Ook dit is subjectief. Jij vindt het positief dat alles als drugs wordt bestempeld. Ik niet.quote:Op zondag 13 maart 2011 13:43 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Maar ik heb gelijk.
Positieve propaganda.
1 slechte ervaring, en meteen zijn drugs slecht.quote:Op zondag 13 maart 2011 13:45 schreef Chilled het volgende:
[..]
Ook dit is subjectief. Jij vindt het positief dat alles als drugs wordt bestempeld. Ik niet.
Overigens om ontopic te zijn; ik ben heel huiverig tegenover mannen die drugs gebruiken. Nu zal ik ze niet direct allemaal afstraffen, maar ik kom net uit een relatie waarbij het allemaal is doorgeschoten, dus dat risico neem ik niet nog een keer.
Precies. Beetje met mate en niet iedere dag, lijkt mij geen probleem.quote:Op zondag 13 maart 2011 13:49 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Mijn vriendin mag best blowen, geen probleem. Af en toe een pilletje als ze gaat stappen ook nog wel,..maar meer niet. Zelf rook ik ook graag een blowtje dus het zou vrij hypocriet zijn als ik het haar dan zou verbieden
Wat je nu doet is net zo vervelend als de anti-drugs mentaliteit. Als het niet in je straatje past maak je zo'n opmerking. Laat iedereen lekker zelf kiezen wat voor hen prettig is. Ik snap je vraag en ben er zelf ook benieuwd naar, ik snap de behoefte om op een ander af te geven enkel niet.quote:Op zondag 13 maart 2011 13:50 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
1 slechte ervaring, en meteen zijn drugs slecht.
Zo'n vreemde conclusie die op niets is gebaseerd en ook onjuist is. Wel voorspelbaar trouwens.. vooral van mensen die alleen met hun eigen argumenten bezig zijn.quote:Op zondag 13 maart 2011 13:50 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
1 slechte ervaring, en meteen zijn drugs slecht.
Dat is een lastige definitie, welbeshouwd. Want wat is onterecht?quote:Op zondag 13 maart 2011 13:25 schreef Chilled het volgende:
[..]
Misschien heel goed gevonden van je, maar het gaat niet 100% op.
Algemene definitie drugs:
Alle genotsmiddelen die het gevoel, stemming en denken zodanig kunnen veranderen dat gedurende een bepaalde tijd een onterecht lichamelijke en/of geestelijk geluksgevoel (= euforie) ontstaat. Dit geluksgevoel heeft niets van doen met de werkelijkheid en kan daarom worden beschouwd als een kunstmatig.
Die gevolgen kennen we toch allemaal wel? De dood.quote:Op zondag 13 maart 2011 13:56 schreef n8n het volgende:
Merk dat velen geneigd zijn het meer over hoeveelheden te hebben dan invloed op de persoon op lange en/of korte termijn. Waarom?
Ik snap je motivatie om het onder drugs te beschouwen. De verslaving kan namelijk geestelijk net zo heftig zijn. Het ligt voornamelijk aan een persoon zelf waar hij/zij gevoelig voor is. Maar ik vind het wel belangrijk om toch een lijn te trekken tussen middelen die je inneemt en waardoor je lichaam en geest hele andere dingen meemaken dan wanneer je nuchter bent en bijvoorbeeld bungeejumpen waardoor er adrenaline vrijkomt en je je helemaal hyper en vrolijk voelt. Ik zie hier wel degelijk een verschil tussen natuurlijke stoffen die uit jezelf komen en stoffen die je zelf moet toebrengen voordat je iets voelt.quote:Op zondag 13 maart 2011 13:54 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Dat is een lastige definitie, welbeshouwd. Want wat is onterecht?
Wanneer is een gevoel van geluk terecht?
Zijn dan dingen zoals bungeejumpen, hard rijden en gokken per definitie geen drugs?
En seks dan? Ga je je ook goed van voelen door stofjes in je hoofd.. Maar hoe kunstmatig is dat?
Als ik een biertje drink voel ik me ook prettig, maar de omstandigheid is dat ik me prettig voel als ik alcohol in mijn bloed krijg. Dat heeft alles met de werkelijkheid te maken
Iedereen gaat dood. De 'drugs' met de meeste slachtoffers zijn ongezond eten en alcohol.quote:Op zondag 13 maart 2011 13:59 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Die gevolgen kennen we toch allemaal wel? De dood.
Volgens mij ga je met een lekkere heroineverslaving toch eerder de pijp uit dan als je veel eet.quote:Op zondag 13 maart 2011 14:02 schreef n8n het volgende:
[..]
Iedereen gaat dood. De 'drugs' met de meeste slachtoffers zijn ongezond eten en alcohol.
Dat weet ik ook wel. Maar door drugs ga je toch ietsjes eerder dood dan mensen die die troep niet gebruiken.quote:Op zondag 13 maart 2011 14:02 schreef n8n het volgende:
[..]
Iedereen gaat dood. De 'drugs' met de meeste slachtoffers zijn ongezond eten en alcohol.
Ja inderdaad.. Ik vind die vergelijking nog steeds nergens over gaan. Er zijn gewoon veel meer mensen die ongezond eten. Betekent niet dat de risico van heroïne ineens daalt..quote:Op zondag 13 maart 2011 14:03 schreef ad0rable het volgende:
[..]
Volgens mij ga je met een lekkere heroineverslaving toch eerder de pijp uit dan als je veel eet.
Klopt. Het gevaar van te veel eten zit dan ook in onwetendheid, bij Heroïne kunnen veel mensen wel een voorstelling maken bij de gevolgen. Dat maakt ook dat er anders mee omgegaan wordt, op wat zwakkelingen na.quote:Op zondag 13 maart 2011 14:03 schreef ad0rable het volgende:
[..]
Volgens mij ga je met een lekkere heroineverslaving toch eerder de pijp uit dan als je veel eet.
En ja alcohol wordt in mijn ogen onderschat.
Ligt maar net aan het gebruikquote:Op zondag 13 maart 2011 14:04 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Dat weet ik ook wel. Maar door drugs ga je toch ietsjes eerder dood dan mensen die die troep niet gebruiken.
Grapjas.quote:En eten en alcohol zijn geen drugs. Eten is een levensmiddel.
Zoals ik zei, drugsgebruikers proberen zo op die manier hun gebruik goed te praten met als smoes dat iedereen drugs gebruikt. Beetje krom inderdaad.quote:Op zondag 13 maart 2011 14:05 schreef Chilled het volgende:
[..]
Ja inderdaad.. Ik vind die vergelijking nog steeds nergens over gaan. Er zijn gewoon veel meer mensen die ongezond eten. Betekent niet dat de risico van heroïne ineens daalt..
Moeilijk serieus te nemen als je alcohol niet onder de noemer drugs wilt plaatsenquote:Op zondag 13 maart 2011 14:07 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Zoals ik zei, drugsgebruikers proberen zo op die manier hun gebruik goed te praten met als smoes dat iedereen drugs gebruikt. Beetje krom inderdaad.
Alcohol is geen drugs? Lol.quote:Op zondag 13 maart 2011 14:04 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Dat weet ik ook wel. Maar door drugs ga je toch ietsjes eerder dood dan mensen die die troep niet gebruiken.
En eten en alcohol zijn geen drugs. Eten is een levensmiddel.
Dit.quote:On topic: het is zeker een pre als iemand met mate drugs gebruikt om zijn/haar blik te verbreden. Maar ik heb ook waardevolle relaties gehad met geheelonthouders, dus het is geen absolute eis.
Ik vind het al behoorlijk naïef en onwetend als je je eerste spuit in je arm zetquote:Op zondag 13 maart 2011 14:06 schreef n8n het volgende:
[..]
Klopt. Het gevaar van te veel eten zit dan ook in onwetendheid, bij Heroïne kunnen veel mensen wel een voorstelling maken bij de gevolgen. Dat maakt ook dat er anders mee omgegaan wordt, op wat zwakkelingen na.
Dat ligt eraan. Snelle suikers zou je ook als een vorm van drugs kunnen zien.quote:Op zondag 13 maart 2011 14:04 schreef Juicyhil het volgende:
En eten en alcohol zijn geen drugs. Eten is een levensmiddel.
Wir Kinder von Bahnhof Zoo ooit gelezen?quote:Op zondag 13 maart 2011 14:06 schreef n8n het volgende:
[..]
Klopt. Het gevaar van te veel eten zit dan ook in onwetendheid, bij Heroïne kunnen veel mensen wel een voorstelling maken bij de gevolgen. Dat maakt ook dat er anders mee omgegaan wordt, op wat zwakkelingen na.
Ligt er aan, als je de gevaren weet en er toch voor kiest lijkt het op een bewuste keuze.quote:Op zondag 13 maart 2011 14:13 schreef Chilled het volgende:
[..]
Ik vind het al behoorlijk naïef en onwetend als je je eerste spuit in je arm zet
Neequote:Op zondag 13 maart 2011 14:14 schreef ad0rable het volgende:
[..]
Wir Kinder von Bahnhof Zoo ooit gelezen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |