Nee, CNN had het over de problemen waar we het al de hele tijd overhebben. Unit 1 en Unit 3. Maar bij een andere kerncentrale zouden er ook nog problemen zijn met 2 reactoren.quote:Op zondag 13 maart 2011 00:58 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Als je simpel denkt en de headlines op een rij zet:
- Kerncentrale met problemen!
- Kerncentrale heeft 4 (werkende) reactoren!
- 4 reactoren met problemen!
- Breaking news!
Fukushima heeft er 6.quote:Op zondag 13 maart 2011 01:00 schreef amsoor het volgende:
De verwarring komt misschien hierdoor:
NEWS ADVISORY: 6th reactor at Fukushima nuke plant loses cooling functions
Hoeveel reactoren heeft Fuku?
Dit staat op Kyodo, lijkt me wel een goede bron?
Goddank raakt niemand in paniek.quote:Op zondag 13 maart 2011 00:57 schreef NorthernStar het volgende:
Verkoop van geigertellers is een klein beetje gestegen. Met 4.110 %
fixed.quote:Op zondag 13 maart 2011 01:01 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
Fukushima heeft er 6 in totaal verspreid over 2 locaties.
En allemaal met de koeling.quote:Op zondag 13 maart 2011 01:01 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
fixed.
Als dat idd klopt zijn de problemen nu bij 1, 3 en 6
We have been injecting sea water and boric acid which absorbs neutronquote:Op zondag 13 maart 2011 01:05 schreef superworm het volgende:
Het wordt nu op CNN uitgelegd. Zeewater wordt gebruikt maar kan niet constant worden vernieuwd omdat het gebruikte water hoog radioactief is. Het idee lijkt volgens z'n plaatje om er zoveel mogelijk water in te doen en dat af te sluiten. Als dat en het ventileren niet werkt komt het vanzelf tot ontploffing me dunkt.
Ah dus dat zuur is tegen de hitte oid? Of de straling? Of wat?quote:Op zondag 13 maart 2011 01:05 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
We have been injecting sea water and boric acid which absorbs neutron
into the reactor core.
Bijgewerktquote:Op zondag 13 maart 2011 00:50 schreef raistlin6 het volgende:
Bijgewerkt:
Naschokken vanaf 22.45 uur
van oud naar nieuw:
5,0, 5,0, 5,5, 5,3, 4,9, 6,3, 5,6, 4,8, 4,7, 5,4, 6,1, 5,1, 5,2, 5,0, 4,9
Allemaal oostkust Japan.
De neutronen veroorzaken de kernreactie. Het is om die te dempen. Minder reactie > minder hitte.quote:Op zondag 13 maart 2011 01:06 schreef superworm het volgende:
[..]
Ah dus dat zuur is tegen de hitte oid? Of de straling? Of wat?
Om de kernreactie tegen te gaan. En daarmee idd ook temperatuurverlagend (kernreactie levert onder andere warmte op) en dus drukverlagend en dus stralinguitstoot verminderend.quote:Op zondag 13 maart 2011 01:06 schreef superworm het volgende:
[..]
De IAEA zit er nu bovenop, maar goed ik kan je met cijfers en bronnen en logica toch niet overtuigen dat er waarschijnlijk geen meltdown aan de gang is, dus ik geef dat dan ook op.:)quote:Op zondag 13 maart 2011 01:09 schreef capricia het volgende:
Raistlin6:
Je weet dat tepco al een paar keer veroordeeld is, wegens liegen en achterhouden van info bij vorige, kleinere, ongelukken?
Niet echt een objectieve bron, zeg maar.
Vraag me trouwens af waar dat radioactieve water blijft...quote:Op zondag 13 maart 2011 01:05 schreef superworm het volgende:
Het wordt nu op CNN uitgelegd. Zeewater wordt gebruikt maar kan niet constant worden vernieuwd omdat het gebruikte water hoog radioactief is. Het idee lijkt volgens z'n plaatje om er zoveel mogelijk water in te doen en dat af te sluiten. Als dat en het ventileren niet werkt komt het vanzelf tot ontploffing me dunkt.
Zuur tegen de reactie an sich.quote:Op zondag 13 maart 2011 01:06 schreef superworm het volgende:
[..]
Niemand zegt dat er een meltdown aan de gang is. Jee, het is hier geen welles/nietes spelletje.quote:Op zondag 13 maart 2011 01:10 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
De IAEA zit er nu bovenop, maar goed ik kan je met cijfers en bronnen en logica toch niet overtuigen dat er waarschijnlijk geen meltdown aan de gang is, dus ik geef dat dan ook op.:)
Dat klinkt niet echt hoopgevend!quote:Op zondag 13 maart 2011 01:05 schreef superworm het volgende:
Maar wat van dat ik zeg betwijfel je dan? (overigens gebruik ik niet zomaar dingen van TEPCO, ik wil het dan eerst bevestigd hebben door de IAEA en/of Reuters voor ik het op de fp gebruik.quote:Op zondag 13 maart 2011 01:13 schreef capricia het volgende:
[..]
Niemand zegt dat er een meltdown aan de gang is. Jee, het is hier geen welles/nietes spelletje.
Ik zeg enkel dat we eigenlijk verdomd weinig weten.
En dat ik een veroordeeld en liegend bedrijf zelf niet snel als bron zal nemen voor een nieuwsbericht op fok.
Dat je tepco hier als bron aanvoert dat er niets aan de hand is, en alles onder controle... Dat bedrijf is bewezen niet helemaal zuiver.quote:Op zondag 13 maart 2011 01:15 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
Maar wat van dat ik zeg betwijfel je dan? (overigens gebruik ik niet zomaar dingen van TEPCO, ik wil het dan eerst bevestigd hebben door de IAEA en/of Reuters voor ik het op de fp gebruik.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |