Kan wel uren zijn imo, en de boel zit wel wat beter in elkaar dan Tsjernobyl 25 jaar geleden. Hoop ik tenminste..quote:Op zaterdag 12 maart 2011 06:22 schreef knokkels het volgende:
Kut. Hebben ze al een errmm... ETA voor die eventuele meltdown?
NU?quote:Op zaterdag 12 maart 2011 06:24 schreef Megumi het volgende:
Het lijkt er op dat een kernreactor in meltdown is. Zie ik nu op de BBC.
mja nu is het nieuws afgelopenquote:Op zaterdag 12 maart 2011 06:27 schreef indahnesia.com het volgende:
godver, heb natuurlijk weer geen Beeb..
Tsjernobyl was zo goed als ongecontroleerd. De temperatuur en druk liepen zo snel op dat alles explodeerde.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 06:25 schreef Unstoppable het volgende:
[..]
Kan wel uren zijn imo, en de boel zit wel wat beter in elkaar dan Tsjernobyl 25 jaar geleden. Hoop ik tenminste..
Ze zijn bang dat de muren in de containment building het niet houden onder de druk bij een meltdown, en dat zou redelijk kut zijn.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 06:30 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Tsjernobyl was zo goed als ongecontroleerd. De temperatuur en druk liepen zo snel op dat alles explodeerde.
Dat gaat langzaam en zelfs als het gaat smelten zou het geen explosie moeten geven. Je zit dan alleen wel met een poel radioactieve rommel dat heul erg heet is.
Chernobyl was geen meltdown. Was gebouwd in een slecht pand, geen bunker en na de explosie is er alsnog een meltdown geweest maar de bodem van het pand was sterk genoeg. Men is ook onder de reactor geweest.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 06:30 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Tsjernobyl was zo goed als ongecontroleerd. De temperatuur en druk liep zo snel op dat alles explodeerde.
Dat gaat langzaam en zelfs als het gaat smelten zou het geen explosie moeten geven. Je zit dan alleen wel met een poel radioactieve rommel dat heul erg heet is.
Ja dat is het doem scenario, als die poel gesmolten materiaal bloot komt te liggen omdat het gebouw er niet tegen bestand is.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 06:32 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
Ze zijn bang dat de muren in de containment building het niet houden onder de druk bij een meltdown, en dat zou redelijk kut zijn.
Weet ik, maar was even om aan te duiden waar veel mensen dan meteen aan gaan denkenquote:Op zaterdag 12 maart 2011 06:30 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Tsjernobyl was zo goed als ongecontroleerd. De temperatuur en druk liepen zo snel op dat alles explodeerde.
cesium is zover ik weet een radioactieve isotoop.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 06:37 schreef raistlin6 het volgende:
Ik blijf maar berichten zijn over Cesium/Ceasium detection. Iemand die weet wat dat is?
cesium bevat radioactieve isotopen, cesium-112.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 06:42 schreef knokkels het volgende:
[..]
cesium is zover ik weet een radioactieve isotoop.
phew, maar goed dat ik dan niet in een nuclear plant werkquote:Op zaterdag 12 maart 2011 06:44 schreef Auti het volgende:
[..]
cesium bevat radioactieve isotopen, cesium-112.
True geen echte meltdown. Het zaakje is ontploft terwijl de meltdown aan de gang was zou je kunnen zeggen.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 06:33 schreef Auti het volgende:
[..]
Chernobyl was geen meltdown. Was gebouwd in een slecht pand, geen bunker en na de explosie is er alsnog een meltdown geweest maar de bodem van het pand was sterk genoeg. Men is ook onder de reactor geweest.
Hopenlijk krijgen ze het koelsysteem voor die tijd weer aan de praat. Als het alleen een kwestie van generators en pompen is moet het wel lukken zou je zeggen.quote:Als er een meltdown plaats gaat vinden dan vertrouw ik ook best wel op de techniek en veiligheid, maar feit is dat dit nog niet zo grondig is getestDus het blijft spannend. Three islands is ook goed gegaan.
The compounds of cesium are similar to those of potassium. This presents a particular hazard when radioactive cesium-137 contaminates the soil, as it did near Chernobyl. Growing plants require large amounts of potassium, and concentrate it from the soil. Since cesium mimics potassium, the radioactive cesium is also taken up and reconcentrated. The result is that plants grown on contaminated soil may contain a much higher concentration of radioactive cesium than the soil in which they are grown.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 06:42 schreef knokkels het volgende:
[..]
cesium is zover ik weet een radioactieve isotoop.
Zo erg thuis ben ik er ook niet in (helemaal niet op dit moment), maar is een nuclear chain reaction niet precies wat er moet gebeuren op om zo'n manier energie op te wekken?quote:Op zaterdag 12 maart 2011 07:02 schreef raistlin6 het volgende:
http://www3.nhk.or.jp/daily/english/12_38.html
The government's Nuclear and Industrial Safety Agency says nuclear material cesium has been detected near the Number One reactor at the Fukushima Number One nuclear power plant. The agency says the detection indicates that some of the nuclear fuel at the reactor may have started melting, because cesium is produced during a nuclear chain reaction.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |