abonnement Unibet Coolblue
pi_93983754
Link naar het vorige topic: Deel 30

Nuttige cavialinks:

Informatie:
- http://www.knoevel.net
- http://www.degrotecavia.nl
- http://www.caviarassen.nl

Caviafora, voor raad, advies en cavia's vinden
- http://www.caviagids.nl
- http://www.knoevel.nl/forum
- http://www.eccforum.nl
- http://www.nhdp.nl/caviaforum3

Caviashops:
- http://www.knoevelshop.nl (tip!)
- http://www.cafepress.com/cavycomic
- http://www.fretten.nl (let op, niet alles hier is geschikt voor cavia's, maar bv wel kooien en huisjes)

Caviaopvang:
- www.kuufke.com
- www.knoevel.net
- www.stichtingcavia.nl

Korte caviatips:

Huisvesting

- 1 cavia heeft een kooi van min 80x50 nodig. Twee cavia’s 100x50. Per cavia kun je ongeveer 20 cm in totaal erbij meten. Altijd geldt: hoe meer ruimte, hoe beter.
- Op de bodem moet een laag bodembedekking. Niet geschikt zijn kattengrind, stro en kranten. Wel geschikt zijn o.a. zaagsel, aubiose, beukensnippers, houtkorrels en hemparade.
- Het hok moet op een tochtvrije plaats in huis staan. Niet direct tegen een verwaming aan. Liefst op een verhoging, omdat anders álles wat beweegt direct boven de diertjes gebeurt. Omdat de grootste vijand van wilde cavia’s van boven komt (de roofvogel), worden cavia’s erg schrikachtig hierdoor.
- De meest geschikte en meest voorkomende kooien zijn dunabakken (met doorzichtige plastic bovenkap) en traliekooien (onder plastic, boven tralies). De ondergrond van het hok mag niet uit tralies bestaan, maar uit egaal materiaal (zoals kunststof of hout), omdat tralies de pootjes kunnen beschadigen.

Inrichting

- In het hok kan een nachthuisje staan. Het ligt helemaal aan het baasje of de cavia hier schuw van blijft. Als je ze er regelmatig uithaalt wennen ze vanzelf. Omdat cavia’s prooidieren zijn voelen ze zich veilig in een huisje.
- Een cavia heeft een zwaar etensbakje nodig wat niet om kan klappen.
- Een drinkflesje, liefst met een inhoud van 300 ml of groter.
- Hooi is een primaire levensbehoefte en moet altijd in het hok aanwezig zijn. Dit kan los op de bodem of bv in een hooibal.
- een knaagsteen hoort NIET in een caviakooi thuis. Deze levert verhoogde risico’s op blaasproblemen op. Om aan te knagen bieden takken van wilgenbomen of fruitbomen een uitkomst.
- Speelgoed is niet nodig. Cavia’s spelen niet graag, ze verwonden zich makkelijk aan klein speelgoed.

Eten en drinken

- Het hardvoer bestaat uit voer verrijkt met vitamine C. Bekende merken voor caviakorrel zijn Kasper Faunafoods, Garvo, Teurlings en Hope Farms (deze laatste is het meest verkrijgbaar in dierenwinkels en zeer geschikt). Gemengd voer is bijvoorbeeld van XtraVital, Gerty guinea pig of Evert.
- Aanvullend op het hardvoer heeft een cavia altijd hooi nodig: nooit mag dit ontbreken in de kooi. Vrijwel ieder verkrijgbaar hooi is geschikt. Er bestaat ook kruidenhooi dat gegeven kan worden. Let wel op dat als je terug wilt stappen op normaal (goedkoper) hooi, sommige cavia’s te verwend zijn en er minder van eten.
- Een cavia is gek op groenvoer en dient hier iedere dag wat van te krijgen. Vitamine C rijke groentes als witlof en paprika zijn geschikt. Andere groentes (slechts een greep uit de mogelijkheden) zijn andijvie, komkommer, winterpeen, bospeen (mét loof), spinazie, tomaat, suikermais en peterselie. Goedkoper (maar minder vitamine C rijk) zijn gras en paardenbloembladeren. Koolsoorten mogen wel, maar met mate, omdat hier snel gasvorming door ontstaat.
- Snoepjes (yoghurtdrops, knaagstengels…) zijn overbodig, maar moge met mate gegeven worden.
- Cavia’s drinken na hun eerste 4 weken moedermelk niets anders meer dan schoon water. Gooi hier geen vitamine C druppels in: de vitamine C vervliegt razendnsel en je houdt vies drinkwater over. Geef liever iedere dag een vitamine C tabletje, zoals Roter met citroensmaak en Kruidvat met sinaasappelsmaak (gewoon voor mensen).

Cavia’s

- Mannetjes heten beren, vrouwtjes heten zeugen.
- Een cavia kan tussen de 4 (gemiddeld) en 8 (hoogbejaard) jaar oud worden
- Een normaal gewicht voor een pasgeboren cavia licht tussen de 60 en de 130 gram. Een volwassen zeug weegt gemiddeld tussen de 900 en 1500 gram, een beer tussen de 1000 en 1600 gram. Dit varieert echt enorm per cavia: het gewicht moet gewoon bij het dier passen.
- Cavia’s zijn vanaf 4 weken vruchtbaar (zowel beren als zeugen). Zij zijn dan echter nog véél te jong om al in verwachting te raken. Zeugjes mogen pas gedekt worden rond de 5 maanden met een minimaal gewicht van ca. 700 gram. Ook moeten zij voor hun eerste jaar een nestje gehad hebben, in verband met het verharden van het bekken.
- Cavia’s leven graag in een groep. Wie cavia’s gaat aanschaffen, wordt dan ook geadviseerd altijd minimaal twéé dieren aan te schaffen.
- Een goede combinatie is twee zeugen, twee beren (óf allebei jong, óf één oud en één jong, maar zelden tot nooit twee oude beren die niet eerder samenzaten) of een gecastreerde beer bij een zeug. Meer beren bij 1 of meer zeugen gaat vrijwel altijd fout.

Geslachten

Een duidelijke site met veel voorbeeldfoto’s is http://cavyspirit.com/sexing.htm . Kijk daar als je twijfelt over het geslacht van je cavia.

Gedrag

- Cavia’s staan bekend om hun vrolijke geluid, dat ookwel whiepen genoemd wordt. Een duidelijke engelstalige site waar alle geluiden en betekenissen opstaan is http://www.treenspigs.com/fun/media.html .
- Cavia’s die net gekoppeld zijn vertonen vaak dominantiegedrag. Dit lijkt op het gedrag dat een beer naar een zeug vertoond wanneer hij haar wil berijden. Dit gedrag bestaat voornamelijk uit lange, lage ‘prrrrrrrrts’ laten horen, wiebelen met het achterwerk en het berijden van de andere cavia(‘s). Dit gedrag kan, als uiting van dominantie, óók bij zeugjes voorkomen.
- Zeker beertjes willen soms wel eens ruzie maken en mopperen op elkaar, vooral in het begin of als ze sterk zeugjes ruiken. Beren kun je altijd samen laten zitten totdat er bloed vloeit. Ze kunnen aardig wat verdragen, en een beetje happen is ook niet verkeerd als ze elkaar nog moeten leren kennen, maar als er wondjes ontstaan is het het teken dat dit duo niet samengaat.
- Cavia’s hebben vaak ‘de gekke vijf minuten’, wat ook wel popcornen wordt genoemd. Hierbij rennen ze door het dolle heel rondjes door het hok, waarbij het zaagsel alle kanten op vliegt. Dit is geen gek gedrag, dit is alleen maar een teken dat ze het naar hun zin hebben.
- Cavia’s eten hun eigen keutels. Dit is normaal: in de keutels blijven nuttige voedinsstoffen achter die pas bij een tweede keer opgenomen worden door het lichaam.

Wanneer naar de dierenarts?

Cavia’s zijn kampioen in pijn verbergen. Vaak merk je pas dat ze ziek zijn als ze écht al behoorlijk ziek zijn. Hou afwijkend gedrag nauwlettend in de gaten! Een zieke cavia kan de volgende symptonen hebben:

- Stil in een hoekje zitten, weinig geluid maken, slecht reageren op omgeving.
- De vacht staat omhoog
- Troebele oogjes, vieze neus (verkoudheid)
- Eén oogje vochtig met een blauw waasje (ontsteking, makkelijk te verhelpen met een zalfje)
- De cavia valt af. Altijd belangrijk om in de gaten te houden: afvallen gebeurt NOOIT zonder reden. Tot 20 gram is het niet zorgwekkend, gaat het harder en niet meer omhoog is er vaak een diepliggender probleem.
- De cavia eet niet meer of minder.
- De cavia heeft diarree, stinkende keutels of juist helemaal geen ontlasting meer.
- De cavia piept of kreunt bij het plassen, en/of heeft een rood gekleurd plasje (blaas of nierproblemen)
- De cavia heeft vreemde bultjes of bobbels.
- De huid is droog, schilferig en/of vertoond wondjes (schurft/schimmel)
- Er zitten witte of zwarte stippen in de vacht (luis)

Bij ieder gedrag dat je niet herkent van je cavia is contact met de DA voor ten minste telefonisch overleg geen overbodige luxe.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_93983789
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 19:24 schreef ieniminimuis het volgende:

Ondertussen zijn de poepjes onderzocht; Bobje heeft last van gist in zijn maag. Nu krijgt hij een beetje azijn in zijn water en dat zou het moeten oplossen.
Merk je nu al verbetering?
Lust hij het water nu wel of hebben cavia's een andere smaakbeleving dan wij? :D
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_93983863
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 09:10 schreef DeltaCephei het volgende:

[..]

O+

Ik verwacht ook een slaapmuts + tunnel, gekocht bij http://cloepcomfort.come2me.nl :D
Leuke site!

quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 16:18 schreef DeltaCephei het volgende:
Slaapmuts - dat is ENG. ENG JA. En die tunnel moet je OP liggen. En op pissen natuurlijk. :|W
God.. hoe herkenbaar :') :|W
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  zaterdag 12 maart 2011 @ 11:24:39 #4
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_93996580
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 23:32 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Merk je nu al verbetering?
Lust hij het water nu wel of hebben cavia's een andere smaakbeleving dan wij? :D
hij drinkt gewoon en ik merk al wel wat verbetering. Hij is wat levendiger, maar het zal wel weer een maand duren voor hij weer op zijn oude gewicht is (lees dik en mollig).
Het officiële liefje van @Monitor O+
Woont samen met de man van haar dromen: Robbie de robotstofzuiger
They think she is fragile like a flower, but she is fragile like a bomb
  zaterdag 12 maart 2011 @ 18:06:30 #5
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_94009809

terugvindcavias
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_94037497
Cavia's O+ MIJN WORTEL! NEE MIJN!
  maandag 14 maart 2011 @ 14:57:11 #7
151344 Queen_Minny
Life sucks, but I suck harder.
pi_94094439
Blij te horen dat Bob weer zn oude dikke zelf word. O+

quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 18:06 schreef Nonneke het volgende:
[ afbeelding ]
terugvindcavias
Samen delen. O+

Ik heb al van kinds af cavia's, maar dit heb ik nog nooit meegemaakt.
Ik heb een cavia die geen tomaat lust. :')

Ik pakte net een lekkere sappige vel rode tomaat voor mn mannetjes.
Roll: Hmm tomaat :9 *hap*
Rock: Prrt? *snuffel hap?* bleh ;( *wiep wiep wiep met een zielig koppie erbij*
Ik: nee he, weer een die niet wilt eten :'( *rent naar keuken om wat anders te proberen*
Worteltje dan Rocky? O+
Rock: *snuffel wiep prrrrrt* *omnomnom* :9

Ik schrok dus om niks. Meneer vind tomaat gewoon te min en wilt wat anders dan zn broer. :')

Tukkie doen lekker warm in de handdoek :z
pi_94097126
Owja.. hier had ik er ook een die geen tomaat lust.
Die vond het blijkbaar ook vreselijk stinken, want ze schoot drie meter naar achteren als ze het rook.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  maandag 14 maart 2011 @ 16:03:08 #9
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_94097267
Slapende cavia's. Het is me altijd een schrik als mijn oudste mannetje relaxed ligt, want dan lijkt-ie net alsof-ie dood is :o. Maar dan zie ik zijn buik op en neer gaan, en dan ben ik weer gerust gesteld :').

Wat slapende danwel luie cavia's in pose (sommige foto's zijn wat onscherp, dit doordat de flitser uit stond/staat)







  maandag 14 maart 2011 @ 16:15:56 #10
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_94097871
quote:
Slapende cavia's. Het is me altijd een schrik als mijn oudste mannetje relaxed ligt, want dan lijkt-ie net alsof-ie dood is :o. Maar dan zie ik zijn buik op en neer gaan, en dan ben ik weer gerust gesteld :').
hehe ik ben me ook wel eens rot geschokken als ik een van mijn cavia's compleet relax zie liggen.
Het officiële liefje van @Monitor O+
Woont samen met de man van haar dromen: Robbie de robotstofzuiger
They think she is fragile like a flower, but she is fragile like a bomb
  maandag 14 maart 2011 @ 16:24:56 #11
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_94098352
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 10:47 schreef DeltaCephei het volgende:
Cavia's O+ MIJN WORTEL! NEE MIJN!
Nee ze hebben hem helemaal gedeeld, sterker nog die linker was hem voor de rechter op gaan halen :D
Die rechter zat er toen net een half uurtje bij en heel angstig omdat ze binnen door de andere cavias gepest werd, die kleine pikte dat gelijk op en het zijn nogsteeds dikke vriendinnen, (letterlijk ook :') ) ze zijn altijd samen O+
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  maandag 14 maart 2011 @ 16:32:03 #12
151344 Queen_Minny
Life sucks, but I suck harder.
pi_94098740
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 16:15 schreef ieniminimuis het volgende:

[..]

hehe ik ben me ook wel eens rot geschokken als ik een van mijn cavia's compleet relax zie liggen.
Wie niet? :')
Mn cavia! :'( :'( :'(
Cavia: wiep?

Zo vaak meegemaakt met Simply. :')
pi_94130674
Ja ik geef ze ook van tijd tot tijd een por als ze weer eens zo diep in coma liggen :D Moet ik het toch écht effe zeker weten :P
I had a signature once. It was awful.
pi_94137050
Wat ik ook een raar gezicht vind is dat wanneer cavia's diep in slaap zijn, hun ogen op een vrij spastische manier bewegen.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 15:06:42 #15
151344 Queen_Minny
Life sucks, but I suck harder.
pi_94143680
quote:
9s.gif Op maandag 14 maart 2011 16:00 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Owja.. hier had ik er ook een die geen tomaat lust.
Die vond het blijkbaar ook vreselijk stinken, want ze schoot drie meter naar achteren als ze het rook.
_O-

Net toch weer een tomaatje geprobeerd.
Roll: Omnomnom :Y) :9
Rock: *prrt?* Ow weer dat ding. :{ *pakt t op en gooit t zn hok uit*
*zielig koppiedoet... wiepwiepwiep*

Ik gooi de tomaat terug het hok in, gooit hij het er weer net zo hard uit. _O-
En maar een beteuterd zielig koppie trekken en bedelen om wat anders. Uiteindelijk zijn we tot een schikking gekomen van een paar blaadjes andijvie. _O-
Ik wou dat ik het op film had. T zag er zo raar uit.
pi_94153700
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 16:24 schreef Nonneke het volgende:

[..]

Nee ze hebben hem helemaal gedeeld, sterker nog die linker was hem voor de rechter op gaan halen :D
Die rechter zat er toen net een half uurtje bij en heel angstig omdat ze binnen door de andere cavias gepest werd, die kleine pikte dat gelijk op en het zijn nogsteeds dikke vriendinnen, (letterlijk ook :') ) ze zijn altijd samen O+
Hier doe ik altijd van alles 2 stukjes erin. 1 bij Roosje en 1 bij Witje. Maar NEE ze moeten altijd het stuk van de ander hebben met getrek en geduw tot gevolg. }:|

Luie cavia's O+ Beer kon ook altijd zo lekker liggen.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 20:03:24 #17
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_94157333
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 19:02 schreef DeltaCephei het volgende:

[..]

Hier doe ik altijd van alles 2 stukjes erin. 1 bij Roosje en 1 bij Witje. Maar NEE ze moeten altijd het stuk van de ander hebben met getrek en geduw tot gevolg. }:|

Luie cavia's O+ Beer kon ook altijd zo lekker liggen.
Ze krijgen hier gewoon een bak vol wel oude foto maar tis voor het idee :P , minimaal 4 verschillende groente's en fruitjes, en daar eten ze met zn alle uit O+ Er word wel eens geprrt om een stukje maar ze maken er geen echte ruzie om ^O^
Binnen pikken ze wel van elkaar (heb een clubje van 4 buiten in de ren wonen, en binnen 2 contactgestoorde :') )
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_94174128
quote:
11s.gif Op maandag 14 maart 2011 16:03 schreef Sjowhan het volgende:
Slapende cavia's. Het is me altijd een schrik als mijn oudste mannetje relaxed ligt, want dan lijkt-ie net alsof-ie dood is :o. Maar dan zie ik zijn buik op en neer gaan, en dan ben ik weer gerust gesteld :').

Wat slapende danwel luie cavia's in pose (sommige foto's zijn wat onscherp, dit doordat de flitser uit stond/staat)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hihi, ik zie tevreden caafjes. O+
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_94179679
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 12:07 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Wat ik ook een raar gezicht vind is dat wanneer cavia's diep in slaap zijn, hun ogen op een vrij spastische manier bewegen.
de REM-slaap, dat doen wij ook, maar bij mensen zie je het niet omdat we meestal met onze ogen dicht slapen....
I had a signature once. It was awful.
  zaterdag 19 maart 2011 @ 16:43:55 #20
267301 Baby_Girl
aka Babygirl
pi_94337351
Na maanden lurken en genieten van jullie foto's en verhalen over de caafjes mag ik dan eindelijk onze nieuwe huisgenootjes aan jullie voorstellen.

Hier is Lola. (normaal kan ze natuurlijk niet bij kabels of wat dan ook, maar nu was ze sneller dan ik, en eindelijk zat ze een beetje mooi voor een foto)

En hier hebben we Vlekkie.

De naam van Vlekkie is uitgekozen door mijn jongste zoon (5 jaar) en ik mocht de andere uitkiezen. Beide zijn ze inmiddels 6 weken en 4 dagen.

Ik hoop een beetje mee te komen posten en met jullie mee te kletsen.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
pi_94337576
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 16:43 schreef Baby_Girl het volgende:
Na maanden lurken en genieten van jullie foto's en verhalen over de caafjes mag ik dan eindelijk onze nieuwe huisgenootjes aan jullie voorstellen.

[ afbeelding ] Hier is Lola. (normaal kan ze natuurlijk niet bij kabels of wat dan ook, maar nu was ze sneller dan ik, en eindelijk zat ze een beetje mooi voor een foto)

[ afbeelding ] En hier hebben we Vlekkie.

De naam van Vlekkie is uitgekozen door mijn jongste zoon (5 jaar) en ik mocht de andere uitkiezen. Beide zijn ze inmiddels 6 weken en 4 dagen.

Ik hoop een beetje mee te komen posten en met jullie mee te kletsen.
Wat een schatjes om te zien!
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_94337670
Ik zet de slaapmuts in de kooi, Oryx gaat er direct in.. plassen. :{
Om er daarna direct uit te springen.

Het is geen kattenbak. :{
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  zaterdag 19 maart 2011 @ 19:21:08 #23
151344 Queen_Minny
Life sucks, but I suck harder.
pi_94343346
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 16:43 schreef Baby_Girl het volgende:
Na maanden lurken en genieten van jullie foto's en verhalen over de caafjes mag ik dan eindelijk onze nieuwe huisgenootjes aan jullie voorstellen.

[ afbeelding ] Hier is Lola. (normaal kan ze natuurlijk niet bij kabels of wat dan ook, maar nu was ze sneller dan ik, en eindelijk zat ze een beetje mooi voor een foto)

[ afbeelding ] En hier hebben we Vlekkie.

De naam van Vlekkie is uitgekozen door mijn jongste zoon (5 jaar) en ik mocht de andere uitkiezen. Beide zijn ze inmiddels 6 weken en 4 dagen.

Ik hoop een beetje mee te komen posten en met jullie mee te kletsen.
Welkom. :)
Leuke koppies hebben ze. O+
  zondag 20 maart 2011 @ 12:49:18 #24
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_94370713
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 16:50 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik zet de slaapmuts in de kooi, Oryx gaat er direct in.. plassen. :{
Om er daarna direct uit te springen.

Het is geen kattenbak. :{
:').
Had je het op de plaats gezet waar ze normaal hun behoefte doen?
pi_94370812
quote:
11s.gif Op zondag 20 maart 2011 12:49 schreef Sjowhan het volgende:

[..]

:').
Had je het op de plaats gezet waar ze normaal hun behoefte doen?
Uhm.. mijn huidige cavia's hebben geen vaste plas en poepplek, hoewel ik wel cavia's heb gehad die dat wel hadden. Dan heb je echt zo'n drollenhoekje :')
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  Moderator zondag 20 maart 2011 @ 13:23:03 #26
155227 crew  Guppy
dus
pi_94371950
Hij stonk natuurlijk naar vies wasmiddel. Wat verwacht je dan :D
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_94372011
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 13:23 schreef Guppyfriend het volgende:
Hij stonk natuurlijk naar vies wasmiddel. Wat verwacht je dan :D
_O-

Hij was juist erg vies, misschien was Oryx aan het hinten.. ;(
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  Moderator zondag 20 maart 2011 @ 13:26:05 #28
155227 crew  Guppy
dus
pi_94372086
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 13:24 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

_O-

Hij was juist erg vies, misschien was Oryx aan het hinten.. ;(
Oh, in dat geval, wassen die hap! Het konijnenmandje staat hier ook in de Vanish :D
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_94372542
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 13:26 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Oh, in dat geval, wassen die hap! Het konijnenmandje staat hier ook in de Vanish :D
Goed spul dat vanish

Alles staat hier al te weken in de biotex
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  zondag 20 maart 2011 @ 14:44:16 #30
151344 Queen_Minny
Life sucks, but I suck harder.
pi_94375780
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 13:24 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

_O-

Hij was juist erg vies, misschien was Oryx aan het hinten.. ;(
_O-

Mn bed is vuil! WASSEN NU!! :(
pi_94377853
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 14:44 schreef Queen_Minny het volgende:

[..]

_O-

Mn bed is vuil! WASSEN NU!! :(
Ik ben wel blij dat ze niet kunnen praten.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  Moderator zondag 20 maart 2011 @ 16:31:28 #32
155227 crew  Guppy
dus
pi_94379750
quote:
9s.gif Op zondag 20 maart 2011 15:41 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Ik ben wel blij dat ze niet kunnen praten.
Ik durf anders te wedden dat ze je prima kunnen vertellen dat het eten op is :P
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_94382835
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 16:31 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Ik durf anders te wedden dat ze je prima kunnen vertellen dat het eten op is :P
Ja dat doen ze altijd als ik de wc doortrek. :') 8)7
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  Moderator zondag 20 maart 2011 @ 18:54:21 #34
155227 crew  Guppy
dus
pi_94385587
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 17:45 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Ja dat doen ze altijd als ik de wc doortrek. :') 8)7
Hier altijd als we de vaatwasser inpakken of uitpakken :')
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_94386526
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 18:54 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Hier altijd als we de vaatwasser inpakken of uitpakken :')
"Ha de vaatwasser gaat open, piepen jongens!"

Maffe beestjes O+
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  maandag 21 maart 2011 @ 09:24:16 #36
267301 Baby_Girl
aka Babygirl
pi_94409691
Goedemorgen,

Even een kleine up-date over Vlekkie en Lola.
Ze zijn nu 3 dagen bij ons en gaan al een beetje wennen.
Ik heb inmiddels ontdekt dat appeltjes eigenlijk liever niet gegeten worden.
Witlof en wortel daarentegen *nomnomnom*
En Brood met melk man daar gaan we van wheeeeeeepen!
Ze hebben nu nog een schoenendoos staan in de kooi, die ze als schuilplaats/slaapplek gebruiken.
Zaterdag wil ik naar de ECC komen in Dordrecht voor een mooi wilgenhuisje en/of brugje.
Ook wil ik geloof ik liever een ruif die je in de kooi kan hangen. Weet even niet hoe het heet gewoon een bal eigenlijk.

Ik heb 2 zoons, 1 stoere van 14 die nu steeds verterend voor de kooi ligt O+ en steeds wil knuffelen. En het "officiële" baasje (5 jaar) van Vlekkie, ondanks dat hij in zijn doen en laten heel druk en onbesuisd is, is hij zo rustig en lief bij de caafjes O+
Tuurlijk weet ik dat het pas drie dagen is en dat het heus wel minder zal worden (geef niet des te meer knuffeltijd voor mij *O* ) maar het doet me goed dat mijn mannen zo lief kunnen zijn!

Terwijl ik dit tit te tikken lopen de dames door de kooi en zijn ze samen aan het kletsen. Zachte wheepjes :)

Nou dit was het dan.
Bedankt voor het lezen, Oh ik zoek eigenlijk nog tips, ik zie de dames helemaal niet drinken. Ik heb zo'n drinkfles in de kooi hangen, deze zijn ze gewend maar drinken ho maar. Gister heb ik ze vastgehouden en uit de fles laten drinken, maar nu wordt hij weer keurig genegeerd. Ze krijgen wel voldoende (denk ik) vocht binnen door de groentes, en ze hebben nu 2 x melk (nog steeds keurig stevige keutels gelukkig kunnen ze er beide tegen) met brood gehad maar water moeten ze toch ook drinken?
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
  maandag 21 maart 2011 @ 11:58:21 #37
151344 Queen_Minny
Life sucks, but I suck harder.
pi_94413939
quote:
10s.gif Op zondag 20 maart 2011 19:15 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

"Ha de vaatwasser gaat open, piepen jongens!"

Maffe beestjes O+
Hier zijn deuren reden tot een gilpartij. Tuindeur, voordeur, badkamerdeur, kastdeur... deur is deur en er moet om gegild worden. :')

quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 09:24 schreef Baby_Girl het volgende:
Goedemorgen,

Even een kleine up-date over Vlekkie en Lola.
Ze zijn nu 3 dagen bij ons en gaan al een beetje wennen.
Ik heb inmiddels ontdekt dat appeltjes eigenlijk liever niet gegeten worden.
Witlof en wortel daarentegen *nomnomnom*
En Brood met melk man daar gaan we van wheeeeeeepen!
Ze hebben nu nog een schoenendoos staan in de kooi, die ze als schuilplaats/slaapplek gebruiken.
Zaterdag wil ik naar de ECC komen in Dordrecht voor een mooi wilgenhuisje en/of brugje.
Ook wil ik geloof ik liever een ruif die je in de kooi kan hangen. Weet even niet hoe het heet gewoon een bal eigenlijk.

Ik heb 2 zoons, 1 stoere van 14 die nu steeds verterend voor de kooi ligt O+ en steeds wil knuffelen. En het "officiële" baasje (5 jaar) van Vlekkie, ondanks dat hij in zijn doen en laten heel druk en onbesuisd is, is hij zo rustig en lief bij de caafjes O+
Tuurlijk weet ik dat het pas drie dagen is en dat het heus wel minder zal worden (geef niet des te meer knuffeltijd voor mij *O* ) maar het doet me goed dat mijn mannen zo lief kunnen zijn!

Terwijl ik dit tit te tikken lopen de dames door de kooi en zijn ze samen aan het kletsen. Zachte wheepjes :)

Nou dit was het dan.
Bedankt voor het lezen, Oh ik zoek eigenlijk nog tips, ik zie de dames helemaal niet drinken. Ik heb zo'n drinkfles in de kooi hangen, deze zijn ze gewend maar drinken ho maar. Gister heb ik ze vastgehouden en uit de fles laten drinken, maar nu wordt hij weer keurig genegeerd. Ze krijgen wel voldoende (denk ik) vocht binnen door de groentes, en ze hebben nu 2 x melk (nog steeds keurig stevige keutels gelukkig kunnen ze er beide tegen) met brood gehad maar water moeten ze toch ook drinken?
Dat komt vanzelf wel goed. Ze krijgen voldoende vocht van de groente, en ze weten hoe het ding werkt. Mijn Rock zag ik pas na een week drinken. Ze moeten nog even wennen aan hun nieuwe huis en huisgenootjes, drinken kan eng zijn als er constant iemand die je niet zo goed kent in je kooi gluurt.
Als je zeker wilt weten dat ze vocht binnen krijgen kan je de groente en fruit even onder de kraan houden en kleddernat in het hok gooien.
Zodra ze hun plek hebben gevonden zie je ze vanzelf wel drinken. :)

Minny in de bocht.
Het was weer tijd voor een schoon hok. Rock en Roll helemaal blij natuurlijk jullie kennen het wel. Nog even wat uit de keuken pakken om onder het hooi te verstoppen voordat de caafjes terug mogen in hun kooitje.
Terug lopen naar de kamer, struikelen over een speeltje van de hond... en natuurlijk precies in het net verschoonde hok belanden. Nu is de bak stuk, en wat was ik blij dat de cavias pas weer als laatste het hok in gaan. Anders waren ze redelijk plat geweest. :')

Nu zitten ze maar even in de oude kooi van Simply, maar die is eigenlijk net te klein voor 2 caafjes. Van de week dus maar even gaan kijken voor een nieuw hok. :')
pi_94415624
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 09:24 schreef Baby_Girl het volgende:
Oh ik zoek eigenlijk nog tips, ik zie de dames helemaal niet drinken. Ik heb zo'n drinkfles in de kooi hangen, deze zijn ze gewend maar drinken ho maar. Gister heb ik ze vastgehouden en uit de fles laten drinken, maar nu wordt hij weer keurig genegeerd. Ze krijgen wel voldoende (denk ik) vocht binnen door de groentes, en ze hebben nu 2 x melk (nog steeds keurig stevige keutels gelukkig kunnen ze er beide tegen) met brood gehad maar water moeten ze toch ook drinken?
Wat Minnie zegt, dat komt helemaal goed met de groentes die ze krijgen.

Maaruhm, je geeft ze brood met melk?
Wat is daar de reden van? :)
Ik heb het nog nooit gehoord, vandaar.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  maandag 21 maart 2011 @ 16:26:33 #39
151344 Queen_Minny
Life sucks, but I suck harder.
pi_94424419
Ik ben even aan het rondsnuffelen voor een nieuwe kooi. Natuurlijk lees ik dan ook de klantenbeoordeling voor het spul. Dan tref ik dit.
quote:
ik heb gister inzgst de mooi cavia kooi ontvangen kruimel en cendy zijn zeer te veden in hun nieuw kooi heb het huisje er niet in anders zien je ze zelf niet meer je kan er goed bij ik heb zelf de boven kant open staan hij staat nu bij mijn onder in mijn cavia flat het is een mooi kleur onterbak bedankt zoo voor de snel afhandeling
:')

Moest er wel om lachen. :+

Ik twijfel tussen:

en


Ervaringen?
  maandag 21 maart 2011 @ 16:31:41 #40
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_94424664
ik heb de bovenste kooi ondertussen al bijna 4 jaar. Heb er wel een houten huisje in staan. Het traliewerk heb ik er standaard uit. Ik heb mijn caafjes niet horen klagen over hun tehuis ;-) Ik vind deze bak zeer fijn, omdat ik niet verplicht ben de tralies er op te doen om drinkflesje en ed. op te hangen. En ik voel mij meer verbonden met mijn caafjes.
Het officiële liefje van @Monitor O+
Woont samen met de man van haar dromen: Robbie de robotstofzuiger
They think she is fragile like a flower, but she is fragile like a bomb
  maandag 21 maart 2011 @ 16:54:07 #41
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_94425890
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 16:26 schreef Queen_Minny het volgende:
Ik ben even aan het rondsnuffelen voor een nieuwe kooi. Natuurlijk lees ik dan ook de klantenbeoordeling voor het spul. Dan tref ik dit.

[..]

:')

Moest er wel om lachen. :+

Ik twijfel tussen:
[ afbeelding ]
en
[ afbeelding ]

Ervaringen?
ik heb de onderste alleen dan een maatje groter.
Ben er erg blij mee (vooral het formaat), hij is ook erg fijn met schoonmaken. alleen vind ik de bak een beetje gevaarlijk "hangen", hij schuift zegmaar in een soort railsje maar heeft dan nog wel speling (zoveel dat hij aan een kant los kan schieten en dus die hele bak naar beneden pleurt :X).
Heb dat nu opgelost met wat steuntjes eronder (er komt nog wel een nettere oplossing we zijn er alleen nog niet over uit hoe en wat :P ) zodat hij niet nog een keer :X valt.
Het verdiepinkje heb ik er niet ingezet, dat trapje is onmogelijk voor ze om op omhoog te komen maar die van mij zijn ook te lui om te springen via een huisje ofzo
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_94426769
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 11:58 schreef Queen_Minny het volgende:

Minny in de bocht.
Het was weer tijd voor een schoon hok. Rock en Roll helemaal blij natuurlijk jullie kennen het wel. Nog even wat uit de keuken pakken om onder het hooi te verstoppen voordat de caafjes terug mogen in hun kooitje.
Terug lopen naar de kamer, struikelen over een speeltje van de hond... en natuurlijk precies in het net verschoonde hok belanden. Nu is de bak stuk, en wat was ik blij dat de cavias pas weer als laatste het hok in gaan. Anders waren ze redelijk plat geweest. :')

:') Heb je jezelf geen pijn gedaan, trouwens?
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_94431130
Merlijn is wild verliefd op Sneeuwwitje. Hevig fluitend rent hij z'n kooi rond als hij ze ruikt. Als ik Sneeuwwitje dan even in de kooi zet dan begint hij hevig te pruttelen en probeert hij op d'r te rijen (note: hij is superklein en dat gaat niet :') ). Als ik Sneeuwwitje dan snel wegpak (want mevrouw is daar niet van gediend natuurlijk) dan begint de fluitserenade weer.

Hij lust al witlof, appel, andijvie, banaan, sla en wortel. 8-)
pi_94431167
Ik vind dit een mooie kooi:


Alleen die is te groot dus dat past niet.
  maandag 21 maart 2011 @ 18:49:48 #45
151344 Queen_Minny
Life sucks, but I suck harder.
pi_94431581
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 16:31 schreef ieniminimuis het volgende:
ik heb de bovenste kooi ondertussen al bijna 4 jaar. Heb er wel een houten huisje in staan. Het traliewerk heb ik er standaard uit. Ik heb mijn caafjes niet horen klagen over hun tehuis ;-) Ik vind deze bak zeer fijn, omdat ik niet verplicht ben de tralies er op te doen om drinkflesje en ed. op te hangen. En ik voel mij meer verbonden met mijn caafjes.
Ik vind het ook fijn de deurtjes op te kunnen laten. Dan kunnen ze af en toe zo leuk naar buiten kijken en bedelen om wat lekkers. O+

quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 16:54 schreef Nonneke het volgende:

[..]

ik heb de onderste alleen dan een maatje groter.
Ben er erg blij mee (vooral het formaat), hij is ook erg fijn met schoonmaken. alleen vind ik de bak een beetje gevaarlijk "hangen", hij schuift zegmaar in een soort railsje maar heeft dan nog wel speling (zoveel dat hij aan een kant los kan schieten en dus die hele bak naar beneden pleurt :X).
Heb dat nu opgelost met wat steuntjes eronder (er komt nog wel een nettere oplossing we zijn er alleen nog niet over uit hoe en wat :P ) zodat hij niet nog een keer :X valt.
Het verdiepinkje heb ik er niet ingezet, dat trapje is onmogelijk voor ze om op omhoog te komen maar die van mij zijn ook te lui om te springen via een huisje ofzo
Hmm het idee van wieltjes stond me wel aan. Maar als ik dit zo lees lijkt het me geen goed idee met mijn spring in t veld.
Roll is heel nieuwsgierig en beweeglijk. Ik zie die dreumes er wel voor aan een manier te vinden waardoor de kooi naar beneden stort. :')
Hij zit alleen stil wanneer hij eet en slaapt. De rest van de tijd besteed ie aan het bedenken hoe hij het beste mijn aandacht kan trekken... zn kooi laten instorten zou best wel eens in zn koppie op kunnen komen. :')
Ik denk ook dat her wel zou werken. :P

quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 17:09 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

:') Heb je jezelf geen pijn gedaan, trouwens?
Een dikke laag hooi brak mn val... ik kan niet zeggen dat ik het hooi bijzonder lekker vond smaken :') . Klein pijntje in mn arm. Niks wat niet over gaat. :)
  maandag 21 maart 2011 @ 18:55:10 #46
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_94431816
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 18:49 schreef Queen_Minny het volgende:

[..]

Ik vind het ook fijn de deurtjes op te kunnen laten. Dan kunnen ze af en toe zo leuk naar buiten kijken en bedelen om wat lekkers. O+

[..]

Hmm het idee van wieltjes stond me wel aan. Maar als ik dit zo lees lijkt het me geen goed idee met mijn spring in t veld.
Roll is heel nieuwsgierig en beweeglijk. Ik zie die dreumes er wel voor aan een manier te vinden waardoor de kooi naar beneden stort. :')
Hij zit alleen stil wanneer hij eet en slaapt. De rest van de tijd besteed ie aan het bedenken hoe hij het beste mijn aandacht kan trekken... zn kooi laten instorten zou best wel eens in zn koppie op kunnen komen. :')
Ik denk ook dat her wel zou werken. :P

[..]

Een dikke laag hooi brak mn val... ik kan niet zeggen dat ik het hooi bijzonder lekker vond smaken :') . Klein pijntje in mn arm. Niks wat niet over gaat. :)
Walnootje (1250gr) rent wel heel veel door de kooi, heel parcour doet ze (over de bakjes door de tunnel over pinkie :') ) daarvan verschuift het niet, wel als je er veel mee heen en weer rijd (hier hebben ze een tijdje voor de bordenkast gestaan dus moesten we ze steeds aan de kant rollen, toen is hij gevallen)
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  Moderator maandag 21 maart 2011 @ 20:51:18 #47
155227 crew  Guppy
dus
pi_94438921
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 16:26 schreef Queen_Minny het volgende:
Ik ben even aan het rondsnuffelen voor een nieuwe kooi. Natuurlijk lees ik dan ook de klantenbeoordeling voor het spul. Dan tref ik dit.

[..]

:')

Moest er wel om lachen. :+

Ik twijfel tussen:
[ afbeelding ]
en
[ afbeelding ]

Ervaringen?
Wij hebben die eerste, ideale kooi :Y wel de 100cm versie nemen, niet die van 80cm.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_94441951
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 18:38 schreef DeltaCephei het volgende:
Merlijn is wild verliefd op Sneeuwwitje. Hevig fluitend rent hij z'n kooi rond als hij ze ruikt. Als ik Sneeuwwitje dan even in de kooi zet dan begint hij hevig te pruttelen en probeert hij op d'r te rijen (note: hij is superklein en dat gaat niet :') ). Als ik Sneeuwwitje dan snel wegpak (want mevrouw is daar niet van gediend natuurlijk) dan begint de fluitserenade weer.

Hij lust al witlof, appel, andijvie, banaan, sla en wortel. 8-)
O+ Verliefde caafjes
Al komt deze romance maar van een kant :P
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_94456827
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 21:27 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

O+ Verliefde caafjes
Al komt deze romance maar van een kant :P
Ze vind hem wel lief hoor, maar hij mag niet aan haar ruiken want dan krijgt hij een schop. :') :')
Ze probeert zelfs om OP hem te staan. :{ ;(
Doornroosje probeert hem te bijten :'(
  dinsdag 22 maart 2011 @ 09:33:16 #50
267301 Baby_Girl
aka Babygirl
pi_94458586
quote:
5s.gif Op maandag 21 maart 2011 12:50 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Wat Minnie zegt, dat komt helemaal goed met de groentes die ze krijgen.

Maaruhm, je geeft ze brood met melk?
Wat is daar de reden van? :)
Ik heb het nog nooit gehoord, vandaar.
Bedankt allemaal voor de geruststelling over het drinken :)
Je wilt toch het beste hé.

Ze krijgen brood met melk omdat onze cavia's vroeger thuis dat ook kregen. En hier he-le-maal wild van werden. Gewoon een beetje melk in een schaaltje, beetje lauw/warm maken en dan wat bruin brood er in. Ik heb wel eerst even google bezocht voordat Lola en Vlekkie het ook kregen. Alles wat 'vroeger' wel mocht is schijnbaar nu allemaal weer anders. Maar het mag en kan dus gewoon.

Dag 4,
Vanmorgen kwamen we op en werden begroet met een boel geweeeheeeeep als in Ettuuuhhhh!
Dát hebben ze al snel door ;) Appeltje hebben we maar overgeslagen, die van gister heb ik aan het einde van de dag zo weg kunnen gooien. Maar wel lekker worteltjes, witlof en een beetje overgebleven broccoli (rauw natuurlijk) er liggen nu nog 2 kleine afgekloven stukjes witlof, de rest is schoon op. Brokjes worden ook lekker gegeten, en het hooi wordt ook lekker beknabbeld.
Vanmiddag even de groente afdeling van de super leegkopen :Y)

[ Bericht 0% gewijzigd door Baby_Girl op 22-03-2011 09:34:21 (woordje toevoegen) ]
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
pi_94462961
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 07:51 schreef DeltaCephei het volgende:

[..]

Ze vind hem wel lief hoor, maar hij mag niet aan haar ruiken want dan krijgt hij een schop. :') :')
Ze probeert zelfs om OP hem te staan. :{ ;(
Doornroosje probeert hem te bijten :'(
Ik zie het zo voor me :') !
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_94462997
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 09:33 schreef Baby_Girl het volgende:

Ze krijgen brood met melk omdat onze cavia's vroeger thuis dat ook kregen. En hier he-le-maal wild van werden. Gewoon een beetje melk in een schaaltje, beetje lauw/warm maken en dan wat bruin brood er in. Ik heb wel eerst even google bezocht voordat Lola en Vlekkie het ook kregen. Alles wat 'vroeger' wel mocht is schijnbaar nu allemaal weer anders. Maar het mag en kan dus gewoon.

Joh wat apart, ik wist niet dat ze het lustte :D
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  dinsdag 22 maart 2011 @ 12:17:41 #53
151344 Queen_Minny
Life sucks, but I suck harder.
pi_94463120
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 18:55 schreef Nonneke het volgende:

[..]

Walnootje (1250gr) rent wel heel veel door de kooi, heel parcour doet ze (over de bakjes door de tunnel over pinkie :') ) daarvan verschuift het niet, wel als je er veel mee heen en weer rijd (hier hebben ze een tijdje voor de bordenkast gestaan dus moesten we ze steeds aan de kant rollen, toen is hij gevallen)
Dat gaat hem dan ook niet worden. Ze staan hier ook voor een kast en moeten nog wel eens plek maken. :)

quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 20:51 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Wij hebben die eerste, ideale kooi :Y wel de 100cm versie nemen, niet die van 80cm.
Ik wil hem liever nog een slag groter. :)
pi_94514845
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 12:13 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Ik zie het zo voor me :') !
Cavia's :|W
  Moderator woensdag 23 maart 2011 @ 20:40:30 #55
155227 crew  Guppy
dus
pi_94526783
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 12:17 schreef Queen_Minny het volgende:

[..]

Dat gaat hem dan ook niet worden. Ze staan hier ook voor een kast en moeten nog wel eens plek maken. :)

[..]

Ik wil hem liever nog een slag groter. :)
Is die er dan? Ik zeg, doen ^O^
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  vrijdag 25 maart 2011 @ 18:46:37 #56
151344 Queen_Minny
Life sucks, but I suck harder.
pi_94609323
Vandaag even naar de Jumper met mama en tante geweest om te kijken voor een nieuw hok. En natuurlijk de Jumper cavia afdeling leeg te kopen.
Na het wagentje vol te hebben gepropt met hooi, stro, een mandje, voer en wat knabbelspul ging ik naar de afdeling kooien.

Ja hoor, ik zag een hele mooie kooi van 100x50, helaas hadden ze hem niet groter. Maar deze voldoet ook aan de eisen die ik zocht in een kooi dus werd het toch deze. Er zat een huisje waterfles en voerbakje bij. Helemaal super. Mooi stevig traliewerk... wat wil je nog meer?
Hup naar de kassa met al die meuk. Braaf afrekenen bij de afrekenmeneer, en flink wat centjes lichter maar Oh zo blij naar de auto. Vraag me niet hoe, maar alles hebben we in de auto gekregen... al zaten we niet bepaald comfortabel. :')

Thuis werd ik begroet met vrolijk gewiep en 2 nieuwsgierige neusjes wilde wel heel graag weten wat er allemaal in die tassen zat. Nou, eerst even een kop koffie dan ga ik wel uitpakken.
Toen ik ging uitpakken legde ik eerst het mandje even bij ze in de kooi. Gewoon even kijken wat Rock en Roll er van zouden vinden. Natuurlijk pakte ik daar even de camera bij.


Hmm eerst maar even gaan vragen wat we met dat ding moeten.


Wat is de bedoeling nou? Krijg ik nog eten of...


Wel zacht aan mn pootjes, maar snappen doe ik het nog steeds niet. :?


Ok, het is niet eetbaar... wat moet ik met dat ding? :(


Had je niet gewoon eten kunnen kopen? :?

Na een tijdje steeds vragend nar het vrouwtje gewaggeld te hebben:


Misschien kan ik de onderkant dan eten?


Even proeven.


Kunnen we de onderkant eten Rock? Oh... ook niet. -O-

30 minuten later:


Wacht eens even.. kan ik er soms op zitten?


Volgens mij ga ik het begrijpen.


Broer! het is een zachtzitding! Ik snap um! denk ik...

Toen ging ik de nieuwe kooi in elkaar zetten en inrichten. Ik kwam erachter dat het huis wel heel veel ruimte in neemt, maar ze zijn er zo blij mee dat ik het lekker laat zitten. :)


De nieuwe kooi.


Aah gelukkig de voerbak is mee verhuist. :Y)


Wat nou? Een verborgen bakje witlofjes? :?

Nadat de heren het eten gevonden hadden vonden ze het huisje.

Je ziet ons niet je ziet ons niet! :+

Hehe de heren waren verhuist. Tijd om wat te eten voor mezelf te maken. :9. Ik loop terug de woonkamer in met een rammelende maag en ongeduldig als een cavia tot mn eten klaar is. Zie ik dit:


Aaah dit is leven. :O


Ja dit is fijn. :Y


Ik word er gewoon lui van. :O


Ik kan zelfs vanuit luie stand bekijken wat het vrouwtje nou eet *) iets met mosterd zoals jullie kunnen zien.

De heren zijn tot de conclusie gekomen dat Rock het huisje mag hebben, en Roll het mandje. Ze schijnen er allebei heel blij mee te zijn.
Tot zover het verslag over de grote verhuizing van Rock en Roll. :*
  Moderator vrijdag 25 maart 2011 @ 18:55:51 #57
155227 crew  Guppy
dus
pi_94609615
Je hebt de Casita gekocht _O_ mooie kooien zijn dat! En dat huisje is hier ook favoriet, erop zitten is net zo leuk als erin. In feite is er dus extra ruimte :Y
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  vrijdag 25 maart 2011 @ 19:11:44 #58
151344 Queen_Minny
Life sucks, but I suck harder.
pi_94610286
Vooral Roll vind op het huisje springen leuk. En dan vrolijk rond kijken wat er allemaal in huis gebeurd.
Rock maakt er een sport van om zn broertje van het huisje af te gooien. Uit wraak rent Roll achter Rock aan als een bezetene, maar zodra hij over het mandje holt, stopt ie en gaat ie liggen. _O-
Hij is dol op dat ding. Dat zijn 5 goed besteede euro's. :Y
pi_94640646
Mooie kooi zeg! En dat mandje O+
  zondag 27 maart 2011 @ 19:51:08 #60
67888 Spunks
zo niet, dan toch
pi_94683877
Ik heb afgelopen weekend twee nieuwe caviaatjes gekocht :D Een van de twee (bij een fokker gekocht nota bene) heeft echter flinke schurft rond haar oog. Toen ik het opmerkte heeft de fokker het ter plekke met Beaphar anti-schurft ingesprayed, en die behandeling mag ik pas over een week weer herhalen. Maar ondertussen zit ik hier wel met een zielig beestje van 6 weken en maar 315 gram. Grrrrr....

Edit: de fokker woonde drie uur rijden bij mij vandaan, vandaar dat ik de gok maar heb genomen dat haar oog verbetert. Anders had ik het gewoon gelaten, ik vind het zelf vrij dom klinken om een ziek beestje te kopen :%
pi_94687645
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 18:46 schreef Queen_Minny het volgende:
-knip-
Ahww.. wat een leuke foto's, vooral als ze in het mandje liggen :D
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_94702931
Merlijn heeft ontdekt dat als je de hele tijd wheept dat je dan iets krijgt. Resultaat: Merlijn wheept de godganse dag. Dan is hij even stil maar zodra er iemand voorbij de kooi loopt of beweegt dan begint meneer zijn serenade weer. :D
pi_94703005
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 19:51 schreef Spunks het volgende:
Ik heb afgelopen weekend twee nieuwe caviaatjes gekocht :D Een van de twee (bij een fokker gekocht nota bene) heeft echter flinke schurft rond haar oog. Toen ik het opmerkte heeft de fokker het ter plekke met Beaphar anti-schurft ingesprayed, en die behandeling mag ik pas over een week weer herhalen. Maar ondertussen zit ik hier wel met een zielig beestje van 6 weken en maar 315 gram. Grrrrr....

Edit: de fokker woonde drie uur rijden bij mij vandaan, vandaar dat ik de gok maar heb genomen dat haar oog verbetert. Anders had ik het gewoon gelaten, ik vind het zelf vrij dom klinken om een ziek beestje te kopen :%
Dat is niet zo netjes van de fokker.

Zelfs van een simpele hobbyfokker kreeg ik wijlen Yanou pas 4 weken later mee, omdat hij perse wilde dat ze schurft-vrij was.

Hoe gaat het nu met de caviaatjes?
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_94703015
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 09:06 schreef DeltaCephei het volgende:
Merlijn heeft ontdekt dat als je de hele tijd wheept dat je dan iets krijgt. Resultaat: Merlijn wheept de godganse dag. Dan is hij even stil maar zodra er iemand voorbij de kooi loopt of beweegt dan begint meneer zijn serenade weer. :D
:') _O-

Deden ze dat hier maar... ik heb alleen maar saaie oude dames waar geen boe of bah uit komt.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_94703142
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 09:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

:') _O-

Deden ze dat hier maar... ik heb alleen maar saaie oude dames waar geen boe of bah uit komt.
Roosje maakt ook amper geluid, Witje reageert wel als je fluit. En mevrouw reageert op Merlijn maar beide hebben ze nog nooit gewheept. Misschien doen ze dat wel nu Merlijn het doet :D
  maandag 28 maart 2011 @ 09:40:26 #66
267301 Baby_Girl
aka Babygirl
pi_94703567
Goedemorgen allemaal.

Hier wordt volop gewheept. Zodra de dames beweging zien ist feest.

Gister hebben ze samen een hele maiskolf vakundig ontmanteld. Leuk om te ontdekken wat ze nou lekker vinden en wat niet Lekker = Mais, wortel, witlof, sla. Niet lekker = appel en komkommer.

Zaterdag zijn we naar de ECC geweest en daar hebben we een mooie villa gekocht, 2 verdiepingen en die 2 verdieping wordt nu gebruikt door Lola om Vlekkie te bespringen als ze voorbij loopt _O-

Verder drinken ze nog steeds niet uit de waterfles. Ik pak ze nu maar gewoon op nadat ze gegeten hebben en drup dan via de bewuste fles wat water in hun bekkie. Zo maar een paar druppels maar dat ze wel door gaan krijgen dat daar het water uit komt.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
  maandag 28 maart 2011 @ 11:08:01 #67
151344 Queen_Minny
Life sucks, but I suck harder.
pi_94705996
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 19:51 schreef Spunks het volgende:
Ik heb afgelopen weekend twee nieuwe caviaatjes gekocht :D Een van de twee (bij een fokker gekocht nota bene) heeft echter flinke schurft rond haar oog. Toen ik het opmerkte heeft de fokker het ter plekke met Beaphar anti-schurft ingesprayed, en die behandeling mag ik pas over een week weer herhalen. Maar ondertussen zit ik hier wel met een zielig beestje van 6 weken en maar 315 gram. Grrrrr....

Edit: de fokker woonde drie uur rijden bij mij vandaan, vandaar dat ik de gok maar heb genomen dat haar oog verbetert. Anders had ik het gewoon gelaten, ik vind het zelf vrij dom klinken om een ziek beestje te kopen :%
Netjes is anders inderdaad.
Hoe gaat het met de nieuwe aanwinsten?
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 09:06 schreef DeltaCephei het volgende:
Merlijn heeft ontdekt dat als je de hele tijd wheept dat je dan iets krijgt. Resultaat: Merlijn wheept de godganse dag. Dan is hij even stil maar zodra er iemand voorbij de kooi loopt of beweegt dan begint meneer zijn serenade weer. :D
_O-

quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 09:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

:') _O-

Deden ze dat hier maar... ik heb alleen maar saaie oude dames waar geen boe of bah uit komt.
Kom hier eens op de koffie. Roll zal je wel laten merken dat je best blij moet zijn met oude saaie dames. :P
Roll is alleen stil als ie eet of slaapt. Rocky is wat stiller, maar doe geen kast open (of elke andere deur)... :')
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 09:40 schreef Baby_Girl het volgende:
Goedemorgen allemaal.

Hier wordt volop gewheept. Zodra de dames beweging zien ist feest.

Gister hebben ze samen een hele maiskolf vakundig ontmanteld. Leuk om te ontdekken wat ze nou lekker vinden en wat niet Lekker = Mais, wortel, witlof, sla. Niet lekker = appel en komkommer.

Zaterdag zijn we naar de ECC geweest en daar hebben we een mooie villa gekocht, 2 verdiepingen en die 2 verdieping wordt nu gebruikt door Lola om Vlekkie te bespringen als ze voorbij loopt _O-

Verder drinken ze nog steeds niet uit de waterfles. Ik pak ze nu maar gewoon op nadat ze gegeten hebben en drup dan via de bewuste fles wat water in hun bekkie. Zo maar een paar druppels maar dat ze wel door gaan krijgen dat daar het water uit komt.
_O- Van onderuh!
  dinsdag 29 maart 2011 @ 00:46:45 #68
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_94746692

oh hai !


Er past altijd meer bij :Y)


Mo en Cloë aan de lunch


mn kwakkelende Paolotje


Koffieboontje was nog wat verlegen ;)
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_94753191
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 11:08 schreef Queen_Minny het volgende:

Kom hier eens op de koffie. Roll zal je wel laten merken dat je best blij moet zijn met oude saaie dames. :P
Roll is alleen stil als ie eet of slaapt. Rocky is wat stiller, maar doe geen kast open (of elke andere deur)... :')

:D
Je hebt je eigen inbreekalarm

Een heuse cavia-meet is er nog niet geweest.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_94771107
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 09:40 schreef Baby_Girl het volgende:

Zaterdag zijn we naar de ECC geweest en daar hebben we een mooie villa gekocht, 2 verdiepingen en die 2 verdieping wordt nu gebruikt door Lola om Vlekkie te bespringen als ze voorbij loopt _O-
_O-

quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 00:46 schreef Nonneke het volgende:
[ afbeelding ]
oh hai !

[ afbeelding ]
Er past altijd meer bij :Y)

[ afbeelding ]
Mo en Cloë aan de lunch

[ afbeelding ]
mn kwakkelende Paolotje

[ afbeelding ]
Koffieboontje was nog wat verlegen ;)
dikke pluisjes O+ O+
  dinsdag 29 maart 2011 @ 19:59:59 #71
151344 Queen_Minny
Life sucks, but I suck harder.
pi_94775319
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 00:46 schreef Nonneke het volgende:
[ afbeelding ]
oh hai !

[ afbeelding ]
Er past altijd meer bij :Y)

[ afbeelding ]
Mo en Cloë aan de lunch

[ afbeelding ]
mn kwakkelende Paolotje

[ afbeelding ]
Koffieboontje was nog wat verlegen ;)
Tevreden caafjes. O+

quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 10:48 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

:D
Je hebt je eigen inbreekalarm

Een heuse cavia-meet is er nog niet geweest.
Ik heb ook een duitse herder en een rottweiler, een verstandige inbreker loopt een deurtje door. _O-

Een cavia-meet... klinkt lollig. Iedereen met de caafjes op schoot naar de cavia-meet!
pi_94777353
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 00:46 schreef Nonneke het volgende:
[ afbeelding ]

Wat een bolliewollies
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_94777438
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 19:59 schreef Queen_Minny het volgende:

Ik heb ook een duitse herder en een rottweiler, een verstandige inbreker loopt een deurtje door. _O-

Een cavia-meet... klinkt lollig. Iedereen met de caafjes op schoot naar de cavia-meet!
Duitse herders O+
Ooit willen we er drie. :')
Er loopt hier in de buurt een man rond met 5 duitse herders 8)7
Wel een grappig gezicht.

Op de meet:
"Zo.. en jullie fokken ook.. en hoe heet jullie cavia? "
:')
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  dinsdag 29 maart 2011 @ 21:52:44 #74
151344 Queen_Minny
Life sucks, but I suck harder.
pi_94782808
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 20:33 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Duitse herders O+
Ooit willen we er drie. :')
Er loopt hier in de buurt een man rond met 5 duitse herders 8)7
Wel een grappig gezicht.

Op de meet:
"Zo.. en jullie fokken ook.. en hoe heet jullie cavia? "
:')
_O-
Of als iemand even naar de wc is ofzo:

"heb je die cavia van huppeldepup gezien, het is een huis tuin en keuken cavia! hij moet uit de buurt van mijn mooie peruufjes blijven...!" :')
pi_94785423
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 21:52 schreef Queen_Minny het volgende:

[..]

_O-
Of als iemand even naar de wc is ofzo:

"heb je die cavia van huppeldepup gezien, het is een huis tuin en keuken cavia! hij moet uit de buurt van mijn mooie peruufjes blijven...!" :')
:') HKC

En dan barst er een discussie los over dat gladharen mooier zijn dan borstels.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  dinsdag 29 maart 2011 @ 23:47:07 #76
151344 Queen_Minny
Life sucks, but I suck harder.
pi_94790073
quote:
9s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 22:24 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

:') HKC

En dan barst er een discussie los over dat gladharen mooier zijn dan borstels.
En dat teddy's liever zijn dan shelties. :')

Ik zie het al helemaal voor me. _O-
pi_94796053
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 10:48 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

Een heuse cavia-meet is er nog niet geweest.
Wat denk je dat een caviashow is ;)
I had a signature once. It was awful.
pi_94803183
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 07:21 schreef zoeperzazke het volgende:

[..]

Wat denk je dat een caviashow is ;)
Een hele grote cavia-meet? :@

Nou ja ik bedoelde eigenlijk meer van deze sc. :D
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  woensdag 30 maart 2011 @ 12:56:26 #79
151344 Queen_Minny
Life sucks, but I suck harder.
pi_94804790
De bal van Mario belandde per ongeluk in de caviakooi. Maar mijn goeie ouwe Simply heeft Mario een keer dusdanig in zn neus gebeten dat de grote stoere Rottweiler bang is om zn neus in de kooi te steken om het te pakken. _O-

Rock schrok zich een ongeluk en begon van schrik te wiepen, Roll vond de bal wel leuk en probeerde erop te klimmen. :')

Ondertussen stond Mario op veilige afstand van de cavia's te piepen om zn bal. De cavia's besloten antwoord te geven en begonnen naar Mario te piepen. _O-
Pootjes tegen de tralies op en vrolijk wiep wiep wiep! Mario besloot dat hij wel erg belaagd werd en zette het op een lopen. _O-

Waarom gebeuren dat soort dingen toch altijd wanneer je geen camera bij de hand hebt? :')
pi_94811717
quote:
9s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 22:24 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

:') HKC

En dan barst er een discussie los over dat gladharen mooier zijn dan borstels.
_O-

quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 12:56 schreef Queen_Minny het volgende:
De bal van Mario belandde per ongeluk in de caviakooi. Maar mijn goeie ouwe Simply heeft Mario een keer dusdanig in zn neus gebeten dat de grote stoere Rottweiler bang is om zn neus in de kooi te steken om het te pakken. _O-

Rock schrok zich een ongeluk en begon van schrik te wiepen, Roll vond de bal wel leuk en probeerde erop te klimmen. :')

Ondertussen stond Mario op veilige afstand van de cavia's te piepen om zn bal. De cavia's besloten antwoord te geven en begonnen naar Mario te piepen. _O-
Pootjes tegen de tralies op en vrolijk wiep wiep wiep! Mario besloot dat hij wel erg belaagd werd en zette het op een lopen. _O-

Waarom gebeuren dat soort dingen toch altijd wanneer je geen camera bij de hand hebt? :')
_O- O+
pi_94811945
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 12:56 schreef Queen_Minny het volgende:
De bal van Mario belandde per ongeluk in de caviakooi. Maar mijn goeie ouwe Simply heeft Mario een keer dusdanig in zn neus gebeten dat de grote stoere Rottweiler bang is om zn neus in de kooi te steken om het te pakken. _O-

Rock schrok zich een ongeluk en begon van schrik te wiepen, Roll vond de bal wel leuk en probeerde erop te klimmen. :')

Ondertussen stond Mario op veilige afstand van de cavia's te piepen om zn bal. De cavia's besloten antwoord te geven en begonnen naar Mario te piepen. _O-
Pootjes tegen de tralies op en vrolijk wiep wiep wiep! Mario besloot dat hij wel erg belaagd werd en zette het op een lopen. _O-

Waarom gebeuren dat soort dingen toch altijd wanneer je geen camera bij de hand hebt? :')
Oke, dat had ik graag op tape gezien :')
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  woensdag 30 maart 2011 @ 18:21:38 #82
151344 Queen_Minny
Life sucks, but I suck harder.
pi_94817969
Ik wou dat ik het op film had.
Een rottweiler van 35kg die het op een lopen zet voor 2 cavia's van amper 1kg. _O-

Mario plet ze makkelijk allebei met 1 poot. En als ie ze op zou vreten zou ie er niet eens een maaltijd aan hebben. _O-

Tja, Simply was de baas in huis, hij heeft zn huisgenoten goed afgericht. O+
Simply's heerschappij in huize QM gaat gewoon door.
Jojo ligt tegenwoordig op het plekje waar Elvis ,Prestly en Simply zijn begraven in de tuin. O+
  woensdag 30 maart 2011 @ 18:33:19 #83
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_94818393
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 12:56 schreef Queen_Minny het volgende:
De bal van Mario belandde per ongeluk in de caviakooi. Maar mijn goeie ouwe Simply heeft Mario een keer dusdanig in zn neus gebeten dat de grote stoere Rottweiler bang is om zn neus in de kooi te steken om het te pakken. _O-

Rock schrok zich een ongeluk en begon van schrik te wiepen, Roll vond de bal wel leuk en probeerde erop te klimmen. :')

Ondertussen stond Mario op veilige afstand van de cavia's te piepen om zn bal. De cavia's besloten antwoord te geven en begonnen naar Mario te piepen. _O-
Pootjes tegen de tralies op en vrolijk wiep wiep wiep! Mario besloot dat hij wel erg belaagd werd en zette het op een lopen. _O-

Waarom gebeuren dat soort dingen toch altijd wanneer je geen camera bij de hand hebt? :')
_O-
levensgevaarlijk he die rottweilers _O-
mijn Pim (vuilnisbakkenhondje) is als de dood voor Walnootje, die schrokt heel erg met dr eten dus die kucht vaak :') Het duurde even voor we er achter waren waarom die hond opeens zo vaak in de stress schoot, tot ze een keer heel hard kuchte en de hond zowat door het dak vloog :')
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_94821040
Ik vind het trouwens wel bazig, een kleine cavia die een grote rottweiler in zijn neus bijt :') !!
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  Moderator woensdag 30 maart 2011 @ 20:16:16 #85
155227 crew  Guppy
dus
pi_94824556
Dat ja!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_94842702
Die van m'n ouders loopt tegen 7 jaar, ogen compleet blauw (ik weet niet of ie nog iets ziet), steeds terugkerende en steeds langzamer genezende ontsteking aan de rechterachterpoot... lijkt er ook op dat ie steeds verlamder raakt aan z'n achterlijf, dat sleept een beetje.... maar moet je eens met komkommerschillen aan komen zetten, het beest gilt het uit a la "wtf hier die zooi"... Voor al uw hooi- en komkommer vernietigklusjes kan je 'm inschakelen, snel en vakkundig :') (overigens hoort ie nog prima... bijt maar eens in een appel en het piepconcert begint al _O- )

Afgelopen jaar regelmatig bij de dierenarts geweest vanwege het gekwakkel, diagnose is dat ie gewoon aan het aftakelen is... vacht is nog steeds mooi trouwens.

Heeft ook eens de kat in z'n poot gebeten omdat ie aan z'n hooi zat, dat was een grove vergissing :')
pi_94843022
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 07:47 schreef Henno het volgende:
Afgelopen jaar regelmatig bij de dierenarts geweest vanwege het gekwakkel, diagnose is dat ie gewoon aan het aftakelen is... vacht is nog steeds mooi trouwens.
Weet je zeker (ook gezien de symptomen) dat het geen satijn is?
I had a signature once. It was awful.
  donderdag 31 maart 2011 @ 12:15:39 #88
151344 Queen_Minny
Life sucks, but I suck harder.
pi_94849088
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 18:33 schreef Nonneke het volgende:

[..]

_O-
levensgevaarlijk he die rottweilers _O-
mijn Pim (vuilnisbakkenhondje) is als de dood voor Walnootje, die schrokt heel erg met dr eten dus die kucht vaak :') Het duurde even voor we er achter waren waarom die hond opeens zo vaak in de stress schoot, tot ze een keer heel hard kuchte en de hond zowat door het dak vloog :')
Echt wel, je moet 3 straten omlopen anders grijpt ie je!. (nou ja, hij komt vrolijk kwispelend op je af om kennis te maken en te vragen of je de bal wilt weggooien, om weer heel hard weg te lopen als je boe zegt :') )

Uche uche
Pim je mag uit het plafond komen, het is de cavia maar!. _O-

quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 19:20 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik vind het trouwens wel bazig, een kleine cavia die een grote rottweiler in zijn neus bijt :') !!
Simply was ook een baas. 8-)
Hij was de baas in huis en iedereen moest maar plek maken. Mannen beet ie ook extreem graag. _O-

quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 07:47 schreef Henno het volgende:
Die van m'n ouders loopt tegen 7 jaar, ogen compleet blauw (ik weet niet of ie nog iets ziet), steeds terugkerende en steeds langzamer genezende ontsteking aan de rechterachterpoot... lijkt er ook op dat ie steeds verlamder raakt aan z'n achterlijf, dat sleept een beetje.... maar moet je eens met komkommerschillen aan komen zetten, het beest gilt het uit a la "wtf hier die zooi"... Voor al uw hooi- en komkommer vernietigklusjes kan je 'm inschakelen, snel en vakkundig :') (overigens hoort ie nog prima... bijt maar eens in een appel en het piepconcert begint al _O- )

Afgelopen jaar regelmatig bij de dierenarts geweest vanwege het gekwakkel, diagnose is dat ie gewoon aan het aftakelen is... vacht is nog steeds mooi trouwens.

Heeft ook eens de kat in z'n poot gebeten omdat ie aan z'n hooi zat, dat was een grove vergissing :')
Dat klinkt inderdaad als een satijntje.
Die vacht blijft eigenlijk altijd mooi. Zelfs toen Bas heel ziek was bleef zn vacht glimmen. Kan je een foto posten? :)
pi_94901944
Merlijn reageert ook op fluitende vogels buiten :|W
pi_94901982
:') Bezig caafje
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_94904168
Hij maakt alleen geen geluid als hij slaapt. Zelfs al etend moet er geprutteld en geweept worden. Je hoort hem al boven - als je deur dicht is. Net een piepende deur, maar nee dat is Merlijn. _O-
pi_94988603
Vandaag had ik Kookai op schoot en ze rolde om (zoals een paard) van zaligheid, ik zag zo de onderkant van haar pootjes.
Dat heb ik een cavia werkelijk nog nooit zien doen. :{
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_94990040
Nou, Witje doet het wel eens als ze raar aan het doen is (prr prr popcorn prr prr op d'r zij liggen, pootjes in de lucht) maar van zaligheid nog nooit. Klinkt wel heel lief O+
  maandag 4 april 2011 @ 09:03:10 #94
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_95012510
ik was afgelopen weekend met mijn caafjes richting mijn ouders. Daar staan de caafjes op mijn slaapkamer die ik samen met de naaimachines deel van mijn moeder. Mijn moeder was aan het naaien op de geluiden van de vier jaargetijden van Vivaldi. Komt ze beneden zegt ze dat de caafjes van die muziek houden, ze lagen er zo rustig en ontspannen bij. Dus ik vandaag de cd aanzetten in mijn eigen studentenkamertje. Nou niets dus... alhoewel ze in het begin wel begonnen te piepen, maar dat kan ook met het gegeven te maken hebben dat ze nog geen groenvoer hadden gehad.
Het officiële liefje van @Monitor O+
Woont samen met de man van haar dromen: Robbie de robotstofzuiger
They think she is fragile like a flower, but she is fragile like a bomb
pi_95015554
Hehe, ik dacht dat mijn caafjes van streek zouden raken als ik keiharde metal zou draaien, maar ze draaien zich op een oor en snurken rustig verder...
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  maandag 4 april 2011 @ 16:22:04 #96
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_95027199
Fozzy is jarig vandaag! (Lees: Drie jaar geleden heb ik m gekocht ;) ) Daarom krijgt ie vandaag wat lollo rosso en heeft ie al n stukje venkel gekregen vanochtend. En voor mezelf een gebakje vanavond :P

Overigens heeft hij het piepen herontdekt. De laatste tijd whiept ie om ALLES... 8)7
pi_95028168
Gefeliciteerd Fozzy :P
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  dinsdag 5 april 2011 @ 20:14:30 #98
151344 Queen_Minny
Life sucks, but I suck harder.
pi_95086309
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 16:22 schreef NijntjesUk het volgende:
Fozzy is jarig vandaag! (Lees: Drie jaar geleden heb ik m gekocht ;) ) Daarom krijgt ie vandaag wat lollo rosso en heeft ie al n stukje venkel gekregen vanochtend. En voor mezelf een gebakje vanavond :P

Overigens heeft hij het piepen herontdekt. De laatste tijd whiept ie om ALLES... 8)7
Gefeliciteerd Fozzy.
Dat je nog maar vele witlofjes mag verorberen.
  dinsdag 5 april 2011 @ 21:03:08 #99
267301 Baby_Girl
aka Babygirl
pi_95089578
Gefeliciteerd Fozzy :)
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
pi_95101096
Oke, weer raar cavia gedrag gezien :')
Oryx likt de oogbol van Kookai.. Oortjes likken.. oke... Oogbol likken.. das gewoon raar.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_95112734




KAPOT MAKENNNNNN. :N Dat gat was trouwens een raampje.
  woensdag 6 april 2011 @ 12:15:27 #102
336295 spiritoffreedom
just a lonely girl
pi_95114140
Die bovenste is een pareltje :)

Geen caafjes hier in huis btw.
a spiritual person is a strong person who feels deep emotions
pi_95114257
Haha, Witje is lekker bezig.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_95114408
Aan de ene kant heeft het huisje een halve poot, aan de andere kant is er een zelfgemaakt raampje bijgekomen }:|
pi_95114516
Er schuilt een groot interieur specialist in jouw cavia's :')
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_95116564
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 12:26 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Er schuilt een groot interieur specialist in jouw cavia's :')
_O-
  woensdag 6 april 2011 @ 15:52:58 #107
151344 Queen_Minny
Life sucks, but I suck harder.
pi_95123014
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 12:26 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Er schuilt een groot interieur specialist in jouw cavia's :')
Eigen kooi en tuin. :')
pi_95123035
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 15:52 schreef Queen_Minny het volgende:

[..]

Eigen kooi en tuin. :')
* begintune hoort.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  woensdag 6 april 2011 @ 15:56:40 #109
151344 Queen_Minny
Life sucks, but I suck harder.
pi_95123165
Vandaag gaan we grasmaaien lieve mensen.
Men nemen:
Een grasveld.
Een paar cavia's.

We laten de cavia's op het grasveld lopen, en gaan koffie drinken. Over een uurtje heeft u een keurig gemaaid gazonnetje. ^O^
pi_95123268
Vol met caviakeutels. :P
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  woensdag 6 april 2011 @ 16:46:15 #111
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_95125216
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 15:59 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Vol met caviakeutels. :P
ach na het "grasmaaien" door 2 caafjes en 1 konijn wordt het gras bij ons zorgvuldig gekeutelzuigd door de 2 honden
Het officiële liefje van @Monitor O+
Woont samen met de man van haar dromen: Robbie de robotstofzuiger
They think she is fragile like a flower, but she is fragile like a bomb
pi_95129114
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 16:46 schreef ieniminimuis het volgende:

[..]

ach na het "grasmaaien" door 2 caafjes en 1 konijn wordt het gras bij ons zorgvuldig gekeutelzuigd door de 2 honden
Ew! _O-
  woensdag 6 april 2011 @ 20:16:20 #113
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_95135208
:').
Het is toch wel bekend dat sommige keutels opnieuw gegeten worden door de cavia's? :+

Trouwens vraagje; scheppen jullie ook de plas en poep plekken weg? Zit eraan te denken om dit voor de meiden te doen, ook omdat het maar 1 plek is..
pi_95140031
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 20:16 schreef Sjowhan het volgende:
:').
Het is toch wel bekend dat sommige keutels opnieuw gegeten worden door de cavia's? :+

Trouwens vraagje; scheppen jullie ook de plas en poep plekken weg? Zit eraan te denken om dit voor de meiden te doen, ook omdat het maar 1 plek is..
Jammer genoeg niet allemaal :')
Poepmachines zijn het.

Nee, dat doe ik niet, want het hok is hier een grote wc... :P
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_95156459
Ja, dat cavia's ze eten vind ik dan niet zo vreemd als een hond die ze eet :X
pi_95162032
Honden eten ook weleens paardenmest :')
Lekker is anders.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  donderdag 7 april 2011 @ 13:24:39 #117
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_95164965
en eendenstront en konijnenkeutels....
de honden van mijn moeder staan gewoon soms voor het konijnenhok te kijken of er niet een keutel uit het hok komt vallen...
en als ik de caafjes in de buurt van de honden heb is de interesse groter voor de keutels dan voor het beestje zelf
Het officiële liefje van @Monitor O+
Woont samen met de man van haar dromen: Robbie de robotstofzuiger
They think she is fragile like a flower, but she is fragile like a bomb
pi_95165082
_O-

Cavia's zijn gewoon wandelende snoepautomaten..
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  donderdag 7 april 2011 @ 14:15:07 #119
151344 Queen_Minny
Life sucks, but I suck harder.
pi_95166982
quote:
10s.gif Op donderdag 7 april 2011 13:27 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
_O-

Cavia's zijn gewoon wandelende snoepautomaten..
Insert tomaatje voor een verrassing. _O-
pi_95177615
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 14:15 schreef Queen_Minny het volgende:

[..]

Insert tomaatje voor een verrassing. _O-
_O-
pi_95217474


Zo moe... zo verschrikkelijk moe...



Ik kan ook doodliggen, baasje.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  vrijdag 8 april 2011 @ 14:55:46 #122
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_95218293
Overleden? :o. Zoja, sterkte :{

Dat af en toe cavia's zo relaxed liggen dat ze wel dood lijken, overkomt me zeker 1x per week bij zeker 2 van mijn beestjes :'). Ik wacht dan echt totdat ik het buikje weer op&neer zie bewegen, en dan kan ik ook verder waar ik gebleven was :P
pi_95218545
Oh nee, pardon!
Ze is nog springlevend, maar idd.. ik schrik me altijd een hoedje als ik ze zo in het hok zie liggen.

Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  vrijdag 8 april 2011 @ 15:09:57 #124
151344 Queen_Minny
Life sucks, but I suck harder.
pi_95218861
quote:
9s.gif Op vrijdag 8 april 2011 14:30 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[ afbeelding ]

Zo moe... zo verschrikkelijk moe...

[ afbeelding ]

Ik kan ook doodliggen, baasje.
Slapie doen! :z O+
  vrijdag 8 april 2011 @ 15:32:05 #125
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_95219772
quote:
11s.gif Op vrijdag 8 april 2011 15:02 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Oh nee, pardon!
Ze is nog springlevend, maar idd.. ik schrik me altijd een hoedje als ik ze zo in het hok zie liggen.

[ afbeelding ]
Ik schrok al :').
Maar erg herkenbaar in ieder geval :P
  vrijdag 8 april 2011 @ 19:37:04 #126
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_95230485
Haha, die van jou doet ook een croissantje na, 4EverBlackEyed! Zo ligt Fozzy dus ook erg vaak.. al gaat ie de laatste dagen ook weer in mn nek liggen.. wat voor hem erg en voor mij niet zo comfortabel is.. ;)
  Moderator vrijdag 8 april 2011 @ 20:45:37 #127
155227 crew  Guppy
dus
pi_95234072
quote:
11s.gif Op vrijdag 8 april 2011 15:02 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Oh nee, pardon!
Ze is nog springlevend, maar idd.. ik schrik me altijd een hoedje als ik ze zo in het hok zie liggen.

[ afbeelding ]
Wat een mooie caaf! Zo glanzend!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_95234402
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 19:37 schreef NijntjesUk het volgende:
Haha, die van jou doet ook een croissantje na, 4EverBlackEyed! Zo ligt Fozzy dus ook erg vaak.. al gaat ie de laatste dagen ook weer in mn nek liggen.. wat voor hem erg en voor mij niet zo comfortabel is.. ;)
Ik krijg altijd kriebel in mijn nek als ze daar in kruipen, dus dat doe ik liever niet.
Ook die nageltjes vind ik niet zo comfortabel :P

quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 20:45 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Wat een mooie caaf! Zo glanzend!
Nog een laatste foto, hier shined ze helemaal :')



Ik was daarnet nageltjes aan het knippen en ik denk dat ze bij de buren gedacht moeten hebben dat ik ze mishandel :')
Bij Kookai ging het luchtalarm af.
Whiepppp! WHIEEEEP WHIEEEEEP !
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  zaterdag 9 april 2011 @ 02:09:12 #129
151344 Queen_Minny
Life sucks, but I suck harder.
pi_95248784
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 april 2011 20:51 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Ik krijg altijd kriebel in mijn nek als ze daar in kruipen, dus dat doe ik liever niet.
Ook die nageltjes vind ik niet zo comfortabel :P

[..]

Nog een laatste foto, hier shined ze helemaal :')

[ afbeelding ]

Ik was daarnet nageltjes aan het knippen en ik denk dat ze bij de buren gedacht moeten hebben dat ik ze mishandel :')
Bij Kookai ging het luchtalarm af.
Whiepppp! WHIEEEEP WHIEEEEEP !
O+ Wat een lekkere tuttebel is het ook.

Ik vind het heerlijk als mn caafjes in mn nek kruipen. T wil nog wel eens gebeuren dat ik met caafs in mn nek en al in slaap val op de bank. :')
pi_95252908
Mijn Fleurtje was ook een borstel en die glansde ook zo O+ O+
pi_95266423
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 02:09 schreef Queen_Minny het volgende:

[..]

O+ Wat een lekkere tuttebel is het ook.

Ik vind het heerlijk als mn caafjes in mn nek kruipen. T wil nog wel eens gebeuren dat ik met caafs in mn nek en al in slaap val op de bank. :')
Ik zou wakker worden, omdat ze dan in mijn nek zouden plassen. :')
Ze zijn niet zo zindelijk.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  dinsdag 12 april 2011 @ 16:38:55 #132
151344 Queen_Minny
Life sucks, but I suck harder.
pi_95398903
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 17:38 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Ik zou wakker worden, omdat ze dan in mijn nek zouden plassen. :')
Ze zijn niet zo zindelijk.
Ja dat wil wel eens gebeuren. :')
En zo fijn is dat niet als je net lekker ligt te tukken. }:|

Nog even wat fotospam. Ze zijn gemaakt met mn mobiel dus de kwaliteit is niet al te best. Maar ik vond ze te leuk om jullie te onthouden.


Mooi ventje. O+

Do not touch de handdoek.

Jammer dat deze zo donker is.

Rocky deed eens leuk poseren. Het is verdomd moeilijk hem alleen op de foto te krijgen. Ik heb vooral veel foto's van zn kont. :')

Roll is ander dol op foto's. :Y
Hij neemt graag rare poses aan en wacht braaf met bewegen tot de foto is gemaakt.

:')
In de telefoonkruipen!


Op mijn schouder.

Nog steeds op de schouder.

Roll op schoot:
Zo begon het.


Toen werd het dit.


Toch maar weer zo.


Zo lag hij eigenlijk lekkerder.


Ietsje meer uitrekken.


Zie hier het eindresultaat.
pi_95415974
Het lijkt longcat wel :D!
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  woensdag 13 april 2011 @ 08:59:30 #134
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_95431277
Wat een lang beestje is je cavia dan eigenlijk :P.
  vrijdag 15 april 2011 @ 13:04:42 #135
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_95538565
Zeg, als een van de dames de andere dame "berijd", wat betekend dat? Ze zijn af en toe wel wat kibbelig tegen elkaar, maar kunnen ook poeslief tegen elkaar aanliggen :o
pi_95538749
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 13:04 schreef Sjowhan het volgende:
Zeg, als een van de dames de andere dame "berijd", wat betekend dat? Ze zijn af en toe wel wat kibbelig tegen elkaar, maar kunnen ook poeslief tegen elkaar aanliggen :o
Dan is ze dominant denk ik. Doen ze hier ook :')
pi_95538771
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 13:04 schreef Sjowhan het volgende:
Zeg, als een van de dames de andere dame "berijd", wat betekend dat? Ze zijn af en toe wel wat kibbelig tegen elkaar, maar kunnen ook poeslief tegen elkaar aanliggen :o
Kan de volgende oorzaken hebben (ik heb het hier ook regelmatig):

- Rangordebepaling
- "in the mood" - zijn (oftewl bronstig)

Dit rijden kan tot vervelens toe, de hele dag door gaan gedurende een paar dagen :')
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  vrijdag 15 april 2011 @ 13:15:24 #138
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_95538997
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 13:09 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Kan de volgende oorzaken hebben (ik heb het hier ook regelmatig):

- Rangordebepaling
- "in the mood" - zijn (oftewl bronstig)

Dit rijden kan tot vervelens toe, de hele dag door gaan gedurende een paar dagen :')
Oh, ik wist dat mannetjes het deden, maar dacht dat vrouwtjes dit minder/niet hadden. Blijkt weer eens niet :P
pi_95539029
quote:
10s.gif Op vrijdag 15 april 2011 13:15 schreef Sjowhan het volgende:

[..]

Oh, ik wist dat mannetjes het deden, maar dacht dat vrouwtjes dit minder/niet hadden. Blijkt weer eens niet :P
Met cavia's sta je altijd weer voor een verrassing. :')
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  vrijdag 15 april 2011 @ 13:24:07 #140
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_95539408
quote:
10s.gif Op vrijdag 15 april 2011 13:16 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Met cavia's sta je altijd weer voor een verrassing. :')
Dat blijkt wel weer dus. Mja, af en toe maak je je zorgen om niets :+
pi_95539980
quote:
10s.gif Op vrijdag 15 april 2011 13:24 schreef Sjowhan het volgende:

af en toe maak je je zorgen om niets :+
Ja!

:o "Leef jij nog?" * Poke poke poke
Cavia: whieep?

:')
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  zaterdag 16 april 2011 @ 13:31:04 #142
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_95579013
Bob en Sjorsje hier vanuit de trein! Ons vrouwtje heeft snoepgroenten gekocht! hmm wat doen wij smullen van de worteltjes en komkommertjes! Owja en we staan lekker voor het raam dus kunnen heerlijk naar buiten kijken als we dat zouden willen! Maarja we zijn veel te druk bezig met eten en slapen.
Het officiële liefje van @Monitor O+
Woont samen met de man van haar dromen: Robbie de robotstofzuiger
They think she is fragile like a flower, but she is fragile like a bomb
pi_95585290
Reizende caafjes.

Ik mag over een paar weken ook weer met de caafs in de trein
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_95593606
Sinds wij Merlijn hebben valt het me op dat hij vaker krabt als de dames. Ik heb hem grondig onderzocht en 2 miniscule schilfertjes met haren eraan gevonden op zijn rugje. Geen kale plekken, witte plekken of raar staande haren.

Enig idee wat dit is?
pi_95602465
Geen idee, ik durf niets te zeggen.
Heb je toevallig de verwarming aan staan?

Ik merk dat mijn caafs meer krabben als de verwarming hier aan staat, maar dat zal bij jou niet het geval zijn. Aangezien Merlijn de enige is die zo vaker krabt.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_95612382
Nee, de verwarming staat uit. Mss is het gewoon een jeukerd :P
  maandag 18 april 2011 @ 15:05:55 #147
151344 Queen_Minny
Life sucks, but I suck harder.
pi_95668244
quote:
10s.gif Op vrijdag 15 april 2011 13:24 schreef Sjowhan het volgende:

[..]

Dat blijkt wel weer dus. Mja, af en toe maak je je zorgen om niets :+
Meestal maak je je zorgen om niks.
Hij wilt geen tomaat :'(
*belt de DA* Mn cavia eet niet.. DA probeer eens iets anders?
Ow de komkommer gaat er wel in.

:')

Tomaat is hier helemaal uit. Ze moeten het niet meer. :')
En ze blijven net zo lang gillen tot ze wat anders krijgen dus om te zorgen dat ze evenhun kop houden met een rotgang naar de keuken om wat anders te pakken. :')
pi_95668305
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 15:05 schreef Queen_Minny het volgende:

[..]

Meestal maak je je zorgen om niks.
Hij wilt geen tomaat :'(
*belt de DA* Mn cavia eet niet.. DA probeer eens iets anders?
Ow de komkommer gaat er wel in.

:')

Tomaat is hier helemaal uit. Ze moeten het niet meer. :')
En ze blijven net zo lang gillen tot ze wat anders krijgen dus om te zorgen dat ze evenhun kop houden met een rotgang naar de keuken om wat anders te pakken. :')
Hier zijn waspeentjes uit. ;(

Die reactie van de DA trouwens :') !
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  maandag 18 april 2011 @ 19:10:11 #149
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_95679578
Zo, dit topic heb ik nu ook gekoppeld aan een reeks. Je kan nu alle topics heel snel terugvinden dmv een klik op de titel :s)
pi_95679994
Handig ! *O*
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  maandag 18 april 2011 @ 23:27:06 #151
151344 Queen_Minny
Life sucks, but I suck harder.
pi_95696326
quote:
6s.gif Op maandag 18 april 2011 19:10 schreef Sjowhan het volgende:
Zo, dit topic heb ik nu ook gekoppeld aan een reeks. Je kan nu alle topics heel snel terugvinden dmv een klik op de titel :s)
yay dat scheelt elke keer weer zoeken. *O*
  dinsdag 19 april 2011 @ 21:04:14 #152
245691 missU
Same shit, different day?
pi_95733364
Mijn caafje is vorige maand overleden en het is nu best wel stil in huis.
Ik zit er nu over na te denken 2 jonkies te nemen.

Weet iemand waar ik ze het beste kan halen in de omgeving van Amsterdam?
Het vorige caafje hadden we gekregen, dus vandaar :)
WcPot is my bottom bitch!
pi_95734789
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 april 2011 21:04 schreef missU het volgende:
Mijn caafje is vorige maand overleden en het is nu best wel stil in huis.
Ik zit er nu over na te denken 2 jonkies te nemen.

Weet iemand waar ik ze het beste kan halen in de omgeving van Amsterdam?
Het vorige caafje hadden we gekregen, dus vandaar :)
Tot mijn verbazing heeft Amsterdam helemaal geen cavia-opvang.
Stichting cavia heeft een noodopvang in Haarlem en verder zitten er nog een opvang in Almere.

Op fokkerskaart.nl kun je caviafokkers vinden.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_95735079
Zelf heb ik Kookai van Marktplaats, Oryx is gefokt bij de overburen en Carmita heb ik uit een opvang.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  woensdag 20 april 2011 @ 03:16:03 #155
151344 Queen_Minny
Life sucks, but I suck harder.
pi_95748176
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 april 2011 21:04 schreef missU het volgende:
Mijn caafje is vorige maand overleden en het is nu best wel stil in huis.
Ik zit er nu over na te denken 2 jonkies te nemen.

Weet iemand waar ik ze het beste kan halen in de omgeving van Amsterdam?
Het vorige caafje hadden we gekregen, dus vandaar :)
In amsterdam zijn helaas geen caviaopvang. belachelijk als je het mij vraagt.
Je beste kans is even te googlen of op marktplaats te kijken.

Ik woon ook in amsterdam. Een kennis van me heeft binnenkort een nestje. Als je wilt kan ik het warm houden voor je? :)

Het zijn geen broodfok caafjes, gewoon een pleziernestje van een cavialiefhebster. Dan hoef je je ook geen zorgen te maken of je een broodfok caaf in huis haalt. :)
Ze zal waarschijnlijk wel een vergoeding vragen. Maar ze zal je niet naaien.
pi_95749119
Kijk eens op www.fokkerskaart.nl voor adressen bij jou in de buurt. (let wel op, zag dat er een satijnfokker in A'dam op staat, www.satijncavia.nl )
I had a signature once. It was awful.
pi_95750830
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 03:16 schreef Queen_Minny het volgende:

Ze zal waarschijnlijk wel een vergoeding vragen. Maar ze zal je niet naaien.
Ergens vind ik dat ook wel slim van je vriendin, zo weet je in ieder geval zeker dat het geen slangenvoer wordt. In tegenstelling tot gratis caafjes.
Al heb ik Oryx wel gratis gekregen :')
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  woensdag 20 april 2011 @ 12:48:03 #158
151344 Queen_Minny
Life sucks, but I suck harder.
pi_95757144
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 09:35 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Ergens vind ik dat ook wel slim van je vriendin, zo weet je in ieder geval zeker dat het geen slangenvoer wordt. In tegenstelling tot gratis caafjes.
Al heb ik Oryx wel gratis gekregen :')
Daarom doet ze het ook :). Ze is een nog grotere trut met beestjes als ik ben. :')
Als ze ook maar het vermoeden heeft dat je niet goed bent voor het beestje, of dat het als slangenvoer dient trapt ze je het huis uit. _O- .
En aan de andere kant, als je het beestje echt wilt hebben wil je er ook wel wat voor betalen. :)

Ze heeft maar een keer in de zoveel jaar een nestje puur voor de lol. Uit het laatste nestje heeft ze me toen Bassie gegeven. En die is al weer 2 jaar dood.
Die was een verrassing.
QM ik heb jonge caafjes kom je even kijken?
Ja leuk! *O*
Kom ik daar binnen. Hier deze is voor jou dan hoef je niet zo te zoeken naar een vriendje voor Simply. *krijgt minibas in handen geduwt*
Voor mij? *O* *O* *O* *O*

Ze is een beetje vreemd maar best aardig.
pi_95757572
Ahwww, die vriendin moet je houden :P
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  woensdag 20 april 2011 @ 17:35:59 #160
245691 missU
Same shit, different day?
pi_95768215
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 03:16 schreef Queen_Minny het volgende:

[..]

In amsterdam zijn helaas geen caviaopvang. belachelijk als je het mij vraagt.
Je beste kans is even te googlen of op marktplaats te kijken.

Ik woon ook in amsterdam. Een kennis van me heeft binnenkort een nestje. Als je wilt kan ik het warm houden voor je? :)

Het zijn geen broodfok caafjes, gewoon een pleziernestje van een cavialiefhebster. Dan hoef je je ook geen zorgen te maken of je een broodfok caaf in huis haalt. :)
Ze zal waarschijnlijk wel een vergoeding vragen. Maar ze zal je niet naaien.
Ik hoor alleen vaak slechte ervaringen over het kopen van dieren op marktplaats. En ik vind het altijd wel fijn om te weten waar het beestje vandaan komt en in welke omstandigheden het geleefd heeft :) Is het nestje van die vriendin een bepaald ras? En hoeveel zou ze er voor willen hebben? Ook niet onbelangrijk, vanaf wanneer zijn beschikbaar?
WcPot is my bottom bitch!
  woensdag 20 april 2011 @ 19:39:27 #161
151344 Queen_Minny
Life sucks, but I suck harder.
pi_95773679
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 17:35 schreef missU het volgende:

[..]

Ik hoor alleen vaak slechte ervaringen over het kopen van dieren op marktplaats. En ik vind het altijd wel fijn om te weten waar het beestje vandaan komt en in welke omstandigheden het geleefd heeft :) Is het nestje van die vriendin een bepaald ras? En hoeveel zou ze er voor willen hebben? Ook niet onbelangrijk, vanaf wanneer zijn beschikbaar?
Het zijn huis tuin en keuken caafjes. De ouders zijn gladharen geloof ik. (ik kom er niet wekelijks het is meer een kennis dan vriendin). Niet bijzonder als je ermee wilt showen, maar als je ze gewoon als gezelschapsdiertje wilt houden moet dat geen probleem zijn.

Ik weet niet hoeveel ze ervoor wilt hebben, maar even bellen en die vraag word beantwoord. Als ik het goed heb worden ze deze week of volgende week geboren. Als je wilt kan ik wel even bellen om precies te vragen wat ze ervoor wilt hebben en wanneer ze geboren moeten worden.
Ik vertel je nu even wat ik toevallig weet. :)

Ze heeft alleen helaas geen internet. Dus voor deze informatie moet je het even met mij doen. Maar als je echt interesseert bent regel ik wel dat jullie gegevens kunnen uitwisselen. :) Ik wil best even als tussen persoon dienen als de diertjes een goed thuis krijgen. :)
  donderdag 21 april 2011 @ 20:37:22 #162
245691 missU
Same shit, different day?
pi_95822075
We zijn eigenlijk meer op zoek naar borstelcaafjes. Die zijn zo lekker eigenwijs O+ Maar aangezien zij gladharen heeft denk ik niet dat er borstelcaafjes tussen zitten.

Ik denk dat we nog even verder kijken, maar misschien moeten we het eisenpakket bijstellen ;)

Bedankt voor het aanbod in ieder geval! :*
WcPot is my bottom bitch!
pi_95841134
Mijn 3 komen uit de dierenwinkel, eigenlijk allemaal behalve Puck.
Mijn vader werkte bij de thuiszorg en bij 1 adres waar hij vaak kwam hadden ze die dus. Alleen de kinderen keken er niet meer naar om, en de ouders hadden geen tijd (eigen zaak aan huis). Dus toen papa hem mee naar huis mocht nemen deed hij dat ook, kwam hij ineens thuis met een cavia vol klitten.

Meteen verzorgd, gewassen en het was een schat van een beessie O+
pi_95845291
_O_
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  zaterdag 23 april 2011 @ 02:53:07 #165
151344 Queen_Minny
Life sucks, but I suck harder.
pi_95879027
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2011 20:37 schreef missU het volgende:
We zijn eigenlijk meer op zoek naar borstelcaafjes. Die zijn zo lekker eigenwijs O+ Maar aangezien zij gladharen heeft denk ik niet dat er borstelcaafjes tussen zitten.

Ik denk dat we nog even verder kijken, maar misschien moeten we het eisenpakket bijstellen ;)

Bedankt voor het aanbod in ieder geval! :*
Ok succes!

quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2011 20:37 schreef missU het volgende:
We zijn eigenlijk meer op zoek naar borstelcaafjes. Die zijn zo lekker eigenwijs O+ Maar aangezien zij gladharen heeft denk ik niet dat er borstelcaafjes tussen zitten.

Ik denk dat we nog even verder kijken, maar misschien moeten we het eisenpakket bijstellen ;)

Bedankt voor het aanbod in ieder geval! :*
O+ lief ook va je vader dat ie m mee naar huis nam.
pi_95882478
We hadden toen alleen Punkie en Puck had zo'n vieze plastic kooi dus ook een nieuwe kooi en huisje e.d voor hem gekocht. Ik hou niet van die kleine plastic kooien :{w Hij had van die mooie roze lipjes haha! We noemden hem ook Big Lips :')


pi_95942540
Big Lips :')

Mooie oogschaduw!
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_95948038
Ik heb vandaag de dames geknipt, omdat ze deze week een wasbeurt krijgen. Roosje blijft netjes zitten, wel met geschop ertussendoor maar het ging prima.
Witje was een HEL. Ben ik aan het knippen, gaat ze rondjes draaien en me schoppen. Gaat ze onder het kussen zitten om vervolgens 20 poepjes weg te leggen. }:| Ze gilt al bij voorbaat, dus ik moest hulptroepen inroepen :')
pi_95980433
Ik probeer me voor te stellen hoe een cavia een mens trapt.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_95989132
Ja, met dat achterpootje! Doen die van jou dat niet? :')

Ik ben jarig maar ik heb HEUL GEEN CADEAUS gehad van ze. Valt me tegen. }:| :')
  dinsdag 26 april 2011 @ 14:21:03 #171
151344 Queen_Minny
Life sucks, but I suck harder.
pi_95994190
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 12:01 schreef DeltaCephei het volgende:
Ja, met dat achterpootje! Doen die van jou dat niet? :')

Ik ben jarig maar ik heb HEUL GEEN CADEAUS gehad van ze. Valt me tegen. }:| :')
Gefeliciteerd!

Ik denk dat je genoeg cadeaus vind als je het hok gaat verschonen! :')
  dinsdag 26 april 2011 @ 15:06:23 #172
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_95995922
Gefeliciteerd!

pff vandaag naar de vaste dierenwinkel geweest voor caviavoer. Hebben ze geen losse vitamine C korrels meer :( }:| deze hadden altijd iets van 3000 mg/kg vit C, dus daar was ik heel blij mee. Deze mengde ik atlijd met iets lekkerder voer. Er word altijd goed van gegeten van dit mengsel. Alle dierenwinkels hieraf gegaan, maar niemand heeft meer losse vit C korrels. Alleen nog maar kant en klaar gemengd met duidelijk minder vit C gehalte.

Wat voor voer kopen jullie? En hoe zorgen jullie er voor dat de caafjes toch genoeg vit C binnen krijgen?

Zelf zorg ik voor altijd genoeg groenvoer en probeer ook te selecteren op vit C gehalte in groente, maar helaas ben ik niet atlijd in staat om naar de markt te gaan voor een kilo paprika's.
Het officiële liefje van @Monitor O+
Woont samen met de man van haar dromen: Robbie de robotstofzuiger
They think she is fragile like a flower, but she is fragile like a bomb
pi_96001302
Geen biks-korrels met zulke debiel hoge hoeveelheden vitamine C. Net als alle andere ingrediënten zit er vele te veel in zo'n korrel, en het vervliegt ook weer waardoor je dus nooit weet hoeveel vitamine C je cavia echt binnenkrijgt. Ik ben zelf heel tevreden over science selective, wel 1 brok, maar een stuk aantrekkelijker en de brokken hebben een coating waardoor de voedingsstoffen niet vervliegen maar lang stabiel blijven. Zo geef je je cavia dus altijd de juiste hoeveelheid voedingsstoffen, in plaats van te veel of te weinig.
I had a signature once. It was awful.
  dinsdag 26 april 2011 @ 17:21:29 #174
245691 missU
Same shit, different day?
pi_96001349
Even een update over onze zoektocht naar nieuwe caafjes!

Van het weekend maar even wezen kijken in de dierenwinkel voor een kooi en aanverwante artikelen ( oude kooi had zn beste tijd wel gehad... ) Zitten daar toch 2 lieve caafjes! Kwamen meteen whiepend naar me toe en daarna vrolijk popcornen door de kooi O+

Meteen de medewerker uitgehoord over de caafjes. Ze kwam aanzetten met een certificaat en de naam van de dierenarts èn wist me ook te precies te vertellen wat hun lievelingskostje was!
Caafjes zagen er goed uit, dus morgen komen ze mee naar huis *O*

Nooit gedacht dat ik ze bij een dierenwinkel vandaan zou halen :D
WcPot is my bottom bitch!
pi_96017778
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 12:01 schreef DeltaCephei het volgende:
Ja, met dat achterpootje! Doen die van jou dat niet? :')

Ik ben jarig maar ik heb HEUL GEEN CADEAUS gehad van ze. Valt me tegen. }:| :')
Nee, dat mogen ze niet van mij. :@

Gefeliciteerd!

quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 14:21 schreef Queen_Minny het volgende:

Ik denk dat je genoeg cadeaus vind als je het hok gaat verschonen! :')
:')
"Waarom eet het baasje nou niets?"
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_96035882
Thanks all!

Merlijn eet Science Selective en de dames eten Beaphar Care+ :)

quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 21:58 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

:')
"Waarom eet het baasje nou niets?"
_O-
pi_96035976
Mijn prinsesjes eten Science selective gemengd met korrels, waarvan ik de naam alweer vergeten ben.
Ze vinden de korrels niet lekker nee :')
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  donderdag 28 april 2011 @ 15:22:06 #178
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_96091216
Hier eten ze Gertie, en elke dag een flinke bak groenten/fruit, dus ik ga er vanuit dat ze meer dan genoeg vit c binnen krijgen.

De ice pods zijn binnen, dus de caafjes hier liggen van de zomer extra cool 8-)
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  donderdag 28 april 2011 @ 22:53:44 #179
245691 missU
Same shit, different day?
pi_96115717
Hier onze nieuwe huisgenootjes



Scruff (borstelcaaf) en Kliko (gladhaar) O+
WcPot is my bottom bitch!
pi_96116126
Omnomnomnom ik zie tevreden caafjes.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_96130156
O+
pi_96130219
  vrijdag 29 april 2011 @ 20:30:14 #183
245691 missU
Same shit, different day?
pi_96154072
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 11:23 schreef DeltaCephei het volgende:
[ afbeelding ]
Lievv! O+

Kliko houdt ook van aaitjes, maar Scruff vindt het nog helemaal niks... :{

Iemand nog suggesties om een caaf handtam te maken?
WcPot is my bottom bitch!
pi_96170417
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 20:30 schreef missU het volgende:

[..]

Lievv! O+

Kliko houdt ook van aaitjes, maar Scruff vindt het nog helemaal niks... :{

Iemand nog suggesties om een caaf handtam te maken?
Soms zit het ook in het aard van het beestje dat ze niet echt van aaien houden.
Bij Oryx heeft het 4,5 jaar geduurd voordat ze het besef had dat aaien wel lekker is.
Klinkt misschien raar, maar ik heb Oryx een beetje gemasseerd en dat vond ze wel lekker.

Verder moeten ze nog aan jou wennen, dus uit de hand laten eten vormt een positieve associatie met jou. :) en veel tegen ze praten, dan wennen en herkennen ze je stem.

Het kan vrij lang duren voordat caafs echt hand tam zijn.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  maandag 2 mei 2011 @ 00:57:49 #185
151344 Queen_Minny
Life sucks, but I suck harder.
pi_96233346
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 20:30 schreef missU het volgende:

[..]

Lievv! O+

Kliko houdt ook van aaitjes, maar Scruff vindt het nog helemaal niks... :{

Iemand nog suggesties om een caaf handtam te maken?
Ik pakte ze gewoon dagelijks op. Ging voor de kooi zitten met wat lekkers. Later ging ik voor de kooi zitten zonder lekkers en kwamen ze even gezellig kijken wat ik kwam doen (lees boos aan mn vingers knabbelen omdat ik niks lekkers had).

Rock is nog steeds geen grote fan van knuffelen, heel even vind hij het wel leuk. Maar dan springt hij van schoot en gaat rondhobbelen. Af en toe hupst hij weer even op schoot om je als opstapje te gebruiken als hij op de rugleuning van de bank wilt klimmen.. wat hem nooit lukt. :')

Roll is dol op knuffelen, hij gaat lekker languit liggen te genieten van de aandacht. Of hij gaat op je schouder zitten en likt je wang af (of neus of mond of oor.. waar hij maar bij komt) ook je hand word altijd grondig schoongelikt. Zo lief. O+

Leuke caafjes heb je. O+
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 15:06 schreef ieniminimuis het volgende:
Gefeliciteerd!

pff vandaag naar de vaste dierenwinkel geweest voor caviavoer. Hebben ze geen losse vitamine C korrels meer :( }:| deze hadden altijd iets van 3000 mg/kg vit C, dus daar was ik heel blij mee. Deze mengde ik atlijd met iets lekkerder voer. Er word altijd goed van gegeten van dit mengsel. Alle dierenwinkels hieraf gegaan, maar niemand heeft meer losse vit C korrels. Alleen nog maar kant en klaar gemengd met duidelijk minder vit C gehalte.

Wat voor voer kopen jullie? En hoe zorgen jullie er voor dat de caafjes toch genoeg vit C binnen krijgen?

Zelf zorg ik voor altijd genoeg groenvoer en probeer ook te selecteren op vit C gehalte in groente, maar helaas ben ik niet atlijd in staat om naar de markt te gaan voor een kilo paprika's.
Mijn mannetjes eten Gerty, en elke dag een flinke portie groente. :)
pi_96238388
Bij mij eten ze de geplette mais niet op, als ze Gerty krijgen.
Verwende individuen. :{
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  Moderator maandag 2 mei 2011 @ 12:55:38 #187
155227 crew  Guppy
dus
pi_96244961
Hier hetzelfde! Daarom krijgen ze nu Science Selective, dat zal ze leren!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_96245040
Dat zullen ze wel heel erg vinden
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_96245067
Hm.. in sommige periodes verliezen de caafs haar, maar nu is het wel echt een verhaar-aanval geworden.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  Eindredactie Games dinsdag 3 mei 2011 @ 22:00:55 #190
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_96316873
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 22:53 schreef missU het volgende:
Hier onze nieuwe huisgenootjes

[ afbeelding ]

Scruff (borstelcaaf) en Kliko (gladhaar) O+
en die beesten maken een lawaai! die krullenbol is een scheitert, maar wel een onderzoekert. meneer heeft ook ontdekt hoe hij uit zijn kooi kan komen, rent dan naar de handdoek en blijft erop zitten om vervolgens boven de tv uit te piepen alsof zijn leven ervan af hangt!
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_96337107
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 22:00 schreef donald_dick het volgende:

[..]

en die beesten maken een lawaai! die krullenbol is een scheitert, maar wel een onderzoekert. meneer heeft ook ontdekt hoe hij uit zijn kooi kan komen, rent dan naar de handdoek en blijft erop zitten om vervolgens boven de tv uit te piepen alsof zijn leven ervan af hangt!
O+
  vrijdag 6 mei 2011 @ 08:59:24 #192
267301 Baby_Girl
aka Babygirl
pi_96421278
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 09:36 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Bij mij eten ze de geplette mais niet op, als ze Gerty krijgen.
Verwende individuen. :{
Hier blijft de geplette gedroogde mais ook liggen, ook die groene rondjes trouwens.
Maar een verse mais wordt nog net net uit mijn handen getrokken als ik het in de kooi leg.

Ze hebben trouwens een duidelijke smaak de dames }:|
Bloemkool, brocollie en paprika wordt netjes omheen gegeten.
Witlof, wortels, tomaat en mais eten ze wel. Klein handje sla vinden ze ook heerlijk maar krijgen ze niet zo vaak. Oh en vers geplukt gras is ook een hit! Paardebloemen en klaver worden ze ook helemaal blij van. Lekkere smoeltjes zijn het O+

Ik ga zo de kooi verschonen, maar normaal krijgen ze gelijk als ik uit bed kom vers eten, drinken en groente. Ze zitten nu dan dus ook samen naar me te kijken zo van EJ! Komt! Er! Nog! Wat! Van! Wheeeeeeppppp je vergeeeheeeet ons!

Ik ga ze dus ook maar even blij maken :)
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
  vrijdag 6 mei 2011 @ 09:13:26 #193
267301 Baby_Girl
aka Babygirl
pi_96421539
Oh nog even een vraag, hebben jullie caafjes ook een vaste plek in de kooi waar ze poepen en plassen? En zo ja hebben jullie daar een "wc" geplaatst. Hier plassen en poepen ze samen steeds in de zelfde hoek. Erg makkelijk voor mij want ik haal om de dag die hoek leeg vers zaagsel er in en voila en dan 1x in de week heel de kooi leeg. Maar ze plassen nu dus tegen hun houten huisje aan, en dat vind ik wat minder fris. Dus mijn vraag, is het wat die driehoekige wc'tjes die je in de dierenwinkel/tuincentrum kan kopen of hebben jullie andere tips?

Deze dus.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
pi_96424693
Die had ik ook voor Fleurtje, omdat ze altrijd op hetzelfde hoekje alles deed. Dat toiletje was heel leuk om de hele kooi door te slepen. }:|
pi_96425213
:') Cavia's en dingen die je leuk door het hok kan slepen...

Ehm, hier gebruiken ze de hele kooi als wc, dus bij mij zou een toilet niet werken.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  vrijdag 6 mei 2011 @ 15:16:34 #196
151344 Queen_Minny
Life sucks, but I suck harder.
pi_96435667
quote:
10s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 11:13 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
:') Cavia's en dingen die je leuk door het hok kan slepen...

Ehm, hier gebruiken ze de hele kooi als wc, dus bij mij zou een toilet niet werken.
Slepen is leuk. dat snap je toch wel :') . Roll sleept zn mandje overal mee naar toe.
Roll: honger!
sleept mandje naar de voerbak gaat in het mandje zitten gaat dan eten. :Y)
Dorst!!!
Sleept mandje naar de waterfles gaat in het mandje zitten gaat dan drinken.
Ik wil het huisje in.
Sleept mandje naar de ingang van het huisje laat het daar liggen want hij krijgt het er niet in en gaat met zn kop op het randje liggen. :') Waar Roll gaat gaat het mandje.

En als Rock in het mandje ligt is het ruzie. Roll boos brommen.
Rock strekt zich even lekker uit gaapt erbij en draait zich nog een keer om. :')

quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 09:13 schreef Baby_Girl het volgende:
Oh nog even een vraag, hebben jullie caafjes ook een vaste plek in de kooi waar ze poepen en plassen? En zo ja hebben jullie daar een "wc" geplaatst. Hier plassen en poepen ze samen steeds in de zelfde hoek. Erg makkelijk voor mij want ik haal om de dag die hoek leeg vers zaagsel er in en voila en dan 1x in de week heel de kooi leeg. Maar ze plassen nu dus tegen hun houten huisje aan, en dat vind ik wat minder fris. Dus mijn vraag, is het wat die driehoekige wc'tjes die je in de dierenwinkel/tuincentrum kan kopen of hebben jullie andere tips?

[ afbeelding ] Deze dus.
Geen idee, mijn cavias denken dat overal waar ze zitten/lopen/liggen gelijk een toilet is.
  zaterdag 7 mei 2011 @ 15:27:21 #197
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_96474065
Blijf vooral de verhalen posten! Ik heb nooit zo bij cavia's stilgestaan tot ik van de week bij een boerenbond stond en er een cavia daar in de kooi uiterst nieuwsgierig en tof naar me toekwam.
Was meteen verkocht.
Bleek dat manlief zo'n 10 cavia's heeft versleten in zijn leven en ze ook tof vindt. Dus wellicht....Ik wil dan wel cavia's uit de opvang.
L'Enfer, c'est les autres.
pi_96474661
Merlijn, als ik maar beweeg of een geluid maak, of zelfs van de trap loop WEEEEP WEEEP. Suzanne gaat aaien 'prrrrrrrrrrrrrrrrrrrr'. :')

Witje hoort Merlijn 'piep piep piep.'
Merlijn hoort Witje 'wheeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeep'

Nu even wat foto's:


VROUWTJE, ik zie je wel hoor! *knaag knaag*


AANDACHT, IK WIL AANDACHT!


Dit past best.


KIEKEBOO


Slapen op een tomaat, heel comfy.


Zie je niet dat ik aan het stretchen ben? Laat me met rust!


Als ik er niet in mag, dan ga ik er toch gewoon OP staan?! Roosje hevig protesterend in de theemuts.

quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 15:27 schreef Maria2.0 het volgende:
Blijf vooral de verhalen posten! Ik heb nooit zo bij cavia's stilgestaan tot ik van de week bij een boerenbond stond en er een cavia daar in de kooi uiterst nieuwsgierig en tof naar me toekwam.
Was meteen verkocht.
Bleek dat manlief zo'n 10 cavia's heeft versleten in zijn leven en ze ook tof vindt. Dus wellicht....Ik wil dan wel cavia's uit de opvang.
O+
pi_96474947
Dit zijn mijn overleden caafjes, in volgorde van krijgen.

http://i283.photobucket.c(...)fjes/Fujifilm070.jpg (klikken - is groot!)

Samen met Droopy - mijn ouders hun 'harige kind'. Die is 2 jaar geleden overleden, enkele weken na Punkie.


Punkie, onze eerste cavia. Mama heeft die voor zichzelf gekocht voor moederdag. Dit was echt een gek beest, die kon gewoon naar buiten als hij wilde. Trok aan je kleren, jatte eten van je bord wat je dan weer moest afpakken. :')
Die had waarschijnlijk een ooronsteking wat niet op tijd gemerkt is, is overleden na 2 weken intensieve verzorging en bijna dagelijkse tripjes naar de DA. Toen ik voor het eerst iets merkte was ik in paniek, ik had hem geknuffeld en bij het terugzetten schokte hij met zijn hoofdje en zijn ogen. Ik ben linea recta naar de dierenarts gegaan, welke niet eens naar hem keek (veearts - eikel) 'oh das een tia, gaat wel over na 2 weken'. Ik was heftig overstuur, de volgende dag meteen teruggegaan toen er een andere DA dienst had. Die dacht een ooronsteking - dus medicatie gehad. Toen ben ik gaan dwangvoeren en medicatie gegeven. 2 weken was er geen verbetering, dus toen hij diarree erbij kreeg hebben we hem laten inslapen.


Puck, zijn verhaal over hoe we hem kregen heb ik pas verteld. Op een gegeven moment at hij slechter, dus onder narcose zijn tandjes laten doen. Daarna dwangvoeren e.d maar we wisten (en de DA ook niet) wat er nou met hem was. Geen verbetering na 2 weken dwangvoeren - dus laten inslapen.



Dit is Fleurtje, die kreeg ik van mijn tante toen Puck doodging. Toen ik d'r mee naar huis nam kwamen we erachter dat ze schurft had - dus ze ging terug. Ze bleef daar ter behandeling en daarna kwam ze weer terug. Het was een krengetje, ze moest je altijd even aanvallen (happen, niet doorbijten) als je d'r wilde aaien. Ze kwam altijd wel aangerend als je d'r naam riep.
Ze heeft altijd veel geluid gemaakt, niet zoals de andere cavia's. We dachten dat het normaal was - tot ze minder ging eten. We zijn naar de DA geweest en die vond haar heel benauwd. Ik dacht aan een allergie dus kreeg ze een stoot prednison. De volgende dag was er geen verbetering en om lijden te besparen laten inslapen. Heel snel gegaan. Dit vond ik erg moeilijk, omdat ze niet 'echt' ziek was. Ze had waarschijnlijk een aangeboren long/luchtweg probleem.



Beer, dat verhaal hebben jullie meegekregen.

Beer ligt in de tuin begraven, de andere 3 heb ik achter gelaten bij de DA. Omdat Beer thuis overleed heeft hij een mooi plekje gekregen in de tuin met een Chinese Roos erop zodat ik weet waar hij ligt :)
  zaterdag 7 mei 2011 @ 16:05:20 #200
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_96474995
Fleurtje vind ik uitermate leuk O+
L'Enfer, c'est les autres.
  zondag 8 mei 2011 @ 18:27:11 #201
151344 Queen_Minny
Life sucks, but I suck harder.
pi_96511802
Beer O+
Mooie man was het.
  zondag 8 mei 2011 @ 18:36:27 #202
76042 4EverBlackEyed
Boem is ho.
pi_96512168
Punkie :D
Wat een tof kapsel, gordijntjeshaar :P
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  maandag 9 mei 2011 @ 09:57:37 #203
267301 Baby_Girl
aka Babygirl
pi_96536802
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 11:01 schreef DeltaCephei het volgende:
Die had ik ook voor Fleurtje, omdat ze altrijd op hetzelfde hoekje alles deed. Dat toiletje was heel leuk om de hele kooi door te slepen. }:|
_O- Maar gewoon uitproberen dus.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
  zondag 15 mei 2011 @ 15:02:31 #204
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_96839182
gisteren hope farm cavia select supertrio gekocht, met 3000 mg vit. C, wat ik zeer belangrijk vind voor mijn 4 jarige oude Bob. Dit voer wordt tenminste ook niet meer naar binnen geschokt of ze dagen geen eten hebben gehad.
En soms vraag ik me wel eens af waarom mijn Bob die wit hoort te zijn, helemaal oranje is... eten doe je met je mond toch? niet met de rest van je lichaam?
pfff en Sjorsje mijn borsteltje van net 1 jaar loopt de hele dag te piepen om nieuw eten... ik woon op een studentenkamer met wastafel en koelkast en ook als ik ook maar iets met die 2 doe, dan begint Sjors alweer te piepen. En dan zeg ik nee, gaat ie nog harder piepen.

Gisteren ook maar pepermunt en lavendel plantjes gekocht en in de vensterbank gezet. Het zou moeten helpen tegen vliegen, want ik werd er gek van en mijn caafjes ook. Vandaag heb ik de laatste vlieg vermoord die nog rondvloog, hopelijk krijg ik geen nieuwe!

Heeft iemand speelgoed voor zijn/haar cavia's? En doen de caafjes er daadwerkelijk ook wat mee? Ik zag in de dierenwinkel wat speelgoed liggen en vroeg me af of het ook wat voor mijn caafjes zou zijn.
Het officiële liefje van @Monitor O+
Woont samen met de man van haar dromen: Robbie de robotstofzuiger
They think she is fragile like a flower, but she is fragile like a bomb
pi_96847362
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 15:02 schreef ieniminimuis het volgende:

Heeft iemand speelgoed voor zijn/haar cavia's? En doen de caafjes er daadwerkelijk ook wat mee? Ik zag in de dierenwinkel wat speelgoed liggen en vroeg me af of het ook wat voor mijn caafjes zou zijn.
Waar mijn cavia's heel blij mee zijn:

- Huisjes van schoenendozen (ze gooien ze van vreugde in de lucht..)
- Kartonnen wc of keukenpapierrollen waar je hooi in stopt.
- Grote berg hooi
- Slaapmutsen en mandjes(schaar ik voor het gemak onder speelgoed, ook al is dat niet echt speelgoed)
- Verse fruit/wilgentakken
- Oude bedlakens, ideaal om je in te verstoppen en het is lekker zacht. Hier gooi ik een laken op een hoop als ze mogen lopen en dan gaan ze erin liggen.

Het speelgoed in de dierenwinkel vinden ze hier niets.
Bijvoorbeeld een wilgenbal, vinden ze niet leuk :')
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_96847493
Oh, wat ik trouwens vergeten ben te vermelden is een hooi-rol.
Dat is een soort kartonnenrol met daarop hooi geplakt.
Hier is het een hit!
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_96877876
Spullen uit de dierenwinkel, hier heb ik een houten rol-achtig iets met een balletje erin. Dat wordt soms wel opzij geduwd maar echt spelen doen ze niet. Beer was altijd heel blij met een takje in het hooi en dat dan constant langs de tralies halen. }:|

Mandjes/zakjes zijn wel leuk, maar wel als er eerst een caafje van het andere geslacht erop heeft gelegen! Ik heb een hooibol voor de actieve cavia's maar daar doen ze tegenwoordig ook niet echt veel mee. Saaierds.
  maandag 16 mei 2011 @ 14:56:41 #208
151344 Queen_Minny
Life sucks, but I suck harder.
pi_96887093
Rock en Roll scheeuwen van vreugde om:

Het mandje, leuk om te verslepen je kan er mee gooien, je broer eruit pesten en er ook nog lekker in slapen.

schoenendozen, je kan erin, kijken hoe lang je erop kan stampen voor je naar beneden stort, je kan het slopen verslepen en erin kruipen.

Een hooibal, er kan lekkers in, en als ie leeg is is het superleuk er net zo lang mee te spelen tot het vrouwtje gek word en ze er weer wat lekkers in stopt.

toilet/keukenrollen, als het stuk kan is het leuk.

Gewoon een stuk karton, zie toilet/keukenrollen.

Een hele dikke laag hooi, dan kan je zo leuk van het huisje afduiken, je land toch zacht, je kan het vrouwtje pesten door alles buiten de kooi te gooien, je kan eronder, je kan het eten eindeloos veel plezier.

Een handdoek, kan je lekker mee slepen, op onder naast liggen, tentjes ervan bouwen :') verstoppertje spelen met je broer superleuk!.
pi_96931343
Bovendien zijn mandjes/zakjes/doosjes/karton/handdoek ook heel geschikt om helemaal onder te pissen. Zo ook knabbelbroodjes en je etensbakje. }:|
pi_96931592
En dan vooral een kop trekken alsof je nooit wat krijgt. :|W
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  woensdag 18 mei 2011 @ 01:22:39 #211
151344 Queen_Minny
Life sucks, but I suck harder.
pi_96974580
De uitgehongerde cavia uithangen en het baasje komt wel met iets anders aanzetten, al is het alleen maar om je je kop te laten houden. :')
pi_97046448
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 01:22 schreef Queen_Minny het volgende:
De uitgehongerde cavia uithangen en het baasje komt wel met iets anders aanzetten, al is het alleen maar om je je kop te laten houden. :')
Merlijn heeft er de laatste dagen ook een handje van zeg, jezus.
Zit al de hele dag te fluiten en te knagen. Ik geef radijs, Merlijn ruikt en gaat knagen aan de kooi. Ik geef paprika, idem. Appel, idem. Andijvie, idem. Witlof, idem. Tomaat, idem. Toen heb ik opgegeven en gezegd dat hij stil moest zijn maar dat hielp niet ;(
  vrijdag 20 mei 2011 @ 17:57:16 #213
151344 Queen_Minny
Life sucks, but I suck harder.
pi_97083772
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 20:30 schreef DeltaCephei het volgende:

[..]

Merlijn heeft er de laatste dagen ook een handje van zeg, jezus.
Zit al de hele dag te fluiten en te knagen. Ik geef radijs, Merlijn ruikt en gaat knagen aan de kooi. Ik geef paprika, idem. Appel, idem. Andijvie, idem. Witlof, idem. Tomaat, idem. Toen heb ik opgegeven en gezegd dat hij stil moest zijn maar dat hielp niet ;(
_O-

Ik gooi vaak maar een wortel ofzo in de kooi zodat ik gewoon even kan afwassen zonder dat die beesten de hele buurt bij elkaar gillen.
Wortel op, ik ga een bakkie koffie maken... *WHEEEEEEEEEEEEEEEEP WHEEEEEEEEEEEEEEP WHEEEEEEEEEP*

En dat uit 2 strotjes. :')

Lol met Roll.
Hij moest en zou mn neus aflikken. }:|




Let niet op mijn kop, ik had niet zo een beste dag. :')
Maar die foto met het tongetje vond ik te leuk om niet te delen.
pi_97103400
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 20:30 schreef DeltaCephei het volgende:

[..]

Merlijn heeft er de laatste dagen ook een handje van zeg, jezus.
Zit al de hele dag te fluiten en te knagen. Ik geef radijs, Merlijn ruikt en gaat knagen aan de kooi. Ik geef paprika, idem. Appel, idem. Andijvie, idem. Witlof, idem. Tomaat, idem. Toen heb ik opgegeven en gezegd dat hij stil moest zijn maar dat hielp niet ;(
:') Wat raar
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_97103491
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 17:57 schreef Queen_Minny het volgende:

[..]

_O-

Ik gooi vaak maar een wortel ofzo in de kooi zodat ik gewoon even kan afwassen zonder dat die beesten de hele buurt bij elkaar gillen.
Wortel op, ik ga een bakkie koffie maken... *WHEEEEEEEEEEEEEEEEP WHEEEEEEEEEEEEEEP WHEEEEEEEEEP*

En dat uit 2 strotjes. :')

Lol met Roll.
Hij moest en zou mn neus aflikken. }:|

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Let niet op mijn kop, ik had niet zo een beste dag. :')
Maar die foto met het tongetje vond ik te leuk om niet te delen.
O+ Ahwww!

Oryx en Kookai willen vaak aan mijn mond likken... maar eerlijk gezegd vind ik dat een beetje vies. :')
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  zaterdag 21 mei 2011 @ 09:49:50 #216
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_97109880
Fozzy wast mij ook regelmatig.. Volgens mij vindt ie dat ik niet goed douche :{
Overigens whiept ie niet zo vaak. Hij weet dat ie toch wel krijgt :Y) (Hoezo, verwend?)
pi_97111813
Hihihi kusjes O+
Merlijn heeft in mijn lip proberen te bijten pas. Foei!
  zaterdag 21 mei 2011 @ 14:04:00 #218
151344 Queen_Minny
Life sucks, but I suck harder.
pi_97116338
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 00:04 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

O+ Ahwww!

Oryx en Kookai willen vaak aan mijn mond likken... maar eerlijk gezegd vind ik dat een beetje vies. :')
Rock doet dat ook altijd. Alleen gebruikt hij zn tanden erbij, dat is toch wat minder prettig. :')
Hij bijt niet, maar je voelt gewoon tanden over je huid schrapen. Rock moet altijd je lippen hebben, en bij roll is de neus het favoriete doelwit.
Maar als meneertje niet bij je neus kan, voldoet een oor, wang, mond, hand... waar hij maar bij kan ook wel. :') Maar soms moet en zou hij je neus hebben en krijg je dus taferelen zoals op de foto's.

Gief neus! :(
Het zijn mn eigen beestjes, kan het niet vies vinden. Van een vreemd dier vind ik het dan weer wel vies. :')
pi_97125767
MERLIJN ZIT CONSTANT TE WHIEPEN. HELP. :')
  zaterdag 21 mei 2011 @ 22:45:08 #220
316232 Lutte
duimelut
pi_97135271


Fabian. O+ Hij is hier nu sinds een weekje, maar deze foto is van de eerste of tweede dag, toen wilde ie nog uit alle macht wegkruipen, in mijn riem dus in dit geval. Inmiddels weet ie niet hoe gauw ie op je schouder moet klimmen om de wereld te onderzoeken. :D

Het is mijn/onze eerste cavia.. Maar wat is ie leuk! Mijn vader en broer wilden er in eerste instantie niet veel van weten, maar inmiddels zijn ze er hartstikke gek mee.

Het is nog een beetje wennen/ontdekken.. Maar we zijn er heel blij mee en ik heb het idee dat hij ons ook wel leuk vindt! *O*
Trots shetlandmens
When in doubt, just add glitter
Happy little sushi roll
pi_97144382
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 09:49 schreef NijntjesUk het volgende:
Fozzy wast mij ook regelmatig.. Volgens mij vindt ie dat ik niet goed douche :{
Overigens whiept ie niet zo vaak. Hij weet dat ie toch wel krijgt :Y) (Hoezo, verwend?)
Slim caafje, hoezo moeite doen, baasje geeft toch wel wat.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_97144416
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 14:04 schreef Queen_Minny het volgende:

Gief neus! :(
Het zijn mn eigen beestjes, kan het niet vies vinden. Van een vreemd dier vind ik het dan weer wel vies. :')
:D

Mja... oke, maar als ze net hun eigen poep hebben gegeten, vind ik het persoonlijk niet zo frisjes. :@
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_97144422
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 18:39 schreef DeltaCephei het volgende:
MERLIJN ZIT CONSTANT TE WHIEPEN. HELP. :')
Hyperactief caafje :D

Het lijkt me wel irritant. :')
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_97144435
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 22:45 schreef Lutte het volgende:
[ afbeelding ]

Fabian. O+ Hij is hier nu sinds een weekje, maar deze foto is van de eerste of tweede dag, toen wilde ie nog uit alle macht wegkruipen, in mijn riem dus in dit geval. Inmiddels weet ie niet hoe gauw ie op je schouder moet klimmen om de wereld te onderzoeken. :D

Het is mijn/onze eerste cavia.. Maar wat is ie leuk! Mijn vader en broer wilden er in eerste instantie niet veel van weten, maar inmiddels zijn ze er hartstikke gek mee.

Het is nog een beetje wennen/ontdekken.. Maar we zijn er heel blij mee en ik heb het idee dat hij ons ook wel leuk vindt! *O*
Wat een leukje O+
Krijgt Fabian nog een vriendje/vriendinnetje? :@
Leuke naam trouwens! :Y
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  zondag 22 mei 2011 @ 04:03:17 #225
151344 Queen_Minny
Life sucks, but I suck harder.
pi_97145232
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 02:54 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

:D

Mja... oke, maar als ze net hun eigen poep hebben gegeten, vind ik het persoonlijk niet zo frisjes. :@
Alleen mn eigen diertjes mogen het ook. Als een van jou cavia's het zou doen vind ik het ook vies. Ik ben gewoon raar. :')
Als het bij mij hoort kan ik er meer van hebben dan als het niet bij mij hoort. Ik vind het gewoon te schattig om vies te vinden ofzo. :+

Van mn eigen honden vind ik een lik over mn wang ook niet erg. Maar als het hondje van een vroegere vriendin het deed zat ik maar bah bah bah BAAAHAAH! :X
Al zit daar het verschil ook in dat mijn honden het bij een lik houden en je dat mormel letterlijk van je af moest schoppen om het op te laten houden. Die hond heeft heel wat vliegles gehad van me. Rotbeest. :')
pi_97146731
Volhardend beestje :D
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  zondag 22 mei 2011 @ 11:34:22 #227
316232 Lutte
duimelut
pi_97148022
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 02:56 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Wat een leukje O+
Krijgt Fabian nog een vriendje/vriendinnetje? :@
Leuke naam trouwens! :Y
Jup, binnenkort komt er nog eentje bij. :Y Maar vanwege de rest van de dierentuin hier was het beter als zij en wij eerst even konden wennen en natuurlijk om te kijken of het werkte. :P En het gaat beter dan verwacht, dus dat komt mooi uit. Volgens de verkoopster kon het geen kwaad en zouden ze nog wel aan elkaar wennen, aangezien het ook vaak gebeurt dat er een nieuwe cavia komt als er eentje overlijdt.
Trots shetlandmens
When in doubt, just add glitter
Happy little sushi roll
pi_97148408
Ah mooi zo :D
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_97156435
Fabian O+
  zondag 22 mei 2011 @ 16:33:23 #230
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_97158559
quote:
10s.gif Op zondag 22 mei 2011 02:52 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Slim caafje, hoezo moeite doen, baasje geeft toch wel wat.
Idd.. alleen soms wel jammer dat er amper geluid uit komt :{
  zondag 22 mei 2011 @ 19:58:17 #231
151344 Queen_Minny
Life sucks, but I suck harder.
pi_97168412
quote:
1s.gif Op zondag 22 mei 2011 11:34 schreef Lutte het volgende:

[..]

Jup, binnenkort komt er nog eentje bij. :Y Maar vanwege de rest van de dierentuin hier was het beter als zij en wij eerst even konden wennen en natuurlijk om te kijken of het werkte. :P En het gaat beter dan verwacht, dus dat komt mooi uit. Volgens de verkoopster kon het geen kwaad en zouden ze nog wel aan elkaar wennen, aangezien het ook vaak gebeurt dat er een nieuwe cavia komt als er eentje overlijdt.
2 is nog leuker dan 1. Niet alleen voor jou maar ook voor de beestjes.
Bereid je maar vast voor op lange whiepserenades. :+

quote:
10s.gif Op zondag 22 mei 2011 10:27 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Volhardend beestje :D
Baasje spoort niet dus de honden ook niet. :')
Volgens haar horen honden van een vork te eten, en is hondenvoer slecht, ze moeten mensen eten hebben. Kip kerrie is echt heel gezond voor een hond hoor. :Y
Cavia's mogen volgens haar ook best een stukje vlees hebben, "het zijn toch biggetjes?" :')
Ze kwam een keer aanzetten met een pakje ontbijtspek voor mijn caafs. |:(
O ja, dieren zijn de baas in huis want zo gaat dat in de natuur ook. :')
En dan begin ik nog niet over de konijnen _O-

Rock en Roll kwamen uit haar achtertuin, ben blij dat ik ze genomen heb als zij ze gehouden had waren ze waarschijnlijk al dood geweest door de slechte voeding. o|O .

Ja, een heel groot :') gehalte. :')
pi_97168878
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 16:33 schreef NijntjesUk het volgende:

[..]

Idd.. alleen soms wel jammer dat er amper geluid uit komt :{
True, caviageluidjes zijn zo lief.
Hier komt ook weinig geluid uit, maar af en toe hebben ze zo hun periodes. :?
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_97169242
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 19:58 schreef Queen_Minny het volgende:

Baasje spoort niet dus de honden ook niet. :')
Volgens haar horen honden van een vork te eten, en is hondenvoer slecht, ze moeten mensen eten hebben. Kip kerrie is echt heel gezond voor een hond hoor. :Y
Cavia's mogen volgens haar ook best een stukje vlees hebben, "het zijn toch biggetjes?" :')
Ze kwam een keer aanzetten met een pakje ontbijtspek voor mijn caafs. |:(
O ja, dieren zijn de baas in huis want zo gaat dat in de natuur ook. :')
En dan begin ik nog niet over de konijnen _O-

Rock en Roll kwamen uit haar achtertuin, ben blij dat ik ze genomen heb als zij ze gehouden had waren ze waarschijnlijk al dood geweest door de slechte voeding. o|O .

Ja, een heel groot :') gehalte. :')
Mijn gezichtsuitdrukking veranderde wel even in een grote :') -smiley ja.

Alhoewel ik een caaf heb gehad die werkelijk alles lustte (maar het niet kreeg), dat varieerde van m&m's tot vleeswaren.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_97239685
Punkie lustte ook vleeswaar }:| Die probeerde het van je brood te jatten.

GISTEREN heeft Witje voor het eerst een harde wheeeep geslaakt. Toen Merlijn op d'r zij aan het rijen was :') :') :') :') :')
pi_97240131
Witje kon het niet waarderen? :')
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  Moderator woensdag 25 mei 2011 @ 13:05:46 #236
155227 crew  Guppy
dus
pi_97290600
Onze bolletjes wol zijn weer terug na een logeerpartij (wij gingen met vakantie). Ze zijn nu weer helemaal tevreden O+ Ze weten nog niet dat het morgen weer tijd is voor een knipbeurt :X
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  woensdag 25 mei 2011 @ 13:49:22 #237
151344 Queen_Minny
Life sucks, but I suck harder.
pi_97292187
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 20:15 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Mijn gezichtsuitdrukking veranderde wel even in een grote :') -smiley ja.

Alhoewel ik een caaf heb gehad die werkelijk alles lustte (maar het niet kreeg), dat varieerde van m&m's tot vleeswaren.
Lusten en krijgen zijn 2 verschillende dingen. Ik had vroeger een caafje dat een moord deed voor zoute drop. :')
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 10:55 schreef DeltaCephei het volgende:
Punkie lustte ook vleeswaar }:| Die probeerde het van je brood te jatten.

GISTEREN heeft Witje voor het eerst een harde wheeeep geslaakt. Toen Merlijn op d'r zij aan het rijen was :') :') :') :') :')
De zoute drop werd gewoon uit je mond getrokken. Als je net een lekker stuk aan je kiezen had plakken en je wilde het met je vingers weghalen zat er al een kop in je mond. _O-

quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 13:05 schreef Guppyfriend het volgende:
Onze bolletjes wol zijn weer terug na een logeerpartij (wij gingen met vakantie). Ze zijn nu weer helemaal tevreden O+ Ze weten nog niet dat het morgen weer tijd is voor een knipbeurt :X
Leuke vakantie gehad? :)
  Moderator woensdag 25 mei 2011 @ 14:22:42 #238
155227 crew  Guppy
dus
pi_97293480
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 13:49 schreef Queen_Minny het volgende:

Leuke vakantie gehad? :)
Zeker weten!! Ik wil nog langer O+
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_97304281
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 13:05 schreef Guppyfriend het volgende:
Onze bolletjes wol zijn weer terug na een logeerpartij (wij gingen met vakantie). Ze zijn nu weer helemaal tevreden O+ Ze weten nog niet dat het morgen weer tijd is voor een knipbeurt :X
Oh shoot..!
Ik moet Carmita nog knippen.
Dat arme ding heeft nu alweer een superwintervacht gekweekt.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  Moderator woensdag 25 mei 2011 @ 18:34:52 #240
155227 crew  Guppy
dus
pi_97304437
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 18:31 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Oh shoot..!
Ik moet Carmita nog knippen.
Dat arme ding heeft nu alweer een superwintervacht gekweekt.
Morgen knipdag? :D
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_97304855
Zoals sommigen hebben meegekregen, zijn wij onlangs verhuisd. Hierdoor hebben ook de cavia´s een andere huisvesting gekregen.

Beneden in de woonkamer staat nu 1 groepje cavia's. Deze bak is gemaakt op basis van een Ikea Malm dressoir. De bak is 60x160 en gemaakt van meubelplaat met houtpatroon. Het dressoir is maar 50cm diep dus met twee plankjes 'verlengd' tot 60 cm, zodat het er wat netter uitziet.

In deze groep wonen Todd, Fiona, NooNoo, Zwartje, Celebration en Remember my Name.

Nog leeg:


gevuld:




Overzichtje:


Boven stonden eerst 3 kooien. In de duna Maggie, maude en onyx, in de traliekooien Oger & Merci en Dobbel & oeps. Ik vond het eigen verschikkelijk die kooien maar had even geen alternatief.
Helaas is dit weekend onze lieve Koe, onze Oger overleden. Nu ha dik boven nog maar 1 beer zitten. daarom hebben we in een paar uur met een heel klein budget de kooien vervangen door 1 bak en Onyx met alle dames samengegooid. En dat gaat best goed :)
Op deze kamer staan ook alle spullen van de Knoevelshop.

Eerst:


Nu:








Deze bak is 180x60cm en gemaakt van witte meubelplaat. Ter decoratie zit er een bos/plakplasticje op de achterwand.
I had a signature once. It was awful.
  Moderator woensdag 25 mei 2011 @ 20:27:01 #242
155227 crew  Guppy
dus
pi_97310163
Wat ziet het er mooi uit!!

Misschien een beetje dommig alleen, maar ik zou wel bang zijn dat ze eruit springen :@ over dat randje zeg maar.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_97311930
Neehoor dat is nergens voir nodig. In de oude flat was het randje 5 cm lager en dat was ook geen probleem. Ze zijn meestal niet zo dom ;)
I had a signature once. It was awful.
pi_97314972
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 18:34 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Morgen knipdag? :D


Ze kijkt me nogal beschuldigend aan :')
Ik heb een borstel van mijn peruuf gemaakt...
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_97315027
@Zoeper: Ziet er mooi uit ^O^
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  woensdag 25 mei 2011 @ 23:36:27 #246
263685 Dqod
Miss Cobra
pi_97320671
quote:
9s.gif Op woensdag 25 mei 2011 21:53 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Ze kijkt me nogal beschuldigend aan :')
Ik heb een borstel van mijn peruuf gemaakt...
Nu is ze boos op je :P

O+
I was put together wrong, still I was made for you. When our stitches come undone,
we come together like glue.
https://www.youtube.com/watch?v=N-jTN7r_fww
  donderdag 26 mei 2011 @ 00:23:16 #247
151344 Queen_Minny
Life sucks, but I suck harder.
pi_97322510
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 18:44 schreef zoeperzazke het volgende:
Zoals sommigen hebben meegekregen, zijn wij onlangs verhuisd. Hierdoor hebben ook de cavia´s een andere huisvesting gekregen.

Beneden in de woonkamer staat nu 1 groepje cavia's. Deze bak is gemaakt op basis van een Ikea Malm dressoir. De bak is 60x160 en gemaakt van meubelplaat met houtpatroon. Het dressoir is maar 50cm diep dus met twee plankjes 'verlengd' tot 60 cm, zodat het er wat netter uitziet.

In deze groep wonen Todd, Fiona, NooNoo, Zwartje, Celebration en Remember my Name.

Nog leeg:
[ afbeelding ]

gevuld:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Overzichtje:
[ afbeelding ]

Boven stonden eerst 3 kooien. In de duna Maggie, maude en onyx, in de traliekooien Oger & Merci en Dobbel & oeps. Ik vond het eigen verschikkelijk die kooien maar had even geen alternatief.
Helaas is dit weekend onze lieve Koe, onze Oger overleden. Nu ha dik boven nog maar 1 beer zitten. daarom hebben we in een paar uur met een heel klein budget de kooien vervangen door 1 bak en Onyx met alle dames samengegooid. En dat gaat best goed :)
Op deze kamer staan ook alle spullen van de Knoevelshop.

Eerst:
[ afbeelding ]

Nu:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Deze bak is 180x60cm en gemaakt van witte meubelplaat. Ter decoratie zit er een bos/plakplasticje op de achterwand.
Ziet er mooi uit!
Ben ik de enige die de kat erbij grappig vind? :')
  donderdag 26 mei 2011 @ 07:42:54 #248
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_97325349
Moet ik me zorgen gaan maken als een van mijn dames de komkommer eigenlijk niet meer hoeft? Denk het zelf niet omdat ze gewoon wel goed voer eet uit de bakjes, maar ze laat de komkommer liggen. Heb het zelf wel geprobeerd om het even wat eerder uit de koelkast te halen zodat het niet heel koud is als ze het krijgt, maar dat heeft helaas niet geholpen.
Mijn andere dametje en de heren eten de komkommer met veel gesmak en af en toe te gulzigheid op :')
pi_97328243
Eet ze wel ander groenvoer?
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  Moderator donderdag 26 mei 2011 @ 11:03:55 #250
155227 crew  Guppy
dus
pi_97329949
Misschien is ze tijdelijk gewoon een beetje uitgekeken op komkommer?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  donderdag 26 mei 2011 @ 12:28:53 #251
151344 Queen_Minny
Life sucks, but I suck harder.
pi_97333004
Als ze verder goed eet en drinkt is het niet zo erg. Gewoon wat anders geven wat ze wel wilt.
Hier maak ik ze niet meer blij met tomaat, maar zodra ik met iets anders aan kom zetten weten ze niet hoe snel ze het naar binnen moeten werken.

Voor de zekerheid zou ik wel even het gewicht in de gaten houden. :)
pi_97350721
Ik weet echt zeker dat als ik mijn cavia's iedere dag bijvoorbeeld een appel zou geven, dat ze dan diva-gedrag zouden vertonen. :')
"Nee lusten we niet meer, mogen we wat anders?"
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_97350744
quote:
17s.gif Op woensdag 25 mei 2011 23:36 schreef Dqod het volgende:

[..]

Nu is ze boos op je :P

O+
Haar wraak zal zoet zijn.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  vrijdag 27 mei 2011 @ 14:59:08 #254
151344 Queen_Minny
Life sucks, but I suck harder.
pi_97384197
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 19:29 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik weet echt zeker dat als ik mijn cavia's iedere dag bijvoorbeeld een appel zou geven, dat ze dan diva-gedrag zouden vertonen. :')
"Nee lusten we niet meer, mogen we wat anders?"
Nee nee je zegt het verkeerd. :P

"Nee lusten we niet meer, ik wil wat anders... nu!"
pi_97384352
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 14:59 schreef Queen_Minny het volgende:

[..]

Nee nee je zegt het verkeerd. :P

"Nee lusten we niet meer, ik wil wat anders... nu!"
:D
"Anders gaan we heel hard en schel fluiten/ aan de tralies knagen/ klappertanden van ongeduld."

Ook zo maf dat als je iets neerlegt in het hok en het bevalt niet, ze het volledig negeren en doorgaan met bedelen. :')
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  vrijdag 27 mei 2011 @ 23:03:29 #256
316232 Lutte
duimelut
pi_97404874
Mijlpaaltje!! Fabian is voor het eerst zelf op zijn nachthok geklommen. O+ Hij is nu net groot zat en nu ie heeft ontdekt dat ie het kan is het de hele tijd erop-eraf-erop-eraf.

Echt, ik ben verliefd op dit beestje. *;
Trots shetlandmens
When in doubt, just add glitter
Happy little sushi roll
pi_97418577
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 11:08 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Witje kon het niet waarderen? :')
Nee, ZIJ mag wel op alles rijen maar zodra ze het bij haar doen.. Oeii! :') :')
  maandag 30 mei 2011 @ 14:08:25 #258
151344 Queen_Minny
Life sucks, but I suck harder.
pi_97494787
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 15:02 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

:D
"Anders gaan we heel hard en schel fluiten/ aan de tralies knagen/ klappertanden van ongeduld."

Ook zo maf dat als je iets neerlegt in het hok en het bevalt niet, ze het volledig negeren en doorgaan met bedelen. :')
En dan vooral blijven doen alsof ze heeeeel slecht hebben bij je en nooit wat te eten krijgen. :')

quote:
1s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 23:03 schreef Lutte het volgende:
Mijlpaaltje!! Fabian is voor het eerst zelf op zijn nachthok geklommen. O+ Hij is nu net groot zat en nu ie heeft ontdekt dat ie het kan is het de hele tijd erop-eraf-erop-eraf.

Echt, ik ben verliefd op dit beestje. *;
O+ Caafjes die dingen voor het eerst ontdekken zijn zo schattig. Ze vinden zichzelf dan mega stoer. "kijk eens wat ik al kan! (8> "
Al een maatje voor hem op het oog? 2 caafjes dubbele pret. :+

quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 13:59 schreef DeltaCephei het volgende:

[..]

Nee, ZIJ mag wel op alles rijen maar zodra ze het bij haar doen.. Oeii! :') :')
Oorlog. :')
Mooie tante is dat. _O- "Ik mag het wel bij jou, maar jij niet bij mij! :6 "
pi_97498650
Er zijn dagen bij dat ik denk dat ik geen cavia's maar aanhankelijke katten heb.
Het is dat ze niet kunnen miauwen, maar anders...
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  maandag 30 mei 2011 @ 15:55:19 #260
316232 Lutte
duimelut
pi_97498865
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 14:08 schreef Queen_Minny het volgende:

[..]

O+ Caafjes die dingen voor het eerst ontdekken zijn zo schattig. Ze vinden zichzelf dan mega stoer. "kijk eens wat ik al kan! (8> "
Al een maatje voor hem op het oog? 2 caafjes dubbele pret. :+
Het maatje komt er, maar dat gaat wel juli worden denk ik. Ik woon nog thuis dus ben erg afhankelijk van mijn ouders, wat mij betreft was het hier een dierentuin, maar mijn ouders willeen eerst aankijken of we over een maand nog naar Fabian omkijken.
Trots shetlandmens
When in doubt, just add glitter
Happy little sushi roll
pi_97499086
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 15:55 schreef Lutte het volgende:

Ik woon nog thuis dus ben erg afhankelijk van mijn ouders, wat mij betreft was het hier een dierentuin
Klinkt wel herkenbaar toen ik nog thuiswoonde :') :D
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  woensdag 1 juni 2011 @ 12:39:08 #262
151344 Queen_Minny
Life sucks, but I suck harder.
pi_97578202
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 15:55 schreef Lutte het volgende:

[..]

Het maatje komt er, maar dat gaat wel juli worden denk ik. Ik woon nog thuis dus ben erg afhankelijk van mijn ouders, wat mij betreft was het hier een dierentuin, maar mijn ouders willeen eerst aankijken of we over een maand nog naar Fabian omkijken.
Cavia's zorgen wel dat er naar ze word omgekeken. :P

Dierentuin, herkenbaar ik mocht nooit veel dieren van mn ouders. Uiteindelijk kwam er een hond 2 parkieten, een aquarium, 2 cavia's en we hadden al 2 katten. :')

Ik heb het nooit afgeleerd, ik heb nog steeds een kleine dierentuin. Alles wat zielig is mag bij mij komen wonen.
De kat komt uit het asiel, was zo bang en zielig dat ik hem moest hebben.
Een van de honden heb ik gevonden, naar het asiel gebracht, toch maar opgehaald hij was zo lief en zielig. De andere hond heb ik als pup overgenomen van iemand die hem anders naar het asiel zou brengen.
De cavias zijn gevonden in de achtertuin van iemand die net in dat huis ging wonen, arme beestjes hebben zeker een week zonder eten en drinken gezeten... moesten een huis hebben en mijn cavia's waren net overleden dus ik had een kooi en ruimte... aah kom maar hier dan arme knaapjes. O+

O ja, en voor mn neefjes en nichtje heb ik een hamster uit een opvang gehaald voor hun verjaardag. :')

Ik ben erg ik weet het. :')
pi_97786924
we hebben sinds een uurtje weer een cavia! het is een vrouwtje en is ongeveer 3 maandjes oud,
foto's volgen later. :) het is nu al een schatje O+
"Sans toi, les émotions d'aujourd'hui ne seraient que la peau morte des émotions d'autrefois.."
pi_97795154
Ik ben benieuwd naar de foto's.

Hier was het ook een grote dierentuin.
Hamsters, konijnen, cavia's, guppy's, goudvissen, algeneters, merels :')
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  donderdag 9 juni 2011 @ 19:58:38 #265
316232 Lutte
duimelut
pi_97950899
Om Fabian wat te entertainen zijn we bezig met leuke dingetjes voor in zijn kooi. Hij heeft al gevoetbald en geschommeld in een hangmatje en zijn wilgenhout en hooibal begint ie ook steeds meer te ontdekken.

Vandaag hebben we twee bakjes in de kooi gehangen, eentje met ondergrond en we hopen dat hij daar zijn behoeften in gaat doen en eentje met hooi om te slapen, spelen en eten. Doordat de bakjes hangen kan ie er ook onder en heeft ie wat te klimmen.

In het begin is het nog wel even spannend...



... maar dan is meneer meer dan tevreden.



Verder groeit ie flink, eet goed en divers en is het gewoon een schatje. O+ Het eten geven en schooien heeft ie ook goed door, hij begint zelfs voort als een malle te whiepen als we de katten eten geven. Slim beestje. :D
Trots shetlandmens
When in doubt, just add glitter
Happy little sushi roll
  Moderator zondag 12 juni 2011 @ 13:45:21 #266
155227 crew  Guppy
dus
pi_98061888
cavia, anyone? ik heb wat over :')

[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_98711100
Droevig nieuws,
Carmita is deze ochtend overleden.

Ik zette haar over om het hok te verschonen en vond haar al raar doen.
Toen ze weg wilde lopen, leek ze verlamd te zijn.
Voordat ik haar kon pakken was het al gebeurd.
Een diepe zucht en weg was ze...

Geen flauw idee wat het nou geweest kon zijn..
Ik hoop dat ze niet veel geleden heeft.

Dit is de foto waar ik verliefd op haar was geworden:


Op een regenachtige novemberdag gingen we je halen in Groningen, dat we er 7 uur over deden met de auto, maakte ons helemaal niets uit.
Na het koppelen, waar Oryx haar voorpootjes op je zette alsof je een bijtafeltje was, namen we je mee naar huis.
Het was immers wel duidelijk dat je al bij het meubilair hoorde.. en het was alsof het nooit anders was geweest met z'n drieën.

Je was een schuw zeugje en bleef een week in het huisje.
Gelukkig was je na die week al snel gewend en at je zelfs groenvoer uit mijn hand.

Helaas kreeg je direct na aankomst schurft, waardoor Oryx die nooit naar de DA hoefde ook een prik moest. De schurft was snel over.

Ik mocht je niet lang hebben, maar ik wilde jou absoluut niet missen.

Vaarwel Carmita. :W

[ Bericht 4% gewijzigd door 4EverBlackEyed op 27-06-2011 10:47:38 ]
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  maandag 27 juni 2011 @ 10:45:16 #268
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_98711343
quote:
2s.gif Op maandag 27 juni 2011 10:37 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Droevig nieuws..
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  maandag 27 juni 2011 @ 12:13:25 #269
263685 Dqod
Miss Cobra
pi_98714193
quote:
2s.gif Op maandag 27 juni 2011 10:37 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Droevig nieuws,
Carmita is deze ochtend overleden.

Ik zette haar over om het hok te verschonen en vond haar al raar doen.
Toen ze weg wilde lopen, leek ze verlamd te zijn.
Voordat ik haar kon pakken was het al gebeurd.
Een diepe zucht en weg was ze...

Geen flauw idee wat het nou geweest kon zijn..
Ik hoop dat ze niet veel geleden heeft.

Dit is de foto waar ik verliefd op haar was geworden:
[ afbeelding ]

Op een regenachtige novemberdag gingen we je halen in Groningen, dat we er 7 uur over deden met de auto, maakte ons helemaal niets uit.
Na het koppelen, waar Oryx haar voorpootjes op je zette alsof je een bijtafeltje was, namen we je mee naar huis.
Het was immers wel duidelijk dat je al bij het meubilair hoorde.. en het was alsof het nooit anders was geweest met z'n drieën.

Je was een schuw zeugje en bleef een week in het huisje.
Gelukkig was je na die week al snel gewend en at je zelfs groenvoer uit mijn hand.

Helaas kreeg je direct na aankomst schurft, waardoor Oryx die nooit naar de DA hoefde ook een prik moest. De schurft was snel over.

Ik mocht je niet lang hebben, maar ik wilde jou absoluut niet missen.

Vaarwel Carmita. :W
:'(
Dag bonita Carmita ;(

En
I was put together wrong, still I was made for you. When our stitches come undone,
we come together like glue.
https://www.youtube.com/watch?v=N-jTN7r_fww
pi_98714689
Veel sterkte :'(
  maandag 27 juni 2011 @ 13:49:30 #271
316232 Lutte
duimelut
pi_98717422
Aahw.. -O- Sterkte!!
Trots shetlandmens
When in doubt, just add glitter
Happy little sushi roll
  maandag 27 juni 2011 @ 14:09:43 #272
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
  Moderator maandag 27 juni 2011 @ 17:55:52 #273
155227 crew  Guppy
dus
pi_98727686
Sterkte ...
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_98740198
Sterkte 4EBEtje :*
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
pi_98745353
Bedankt voor alle lieve reacties!
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_98793861
Sterkte 4EBE :*
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_98862115
Ahw lief, bedankt Perry :)
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  zaterdag 2 juli 2011 @ 17:46:08 #278
316232 Lutte
duimelut
pi_98954986
Iets leuker nieuws dan..

Fabian is voort goed gewend en ingeburgerd, in het begin is het gewoon even wennen voor beiden partijen, maar nu is het voort even normaal om de caviakooi te doen als bijvoorbeeld de kattenbak.

Zijn hokje wordt ook steeds leuker, we hebben nu wat speeltjes en hokjes waar we tussen kunnen wisselen. Zijn favoriete eten is ook duidelijk, andijvie op één en rits op twee. _O-

Gisteren een kleine mijlpaal, hij zat op tafel en kwam naar me toegelopen, pootjes tegen me aan en toen ging ie zo tegen me aanstaan, hij zocht dus echt toenadering. O+

Vandaag voor het eerst in een tuigje geweest, eerst een paar keer om te wennen en net is ie even buiten geweest. De deugniet is voor de duvel niet bang en racete over het grasveld heen, niet normaal. De katten zaten ook buiten en hij liep er naar toe, de gek.

Ons mam staat inmiddels aan onze kant wat betreft een tweede cavia, nu papa ng overtuigen.. Maar dat is erg lastig zeg maar. :')
Trots shetlandmens
When in doubt, just add glitter
Happy little sushi roll
pi_98957998
Joh dat jouw cavia zich in een tuigje laat hijsen _O-

Wat is rits eigenlijk? :D
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  zaterdag 2 juli 2011 @ 19:20:46 #280
316232 Lutte
duimelut
pi_98958102
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 19:17 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Joh dat jouw cavia zich in een tuigje laat hijsen _O-

Wat is rits eigenlijk? :D
Hij vond het allemaal prima en was bekaf toen ie weer in zijn kooi zat. _O-

Gewoon een rits, in je kleren. :D Hij weet ze altijd te vinden. O+
Trots shetlandmens
When in doubt, just add glitter
Happy little sushi roll
pi_98958153
Ohhhh !

Ik dacht aan een of andere exotische groente.. :')
Nou eet smakelijk Fabian.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  zaterdag 23 juli 2011 @ 17:44:13 #282
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_99844586
Hi Cavia-people :)

Zegt dit jullie iets: [Cavia] Opgezette kont (/ballen?), is dit normaal?
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  zaterdag 23 juli 2011 @ 19:14:22 #283
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_99847803
mijn cavia bob een us teddy is idd ook zo groot geschapen als de cavia op de foto...

edit: en dit zet ik dus in het verkeerde topic ><
Het officiële liefje van @Monitor O+
Woont samen met de man van haar dromen: Robbie de robotstofzuiger
They think she is fragile like a flower, but she is fragile like a bomb
pi_100018878
Er is weer ruimte voor nog een caafje,
dus ik zoek een jong (het liefst net van de moeder af) peruvian zeugje.
Mocht je iets weten, laat het me weten!

Plaats maakt me niet zo veel uit.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  Moderator woensdag 27 juli 2011 @ 20:45:27 #285
155227 crew  Guppy
dus
pi_100019015
Asiel Goofy heeft nu geen Peruvians zitten, maar krijgt regelmatig van alles binnen. Misschien iets om in de gaten te houden?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_100023021
Oppascaaf zit nu lekker van de andijvie te smikkelen en lekker te smakken O+ Hij wordt volgende week weer opgehaald, zal hem missen ;(
Tap tap tap
  Eindredactie Games woensdag 27 juli 2011 @ 22:28:02 #287
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_100023806
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 17:44 schreef ElisaB het volgende:
Hi Cavia-people :)

Zegt dit jullie iets: Cavia heeft opgezette kont (/ballen?), is dit normaal?
een van mijn caafs heeft grotere, dus het valt mee
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_100039057
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 20:45 schreef Guppyfriend het volgende:
Asiel Goofy heeft nu geen Peruvians zitten, maar krijgt regelmatig van alles binnen. Misschien iets om in de gaten te houden?
Thx voor de link, ik ben regelmatig aan het kijken bij cavia-opvangen ^O^
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_100039094
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 22:13 schreef CherryLips het volgende:
Oppascaaf zit nu lekker van de andijvie te smikkelen en lekker te smakken O+ Hij wordt volgende week weer opgehaald, zal hem missen ;(
Het zal stil worden in huis :P
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_100063368
nou hier heb ik 2 weken een stelletje gehad en die zijn weg en inderdaad wat een stilte. nu is het mannetje zaterdag terug gekomen omdat mevrouw jongen had. maar vandaag is ie weer terug gegaan met mijn kooi. en inderdaad ik mis hem! ik had echt helemaal niets met cavia's maar nu ga ik de 2 jongen overnemen, want wat een gezellige beestjes!
pi_100063420
E 4EverblackEyed sterkte! Nooit leuk beestjes verliezen.
  donderdag 28 juli 2011 @ 21:56:17 #292
67888 Spunks
zo niet, dan toch
pi_100065001
Shit, vier van mijn zes cavia's hebben luizen, heb ik zojuist ontdekt. Bij de andere twee zie ik niks, maar ik houd er rekening mee dat die het ook hebben.

Het punt is dat ik maandag drie weken op vakantie ga. Wat raden jullie aan? Kan ik dit zelf behandelen of met de hele karavaan naar de DA :'(?
pi_100065093
Kijk eens naar de luis-weg druppels van Knoevelshop.nl. Even achter de oortjes druppelen en het is in no-time weg. Na een weekje herhalen en je bent er vanaf!
I had a signature once. It was awful.
pi_100065205
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 10:58 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Het zal stil worden in huis :P
We hebben nu ook de vogels van m'n tante staan, maar die vind ik eigenlijk maar irritant :') Misschien toch eens een oud koppeltje caafjes ergens uit een opvang halen :@
Tap tap tap
  donderdag 28 juli 2011 @ 22:01:56 #295
67888 Spunks
zo niet, dan toch
pi_100065299
Ja, dat had ik al gezien indd, maar dat herhalen kan dus niet, want dan ben ik er niet. En naar hun vakantieadres kunnen ze niet als ze luizen hebben, want daar zitten nog meer cavia's. Ik las op internet dat de DA ze een behandeling kan geven die pas na drie weken herhaald dient te worden, en dat zou dus precies kunnen. Maar ik zat te hopen dat ik een dergelijke behandeling zelf kon doen, want met z'n zessen is het altijd gelijk zo duur (vooral bij mijn gestoorde DA :$)

Thanks voor je snelle reactie trouwens!
pi_100129368
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 21:23 schreef Lenaatje het volgende:
nou hier heb ik 2 weken een stelletje gehad en die zijn weg en inderdaad wat een stilte. nu is het mannetje zaterdag terug gekomen omdat mevrouw jongen had. maar vandaag is ie weer terug gegaan met mijn kooi. en inderdaad ik mis hem! ik had echt helemaal niets met cavia's maar nu ga ik de 2 jongen overnemen, want wat een gezellige beestjes!
Je hoort trouwens heel vaak dat mensen in eerste instantie cavia's niets aan vinden, maar dat verandert wel als je echt kennis maakt met cavia's :D
Zo ook mijn vriend, die vond cavia's eerst ook maar mwa mwa, maar die heeft zijn mening wel herzien.

quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 21:24 schreef Lenaatje het volgende:
E 4EverblackEyed sterkte! Nooit leuk beestjes verliezen.
Ja, thx :) Zoekactie naar een derde nieuwe caaf is gestart.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_100129430
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 22:00 schreef CherryLips het volgende:

[..]

We hebben nu ook de vogels van m'n tante staan, maar die vind ik eigenlijk maar irritant :') Misschien toch eens een oud koppeltje caafjes ergens uit een opvang halen :@
Ik vind het constante schelle geluid van bepaalde vogels (schoonouders kanarie bijv. :') ) ook niet zo prettig. Denk niet dat ik ooit vogels in huis ga nemen, ook omdat ik ze sowieso niet de ruimte kan bieden, een grote volière..oid.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  Moderator zaterdag 30 juli 2011 @ 17:15:09 #298
155227 crew  Guppy
dus
pi_100129529
Parkieten, die kunnen er ook wat van :X
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_100130404
Na wat onderzoek op google, moet ik tot mijn schaamte toegeven dat het geen kanarie was, maar een parkiet. :@ Ze hadden er eerst twee en die deden steeds wedstrijdjes wie het beste een fluitketel na kon doen.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  Moderator zondag 31 juli 2011 @ 21:44:58 #300
155227 crew  Guppy
dus
pi_100171079
Asiel Goofy heeft twee Peruvian broertjes binnen. Of in ieder geval langharige broertjes, kijk:


Maar goed, jij zocht een zeugje he...?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_100184902
Dicht.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')