abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zondag 13 maart 2011 @ 01:11:05 #271
236264 crew  capricia
pi_94028625
quote:
Op zondag 13 maart 2011 01:06 schreef superworm het volgende:

[..]

Ah dus dat zuur is tegen de hitte oid? Of de straling? Of wat?
Zuur tegen de reactie an sich.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator zondag 13 maart 2011 @ 01:13:51 #272
236264 crew  capricia
pi_94028743
quote:
Op zondag 13 maart 2011 01:10 schreef raistlin6 het volgende:

[..]

De IAEA zit er nu bovenop, maar goed ik kan je met cijfers en bronnen en logica toch niet overtuigen dat er waarschijnlijk geen meltdown aan de gang is, dus ik geef dat dan ook op.:)
Niemand zegt dat er een meltdown aan de gang is. Jee, het is hier geen welles/nietes spelletje.
Ik zeg enkel dat we eigenlijk verdomd weinig weten.
En dat ik een veroordeeld en liegend bedrijf zelf niet snel als bron zal nemen voor een nieuwsbericht op fok.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_94028770
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 01:05 schreef superworm het volgende:
Het wordt nu op CNN uitgelegd. Zeewater wordt gebruikt maar kan niet constant worden vernieuwd omdat het gebruikte water hoog radioactief is. Het idee lijkt volgens z'n plaatje om er zoveel mogelijk water in te doen en dat af te sluiten. Als dat en het ventileren niet werkt komt het vanzelf tot ontploffing me dunkt.
Dat klinkt niet echt hoopgevend!
  zondag 13 maart 2011 @ 01:15:33 #274
69315 raistlin6
Met dank aan Olga (heldin)
pi_94028817
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 01:13 schreef capricia het volgende:

[..]

Niemand zegt dat er een meltdown aan de gang is. Jee, het is hier geen welles/nietes spelletje.
Ik zeg enkel dat we eigenlijk verdomd weinig weten.
En dat ik een veroordeeld en liegend bedrijf zelf niet snel als bron zal nemen voor een nieuwsbericht op fok.
Maar wat van dat ik zeg betwijfel je dan? (overigens gebruik ik niet zomaar dingen van TEPCO, ik wil het dan eerst bevestigd hebben door de IAEA en/of Reuters voor ik het op de fp gebruik.
Shiz@autocorrectie"Als er een nieuwsicoon staat, foto-onderschrift, elk woord goed gespeld is en quotes kloppen en er staat 'Ik heb geen het is wanneer blijkt dat gisteren voor de dag dan dat kan ik weet toe maar anders ja veel', mis ik het."
  Moderator zondag 13 maart 2011 @ 01:16:32 #275
236264 crew  capricia
pi_94028861
quote:
Op zondag 13 maart 2011 01:15 schreef raistlin6 het volgende:

[..]

Maar wat van dat ik zeg betwijfel je dan? (overigens gebruik ik niet zomaar dingen van TEPCO, ik wil het dan eerst bevestigd hebben door de IAEA en/of Reuters voor ik het op de fp gebruik.
Dat je tepco hier als bron aanvoert dat er niets aan de hand is, en alles onder controle... Dat bedrijf is bewezen niet helemaal zuiver.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_94028891
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 01:10 schreef Megumi het volgende:
Het lijkt voornamelijk voor de rest van de wereld het atoomgebeuren wat een ramp wordt. En 150000 arme donders die hun leven opgeven zullen ze in Japan niet vinden zoals in de voormalige USSR.
aanwijzen bedoel je?
  zondag 13 maart 2011 @ 01:17:24 #277
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_94028911
Three mile island was ook een meltdown. Het hoeft niet per se tsjernobyl achtige proporties te hebben.

Bij tsjernobyl was geen betonnen huls om de reactor aanwezig. Hier wel, dat scheelt al een hoop denk ik
  zondag 13 maart 2011 @ 01:17:40 #278
69315 raistlin6
pi_94028926
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 01:16 schreef capricia het volgende:

[..]

Dat je tepco hier als bron aanvoert. Dat is niet helemaal zuiver.
Tuurlijk wel, zij zijn degenen die met de persinformatie komt, vervolgens kun je dat betwijfelen, maar dat ze het melden, kan best in een nieuwsbericht. Ik ben hier geen nieuwsbericht aan het schrijven, hier zit ik gewoon als user.
Shiz@autocorrectie"Als er een nieuwsicoon staat, foto-onderschrift, elk woord goed gespeld is en quotes kloppen en er staat 'Ik heb geen het is wanneer blijkt dat gisteren voor de dag dan dat kan ik weet toe maar anders ja veel', mis ik het."
pi_94028936
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 01:09 schreef NorthernStar het volgende:
De neutronen veroorzaken de kernreactie. Het is om die te dempen. Minder reactie > minder hitte.
Ze zijn bang dat als de brandstofstaven gaan smelten, de meltdown. Dat de brandstof weg smelt rondom de regelstaven. Die regelstaven zorgen er normaliter voor dat de reactie niet uit de hand loopt, dat wil dus zeggen een kettingsreactie die een steeds grotere omvang aanneemt. Normaliter wordt de kettingreactie zo gebalanceerd dat deze precies van dezelfde omvang blijft. Als nu de brandstof rondom de regelstaven wegsmelt kunnen de regelstaven hun werk niet meer doen en dus wordt nu uit voorzorg het boorzuur toegevoegd om te dienen als nieuwe 'regelstaaf', die ook blijft werken in het geval van een meltdown. Zo zit het volgens mij in elkaar.
  zondag 13 maart 2011 @ 01:17:50 #280
8898 Darklight
The Truth Will Set You Free
pi_94028938
TOKYO (Nikkei)--The Nuclear and Industrial Safety Agency (NISA) said Saturday afternoon the explosion at the Fukushima No. 1 nuclear plant could only have been caused by a meltdown of the reactor core.

The same day, Tokyo Electric Power Co. (9501), which runs the plant, began to flood the damaged reactor with seawater to cool it down, resorting to measures that could rust the reactor and force the utility to scrap it.

Cesium and iodine, by-products of nuclear fission, were detected around the plant, which would make the explosion the worst accident in the roughly 50-year history of Japanese nuclear power generation.

http://e.nikkei.com/e/fr/tnks/Nni20110312D12JFF03.htm
pi_94028988
Dit nieuws steeds volgend vind ik dat het er steeds minder hoopvol uit begint te zien. Vanmiddag was er toch niet zoveel aan de hand, tussen haakjes dan? Nu ineens meerdere reactoren enz.
Ik moet wel zeggen dat ik CNN in mijn linkeroor hoor, wat zeggen andere bronnen?
geen goud zonder schuim
  Moderator zondag 13 maart 2011 @ 01:18:54 #282
236264 crew  capricia
pi_94029001
quote:
Op zondag 13 maart 2011 01:17 schreef raistlin6 het volgende:

[..]

Tuurlijk wel, zij zijn degenen die met de persinformatie komt, vervolgens kun je dat betwijfelen, maar dat ze het melden, kan best in een nieuwsbericht. Ik ben hier geen nieuwsbericht aan het schrijven, hier zit ik gewoon als user.
Ik zou zeggen: lees je eens in in je bron..lol.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zondag 13 maart 2011 @ 01:19:09 #283
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_94029014
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 01:10 schreef capricia het volgende:

[..]

Vraag me trouwens af waar dat radioactieve water blijft...
In het reactorvat. Via het water, de wand van het vat en het beton er omheen kan er best veel warmte weg. Als dat niet genoeg is, kunnen ze druk laten ontsnappen. Het wegkoken van water trekt een hoop warmte weg, maar ondanks filters komt er dan wel wat straling vrij.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  † In Memoriam † zondag 13 maart 2011 @ 01:19:36 #284
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_94029038
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 01:15 schreef raistlin6 het volgende:

[..]

Weet je wat het is... Als het veel enstiger is dan "het gebouw is ontploft maar de reactor is intact" dan bestaat er een kans dat we dat niet direct te horen krijgen.

Ik ben tenminst vrij sceptisch.
  zondag 13 maart 2011 @ 01:19:55 #285
69315 raistlin6
pi_94029054
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 01:18 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik zou zeggen: lees je eens in in je bron..lol.
Zucht. Zoals ik zei voor de nieuwsberichten gebruik ik alleen door IAEA en / of Reuters bevestigde informatie.
Hier ben ik net als jij gewoon een user, jij quote cnn ik quote Tepco, beide niet superbetrouwbaar, maar wel interessant.
  zondag 13 maart 2011 @ 01:21:32 #286
69315 raistlin6
pi_94029125
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 01:19 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Weet je wat het is... Als het veel enstiger is dan "het gebouw is ontploft maar de reactor is intact" dan bestaat er een kans dat we dat niet direct te horen krijgen.

Ik ben tenminst vrij sceptisch.
True, het zou ook best kunnen, alleen als ik het goed heb, dat zou ik even op moeten zoeken is die quote die je nu noemt wel bevestigt door IAEA. Ik ga even checken *O*
  zondag 13 maart 2011 @ 01:21:40 #287
pi_94029127
quote:
7s.gif Op zondag 13 maart 2011 01:17 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Ze zijn bang dat als de brandstofstaven gaan smelten, de meltdown. Dat de brandstof weg smelt rondom de regelstaven. Die regelstaven zorgen er normaliter voor dat de reactie niet uit de hand loopt, dat wil dus zeggen een kettingsreactie die een steeds grotere omvang aanneemt. Normaliter wordt de kettingreactie zo gebalanceerd dat deze precies van dezelfde omvang blijft. Als nu de brandstof rondom de regelstaven wegsmelt kunnen de regelstaven hun werk niet meer doen en dus wordt nu uit voorzorg het boorzuur toegevoegd om te dienen als nieuwe 'regelstaaf', die ook blijft werken in het geval van een meltdown. Zo zit het volgens mij in elkaar.
Als de brandstof aan elkaar smelt krijg je geen nieuwe ketting reactie. Voor een kettingreactie heb je een moderator nodig (in dit geval water) dat neutronen af remt.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_94029132
Zei die gast op CNN nou dat het Atoomagenschap meer verteld dan de Japanners zelf?
geen goud zonder schuim
pi_94029141
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 01:19 schreef raistlin6 het volgende:

[..]

Zucht. Zoals ik zei voor de nieuwsberichten gebruik ik alleen door IAEA en / of Reuters bevestigde informatie.
Hier ben ik net als jij gewoon een user, jij quote cnn ik quote Tepco, beide niet superbetrouwbaar, maar wel interessant.
je zult ook niet echt een andere keuze hebben vrees ik. Dus los je dat op doot erbij te melden dat Tepco in het verleden ook al feiten heeft verdraaid en dat de info mogelijk niet geheel naar waarheid is... toch?
  Moderator zondag 13 maart 2011 @ 01:22:01 #290
236264 crew  capricia
pi_94029147
quote:
Op zondag 13 maart 2011 01:19 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

In het reactorvat. Via het water, de wand van het vat en het beton er omheen kan er best veel warmte weg. Als dat niet genoeg is, kunnen ze druk laten ontsnappen. Het wegkoken van water trekt een hoop warmte weg, maar ondanks filters komt er dan wel wat straling vrij.
Dus het wordt nu een zoutfabriek? :)
There is a name for it:
We call them Poor"
  zondag 13 maart 2011 @ 01:23:09 #291
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_94029217
Een interessant (informeel) interview met een Amerikaanse nucleair ingenieur over hoe een kernreactor werkt en wat er mis is gegaan op Skepchick.

Edit: helaas te lang om te pasten. :(
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  zondag 13 maart 2011 @ 01:24:27 #292
69315 raistlin6
pi_94029285
IAEA told that nuclear plant blast happened outside primary containment vessel

Deze is bevestigd door IAEA volgens Reuters.
pi_94029302
Another reactor at Fukushima nuke plant loses cooling functions

TOKYO, March 13, Kyodo

Tokyo Electric Power Co. said Sunday another reactor of its quake-hit Fukushima nuclear power plants had lost its cooling functions, while at least 15 people at a nearby hospital were found to have been exposed to radioactivity.

The utility supplier notified the government early Sunday morning that the No. 3 reactor at the No. 1 Fukushima plant had lost the ability to cool the reactor core. The reactor is now in the process of releasing radioactive steam, according to top government spokesman Yukio Edano.

It was the sixth reactor overall at the Fukushima No. 1 and No. 2 plants to undergo cooling failure since the massive earthquake and ensuing tsunami struck Japan on Friday.

The disaster raised fears over radioactive leaks from the plants after cooling systems there were hampered, most seriously at the No. 1 reactor.

An explosion Saturday at the No. 1 plant blew away the roof and the walls of the building housing the No. 1 reactor's container.

The government and nuclear authorities said there was no damage to the steel container housing the troubled No. 1 reactor, noting that the blast occurred as vapor from the container turned into hydrogen and mixed with outside oxygen.

Tokyo Electric Power has begun new cooling operations to fill the reactor with sea water and pour in boric acid to prevent an occurrence of criticality. Chief Cabinet Secretary Edano said in a press conference Sunday morning that there had been no major changes in the results of monitoring radioactivity near the No. 1 reactor.

Following the explosion, the authorities expanded from 10 kilometers to 20 km the radius of the evacuation area for residents living in the vicinity of the Fukushima plants.

The Fukushima prefectural government said Saturday that three people had their clothes contaminated with radioactive substances while fleeing from the No. 1 nuclear plant.

The Fire and Disaster Management Agency said Sunday that 15 people were found to have been contaminated at a hospital located within 10 km from the No. 1 reactor. Edano said there was a possibility that nine people who fled on a bus had been exposed to radioactivity.
geen goud zonder schuim
pi_94029323
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 01:22 schreef capricia het volgende:

[..]

Dus het wordt nu een zoutfabriek? :)
levert het tenminste nog iets op.. :')
  Moderator zondag 13 maart 2011 @ 01:25:58 #295
236264 crew  capricia
pi_94029359
quote:
Op zondag 13 maart 2011 01:19 schreef raistlin6 het volgende:

[..]

Je weet dat tepco over dezelfde plants veligheidsrapporten vervalst heeft, en ongelukken verdoezelt?
Lijkt me niet echt een goede bron..maar ga je gang hoor, weet maar zeker dat er geen meltdown aan de gang is op basis van dit soort info.

Ik weet het gewoon niet, eigenlijk. Dus misschien heb je gelijk. Maar je bron sucks.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zondag 13 maart 2011 @ 01:26:09 #296
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_94029365
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 01:16 schreef capricia het volgende:

[..]

Dat je tepco hier als bron aanvoert dat er niets aan de hand is, en alles onder controle... Dat bedrijf is bewezen niet helemaal zuiver.
Kerncentrales bouwen op breuklijnen is denk ik niet zo slim. En als ze dan ook 40 jaar oud zijn en geen gescheiden primair en secundair koelsysteem hebben is erg bedenkelijk. Maar een echt alternatief voor kernenergie is er nog niet.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_94029367
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 01:21 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Als de brandstof aan elkaar smelt krijg je geen nieuwe ketting reactie. Voor een kettingreactie heb je een moderator nodig (in dit geval water) dat neutronen af remt.
Volgens mij regelt de moderator alleen het afremmen van de neutronen zodat ze voor een nieuwe kernsplitsing kunnen zorgen, de regelstaven regelen de kettingreactie.
  zondag 13 maart 2011 @ 01:27:20 #298
69315 raistlin6
pi_94029419
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 01:25 schreef capricia het volgende:

[..]

Je weet dat tepco over dezelfde plants veligheidsrapporten vervalst heeft, en ongelukken verdoezelt?
Lijkt me niet echt een goede bron..maar ga je gang hoor, weet maar zeker dat er geen meltdown aan de gang is op basis van dit soort info.

Ik weet het gewoon niet, eigenlijk. Dus misschien heb je gelijk. Maar je bron sucks.
True, en de jouwe ook. Maar mijn bron voor de nieuwsberichten suckt niet. Dat vind ik wel belangrijk om duidelijk te hebben.

Deze nu net op Reuters:

The damaged roof of reactor number No. 1 at the Fukushima Daiichi nuclear plant after an explosion that blew off the upper part of the structure is seen in this handout photo released by Tokyo Electric Power Company (TEPCO) in Fukushima Prefecture, northeastern Japan, March 12, 2011. REUTERS/TEPCO/Handout
pi_94029477
The Fire and Disaster Management Agency said Sunday that 15 people were found to have been contaminated at a hospital located within 10 km from the No. 1 reactor. Edano said there was a possibility that nine people who fled on a bus had been exposed to radioactivity.

Zou hier graag wat meer van willen weten
geen goud zonder schuim
  zondag 13 maart 2011 @ 01:29:43 #300
pi_94029490
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 01:26 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Volgens mij regelt de moderator alleen het afremmen van de neutronen zodat ze voor een nieuwe kernsplitsing kunnen zorgen, de regelstaven regelen de kettingreactie.
De regelstaven regelen de snelheid van de kettingreactie en kunnen hem stoppen. Maar zonder moderator (water) krijg je helemaal geen ketting reactie. Te snelle neutronen werken niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')