Gelukkig zal er geen asbestboompje gaan groeien danquote:Op zondag 13 maart 2011 10:41 schreef ratpack het volgende:
Lekker is dat exlurker... En bij het verwijderen dan? Zijn er wel deeltjes losgekomen en in de grond gaan zitten wellicht...
Nouja, ik zou me er geen zorgen over maken. Asbest is pas schadelijk bij langdurige blootstelling aan asbest deeltjes, die pas vrijkomen bij het breken/beschadigen van het materiaal. En bovendien mag je buurman 35m˛ golfplaten (met asbest erin verwerkt) zelf verwijderen.quote:Op zondag 13 maart 2011 10:41 schreef ratpack het volgende:
En als hij het nu alsnog gaat verslepen mogelijk weer!
dat dus.quote:Op zondag 13 maart 2011 11:10 schreef Wokkel het volgende:
Als hij erin gaat zagen en breken zou ik even de ramen en deuren sluiten
Bij het zelf verwijderen moet je ze vaak direct verpakken in plastic en op laten halen door of inleveren bij de gemeente of een speciaal bedrijf daarvoor.quote:Op zondag 13 maart 2011 10:50 schreef ratpack het volgende:
Misschien zit de zembla uitzending mij nog te vers in het geheugen. Spul staat al wel lang tegen ons hek, van de zomer vaak daar gezeten met onze kleine. Hm..
Ik dacht dat zelf verwijderen wel met bepaalde voorschriften gepaard gaat? Verpakken enzo?
Waarschijnlijk ben je niet boos genoeg geweest. Mss de volgende keer tegen buurman zeggen dat je de gemeente gaat inschakelen oid. In ieder geval moet er iets gebeuren. Je geeft zelf aan dat je bezorgd bent om de gezondheid van je kind. Heb je dat ook gezegd tegen buurman?quote:Op zondag 13 maart 2011 13:01 schreef ratpack het volgende:
De platen zijn niet meer heel. We hebben buurman net gesproken, hij geeft toe dat het asbest is, maar wil geen toezegging doen het per direct te verwijderen. Het ligt dus open en bloot tegen onze tuin aan. Ik ben eerlijk gezegd behoorlijk giftig, vooral het gebrek aan verantwoordelijkheidsgevoel: hij zegt dat hij beseft dat hij het moet verpakken, maar dat kost geld.
Wie kan mij garanderen dat er geen vezels in/op de grond liggen? Hij is daar dan lekker aan het vegen...
Eerlijk gezegd heb ik zin de gemeente er op te zetten.
We zitten hier met een baby'tje dat in de zomer nog heerlijk naast de gebroken platen heeft gelegen...
Nee. Onmiddelijk: http://www.allesoverasbes(...)verwijderingsbesluitquote:Op zondag 13 maart 2011 14:16 schreef loecje het volgende:
binnen 2 weken vanaf dat de zakken te krijgen zijn lijkt me een hele ruime maar goed haalbare deadline.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |