quote:Op zondag 13 maart 2011 19:44 schreef teknomist het volgende:
Pubers zetten zich af, dus als je je kinderen van de drugs wil houden moet je juist drugs gaan gebruiken. Dan is het niet cool meer omdat hun ouders de hele dag aan de MDMA zitten.
dus is iedere drugsgebruiker zo?quote:Op zondag 13 maart 2011 19:44 schreef Mishu het volgende:
[..]
Ik heb ook normale mensen zien veranderen in mensen die het niet meer onder controle hadden. Vrijwel elke gebruiker die ik ken.
Dus als je moeder bent is je leven voorbij?quote:Op zondag 13 maart 2011 19:47 schreef Mishu het volgende:
Ik kende trouwens ook moeders die gebruikten toen ik af en toe wat snoof. En geloof me, niemand zegt het in je gezicht, maar iedereen denkt bij zichzelf: wow, best triest. Hoe diep ben je dan gezonken?
Grapjasquote:Op zondag 13 maart 2011 19:44 schreef n8n het volgende:
Je kent mijn regels niet dus daar heb je niks over te zeggen
dat van mij in ieder geval niet hoor, haha!quote:Op zondag 13 maart 2011 19:48 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dus als je moeder bent is je leven voorbij?
Die drugswereld heeft overduidelijk jouw denken aangetast, gadverdamme zeg.
Mishu en haar ex konden geen maat meer houden met speed en MDMA en daarom wordt ons onze feestjes ontzegd.quote:
Ik vrijwel niemand. De meeste mensen die de fout in gingen met drugs in mijn omgeving waren diegene die laagopgeleid waren. Er zitten inderdaad zeker duistere kanten aan drugs (verslaving, criminaliteit, zelfdestructief gedrag), maar tegelijkertijd geloof ik wel dat die duistere kanten grotendeels opgelost kunnen worden zodra we drugs uit de taboesfeer en illegaliteit halen.quote:Op zondag 13 maart 2011 19:44 schreef Mishu het volgende:
[..]
Ik heb ook normale mensen zien veranderen in mensen die het niet meer onder controle hadden. Vrijwel elke gebruiker die ik ken.
Juistem.quote:Op zondag 13 maart 2011 19:50 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Ik vrijwel niemand. De meeste mensen die de fout in gingen met drugs in mijn omgeving waren diegene die laagopgeleid waren. Er zitten inderdaad zeker duistere kanten aan drugs (verslaving, criminaliteit, zelfdestructief gedrag), maar tegelijkertijd geloof ik wel dat die duistere kanten grotendeels opgelost kunnen worden zodra we drugs uit de taboesfeer en illegaliteit halen.
Ik heb het ook alleen over mezelf, wat een ander doet zal mij een worst wezenquote:Op zondag 13 maart 2011 19:49 schreef Chilled het volgende:
[..]
GrapjasIk heb je al eerder gezegd dat ik niet geloof dat "spelregels" werkt bij iedereen en dat het voornamelijk te maken heeft met de persoon zelf. En aangezien veel mensen hun lichaam/geest nog niet zo goed kennen voordat ze voor de eerste keer drugs gebruiken, vind ik dat zeer gevaarlijk om te zeggen.
Recreatief gebruik van drugs is prima mogelijk. Wellicht ken jij alleen kansloze thuiszitters met een uitzichtloos leven die elke uitweg aangrijpen? Hoe zit het met het aantal zelfdoders dat je kent? Zeker ook buiten proportioneel hoog.quote:Op zondag 13 maart 2011 19:44 schreef Mishu het volgende:
[..]
Je gaat wel een nieuwe levensfase in waar andere verantwoordelijkheden bij komen. Het zorgen en het goede voorbeeld geven voor je kind bijvoorbeeld.quote:Op zondag 13 maart 2011 19:48 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dus als je moeder bent is je leven voorbij?
Die drugswereld heeft overduidelijk jouw denken aangetast, gadverdamme zeg.
gelukkig zijn er nog mensen die er wel verantwoordelijk mee om kunnen gaan zodat die feestjes niet ontzegd hoeven wordenquote:Op zondag 13 maart 2011 19:49 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Mishu en haar ex konden geen maat meer houden met speed en MDMA en daarom wordt ons onze feestjes ontzegd.
Heb een keer G gedaan met oa de moeder van een vriendin, was vrij normaal.quote:Op zondag 13 maart 2011 19:51 schreef Mishu het volgende:
[..]
Je gaat wel een nieuwe levensfase in waar andere verantwoordelijkheden bij komen. Het zorgen en het goede voorbeeld geven voor je kind bijvoorbeeld.
Niemand vind het cool om een moeder (of vader wat dat betreft maar het zijn vaak gescheiden bijstandsmoeders) aan de pep te zien. Je denkt toch bij jezelf: tsjonge...Heftig.
Met alle respect, maar dat vind ik niet normaal. En dat is geen waarde-oordeel.quote:Heb een keer G gedaan met oa de moeder van een vriendin, was vrij normaal
denk niet dat dat met opleidingsniveau te maken heeft. ook mensen met een lager opleidingsniveau kunnen daar wel degelijk verantwoordelijk mee om gaan. maar ben zeker met je eens dat er teveel taboe op drugsgebruik ligt.quote:Op zondag 13 maart 2011 19:50 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Ik vrijwel niemand. De meeste mensen die de fout in gingen met drugs in mijn omgeving waren diegene die laagopgeleid waren. Er zitten inderdaad zeker duistere kanten aan drugs (verslaving, criminaliteit, zelfdestructief gedrag), maar tegelijkertijd geloof ik wel dat die duistere kanten grotendeels opgelost kunnen worden zodra we drugs uit de taboesfeer en illegaliteit halen.
Haha, ze wilde het een keer proberen. Normaal bestaat ook niet, was grappig voor een keer. Het punt was dat ik niet hoofdschuddend toekeekquote:Op zondag 13 maart 2011 19:53 schreef teknomist het volgende:
[..]
Met alle respect, maar dat vind ik niet normaal. En dat is geen waarde-oordeel.
Je hebt haar vervolgens toch wel aan stukken geneukt?quote:Haha, ze wilde het een keer proberen
quote:Op zondag 13 maart 2011 19:56 schreef teknomist het volgende:
[..]
Je hebt haar vervolgens toch wel aan stukken geneukt?
dus jij zegt dat als ik als (gescheiden maar werkende)moeder zijnde af en toe drugs gebruik ik niet meer goed voor mijn kind zou kunnen zorgen? dit is echt de grootste lariekoek! dus nog een keer: als je er verantwoordelijk mee om gaat is er niks aan de hand. mensen (niet alleen ouders, maar alle mensen) die er niet verantwoordelijk mee omgaan zijn inderdaad dom bezig maar dat is hun eigen schuld. jij scheert ze over 1 kam, das niet fair!quote:Op zondag 13 maart 2011 19:51 schreef Mishu het volgende:
[..]
Je gaat wel een nieuwe levensfase in waar andere verantwoordelijkheden bij komen. Het zorgen en het goede voorbeeld geven voor je kind bijvoorbeeld.
Niemand vind het cool om een moeder (of vader wat dat betreft maar het zijn vaak gescheiden bijstandsmoeders) aan de pep te zien. Je denkt toch bij jezelf: tsjonge... *schudt hooft heen en weer* Heftig.
Why... Niet alleen datquote:Op zondag 13 maart 2011 19:57 schreef VonHinten het volgende:
[..]
De setting was het enige dat je tegenhield?
Boeiend, daar is het juist G voor toch?quote:![]()
Het was niet in zo'n setting
Gelukkig kan het mij geen fuck schelen wat bekrompen mensen vinden van mijn (zeer sporadisch) drugsgebruik. Verantwoording leg ik af aan mijn zoon, en ik ben in alle opzichten een fantastische moeder. Dat meet je namelijk niet af aan die twee halve pillen die ik per jaar neem. Daar is heel, heel veel meer voor nodig.quote:Op zondag 13 maart 2011 19:51 schreef Mishu het volgende:
[..]
Niemand vind het cool om een moeder (of vader wat dat betreft maar het zijn vaak gescheiden bijstandsmoeders) aan de pep te zien. Je denkt toch bij jezelf: tsjonge... *schudt hooft heen en weer* Heftig.
Ik heb nog niet geneukt met Gquote:Op zondag 13 maart 2011 20:00 schreef teknomist het volgende:
[..]
Boeiend, daar is het juist G voor toch?
Helemaal prima voor jezelf natuurlijk, maar ergens vind ik het toch vrij naïef dat mensen denken dat je met "spelregels" altijd goed met drugs om zou kunnen gaan.. Mensen onderschatten de kracht van drugs nog wel eens. Vooral degene die zeggen dat ze er goed mee om kunnen gaan. Heb het te vaak meegemaakt dat het slecht afloopt om te geloven dat het ook altijd goed kan gaan bij een bepaald persoon.quote:Op zondag 13 maart 2011 19:51 schreef n8n het volgende:
[..]
Ik heb het ook alleen over mezelf, wat een ander doet zal mij een worst wezen
quote:Op zondag 13 maart 2011 20:01 schreef L-E het volgende:
[..]
Gelukkig kan het mij geen fuck schelen wat bekrompen mensen vinden van mijn (zeer sporadisch) drugsgebruik. Verantwoording leg ik af aan mijn zoon, en ik ben in alle opzichten een fantastische moeder. Dat meet je namelijk niet af aan die twee halve pillen die ik per jaar neem. Daar is heel, heel veel meer voor nodig.
Dat is wel zo, toen ik voor het eerst coke gebruikte bijvoorbeeld (ik was 23) ging ik echt niet eerst bij mijzelf ten rade of ik wel verslavingsgevoelig was of niet. Het is ook een kwestie van geluk denk ik...quote:Drugs gebruiken en verslaving is vaak eerst proberen en dan proefondervinderlijk kijken of je verslavingsgevoelig bent of niet.
Ik heb ook niet gezegd dat iedereen zich aan regels kan of wilt houden. Daar is een groot deel van de mensheid waarschijnlijk toch te dom voorquote:Op zondag 13 maart 2011 20:01 schreef Chilled het volgende:
[..]
Helemaal prima voor jezelf natuurlijk, maar ergens vind ik het toch vrij naïef dat mensen denken dat je met "spelregels" altijd goed met drugs om zou kunnen gaan.. Mensen onderschatten de kracht van drugs nog wel eens. Vooral degene die zeggen dat ze er goed mee om kunnen gaan. Heb het te vaak meegemaakt dat het slecht afloopt om te geloven dat het ook altijd goed kan gaan bij een bepaald persoon.
Hopelijk leest de kinderbescherming niet mee, die denkt daar heel anders over...quote:Gelukkig kan het mij geen fuck schelen wat bekrompen mensen vinden van mijn (zeer sporadisch) drugsgebruik. Verantwoording leg ik af aan mijn zoon, en ik ben in alle opzichten een fantastische moeder. Dat meet je namelijk niet af aan die twee halve pillen die ik per jaar neem. Daar is heel, heel veel meer voor nodig.
Het kan haar niet schelen wat bekrompen mensen denken. Wel gaar als dat problemen op zou kunnen leverenquote:Op zondag 13 maart 2011 20:03 schreef teknomist het volgende:
[..]
Hopelijk leest de kinderbescherming niet mee, die denkt daar heel anders over...
Mijn zoon wordt in geen enkel opzicht mishandeld of verwaarloosd, geloof mij maar.quote:Op zondag 13 maart 2011 20:03 schreef teknomist het volgende:
[..]
Hopelijk leest de kinderbescherming niet mee, die denkt daar heel anders over...
Dat denken de meeste mensen die drugs gebruikenquote:Op zondag 13 maart 2011 20:02 schreef n8n het volgende:
[..]
Ik heb ook niet gezegd dat iedereen zich aan regels kan of wilt houden. Daar is een groot deel van de mensheid waarschijnlijk toch te dom voor
Twee halve pillen = gewoon 1 pil toch?quote:Twee halve pillen vind ik wel kunnen. Dat is niks.
en alweer scheer je ze weer over 1 kam! goed bezigquote:Op zondag 13 maart 2011 20:04 schreef Mishu het volgende:
Het ironische in mijn omgeving is de mensen die zeiden er goed mee om te kunnen gaan dat ze nu allemaal falen in het leven. En nog steeds zonder tanden zeggen ze: ja maar IK kan het wel aan. Ik ben de uitzondering. Dat andere mensen er nu niet mee om kunnen gaan.
Dat weet ik. Al ken ik er genoeg die daar überhaupt niet mee bezig zijnquote:Op zondag 13 maart 2011 20:05 schreef Chilled het volgende:
[..]
Dat denken de meeste mensen die drugs gebruiken
Define 'harddrugs' en 'risico'.quote:Op zondag 13 maart 2011 20:06 schreef dawg het volgende:
overigens vind ik harddrugs gebruiken wanneer je al kinderen hebt niet echt verstandig. niet om het kind, maar er zou maar eens iets fout gaan, ik vind dat je dat risico -hoe klein misschien ook- niet zou moeten nemen als je ouder bent.
Ik vind jou echt te getekend door een verleden om open in deze discussie te staan.quote:Op zondag 13 maart 2011 20:08 schreef Mishu het volgende:
Tja ik zeg gewoon wat ik zie. Drugswereld is een heel typisch scènetje. Als je alle excusen en smoezen weet is het enorm vermakelijk. Tja, je wordt er wat cynisch van. Vooral blijven doorgaan jongen denk ik dan altijd.
pillen, ghb, coke, herione, angeldust, en alle varianten daarop. alcohol vind ik een uitzondering in deze omdat je dat echt heel veel moet nemen wil het echt fout gaan. plus dat je van de kwaliteit van alcoholhoudende dranken op aan kunt.quote:
er kan zoveel fout gaan, en dan heb ik het niet over harddrugs, nogmaals als je er verantwoordelijk mee om gaat is het risico zo minimaal dat ik het er niet voor laat in ieder geval. je kunt het ook in je drinken gedropt krijgen, dat risico is groter.quote:Op zondag 13 maart 2011 20:06 schreef dawg het volgende:
overigens vind ik harddrugs gebruiken wanneer je al kinderen hebt niet echt verstandig. niet om het kind, maar er zou maar eens iets fout gaan, ik vind dat je dat risico -hoe klein misschien ook- niet zou moeten nemen als je ouder bent.
je mag zeggen wat je ziet maar je moet het niet over laten komen alsof aaaaaaaaaaaalle drugsgebruikers zo zijnquote:Op zondag 13 maart 2011 20:08 schreef Mishu het volgende:
Tja ik zeg gewoon wat ik zie. Drugswereld is een heel typisch scènetje. Als je alle excusen en smoezen weet is het enorm vermakelijk. Tja, je wordt er wat cynisch van. Vooral blijven doorgaan jongen denk ik dan altijd.
Wij kunnen niet jouw gedachten lezenquote:
Yeah right, elke bevolkingsgroep doet drugsquote:Drugswereld is een heel typisch scènetje.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |