Uhu, of namen iets anders opschrijven dan het origineel (daar heeft de vertaler van de boeken van Feist nogal een handje van, even 2 letters omwisselen...) voorbeeld:quote:Op donderdag 9 juni 2011 10:28 schreef Gwywen het volgende:
Omdat? De namen?
Dat had van mij nl. ook niet gehoeven. Namen vertalen, zo iets overbodigs.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
"schrikwolf"quote:Op donderdag 9 juni 2011 11:55 schreef Felagund het volgende:
De namenvertalingen snap ik op zich nog wel, maar ik irriteer me nu al aan "De stormheer" en "de ridder der schedels". Het klinkt niet goed voor mij in mijn oren.
quote:Op donderdag 9 juni 2011 11:55 schreef Felagund het volgende:
De namenvertalingen snap ik op zich nog wel, maar ik irriteer me nu al aan "De stormheer" en "de ridder der schedels". Het klinkt niet goed voor mij in mijn oren.
Ik ben zelf net met boek 2 begonnen, met een nieuw POV karatker ten opzichte van boek 1:Mwa, Stormheer heeft wel wat vind ikSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]
quote:Op donderdag 9 juni 2011 11:55 schreef Felagund het volgende:
Ik ben zelf net met boek 2 begonnen, met een nieuw POV karatker ten opzichte van boek 1:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het eerste boek moest ik even inkomen, al weet ik niet meer hoe ik ooit op deze serie gekomen ben.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 23:14 schreef Karina het volgende:
Vanmiddag met het eerste boek begonnen, ik doe maar rustig aan, want ik ben nogal een snelle lezer, maar dan mis je misschien iets. Het leest wel lekker weg vind ik.
2de en 3rde boek had ik het snelst uit. Als je er eenmaal inzit.... Eerst boek is toch wel eerst pagina of 250 waar niet veel gebeurd.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 23:26 schreef Fingon het volgende:
[..]
Het eerste boek moest ik even inkomen, al weet ik niet meer hoe ik ooit op deze serie gekomen ben.
Volgens mij heb ik eerst op m'n pc de e-boeken gelezen, maar nu heb ik alles hardcover, dat is toch iets fijner.
kan niet wachten em te zien choken met zn plofkopquote:Op dinsdag 14 juni 2011 20:09 schreef Rumille het volgende:
Als je de TV serie zo ziet ben ik echt blij dat Joffrey 't loodje gaat leggen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
We moeten een countdouwn hebbenquote:Op dinsdag 14 juni 2011 20:23 schreef neilpad het volgende:
ADWD toch maar even gepre-ordered nog een maandje
Vorige week had ik moeite gehad met het lezen van die zin ... maar nog steeds idioot dat ik in dit topic kom terwijl ik nog maar net met Feast for Crows bezig benquote:Op dinsdag 14 juni 2011 20:09 schreef Rumille het volgende:
Als je de TV serie zo ziet ben ik echt blij dat Joffrey 't loodje gaat leggen.
Oef. Ik heb over het algemeen helemaal niets tegen Nederlandse vertalingen en ik ben zelfs van mening dat er af en toe prachtige en unieke vondsten tussen zitten.. Maar als je gewend bent om de Engelse paperback (op lekker bruinachtig papier) te lezen dan is dit wel even schrikken/ iets heel anders.quote:Op woensdag 8 juni 2011 21:11 schreef Gwywen het volgende:
Nieuwsgierig naar m'n bevindingen?![]()
[ afbeelding ]
Uhuquote:Op dinsdag 14 juni 2011 20:16 schreef Rahl het volgende:
[..]
kan niet wachten em te zien choken met zn plofkop
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |