Zuur tegen de reactie an sich.quote:Op zondag 13 maart 2011 01:06 schreef superworm het volgende:
[..]
Ah dus dat zuur is tegen de hitte oid? Of de straling? Of wat?
Niemand zegt dat er een meltdown aan de gang is. Jee, het is hier geen welles/nietes spelletje.quote:Op zondag 13 maart 2011 01:10 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
De IAEA zit er nu bovenop, maar goed ik kan je met cijfers en bronnen en logica toch niet overtuigen dat er waarschijnlijk geen meltdown aan de gang is, dus ik geef dat dan ook op.:)
Dat klinkt niet echt hoopgevend!quote:Op zondag 13 maart 2011 01:05 schreef superworm het volgende:
Het wordt nu op CNN uitgelegd. Zeewater wordt gebruikt maar kan niet constant worden vernieuwd omdat het gebruikte water hoog radioactief is. Het idee lijkt volgens z'n plaatje om er zoveel mogelijk water in te doen en dat af te sluiten. Als dat en het ventileren niet werkt komt het vanzelf tot ontploffing me dunkt.
Maar wat van dat ik zeg betwijfel je dan? (overigens gebruik ik niet zomaar dingen van TEPCO, ik wil het dan eerst bevestigd hebben door de IAEA en/of Reuters voor ik het op de fp gebruik.quote:Op zondag 13 maart 2011 01:13 schreef capricia het volgende:
[..]
Niemand zegt dat er een meltdown aan de gang is. Jee, het is hier geen welles/nietes spelletje.
Ik zeg enkel dat we eigenlijk verdomd weinig weten.
En dat ik een veroordeeld en liegend bedrijf zelf niet snel als bron zal nemen voor een nieuwsbericht op fok.
Dat je tepco hier als bron aanvoert dat er niets aan de hand is, en alles onder controle... Dat bedrijf is bewezen niet helemaal zuiver.quote:Op zondag 13 maart 2011 01:15 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
Maar wat van dat ik zeg betwijfel je dan? (overigens gebruik ik niet zomaar dingen van TEPCO, ik wil het dan eerst bevestigd hebben door de IAEA en/of Reuters voor ik het op de fp gebruik.
aanwijzen bedoel je?quote:Op zondag 13 maart 2011 01:10 schreef Megumi het volgende:
Het lijkt voornamelijk voor de rest van de wereld het atoomgebeuren wat een ramp wordt. En 150000 arme donders die hun leven opgeven zullen ze in Japan niet vinden zoals in de voormalige USSR.
Tuurlijk wel, zij zijn degenen die met de persinformatie komt, vervolgens kun je dat betwijfelen, maar dat ze het melden, kan best in een nieuwsbericht. Ik ben hier geen nieuwsbericht aan het schrijven, hier zit ik gewoon als user.quote:Op zondag 13 maart 2011 01:16 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat je tepco hier als bron aanvoert. Dat is niet helemaal zuiver.
Ze zijn bang dat als de brandstofstaven gaan smelten, de meltdown. Dat de brandstof weg smelt rondom de regelstaven. Die regelstaven zorgen er normaliter voor dat de reactie niet uit de hand loopt, dat wil dus zeggen een kettingsreactie die een steeds grotere omvang aanneemt. Normaliter wordt de kettingreactie zo gebalanceerd dat deze precies van dezelfde omvang blijft. Als nu de brandstof rondom de regelstaven wegsmelt kunnen de regelstaven hun werk niet meer doen en dus wordt nu uit voorzorg het boorzuur toegevoegd om te dienen als nieuwe 'regelstaaf', die ook blijft werken in het geval van een meltdown. Zo zit het volgens mij in elkaar.quote:Op zondag 13 maart 2011 01:09 schreef NorthernStar het volgende:
De neutronen veroorzaken de kernreactie. Het is om die te dempen. Minder reactie > minder hitte.
Ik zou zeggen: lees je eens in in je bron..lol.quote:Op zondag 13 maart 2011 01:17 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
Tuurlijk wel, zij zijn degenen die met de persinformatie komt, vervolgens kun je dat betwijfelen, maar dat ze het melden, kan best in een nieuwsbericht. Ik ben hier geen nieuwsbericht aan het schrijven, hier zit ik gewoon als user.
In het reactorvat. Via het water, de wand van het vat en het beton er omheen kan er best veel warmte weg. Als dat niet genoeg is, kunnen ze druk laten ontsnappen. Het wegkoken van water trekt een hoop warmte weg, maar ondanks filters komt er dan wel wat straling vrij.quote:Op zondag 13 maart 2011 01:10 schreef capricia het volgende:
[..]
Vraag me trouwens af waar dat radioactieve water blijft...
Weet je wat het is... Als het veel enstiger is dan "het gebouw is ontploft maar de reactor is intact" dan bestaat er een kans dat we dat niet direct te horen krijgen.quote:Op zondag 13 maart 2011 01:15 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
Maar wat van dat ik zeg betwijfel je dan? (overigens gebruik ik niet zomaar dingen van TEPCO, ik wil het dan eerst bevestigd hebben door de IAEA en/of Reuters voor ik het op de fp gebruik.
