Nou, voor mij wordt het nu dus alleen maar minder aantrekkerlijk Thijs bij schoonma en schoonzus achter te laten. Ik heb geprobeerd uit te leggen wat er met Thijs is, maar schoonzus reageerde al met 'oh, dan krijgt ie gewoon een fruitpotje als toetje, toch'.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 12:37 schreef Ssserpente het volgende:
Ik ben er ook niet rechtlijnig in, hoor. Ik zou niet eens weten wat Lente op de kinderopvang op d'r brood krijgt. Haha, 't wordt wel een 'ding' ineens, terwijl ik gewoon een bakje roomkaas wil kopen.![]()
Hoe moet ze dan reageren?quote:Op dinsdag 15 maart 2011 12:41 schreef McLaura het volgende:
[..]
Nou, voor mij wordt het nu dus alleen maar minder aantrekkerlijk Thijs bij schoonma en schoonzus achter te laten. Ik heb geprobeerd uit te leggen wat er met Thijs is, maar schoonzus reageerde al met 'oh, dan krijgt ie gewoon een fruitpotje als toetje, toch'.
Uhm.... hoe krijg ik ze het ooit aan het verstand?!
hou op, ga weg. een tijdje lang leek "gewoon niet erbij blijven dan" de oplossing, maar ook die faalt. heel hard. dat resulteert in gebitch dat ik mijn plaats niet weet, onbeschoft ben omdat ik wegga als er bezoek is en ongewenste overdracht van godsdienstwaanzin. tis pas goed als ik me lachend voeg naar andermans waanideeen en dan blij uitroep dat ik zo'n spijt hen dat niet eerder gedaan te hebben. stepford wife ftwquote:Op dinsdag 15 maart 2011 13:07 schreef Ssserpente het volgende:
Simmu, jouw omgeving barst echt van de leuke mensen, he? 't Klinkt iig erg 'gezellig' altijd.
Dat kan ik nu ook gebruiken bij schoonma en schoonzus..... mag niet van de dokter!quote:Op dinsdag 15 maart 2011 12:47 schreef Keshet het volgende:
McLaura, wat bij mij goed werkt als mensen Emma iets willen geven waar ik niet achter sta (zoals Advocaat... ) is zeggen dat het absoluut niet mag van de dokter.
Dit dan alleen bij mensen die wat moeite hebben met het concept dat wij bepalen wat Emma eet en drinkt; de meeste mensen vragen gelukkig eerst even of iets geschikt is.
Ze moet niet weer iets beslissen of aannemen, maar VRAGEN!quote:Op dinsdag 15 maart 2011 13:00 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Hoe moet ze dan reageren?![]()
Of mis ik echt totaal het punt? Ik vind het namelijk een hele logische/normale reactie eigenlijk.
beide afhankelijk van waar je kijkt! maar volgens de kinderarts moet ik bij ravi qua eten juist weer niet corrigeren.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 13:19 schreef Keshet het volgende:
Je zou er bijna een epic allergie voor verzinnen Simmu.![]()
Trouwens, kiwi kun je toch beter niet geven voor muppetjes een jaar zijn? Of was dat nou alleen weer bij een verdenking op een allergie?
en vergeet het brood niet! Wij hebben een tijdje geprobeerd gewoon brood te geven (in heel veel brood zit broodverbeteraar waar weer melk in zit) maar dat ging dus ook niet.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 13:26 schreef McLaura het volgende:
Oh, en qua lactose-intolerantie is het nog ingewikkelder, want het zal een hoop tijd en energie kosten om ze wijs te maken dat ook in koekjes, sausjes, etc melk zit en niet alleen in een pak melk!
Ik hoop dat je een betere dietiste hebt dan ik.... die van mij had er erg weinig verstand van en ik moest eigenlijk alles zelf uitvogelen.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 13:30 schreef McLaura het volgende:
Dankjewel sproet-je! Ik zal het ook allemaal wel horen bij de dietiste, maar ik maak me er gewoon nu al druk om.
uit ervaring zeg ik: niet doen!" laat het gaan, ontwikkel teflon huid. uit ervaring weet ik ook dat dat zelden luktquote:Op dinsdag 15 maart 2011 13:25 schreef McLaura het volgende:
Simmu, ik zie een paar overeenkomsten geloof ik....... en ik zit nog in de fase dat ik me er vreselijk aan erger, me druk maak, en gefrustreerd thuiskom.
Maar is het niet ook iets wat door elkaar versterkt wordt?quote:Op dinsdag 15 maart 2011 13:25 schreef McLaura het volgende:
[..]
Ze moet niet weer iets beslissen of aannemen, maar VRAGEN!
Maar goed, het is een gevoelig punt. Ze fokken Thijs helemaal op en zeggen dan dat hij druk is, of ze zitten met zijn tweeën 'nee, niet doen' tegen Thijs te roepen als wij erbij zitten.
Zelfs als ik zeg 'nee Thijs', en even afwacht of hij luistert, beginnen zij in koor te roepen dat het niet mag.
Laatst was wel het toppunt.... ik had Thijs iets te drinken gegeven wat hij anders niet krijgt (Fruitshoot, gewoon even als uitzondering) en toen hij het ophad pakte schoonzus de beker en ik dacht dat ze hem naar de keuken bracht. Ik was intussen bezig dus lette niet op (zou volgens mij ook niet nodig moeten zijn), maar voor ik in kon grijpen had Thijs een opnieuw gevulde beker met die rommel in zijn handen.
Ik wil dat ze het vrágen, en niet in zijn handjes drukken en, zoals Simmu zegt, mij de boeman laten zijn. Thijs krijgt nóóit 2 bekers drinken achter elkaar, en al helemaal niet 2 bekers zoete troep. Ik moet dus bij schoonma en schoonzus constant op mijn qui vive zijn en kijken of ze hem niks 'stiekem' geven.
Misschien klinkt het voor jou overdreven hoor, maar met zo'n leugenachtig, stiekem stel is het al heel moeilijk omgaan, helemaal als ze het zo doen. En ze bedoelt het vast lief tegenover Thijs, daar val ik ook niet over, maar dat stiekeme haat ik!
Gooi maar neer hoor! Er komt hier genoeg niet-dreumes-spul langs.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 13:32 schreef miss_sly het volgende:
Kan ik me wel voorstellen, Lau! Het is ook een grote verandering en veel om op te letten. Als je er straks je draai ingevonden hebt voor jezelf, komt dat wel goed, maar er zal altijd een buitenwereld zijn die het niet weet of niet snapt. Vervelend!
ik zit met iets heel niet dreumesgerelateerd te sputteren al de hele dag....pfff, lastig hoor als je de hele tijd iets in je hoofd hebt dat er niet uit gaat
Je mag me altijd PM-en hoor!quote:Op dinsdag 15 maart 2011 13:37 schreef miss_sly het volgende:
hahaha, maar ik kan dit niet hier neergooien, vind ikDat dan weer niet.
Nee, ik denk het niet.... Ik zit er namelijk niet als een havik bovenop en ben zelf ook wel eens soepel. Anders had ik hem dat fruitshoot niet zelf gegeven, dan had ik ranja gepakt. Dat hebben ze namelijk, op ons verzoek, in huis voor Thijs.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 13:33 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Maar is het niet ook iets wat door elkaar versterkt wordt?
Dat zij zien dat jij er als een havik bovenop zit waardoor zij ook gehaaider worden?
Daar wringt hem de sneaker, dat is bij hen dus niet! Toen hij 4 maanden was, kwamen ze met een enorme zak Duitse suikerkoekies aan, 'want hij mag nu toch koekjes'?quote:Op dinsdag 15 maart 2011 13:59 schreef Sorbootje het volgende:
Bij mij hangt het er helemaal vanaf hoe zoiets gaat en wie het doet. Van de oma's krijgt Isabeau heus wel eens iets wat ik haar niet snel zal geven (hoewel ik zo even geen voorbeeld kan bedenken) en dat hoeft ook niet in overleg, omdat ik weet dat ze nooit heel gekke dingen zullen geven en het ook altijd gebeurt met respect voor hoe wij met voeding omgaan.
Zou iemand Isabeau iets geven waarvan ze wéten dat ik het niet wil hebben, dan zou ik wel giftig worden denk ik.
Kan me voorstellen dat je een naar gevoel hebt over hoe het met je schoonmoeder en schoonzus gaat Lau.
Bovendien zitten er slechte vetten in. En tegenover 'alle beetjes helpen' staat ook 'alle slechte beetjes tikken aan'.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 12:21 schreef Ssserpente het volgende:
Laura, baby's en dreumesen hebben een beperkte nierfunctie. En ook wanneer je niet op extra zoutinname let, krijg je, zelfs als volwassene, dagelijks al veel te veel zout binnen, oa uit brood. Daarom wil ik Lente niet bewust nog eens extra zouten uit bijv. smeerkaas geven. Alle beetjes helpen en voortaan roomkaas ipv smeerkaas kopen is erg weinig moeite.
op het moment dat je je mond opendoet om dat te zeggen is het al gedaanquote:Op dinsdag 15 maart 2011 14:50 schreef Brighteyes het volgende:
Ik kan het je werkelijk niet zeggen simmu. Ik geloof dat ik het zou houden op 'niet alles tegelijk'.
Maar goed, het is me nog nooit gebeurd, mss dat ik anders zou reageren.
Niet zo heel slim nee van die medewerker.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 16:17 schreef Sorbootje het volgende:
Isabeau kreeg gisteren volgens B. een grote krentenbol in haar handen gedrukt in de AH. Terwijl ze al uitgebreid ontbeten had. B. vond dus ook dat hij het niet meer af kon pakken, maar was niet zo gecharmeerd van de actie van die medewerker. Eerst even vragen aan een ouder zou wel zo netjes zijn geweest. (ze had het hele ding trouwens in recordtempo achter de kiezen)
quote:Op dinsdag 15 maart 2011 16:22 schreef Poppejans het volgende:
Dalton onderwijs zit hier wel, daar wou ik ook nog wel gaan kijken.
Ik vermoed dat Jenaplan gewoon erg in trek is omdat dat niet overal zit, wat Sorbootje ook al zegt.
Heb me er maar bij neergelegd want ik ga echt niet in een andere stad/dorp mn kind naar school brengen.
Misschien komt ie wel bij Nielsin de klas, zo leuk!
Er is volgens mij maar één school waar ze zo'n wachtlijst hebben, en dat is die. Gelukkig wist ik ervan door dat de dochter van vrienden er zit, anders had Thijs daar dus niet heen gekund.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 17:18 schreef Nijna het volgende:
Echt waar Laura. Hier helemaal geen wachtlijst. Wij hebben de oudste begin dit jaar ingeschreven, dat was nog prima op tijd.
mag je toch zeker lekker zelf wetenquote:Op dinsdag 15 maart 2011 17:32 schreef McLaura het volgende:
Ik zeg trouwens niet welke school het is (of wat voor type) omdat ik op een ander forum enorm veel gezeik heb gehad over de basisbeginselen van de school, en de contributie, en de locatie, etc.
Ja, het is een andere school dan normaal, maar als hij voor ons goed voelt gaat Thijs erheen!
Hoezo? Heb je daar iets op tegen ofzo?!quote:Op dinsdag 15 maart 2011 18:53 schreef freecell het volgende:
Tenzij je ze naar een suicide-bomb-opleiding doet
Nee, niet geheel onverwacht, maar mijn man is een ster in het 'ohja......' verschijnsel. Ik ben benieuwd hoe dit gaat lopen, we zullen het wel zien!quote:Op dinsdag 15 maart 2011 19:30 schreef mefke79 het volgende:
Oe, dat is even een tegenvaller Laura! Komt het onverwacht?
Ik zal wel niet goed gekeken hebben maar ik zie er werkelijk niets uitzonderlijks aanquote:Op dinsdag 15 maart 2011 19:08 schreef McLaura het volgende:
Ach, zo geheimzinnig is het allemaal niet : Thijs gaat naar de LSV
Nou idd, het zal wel. Ik denk dat men valt over de contributie, maarja.... als je dat zelf er niet voor over hebt, of niet kunt betalen, kun je dat ook gewoon zeggen in plaats van te gaan zeiken over 'elitaire school' enz. In ieder geval krijg ik hier - op Fok - in elk geval een stuk normalere reacties.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 20:07 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Ik zal wel niet goed gekeken hebben maar ik zie er werkelijk niets uitzonderlijks aanof in elk geval niets waar een ander over zou kunnen vallen ofzo
![]()
het is niet alsof je hem naar een taliban-trainingskamp stuurt toch? Nouja het zal wel.
Ik zag het ook net.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 20:40 schreef Claudia_x het volgende:
Weer iemand opgepakt in de Amsterdamse zedenzaak, oproepkracht voor de opvangorganisatie waar ons kinderdagverblijf zojuist mee is gefuseerd.
Daar weet ik wel meer van. In dit project wordt onder andere hiernaar onderzoek verricht. Ik heb niet zo lang geleden een presentatie bijgewoond waarin verschillende typen scholen met elkaar vergeleken werden. Ik geloof dat Jenaplan er goed uitkwam en andere vrije scholen minder goed. Daarna is er een persbericht over het onderzoek verschenen. Ik zou even op moeten zoeken hoe dat ook alweer zat. Hoe dan ook: het ging om voorlopige resultaten en er waren in dat stadium nog geen gedegen analyses verricht. De conclusies waren dus voorbarig.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 17:35 schreef miss_sly het volgende:
Ik zag dat er in Amstelveen bijv een vrije school zit, maar toen ik wat algemene info over vrije scholen op zocht, kwam ik onder andere tegen dat ze vaak niet zo'n goed niveau zouden hebben; weet iemand daar meer van?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |