In hoeverre zijn Nederlanders hierin anders dan Fransen of Spanjaarden.?quote:Is het nou echt zo moeilijk voor Nederlanders om een keer niet iets te etiketteren?
Of Amerikanenquote:Op zondag 13 maart 2011 21:22 schreef Zeeland het volgende:
[..]
In hoeverre zijn Nederlanders hierin anders dan Fransen of Spanjaarden.?
quote:Op zondag 13 maart 2011 21:07 schreef KoosVogels het volgende:
Oke, voortaan noem ik politieke tegenstanders gewoon stomme conservatievelingen.
Nee, links weglatenquote:
volgens mij zegt 'die communistische linkse figuren hier' al genoegquote:Op zondag 13 maart 2011 21:26 schreef Rivalo het volgende:
Van die communistische linkse figuren hier die niet willen dat je ze links noemt.
Waarom praat je over niet-bestaande users?quote:Op zondag 13 maart 2011 21:26 schreef Rivalo het volgende:
Van die communistische linkse figuren hier die niet willen dat je ze links noemt.
Dat ligt denk ik aan de kringen waarin je verkeerd of aan het medium waarop je kijkt. Dergelijke reaties zie ik in iedergeval vaak op de telegraaf site staan (wat op zich weer een leuke bron van vermaak is).quote:Op zondag 13 maart 2011 20:59 schreef Gamesua het volgende:
Toch wordt het afgeschoten door niet-GL stemmers. Waarom?
't is eigenlijk verbazingwekkend dat de telegraaf de meest gelezen krant van Nederland is.quote:Op zondag 13 maart 2011 21:29 schreef snoekiesnoeksnoek het volgende:
[..]
Dat ligt denk ik aan de kringen waarin je verkeerd of aan het medium waarop je kijkt. Dergelijke reaties zie ik in iedergeval vaak op de telegraaf site staan (wat op zich weer een leuke bron van vermaak is).
Valt mee, het merendeel van een land is per definitie laagopgeleid.quote:Op zondag 13 maart 2011 21:30 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
't is eigenlijk verbazingwekkend dat de telegraaf de meest gelezen krant van Nederland is.
Na 1 Corona al?quote:Op zondag 13 maart 2011 21:33 schreef betyar het volgende:
Moet je naar die hoer van de PVV luisteren in Limburg, die kent alleen het woord links.
Ik lees er vaak even op het werk in een saai moment de reacties. Hilarisch, je zou er een leuk spel van kunnen maken: bedenk wat er voor reacties komen. Alleen weten ze je altijd te verbazenquote:Op zondag 13 maart 2011 21:30 schreef Dutchnative het volgende:
't is eigenlijk verbazingwekkend dat de telegraaf de meest gelezen krant van Nederland is.
Ja, je moet als volwassene toch wat om die verplichte saaiheid voor die kutkoters te compenseren natuurlijk, wat dat betreft heb je 't verdiend man. Drink er nog een paar.quote:Op zondag 13 maart 2011 21:40 schreef betyar het volgende:
[..]
Ik heb vanmiddag een kinderfeestje gehad, daar zaten we aan de jupiler.
![]()
![]()
Je kunt ook rechts en progressief zijn hoor.quote:Op zondag 13 maart 2011 21:07 schreef KoosVogels het volgende:
Oke, voortaan noem ik politieke tegenstanders gewoon stomme conservatievelingen.
Ik lulde ook maar wat, mn beste.quote:Op zondag 13 maart 2011 22:17 schreef mlg het volgende:
[..]
Je kunt ook rechts en progressief zijn hoor.Daarnaast vind ik progressief nogal achterhaalt. Een bedrijf is per definitie progressief, dus een rechtse 'conservatieveling' die voor een vrije markt is, geeft progressiviteit daarvoor alle ruimte, dan al die corporatistische clowntjes in Den Haag.
Oftewel, Links & Rechts, in die volgorde.quote:Op maandag 14 maart 2011 00:21 schreef Salvad0R het volgende:
Er is maar één noemenswaardig verschil in politieke definitie : Vrijheid & Tirannie.
Maar wat is vrijheid en wat is tirannie? Is de overheid tiranniek? Of is de rijke elite die weinig bemoeienis wil van de overheid tiranniek?quote:Op maandag 14 maart 2011 00:21 schreef Salvad0R het volgende:
Er is maar één noemenswaardig verschil in politieke definitie : Vrijheid & Tirannie.
Zolang iedereen in de politiek en daaromheen het links-rechts schema hanteert kun jij wel je eigen as gebruiken maar dan zal iedereen je negeren. Je zet je zelf kortom buitenspel.quote:Op maandag 14 maart 2011 00:19 schreef Salvad0R het volgende:
Het is een verdeel & heers-tactiek.
Elke figuur die in "rechts" en "links" discussieert in politieke discussies is òf slachtoffer van de tactiek en weet geen fuck van politiek, of het is een overheid-troll die belang heeft bij het verdelen & beheersen.
Say word.
Die sig van jou is pas écht flauwekul.quote:
Dat zijn de belangrijkere vragen momenteel.quote:Op maandag 14 maart 2011 09:09 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Maar wat is vrijheid en wat is tirannie? Is de overheid tiranniek? Of is de rijke elite die weinig bemoeienis wil van de overheid tiranniek?
Uiteindelijk is het allemaal echt niet zwart-wit, wat voor labeltjes je ook bedenkt.
Welnee, het is gewoon een nietszeggende kreet. Het feit dat er zoveel verschillende ideeen over moraal zijn bewijst dat. Want wat betekent het om te zeggen dat iets goed of fout is? Goed of fout volgens wat? Het is een normatieve ipv een descriptieve stellingname.quote:Op maandag 14 maart 2011 18:27 schreef truepositive het volgende:
Denk er nog eens wat langer over na.
Buitenspel staan in een spel waarin de uitkomst van te voren gerigged is, is voor mij een zegen.quote:Op maandag 14 maart 2011 09:56 schreef Terecht het volgende:
[..]
Zolang iedereen in de politiek en daaromheen het links-rechts schema hanteert kun jij wel je eigen as gebruiken maar dan zal iedereen je negeren. Je zet je zelf kortom buitenspel.
[..]
Die sig van jou is pas écht flauwekul.
De links-rechts indeling is niet zaligmakend, het omvat niet het hele plaatje. Dat los je echter niet op door zelf je eigen as te gaan hanteren, dan maak je de misvatting dat de politiek ééndimensionaal zou zijn. Aan het links-rechts schema zijn er in de loop van de tijd tenminste nog allerlei achterliggende betekenissen en kenmerken opgehangen die het beeld nuanceren of juist aanscherpen.
Het betekent dat je niets aan de status quo gaat veranderen, kennelijk is dat voor jou een zegen?quote:Op maandag 14 maart 2011 21:03 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Buitenspel staan in een spel waarin de uitkomst van te voren gerigged is, is voor mij een zegen.
Momenteel zijn beide kampen zo gepolariseerd dat er totaal geen werderzijds respect meer is. Dat straalt het in ieder geval wel uit en dat uit zich ook in de maatschappij en heel sterk op fora als deze. Dat vind ik een kwalijke zaak, aangezien met en beetje toegeeflijkheid er prima zaken te doen met elkaar en men vaak helemaal niet zo heel ver uit elkaar liggen.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 07:29 schreef draaijer het volgende:
Je komt nooit van "links" of "rechts" af. Dan heet het gewoon weer anders.
Het zijn gewoon kampen en levensovertuiging
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |