Het werkte tot de 20'ste eeuw aardig goed.quote:Op maandag 14 maart 2011 13:01 schreef dotCommunism het volgende:
Jij bent het bewijs dat je best kan claimen rijk te zijn en nog steeds geen enkel idee te hebben hoe de wereld werkt. Ergo, jou het kiesrecht ontnemen zou best verstandig zijn.
Die mag best laag gesteld worden, denk hierbij aan iedereen die inkomen verdient(!). Dus niet krijgt. Iedereen die actief aan de samenleving meewerkt en helpt mag ook meebeslissen.quote:Op maandag 14 maart 2011 13:03 schreef KoosVogels het volgende:
En wat moet volgens jou de minimale bijdrage zijn om te mogen stemmen?
Mooi, dus iedereen die leeft van aandelen e.d. en geen daadwerkelijke arbeid meer verricht krijgt geen stemrecht. Ik ben voor.quote:Op maandag 14 maart 2011 13:04 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Die mag best laag gesteld worden, denk hierbij aan iedereen die inkomen verdient(!). Dus niet krijgt.
Hoezo, aandelen zijn gewoon eigen vermogen hoor, bovendien wordt er belasting over geheven. Je moet ze gewoon aangeven bij de Belastingdienst.quote:Op maandag 14 maart 2011 13:05 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Mooi, dus iedereen die leeft van aandelen e.d. en geen daadwerkelijke arbeid meer verricht krijgt geen stemrecht. Ik ben voor.
Wie gaat bepalen wie er 'verstand van zaken' hebben en wie gaat vaststellen wie er 'alleen stemmen om hun uitkering te beschermen'?quote:Op maandag 14 maart 2011 12:57 schreef Voorschrift het volgende:
Waarom zouden mensen die totaal geen bijdrage leveren en totaal geen verstand van zaken hebben, en alleen stemmen om hun eigen uitkering te beschermen of gewoon puur uit protest een stem uitbrengen ook maar enigszins invloed moeten hebben op de zaken die gedaan moeten worden om het land een goede richting op te sturen.
Probleem is dat je het door jou geschetste probleem daarmee niet oplost. Een groot deel van het simpele PVV-stemvee heeft gewoon een baan en mag dus blijven stemmen.quote:Op maandag 14 maart 2011 13:04 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Die mag best laag gesteld worden, denk hierbij aan iedereen die inkomen verdient(!). Dus niet krijgt. Iedereen die actief aan de samenleving meewerkt en helpt mag ook meebeslissen.
Doe je dat niet, dan niet.
Dat viel onder bijdrages leveren, en dat is niet zo moeilijk, je kan gewoon zien wie er werkt en centen afdraagt en wie niet. Dat staat gewoon geregistreerd als het goed is.quote:Op maandag 14 maart 2011 13:07 schreef Disana het volgende:
[..]
Wie gaat bepalen wie er 'verstand van zaken' hebben en wie gaat vaststellen wie er 'alleen stemmen om hun uitkering te beschermen'?
Jawel, want je doet er niks voor. Onder de scheiding die je maakte tussen arbeid = verdienen, uitkering = krijgen valt inkomen uit aandelen, beleggingen, rente e.d. onder krijgen. Dus je moet óf je definities aanpassen óf accepteren dat een hoop rijken hun stemrecht gaan verliezen.quote:Op maandag 14 maart 2011 13:06 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Hoezo, aandelen zijn gewoon eigen vermogen hoor, bovendien wordt er belasting over geheven. Je moet ze gewoon aangeven bij de Belastingdienst.
Valt dus niet onder "krijgen".
Daarom wil ik ook een weging naar belastingafdracht.quote:Op maandag 14 maart 2011 13:07 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Probleem is dat je het door jou geschetste probleem daarmee niet oplost. Een groot deel van het simpele PVV-stemvee heeft gewoon een baan en mag dus blijven stemmen.
Niet altijd nee.quote:Op maandag 14 maart 2011 13:08 schreef Disana het volgende:
En zijn de mensen die 'er geen verstand van hebben' dezelfde mensen die 'voor hun uitkering stemmen'?
En zou jij dat voor je rekening willen nemen, mensen van wie je niet weet waarom ze niet werken, hun kiesrecht ontnemen?quote:Op maandag 14 maart 2011 13:08 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dat viel onder bijdrages leveren, en dat is niet zo moeilijk, je kan gewoon zien wie er werkt en centen afdraagt en wie niet. Dat staat gewoon geregistreerd als het goed is.
Dan krijg je mlg z'n oplossing, ook geen slecht amendement van mijn voorstel.quote:Op maandag 14 maart 2011 13:07 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Probleem is dat je het door jou geschetste probleem daarmee niet oplost. Een groot deel van het simpele PVV-stemvee heeft gewoon een baan en mag dus blijven stemmen.
Daar ben ik dan ook weer geen fan van. Heb weinig vertrouwen in de sociaal-economische onderlaag, maar tegelijkertijd wantrouw ik de bovenlaag eveneens. Je wordt niet voor jan lul rijk.quote:Op maandag 14 maart 2011 13:09 schreef mlg het volgende:
[..]
Daarom wil ik ook een weging naar belastingafdracht.
Toch zijn ze voor jou dezelfde mensen:quote:
quote:Waarom zouden mensen die totaal geen bijdrage leveren en totaal geen verstand van zaken hebben, en alleen stemmen om hun eigen uitkering te beschermen of gewoon puur uit protest een stem uitbrengen
Mwah, Ethi heeft wel een punt dat een aandeelhouder een (winst-)uitkering krijgt, en geen inkomen. Je betaalt wel belasting als je uitkering boven het heffingvrije vermogen zit, waardoor je wel kunt wegen naar belastingafdracht.quote:Op maandag 14 maart 2011 13:06 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Hoezo, aandelen zijn gewoon eigen vermogen hoor, bovendien wordt er belasting over geheven. Je moet ze gewoon aangeven bij de Belastingdienst.
Valt dus niet onder "krijgen".
Dat staat gewoon geregistreerd waarom ze niet werken, en anders voer je dat in. Mensen met een handicap of dergelijke stellen toch niet zo'n grote groep voor, dus daar is deze regeling ook niet echt voor bedoeld. Leuk dat je een emotionele aanspraak doet, maar het is niet echt van toepassing.quote:Op maandag 14 maart 2011 13:09 schreef Disana het volgende:
[..]
En zou jij dat voor je rekening willen nemen, mensen van wie je niet weet waarom ze niet werken, hun kiesrecht ontnemen?
Er staat "en" tussen.quote:Op maandag 14 maart 2011 13:10 schreef Disana het volgende:
[..]
Toch zijn ze voor jou dezelfde mensen:
[..]
Nee, dankje. Bovendien weet iemand met veel poen niet per se wat het beste is voor het land als geheel.quote:Op maandag 14 maart 2011 13:10 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dan krijg je mlg z'n oplossing, ook geen slecht amendement van mijn voorstel.
Je wordt niet slapend rijk. De gemiddelde rijke werd rijk door hard te werken, en veel in jezelf te investeren.quote:Op maandag 14 maart 2011 13:10 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Daar ben ik dan ook weer geen fan van. Heb weinig vertrouwen in de sociaal-economische onderlaag, maar tegelijkertijd wantrouw ik de bovenlaag eveneens. Je wordt niet voor jan lul rijk.
Jij denkt werkelijk dat je bij iedereen kunt achterhalen dat ze a)geen verstand van zaken hebben en b)waarom ze niet werken en c)alleen maar vanwege hun uitkering stemmen?quote:Op maandag 14 maart 2011 13:11 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dat staat gewoon geregistreerd waarom ze niet werken, en anders voer je dat in. Mensen met een handicap of dergelijke stellen toch niet zo'n grote groep voor, dus daar is deze regeling ook niet echt voor bedoeld. Leuk dat je een emotionele aanspraak doet, maar het is niet echt van toepassing.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |