Ja, dan mogen jullie wel 70 procent van de bevolking zijn, maar terwijl jullie oorlog voeren met elkaar in het Zuiden zijn de Koerden daadwerkelijk bezig met iets opbouwen.quote:Op zondag 13 maart 2011 02:24 schreef Baghdaddy het volgende:
[..]
"achterlijke Arabieren", rot toch op met je ongefundeerde bullshit. Het land waar je vandaan komt bestaat uit 70 procent Arabieren of Arabisch-sprekende. Deal with it.
Er is dan ook geen bom in het noorden gevallen, met als gevolg dat opbouw wat sneller (veel sneller gaat). Heb je het zuiden ooit gezien trouwens? Basra bijvoorbeeld groeit supersnel.quote:Op zondag 13 maart 2011 12:58 schreef Goodluck_Charm het volgende:
[..]
Ja, dan mogen jullie wel 70 procent van de bevolking zijn, maar terwijl jullie oorlog voeren met elkaar in het Zuiden zijn de Koerden daadwerkelijk bezig met iets opbouwen.
Deal with it
In Turkije kunnen Arabieren en Turken het beter met elkaar vinden dan Turken en Koerden.quote:Op zondag 13 maart 2011 13:38 schreef Baghdaddy het volgende:
Maar, door die haat (of wat het ook is) tegen Arabieren onder andere mag ik zulke types totaal niet.
En dat vraag je aan mij? Vraag eens aan een willekeurige turk waarom hij Koerden haat. Anyway, vaak weten ze volgens mij niet dat ik uit Irak kom. De vraag is namelijk altijd of ik Turks ben, en als antwoord krijgen ze dat ik Koerd benquote:Op zondag 13 maart 2011 14:39 schreef Landysh het volgende:
Ik vind je verhaal maar vaag klinken, Goodluck_Charm. Waarom zou een Turk een Koerd haten zonder reden? De meeste Turken in mijn omgeving haten Koerden helemaal niet, en om eerlijk te zijn kunnen de Koerden uit Iraq de Turken al helemaal niks schelen. Koerden uit Iraq zijn voor de Turken net zo 'vreemd' als de Arabieren uit Iraq. We hebben er niks mee maar haten ze zeker niet.
Anyway, ik ben zelf Turks en ook ik heb een paar Koerden in de familie. Verder hebben mijn ouders veel Koerdische vrienden. Prima mensen en ik heb totaal geen problemen met ze. Maar misschien omdat het geassimileerde Koerden zijn? Ik merk wel dat er verschil zit tussen Koerden uit het Zuid-Oosten van Turkije (Sirnak, Hakkari, Mardin, Diyarbakir etc.) en de Koerden uit Erzurum, Erzincan en Antep bijvoorbeeld.
Is ze Turks? Arabisch? Of gemixt Turks/Arabisch?quote:Op zondag 13 maart 2011 15:06 schreef Baghdaddy het volgende:
Dat weet ik, mijn vriendin kwam uit Hatay
En wanneer je zegt dat je Koerdisch bent beginnen ze je meteen te haten? Vaag hoor.quote:Op zondag 13 maart 2011 15:21 schreef Goodluck_Charm het volgende:
[..]
En dat vraag je aan mij? Vraag eens aan een willekeurige turk waarom hij Koerden haat. Anyway, vaak weten ze volgens mij niet dat ik uit Irak kom. De vraag is namelijk altijd of ik Turks ben, en als antwoord krijgen ze dat ik Koerd ben
JAquote:Op zondag 13 maart 2011 17:01 schreef Landysh het volgende:
[..]
En wanneer je zegt dat je Koerdisch bent beginnen ze je meteen te haten? Vaag hoor.
Ze was inderdaad gemixt en Alevi.quote:Op zondag 13 maart 2011 17:00 schreef Landysh het volgende:
[..]
Is ze Turks? Arabisch? Of gemixt Turks/Arabisch?
Wellicht in bepaalde oostelijke gebieden van Turkije, maar ik kan je vertellen dat in het westen van Turkije zowel de Koerden en als de Arabieren niet geliefd zijn. Andersom zie ik dat opvallend veel Turken uit het oosten niets moeten hebben van Grieken terwijl het westen daar veel toleranter tegenover staat. Als je landsgrenzen wegdenkt kun je maar één conclusie trekken: hoe verder bepaalde bevolkingsgroepen van elkaar afliggen, hoe minder binding ze met elkaar hebben.quote:Op zondag 13 maart 2011 14:49 schreef Landysh het volgende:
In Turkije kunnen Arabieren en Turken het beter met elkaar vinden dan Turken en Koerden.
Ik kom uit het Zuiden, niet uit het Oosten. En ik ken genoeg mensen uit het Westen van Turkije, ik heb er zelfs familie wonen. Maar nog nooit heb ik ze horen klagen over Arabieren. Sowieso wonen er amper Arabieren in het Westen van Turkije.quote:Op zondag 13 maart 2011 20:02 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Wellicht in bepaalde oostelijke gebieden van Turkije, maar ik kan je vertellen dat in het westen van Turkije zowel de Koerden en als de Arabieren niet geliefd zijn. Andersom zie ik dat opvallend veel Turken uit het oosten niets moeten hebben van Grieken terwijl het westen daar veel toleranter tegenover staat. Als je landsgrenzen wegdenkt kun je maar één conclusie trekken: hoe verder bepaalde bevolkingsgroepen van elkaar afliggen, hoe minder binding ze met elkaar hebben.
Wie is er hier aan het bashen?quote:Op maandag 14 maart 2011 12:59 schreef kanovinnie het volgende:
Gebash op koerden is hier niet toegestaan. Doe je dit wel, krijg je een note.
Doet dit geen lampje branden?quote:Op maandag 14 maart 2011 08:00 schreef Landysh het volgende:
En wat een conclusie zeg, alsof er geen Koerden in het Westen van Turkije wonen. De migratie van Koerden uit het Oosten naar het Westen is juist de reden waarom het niet altijd goed gaat tussen de Turken en Koerden. Die Koerden (en dan heb ik het over die uit Hakkari, Sirnak, Van etc.) hebben simpelweg een hele andere cultuur dan wij.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |