abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94087705
Fok is weinig representatief voor de wereld.
Het Engels is echt van buitengewoon hoog niveau. Ik zie het hier ook weer om me heen. Iedereen is nog steeds verbaasd over de Nederlanders. De Duitsers zijn tegenwoordig ook goed bezig trouwens. De Fransen nog steeds slecht.

Maar het is echt native speakers eerst en daarna de dutch.
Ik werk ook al 6 jaar voo een amerikaans bedrijf in Nederland en 80% moet in het Engels en is van zeer hoge kwaliteit bij jong en oud.

quote:
Op maandag 14 maart 2011 11:53 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ik vind het waardeloos, zeker wat ik hier op FOK! zie qua engels.

your/you're
they're/there

etc, ze snappen er geen moer van allemaal, kijk maar eens in PUB waar heel veel van die gassies stoer lopen te doen met engels.
  maandag 14 maart 2011 @ 11:57:17 #152
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_94087723
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 11:55 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Die fouten worden ook door zogenaamde native speakers gemaakt. Ik snap je punt wel, maar Engelssprekenden doen dat net zo goed fout :)
OK, deels eens, maar too en to gaat ook nooit goed, en dan de eeuwige vernederlandste zinsopbouw, gewoon letterlijk elk woord vertalen en achter elkaar zetten :').

Nee, het niveau is lang niet zo hoog als we zelf denken over Nederlanders qua Engels.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  maandag 14 maart 2011 @ 11:57:38 #153
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_94087743
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 11:48 schreef STING het volgende:

[..]

Valt idd nog mee dat ze Harry Potter zelf niet een andere naam hebben gegeven :7
Er zijn wel meer namen niet vertaald, vooral voornamen niet. Achternamen bijna allemaal wel idd, op die van Hagrid en Chang na. :)
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_94087752
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 11:57 schreef HeatWave het volgende:

[..]

OK, deels eens, maar too en to gaat ook nooit goed, en dan de eeuwige vernederlandste zinsopbouw, gewoon letterlijk elk woord vertalen en achter elkaar zetten :').

Nee, het niveau is lang niet zo hoog als we zelf denken over Nederlanders qua Engels.
You can't always get your sin, HW :7
  maandag 14 maart 2011 @ 11:58:27 #155
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_94087770
quote:
6s.gif Op maandag 14 maart 2011 11:57 schreef STING het volgende:

[..]

You can't always get your sin, HW :7
I thank you from the bottom of my heart, and my wife's bottom! And give my compliments to your cock!
Get woke, go broke!
pi_94087774
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 11:57 schreef Samzz het volgende:

[..]

Er zijn wel meer namen niet vertaald, vooral voornamen niet. Achternamen bijna allemaal wel idd, op die van Hagrid en Chang na. :)
Dank je voor de toelichting mevrouw Griffel. :7
:')
  maandag 14 maart 2011 @ 11:59:31 #157
32303 Jofunu-kun
A.k.a. Smurf
pi_94087820
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 11:58 schreef STING het volgende:

[..]

Dat jij de namen kent baart me meer zorgen dan dat Samzz ze kent..
Door GvsE: "Je bent een geweldig jong!"
  maandag 14 maart 2011 @ 11:59:41 #158
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_94087829
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 11:46 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Nee, dat doen ze helaas niet.

Ik snap niet waarom tegenwoordig alle tekenfilms zijn nagesynchoniseerd, ik heb daar engels van geleerd.

En dat infantiele "gevertaal" in Harry Potter is echt gewoon zielig :').
Eigenlijk juist niet.... De Engelse namen zijn altijd beter, maar die kan je in Nederlands niet altijd vertalen omdat verwijzingen naar de geschiedenis dan niet uit de verf komen. Wiebe heeft echt een gigantisch goede klus geklaard.
pi_94087852
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 11:59 schreef Jofunu-kun het volgende:

[..]

Dat jij de namen kent baart me meer zorgen dan dat Samzz ze kent..
Ik zou zeggen, denk een beetje om je bloeddruk :7
pi_94087864
quote:
Op maandag 14 maart 2011 11:54 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Volgens Godt hoeft dat dus ook niet, ze leren het wel op TV :'). Van wie? TMF-engels? Ja, daar kom je ver mee, vernegerslangde-bagger :').
Ga het nou niet willekeurig om zitten draaien.
Jullie/jij wil beweren (ongefundeerd) dat het Engels achteruit gaat om dat we iets meer nasynchroniseren, iets wat nog geen eens juist is alleen het totale volume is toegenomen, en omdat je iets ziet op fok.

Ik begin mijn argument dat we nig steeds heel goed Engels onderwijs hebben. En tv om jullie argument aan te halen.
pi_94087869
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 11:57 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ik denk dat je het ook meer af moet zetten tegen andere landen. Ik denk inderdaad dat Nederlanders wel goed uit de voeten kunnen met Engels. Dat het verre van correct is doet er niet toe, we kunnen in elk geval beter zinnen produceren dan Duitsers of Fransen. Om over het voormalig Oostblok nog maar te zwijgen.

Misschien is het feit dat Nederlanders denken dat ze goed zijn ook wel mooi meegenomen in dezen. Wij proberen het in elk geval zonder enig gevoel van schaamte omdat we het denken te kunnen. Volgens mij begrijpen Britten en Amerikanen ons ook uitstekend, ondanks de soms tenenkrommende zinsbouw.
  maandag 14 maart 2011 @ 12:00:41 #162
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_94087871
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 11:58 schreef STING het volgende:

[..]

No problem at all :7 Firenze, Nicholas Flamel en Voldemort zijn ook niet vertaald, overigens :7
  maandag 14 maart 2011 @ 12:01:21 #163
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_94087897
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 12:00 schreef Godtje het volgende:

[..]

Jullie/jij wil beweren (ongefundeerd) dat het Engels achteruit gaat om dat we iets meer nasynchroniseren, iets wat nog geen eens juist is alleen het totale volume is toegenomen, en omdat je iets ziet op fok.

Ik begin mijn argument dat we nig steeds heel goed Engels onderwijs hebben. En tv om jullie argument aan te halen.
Ik ben het hiermee eens. :)
pi_94087929
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 12:00 schreef Godtje het volgende:

[..]

In vergelijking met andere Europese landen durf ik ook wel te stellen dat we heel goed Engels spreken. Hoe de hedendaagse jeugd Engels praat ten opzichte van vroeger, weet ik niet echt. Vroeger had je natuurlijk nog geen internet en was het een stuk minder zichtbaar.
pi_94088050
quote:
Op maandag 14 maart 2011 12:02 schreef STING het volgende:

[..]

In vergelijking met andere Europese landen durf ik ook wel te stellen dat we heel goed Engels spreken. Hoe de hedendaagse jeugd Engels praat ten opzichte van vroeger, weet ik niet echt. Vroeger had je natuurlijk nog geen internet en het was een stuk minder zichtbaar.
Niet alleen in vergelijking met Europa. In vergelijking met alle non native speakers zowel wat spraak en tekst betreft met kop en schouders.

Zelfs onze lager opgeleide mensen kunnen prima Engels waarmee ze op vakantie kunnen, een boek kunnen lezen en Engelse films en televisie kunnen kijken. Dat is vrij uniek en uitzonderlijk.
  maandag 14 maart 2011 @ 12:07:22 #166
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_94088118
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 12:05 schreef Godtje het volgende:

[..]

Niet alleen in vergelijking met Europa. In vergelijking met alle non native speakers zowel wat spraak en tekst betreft met kop en schouders.

Zelfs onze lager opgeleide mensen kunnen prima Engels waarmee ze op vakantie kunnen, een boek kunnen lezen en Engelse films en televisie kunnen kijken. Dat is vrij uniek en uitzonderlijk.
Klopt. Juist omdat wij vaak moeiteloos zonder accent Engels spreken, komt het goed uit de verf.

Uiteraard zijn er altijd uitzonderingen... Maar dat is logisch. Ik heb ook niet het idee dat het Engels hier slechter wordt, het Nederlands zelf daarentegen... :')
pi_94088143
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 12:05 schreef Godtje het volgende:

[..]

Maar wel te verklaren. We zijn sowieso als Nederland uniek dat we bijv. niet nasynchroniseren. Dat gebeurt in maar weinig landen. Ten eerste hebben we niet die nationale trots dat we zo aan onze taal hechten, maar ten tweede is het ook verstandig om pro-Engels te zijn, aangezien je met Nederlands in de wereld nou niet zo ver komt.
pi_94088170
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 12:07 schreef Samzz het volgende:

[..]

Klopt. Juist omdat wij vaak moeiteloos zonder accent Engels spreken, komt het goed uit de verf.
Als je met wij, ons jongere generaties bedoelt, eens :7
Als je soms wat oudere mensen Engels hoort praten :P
  maandag 14 maart 2011 @ 12:10:21 #169
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_94088231
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 12:08 schreef STING het volgende:

[..]

Ja, de jongere generatie. Maar daar hebben we het toch ook over?
pi_94088339
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 12:10 schreef Samzz het volgende:

[..]

Ja, de jongere generatie. Maar daar hebben we het toch ook over?
Inmiddels meer over het algemeen ;)
  maandag 14 maart 2011 @ 12:13:07 #171
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_94088349
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 12:08 schreef STING het volgende:

[..]

Boven een bepaalde leeftijd is het idd ook drama, neem Balkenende bijv..

En willen alle nederlanders eens nokken met "heh?" aan het einde van de zin? :')

That was a nice movie heh?

And then we went to the park heh?

Als er 1 manier is om Nederlanders eruit te pikken, hoe accentloos ze ook spreken :').
Get woke, go broke!
pi_94088356
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 12:07 schreef Samzz het volgende:

[..]

Uiteraard zijn er altijd uitzonderingen... Maar dat is logisch. Ik heb ook niet het idee dat het Engels hier slechter wordt, het Nederlands zelf daarentegen... :')
Zonder accent?
  maandag 14 maart 2011 @ 12:14:07 #173
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_94088391
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 12:13 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Zonder accent?
Vergeleken met Duitsers, Italianen, Fransen en Spanjaarden, spreken Nederlanders over het algemeen genomen accentloos.
  maandag 14 maart 2011 @ 12:14:46 #174
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_94088408
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 12:14 schreef Samzz het volgende:

[..]

Vergeleken met Duitsers, Italianen, Fransen en Spanjaarden, spreken Nederlanders over het algemeen genomen accentloos.
nee, ze spreken niet met een voor jou overduidelijk Spaans/Frans etc accent, het Nederlandse accent is net zo erg opzich, alleen valt het jou minder op denk ik ;).
Get woke, go broke!
pi_94088411
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 12:14 schreef Samzz het volgende:

[..]

No way :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')