is niet eens echt nodig, behalve in een jaar dat je stages loopt.
want een student reist alleen maar van huis naar school voor zijn studie?quote:Op woensdag 16 maart 2011 22:39 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Trajectkaarten lijkt me ook een mooie vervanger voor de OVkaart. Kun je zelf aangeven waar je woont en studeert en krijg je voor dat traject een abonnement. Mochten die studenten voor een bepaalde tijd ergens anders stage lopen, krijgen ze gewoon voor die maanden een trajectkaart i.p.v. een jaarlang een OVkaart.
Hoeveel procent nemen studie-activiteiten naar andere locaties in?quote:Op woensdag 16 maart 2011 22:42 schreef rubbereend het volgende:
[..]
want een student reist alleen maar van huis naar school voor zijn studie?
Er is een chronisch kamer tekort van duizenden kamers.quote:Op woensdag 16 maart 2011 21:56 schreef snoekiesnoeksnoek het volgende:
[..]
Als student hoor je ook op kamers te wonen, die hele ov kaart is niet eens echt nodig, behalve in een jaar dat je stages loopt.
geen ideequote:Op woensdag 16 maart 2011 22:45 schreef Zith het volgende:
[..]
Hoeveel procent nemen studie-activiteiten naar andere locaties in?
Ik verwacht als ondernemer eind dit jaar voor minimaal 90% in het buitenland te zitten. Way ahead of you...quote:Op woensdag 16 maart 2011 19:25 schreef fs180 het volgende:
Dan heb je niets te zoeken in nederland..
De enige studiegerelateerde reizen buiten woning - uni om die ik doe zijn af en toe een interview en een training, no big issue...quote:
In feite wil je terug naar de oude situatie toen je reiskosten individueel bepaald werden. De OV-studentenkaart is juist ingevoerd omdat individuele bepaling een enorme administratieve rompslomp was.quote:Op woensdag 16 maart 2011 22:39 schreef Morrigan het volgende:
Trajectkaarten lijkt me ook een mooie vervanger voor de OVkaart. Kun je zelf aangeven waar je woont en studeert en krijg je voor dat traject een abonnement. Mochten die studenten voor een bepaalde tijd ergens anders stage lopen, krijgen ze gewoon voor die maanden een trajectkaart i.p.v. een jaarlang een OVkaart.
Geen stufi, OV, 1700+3000 eur kosten naast de huur/eten/etc... Hoe moet je dat betalenquote:Op woensdag 16 maart 2011 23:26 schreef Ascendancy het volgende:
EN 3000 euro extra gaan dokken EN vervoer, terwijl ik mijn stufi ook nog eens kwijt ben?
Stel, je opleiding duurt 6 jaar. Kreeg je dan na die opleiding nog drie jaar een OV? Ik snap het nietquote:Studenten mogen vanaf augustus 2012 nog maar één jaar extra gebruik maken van hun OV-studentenkaart, bovenop de normale studieduur. Nu mag dat nog drie jaar extra.
Alleen als je nog ingeschreven staat en bij de IB-groep nog studiefinanciering hebt lopen (al dan niet als een 'nullening'). Zo is het nu.quote:Op woensdag 16 maart 2011 23:48 schreef paddy het volgende:
Ik zit met een vraag
[..]
Stel, je opleiding duurt 6 jaar. Kreeg je dan na die opleiding nog drie jaar een OV? Ik snap het nietJe opleiding is dan toch klaar?
Ik vind dat studenten gewoon thuis kunnen wonen binnen een straal van 50 kilometer, kunnen ze zichzelf richten op hun studie i.p.v op het werken en zorgen maken over de huur. Dus ben voor de OV.quote:Op woensdag 16 maart 2011 21:56 schreef snoekiesnoeksnoek het volgende:
[..]
Maar je krijgt dus nog wel OV zolang je studeert?quote:Op woensdag 16 maart 2011 23:50 schreef Igen het volgende:
[..]
Alleen als je nog ingeschreven staat en bij de IB-groep nog studiefinanciering hebt lopen (al dan niet als een 'nullening'). Zo is het nu.
aan die "master"studenten hebben we toch vrij weinig... enige wat ze kunnen is drinken...quote:Op maandag 14 maart 2011 17:53 schreef DaDude1987 het volgende:
Als Henk en Ingrid het maar goed hebben, zij zijn de toekomst van het land
Want als je thuis woont hoef je niet te werken om je studie te betalen?quote:Op woensdag 16 maart 2011 23:53 schreef paddy het volgende:
[..]
Ik vind dat studenten gewoon thuis kunnen wonen binnen een straal van 50 kilometer, kunnen ze zichzelf richten op hun studie i.p.v op het werken en zorgen maken over de huur. Dus ben voor de OV.
Want als je thuis woont hoef je in ieder geval geen huur te betalen voor je kamer. Dat moet toch aardig schelen? In ieder geval een aantal uren per week werken.quote:Op donderdag 17 maart 2011 00:41 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Want als je thuis woont hoef je niet te werken om je studie te betalen?
Dat scheelt ja, maar je zal er naast moeten werken. bovendien ben je dan weer reistijd kwijt.quote:Op donderdag 17 maart 2011 01:11 schreef paddy het volgende:
[..]
Want als je thuis woont hoef je in ieder geval geen huur te betalen voor je kamer. Dat moet toch aardig schelen? In ieder geval een aantal uren per week werken.
en waardoor komt dat dan?? Ik erger me aan studenten die denken dat het studentenleventje voor de rest van hun leven kan blijven. Vooral op studies waar beperkte ruimte is ... vriendin van me heeft een jaar moeten wachten omdat er geen ruimte was op haar studie naar keuze. En als je er dan later achterkomt dat een derde van de studenten op die opleiding er al zeker 7 jaar mee bezig zijn dan is dat erg frustrerend.quote:Op woensdag 16 maart 2011 21:17 schreef Morrigan het volgende:
[..]
maar in de praktijk merk je dat veel studenten vertraging krijgen.
Welke studie is dat dan?quote:Op donderdag 17 maart 2011 09:15 schreef Retarded het volgende:
[..]
en waardoor komt dat dan?? Ik erger me aan studenten die denken dat het studentenleventje voor de rest van hun leven kan blijven. Vooral op studies waar beperkte ruimte is ... vriendin van me heeft een jaar moeten wachten omdat er geen ruimte was op haar studie naar keuze. En als je er dan later achterkomt dat een derde van de studenten op die opleiding er al zeker 7 jaar mee bezig zijn dan is dat erg frustrerend.
Ja. Tenzij je meer dan drie jaar uitloop hebt. En de redenen daarvoor zijn vrij divers, het zijn zeker niet alleen de feestende studenten. Het kan ook het volgen van een tweede studie zijn, of ziekte.quote:Op woensdag 16 maart 2011 23:54 schreef paddy het volgende:
[..]
Maar je krijgt dus nog wel OV zolang je studeert?
Er zijn zoveel redenen te bedenken. Ik doe zelf een technische studie daar ligt het gemiddelde al decennia rond de 7.4 jaar.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |