abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94135888
Drama's lijken me averechts werken. Ik denk dat je 't goed doet Miss.
pi_94136801
Niels is duidelijk erg moe van vannacht. Hij is nu al twee keer wakker geworden maar is ook twee keer weer in slaap gevallen :o En hij ligt er al vanaf 9 uur in.
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
  dinsdag 15 maart 2011 @ 12:03:44 #201
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_94136895
Hier gaat het redelijk wat tandenpoetsen betrefd, wij poetsen Roy zijn tanden 3x per dag, dit vanwege zijn medicatie (daar zit veel suiker in) altijd een kwartiertje nadat hij zijn medicijnen binnen heeft.
We poetsen het eerst zelf bij Roy en daarna geven we de tandenborstel aan Roy en zeggen dat hij nu zelf mag poetsen en dat doet hij dan ook, al knabbelend ;)

Zo sinds zondag terug van een heerlijke vakantie,Roy heeft zich prima vermaakt in de sneeuw, en tijdens wandelingen. En aandacht te over voor Roy.
Foto's volgen zodra ik alles binnen gekregen heb, zelf weinig foto's gemaakt omdat camera wat aan de grote kant is en dat niet fijn is in combi met zelf skieen en snowboarden.

Vanavond proberen hier alles terug te lezen.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_94137530
Laura, baby's en dreumesen hebben een beperkte nierfunctie. En ook wanneer je niet op extra zoutinname let, krijg je, zelfs als volwassene, dagelijks al veel te veel zout binnen, oa uit brood. Daarom wil ik Lente niet bewust nog eens extra zouten uit bijv. smeerkaas geven. Alle beetjes helpen en voortaan roomkaas ipv smeerkaas kopen is erg weinig moeite.
pi_94137588
Volgens de kinderarts is het een beetje overtrokken, maar iedereen kiest toch zijn eigen weg.

Maakt niet uit, ik geloof niet dat we ruzie hoeven maken over wat we onze dreumessen wel of niet geven, toch?
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  dinsdag 15 maart 2011 @ 12:30:53 #204
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_94137849
Jawel, jawel! Rellen! *O*

Fijn dat je het zo naar je zin hebt gehad Bar!

Tandenpoetsen is hier ook geen feest maar ik probeer er zo relaxed mogelijk mee om te gaan.

Qua eten heb ik ook zo mijn eigen ideeën. Emma krijgt op het KDV bijvoorbeeld wel smeerkaas, thuis eigenlijk nooit. Ze eet het liefst brood met roomboter en banaan. ;)
Ik let wel op dingen zoals zout enzo maar ik probeer er niet te rechtlijnig in te zijn. Volgens mij zoals iedereen het hier doet; je leest je een beetje in en doet wat jij denkt dat het beste is voor jouw kind.

Heeft iemand trouwens nog laxerende tips voor m'n muppetje? Sinds vrijdag is het d-r-a-m-a. Ik sta op het punt om een laxeermiddel te halen bij de ha.
A grand adventure has begun.
pi_94137951
Kes : ik snap nu pas wat je bedoelde met dat D ook lactose-intolerantie heeft. Ik zat in de auto en het kwartje viel :D

En waar zie jij een rel, mevrouw reldel?

Laxerende tips, sja... ik zweer bij lactulose. 3-4 euro per fles, bij de apotheek vrij verkrijgbaar.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
pi_94138084
Geen ruzie? He, daar was ik net aan toe. :P

Ik ben er ook niet rechtlijnig in, hoor. Ik zou niet eens weten wat Lente op de kinderopvang op d'r brood krijgt. Haha, 't wordt wel een 'ding' ineens, terwijl ik gewoon een bakje roomkaas wil kopen. :D

Keshet, kiwi, verse sinaasappelsap, peer, verse kokosmelk, espresso ( ;) ). Sterkte voor je meisje. Sneu he, verstopt zijn? ;(
pi_94138183
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 12:37 schreef Ssserpente het volgende:

Ik ben er ook niet rechtlijnig in, hoor. Ik zou niet eens weten wat Lente op de kinderopvang op d'r brood krijgt. Haha, 't wordt wel een 'ding' ineens, terwijl ik gewoon een bakje roomkaas wil kopen. :D

Nou, voor mij wordt het nu dus alleen maar minder aantrekkerlijk Thijs bij schoonma en schoonzus achter te laten. Ik heb geprobeerd uit te leggen wat er met Thijs is, maar schoonzus reageerde al met 'oh, dan krijgt ie gewoon een fruitpotje als toetje, toch'.

Uhm.... hoe krijg ik ze het ooit aan het verstand?!
  Moderator dinsdag 15 maart 2011 @ 12:42:05 #208
5428 crew  miss_sly
pi_94138186
Pruim, kiwi, peer, Roosvicee laxo?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 15 maart 2011 @ 12:45:56 #209
265732 Keshet
pi_94138300
Langzaam kwartje McLaura. _O-

Bedankt voor de tips! Ik begin maar met lactulose denk ik; ik hoop dat als ze 'schoon' is dat het dan vanzelf weer goed gaat.
Ik vind het zo naar dat het ineens kwam. Dan vraag je je toch af wat de oorzaak is. Vanochtend lag ze te kronkelen van de pijn op de grond. :'(
We zitten nu ook echt in een circeltje volgens mij, 't doet pijn > onbewust ophouden > nog meer pijn, etc.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 12:47:42 #210
265732 Keshet
pi_94138364
McLaura, wat bij mij goed werkt als mensen Emma iets willen geven waar ik niet achter sta (zoals Advocaat... ) is zeggen dat het absoluut niet mag van de dokter.
Dit dan alleen bij mensen die wat moeite hebben met het concept dat wij bepalen wat Emma eet en drinkt; de meeste mensen vragen gelukkig eerst even of iets geschikt is.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 13:00:15 #211
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_94138754
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 12:41 schreef McLaura het volgende:

[..]

Nou, voor mij wordt het nu dus alleen maar minder aantrekkerlijk Thijs bij schoonma en schoonzus achter te laten. Ik heb geprobeerd uit te leggen wat er met Thijs is, maar schoonzus reageerde al met 'oh, dan krijgt ie gewoon een fruitpotje als toetje, toch'.

Uhm.... hoe krijg ik ze het ooit aan het verstand?!
Hoe moet ze dan reageren? :?
Of mis ik echt totaal het punt? Ik vind het namelijk een hele logische/normale reactie eigenlijk.
pi_94138808
keshet: kiwi doet hier de truc goed.

wb mensen die de kinderen dingen te eten geven waarvan ik niet wil dat ze dat krijgen: ik heb die strijd opgegeven. zoals gezegd: mensen nemen dingen mee voor de kinderen (en geven dat dan eerst aan selene zodat ik ofwel overstag ga ofwel weer de boeman uit mag hangen) en dan laat ik het toe zolang ze er zijn en flikker zodra ze opgerot zijn alles in de kliko.

klinkt wellicht niet aardig mijnerzijds, maar ik ben al die 'zachte dwang' en achter mijn rug om gezever ook goed zat. en hier gaat 'men' daar heel, heel erg ver in.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_94138966
Simmu, jouw omgeving barst echt van de leuke mensen, he? 't Klinkt iig erg 'gezellig' altijd. :D
pi_94139003
Even een *O* .
Mart heeft zojuist 3/4 boterham op met appel/peer stroop. :)
En toen werd het weer vakkundig op de grond gegooid dus heb ik het bord weg gehaald.
pi_94139156
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 13:07 schreef Ssserpente het volgende:
Simmu, jouw omgeving barst echt van de leuke mensen, he? 't Klinkt iig erg 'gezellig' altijd. :D
hou op, ga weg. een tijdje lang leek "gewoon niet erbij blijven dan" de oplossing, maar ook die faalt. heel hard. dat resulteert in gebitch dat ik mijn plaats niet weet, onbeschoft ben omdat ik wegga als er bezoek is en ongewenste overdracht van godsdienstwaanzin. tis pas goed als ik me lachend voeg naar andermans waanideeen en dan blij uitroep dat ik zo'n spijt hen dat niet eerder gedaan te hebben. stepford wife ftw *O* :X :W 8)7 })

ach ja. sangdrax had het laatst alweer over zwitserland. vond ik wat ver gaan eigenlijk. ik zie meer in: "just say no" :o

wat moet je er mee. ik blijf het erg lastig vinden dat mensen dingen doen met mijn kinderen die ik gewoon echt niet wil hebben. en daarin is ze eten geven wat niet wenselijk is nog eigenlijk wel het minste.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 13:12:59 #216
265732 Keshet
pi_94139158
>:)
Emma heeft gisteren een krentenbol gegeten!

Nou ja, vier happen, toen had ze een rozijntje in haar mond en moest ze spugen. :'(

Simmu, ik geef die strijd niet op. :) Nu is het bij mij niet zo erg als bij jou maar ik hecht er echt veel waarde aan dat mensen even met mij overleggen voordat er iets van eten en drinken richting Emma verdwijnt.
Ik ben echt niet zo moeilijk, ik ben meestal zo blij als er íets in gaat in plaats van dat er niets ingaat dat het me soms echt niet veel boeit wat het is.
Ik het belangrijk dat ze leert wat gezond eten is en wat minder gezond eten is en dat je minder gezond eten dus ook minder vaak eet. Op dit moment is 'leren eten' voor Emma het belangrijkst.
Ik ben zelf na een jaar baggerslecht eten ook eindelijk weer gezond aan het eten. Het patroon van 'ff snel tussendoor wat dan ook eten' uit de ziekenhuisperiode is echt blijven hangen zeg maar.

Ik kan moeilijk een theorie waar ik zelf niet achtersta aanleren bij Emma he. ;)
pi_94139269
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 12:47 schreef Keshet het volgende:
McLaura, wat bij mij goed werkt als mensen Emma iets willen geven waar ik niet achter sta (zoals Advocaat... ) is zeggen dat het absoluut niet mag van de dokter.
Dit dan alleen bij mensen die wat moeite hebben met het concept dat wij bepalen wat Emma eet en drinkt; de meeste mensen vragen gelukkig eerst even of iets geschikt is.
Dat kan ik nu ook gebruiken bij schoonma en schoonzus..... mag niet van de dokter!

Helaas luisteren ze niet als ik zeg dat wij bepalen wat hij eet, misschien wel als de term dokter valt....
pi_94139273
ik heb 2 jaar geprobeerd te overleggen. epic fail. en ik heb echt elke methode geprobeerd.
vooraf zeggen wat ze wel mogen --> faal.
zeggen dat je zelf wel meeneemt --> faal

het enige wat ik bereik is dat ik de grote boze boevrouw ben die almaar lelijk doet (inclusief dat zulks dan gezegd wordt tegen de kinderen he: "he, wat gemeen van mama dat jij dit lekkere koekje niet mag". en bedankt maar weer :{ )
  dinsdag 15 maart 2011 @ 13:19:51 #219
265732 Keshet
pi_94139394
Je zou er bijna een epic allergie voor verzinnen Simmu. :*

Trouwens, kiwi kun je toch beter niet geven voor muppetjes een jaar zijn? Of was dat nou alleen weer bij een verdenking op een allergie?
pi_94139569
quote:
5s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 13:00 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Hoe moet ze dan reageren? :?
Of mis ik echt totaal het punt? Ik vind het namelijk een hele logische/normale reactie eigenlijk.
Ze moet niet weer iets beslissen of aannemen, maar VRAGEN!
Maar goed, het is een gevoelig punt. Ze fokken Thijs helemaal op en zeggen dan dat hij druk is, of ze zitten met zijn tweeën 'nee, niet doen' tegen Thijs te roepen als wij erbij zitten.
Zelfs als ik zeg 'nee Thijs', en even afwacht of hij luistert, beginnen zij in koor te roepen dat het niet mag.
Laatst was wel het toppunt.... ik had Thijs iets te drinken gegeven wat hij anders niet krijgt (Fruitshoot, gewoon even als uitzondering) en toen hij het ophad pakte schoonzus de beker en ik dacht dat ze hem naar de keuken bracht. Ik was intussen bezig dus lette niet op (zou volgens mij ook niet nodig moeten zijn), maar voor ik in kon grijpen had Thijs een opnieuw gevulde beker met die rommel in zijn handen.

Ik wil dat ze het vrágen, en niet in zijn handjes drukken en, zoals Simmu zegt, mij de boeman laten zijn. Thijs krijgt nóóit 2 bekers drinken achter elkaar, en al helemaal niet 2 bekers zoete troep. Ik moet dus bij schoonma en schoonzus constant op mijn qui vive zijn en kijken of ze hem niks 'stiekem' geven.

Misschien klinkt het voor jou overdreven hoor, maar met zo'n leugenachtig, stiekem stel is het al heel moeilijk omgaan, helemaal als ze het zo doen. En ze bedoelt het vast lief tegenover Thijs, daar val ik ook niet over, maar dat stiekeme haat ik!
pi_94139602
Simmu, ik zie een paar overeenkomsten geloof ik....... en ik zit nog in de fase dat ik me er vreselijk aan erger, me druk maak, en gefrustreerd thuiskom.
pi_94139619
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 13:19 schreef Keshet het volgende:
Je zou er bijna een epic allergie voor verzinnen Simmu. :*

Trouwens, kiwi kun je toch beter niet geven voor muppetjes een jaar zijn? Of was dat nou alleen weer bij een verdenking op een allergie?
beide afhankelijk van waar je kijkt! maar volgens de kinderarts moet ik bij ravi qua eten juist weer niet corrigeren.
pi_94139631
Oh, en qua lactose-intolerantie is het nog ingewikkelder, want het zal een hoop tijd en energie kosten om ze wijs te maken dat ook in koekjes, sausjes, etc melk zit en niet alleen in een pak melk!
pi_94139712
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 13:26 schreef McLaura het volgende:
Oh, en qua lactose-intolerantie is het nog ingewikkelder, want het zal een hoop tijd en energie kosten om ze wijs te maken dat ook in koekjes, sausjes, etc melk zit en niet alleen in een pak melk!
en vergeet het brood niet! Wij hebben een tijdje geprobeerd gewoon brood te geven (in heel veel brood zit broodverbeteraar waar weer melk in zit) maar dat ging dus ook niet.
Beter 10 sproetjes op je neus dan 1 in de lucht
pi_94139774
Dankjewel sproet-je! Ik zal het ook allemaal wel horen bij de dietiste, maar ik maak me er gewoon nu al druk om.

Gelukkig moet Thijs eerst lactose-beperkt, en niet lactose-vrij!
  Moderator dinsdag 15 maart 2011 @ 13:32:12 #226
5428 crew  miss_sly
pi_94139849
Kan ik me wel voorstellen, Lau! Het is ook een grote verandering en veel om op te letten. Als je er straks je draai ingevonden hebt voor jezelf, komt dat wel goed, maar er zal altijd een buitenwereld zijn die het niet weet of niet snapt. Vervelend!

ik zit met iets heel niet dreumesgerelateerd te sputteren al de hele dag....pfff, lastig hoor als je de hele tijd iets in je hoofd hebt dat er niet uit gaat
pi_94139852
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 13:30 schreef McLaura het volgende:
Dankjewel sproet-je! Ik zal het ook allemaal wel horen bij de dietiste, maar ik maak me er gewoon nu al druk om.
Ik hoop dat je een betere dietiste hebt dan ik.... die van mij had er erg weinig verstand van en ik moest eigenlijk alles zelf uitvogelen.
Beter 10 sproetjes op je neus dan 1 in de lucht
pi_94139899
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 13:25 schreef McLaura het volgende:
Simmu, ik zie een paar overeenkomsten geloof ik....... en ik zit nog in de fase dat ik me er vreselijk aan erger, me druk maak, en gefrustreerd thuiskom.
uit ervaring zeg ik: niet doen!" laat het gaan, ontwikkel teflon huid. uit ervaring weet ik ook dat dat zelden lukt ;( *troost*
pi_94139927
Haha, ik heb weer iets gevonden waarin ik vele malen rechtlijniger ben dan een aantal hier. :P

Net zoals met 'bij het oversteken heb ik je hand vast' worden hier iedere avond de tandjes gepoetst. (Bijna) Geen enkele ruimte voor discussie, het moet nou eenmaal. En ja, dat is bij beiden een tijdje drama en houdgrepen geweest, maar uiteindelijk hebben ze zich er allebei bij neerglegd en lijken ze er wonder boven wonder geen tandenborsteltrauma aan over te hebben gehouden. *O*

ps: S doet het trouwens 's ochtends nu zelf (met een handtandenborsteltje) en 's avonds doe ik het (electrisch, ook nog!).
  dinsdag 15 maart 2011 @ 13:33:52 #230
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_94139929
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 13:25 schreef McLaura het volgende:

[..]

Ze moet niet weer iets beslissen of aannemen, maar VRAGEN!
Maar goed, het is een gevoelig punt. Ze fokken Thijs helemaal op en zeggen dan dat hij druk is, of ze zitten met zijn tweeën 'nee, niet doen' tegen Thijs te roepen als wij erbij zitten.
Zelfs als ik zeg 'nee Thijs', en even afwacht of hij luistert, beginnen zij in koor te roepen dat het niet mag.
Laatst was wel het toppunt.... ik had Thijs iets te drinken gegeven wat hij anders niet krijgt (Fruitshoot, gewoon even als uitzondering) en toen hij het ophad pakte schoonzus de beker en ik dacht dat ze hem naar de keuken bracht. Ik was intussen bezig dus lette niet op (zou volgens mij ook niet nodig moeten zijn), maar voor ik in kon grijpen had Thijs een opnieuw gevulde beker met die rommel in zijn handen.

Ik wil dat ze het vrágen, en niet in zijn handjes drukken en, zoals Simmu zegt, mij de boeman laten zijn. Thijs krijgt nóóit 2 bekers drinken achter elkaar, en al helemaal niet 2 bekers zoete troep. Ik moet dus bij schoonma en schoonzus constant op mijn qui vive zijn en kijken of ze hem niks 'stiekem' geven.

Misschien klinkt het voor jou overdreven hoor, maar met zo'n leugenachtig, stiekem stel is het al heel moeilijk omgaan, helemaal als ze het zo doen. En ze bedoelt het vast lief tegenover Thijs, daar val ik ook niet over, maar dat stiekeme haat ik!
Maar is het niet ook iets wat door elkaar versterkt wordt?
Dat zij zien dat jij er als een havik bovenop zit waardoor zij ook gehaaider worden?

Ik kan me er zo slecht iets bij voorstellen omdat ik zelf helemaal niet zo ben.
Wat ze bij de opa's en oma's krijgen zijn uitzonderingen en daar maak ik me niet zo druk om.
Ze krijgen van mijn moeder standaard een doosje smarties. (Oscar eet pas sinds kort een paar met Sasha mee) Ik kan me daar echt niet druk om maken en hoop van harte dat ze ervan genieten.

Net als met drinken of wat dan ook. Ik heb altijd hun eigen rietjes bekers bij me, mijn schoonmoeder pakt eig. altijd een rare hele hoge beker die zij speciaal voor hem gekocht hebben, levert vaak geknoei op, prima, als dat is wat zij wil, leef je uit.

Natuurlijk is het anders als een kind een allergie of wat dan ook heeft, maar verder...

Maar goed, daarom snap ik dus ook vaak niks van dit soort discussies omdat ik het absoluut niet herken. Niet mijn eigen rol, en niet die van de (schoon)moeders. ;)
  dinsdag 15 maart 2011 @ 13:35:33 #231
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_94140018
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 13:32 schreef miss_sly het volgende:
Kan ik me wel voorstellen, Lau! Het is ook een grote verandering en veel om op te letten. Als je er straks je draai ingevonden hebt voor jezelf, komt dat wel goed, maar er zal altijd een buitenwereld zijn die het niet weet of niet snapt. Vervelend!

ik zit met iets heel niet dreumesgerelateerd te sputteren al de hele dag....pfff, lastig hoor als je de hele tijd iets in je hoofd hebt dat er niet uit gaat
Gooi maar neer hoor! Er komt hier genoeg niet-dreumes-spul langs. ;)

En ik ben nieuwsgierig. :@ Dat dan weer wel. :@
  Moderator dinsdag 15 maart 2011 @ 13:37:08 #232
5428 crew  miss_sly
pi_94140091
hahaha, maar ik kan dit niet hier neergooien, vind ik :@ Dat dan weer niet. :')
pi_94140112
Sorboo, ik heb het (vreselijke) winniethepooh-kruippakje gevonden. Wil je het terug? 8-) Ik dacht dat ik hem al terug had gegeven, maar ben Rienks kleren aan het uitzoeken en het zat nog in de doos O+

Ik ben helemaal emo van al die kleine kleertjes :')
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  dinsdag 15 maart 2011 @ 13:40:50 #234
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_94140256
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 13:37 schreef miss_sly het volgende:
hahaha, maar ik kan dit niet hier neergooien, vind ik :@ Dat dan weer niet. :')
Je mag me altijd PM-en hoor! :Y O-)
pi_94140425
Nee joh Vlindur, hou die zelf maar. Dan kan spruit 2.0 ervan genieten _O-

Miss, daarnaast mag je mij ook pm'en hoor! O-)
pi_94140457
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 13:33 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Maar is het niet ook iets wat door elkaar versterkt wordt?
Dat zij zien dat jij er als een havik bovenop zit waardoor zij ook gehaaider worden?

Nee, ik denk het niet.... Ik zit er namelijk niet als een havik bovenop en ben zelf ook wel eens soepel. Anders had ik hem dat fruitshoot niet zelf gegeven, dan had ik ranja gepakt. Dat hebben ze namelijk, op ons verzoek, in huis voor Thijs.

Elke manier van ruimte geven wordt misbruikt, en ik word dus eigenlijk gedwongen er als een havik bovenop te zitten. Heel jammer vind ik dat. En, geloof me, ik heb niet snel een hekel aan mensen, blijf heeeel lang het goede zien, maar met hen is dat me in 15 jaar nauwelijks gelukt.
pi_94140501
Wat lastig al die eetkwesties.. enne.. advocaat willen geven aan een dreumes?? echt hoe verzin je het?

Mijn schoonvader wilde laatst een lolly aan Timo geven.. Maar hij vroeg het wél eerst aan mij, of dat mocht. Toen heb ik maar gezegd dat hij dat de komende 4 jaar nog niet mag.. (ik vind lolly's echt doodeng en vreselijk snoepgoed..) Mn schoonmoeder dacht dat hij het toch wel wat eerder zou mogen zei ze.. Maar dan nog verwacht ik niet dat ze binnen die 4 jaar zonder het te overleggen een lolly aan hem geeft.
Op het kdv krijgt Timo ook van alles wat hij thuis niet krijgt, laatst vruchtenhagel op zn brood.. En dan denk ik ook ach, een uitzondering is niet erg.. En een enkel keertje smeerkaas vind ik ook niet erg, maar de leidster van hem was het roerend met me eens dat hij dan beter een plakje kaas op brood kan krijgen :)
Maar ik kan er dus wel plaatsvervangend boos van worden als mensen je kind dingen willen toestoppen zonder het te overleggen..
pi_94141083
Bij mij hangt het er helemaal vanaf hoe zoiets gaat en wie het doet. Van de oma's krijgt Isabeau heus wel eens iets wat ik haar niet snel zal geven (hoewel ik zo even geen voorbeeld kan bedenken) en dat hoeft ook niet in overleg, omdat ik weet dat ze nooit heel gekke dingen zullen geven en het ook altijd gebeurt met respect voor hoe wij met voeding omgaan.

Zou iemand Isabeau iets geven waarvan ze wéten dat ik het niet wil hebben, dan zou ik wel giftig worden denk ik.

Kan me voorstellen dat je een naar gevoel hebt over hoe het met je schoonmoeder en schoonzus gaat Lau.
pi_94141323
be, ik snap dat je je niet druk maakt om wat ze bij opa en oma eten, maar hoe zou je het vinden dat als opa en oma op bezoek komen, die dan een boodschappentas vol met potjes en koekjes en snoepjes en danoontjes enzo voor de kinderen bijhebben? en dat dan direct aan de kinderen geven?
pi_94141605
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 13:59 schreef Sorbootje het volgende:
Bij mij hangt het er helemaal vanaf hoe zoiets gaat en wie het doet. Van de oma's krijgt Isabeau heus wel eens iets wat ik haar niet snel zal geven (hoewel ik zo even geen voorbeeld kan bedenken) en dat hoeft ook niet in overleg, omdat ik weet dat ze nooit heel gekke dingen zullen geven en het ook altijd gebeurt met respect voor hoe wij met voeding omgaan.

Zou iemand Isabeau iets geven waarvan ze wéten dat ik het niet wil hebben, dan zou ik wel giftig worden denk ik.

Kan me voorstellen dat je een naar gevoel hebt over hoe het met je schoonmoeder en schoonzus gaat Lau.
Daar wringt hem de sneaker, dat is bij hen dus niet! Toen hij 4 maanden was, kwamen ze met een enorme zak Duitse suikerkoekies aan, 'want hij mag nu toch koekjes'?

Net als dat ze hem saus willen geven bij de patat, en slokjes frisdrank (UIT EEN BLIKJE).
  dinsdag 15 maart 2011 @ 14:50:17 #241
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_94143138
Ik kan het je werkelijk niet zeggen simmu. Ik geloof dat ik het zou houden op 'niet alles tegelijk'.
Maar goed, het is me nog nooit gebeurd, mss dat ik anders zou reageren.
pi_94143742
Ik probeer me er niet meer al te druk over te maken. Merk sowieso dat ik makkelijker ben dan met de eerste. Zo krijgt I. bij haar frietjes ook een beetje "plippie" (zus noemt het dippie) (curry/fritessaus). M. gaven we eerst altijd nog een potje ofzo als wij frietjes aten, maar dat doen we bij I. dus niet. Die wil gewoon eten wat wij ook eten ;).
Fake it till you make it...
pi_94143921
Mijn spruit lust gewoon geen frietjes, probleem opgelost, slotje :P
pi_94145015
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 12:21 schreef Ssserpente het volgende:
Laura, baby's en dreumesen hebben een beperkte nierfunctie. En ook wanneer je niet op extra zoutinname let, krijg je, zelfs als volwassene, dagelijks al veel te veel zout binnen, oa uit brood. Daarom wil ik Lente niet bewust nog eens extra zouten uit bijv. smeerkaas geven. Alle beetjes helpen en voortaan roomkaas ipv smeerkaas kopen is erg weinig moeite.
Bovendien zitten er slechte vetten in. En tegenover 'alle beetjes helpen' staat ook 'alle slechte beetjes tikken aan'.

Wat ik lastig te begrijpen vind is dat 'lekker eten' vaak gelijk wordt gesteld aan 'slecht eten'. Kinderkoekjes zijn lekker, fruit is een verplichting. Junkfood is lekker, normaal avondeten is een verplichting. Mijn smaakbeleving steekt heel anders in elkaar. Ik eet liever verse ananas en frambozen dan winegums, en je doet mij een groter plezier met goed Italiaans eten dan met patat en appelmoes uit een potje.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_94145688
Winegums zijn ook niet te eten :r

Maar hier gaan mijn moeders pannenkoeken boven alles hoor :Y :9~

En ik hou heel erg van goed eten. Maar ik heb een hekel aan koken en dus maak ik liever makkelijke, simpele en standaard gerechten.
pi_94146173
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 14:50 schreef Brighteyes het volgende:
Ik kan het je werkelijk niet zeggen simmu. Ik geloof dat ik het zou houden op 'niet alles tegelijk'.
Maar goed, het is me nog nooit gebeurd, mss dat ik anders zou reageren.
op het moment dat je je mond opendoet om dat te zeggen is het al gedaan :{ dus je moet die tas uit kinderhandjes zien te frotten

nja, voedsel is niet het enige wat hier verkeerd gaat. sangdrax meende het laatst toen hij weer over zwitserland begon ;( er was laatst ook weer een incidentje engezien het idee dat het bezoekjestijd is komen er wel meer aan. ik zou dolgraag willen dat ik gewoon weg kon blijven (ik kan leven met een dagje sauna ;) ) maar dat is helaas niet haalbaar.
pi_94146183
Haha, ja, die zijn smerig he, winegums.

Nou ja, ik bedoel er alleen maar mee te zeggen dat kinderen gezinsgewoontes haarfijn oppikken. Voor mijn moeder was chips het ultieme tussendoortje (met dipsaus!) en voor mijn vader was dat zwoerd. Dat laatste vond ik dus volstrekt normaal. :+

Ohja, dat wou ik nog zeggen: wat idioot dat je Wolf nu al niet meer in kunt schrijven bij die Jenaplanschool, poppejans! :o Wij hebben ook een Jenaplanschool op het oog, trouwens.

Oeke, in Amsterdam hanteren de verschillende stadsdelen verschillend beleid. In Noord hebben alle scholen met elkaar afgesproken dat ze inschrijvingen pas aannemen vanaf 2,5 jaar.
pi_94146522
Wij hadden vroeger ook rituelen, die ga ik ik er ook inhouden;
Na schooltijd was mijn moeder thuis en kregen we thee met een koekje dat aten en dronken we aan de keukentafel en bespraken we school na. Tot 20:00 werd er niks anders dan thee gedronken en daarna mochten we pas 'lekker' drinken. Limonade mochten we wel pakken.
En voor school kregen we ook thee O+

Wij zetten nu 'svonds een pot thee en als die leeg is (ieder 3 bekers) komt er pas drinken of drank op tafel. Overdag drinken we koffie (ik) of thee (man) en neem ik er limonade bij. Johan drinkt dan wel cola.

Rienk lust geen thee :{ Ik probeer het ook niet vaak genoeg, maar de keren dat hij het heeft gehad keer hij me echt aan met zo'n blik van 'jemig mam, wat doe je me aan? :? ' Dus die drinkt ranja of limonade met melk of melk of karnemelk :Y En die krijgt nooit koekjes :N Eet ze toch niet op :')
Hij heeft vanmiddag 3 stukjes banaan gehad. De rest werd vakkundig over de tafel uitgesmeerd }:|
pi_94146553
Klopt wat je zegt Claudia.. en dat oppikken doen ze al héél snel. B. en ik eten in het weekend aan het eind van de middag, voordat we gaan eten vaak een paar olijven een stukje blauwe kaas oid. Als Isabeau nu aan het eind van de middag trek heeft vraagt ze om kaas en olijven :D
pi_94146561
Ik heb Thijs toen hij een week oud was al ingeschreven op onze wensschool. Het overbuurjongetje van 10 dagen jonger is een weekje later ingeschreven, en na hem was de klas van 2013-2014 vol :o
pi_94146585
Mijn moeder komt ook vaak met een tasje vol lekkers voor Wolf wat ik zelf niet (zo gauw) kopen zou voor hier thuis, maar heeft bij haar thuis ook wel lekkers.
Ik vind het prima, ga er toch vanuit dat hij nietdermate wordt volgestopt dat hij geen avondeten meer wil of ervan moet overgeven ofzo.
Bij opa's en oma's hoort toch ook wel een beetje verwennerij.
Ik zie het hetzelfde als BE denk ik.
Natuurlijk is het een heel ander verhaal als er een allergie in het spel zou zijn

Claudia, ik ben er gewoon nog steeds een beetje van de kaart van, van die school aanmelding. Ja stom misschien dat zoiets me best wel wat doet eigenlijk..
Deze week wou ik eens verder rondbellen om te horen of er meer wachtlijsten zijn hier, ik wil dus niet straks niks meer te kiezen hebben.
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  Moderator dinsdag 15 maart 2011 @ 16:14:52 #252
5428 crew  miss_sly
pi_94146613
Ik was gisteren met Senna bij de Vomar. Ze had zich een lekker plekje gemaakt IN het wagentje (dus niet in het stoeltje) en ze griste meteen de appel weg toen ik die in het wagentje legde. Tegen de tijd dat we bij de kassa aankwamen had ze die al tot op klokhuis aangevreten :o Mensen bij de kassa: ow, wat knap he, fijn hoor dat ze zo goed fruit eet.
Senna is nog hartstikke blij met fruit, en ik hoop dat dat nog lang zo blijft!

ik was minder blij met het feit dat ze al in het wagentje begon met eten, want ik had me heilig voorgenomen dat nooit toe te laten. Maar ze had hem al aangevreten voor ik het in de gaten had
pi_94146644
Zou me niks verbazen als het juist die jenaplanschool is Poppejans. Die zijn toch wat dunner gezaaid dan 'gewone' basisscholen.
pi_94146698
Poppejans, je hebt gelijk als het gaat om dat opas en oma's je kind mogen verwennen, maar waarom moeten het (zoete) lange vingers zijn? Waarom geen gewone droge of ander soorts koekjes? En behalve dat, ik vind het ook vrij normaal als even aan je wordt gevraagd of hij of zij dat hebben mag. Zomaar iets geven vind ik abnormaal.
  Moderator dinsdag 15 maart 2011 @ 16:17:06 #255
5428 crew  miss_sly
pi_94146732
Ow ja, school. Ik vind het zo lastig dat ik nog niet weet waar we dadelijk wonen als Senna naar school moet. Vol is in Amsterdam toch ook iets wat ik al een aantal keer gehoord heb. Weet niet hoe dat in Amstelveen zal zijn. In Amstelveen trouwens geen Jenaplan en geen Dalton onderwijs -O-
pi_94146740
Mijn moeder is laatst helemaal uit de band gesprongen en gaf Thijs een stukje van een paaseitje. En dat nadat ze mij vragend had aangekeken.

Dat vind ik dan weer wèl grappig, omdat mijn moeder meestal - als ze iets koopt - kleding of speelgoed haalt.

Het gaat mij ook gewoon om de manier waarop. Ik vind het vrij logisch dat je overlegt bij een kind van 1,5 jaar oud en het niet zomaar toestopt zoals mijn schoonma en schoonzus doen.
pi_94146766
Dat is ook fijn miss, dat ze fruit zo lekker vindt. Knap zou ik het niet noemen :D maar wel fijn.

Isabeau kreeg gisteren volgens B. een grote krentenbol in haar handen gedrukt in de AH. Terwijl ze al uitgebreid ontbeten had. B. vond dus ook dat hij het niet meer af kon pakken, maar was niet zo gecharmeerd van de actie van die medewerker. Eerst even vragen aan een ouder zou wel zo netjes zijn geweest. (ze had het hele ding trouwens in recordtempo achter de kiezen)
  Moderator dinsdag 15 maart 2011 @ 16:19:23 #258
5428 crew  miss_sly
pi_94146829
Nee, ik vind het ook niet knap, maar dat was meer ter illustratie dat mensen inderdaad bij lekker aan ongezond denken. Het kwam er een beetje onhandig uit geloof ik :') Don't mind me :P
pi_94146832
Hm, Sorbo, dat vind ik ook niet netjes van de AH. Hier krijgt Thijs ook wel eens een bolletje bij de AH, maar dan wordt het eerst gevraagd.
pi_94146872
Haha Miss, ik vatte het zo op dat ándere mensen zeiden dat het knap was.. :D

Lau, dat vind ik dus ook. Even vragen was op z'n plaats geweest
  Moderator dinsdag 15 maart 2011 @ 16:20:24 #261
5428 crew  miss_sly
pi_94146873
Senna krijgt altijd een plakje gekookte gelderse worst bij de kaaswinkel of een stukje kaas. Aangezien ze het van ons nooit krijgt, maar er wel van smult, laat ik meestal maar een plakje worst geven :) Het wordt wel altijd gevraagd!
pi_94146962
Helaas doet Thijs niet aan plakjes kaas en worst.
Mijn oppaskindje Ayla wel, dus zo af en toe als Thijs zijn middagdut nog niet voorbij is en die van haar wel, maak ik een lekker bordje met kaas en worst.
pi_94146985
Dat vind ik ook wel raar Sorbootje, misschien was ze wel hartstikke allergisch voor gluten ofzo, zoals Arwen!
Ben het wel eens met jou Vlindur, dat eerst vragen wel normaal is. Maar volgens mij doet iedereen dat hier in de familie eigenlijk ook wel. Ik zou ook wel de kriebels krijgen als iemand hem wat in zn handjes drukt.

Dalton onderwijs zit hier wel, daar wou ik ook nog wel gaan kijken.
Ik vermoed dat Jenaplan gewoon erg in trek is omdat dat niet overal zit, wat Sorbootje ook al zegt.
Heb me er maar bij neergelegd want ik ga echt niet in een andere stad/dorp mn kind naar school brengen.
Misschien komt ie wel bij Niels O+ in de klas, zo leuk!
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  dinsdag 15 maart 2011 @ 16:25:51 #264
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_94147119
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 16:17 schreef Sorbootje het volgende:

Isabeau kreeg gisteren volgens B. een grote krentenbol in haar handen gedrukt in de AH. Terwijl ze al uitgebreid ontbeten had. B. vond dus ook dat hij het niet meer af kon pakken, maar was niet zo gecharmeerd van de actie van die medewerker. Eerst even vragen aan een ouder zou wel zo netjes zijn geweest. (ze had het hele ding trouwens in recordtempo achter de kiezen)
Niet zo heel slim nee van die medewerker.

Bij onze bakker vraagt dat vrouwtje altijd "Mag ze een kaaa oooooh eeeeeh kaaaa".

Want ze weet dat als ze gewoon koek vraagt, Alexa het snapt, en als ik dan nee zeg, er een enorme driftbui komt.

Maar dat vrouwtje is dus wel cool huh
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_94147148
Onze wensschool zit een eindje uit de buurt (10 minuten met de auto), maar ik ben zo gecharmeerd van het beleid en de lesmethoden dat ik dat niet echt als een probleem zie.

Qua andere kindjes ophalen is het ook niet lastig, aangezien die school een continurooster heeft en Thijs dan om 2 uur vrij zal zijn (en de andere scholen hier om 15:15). En H heeft al gezegd dat hij Thijs dan 's ochtends wil brengen, omdat de school op 5 minuten fietsen van zijn werk zit.
pi_94148038
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 16:22 schreef Poppejans het volgende:
Dalton onderwijs zit hier wel, daar wou ik ook nog wel gaan kijken.
Ik vermoed dat Jenaplan gewoon erg in trek is omdat dat niet overal zit, wat Sorbootje ook al zegt.
Heb me er maar bij neergelegd want ik ga echt niet in een andere stad/dorp mn kind naar school brengen.
Misschien komt ie wel bij Niels O+ in de klas, zo leuk!
O+!!
Ik vind het ook echt heel raar. Ze zijn nog niet eens anderhalf. Wij waren wel wat aan het nadenken over scholen, maar nog niet heel serieus. Pff, je moet je kind dus gewoon al bij de geboorte inschrijven bij een basisschool in dit "durp" :')
Echt jammer dat de Jenaplanschool vol zit, ik vond het een serieuze optie...
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_94148147
McLaura, ik kan me goed voorstellen dat je je door hun gedrag zorgen maakt of je schoonzus- en moeder niet ook bij iets waar lactose inzit denken "och, het kan wel voor een keertje, zoveel kwaad kan het niet". Rot zeg dat je daardoor gedwongen wordt om politie-agentje te spelen!
Ik vond het al rot toen ik tegen mijn zwager moest zeggen op te houden Niels steeds mierzoete troep te geven, en hij heeft geen allergie ofzo.
pi_94149312
Echt waar Laura :o. Hier helemaal geen wachtlijst. Wij hebben de oudste begin dit jaar ingeschreven, dat was nog prima op tijd.
pi_94149704
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 17:18 schreef Nijna het volgende:
Echt waar Laura :o. Hier helemaal geen wachtlijst. Wij hebben de oudste begin dit jaar ingeschreven, dat was nog prima op tijd.
Er is volgens mij maar één school waar ze zo'n wachtlijst hebben, en dat is die. Gelukkig wist ik ervan door dat de dochter van vrienden er zit, anders had Thijs daar dus niet heen gekund.

De twee andere scholen hier die opties zijn, hebben geen wachtlijst geloof ik. Van de Máximaschool (de eerste van Nederland, jahoe) weet ik dat ze kinderen uit de wijk sowieso toelaten, en van de andere school weet ik dat je met 2,5 moet opgeven.

Het nadeel is alleen dat de andere 2 scholen veel grootschaliger zijn, onze wensschool start het ene jaar met 1, en het andere jaar met 2 kleuterklassen. Vandaar dat ze snel vol zitten ;)
pi_94149949
Ik zeg trouwens niet welke school het is (of wat voor type) omdat ik op een ander forum enorm veel gezeik heb gehad over de basisbeginselen van de school, en de contributie, en de locatie, etc.

Ja, het is een andere school dan normaal, maar als hij voor ons goed voelt gaat Thijs erheen!
  Moderator dinsdag 15 maart 2011 @ 17:35:00 #271
5428 crew  miss_sly
pi_94150074
Ik vind het heel lastig, een school kiezen! Er zijn wat mij betreft twee heel belangrijke zaken die daarbij meewegen: de school moet goed voelen (de basisbeginselen, leermethode, het gebouw, de leerkrachten, gewoon gevoel) en dat het wel een school is met goede prestaties. Met andere woorden: dat de kinderen dus wel met een behoorlijk niveau worden afgeleverd op het vervolgonderwijs.

Ik zag dat er in Amstelveen bijv een vrije school zit, maar toen ik wat algemene info over vrije scholen op zocht, kwam ik onder andere tegen dat ze vaak niet zo'n goed niveau zouden hebben; weet iemand daar meer van?
pi_94150142
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 17:32 schreef McLaura het volgende:
Ik zeg trouwens niet welke school het is (of wat voor type) omdat ik op een ander forum enorm veel gezeik heb gehad over de basisbeginselen van de school, en de contributie, en de locatie, etc.

Ja, het is een andere school dan normaal, maar als hij voor ons goed voelt gaat Thijs erheen!
mag je toch zeker lekker zelf weten :*
pi_94150443
Dat is zo.... wij moeten dat schoolgeld betalen, wij moeten hem er brengen, etc.

Is niemands zaak, behalve de onze. En het is duidelijk dat er meer mensen zo over denken als wij, anders was de klas van 2013-2014 niet in juli 2009 al vol :)
  Moderator dinsdag 15 maart 2011 @ 17:46:20 #274
5428 crew  miss_sly
pi_94150582
Joh Lau, dat moeten jullie toch zelf weten? Niets aantrekken van anderen, dan kun je bezig blijven :*

Ik zou willen dat we zo duidelijk waren in welke school we willen dat we al in konden schrijven :')
pi_94152015
Laura, je kiest toch zelf wat je denkt dat goed bij jullie en je kind past... tuurlijk iedereen heeft weer andere ideeën en wensen, maar je hoeft je toch niet te verantwoorden over schoolkeuze... :o

Wij hebben hier in de wijk 6 basisscholen, we zijn er bij 1 gaan kijken en dat voelde goed. Ondanks dat het een grote school is. Die gaat het dan ook worden. Als we geen goed gevoel hadden gehad, waren we verder gaan kijken. Ik vind het wel lastig, je weet toch nooit helemaal vantevoren of en hoe je kind zn draai er gaat vinden. We zullen het zien. Iris staat nog niet ingeschreven, die ga ik binnenkort eerst maar eens opgeven voor de psz ;).
pi_94152506
Isabeau snoot net keihard haar neus in een klein papiertje en kwam het toen trots brengen :')

Bedankt meid.

Toen ik haar op kwam halen op het kdv, zei ze heel droog: "Heeeey hallo"

Lau, nu ben ik juist benieuwd naar je schoolkeuze! :D
pi_94152612
Laura dat moet je toch helemaal zelf bepalen? En ik word er ook nieuwsgierig van juist :P Heb wel een vermoeden.. Heb zelf op een basisschool gezeten waar ook regelmatig commentaar op kwam van mensen..

Isabeau lekker meid :P Maar kán ze dat al dan? Timo snuift wel een beetje uit zn neus, maar hem echt zn neus laten snuiten is nog niet echt gelukt op een halve keer na..
pi_94153345
Als ik Florian zijn neus wil snuiten kijkt hij heel bang naar de zakdoek en veegt zo snel mogelijk zijn neus aan mijn schouder/arm/buik/been af.
Het lukt hem bijna altijd }:|

Laura, ik word helemaal nieuwsgierig van je post! :D
Maar schoolkeuze... mweh, ik geloof niet dat je iemand daarop kúnt bekritiseren toch?
Tenzij je ze naar een suicide-bomb-opleiding doet ;)
pi_94153657
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 18:53 schreef freecell het volgende:
Tenzij je ze naar een suicide-bomb-opleiding doet ;)
Hoezo? Heb je daar iets op tegen ofzo?!

;)
pi_94154008
Ach, zo geheimzinnig is het allemaal niet : Thijs gaat naar de LSV
  dinsdag 15 maart 2011 @ 19:23:55 #281
100412 mefke79
komt goed!
pi_94154803
School ja...daar moeten wij binnenkort ook al aan gaan denken. Ik wil Driekus op school in onze wijk en heb keuze uit drie: Montessori onderwijs, katholiek onderwijs of openbaar. Montessori heb ik geen goed gevoel bij, voor het katholiek moet ie een drukke weg over, blijft over openbaar. En die school ziet er prima uit. Ik zou op zich een kleine school fijner vinden, maar dan zou ie naar de Montessori moeten, die andere twee ontlopen elkaar niet veel (600 leerlingen ofzo). Tegelijk met school ook meteen inschrijven op de BSO. Bij ons kdv hoort een BSO met twee locaties: een sportbso en een gewone. Ik wil daar graag een combi voor gaan maken, lijkt me leuk.

Laura, die school ziet er juist leuk uit, snap eigenlijk niet zo goed waarom je daar over zou vallen.

Over eten en oma's/opa's andere familieleden kan ik niet echt meepraten, ik geloof niet dat zij het zo anders doen dan wij en ze zijn eerder te voorzichtig dan te gul.

O enne, zomerjas hier ja...zuiden van het land he, het was om half zeven nog dik 15 graden buiten, dan ga ik het jochie echt geen dikke winterjas meer aan doen.
Driekus was trouwens buiten om zijn nieuwste trucje te doen: bellen blazen! Hij kan het gewoon zelf. Oke, helft van de tijd lukt het niet, maar het ziet er wel heel schattig uit zo'n ukje met bellen. En we hebben een zandbak voor em gekocht, die komt dit weekend. Ben benieuwd. Zijn favoriete woordje is de laatste dagen: ' buiten' (compleet met driftbui als meneer toch echt weer naar binnen moet)
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_94155002
Oh, ik hoor net dat we toch echt niet in Leeuwarden kunnen blijven wonen, dus dan wordt het wel heel veel reistijd. Of H moet een andere baan zoeken, maar binnen nu en een paar jaar wordt zijn standplaats Apeldoorn.....
  dinsdag 15 maart 2011 @ 19:30:03 #283
100412 mefke79
komt goed!
pi_94155145
Oe, dat is even een tegenvaller Laura! Komt het onverwacht?

Het schoolgebouw waar Driekus terecht gaat komen is wel heel mooi trouwens:
pi_94155269
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 19:30 schreef mefke79 het volgende:
Oe, dat is even een tegenvaller Laura! Komt het onverwacht?
Nee, niet geheel onverwacht, maar mijn man is een ster in het 'ohja......' verschijnsel. Ik ben benieuwd hoe dit gaat lopen, we zullen het wel zien!
pi_94155556
Mijn zoon is ook al ingeschreven *O* . Dat heb ik maar meteen gedaan toen ik mijn dochter ook inschreef. Ik heb een heel prettig gevoel bij de school, maar ook bij de wijk (niet onze wijk) waar de school in staat. Bovendien gaat de helft van de kdv-kindjes ook naar die school en dat vind ik erg leuk voor S en R. Er zijn twee scholen i onze eigen wijk waar ik een minder goed gevoel bij heb, en deze is uiteindelijk hemelsbreed even ver. En ja, ik kies zoiets 'op gevoel'. :P ;)
pi_94155703
R heeft net na het eten nog lekker een uurtje buiten gespeeld. Het was heerlijk, iedereen was buiten, en je voelde gewoon de tijd die komen gaat weer. Heerlijk!

Ik heb helemaal geen last van winterdepressie, maar ik voel mezelf toch een soort van ontwaken altijd zo tegen de lente. :o

[ Bericht 25% gewijzigd door groofskendezoveelste op 15-03-2011 20:08:26 ]
pi_94157564
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 19:08 schreef McLaura het volgende:
Ach, zo geheimzinnig is het allemaal niet : Thijs gaat naar de LSV
Ik zal wel niet goed gekeken hebben maar ik zie er werkelijk niets uitzonderlijks aan :o of in elk geval niets waar een ander over zou kunnen vallen ofzo :?
het is niet alsof je hem naar een taliban-trainingskamp stuurt toch? Nouja het zal wel.

Keshet, ga langs je huisarts! Ist befehl jah. :P nee serieus, wees het voor, je kunt wel laxerend fruit gaan geven en zulks maar overleg het gewoon even met je huisarts. Mijn huisarts vond het bijvoorbeeld nodig om eerst een klysma voor te schrijven omdat ze anders alsnog last zou hebben van wat er al zat zeg maar. Dus liever adequaat handelen vóórdat het echt een issue wordt dan nu een tijdje goed gaan op fruit en pruimentoetjes en dan straks toch weer problemen hebben.

En over ouders/schoonouders, ik geloof dat we hier wel op 1 lijn zitten verder. B. en ik vinden echt snoep niet nodig maar ik ben er makkelijker in dan B. Mijn ouders hebben wel eens gevraagd wat ze kunnen halen om Amélie te verwennen zeg maar en Amélie wordt wild van die doosjes van de Hema, maakt niet uit welke smaak. Dus daar ligt de voorraadkast daar nu vol mee :D Mijn schoonmoeder is meer van het fruit en dergelijke dus daar is vaak mango en zulks in de koelkast gesneden en wel voor Amélie. Ook prima.

Amélie is vandaag gekeurd op het CB, alles was keurig in orde, helemaal goedgekeurd. We hadden een nieuwe arts, vers van de universiteit denk ik, ze vond alles gáááf :') :D de jaren '90 belden, ze willen hun stopwoordje terug...
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_94157663
Oh en Mef, hier ook een zomerjasje vandaag hoor!

Het was 20 graden toen ik naar het cb liep zag ik op verschillende van die tijd/temp meetgevallen.
Halleluja ik zweette me een ongeluk :o met baby in de doek achter de wandelwagen-met-afwijking-naar-links en dreumes aan 1 arm en dan 25 minuten zo lopen :X
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  dinsdag 15 maart 2011 @ 20:19:56 #289
265732 Keshet
pi_94158420
Huup, ik heb vanmiddag inderdaad even de huisarts gebeld. Na kort overleg kon ik een klysma ophalen. We zijn nu 7 luiers en een uitgeput muppetje verder maar volgens mij hebben we het ergste gehad.
Ze was zó sneu, vooral gister. Ze lag te schokken van de pijn. :'(
Bedankt voor het meedenken! :*

Huup, was Amélie weer zo gigantisch goed gegroeid? Fij dat ze goedgekeurd is!

Wij zijn ook al een tijdje aan het rondkijken voor scholen. We zijn er eigenlijk al uit; morgen even bellen om Emma in te schrijven. Hopelijk zijn we op tijd, ze is tenslotte al 13 maanden oud. :')

Het was echt heerlijk weer he! Ik werd vanmiddag gebeld; of Emma een ijsje mocht! Ze was op het KDV en vanuit daar zijn ze naar het winkelcentrumpje gewandeld om ijsjes te eten met de grotere kindjes. Emma mocht het van mij even niet ivm de darmproblemen maar ze heeft lekker uit haar rietjesbeker gedronken en genoten van het zonnetje.

Ik krijg trouwens steeds te horen dat mensen het zo geweldig vinden dat ze zo goed uit haar rietjesbeker kan drinken. Ze kan dat al een maand of 3; zo bijzonder is dat toch niet? :?

Op weg naar huis, Emma in de ringsling, hadden we de zon in ons gezicht en de wind in onze haren. Dat was echt even Genieten. O+ Een jaar geleden had ik dit echt niet verwacht!
pi_94158988
oh wat heerlijk Keshet de weg terug naar huis O+
en dat Emma zo genoten heeft van het zonnetje <3

Geen idee of het bijzonder is eigenlijk, als ze het truukje eenmaal doorhebben van drinken uit een rietje dan 'kunnen' ze het, toch? Ik weet eigenlijk niet meer hoe oud Amélie was, ook rond de eerste verjaardag geloof ik, ietsjes ervoor?

Nou hopen dan maar dat het er nu uit is. Hallelujah zeg, 7 luiers :o geen wonder dat ze zo'n last had :X ik hoop dat dit t euvel was en dat het verder nu weer gewoon goed gaat.

Haha nee sinds de laatste meting is Amélie niet meer gegroeid. Ze zit nu keurig precies op de gemiddeldelijn qua lengte.
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  dinsdag 15 maart 2011 @ 20:34:13 #291
100412 mefke79
komt goed!
pi_94159581
Zeven luiers :o Dat zal zeer gedaan hebben.. zeg, tjemig!

Rietjesbeker. Ik heb echt geen idee meer wanneer die er hier in gekomen is. Ik denk rond de vakantie, dus dat is dan rond 9 maanden ofzo. En dat ging inderdaad meteen prima.
pi_94160053
Weer iemand opgepakt in de Amsterdamse zedenzaak, oproepkracht voor de opvangorganisatie waar ons kinderdagverblijf zojuist mee is gefuseerd.
pi_94160197
jakkes Claudia :{
pi_94160476
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 20:07 schreef huuphuup het volgende:

[..]

Ik zal wel niet goed gekeken hebben maar ik zie er werkelijk niets uitzonderlijks aan :o of in elk geval niets waar een ander over zou kunnen vallen ofzo :?
het is niet alsof je hem naar een taliban-trainingskamp stuurt toch? Nouja het zal wel.

Nou idd, het zal wel. Ik denk dat men valt over de contributie, maarja.... als je dat zelf er niet voor over hebt, of niet kunt betalen, kun je dat ook gewoon zeggen in plaats van te gaan zeiken over 'elitaire school' enz. In ieder geval krijg ik hier - op Fok - in elk geval een stuk normalere reacties.
pi_94160910
quote:
15s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 20:40 schreef Claudia_x het volgende:
Weer iemand opgepakt in de Amsterdamse zedenzaak, oproepkracht voor de opvangorganisatie waar ons kinderdagverblijf zojuist mee is gefuseerd.
Ik zag het ook net.
pi_94161064
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 17:35 schreef miss_sly het volgende:
Ik zag dat er in Amstelveen bijv een vrije school zit, maar toen ik wat algemene info over vrije scholen op zocht, kwam ik onder andere tegen dat ze vaak niet zo'n goed niveau zouden hebben; weet iemand daar meer van?
Daar weet ik wel meer van. In dit project wordt onder andere hiernaar onderzoek verricht. Ik heb niet zo lang geleden een presentatie bijgewoond waarin verschillende typen scholen met elkaar vergeleken werden. Ik geloof dat Jenaplan er goed uitkwam en andere vrije scholen minder goed. Daarna is er een persbericht over het onderzoek verschenen. Ik zou even op moeten zoeken hoe dat ook alweer zat. Hoe dan ook: het ging om voorlopige resultaten en er waren in dat stadium nog geen gedegen analyses verricht. De conclusies waren dus voorbarig.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 20:53:00 #297
100412 mefke79
komt goed!
pi_94161109
Claudia, jakkes (die zedenzaak dan he).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')