quote:The emergency cooling system is no longer functioning at the No.3 reactor at Tokyo Electric Power Co's Fukushima Daiichi nuclear power facility, requiring the facility to urgently secure a means to supply water to the reactor, an official of the Japan Nuclear and Industrial Safety Agency told a news conference.
Maar zeewater is vrij zout, da's weer minder gunstig.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 22:36 schreef gebrokenglas het volgende:
't lijkt me toch dat je een stel pompen van buitenaf aan het koelsysteem moet kunnen koppelen? Desnoods met brandweerwagens. De zee is vlakbij....
Expert op CNN zegt dat hij geen enkel noodplan kent waarbij zeewater de reactor ingepompt wordt... "act of desperation"... Not goodquote:Op zaterdag 12 maart 2011 22:31 schreef gebrokenglas het volgende:
Nou, dan die nr 3 ook van zeewater voorzien... Fluks een stel pompen aanzetten.
Ze schakelden automatisch uit, anders waren er waarschijnlijk veel grotere problemen ontstaan. Die uitschakeling is 1 van de veiligheidsmaatregelen.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 22:39 schreef RemcoDelft het volgende:
Even een vreemde gedachte: Stel dat ze die kerncentrales niet hadden uitgeschakeld... Dan hadden ze gewoon energie gehad, en was het hele probleem wellicht niet ontstaan omdat ze dan ook gewoon koeling hadden gehad...
Dat is wel zo, en waarschijnlijk richt je grote schade aan.... Maar beter een gekoelde reactor met een flinke schadepost, dan een mogelijke catastrofequote:Op zaterdag 12 maart 2011 22:38 schreef Light het volgende:
[..]
Maar zeewater is vrij zout, da's weer minder gunstig.
Al die tegenstrijdige berichten... Wat moet je nu geloven?quote:Op zaterdag 12 maart 2011 22:45 schreef raistlin6 het volgende:
Japan's nuclear safety agency says Caesium radiation suggests fuel has melted in Fukushima Daiichi reactor No. 1
Is niet iets tegenstrijdigs geloof ik.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 22:45 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Al die tegenstrijdige berichten... Wat moet je nu geloven?
Kennelijk waren er al andere problemen: misschien door schade van de aardbeving. Het lijkt me onwaarschijnlijk dat de huidige crisis is veroorzaakt door het uitschakelen van de reactoren.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 22:39 schreef RemcoDelft het volgende:
Even een vreemde gedachte: Stel dat ze die kerncentrales niet hadden uitgeschakeld... Dan hadden ze gewoon energie gehad, en was het hele probleem wellicht niet ontstaan omdat ze dan ook gewoon koeling hadden gehad...
Een paar topics terug las ik dit al: cesium betekent dat er een kettingreactie gaande is.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 22:45 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Al die tegenstrijdige berichten... Wat moet je nu geloven?
Het is idd een extreme maatregel. Zeewater is corrosief. Als je dat de reactor in pompt kan je hem afschrijven. Maar als je geen power hebt om de pompen aan te drijven, of grote hoeveelheden alternatief koelmiddel, zoals boron, zit er niets veel anders op.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 22:38 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Expert op CNN zegt dat hij geen enkel noodplan kent waarbij zeewater de reactor ingepompt wordt... "act of desperation"... Not good![]()
quote:Boron (play /ˈbɔərɒn/) is the chemical element with atomic number 5 and the chemical symbol B. Boron is a metalloid. A low-abundance element in both the solar system and the Earth's crust, boron is concentrated on Earth by the water-solubility of its more common naturally-occurring compounds, the borate minerals. These are mined industrially as evaporate ores, such as borax and kernite.
quote:Boron shielding is used as a control for nuclear reactors, taking advantage of its high cross-section for neutron capture.
Dat gaat toch allemaal op afstand vanuit de control room?quote:Op zaterdag 12 maart 2011 22:47 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
Is niet iets tegenstrijdigs geloof ik.
Kan best dat het zeewater erin pompen nog niet lukt. Door de hoge straling konden ze eerder een klep om stoom af te laten blazen ook niet bij in de buurt komen en dus niet openkrijgen.
Als ze stroom hebben ...quote:Op zaterdag 12 maart 2011 22:48 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Dat gaat toch allemaal op afstand vanuit de control room?
Bij een aardbeving schakelen de reactoren automatisch af.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 22:47 schreef beantherio het volgende:
[..]
Kennelijk waren er al andere problemen: misschien door schade van de aardbeving. Het lijkt me onwaarschijnlijk dat de huidige crisis is veroorzaakt door het uitschakelen van de reactoren.
Niet als de installatie beschadigt is geraakt.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 22:48 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Dat gaat toch allemaal op afstand vanuit de control room?
Pompen ze dat gewoon het koelsysteem door of rechtstreeks de reactor zelf in?quote:Op zaterdag 12 maart 2011 22:48 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Het is idd een extreme maatregel. Zeewater is corrosief. Als je dat de reactor in pompt kan je hem afschrijven. Maar als je geen power hebt om de pompen aan te drijven, of grote hoeveelheden alternatief koelmiddel, zoals boron, zit er niets veel anders op.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bron Nu.nl
Het is niet iets dat eerder is gedaan, dus een sluitend antwoord ga je hierop niet kunnen krijgen, maar ik verwacht door het koelsysteem heen. Ze kunnen moeilijk de reactor openzetten en roepen 'Van onderen!'quote:Op zaterdag 12 maart 2011 22:50 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Pompen ze dat gewoon het koelsysteem door of rechtstreeks de reactor zelf in?
quote:Op zaterdag 12 maart 2011 22:51 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
voor den OpKloppen een aantal dingen niet uit dat bericht, je kunt beter de bronnen aanhouden die direct van Reuters of Japanse persbureaus of de IAEA afnemen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bron Nu.nlShiz@autocorrectie"Als er een nieuwsicoon staat, foto-onderschrift, elk woord goed gespeld is en quotes kloppen en er staat 'Ik heb geen het is wanneer blijkt dat gisteren voor de dag dan dat kan ik weet toe maar anders ja veel', mis ik het."
Als er geen elektriciteit is om het koelsysteem aan te drijven, heeft het weinig zin om daar zeewater in te pompen, dus ik gok er op dat het direct de reactor in gaat.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 22:52 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
Het is niet iets dat eerder is gedaan, dus een sluitend antwoord ga je hierop niet kunnen krijgen, maar ik verwacht door het koelsysteem heen. Ze kunnen moeilijk de reactor openzetten en roepen 'Van onderen!'
Maar nogmaals de enige melding daarover is dat ze ermee gingen beginnen, totaal nog onbekend of het aan het lukken is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |