abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94152506
Isabeau snoot net keihard haar neus in een klein papiertje en kwam het toen trots brengen :')

Bedankt meid.

Toen ik haar op kwam halen op het kdv, zei ze heel droog: "Heeeey hallo"

Lau, nu ben ik juist benieuwd naar je schoolkeuze! :D
pi_94152612
Laura dat moet je toch helemaal zelf bepalen? En ik word er ook nieuwsgierig van juist :P Heb wel een vermoeden.. Heb zelf op een basisschool gezeten waar ook regelmatig commentaar op kwam van mensen..

Isabeau lekker meid :P Maar kán ze dat al dan? Timo snuift wel een beetje uit zn neus, maar hem echt zn neus laten snuiten is nog niet echt gelukt op een halve keer na..
pi_94153345
Als ik Florian zijn neus wil snuiten kijkt hij heel bang naar de zakdoek en veegt zo snel mogelijk zijn neus aan mijn schouder/arm/buik/been af.
Het lukt hem bijna altijd }:|

Laura, ik word helemaal nieuwsgierig van je post! :D
Maar schoolkeuze... mweh, ik geloof niet dat je iemand daarop kúnt bekritiseren toch?
Tenzij je ze naar een suicide-bomb-opleiding doet ;)
pi_94153657
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 18:53 schreef freecell het volgende:
Tenzij je ze naar een suicide-bomb-opleiding doet ;)
Hoezo? Heb je daar iets op tegen ofzo?!

;)
pi_94154008
Ach, zo geheimzinnig is het allemaal niet : Thijs gaat naar de LSV
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  dinsdag 15 maart 2011 @ 19:23:55 #281
100412 mefke79
komt goed!
pi_94154803
School ja...daar moeten wij binnenkort ook al aan gaan denken. Ik wil Driekus op school in onze wijk en heb keuze uit drie: Montessori onderwijs, katholiek onderwijs of openbaar. Montessori heb ik geen goed gevoel bij, voor het katholiek moet ie een drukke weg over, blijft over openbaar. En die school ziet er prima uit. Ik zou op zich een kleine school fijner vinden, maar dan zou ie naar de Montessori moeten, die andere twee ontlopen elkaar niet veel (600 leerlingen ofzo). Tegelijk met school ook meteen inschrijven op de BSO. Bij ons kdv hoort een BSO met twee locaties: een sportbso en een gewone. Ik wil daar graag een combi voor gaan maken, lijkt me leuk.

Laura, die school ziet er juist leuk uit, snap eigenlijk niet zo goed waarom je daar over zou vallen.

Over eten en oma's/opa's andere familieleden kan ik niet echt meepraten, ik geloof niet dat zij het zo anders doen dan wij en ze zijn eerder te voorzichtig dan te gul.

O enne, zomerjas hier ja...zuiden van het land he, het was om half zeven nog dik 15 graden buiten, dan ga ik het jochie echt geen dikke winterjas meer aan doen.
Driekus was trouwens buiten om zijn nieuwste trucje te doen: bellen blazen! Hij kan het gewoon zelf. Oke, helft van de tijd lukt het niet, maar het ziet er wel heel schattig uit zo'n ukje met bellen. En we hebben een zandbak voor em gekocht, die komt dit weekend. Ben benieuwd. Zijn favoriete woordje is de laatste dagen: ' buiten' (compleet met driftbui als meneer toch echt weer naar binnen moet)
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_94155002
Oh, ik hoor net dat we toch echt niet in Leeuwarden kunnen blijven wonen, dus dan wordt het wel heel veel reistijd. Of H moet een andere baan zoeken, maar binnen nu en een paar jaar wordt zijn standplaats Apeldoorn.....
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
  dinsdag 15 maart 2011 @ 19:30:03 #283
100412 mefke79
komt goed!
pi_94155145
Oe, dat is even een tegenvaller Laura! Komt het onverwacht?

Het schoolgebouw waar Driekus terecht gaat komen is wel heel mooi trouwens:
pi_94155269
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 19:30 schreef mefke79 het volgende:
Oe, dat is even een tegenvaller Laura! Komt het onverwacht?
Nee, niet geheel onverwacht, maar mijn man is een ster in het 'ohja......' verschijnsel. Ik ben benieuwd hoe dit gaat lopen, we zullen het wel zien!
pi_94155556
Mijn zoon is ook al ingeschreven *O* . Dat heb ik maar meteen gedaan toen ik mijn dochter ook inschreef. Ik heb een heel prettig gevoel bij de school, maar ook bij de wijk (niet onze wijk) waar de school in staat. Bovendien gaat de helft van de kdv-kindjes ook naar die school en dat vind ik erg leuk voor S en R. Er zijn twee scholen i onze eigen wijk waar ik een minder goed gevoel bij heb, en deze is uiteindelijk hemelsbreed even ver. En ja, ik kies zoiets 'op gevoel'. :P ;)
pi_94155703
R heeft net na het eten nog lekker een uurtje buiten gespeeld. Het was heerlijk, iedereen was buiten, en je voelde gewoon de tijd die komen gaat weer. Heerlijk!

Ik heb helemaal geen last van winterdepressie, maar ik voel mezelf toch een soort van ontwaken altijd zo tegen de lente. :o

[ Bericht 25% gewijzigd door groofskendezoveelste op 15-03-2011 20:08:26 ]
pi_94157564
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 19:08 schreef McLaura het volgende:
Ach, zo geheimzinnig is het allemaal niet : Thijs gaat naar de LSV
Ik zal wel niet goed gekeken hebben maar ik zie er werkelijk niets uitzonderlijks aan :o of in elk geval niets waar een ander over zou kunnen vallen ofzo :?
het is niet alsof je hem naar een taliban-trainingskamp stuurt toch? Nouja het zal wel.

Keshet, ga langs je huisarts! Ist befehl jah. :P nee serieus, wees het voor, je kunt wel laxerend fruit gaan geven en zulks maar overleg het gewoon even met je huisarts. Mijn huisarts vond het bijvoorbeeld nodig om eerst een klysma voor te schrijven omdat ze anders alsnog last zou hebben van wat er al zat zeg maar. Dus liever adequaat handelen vóórdat het echt een issue wordt dan nu een tijdje goed gaan op fruit en pruimentoetjes en dan straks toch weer problemen hebben.

En over ouders/schoonouders, ik geloof dat we hier wel op 1 lijn zitten verder. B. en ik vinden echt snoep niet nodig maar ik ben er makkelijker in dan B. Mijn ouders hebben wel eens gevraagd wat ze kunnen halen om Amélie te verwennen zeg maar en Amélie wordt wild van die doosjes van de Hema, maakt niet uit welke smaak. Dus daar ligt de voorraadkast daar nu vol mee :D Mijn schoonmoeder is meer van het fruit en dergelijke dus daar is vaak mango en zulks in de koelkast gesneden en wel voor Amélie. Ook prima.

Amélie is vandaag gekeurd op het CB, alles was keurig in orde, helemaal goedgekeurd. We hadden een nieuwe arts, vers van de universiteit denk ik, ze vond alles gáááf :') :D de jaren '90 belden, ze willen hun stopwoordje terug...
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_94157663
Oh en Mef, hier ook een zomerjasje vandaag hoor!

Het was 20 graden toen ik naar het cb liep zag ik op verschillende van die tijd/temp meetgevallen.
Halleluja ik zweette me een ongeluk :o met baby in de doek achter de wandelwagen-met-afwijking-naar-links en dreumes aan 1 arm en dan 25 minuten zo lopen :X
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  dinsdag 15 maart 2011 @ 20:19:56 #289
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_94158420
Huup, ik heb vanmiddag inderdaad even de huisarts gebeld. Na kort overleg kon ik een klysma ophalen. We zijn nu 7 luiers en een uitgeput muppetje verder maar volgens mij hebben we het ergste gehad.
Ze was zó sneu, vooral gister. Ze lag te schokken van de pijn. :'(
Bedankt voor het meedenken! :*

Huup, was Amélie weer zo gigantisch goed gegroeid? Fij dat ze goedgekeurd is!

Wij zijn ook al een tijdje aan het rondkijken voor scholen. We zijn er eigenlijk al uit; morgen even bellen om Emma in te schrijven. Hopelijk zijn we op tijd, ze is tenslotte al 13 maanden oud. :')

Het was echt heerlijk weer he! Ik werd vanmiddag gebeld; of Emma een ijsje mocht! Ze was op het KDV en vanuit daar zijn ze naar het winkelcentrumpje gewandeld om ijsjes te eten met de grotere kindjes. Emma mocht het van mij even niet ivm de darmproblemen maar ze heeft lekker uit haar rietjesbeker gedronken en genoten van het zonnetje.

Ik krijg trouwens steeds te horen dat mensen het zo geweldig vinden dat ze zo goed uit haar rietjesbeker kan drinken. Ze kan dat al een maand of 3; zo bijzonder is dat toch niet? :?

Op weg naar huis, Emma in de ringsling, hadden we de zon in ons gezicht en de wind in onze haren. Dat was echt even Genieten. O+ Een jaar geleden had ik dit echt niet verwacht!
A grand adventure has begun.
pi_94158988
oh wat heerlijk Keshet de weg terug naar huis O+
en dat Emma zo genoten heeft van het zonnetje <3

Geen idee of het bijzonder is eigenlijk, als ze het truukje eenmaal doorhebben van drinken uit een rietje dan 'kunnen' ze het, toch? Ik weet eigenlijk niet meer hoe oud Amélie was, ook rond de eerste verjaardag geloof ik, ietsjes ervoor?

Nou hopen dan maar dat het er nu uit is. Hallelujah zeg, 7 luiers :o geen wonder dat ze zo'n last had :X ik hoop dat dit t euvel was en dat het verder nu weer gewoon goed gaat.

Haha nee sinds de laatste meting is Amélie niet meer gegroeid. Ze zit nu keurig precies op de gemiddeldelijn qua lengte.
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  dinsdag 15 maart 2011 @ 20:34:13 #291
100412 mefke79
komt goed!
pi_94159581
Zeven luiers :o Dat zal zeer gedaan hebben.. zeg, tjemig!

Rietjesbeker. Ik heb echt geen idee meer wanneer die er hier in gekomen is. Ik denk rond de vakantie, dus dat is dan rond 9 maanden ofzo. En dat ging inderdaad meteen prima.
pi_94160053
Weer iemand opgepakt in de Amsterdamse zedenzaak, oproepkracht voor de opvangorganisatie waar ons kinderdagverblijf zojuist mee is gefuseerd.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_94160197
jakkes Claudia :{
pi_94160476
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 20:07 schreef huuphuup het volgende:

[..]

Ik zal wel niet goed gekeken hebben maar ik zie er werkelijk niets uitzonderlijks aan :o of in elk geval niets waar een ander over zou kunnen vallen ofzo :?
het is niet alsof je hem naar een taliban-trainingskamp stuurt toch? Nouja het zal wel.

Nou idd, het zal wel. Ik denk dat men valt over de contributie, maarja.... als je dat zelf er niet voor over hebt, of niet kunt betalen, kun je dat ook gewoon zeggen in plaats van te gaan zeiken over 'elitaire school' enz. In ieder geval krijg ik hier - op Fok - in elk geval een stuk normalere reacties.
pi_94160910
quote:
15s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 20:40 schreef Claudia_x het volgende:
Weer iemand opgepakt in de Amsterdamse zedenzaak, oproepkracht voor de opvangorganisatie waar ons kinderdagverblijf zojuist mee is gefuseerd.
Ik zag het ook net.
pi_94161064
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 17:35 schreef miss_sly het volgende:
Ik zag dat er in Amstelveen bijv een vrije school zit, maar toen ik wat algemene info over vrije scholen op zocht, kwam ik onder andere tegen dat ze vaak niet zo'n goed niveau zouden hebben; weet iemand daar meer van?
Daar weet ik wel meer van. In dit project wordt onder andere hiernaar onderzoek verricht. Ik heb niet zo lang geleden een presentatie bijgewoond waarin verschillende typen scholen met elkaar vergeleken werden. Ik geloof dat Jenaplan er goed uitkwam en andere vrije scholen minder goed. Daarna is er een persbericht over het onderzoek verschenen. Ik zou even op moeten zoeken hoe dat ook alweer zat. Hoe dan ook: het ging om voorlopige resultaten en er waren in dat stadium nog geen gedegen analyses verricht. De conclusies waren dus voorbarig.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 20:53:00 #297
100412 mefke79
komt goed!
pi_94161109
Claudia, jakkes (die zedenzaak dan he).
pi_94161202
Zonder wetenschappelijke bewijzen... Wat ik heb gezien aan leerlingen van de vrije school (en ook lesmethodes) was het (wiskunde)niveau beduidend lager ja.
pi_94161308
Hè Claudia, jakkes. :{

@Sly, het enige wat ik weet over vrije scholen is dat die hier in de stad zó enorm slecht is dat ze(=de overheid) 'm willen sluiten. Mijn keuze zou het dus niet zijn, maar ik geloof ook niet zo heel erg in de filosofie erachter.
Dat gezegd hebbende heb ik verder nog echt niet aan scholen gedacht zeg, jeetje :o Er zit hier maar één school in de wijk, en da's een katholieke. Maar wel op maar een paar honderd meter afstand. Alle andere scholen (en dat zijn er nogal wat; montessori, dalton, nieuwe school, brede school, vrije school, jenaplan, openbaar..) zitten op fietsafstand. Maar ja, of de afstand opweegt tegen het gevoel dat je bij een school hebt is nog maar de vraag natuurlijk.

In totaal ongerelateerd nieuws: om het bedritueel wat duidelijker te maken zei ik vaak als ik Willow optilde voor bed "dahag, papa, dahag, poezen," etcetera. Maar nu gaat het zo:
"Willow, ga je al naar bed?"
"Ja!"
En dan staat ze op en gaat ze richting trap. Onderweg komt ze dan vanalles tegen. Dan zegt ze "da da pop! da da poes!" etcetera. _O- O+
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
  dinsdag 15 maart 2011 @ 20:59:30 #300
100412 mefke79
komt goed!
pi_94161637
Als wij vragen; Driekus wil je naar bed? Is het antwoord: Nee. Als we vragen Driekus wil je naar woef (zijn knuffel) is het antwoord meestal Ja!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')