Zucht. Zoals ik zei voor de nieuwsberichten gebruik ik alleen door IAEA en / of Reuters bevestigde informatie.quote:Op zondag 13 maart 2011 01:18 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik zou zeggen: lees je eens in in je bron..lol.
True, het zou ook best kunnen, alleen als ik het goed heb, dat zou ik even op moeten zoeken is die quote die je nu noemt wel bevestigt door IAEA. Ik ga even checkenquote:Op zondag 13 maart 2011 01:19 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Weet je wat het is... Als het veel enstiger is dan "het gebouw is ontploft maar de reactor is intact" dan bestaat er een kans dat we dat niet direct te horen krijgen.
Ik ben tenminst vrij sceptisch.
Als de brandstof aan elkaar smelt krijg je geen nieuwe ketting reactie. Voor een kettingreactie heb je een moderator nodig (in dit geval water) dat neutronen af remt.quote:Op zondag 13 maart 2011 01:17 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ze zijn bang dat als de brandstofstaven gaan smelten, de meltdown. Dat de brandstof weg smelt rondom de regelstaven. Die regelstaven zorgen er normaliter voor dat de reactie niet uit de hand loopt, dat wil dus zeggen een kettingsreactie die een steeds grotere omvang aanneemt. Normaliter wordt de kettingreactie zo gebalanceerd dat deze precies van dezelfde omvang blijft. Als nu de brandstof rondom de regelstaven wegsmelt kunnen de regelstaven hun werk niet meer doen en dus wordt nu uit voorzorg het boorzuur toegevoegd om te dienen als nieuwe 'regelstaaf', die ook blijft werken in het geval van een meltdown. Zo zit het volgens mij in elkaar.
je zult ook niet echt een andere keuze hebben vrees ik. Dus los je dat op doot erbij te melden dat Tepco in het verleden ook al feiten heeft verdraaid en dat de info mogelijk niet geheel naar waarheid is... toch?quote:Op zondag 13 maart 2011 01:19 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
Zucht. Zoals ik zei voor de nieuwsberichten gebruik ik alleen door IAEA en / of Reuters bevestigde informatie.
Hier ben ik net als jij gewoon een user, jij quote cnn ik quote Tepco, beide niet superbetrouwbaar, maar wel interessant.
Dus het wordt nu een zoutfabriek?quote:Op zondag 13 maart 2011 01:19 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
In het reactorvat. Via het water, de wand van het vat en het beton er omheen kan er best veel warmte weg. Als dat niet genoeg is, kunnen ze druk laten ontsnappen. Het wegkoken van water trekt een hoop warmte weg, maar ondanks filters komt er dan wel wat straling vrij.
Je weet dat tepco over dezelfde plants veligheidsrapporten vervalst heeft, en ongelukken verdoezelt?quote:Op zondag 13 maart 2011 01:19 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
Zucht. Zoals ik zei voor de nieuwsberichten gebruik ik alleen door IAEA en / of Reuters bevestigde informatie.
Hier ben ik net als jij gewoon een user, jij quote cnn ik quote Tepco, beide niet superbetrouwbaar, maar wel interessant.
Kerncentrales bouwen op breuklijnen is denk ik niet zo slim. En als ze dan ook 40 jaar oud zijn en geen gescheiden primair en secundair koelsysteem hebben is erg bedenkelijk. Maar een echt alternatief voor kernenergie is er nog niet.quote:Op zondag 13 maart 2011 01:16 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat je tepco hier als bron aanvoert dat er niets aan de hand is, en alles onder controle... Dat bedrijf is bewezen niet helemaal zuiver.
Volgens mij regelt de moderator alleen het afremmen van de neutronen zodat ze voor een nieuwe kernsplitsing kunnen zorgen, de regelstaven regelen de kettingreactie.quote:Op zondag 13 maart 2011 01:21 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Als de brandstof aan elkaar smelt krijg je geen nieuwe ketting reactie. Voor een kettingreactie heb je een moderator nodig (in dit geval water) dat neutronen af remt.
True, en de jouwe ook. Maar mijn bron voor de nieuwsberichten suckt niet. Dat vind ik wel belangrijk om duidelijk te hebben.quote:Op zondag 13 maart 2011 01:25 schreef capricia het volgende:
[..]
Je weet dat tepco over dezelfde plants veligheidsrapporten vervalst heeft, en ongelukken verdoezelt?
Lijkt me niet echt een goede bron..maar ga je gang hoor, weet maar zeker dat er geen meltdown aan de gang is op basis van dit soort info.
Ik weet het gewoon niet, eigenlijk. Dus misschien heb je gelijk. Maar je bron sucks.
De regelstaven regelen de snelheid van de kettingreactie en kunnen hem stoppen. Maar zonder moderator (water) krijg je helemaal geen ketting reactie. Te snelle neutronen werken niet.quote:Op zondag 13 maart 2011 01:26 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Volgens mij regelt de moderator alleen het afremmen van de neutronen zodat ze voor een nieuwe kernsplitsing kunnen zorgen, de regelstaven regelen de kettingreactie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |