abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94079127
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 01:08 schreef Mercer het volgende:
Wat een bende! En dat gore zeewater gaat daarna weer de zee in? Lekker dan! Echt, de tyfus voor die japanners! Dat ze er maar lekker in mogen stikken met al die kutcentrales. :r
:')

Dat wens je niemand, toch. o|O
  maandag 14 maart 2011 @ 01:10:37 #62
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_94079128
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 00:59 schreef vergezocht het volgende:

[..]
Enkel de hype-zoekers willen hiervan iets maken. En volgens mij zijn ze toch al ziek:

Als iemand die niet perse tegen kernenergie is, moet ik zeggen dat ik meer walg van voorstanders die het proberen te bagataliseren, dan de tegenstanders die al dertig jaar het zelfde geluid laten horen.
pi_94079132
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 01:10 schreef mschol het volgende:
[..]
welk goor zeewater?
Dat gebruikt is om die kapotte centrales te koelen?
  maandag 14 maart 2011 @ 01:10:52 #64
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_94079133
quote:
3s.gif Op maandag 14 maart 2011 01:07 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Ook als het lukt om de de boel beheerst uit bedrijf te nemen dan staat er een lastig te verwijderen vuilnisbelt.
Maar die komt uiteindelijk kijken bij elke kerncentrale. Alleen verdoezelen we dat voor onszelf, omdat we het 'opslaan'.
pi_94079149
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 01:09 schreef mschol het volgende:

[..]

voor radioactieve materialen hebben ze speciale opberg plekken...
Onder de grond bij Khadaffi's paleis lijkt me prima. ^O^
pi_94079191
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 01:10 schreef Mercer het volgende:

[..]

Dat gebruikt is om die kapotte centrales te koelen?
Ga eens weg, de centrales moeten trouwens niet gekoelt worden...
  maandag 14 maart 2011 @ 01:13:38 #67
241156 M1stral
Denim Connaisseur
pi_94079201
quote:
Wat een bende! En dat gore zeewater gaat daarna weer de zee in? Lekker dan! Echt, de tyfus voor die japanners! Dat ze er maar lekker in mogen stikken met al die kutcentrales. :r
Tja, als je dan toch kunt kien tussen volledige meltdown met alle gevolgen van dien of proberen te koelen met enige milieuverontreinigen, maar daarmee wel veel mensenlevens veilig stellen... Dan zou ik ook wachten tot een full meltdown plaatsvind.

Snap jij het godver niet ofzo? Dit gebeurd niet omdat het de Jappaners wel leuk lijkt, er staat een half land aan mensenlevens op het spel en vele generaties daarna.
[b]Op dinsdag 11 oktober 2011 23:06 schreef zwartemarktplaats het volgende:[/b]
Als Momotaro een voetbalteam was dan had jij waarschijnlijk een stadionverbod :P
Blog
pi_94079227
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 01:10 schreef Hans_van_Baalen het volgende:

[..]

Maar die komt uiteindelijk kijken bij elke kerncentrale. Alleen verdoezelen we dat voor onszelf, omdat we het 'opslaan'.
De mens is in principe een korte termijn denker.
pi_94079245
quote:
8s.gif Op maandag 14 maart 2011 01:10 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]

Als iemand die niet perse tegen kernenergie is, moet ik zeggen dat ik meer walg van voorstanders die het proberen te bagataliseren, dan de tegenstanders die al dertig jaar het zelfde geluid laten horen.
De voorstanders bestaan er ook 30 jaar lang hoor ;) en de tegenstanders hebben niet alleen 1 enkele argument dat ze steeds door willen douwen.

Kernenergie is veilig in ieder zin van het woord.

Je hebt eerlijk gezegd meer te vrezen van een warme zomerdag op het strand in je blote huid dan iets van een kerncentrale in je buurt. Ook krijg je dagelijks een bepaalde portie radioactieve straling van de grond e.d. Je gaat er niet gelijk aan dood.

Overdrijvers zal je altijd hebben, en zonder hen was dit topic tot een vroegtijdige dood afgeschreven ^O^
pi_94079302
quote:
_O- /fail :')
  maandag 14 maart 2011 @ 01:24:01 #71
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_94079418
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 01:15 schreef vergezocht het volgende:

[..]

De voorstanders bestaan er ook 30 jaar lang hoor ;) en de tegenstanders hebben niet alleen 1 enkele argument dat ze steeds door willen douwen.

Je hebt eerlijk gezegd meer te vrezen van een warme zomerdag op het strand in je blote huid dan iets van een kerncentrale in je buurt. Ook krijg je dagelijks een bepaalde portie radioactieve straling van de grond e.d. Je gaat er niet gelijk aan dood.

Overdrijvers zal je altijd hebben, en zonder hen was dit topic tot een vroegtijdige dood afgeschreven ^O^
Echt toonaangevend op het gebied van veiligheid zijn die meltdowns in Japan inderdaad!
  maandag 14 maart 2011 @ 01:25:34 #72
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_94079444
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 01:15 schreef vergezocht het volgende:

[..]

Ik hoop dat je dit sarcastisch bedoelt, aangezien ik je anders en onder de huidige omstandigheden niet geloof.
pi_94079457
quote:
9s.gif Op maandag 14 maart 2011 01:24 schreef Hans_van_Baalen het volgende:

[..]

Echt toonaangevend op het gebied van veiligheid zijn die meltdowns in Japan inderdaad!
Ze lopen voorop in het gebruik van zeewater.
pi_94079484
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 01:13 schreef M1stral het volgende:
[..]
Snap jij het godver niet ofzo? Dit gebeurd niet omdat het de Jappaners wel leuk lijkt, er staat een half land aan mensenlevens op het spel en vele generaties daarna.
Ja, en ze wisten zeker van tevoren niet dat er vaak aardbevingen in dat gebied voorkomen? En dat het dan nogal risicovol is om je hele land vol te plempen met kerncentrales!!! Ik snap het meer dan prima. Het is één grote tijdbom daar door al die kerncentrales. Dus dan moet ik nu zeker blij zijn dat al die troep de zee in gaat, alsjeblieft zeg doe ff normaal.
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 01:18 schreef The_Avatar het volgende:
[..]
_O- /fail :')
Wat nou fail? :{w Fail van die japanners ja.
pi_94079502
quote:
9s.gif Op maandag 14 maart 2011 01:24 schreef Hans_van_Baalen het volgende:

[..]

Die gaan toch niet meltdownen en al was dat wel het geval dan nóg hebben we het over een bepaalde gevaargebied. Zoals bij Chernobyl.

Sorry dat ik degene moest zijn die je fantasieverhaal met allerlei kicks, spanning, en avontuur om zeep moest helpen. Maar je hebt er nog altijd 2012 dus doe je voordeel mee! ^O^
quote:
7s.gif Op maandag 14 maart 2011 01:25 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]

Ik hoop dat je dit sarcastisch bedoelt, aangezien ik je anders en onder de huidige omstandigheden niet geloof.
Nee wat ik daar geconstateerd heb is wel feitelijk en de bronnen zijn er zat op het internet te vinden. :D
pi_94079553
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 01:27 schreef Mercer het volgende:

[..]

Ja, en ze wisten zeker van tevoren niet dat er vaak aardbevingen in dat gebied voorkomen? En dat het dan nogal risicovol is om je hele land vol te plempen met kerncentrales!!! Ik snap het meer dan prima. Het is één grote tijdbom daar door al die kerncentrales. Dus dan moet ik nu zeker blij zijn dat al die troep de zee in gaat, alsjeblieft zeg doe ff normaal.
De aardbeving was geen probleem voor die centrale, de hoeveelheid extra koelwater wel.
pi_94079556
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 01:27 schreef Mercer het volgende:

[..]

Er is toch geen probleem? Zelfs na de meest extreme omstandigheden (zware aardbeving + tsunami) is er nog altijd geen meltdown dus waar maak je je zo druk om... Is toch wel een duidelijk bewijs dat ze wel heel erg veilig zijn.
pi_94079572
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 01:32 schreef Woogy het volgende:
[..]
Er is toch geen probleem? Zelfs na de meest extreme omstandigheden (zware aardbeving + tsunami) is er nog altijd geen meltdown dus waar maak je je zo druk om... Is toch wel een duidelijk bewijs dat ze wel heel erg veilig zijn.
Nog niet nee, maar het is wel op het randje.
quote:
3s.gif Op maandag 14 maart 2011 01:31 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

De aardbeving was geen probleem voor die centrale, de hoeveelheid extra koelwater wel.
Hoeveelheid extra koelwater?
  maandag 14 maart 2011 @ 01:33:25 #79
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_94079578
OP aangevuld met nieuwe nieuwtjes, updates en plaatjes, en het fallout-bangmakerijplaatje dat ontmaskerd is als een hoax.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  maandag 14 maart 2011 @ 01:34:35 #80
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_94079599
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 01:32 schreef Woogy het volgende:

[..]

Wat is er veilig aan. Schadecontrole is al in gang gezet.
pi_94079610
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 01:33 schreef Mercer het volgende:

[..]

[..]

Ja die golf bedoelt ie
Ik weet het ook niet
pi_94079644
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 01:35 schreef Dunckie het volgende:

[..]

Ja die golf bedoelt ie
Yep, toen ging 't pas mis.
pi_94079649
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 01:33 schreef Mercer het volgende:

[..]

[..]

Wat gaan ze doen met dat 'gore' water? ;) Zelfs als lekkere plonsbakwater voor op de plee dient het niet, dus maar lekker inbottlen en opsturen naar de maan!

Met de aliens die over tientallen jaren nog moeten komen, hoeven wij rekening af te leggen pas veel later. :P En dat kunnen onze kroost wel aan. _O- :W
  maandag 14 maart 2011 @ 01:37:16 #84
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_94079654
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 01:29 schreef vergezocht het volgende:

Nee wat ik daar geconstateerd heb is wel feitelijk en de bronnen zijn er zat op het internet te vinden. :D
Als er verstandig met feiten omgesprongen word zullen deze de moeite waard zijn, nou zijn er ook feiten over TEPCO bekend die inhouden dat ze over het algemeen niet zo verstandig zijn in informatievoorziening en dat politici over het algemeen niet zo happig zijn om het veiligheidsniveau op 99% willen houden als ze met 1 of 2% minder veiligheid een leuk korte termijn cadeautje aan de bevolking kunnen geven.

[ Bericht 0% gewijzigd door PaRoDiUzZ op 14-03-2011 01:42:28 ]
pi_94079686
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 01:37 schreef vergezocht het volgende:

[..]

Wat gaan ze doen met dat 'gore' water? ;) Zelfs als lekkere plonsbakwater voor op de plee dient het niet, dus maar lekker inbottlen en opsturen naar de maan!

Met de aliens die over tientallen jaren nog moeten komen, hoeven wij rekening af te leggen pas veel later. :P En dat kunnen onze kroost wel aan. _O- :W
Wat lichtgevende vissen verder verdunt het snel genoeg. :P
pi_94079703
Voor hetzelfde geld was die aardbeving recht onder één van die kerncentrales. Dan was het wel echt bal. :o
pi_94079759
quote:
3s.gif Op maandag 14 maart 2011 01:39 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Wat lichtgevende vissen verder verdunt het snel genoeg. :P
Pas op, er is al een maanvis onder ons. ;)
pi_94079785
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 01:40 schreef Mercer het volgende:
Voor hetzelfde geld was die aardbeving recht onder één van die kerncentrales. Dan was het wel echt bal. :o
Dan scheurt de aarde open en slokt 'm zo op.
pi_94079910
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 01:37 schreef vergezocht het volgende:

[..]

Volgens mij is er nog nergens verteld hoe ze het zeewater gebruiken om te koelen, dus of dat zeewater ook echt radioactief is is nog maar de vraag.
Daarbij, denk je nu echt dat ze dat zeewater zomaar ergens in een grote tank opslaan voor x aantal jaar? Als het goed is valt dat relatief makkelijk te zuiveren waardoor alleen de radioactieve deeltjes over blijven (wat maar een fractie van het geheel is) en het water gewoon weer (schoon) terug de zee in kan.
  maandag 14 maart 2011 @ 02:01:17 #90
2651 svann
night-hawk
pi_94079951
Wat radioactief zeewater lijkt me toch minder erg dan een meltdown.
Dan komt er nog veel meer troep vrij.
seek electricity                     Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')