net zo min als jij, dus loop niet allerlei dingen te roepen..quote:Op maandag 14 maart 2011 09:14 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Jij weet niet hoeveel nucleair materiaal naar buiten is gekomen,
WE GAAN ALLEMAAL DOOOOOOOOOOOOOOOOOOOODDDDDDDDD!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!quote:Op maandag 14 maart 2011 09:14 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Jij weet niet hoeveel nucleair materiaal naar buiten is gekomen, de pleuris is allang uitgebroken man ze brengen het alleen niet naar buiten. Als zelfs de fucking corporaties het al niet meer vertrouwen dan
En waar baseer jij op dat de pleuris al lang is uitgebroken, maar dat ze het niet naar buiten brengen? Op dit moment is het nog verre van een ramp als Chernobyl.quote:Op maandag 14 maart 2011 09:14 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Jij weet niet hoeveel nucleair materiaal naar buiten is gekomen, de pleuris is allang uitgebroken man ze brengen het alleen niet naar buiten. Als zelfs de fucking corporaties het al niet meer vertrouwen dan
Ik las vanochtend wel een bericht van een overheidsmedewerker die gezegd had dat er in het gebied rondom die centrales aardig wat paniek en chaos was. Dit wordt alleen niet uitgezonden.quote:Op maandag 14 maart 2011 09:26 schreef frenkck het volgende:
En waar baseer jij op dat de pleuris al lang is uitgebroken, maar dat ze het niet naar buiten brengen? Op dit moment is het nog verre van een ramp als Chernobyl.
Nou dat mogen we niet hopenquote:Op maandag 14 maart 2011 09:14 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Die vragen allemaal asiel aan in Nederland.
Ik weet in ieder geval tot op enige detail hoe een kernreactor werkt en functioneert. Neemt niet weg dat de situatie zorgelijk is. Als één reactor een meltdown krijgt, zijn de andere nog lastiger onder controle te houden.quote:Op maandag 14 maart 2011 09:30 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Bla bla, je weet zelf net zo min. Ik vertrouw die spleetogen niet, waarschijnlijk loopt de helft daar al met een dikke groene bakkes rond. Bewijs maar dat het niet zo is.
Huh, zag ik gisteren ook al langskomen, waarom zijn de andere moeilijker te houden als 1 meltdown krijgt? Ik zie ze allemaal los van elkaar, ja ze kampen met dezelfde problemen, maar het is niet zo dat ze elkaar beïnvloeden, toch?quote:Op maandag 14 maart 2011 09:45 schreef frenkck het volgende:
[..]
Ik weet in ieder geval tot op enige detail hoe een kernreactor werkt en functioneert. Neemt niet weg dat de situatie zorgelijk is. Als één reactor een meltdown krijgt, zijn de andere nog lastiger onder controle te houden.
Het hoeft niet zo te zijn, maar als er een een meltdown krijgt en er kans bestaat dat deze door de vessel heen kan smelten, wil je daar niet in de buurt nog iets doen.quote:Op maandag 14 maart 2011 09:48 schreef Ermanon het volgende:
[..]
Huh, zag ik gisteren ook al langskomen, waarom zijn de andere moeilijker te houden als 1 meltdown krijgt? Ik zie ze allemaal los van elkaar, ja ze kampen met dezelfde problemen, maar het is niet zo dat ze elkaar beïnvloeden, toch?
straling is dodelijk dan en in de omgeving sterf je heel snel danquote:Op maandag 14 maart 2011 09:48 schreef Ermanon het volgende:
[..]
Huh, zag ik gisteren ook al langskomen, waarom zijn de andere moeilijker te houden als 1 meltdown krijgt? Ik zie ze allemaal los van elkaar, ja ze kampen met dezelfde problemen, maar het is niet zo dat ze elkaar beïnvloeden, toch?
Maar wat als ze alle 3 gaanquote:Op maandag 14 maart 2011 09:50 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
straling is dodelijk dan en in de omgeving sterf je heel snel dan
Sorry maar zo hoog komt mijn iq nietquote:Op maandag 14 maart 2011 10:04 schreef Perrin het volgende:
Kunnen we het niveau een beetje >IQ60 houden?
Sowieso, als de ontploffing door (radio-actief) stoom was, dan is er dus straling in de centrale vrijgekomen. Daar wordt zeewater voor koeling doorheen gepompt, het lijkt mij dan dus dat je al straling hebt in zowel koelwater als in de lucht.quote:Op maandag 14 maart 2011 09:30 schreef Dance99Vv het volgende:
0830: French Industry Minister Eric Besson describes the situation after the blasts at the Fukushima plant as worrying, saying the risk of a nuclear catastrophe cannot be ruled out.
Langdurige blootstelling is wel degelijk schadelijk inderdaad. Echter, daarvan zal geen sprake zijn als dat water gewoon weer in de zee terecht komt of als de straling in de lucht enkele kilometers verderop geblazen is. Tegen de tijd schijnt de hoeveelheid straling al miljoen malen lager te liggen (zie het Volkskrantartikel dat ik op de vorige pagina citeerde).quote:Op maandag 14 maart 2011 10:15 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Sowieso, als de ontploffing door (radio-actief) stoom was, dan is er dus straling in de centrale vrijgekomen. Daar wordt zeewater voor koeling doorheen gepompt, het lijkt mij dan dus dat je al straling hebt in zowel koelwater als in de lucht.
Dan kunnen ze wel zeggen dat de straling vergelijkbaar is met een rontgenfoto, maar ik lig niet een heel weekend lang X-rays van mijzelf te maken. Ik neem aan dat de tijd van blootstelling er ook wel wat toe doet.
Je bedoelt Amstelveen?quote:Op maandag 14 maart 2011 09:46 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Van mij hoeven ze niet in te burgeren hoor, we maken gewoon een soort van Little Japan.
Besmet water is lang niet zo radioactief als (gebruikte) brandstof. Een stoomexplosie (of in dit geval waterstof + stoom) is lang niet zo ernstig als een open liggende reactor.quote:Op maandag 14 maart 2011 10:21 schreef Rikketik het volgende:
[..]
Langdurige blootstelling is wel degelijk schadelijk inderdaad. Echter, daarvan zal geen sprake zijn als dat water gewoon weer in de zee terecht komt of als de straling in de lucht enkele kilometers verderop geblazen is. Tegen de tijd schijnt de hoeveelheid straling al miljoen malen lager te liggen (zie het Volkskrantartikel dat ik op de vorige pagina citeerde).
En genoeg water om alles te koelen, mocht het misgaan.quote:Op maandag 14 maart 2011 10:24 schreef LWD-Godius het volgende:
Als je dit zo allemaal bekijkt, lijkt Nederland toch een betere plaats om kerncentrales te bouwen, er zijn hier relatief weinig externe risicofactoren aanwezig.
Blijkbaar is er toch sprake van zoveel straling dat de Amerikanen hun vloot 160km verderop weghalen.quote:Op maandag 14 maart 2011 10:21 schreef Rikketik het volgende:
Langdurige blootstelling is wel degelijk schadelijk inderdaad. Echter, daarvan zal geen sprake zijn als dat water gewoon weer in de zee terecht komt of als de straling in de lucht enkele kilometers verderop geblazen is. Tegen de tijd schijnt de hoeveelheid straling al miljoen malen lager te liggen (zie het Volkskrantartikel dat ik op de vorige pagina citeerde).
Bron.quote:Vloot weg
De Amerikaanse Zevende Vloot heeft zijn schepen en vliegtuigen weggestuurd uit de buurt van de kerncentrale. Daartoe is besloten nadat een lage hoeveelheid straling was gemeten. Dit heeft de Vloot maandag bekendgemaakt.
De meting werd gedaan door het vliegdekschip USS Ronald Reagan, dat zich op dat moment op 160 kilometer uit de kust bevond.
Volgens een woordvoerder van de Vloot was de gemeten straling vergelijkbaar met de dosis die een mens normaliter in een maand in zijn natuurlijke omgeving tot zich krijgt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |