Omdat ze voor iedere reactor een apart gebouw hebben misschien?quote:Op zaterdag 12 maart 2011 10:36 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Waarom zouden er 4 reactor gebouwen naast elkaar staan?
Dit. Elke reactor heeft z'n eigen containment building.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 10:39 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Omdat ze voor iedere reactor een apart gebouw hebben misschien?
Misschien een POLL? Welke foto's en filmpjes moeten weg?quote:Op zaterdag 12 maart 2011 10:37 schreef Document1 het volgende:
Ik vind hem onduidelijk en achterhaald, vooral op mobiel is het een lastige OP.
[..]
Foto's verkleinen en naast elkaar plaatsen + eventueel klikbaar om te vergroten.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 10:37 schreef Document1 het volgende:
Ik vind hem onduidelijk en achterhaald, vooral op mobiel is het een lastige OP.
[..]
Dat ben ik wel met je eens ja. Overigens... 1000 doden? Volgens mij worden dat er nog wel meer met die 88.000 vermisten. Of zijn die allemaal verstoppertje aan het spelen?quote:Op zaterdag 12 maart 2011 10:37 schreef Black_Ninja het volgende:
[..]
Dit was een aardbeving die slechts eens in de 100 jaar of minder voorkomt. Daar kan je je niet op voorbereiden. Maar voor een land als Japan is het heeeeel moeilijk om andere bronnen te gebruiken. En daarnaast, zo'n beetje elk ander land ter wereld zou zo'n beetje vergaan zijn bij een aardbeving als deze en in japan hebben ze "slechts" 1000 doden en 2 kerncentrales waar mogelijk problemen gaan komen.
1000 doden tot nu toe...quote:Op zaterdag 12 maart 2011 10:37 schreef Black_Ninja het volgende:
[..]
Dit was een aardbeving die slechts eens in de 100 jaar of minder voorkomt. Daar kan je je niet op voorbereiden. Maar voor een land als Japan is het heeeeel moeilijk om andere bronnen te gebruiken. En daarnaast, zo'n beetje elk ander land ter wereld zou zo'n beetje vergaan zijn bij een aardbeving als deze en in japan hebben ze "slechts" 1000 doden en 2 kerncentrales waar mogelijk problemen gaan komen.
Mischien kunnen die tsunami-voorspellingen weg, immers zijn die al geweest en voegen weinig nieuws meer toe.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 10:40 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Misschien een POLL? Welke foto's en filmpjes moeten weg?
Volgens mij zeg jij de waarheid. Al is het ook niet ondenkbaar dat een hevige aardbeving de dieselgeneratoren onklaar maakt.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 10:41 schreef Omentuva het volgende:
1000 doden tot nu toe...
Was het overigens niet zo dat de aardbeving zelf geen probleem was, alleen dat de tsunami die erna kwam de backup power (diesel engines om te zorgen dat het koelproces verloopt terwijl de centrale zelf geen energie produceert) heeft uitgeschakeld? Of zeg ik nu wat raars?
quote:Op zaterdag 12 maart 2011 10:41 schreef sararaats het volgende:
Mijn broer en schoonzus zijn daar op vakantie maar ze zijn ongedeerd. Ik was echt bang dat ze verdronken waren.
Dat is iig wat ik ervan begrijp, als ik de beelden zie stonden de huizen en zo allemaal nog toen de Tsunami kwam, de centrales schakelen uit, en geen noodstroom, total blackoutquote:Op zaterdag 12 maart 2011 10:41 schreef Omentuva het volgende:
[..]
1000 doden tot nu toe...
Was het overigens niet zo dat de aardbeving zelf geen probleem was, alleen dat de tsunami die erna kwam de backup power (diesel engines om te zorgen dat het koelproces verloopt terwijl de centrale zelf geen energie produceert) heeft uitgeschakeld? Of zeg ik nu wat raars?
er zijn in Japan 19 centrales met in totaal 55 reactoren hoorde ik eerder.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 10:33 schreef Kidney_bean01 het volgende:
[..]
Dit. Hebben ze niet 7 kernreactoren daar? Wij doen al moeilijk over één!
Hoe groot moeten je dieseltanks zijn om die generatoren uren of dagen aan de gang te houden? Denk niet dat dit goede langere termijn oplossingen zijn. Volgens mij zijn die generatoren bedoeld voor kortstondige stroomuitval, of lul ik nu onzin?quote:Op zaterdag 12 maart 2011 10:42 schreef eleusis het volgende:
[..]
Volgens mij zeg jij de waarheid. Al is het ook niet ondenkbaar dat een hevige aardbeving de dieselgeneratoren onklaar maakt.
Het is mij alleen niet helemaal duidelijk waarom die dieselgeneratoren kritiek waren; eerder werd ook gesproken over accu's die een aantal uren elektriciteit zouden moeten kunnen leveren, en extra ladingen backup-accu's konden worden ingevlogen.
Weet je hoeveel jaar er zit tussen de bouw en ingebruikname van een kernreactor en de laatste fase van de ontmanteling nadat ie uit bedrijf is genomen?quote:Op zaterdag 12 maart 2011 10:37 schreef Black_Ninja het volgende:
[..]
Dit was een aardbeving die slechts eens in de 100 jaar of minder voorkomt. Daar kan je je niet op voorbereiden.
lijst met naschokken beperken tot de 10 meest recente en een linkje naar de pagina waarop de info te vinden is?quote:Op zaterdag 12 maart 2011 10:47 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik wil Frutsel's OP niet helemaal killen, ik heb paar foto's en de oude Tsunami waarschuwing weggehaald.
Zal ik nog een paar youtubetjes weghalen?
reactor nr 1 is in 1971 in gebruik genomen.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 10:47 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Weet je hoeveel jaar er zit tussen de bouw en ingebruikname van een kernreactor en de laatste fase van de ontmanteling nadat ie uit bedrijf is genomen?
Ze waren bedoeld voor stroomvoorziening van de centrales, niet om het land draaiende te houden.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 10:45 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Hoe groot moeten je dieseltanks zijn om die generatoren uren of dagen aan de gang te houden? Denk niet dat dit goede langere termijn oplossingen zijn. Volgens mij zijn die generatoren bedoeld voor kortstondige stroomuitval, of lul ik nu onzin?
Maar ik weet niet waar die info staat en ik ga dat ook niet uitzoeken. Ik heb ook nog een leven.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 10:48 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
lijst met naschokken beperken tot de 10 meest recente en een linkje naar de pagina waarop de info te vinden is?
Goed nieuws.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 10:41 schreef sararaats het volgende:
Mijn broer en schoonzus zijn daar op vakantie maar ze zijn ongedeerd. Ik was echt bang dat ze verdronken waren.
Da's ook wel weer zonde.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 10:47 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik wil Frutsel's OP niet helemaal killen, ik heb paar foto's en de oude Tsunami waarschuwing weggehaald.
Zal ik nog een paar youtubetjes weghalen?
Precies, en dat ook maar voor enkele uren totdat het gewone net weer aangesloten zou zijn.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 10:49 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ze waren bedoeld voor stroomvoorziening van de centrales, niet om het land draaiende te houden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |