abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 14 maart 2011 @ 10:49:50 #251
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_94085151
quote:
14s.gif Op maandag 14 maart 2011 10:34 schreef NJ het volgende:

[..]

En genoeg water om alles te koelen, mocht het misgaan. :P.
Oh? Met een beetje warme zomer moeten de centrales hier al op halve kracht, hoor. :')
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  maandag 14 maart 2011 @ 10:54:56 #252
24807 NJ
Don't mention the war!
pi_94085292
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 10:49 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Oh? Met een beetje warme zomer moeten de centrales hier al op halve kracht, hoor. :')
Omdat anders de visjes in de Rijn doodgaan. Maar in het geval van een meltdown neem ik aan dat zelfs de Partij voor de Dieren inziet dat een paar dode vissen niet zo erg is als een volledige meltdown van een nucleaire reactor.
And now for something completely different, I'm on a horse.
  maandag 14 maart 2011 @ 10:55:15 #253
8898 Darklight
The Truth Will Set You Free
pi_94085303
Hebrew University Professor Menachem Luria, an expert on air quality and poisoning, told Channel 2 on Saturday: "This is very worrying. There is no doubt that we have not seen anything like this in years, perhaps ever since nuclear experiments were conducted in the atmosphere in the 1950s. From what we can gather, this disaster is even more dangerous than Chernobyl, both from the standpoint of the population's exposure to radioactive material and the spread of radioactive contamination in the area."

Luria continued: "Once there is an uncontrollable heating up, the nuclear fuel undergoes a metamorphosis into the gaseous phase. Since we are talking about metals and solid items, they turn into particles that are capable of traveling great distances. They can wander thousands of kilometers."

If these gases are indeed emitted into the atmosphere in large quantities, the wind regime could carry them all the way to China, South Korea, and eastern Russia, or in the other direction, toward Hawaii and the west coast of the United States. The likelihood of this happening, though, is not high.

Experts are now positing two possible scenarios. This first scenario is a disaster on the scale of Chernobyl, where the reactor core melted and enormous quantities of radioactive fallout were discharged into the air before being propelled by the wind and harming civilians living at a relatively great distance from the reactor. Because the core melted, the steel and concrete seal, which was meant to protect the core and prevent dangerous material from being emitted into the air, could not withstand the pressure and collapsed. As a result, thousands of people were killed, though the exact number of deaths remains unknown to this day.
  maandag 14 maart 2011 @ 10:57:59 #254
194833 Hanoying
vereert Zeus, zoals het hoort.
pi_94085401
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 10:24 schreef LWD-Godius het volgende:
Als je dit zo allemaal bekijkt, lijkt Nederland toch een betere plaats om kerncentrales te bouwen, er zijn hier relatief weinig externe risicofactoren aanwezig.
Deze crisis heeft de discussie rond kernenergie wel weer een jaar of 20 teruggeworpen vrees ik. Mocht je vandaag geld willen beleggen zou ik het eerder in producenten/ontwikkelaars van alternatieve energie doen dan in bedrijven die zich bezig houden met kernenergie. :Y

Vraag me trouwens af of je in het eerste kwartier na de beving nog goedkoop putopties Japanse verzekeraars had kunnen kopen.. O-)
Laat ons Δωδεκάθεον's lied'ren zingen!
pi_94085459
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 10:49 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

prietpraat-regeltjes in Nederland zijn daar debet aan..
pi_94085463
Ik heb de afgelopen dagen ook geen één atoom-stroom banner meer gezien :D
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_94085480
Echt, ik wil wel weten wie die experts zijn. We zijn bezig met een Chernobyl-snecario, terwijl de berichten uit Japan aangeven dat alles intact is, maar dat de koeling moeilijk is. Huh, hoe is dat een Chernobyl-scenario 8)7 ? Maargoed, op afstand van alles roepen is natuurlijk makkelijk, en kern-energie bashen is men ook niet vies van in de media, dus krijgt het extra aandacht.
Net zoals met de ramp in de golf van Mexico, kwamen ook de meest verschrikkelijke scenario's voorbij met allerlei "experts" die nog net niet het einde van de wereld voorspelden. Bleek niet waar te zijn, maar dat is maar een detail of 2 :') .
  maandag 14 maart 2011 @ 11:01:02 #258
141482 Q.
JurassiQ
pi_94085508
quote:
Op maandag 14 maart 2011 10:57 schreef Hanoying het volgende:

[..]

Mocht je vandaag geld willen beleggen zou ik het eerder in producenten/ontwikkelaars van alternatieve energie doen dan in bedrijven die zich bezig houden met kernenergie. :Y
Mooi, kernenergie is ook geen duurzame energie, de afval-problemen nog even daargelaten.
For great justice!
  maandag 14 maart 2011 @ 11:01:12 #259
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_94085516
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 11:00 schreef Ermanon het volgende:
Echt, ik wil wel weten wie die experts zijn.
Geen kernfysici in ieder geval. Er klopt weinig van het bericht. (Als je het googlet vind je ook alleen maar twijfelachtige sites en niet directe uitspraken, dus waarschijnlijk is het door een blogger verkeerd geïnterpreteerd en extra spannend gemaakt, al dan niet opzettelijk.)
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_94085551
quote:
Echt, ik wil wel weten wie die experts zijn. We zijn bezig met een Chernobyl-snecario, terwijl de berichten uit Japan aangeven dat alles intact is, maar dat de koeling moeilijk is. Huh, hoe is dat een Chernobyl-scenario 8)7 ? Maargoed, op afstand van alles roepen is natuurlijk makkelijk, en kern-energie bashen is men ook niet vies van in de media, dus krijgt het extra aandacht.
Net zoals met de ramp in de golf van Mexico, kwamen ook de meest verschrikkelijke scenario's voorbij met allerlei "experts" die nog net niet het einde van de wereld voorspelden. Bleek niet waar te zijn, maar dat is maar een detail of 2 :') .
Het weghalen van de Amerikaanse vloot voor de kust, doet mij vermoeden dat het iets erger is dan dat de Japanners ons willen doen geloven :)

Een tweede Chernobyl is misschien wat overdreven, maar gezond lijkt het mij niet :)
La derecha oprime, la izquierda libera
  maandag 14 maart 2011 @ 11:02:42 #261
pi_94085561
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 10:55 schreef Darklight het volgende:
Hebrew University Professor Menachem Luria, an expert on air quality and poisoning, told Channel 2 on Saturday: "This is very worrying. There is no doubt that we have not seen anything like this in years, perhaps ever since nuclear experiments were conducted in the atmosphere in the 1950s. From what we can gather, this disaster is even more dangerous than Chernobyl, both from the standpoint of the population's exposure to radioactive material and the spread of radioactive contamination in the area."

Luria continued: "Once there is an uncontrollable heating up, the nuclear fuel undergoes a metamorphosis into the gaseous phase. Since we are talking about metals and solid items, they turn into particles that are capable of traveling great distances. They can wander thousands of kilometers."

If these gases are indeed emitted into the atmosphere in large quantities, the wind regime could carry them all the way to China, South Korea, and eastern Russia, or in the other direction, toward Hawaii and the west coast of the United States. The likelihood of this happening, though, is not high.

Experts are now positing two possible scenarios. This first scenario is a disaster on the scale of Chernobyl, where the reactor core melted and enormous quantities of radioactive fallout were discharged into the air before being propelled by the wind and harming civilians living at a relatively great distance from the reactor. Because the core melted, the steel and concrete seal, which was meant to protect the core and prevent dangerous material from being emitted into the air, could not withstand the pressure and collapsed. As a result, thousands of people were killed, though the exact number of deaths remains unknown to this day.
Wat een gelul. Chernobyl kan helemaal niet.

Zo lang ze de druk onder controle houden blijft het reactorvat heel. Er kan radioactieve stoom vrij komen, maar er komt geen kernramp.

De explosies waren buiten het reactorvat. Heel ernstig, maar geen nucleaire ramp.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  maandag 14 maart 2011 @ 11:03:36 #262
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_94085590
quote:
Ja die olieramp lijken we alweer vergeten te zijn :') Toen moest men oh zo snel van olie af en liever kerncentrales neerzetten. Zo blijven er natuurlijk niet veel alternatieven over voor zo'n land als Japan.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_94085626
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 10:55 schreef Darklight het volgende:
Hebrew University Professor Menachem Luria, an expert on air quality and poisoning
Need i say more? Ze kan vast veel over effecten zeggen als er radioactief materiaal in de lucht zit, maar doe alsjeblieft geen uitspraken over een kerncentrale zelf.
pi_94085698
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 11:02 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Het weghalen van de Amerikaanse vloot voor de kust, doet mij vermoeden dat het iets erger is dan dat de Japanners ons willen doen geloven :)

Een tweede Chernobyl is misschien wat overdreven, maar gezond lijkt het mij niet :)
Hoeft niet, het is gewoon dom on je vloot in de wind van die reactor te houden. Er bestaat een minieme kans dat er iets goed fout kan gaan. Als dit gebeurd en je ligt nog met je vloot in de wind van de reactor, ben je te laat om nog te reageren.
  maandag 14 maart 2011 @ 11:07:58 #265
8898 Darklight
pi_94085723
Radioactive Releases in Japan Could Last Months, Experts Say

http://www.nytimes.com/20(...)reactor.html?_r=1&hp
  Forum Admin maandag 14 maart 2011 @ 11:11:15 #266
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
pi_94085841
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 11:07 schreef frenkck het volgende:
Hoeft niet, het is gewoon dom on je vloot in de wind van die reactor te houden. Er bestaat een minieme kans dat er iets goed fout kan gaan. Als dit gebeurd en je ligt nog met je vloot in de wind van de reactor, ben je te laat om nog te reageren.
Er is op een vliegdekschip 160km bij de centrale vandaan te hoge straling gemeten. Lees anders mijn eerdere reactie even.
  maandag 14 maart 2011 @ 11:12:14 #267
334240 Denettemeneer
Ik ben een nette modelburger.
pi_94085875
Ik word echt schijte ziek van dat ge-downplay van de mainstream media. "ontploft, maarvaltmee", "Ontploffing, MAAR us vloot meet lage hoeveelheid straling"

Ze naaien hem er nu wel als de donder tussenuit, en lagen al op160km van de kust
  Moderator maandag 14 maart 2011 @ 11:12:53 #268
236264 crew  capricia
pi_94085900
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 08:05 schreef Perrin het volgende:

[..]

Kom, Japanse regeringen staan bekend om downplayen en wegmoffelen.. meer nog dan andere regeringen. Daarnaast vind ik de informatieverstrekking erg summier en soms tegenstrijdig, wat naar mijn mening duidt op heel wat meer problemen dan wordt toegegeven.
Ik verbaas me er ook over dat we nog geen berichten, video's e.d. van de 200.000 geevacueerden zien. Die mensen hebben huis en haard moeten verlaten, met achterlating van huisdieren etc. En we horen helemaal niets van die mensen? Geen twitter, niets...
Waar zijn ze eigenlijk heen?

Ik vind het gewoon heel erg stil, en ik denk dat ze bijv. opdracht gekregen hebben om zich stil te houden.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 14 maart 2011 @ 11:14:58 #269
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_94085969
quote:
3s.gif Op maandag 14 maart 2011 11:11 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:

[..]

Er is op een vliegdekschip 160km bij de centrale vandaan te hoge straling gemeten. Lees anders mijn eerdere reactie even.
Verhoogde waardes, niet te hoge straling, je hebt gelijk dat ze de schepen hebben weggehaald, lijkt me ook niet onverstandig, stel dat het mis gaat. Er is tenslotte ruimte zat in de oceaan, beter een keer te veel varen dan je mensen onnodig risico laten lopen.
be nice or go away
  maandag 14 maart 2011 @ 11:16:53 #270
334240 Denettemeneer
pi_94086057
van 1 van de designers:

Mr Goto said the reactors at the Fukushima-Daiichi nuclear plant were suffering pressure build-ups way beyond that for which they were designed. There was a severe risk of an explosion, with radioactive material being strewn over a very wide area beyond the 20km evacuation zone set up by the authorities he added. Mr Goto calculated that because Reactor No 3 at Fukushima-Daiichi where pressure is rising and there is a risk of an explosion used a type of fuel known as Mox, a mixture of p lutonium oxide and uranium oxide, the radioactive fallout from any meltdown might be twice as bad.

He described the worst-case scenario: It is difficult to say, but that would be a core meltdown. If the rods fall and mix with water, the result would be an explosion of solid material like a volcano spreading radioactive material. Steam or a hydrogen explosion caused by the mix would spread radioactive waste more than 50km. Also, this would be multiplied. There are many reactors in the area so there would be many Chernobyls.
  maandag 14 maart 2011 @ 11:17:16 #271
pi_94086068
quote:
3s.gif Op maandag 14 maart 2011 11:11 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:

[..]

Bij jou thuis meten ze ook radioactiviteit.
  maandag 14 maart 2011 @ 11:18:52 #272
334240 Denettemeneer
pi_94086121
normale waardes ja,
  maandag 14 maart 2011 @ 11:19:04 #273
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_94086128
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 11:12 schreef Denettemeneer het volgende:
Ik word echt schijte ziek van dat ge-downplay van de mainstream media. "ontploft, maarvaltmee", "Ontploffing, MAAR us vloot meet lage hoeveelheid straling"
Je moet je niet zo druk maken, je kan er toch niets aan doen. De situatie is al naar genoeg zonder dat je er allerlei dingen bij verzint.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  maandag 14 maart 2011 @ 11:19:12 #274
334240 Denettemeneer
pi_94086136
Wat wil je nou zeggen dan, al sharaf
  maandag 14 maart 2011 @ 11:20:09 #275
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_94086180
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 11:19 schreef Denettemeneer het volgende:
Wat wil je nou zeggen dan, al sharaf
Dat het in dit topic er niet om gaat om zo alarmerend mogelijke verhalen te posten zonder onderbouwing, maar het bij een feitelijke discussie te houden waar iedereen wat aan heeft.
  Forum Admin maandag 14 maart 2011 @ 11:20:56 #276
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
pi_94086214
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 11:17 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Bij jou thuis meten ze ook radioactiviteit.
Ja en?
pi_94086278
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 11:07 schreef Darklight het volgende:
Radioactive Releases in Japan Could Last Months, Experts Say

http://www.nytimes.com/20(...)reactor.html?_r=1&hp
Dit stuk is een zeer goede samenvatting wat de situatie is en die is zorgelijk. Er blijken dus echt constructie fouten gemaakt te zijn, waardoor ze niet berekend waren op zo'n tsunami. Alle backup generatoren liggen eruit en het is niet eenvoudig om het primaire koelcircuit weer op gang te krijgen.
  maandag 14 maart 2011 @ 11:23:34 #278
334240 Denettemeneer
pi_94086315
Full on nucleaire holocaust zeg ik je swa
pi_94086320
De amerikanen hebben gewoon de koers verandert om uit een eventuele wolk van radioactiviteit te blijven. Dat is slim en logisch, want waarom onnodig opzoeken als het niet nodig is? Maar dat wil nog niet zeggen dat de reactoren zwaar radioactief zitten te lekken. Enkel dat er wat weg is gegaan als stoom en dat de Amerikanen die stoom ontwijken.
  maandag 14 maart 2011 @ 11:25:22 #280
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_94086375
Gister veel over Tsjernobyl gelezen en dat lijkt er toch schrikbarend veel op. En daar was 20 km niet genoeg. En heeft de media mensen ook niet goed ingelicht. En zijn er veel mensen overleden aan stralingsziekte (brandwonden, de huid die loslaat, beenmerg wat weg is en interne bloedingen). Tja.
pi_94086445
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 11:25 schreef Mishu het volgende:
Gister veel over Tsjernobyl gelezen en dat lijkt er toch schrikbarend veel op. En daar was 20 km niet genoeg. En heeft de media mensen ook niet goed ingelicht. En zijn er veel mensen overleden aan stralingsziekte (brandwonden, de huid die loslaat, beenmerg wat weg is en interne bloedingen). Tja.
Zolang het waterniveau in de reactoren hoog genoeg blijft, zal er geen meltdown ontstaan. Maar zelfs als er een meltdown ontstaat, zal het nooit de omvang van Tsjernobyl krijgen.

[ Bericht 8% gewijzigd door frenkck op 14-03-2011 11:32:40 ]
  maandag 14 maart 2011 @ 11:27:56 #282
pi_94086482
quote:
5s.gif Op maandag 14 maart 2011 11:20 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:

[..]

Ja en?
Precies.
  maandag 14 maart 2011 @ 11:28:29 #283
pi_94086507
quote:
Gister veel over Tsjernobyl gelezen en dat lijkt er toch schrikbarend veel op.
Daar lijkt het helemaal niet op.
  maandag 14 maart 2011 @ 11:28:49 #284
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_94086524
Het lijkt er echt niet op. Chernobyl was een Sovjetcentrale met een instabiel ontwerp, zonder veel beveiligingen (zie RBMK: Zwakke punten), waar ongetraind personeel een zeer gevaarlijk experiment uitvoerde. Alle nucleaire wetenschappers zijn het er over eens dat zoiets hier niet kan voorkomen. Zelfs als je de reactie zou laten begaan en niet blijft koelen, waardoor je uiteindelijk een volledige meltdown hebt, zijn er nog diverse lagen van beveiliging en het is niet te verwachten dat de kern zal verdampen zodat het hoog komt/ver verspreid wordt.

De Christian Science Monitor (let maar niet op de naam, het is een vrij goed blad) had er gisteren wel een goed verhaal over: Japan's nuclear crisis and Chernobyl: key differences.
  maandag 14 maart 2011 @ 11:29:17 #285
334240 Denettemeneer
pi_94086542
Ja, of ze hadden honger en gaan fkies langs de mac, dude, ze liggen op 160 km afstand van de kust. De civs daar zijn op 20km "veilig" he aldus de officials, waarom dan nog verder moven?
  maandag 14 maart 2011 @ 11:30:22 #286
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_94086581
Het was ook een gedeelte van de kerncentrale die eerst ontplofte en toen de kern die smolt. En dat bij meerdere kerncentrales achter elkaar. Qua omstandigheden niet, maar technisch gezien wel.
  maandag 14 maart 2011 @ 11:30:24 #287
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_94086582
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 11:29 schreef Denettemeneer het volgende:
Ja, of ze hadden honger en gaan fkies langs de mac, dude, ze liggen op 160 km afstand van de kust. De civs daar zijn op 20km "veilig" he aldus de officials, waarom dan nog verder moven?
Antwoord: wind.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_94086659
quote:
Het lijkt er heel veel op? Klopt, dat was ook een ongeluk in een kerncentrale. Verder houdt iedere vergelijking op.

Kunnen alle BNW-gekkies, 'We gaan allemaal doooohooood'-roepers en andere onheilsprofeten zich ff koest houden?

Ja, er is een levensgroot probleem. Nee, de berichtgeving is niet optimaal. Het heeft geen zin om als een kip zonder kop het einde van de wereld aan te kondigen. Gewoon de nieuwsfeiten verzamelen en die bespreken. Volgens mij was het topic daar ook voor bedoeld?
  Moderator maandag 14 maart 2011 @ 11:32:41 #289
236264 crew  capricia
pi_94086664
quote:
2s.gif Op maandag 14 maart 2011 11:30 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Antwoord: wind.
Zoals de wind draait, zo draaien de Amerikanen.. ;) :P
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 14 maart 2011 @ 11:34:16 #290
304120 Bramdecaviaeter
"LSD, 100 µg, i.m."
pi_94086718
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 11:23 schreef Ermanon het volgende:
De amerikanen hebben gewoon de koers verandert om uit een eventuele wolk van radioactiviteit te blijven. Dat is slim en logisch, want waarom onnodig opzoeken als het niet nodig is? Maar dat wil nog niet zeggen dat de reactoren zwaar radioactief zitten te lekken. Enkel dat er wat weg is gegaan als stoom en dat de Amerikanen die stoom ontwijken.
Hehe alsof dat kleine pleurisbeetkje straling nog uitmaakt op 160 km. Zeker als je zelf al op een nucleair aangedreven vliegdekschip zit.
Inter faeces et urinam nascimur,
  maandag 14 maart 2011 @ 11:34:31 #291
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_94086723
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 11:29 schreef Denettemeneer het volgende:
Verhoogde straling wil niet zeggen gevaarlijke hoeveelheden. ;)
be nice or go away
  Moderator maandag 14 maart 2011 @ 11:35:08 #292
236264 crew  capricia
pi_94086750
Jammer dat het plaatje zo klein is...
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_94086766
quote:
Om 01.23 uur bereikte de reactor 30 GW, tien keer zijn normale vermogen van 3 GW. De brandstofstaven smolten en de stoomdruk steeg en veroorzaakte een stoomontploffing, die het 2000 ton zware dak van de reactor wegblies.
Dit gebeurde er in Tsjernobyl. De reactor bereikte 30 !!! GW vermogen, waardoor zo goed als instantaan al het water verdampt en er een gigantische stroomdruk opgebouwd wordt. Hoe krijg je anders een 2000 ton zwaar dak weg geblazen.

De reactor in Japan zal dit nooit voor elkaar kunnen krijgen.
  maandag 14 maart 2011 @ 11:36:07 #294
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_94086785
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 11:32 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Het lijkt er heel veel op? Klopt, dat was ook een ongeluk in een kerncentrale. Verder houdt iedere vergelijking op.

Kunnen alle BNW-gekkies, 'We gaan allemaal doooohooood'-roepers en andere onheilsprofeten zich ff koest houden?

Ja, er is een levensgroot probleem. Nee, de berichtgeving is niet optimaal. Het heeft geen zin om als een kip zonder kop het einde van de wereld aan te kondigen. Gewoon de nieuwsfeiten verzamelen en die bespreken. Volgens mij was het topic daar ook voor bedoeld?
Idd het topic is gekaapt door aluhoedjes die zich graag wentelen in paniek en wantrouwen
  maandag 14 maart 2011 @ 11:37:05 #295
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_94086819
Maarre, opgeblazen is opgeblazen toch? Als het foetsie is, is het foetsie. Kerncentrale weg.
  maandag 14 maart 2011 @ 11:38:40 #296
8898 Darklight
pi_94086874
Navy Says 17 Americans Were Treated for Contamination

By THOM SHANKER
Published: March 14, 2011

WASHINGTON American Navy officials in Japan said early Monday that 17 military personnel who had been aboard three helicopters assisting in the earthquake relief effort had been exposed to low levels of contamination.
  maandag 14 maart 2011 @ 11:38:54 #297
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_94086882
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 11:37 schreef Mishu het volgende:
Maarre, opgeblazen is opgeblazen toch? Als het foetsie is, is het foetsie. Kerncentrale weg.
Nee. De situatie in Three Mile Island is een beter model voor wat er kan gebeuren. Kerncentrale niet weg, maar kern gesmolten, daardoor een dure opruimactie maar geen Chernobyl-scenario.
  maandag 14 maart 2011 @ 11:39:01 #298
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_94086885
Moesten er trouwens nog meer mensen lachen toen de Japanse overheid burgers in de omgeving van de kernramp adviseerde om zich goed in te pakken als ze naar buiten gingen met een mondkapje?

Nee dat helpt tegen straling ;(
  maandag 14 maart 2011 @ 11:39:04 #299
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_94086889
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 11:37 schreef Mishu het volgende:
Nou nee, zo'n centrale bestaat uit meerder lagen waarvan de buitenmuren er eentje zijn
  maandag 14 maart 2011 @ 11:39:19 #300
286050 Muridae
Acta non Verba
pi_94086905
Deze radioactieve stoom...hoe lang blijft zoiets hangen?
En over hoeveel greys spreek je dan?
Ik had laatst gelezen dat je bij een besmetting van 8 Sv's al ten dode bent opgeschreven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')