Punten ronde 1 FOK! Formule 1-manager 2011 De volgende race is de Grand Prix van Maleisië die verreden wordt op zondag 10 april. De komende managerronde sluit op
vrijdag 8 april 2011 om 23:59 uur, dus zorg dat je voor die tijd je (gewijzigde) team opgeslagen hebt! De ronde gaat weer open op maandag 11 april 20:00 uur.
Over de strafpunten volgt hier wat meer uitleg.
Strafpunten en opvallende zakenDe coureurs van Hispania Racing Team (HRT) hebben zich niet weten te plaatsen voor de race op zondag. Dit omdat ze niet sneller waren dan 107% van de snelste tijd in de eerste kwalificatiesessie. Met de herinvoering van de 107%-regel heeft de managerspelcrew besloten dat er in een dergelijk geval helemaal geen uitslag wordt ingevoerd. Alle onderdelen van HRT ontvangen daarom geen punten, en derhalve ook geen strafpunten. Daarmee is de waardedaling van de onderdelen minder groot dan wanneer er wel enkele punten voor de kwalificatie uitgedeeld zouden zijn.
Timo Glock (Virgin) heeft minder dan 90% van de raceafstand afgelegd vanwege een lange pitstop waarbij een reparatie uitgevoerd werd, en is daarom niet geclassificeerd. Hij krijgt derhalve geen punten voor de race-uitslag. Wel is de motorwissel voor het Virgin-team bestraft.
We delen geen strafpunten uit voor Michael Schumacher (Mercedes Grand Prix) die uitviel. Hij heeft naar onze mening de lekke band opgelopen tijdens een aanrijding en reed daar mee door totdat hij kon pitten. Daardoor was zijn wagen beschadigd geraakt. Ook in de uitvalreden op f1.com (puncture damage) zien we geen reden om volgens onze puntentelling strafpunten te geven.
Ook teamgenoot Nico Rosberg krijgt geen strafpunten voor zijn uitval, die kon na een aanrijding met Barrichello niet verder.
Voor het Sauber-chassis hebben we helaas behoorlijk wat strafpunten uit moeten delen. Er bleek na de race dat de kromming van (delen van) de achtervleugels te groot was. De FIA besloot de coureurs uit de uitslag te schrappen. Dat betekent voor de F1-manager dat we de zwaarste straf op hebben gelegd voor het chassis: de diskwalificatie van beide auto's door dezelfde chassisfout. De andere onderdelen krijgen geen punten voor de race-uitslag.
De
strafpunten die deze race zijn uitgedeeld:
Coureurs- Vitantonio Liuzzi en Narain Karthikeyan (beide HRT), geen (straf)punten vanwege overschrijden 107%-regel in kwalificatie: 0 punten in totaal
- Jenson Button (McLaren), drive-throughpenalty: -15
- Rubens Barrichello (Williams), drive-throughpenalty: -15
Motoren- Marussia Virgin-motor, Glock motor vervangen: -15
- Williams-motor, aandrijving bij Pastor Maldonado en Rubens Barrichello: -30
- Team Lotus-motor, oververhitte radiateur door waterlekkage Kovalainen: -15
Chassis- Sauber-chassis, diskwalificatie van beide auto's door dezelfde chassisfout van team: -75
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende: :*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@