Nee, het water moet constant ververst wordenquote:Op zondag 13 maart 2011 00:46 schreef capricia het volgende:
[..]
Zeg je nou dat de temperatuur niets uitmaakt?
Somalische piraten aan de kust van Afrika gok ik. Was een tankschip gekaapt vorige week, blijkbaar hebben ze piraten gevangen.quote:Op zondag 13 maart 2011 00:46 schreef amsoor het volgende:
NEWS ADVISORY: Pirates arrested by Japanese authorities arrive in Japan
Weet iemand wat dit is? Staat op http://english.kyodonews.jp/
Ja, dat snap ik. Mijn punt is dus: wat horen we nu eigenlijk over die temperatuur?quote:Op zondag 13 maart 2011 00:46 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
Gisteren zeiden ze juist dat door de temp en dus het verdampen van het water de rods boven het waterpeil uit waren gekomen, nu zeggen ze voor t eerst dat ze weer onder water staan.
En over de temperatuur. Hoe meer koeling (lees: zeewater in dit geval) hoe lagere temperatuur.
Ik zeg dat je niet klaar bent met afkoelen bij een bepaalde temperatuur omdat de brandstof warmte blijft genereren.quote:Op zondag 13 maart 2011 00:46 schreef capricia het volgende:
[..]
Zeg je nou dat de temperatuur niets uitmaakt?
Ah dat makes sensequote:Op zondag 13 maart 2011 00:47 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
Somalische piraten aan de kust van Afrika gok ik. Was een tankschip gekaapt vorige week, blijkbaar hebben ze piraten gevangen.
Die is er wel, alleen is het nog lang niet in de veilige zone, daarbij gaat er nu veel aandacht naar reactor 3.quote:Op zondag 13 maart 2011 00:48 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja, dat snap ik. Mijn punt is dus: wat horen we nu eigenlijk over die temperatuur?
Is geen feeststemming dat de temp aan het dalen is, terwijl dat groot nieuws zou zijn.
Dat lijkt me nogal logisch.. Maar wat zijn de berichten over die temperatuur?quote:Op zondag 13 maart 2011 00:47 schreef Denettemeneer het volgende:
[..]
Nee, het water moet constant ververst worden
Reactor 3 klinkt als hetzelfde probleem: koelen gaat niet goed.quote:Op zondag 13 maart 2011 00:49 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
Die is er wel, alleen is het nog lang niet in de veilige zone, daarbij gaat er nu veel aandacht naar reactor 3.
3 gaat inderdaad simpelweg kut en is wat mij betreft ook veel te onduidelijk.quote:Op zondag 13 maart 2011 00:51 schreef capricia het volgende:
[..]
Reactor 3 klinkt als hetzelfde probleem: koelen gaat niet goed.
En wat betreft 1: heb jij bronnen over die daling?
1 en 3 hebben dezelfde problemen: geen elektriciteit voor de koelpompen. Maar alleen bij 1 is iets geploft.quote:Op zondag 13 maart 2011 00:53 schreef amsoor het volgende:
Ik vind het allemaal wel erg verwarrend. Wat is er met welke reactors aan de hand behalve die waar we het nu steeds over hebben.Ik geloof dat er meerdere problemen zijn (reactor 3?)
CNN is al de hele dag aan het spelen op sensatie.quote:
CNN heeft het nu al over 4 reactoren met problemen!quote:
voor zover ik van cnn nu afhaal is reactor 1 de gene waar op gefocused is een probleem , de reactor 3 is in de zelfde facility en dan zijn er nog 2 problemen bij een andere centralequote:Op zondag 13 maart 2011 00:53 schreef M1stral het volgende:
Meerdere reactoren hebben problemen met koeling? Dat las ik net op die site van Kyodo news, na het klikken van die link over die piraten.
quote:Op zondag 13 maart 2011 00:55 schreef SuzukiSwift het volgende:
[..]
CNN heeft het nu al over 4 reactoren met problemen!
Oké reactor 1: Daar was de ontploffing vanochtend, nog alles behalve veilig en opgelost, maar lijkt de goede kant op te gaan doordat de fuel rods weer onder water staan, door ingepompt zeewater.quote:Op zondag 13 maart 2011 00:53 schreef amsoor het volgende:
Ik vind het allemaal wel erg verwarrend. Wat is er met welke reactors aan de hand behalve die waar we het nu steeds over hebben.Ik geloof dat er meerdere problemen zijn (reactor 3?)
Als je simpel denkt en de headlines op een rij zet:quote:Op zondag 13 maart 2011 00:55 schreef SuzukiSwift het volgende:
[..]
CNN heeft het nu al over 4 reactoren met problemen!
nee 2 van die problemen zijn op een andere locatiequote:Op zondag 13 maart 2011 00:58 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Als je simpel denkt en de headlines op een rij zet:
- Kerncentrale met problemen!
- Kerncentrale heeft 4 (werkende) reactoren!
- 4 reactoren met problemen!
- Breaking news!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |