abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94146585
Mijn moeder komt ook vaak met een tasje vol lekkers voor Wolf wat ik zelf niet (zo gauw) kopen zou voor hier thuis, maar heeft bij haar thuis ook wel lekkers.
Ik vind het prima, ga er toch vanuit dat hij nietdermate wordt volgestopt dat hij geen avondeten meer wil of ervan moet overgeven ofzo.
Bij opa's en oma's hoort toch ook wel een beetje verwennerij.
Ik zie het hetzelfde als BE denk ik.
Natuurlijk is het een heel ander verhaal als er een allergie in het spel zou zijn

Claudia, ik ben er gewoon nog steeds een beetje van de kaart van, van die school aanmelding. Ja stom misschien dat zoiets me best wel wat doet eigenlijk..
Deze week wou ik eens verder rondbellen om te horen of er meer wachtlijsten zijn hier, ik wil dus niet straks niks meer te kiezen hebben.
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  Moderator dinsdag 15 maart 2011 @ 16:14:52 #252
5428 crew  miss_sly
pi_94146613
Ik was gisteren met Senna bij de Vomar. Ze had zich een lekker plekje gemaakt IN het wagentje (dus niet in het stoeltje) en ze griste meteen de appel weg toen ik die in het wagentje legde. Tegen de tijd dat we bij de kassa aankwamen had ze die al tot op klokhuis aangevreten :o Mensen bij de kassa: ow, wat knap he, fijn hoor dat ze zo goed fruit eet.
Senna is nog hartstikke blij met fruit, en ik hoop dat dat nog lang zo blijft!

ik was minder blij met het feit dat ze al in het wagentje begon met eten, want ik had me heilig voorgenomen dat nooit toe te laten. Maar ze had hem al aangevreten voor ik het in de gaten had
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_94146644
Zou me niks verbazen als het juist die jenaplanschool is Poppejans. Die zijn toch wat dunner gezaaid dan 'gewone' basisscholen.
pi_94146698
Poppejans, je hebt gelijk als het gaat om dat opas en oma's je kind mogen verwennen, maar waarom moeten het (zoete) lange vingers zijn? Waarom geen gewone droge of ander soorts koekjes? En behalve dat, ik vind het ook vrij normaal als even aan je wordt gevraagd of hij of zij dat hebben mag. Zomaar iets geven vind ik abnormaal.
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  Moderator dinsdag 15 maart 2011 @ 16:17:06 #255
5428 crew  miss_sly
pi_94146732
Ow ja, school. Ik vind het zo lastig dat ik nog niet weet waar we dadelijk wonen als Senna naar school moet. Vol is in Amsterdam toch ook iets wat ik al een aantal keer gehoord heb. Weet niet hoe dat in Amstelveen zal zijn. In Amstelveen trouwens geen Jenaplan en geen Dalton onderwijs -O-
pi_94146740
Mijn moeder is laatst helemaal uit de band gesprongen en gaf Thijs een stukje van een paaseitje. En dat nadat ze mij vragend had aangekeken.

Dat vind ik dan weer wèl grappig, omdat mijn moeder meestal - als ze iets koopt - kleding of speelgoed haalt.

Het gaat mij ook gewoon om de manier waarop. Ik vind het vrij logisch dat je overlegt bij een kind van 1,5 jaar oud en het niet zomaar toestopt zoals mijn schoonma en schoonzus doen.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_94146766
Dat is ook fijn miss, dat ze fruit zo lekker vindt. Knap zou ik het niet noemen :D maar wel fijn.

Isabeau kreeg gisteren volgens B. een grote krentenbol in haar handen gedrukt in de AH. Terwijl ze al uitgebreid ontbeten had. B. vond dus ook dat hij het niet meer af kon pakken, maar was niet zo gecharmeerd van de actie van die medewerker. Eerst even vragen aan een ouder zou wel zo netjes zijn geweest. (ze had het hele ding trouwens in recordtempo achter de kiezen)
  Moderator dinsdag 15 maart 2011 @ 16:19:23 #258
5428 crew  miss_sly
pi_94146829
Nee, ik vind het ook niet knap, maar dat was meer ter illustratie dat mensen inderdaad bij lekker aan ongezond denken. Het kwam er een beetje onhandig uit geloof ik :') Don't mind me :P
pi_94146832
Hm, Sorbo, dat vind ik ook niet netjes van de AH. Hier krijgt Thijs ook wel eens een bolletje bij de AH, maar dan wordt het eerst gevraagd.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
pi_94146872
Haha Miss, ik vatte het zo op dat ándere mensen zeiden dat het knap was.. :D

Lau, dat vind ik dus ook. Even vragen was op z'n plaats geweest
  Moderator dinsdag 15 maart 2011 @ 16:20:24 #261
5428 crew  miss_sly
pi_94146873
Senna krijgt altijd een plakje gekookte gelderse worst bij de kaaswinkel of een stukje kaas. Aangezien ze het van ons nooit krijgt, maar er wel van smult, laat ik meestal maar een plakje worst geven :) Het wordt wel altijd gevraagd!
pi_94146962
Helaas doet Thijs niet aan plakjes kaas en worst.
Mijn oppaskindje Ayla wel, dus zo af en toe als Thijs zijn middagdut nog niet voorbij is en die van haar wel, maak ik een lekker bordje met kaas en worst.
pi_94146985
Dat vind ik ook wel raar Sorbootje, misschien was ze wel hartstikke allergisch voor gluten ofzo, zoals Arwen!
Ben het wel eens met jou Vlindur, dat eerst vragen wel normaal is. Maar volgens mij doet iedereen dat hier in de familie eigenlijk ook wel. Ik zou ook wel de kriebels krijgen als iemand hem wat in zn handjes drukt.

Dalton onderwijs zit hier wel, daar wou ik ook nog wel gaan kijken.
Ik vermoed dat Jenaplan gewoon erg in trek is omdat dat niet overal zit, wat Sorbootje ook al zegt.
Heb me er maar bij neergelegd want ik ga echt niet in een andere stad/dorp mn kind naar school brengen.
Misschien komt ie wel bij Niels O+ in de klas, zo leuk!
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  dinsdag 15 maart 2011 @ 16:25:51 #264
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_94147119
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 16:17 schreef Sorbootje het volgende:

Isabeau kreeg gisteren volgens B. een grote krentenbol in haar handen gedrukt in de AH. Terwijl ze al uitgebreid ontbeten had. B. vond dus ook dat hij het niet meer af kon pakken, maar was niet zo gecharmeerd van de actie van die medewerker. Eerst even vragen aan een ouder zou wel zo netjes zijn geweest. (ze had het hele ding trouwens in recordtempo achter de kiezen)
Niet zo heel slim nee van die medewerker.

Bij onze bakker vraagt dat vrouwtje altijd "Mag ze een kaaa oooooh eeeeeh kaaaa".

Want ze weet dat als ze gewoon koek vraagt, Alexa het snapt, en als ik dan nee zeg, er een enorme driftbui komt.

Maar dat vrouwtje is dus wel cool huh
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_94147148
Onze wensschool zit een eindje uit de buurt (10 minuten met de auto), maar ik ben zo gecharmeerd van het beleid en de lesmethoden dat ik dat niet echt als een probleem zie.

Qua andere kindjes ophalen is het ook niet lastig, aangezien die school een continurooster heeft en Thijs dan om 2 uur vrij zal zijn (en de andere scholen hier om 15:15). En H heeft al gezegd dat hij Thijs dan 's ochtends wil brengen, omdat de school op 5 minuten fietsen van zijn werk zit.
pi_94148038
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 16:22 schreef Poppejans het volgende:
Dalton onderwijs zit hier wel, daar wou ik ook nog wel gaan kijken.
Ik vermoed dat Jenaplan gewoon erg in trek is omdat dat niet overal zit, wat Sorbootje ook al zegt.
Heb me er maar bij neergelegd want ik ga echt niet in een andere stad/dorp mn kind naar school brengen.
Misschien komt ie wel bij Niels O+ in de klas, zo leuk!
O+!!
Ik vind het ook echt heel raar. Ze zijn nog niet eens anderhalf. Wij waren wel wat aan het nadenken over scholen, maar nog niet heel serieus. Pff, je moet je kind dus gewoon al bij de geboorte inschrijven bij een basisschool in dit "durp" :')
Echt jammer dat de Jenaplanschool vol zit, ik vond het een serieuze optie...
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_94148147
McLaura, ik kan me goed voorstellen dat je je door hun gedrag zorgen maakt of je schoonzus- en moeder niet ook bij iets waar lactose inzit denken "och, het kan wel voor een keertje, zoveel kwaad kan het niet". Rot zeg dat je daardoor gedwongen wordt om politie-agentje te spelen!
Ik vond het al rot toen ik tegen mijn zwager moest zeggen op te houden Niels steeds mierzoete troep te geven, en hij heeft geen allergie ofzo.
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_94149312
Echt waar Laura :o. Hier helemaal geen wachtlijst. Wij hebben de oudste begin dit jaar ingeschreven, dat was nog prima op tijd.
Fake it till you make it...
pi_94149704
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 17:18 schreef Nijna het volgende:
Echt waar Laura :o. Hier helemaal geen wachtlijst. Wij hebben de oudste begin dit jaar ingeschreven, dat was nog prima op tijd.
Er is volgens mij maar één school waar ze zo'n wachtlijst hebben, en dat is die. Gelukkig wist ik ervan door dat de dochter van vrienden er zit, anders had Thijs daar dus niet heen gekund.

De twee andere scholen hier die opties zijn, hebben geen wachtlijst geloof ik. Van de Máximaschool (de eerste van Nederland, jahoe) weet ik dat ze kinderen uit de wijk sowieso toelaten, en van de andere school weet ik dat je met 2,5 moet opgeven.

Het nadeel is alleen dat de andere 2 scholen veel grootschaliger zijn, onze wensschool start het ene jaar met 1, en het andere jaar met 2 kleuterklassen. Vandaar dat ze snel vol zitten ;)
pi_94149949
Ik zeg trouwens niet welke school het is (of wat voor type) omdat ik op een ander forum enorm veel gezeik heb gehad over de basisbeginselen van de school, en de contributie, en de locatie, etc.

Ja, het is een andere school dan normaal, maar als hij voor ons goed voelt gaat Thijs erheen!
  Moderator dinsdag 15 maart 2011 @ 17:35:00 #271
5428 crew  miss_sly
pi_94150074
Ik vind het heel lastig, een school kiezen! Er zijn wat mij betreft twee heel belangrijke zaken die daarbij meewegen: de school moet goed voelen (de basisbeginselen, leermethode, het gebouw, de leerkrachten, gewoon gevoel) en dat het wel een school is met goede prestaties. Met andere woorden: dat de kinderen dus wel met een behoorlijk niveau worden afgeleverd op het vervolgonderwijs.

Ik zag dat er in Amstelveen bijv een vrije school zit, maar toen ik wat algemene info over vrije scholen op zocht, kwam ik onder andere tegen dat ze vaak niet zo'n goed niveau zouden hebben; weet iemand daar meer van?
pi_94150142
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 17:32 schreef McLaura het volgende:
Ik zeg trouwens niet welke school het is (of wat voor type) omdat ik op een ander forum enorm veel gezeik heb gehad over de basisbeginselen van de school, en de contributie, en de locatie, etc.

Ja, het is een andere school dan normaal, maar als hij voor ons goed voelt gaat Thijs erheen!
mag je toch zeker lekker zelf weten :*
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_94150443
Dat is zo.... wij moeten dat schoolgeld betalen, wij moeten hem er brengen, etc.

Is niemands zaak, behalve de onze. En het is duidelijk dat er meer mensen zo over denken als wij, anders was de klas van 2013-2014 niet in juli 2009 al vol :)
  Moderator dinsdag 15 maart 2011 @ 17:46:20 #274
5428 crew  miss_sly
pi_94150582
Joh Lau, dat moeten jullie toch zelf weten? Niets aantrekken van anderen, dan kun je bezig blijven :*

Ik zou willen dat we zo duidelijk waren in welke school we willen dat we al in konden schrijven :')
pi_94152015
Laura, je kiest toch zelf wat je denkt dat goed bij jullie en je kind past... tuurlijk iedereen heeft weer andere ideeën en wensen, maar je hoeft je toch niet te verantwoorden over schoolkeuze... :o

Wij hebben hier in de wijk 6 basisscholen, we zijn er bij 1 gaan kijken en dat voelde goed. Ondanks dat het een grote school is. Die gaat het dan ook worden. Als we geen goed gevoel hadden gehad, waren we verder gaan kijken. Ik vind het wel lastig, je weet toch nooit helemaal vantevoren of en hoe je kind zn draai er gaat vinden. We zullen het zien. Iris staat nog niet ingeschreven, die ga ik binnenkort eerst maar eens opgeven voor de psz ;).
Fake it till you make it...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')