HLN is Belgische tabloidquote:
quote:Op zaterdag 12 maart 2011 13:06 schreef JortK het volgende:
Ze meten nu 1051 <insert eenheid> aan straling
Dat getal heb ik eerder langs zien komen, was dat niet 1051 µS? Dat is gelijk aan 1,051 mS, en dus minder dan de 2 mS die hier eerder genoemd werd.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 13:06 schreef JortK het volgende:
Dat is dus meer dan die 2 die zojuist werd genoemd
De golven bleken hoger dan gedacht en de rotzooi die mee kwam lijken de backups te hebben kapot gemaakt.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 13:02 schreef JortK het volgende:
Ziek. Ze hebben dus backup koelsystemen alleen die zijn niet aangegaan.
Waar hoorde je dat?quote:Op zaterdag 12 maart 2011 13:07 schreef JortK het volgende:
Ze vinden nu gewoon op plekken 400 doden tegelijk.
Dat hoop ik niet. 1051 Sieverts zou wel heel veel straling zijn.quote:
Oh kijk. Dan heb ik niets gezegd.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 13:08 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Dat getal heb ik eerder langs zien komen, was dat niet 1052 µS? Dat is gelijk aan 1,052 mS, en dus minder dan de 2 mS die hier eerder genoemd werd.
1000mS is ook nog niet zo ernstig.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 13:08 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Dat getal heb ik eerder langs zien komen, was dat niet 1052 µS? Dat is gelijk aan 1,052 mS, en dus minder dan de 2 mS die hier eerder genoemd werd.
http://en.wikipedia.org/wiki/Sievert ja dus.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 13:07 schreef JortK het volgende:
[..]
Dat kan. Ik kon het niet helemaal goed verstaan.
Niet Curies?quote:Op zaterdag 12 maart 2011 13:07 schreef JortK het volgende:
[..]
Dat kan. Ik kon het niet helemaal goed verstaan.
dat was een herhalingquote:
Pff, daar heb ik helemaal geen verstand van, had het in een vorig topic gelezen, heb de wiki link er nu bij gezet, voor de mensen die het (willen) snappen.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 13:08 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Dat hoop ik niet. 1051 Sieverts zou wel heel veel straling zijn.Ik denk dat het milliSieverts zijn. 1,051 Sievert dus.
Fuck! Buiten dat het sowieso vreselijk nieuws zou zijn als we nu met die getallen gaan praten lijkt het me ook vreselijk voor de mensen die die plekken vinden.quote:
Als je een blast van 1000 Sieverts krijgt, lijkt me de kans dat je uberhaupt nog lang leeft klein.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 13:08 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Dat hoop ik niet. 1051 Sieverts zou wel heel veel straling zijn.Ik denk dat het milliSieverts zijn. 1,051 Sievert dus.
Luister ik zal het nog een keer uitleggen, misschien dat je dan de belangrijkheid snapt: Cesium is een bijproduct bij een nucleaire reactie wat alleen gevormd wordt als de kernstaven niet meer gekoeld worden (al het koelwater is weg) en zodanig warm worden dat zij gaan smelten. Ook al hebben weinig van dit element aangetroffen, er is dus sprake van kernsmelting.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 13:02 schreef eleusis het volgende:
[..]
Volgens mij is nu ook het binnenste containment vessel van unit 1 nog niet gecompromitteerd. Wat gisteren aangetroffen is in de omgeving, zal het gevolg geweest zijn van gecontroleerde uitlaat om de druk te verlagen.
De kans is natuurlijk groot dat als men straks gaat opruimen het dodental met zoveel tegelijk omhoog gaat.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 13:10 schreef Black_Ninja het volgende:
[..]
Fuck! Buiten dat het sowieso vreselijk nieuws zou zijn als we nu met die getallen gaan praten lijkt het me ook vreselijk voor de mensen die die plekken vinden.
Sterkte voor iedereen daar maar dat was al gezegd
Hmm... hoe schrijf ik een artikel? Ga naar Wikipedia, copy/paste en pas wat woordjes aan. Klaar.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 13:05 schreef hondenfokker het volgende:
RADIOACTIEVE BESMETTING NA EXPLOSIE IN JAPANSE KERNCENTRALE
Bij een meltdown wordt de reactorkern door verlies van de koeling zo heet, dat de regelmechanismen kapot gaan en daardoor de kettingreactie niet meer in de hand kan worden gehouden. Daardoor blijft, wanneer de kritische massa is bereikt, de temperatuur van de reactor potentieel toenemen, en smelt hij langzaam de grond in. Een enorme radioactieve besmetting van het milieu is dan een waarschijnlijk gevolg.
...
HLN
quote:Bij een kernsmelting wordt de reactorkern door verlies van de koeling zo heet, dat de regelmechanismen kapot gaan en daardoor de kettingreactie niet meer in de hand gehouden kan worden. Daardoor blijft, wanneer de kritische massa is bereikt, de temperatuur van de reactor potentieel toenemen, en smelt hij zich langzaam de grond in. Een enorme radioactieve besmetting van het milieu is een waarschijnlijk gevolg.
Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Kernsmelting
Ja ik zie het al gebeuren dat een NOS verslaggever aan het tellen is...quote:
Dat had je al gezegd ja, waarvoor dank. Maar daar ging het hier toch niet over? De vraag was of er nog containment was. Ik denk van wel.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 13:11 schreef SemperSenseo het volgende:
Luister ik zal het nog een keer uitleggen, misschien dat je dan de belangrijkheid snapt: Cesium
Bullshit, er is duidelijk een flinke drukgolf waarneembaar en stukken die omhoogvliegen.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 13:01 schreef wdn het volgende:
Explosie was het instorten van de muren van een gebouw en had niks met de problemen met het koelen te maken.
Ja natuurlijk blijft dit niet bij de 1300 doden die bijv. The Guardian nu meldt.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 13:11 schreef JortK het volgende:
[..]
De kans is natuurlijk groot dat als men straks gaat opruimen het dodental met zoveel tegelijk omhoog gaat.
Daarnaast heeft TEPCO nou niet echt de reputatie om een eerlijk verhaal te vertellen, het is maar afwachten hoe het met de kerncentrale afloopt.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 13:11 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
Luister ik zal het nog een keer uitleggen, misschien dat je dan de belangrijkheid snapt: Cesium is een bijproduct bij een nucleaire reactie wat alleen gevormd wordt als de kernstaven niet meer gekoeld worden (al het koelwater is weg) en zodanig warm worden dat zij gaan smelten. Ook al hebben weinig van dit element aangetroffen, er is dus sprake van kernsmelting.
Mogelijk is de kernsmelting beperkt, maar het is in ieder geval een zeer zeer ernstige situatie, vergelijkbaar met de Three Mile Island ongeluk in de VS! Het voorval sneeuwt nu alleen een beetje onder door de ramp die nog veel meer ernstiger is.
Oh dus die man die dat net vertelde bij NHK liegt?quote:Op zaterdag 12 maart 2011 13:12 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Bullshit, er is duidelijk een flinke drukgolf waarneembaar en stukken die omhoogvliegen.
Ik zie de Nederlandse media daar nog best voor aan ook. Wat dat betreft kom ik er meer en meer achter wat voor brakke nieuwsberichtgeving wij hier in Nederland hebbenquote:Op zaterdag 12 maart 2011 13:11 schreef wdn het volgende:
[..]
Ja ik zie het al gebeuren dat een NOS verslaggever aan het tellen is...
400+400+400+400 en dat NHK dan 4x dezelfde bedoeld
quote:Op zaterdag 12 maart 2011 13:13 schreef wdn het volgende:
[..]
Oh dus die man die dat net vertelde bij NHK liegt?
Dat kost hem zijn baan want hij was de verantwoordelijke voor het overbrengen van informatie over de installatie
http://en.wikipedia.org/wiki/Tepcoquote:On August 29, 2002, the government of Japan revealed that TEPCO was guilty of false reporting in routine governmental inspection of its nuclear plants and systematic concealment of plant safety incidents. All seventeen of its boiling-water reactors were shut down for inspection as a result. TEPCO's president, Nobuya Minami, was later forced to resign, and the utility "eventually admitted to two hundred occasions over more than two decades between 1977 and 2002, involving the submission of false technical data to authorities".[3] Upon taking over leadership responsibilities, TEPCO's new president issued a public commitment that the company would take all the countermeasures necessary to prevent fraud and restore the nation's confidence. By the end of 2005, generation at suspended plants had been restarted, with government approval.
In 2007, however, the company announced to the public that an internal investigation had revealed a large number of unreported incidents. These included an unexpected unit criticality in 1978 and additional systematic false reporting, which hadn't been uncovered during the 2002 inquiry. Along with scandals at other Japanese electric companies, this failure to ensure corporate compliance resulted in strong public criticism of Japan's electric power industry and the nation's nuclear energy policy. Again the company made no effort to identify those responsible.
Ja en dan ga je je afvragen of ze bij vorige berichtgevingen er ook zo veel langs zaten.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 13:13 schreef Black_Ninja het volgende:
[..]
Ik zie de Nederlandse media daar nog best voor aan ook. Wat dat betreft kom ik er meer en meer achter wat voor brakke nieuwsberichtgeving wij hier in Nederland hebben
Was absoluut een explosie idd, dit was niet een instorting, je zag eerst een "blastwave" op dat filmpje en daarna stortte de boel in. Je hebt gewoon gelijk. Jammer genoeg.....quote:Op zaterdag 12 maart 2011 13:12 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Bullshit, er is duidelijk een flinke drukgolf waarneembaar en stukken die omhoogvliegen.
Thanx!quote:Op zaterdag 12 maart 2011 13:11 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Is verouderd: http://nl.wikipedia.org/wiki/Curie_(eenheid)
Gezellige tokoquote:Op zaterdag 12 maart 2011 13:14 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Tepco
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Er is al eerder kritiek geweest idd. Vooral sinds de opstanden in het MO hebben veel mensen serieuze vraagtekens over de NOS.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 13:14 schreef wdn het volgende:
[..]
Ja en dan ga je je afvragen of ze bij vorige berichtgevingen er ook zo veel langs zaten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
quote:Op zaterdag 12 maart 2011 13:17 schreef YazooW het volgende:
Mogen er al grappen gemaakt worden of is het nog te vroeg?Laat het dan in ieder geval grappig zijnSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |