abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Admin donderdag 13 juni 2002 @ 09:14:09 #1
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_4570705
Op het moment: De poort de doods serie van Weis &Hickman.

Geweldige serie, fantasy met SF trekjes, maar niet de gebruikelijke meuk, ik vind deze reeks zeer spannend en verfrissend!

Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_4570717
Ik ben net voor de 2e keer aan lotr begonnen.
Duck is terug en dat zul je merken >:)
  Admin donderdag 13 juni 2002 @ 09:16:38 #3
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_4570719
Naar aanleiding van de film?
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

donderdag 13 juni 2002 @ 09:17:49 #4
22713 maple-leaf
Terug van weggeweest...
pi_4570727
het Bordeline Zelfhulpboek, best "eng" om te lezen omdat er zoveel herkenbaars in staat
*Leve het hierNUmaals....Loesje©*
*Leven is het meervoud van lef....Loesje©*
pi_4570736
quote:
Op donderdag 13 juni 2002 09:14 schreef yvonne het volgende:

Geweldige serie, fantasy met SF trekjes, maar niet de gebruikelijke meuk, ik vind deze reeks zeer spannend en verfrissend!

Een geweldige serie, die gaandeweg steeds leuker wordt, met enekele erg frappante plotchanges ...

Een van de betere idd

Als het je zoveel moeite kost om jezelf te worden, kun je net zo goed iemand anders blijven.
If you shake my hand better count your fingers ...
  donderdag 13 juni 2002 @ 09:21:19 #6
18438 thedon
*SirSimon Fan*
pi_4570747
Mario - Puzzo; De Peetvader.

Het boek is nog beter dan de film

Gekloond: ♫
  FOK!fotograaf donderdag 13 juni 2002 @ 09:25:09 #7
13368 NiGeLaToR
pi_4570778
Total Control van Andy McNab.
  donderdag 13 juni 2002 @ 09:29:33 #9
22944 Breetai
....Relax....
pi_4570811
Ik heb net weer eens Terry Pratchett met ``Men at arms'' uit. Op het moment lees ik ``Zen and the art of motorcycle maintenance.'' van Robert Pirsig.
"I’ll renounce cynicism when it ceases having predictive powers" -- @devbisme
pi_4570814
quote:
Op donderdag 13 juni 2002 09:16 schreef yvonne het volgende:
Naar aanleiding van de film?
nee omdat ik het gewoon een mooi boek vond de film heb ik nog niet gezien.
Duck is terug en dat zul je merken >:)
pi_4570893
biografie over Adolf Hitler deel 1: Hoogmoed
Duck tape is like the force; it has a dark side and a light side and it keeps the universe together
pi_4570903
Ik lees overigens Wheel of Time deel 9 weer eens.
Als het je zoveel moeite kost om jezelf te worden, kun je net zo goed iemand anders blijven.
pi_4570904
Nog steeds deel 1 van George r.r. martin
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  donderdag 13 juni 2002 @ 09:46:07 #14
12903 Pagan
Volenti non fit iniuria.
pi_4570929
Tad Williams-Anderland deel 4 (slot)

Geweldig, een echte aanrader.

P.

Old moderators never die, they just smell that way!
Op dinsdag 5 januari 2010 20:40 schreef nokwanda het volgende:
En natuuuuuurlijk was jij dat weer. Smeerpijp dat je der bent :P _O-
Bullie is thuis X-Rated Epic fail
  donderdag 13 juni 2002 @ 10:23:54 #15
24177 Lorelei
Roze...omdat het moet
pi_4571254
Op dit moment lees ik dit in fokforum in het bijzonder het topic "Wat lees je nu deel 5"

En qua boeken, de ANWB taalgids FRANS

Ich weiß nicht, was soll es bedeuten...
  donderdag 13 juni 2002 @ 10:26:53 #16
17143 zwijntje
lekkere trek
pi_4571280
Josie Dew - A ride in the neon sun.
Een reisverhaal, misschien geen hoogstaande literatuur, maar leest wel lekker weg.
[vrouw op fietstocht door japan]
A clean house is a sign of a wasted life.
pi_4571314
quote:
Op donderdag 13 juni 2002 10:26 schreef zwijntje het volgende:
Josie Dew - A ride in the neon sun.
Een reisverhaal, misschien geen hoogstaande literatuur, maar leest wel lekker weg.
[vrouw op fietstocht door japan]
Wordt er nog wat beschreven over de Japanse cultuur in dit boek? En gaat de tocht langs 'audentiek' Japanse dorpjes?
Dat soort boeken leest altijd wel leuk.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  donderdag 13 juni 2002 @ 10:32:26 #18
29415 Karana
Gang der Stormen
pi_4571339
Na een 3 weekjes bezig geweest te zijn met 'de kinderen van de dageraad' (heb ik mijn nick naar verwezen !) heb ik afgelopen week 'wolf van de dageraad' gelezen.
Vooral de kinderen van de dageraad is gewoon enorm leuk om te lezen, hoewel de verwoording van zaken af en toe wat bot is. Maar omdat het boek ,mij i.i.g., hoe noem je dat, dat ik mij fantastisch kon in- en meeleven, maakt dat eigenlijk niet zo heel veel uit.
De wolf van de dageraad heeft een enorme aanloop tot een climax, alleen die hele climax beslaat eigenlijk alleen het laatste hoofdstuk, dus ik kreeg het gevoel alsof sarabande op een gegeven moment genoeg had van het boek. Het verhaal was een beetje abrupt zeg maar vanaf een zeker punt.
Navak North, Lonit and Torka East, Manavarak West, South.
  donderdag 13 juni 2002 @ 10:33:30 #19
29820 Reus
There can be only one
pi_4571353
Ik lees op dit moment implementing a database with Microsoft SQL server 7.0
Nederlands is mijn goeiste vak dus no comment on my text bitte sehr.
  donderdag 13 juni 2002 @ 10:42:42 #20
4178 Lord Dreamer
I Rule In Hell
pi_4571461
Ik lees Professional PHP Programming , maar dat is niet echt literatuur nu ja wel vak literatuur

Voor de rest even geen boeken , ben te druk met verbouwen, daarna ga ik weer verder in Asimov's foundation triologie .. voor de 5e keer of zo

It is a sad day, it is a red day. It is going to be a black day. When the sun rises........
Some day you shall flee, Panted and weak - Master, Passion, Greed.
  donderdag 13 juni 2002 @ 11:42:13 #21
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_4572121
Zeden en Onzeden van DrsP.

Verder ligt DOVDH al een maand te verstoffen op mijn kamer, en ben ik bezig in The Restaurant at the end of the Universe van Douglas Adams, maar dat schiet ook nog niet zo op.

Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  donderdag 13 juni 2002 @ 11:43:58 #22
21054 -DEVON-
bedorven waar_
pi_4572142
Ik lees nu FOK! The Story
  donderdag 13 juni 2002 @ 11:49:36 #23
14708 Roel_van_Mil
The Summer king
pi_4572233
OP het moment ben ik bezig met: Zen de kunst van het motor onderhoud van Robert M Pirsig. Deze heb ik vorige week zondag op een rommelmark voor 2,50 gekocht.

Ben nu pas in Dakota. (Weinig leestijd nog) maar de combi techniek vs sociale omgang en de link die daartussen te leggen is spreekt mij zeer aan. (ben dalijk ook een Tema student dus ja...)

Daarnmaast ben ik net klaar met 'Het eiland van de vorige dag' van Umberto Eco. Iemand info over 'het eiland van de volgende dag'? deze kwam ik per abuis tegen op Bol.com

[url=http://fotoboek.fok.nl/user.fok?id=14708]"Maar eigenlijk ben je best wel stil en verlegen, dacht ik zo..."[/url]
pi_4572273
"Jezelf kunnen, willen, durven veranderen" van Jan Verhulst.
quote:

Een klein boek over het vaak moeizame verloop van veranderingsprocessen bij mensen in therapie. Waar de meeste zelfhulpboeken de lezer ferm bij de hand nemen op weg naar de beloften van geluk en succes, geeft de auteur pas in zijn slotwoord toe dat mensen wel degelijk kunnen veranderen. Als ze tenminste gemotiveerd zijn en een reeel doel hebben, dat wel. Het boek bestaat uit twee delen, het eerste gaat over niveaus van verandering en het tweede over weerstand ertegen. De diverse hoofdstukken en paragrafen zijn onder meer gewijd aan anders leren denken, voelen en gedragen, aan de zinvolheid van veranderen en de mogelijkheid tot veranderen. Weerstand tegen verandering kan blijken uit introspectie: er kan sprake zijn van afweermechanismen, ziektewinst, schuldgevoel, koppigheid, onvrede over de therapeut enzovoort. Het boek wordt vaak verluchtigd met therapievoorbeelden en een aantal keer met vragenlijstjes. Het is geen optimistisch boek, maar wel een mogelijke steun voor mensen die persoonlijke problemen willen aanpakken of mogelijkheden willen verkennen. De auteur is psycholoog.

In het kort:

Trefwoorden: Zelfhulp;Rationeel-emotieve therapie

en,

"Einsteins droom" van S.W. Hawking.
(beschouwingen over verleden en toekomst van het heelal)

quote:
Bundel essays van de wereldberoemde Britse fysicus, die vooral bekend geworden is door de bestseller 'Het heelal' ('A brief history of time'). Naast enkele autobiografische impressies bevat de bundel een tiental populair-wetenschappelijke beschouwingen over ruimte en tijd, zwarte gaten, oorsprong en toekomst van het heelal, Einsteins ontevredenheid over de quantummechanica, wetenschapsfilosofie, determinisme, alsmede een artikel over het onverwachte succes van zijn vorige boek. Uitgangspunt van de auteur is dat het heelal beheerst wordt door een orde, die wij wellicht in de toekomst zullen begrijpen. De verhandelingen, geschreven in de periode 1976-1992, vormen op zich steeds een afgerond geheel, zodat een zekere herhaling onvermijdbaar was. Steeds laat de auteur op voortreffelijke wijze zien dat basisideeen uit de theoretische natuurkunde en de moderne kosmologie weergegeven kunnen worden zonder de moeilijke theoretische wis- en natuurkundige achtergrond. Heldere stijl. Hoog niveau. Pocketeditie, kleine druk.

In het kort:

Trefwoorden: Heelal;Opstellen;Hawking, S.W.;Opstellen

Ook lees ik een werkboek van cognitieve therapie gebaseerd op het boek;

"Leven in je leven" van Young, J. & Janet Klosko.
(leer de valkuilen in je leven herkennen )

quote:
Recensie('s):

Als mensen steeds met dezelfde persoonlijke problemen te maken krijgen in hun leven, is er sprake van een chronisch patroon. Vanuit de cognitieve therapie bezien gaat het daarbij om 'schema's' die in dit boek valkuilen worden genoemd. Elf van deze valkuilen worden door de auteurs behandeld door middel van inzichten en technieken uit verschillende psychotherapeutische disciplines. Na liefst vier voorwoorden opent het boek met een overzicht van de elf valkuilen (onder andere verlatingsangst, extreme aanpassing en emotionele verwaarlozing). Er zijn drie inleidende hoofdstukken over het ontstaan, de stijlen en de veranderbaarheid van valkuilen. Dan volgen elf hoofdstukken over even zovele valkuilen. Per hoofdstuk wordt beschreven hoe je uit een valkuil kunt komen en wat de obstakels kunnen zijn. Het boek sluit af met een korte beschouwing over hoe lastig het kan zijn voor mensen om te veranderen en hoe je een en ander kunt aanpakken. Een frisse, niet-dogmatische kijk op therapie.
Dat was het zo'n beetje.

P.S. Dan lees ik ook nog de Natuur & Wetenschap en de Kijk.

[Dit bericht is gewijzigd door Juup© op 13-06-2002 12:18]

donderdag 13 juni 2002 @ 11:53:07 #25
14708 Roel_van_Mil
The Summer king
pi_4572282
quote:
Op donderdag 13 juni 2002 09:46 schreef Pagan het volgende:

P.

1 opmerking: Tad williams = stoer.
lees ook eens:
Memory Sorrow & Thorn. Echt een super reeks die LOTR aardig benaderd.

-edit-

[Dit bericht is gewijzigd door Roel_van_Mil op 13-06-2002 11:59]

[url=http://fotoboek.fok.nl/user.fok?id=14708]"Maar eigenlijk ben je best wel stil en verlegen, dacht ik zo..."[/url]
pi_4572702
De oorlog der zielen serie van Weiss & Hickmann, een boekje over het geheugen en dat boek van JPB.
  donderdag 13 juni 2002 @ 13:35:46 #27
6271 aa
Schatje ik mis je
pi_4573982
Alistair MacLean: Night Watch
[b]Stapelverliefd op Emel O+ | EMEL IS VAN MIJ!!![/b][br]"Van de maan af gezien zijn we allen even groot."
pi_4574244
quote:
Op donderdag 13 juni 2002 11:49 schreef Roel_van_Mil het volgende:
OP het moment ben ik bezig met: Zen de kunst van het motor onderhoud van Robert M Pirsig. Deze heb ik vorige week zondag op een rommelmark voor 2,50 gekocht.
Nadat iemand me dit boek wild enthousiast aanraadde toch gekocht...ik vond het dus 3x niks, maar ik hoop dat jij er meer plezier aan beleefd

Nu bezig in...ja, waar was ik ook alweer in aan het lezen. Lees momenteel toch teveel studieboeken. Laatste leesboek die ik heb uitgelezen was het dunne boekje dat je gratis kreeg vorige week en daarvan weet ik niet eens de titel of de schrijver (schrijfeersduo was dat geloof ik)

Nog genoeg thuis liggen, maar ik denk dat ik maar weer eens wat nieuws ga kopen. Iemand nog tips? Even geen sf of fantasy

"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  donderdag 13 juni 2002 @ 13:55:58 #29
4178 Lord Dreamer
I Rule In Hell
pi_4574287
quote:
Op donderdag 13 juni 2002 13:53 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Nog genoeg thuis liggen, maar ik denk dat ik maar weer eens wat nieuws ga kopen. Iemand nog tips? Even geen sf of fantasy

je krijgt zondag boeken zat te zien daar zit vast wel wat bij voor je . anders ga je toch de verzamelde werken van shakespeare lezen ?
It is a sad day, it is a red day. It is going to be a black day. When the sun rises........
pi_4574452
quote:
Op donderdag 13 juni 2002 13:55 schreef Lord Dreamer het volgende:

je krijgt zondag boeken zat te zien daar zit vast wel wat bij voor je . anders ga je toch de verzamelde werken van shakespeare lezen ?

Ik ben nog niet wakker denk ik

Ja, ik zie zondag genoeg

"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  donderdag 13 juni 2002 @ 14:23:44 #31
14708 Roel_van_Mil
The Summer king
pi_4574716
quote:

[..]

Nadat iemand me dit boek wild enthousiast aanraadde toch gekocht...ik vond het dus 3x niks, maar ik hoop dat jij er meer plezier aan beleefd

.....

Ik heb em ook gekocht op aanraden van een vriend en een oom van me. Die waren zeer enthousiast over het boek.
Tot nu toe vind ik het boek fascinerend over hoe het persoonlijkheden beschrijft. (langzaam weet je steeds meer en komen de dieper liggende relaties/oorzaken van gedrag etc. bovendrijven) (P120 en nog geen spijt)

....

Ik heb laatst de Papillon (paperback) gekocht. Leuk verhaal over en man die meerdere keren weet te ontsnappen. (uiteindelijk ook van het eiland waarop hij gevangen wordt gezet)

pi_4580699
Ik ga straks even Descartes in 90 minuten lezen (geschreven door Paul Strathorn).
Is it washable?
pi_4580882
quote:

[..]

Beleeft.

Ik lees nu "Karl Marx" door Isaiah Berlin. Erg fascinerend, zowel het onderwerp als de denktrant van de heer Berlin.

Wittgenstein
pi_4580940
Lord of the rings in het engels eigenlijk iets te hoog gegrepen maar uit zal die.
pi_4582758
quote:
Op vrijdag 14 juni 2002 00:41 schreef Koekepan het volgende:

[..]

Beleeft.

Bedankt.
pi_4582802
Een thriller van Noth Darian: De sekte. Erg spannend!

Verder hetzelfde boek als Juup© over cognitieve therapie.

#geen
pi_4585452
Net uit:

Stepeh King - De Buick
Dean Koontz - Schemerzone

Bezig met:

Terry Pratchet - Lords and Ladies

Gister gekocht:

Weis & Hickman - Oorlog der zielen 2 - Draken van een gevallen ster

I am the one I am the one
The godlike terror train
The superior, artificial brain
Feel free to call me Blaine
  vrijdag 14 juni 2002 @ 12:49:51 #38
17865 SportsIllustrated
The fightingest.
pi_4585489
Ellis- American Sphinx. Over Thomas Jefferson.
Far better is it to dare mighty things, to win glorious triumphs, even though checkered by failure, than to take rank with those poor spirits who neither enjoy much nor suffer much.
pi_4585543
Harry Potter en de Vuurbeker, maar nu op dit moment ben ik aan het lezen of ik geen typefouten maak.
Billie Holiday is Lady Day!
pi_4587788
quote:

Ben ik ook in bezig. Ben net klaar met WW3 van Eric L. Harry en begin nu eerst hier aan. Heb de complete reeks gekocht in een verzamelbox voor maar 39,99 euro. Dus ik heb flink wat te lezen voor de komende paar weken
Three two one I'm the bomb
And I'm ready to go off on your ship
  vrijdag 14 juni 2002 @ 15:17:41 #41
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_4587956
Door m'n lieve schattige vriendje krijg ik amper tijd om te lezen en dus ben ik nog steeds bezig in 'Al wat overblijft' van Patricia Cornwell, terwijl de nieuwste Nicci French me hongerig aanstaart
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  vrijdag 14 juni 2002 @ 16:22:53 #42
1762 YPPY
Yppiaans
pi_4588919
Karel ende Elegast voor een cursus. Behoorlijk moeilijke taal af en toe.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
pi_4598261
Tim Krabbé - Kathy's dochter.
pi_4598272
quote:
Op vrijdag 14 juni 2002 16:22 schreef YPPY het volgende:
Karel ende Elegast voor een cursus. Behoorlijk moeilijke taal af ende toe.
Inderdaad, heb het op het VWO moeten lezen, na een tijdje kom je er wel in, maar dan is het boek uit.
  zaterdag 15 juni 2002 @ 14:41:52 #45
12302 Principessa
zoekt haar kikker
pi_4598325
quote:
Op vrijdag 14 juni 2002 12:53 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
maar nu op dit moment ben ik aan het lezen of ik geen typefouten maak.

Ik lees 'Een soort Engeland' van Robert Anker en de prijs is terecht

En ze leefden nog lang en gelukkig
pi_4600108
Ik moet echt even vertellen over het wonderbaarlijk mooie boek genaamd Youth van J.M. Coetzee. Lang gelezen dat ik zó in de greep was van een verhaal. Ik stel dus voor dat iedereen naar de winkel rent om dit boek te bemachtigen.

The narrator of Youth, a student in the South Africa of the 1950's, has long been plotting an escape from his native country: from the stifling love of his mother, from a father whose failures haunt him, and from what he is sure is impending revolution. Studying mathematics, reading poetry, saving money, he tries to ensure that when he arrives in the real world, wherever that may be, he will be prepared to experience life to its full intensity, and tranform it into art.

Arriving at last in London, however, he finds neither poetry nor romance. Instead he succumbs to the monotony of life as a computer programmer, from which random, loveless affairs offer no relief. Devoid of inspiration, he stops writing. An awkward colonial, a constitutional outsider, he begins a dark pilgrimage in which he is continually tested and continually found wanting.

god i want to get you out of here
you can ride in a pink mustang
pi_4603510
de afgelopen vier dagen:

Hermans- de laatste roker (varierend niveau, sommige verhalen zijn heel erg goed, vooral het titelverhaal)

Bomans- erik (wel aardig, maar verveling slaat vrij snel toe)

Arundhati Roy- God van de kleine dingen (aanrader!)

Vestdijk- het glinsterend pantser (toch wel een beetje een afknapper, ik heb beter van hem gelezen)

Conscience- de leeuw van Vlaanderen (heb betere geschiedenisboeken gelezen, objectiviteit is ver te zoeken, typisch 19e eeuws dus)

Kellendonk- mystiek lichaam (mooie stijl, niet zo heel erg boeiend verhaal)

Mijn Nederlands is prima, ik kan gewoon niet typen!
pi_4603519
quote:
Op vrijdag 14 juni 2002 16:22 schreef YPPY het volgende:
Karel ende Elegast voor een cursus. Behoorlijk moeilijke taal af en toe.
hehe, en het is echt een van de makkelijkste boeken in het Middelnederlands. Hardop lezen helpt vaak trouwens een heleboel.
pi_4604133
hmm 2 boeken tegelijk voor mij

World according to Garp(in t engels)

En Parijs in De twintigste eeuw van Jues Verne

A good Excuse for a crappy life is a crappy life
  zondag 16 juni 2002 @ 12:50:43 #50
1762 YPPY
Yppiaans
pi_4605604
quote:
Op zondag 16 juni 2002 00:51 schreef WouterB het volgende:

[..]

hehe, en het is echt een van de makkelijkste boeken in het Middelnederlands. Hardop lezen helpt vaak trouwens een heleboel.

Het is wel redelijk te doen. Volgens mijn leraar Nederlands op de havo begrijpen Brabo's het een stuk beter dan Friezen omdat het wel op het Brabants lijkt.
*OUD heilige*
  zondag 16 juni 2002 @ 20:24:54 #51
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_4611249
Ik ga eindelijk aan Nicci french beginnen. 'De Bewoonde wereld' dus..
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_4612682
quote:
Op zondag 16 juni 2002 20:24 schreef SEMTEX het volgende:
...Donker. Heel lang Donker. Mijn ogen open en dicht, open en dicht.

net vanmiddag gekocht en ik wilde er vanavond in beginnen. Leek me een erg mooi boek.

maandag 17 juni 2002 @ 10:42:59 #53
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_4617447
quote:
Ik ben er gisteren aan begonnen en ik heb hem vandaag uit
Erg spannend en ik zag niet hoe het liep. Ik vond het einde wat minder dan de opgebouwde spanning deed verwachten, maar misschien ligt dat wel aan mij.
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
pi_4617710
Ik ben begonnen aan de 6e wet van de Magie, en begin binnenkort aan de Heeren van gras. (schrijver is me even ontschoten)
pi_4620388
Ik heb het boek ook al bijna weer uit Geen idee wat ik dan maar weer eens moet lezen. Heeft dat schrijversduo anders nog erg spannende boeken geschreven?
  woensdag 19 juni 2002 @ 10:41:17 #56
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_4651105
quote:
Op maandag 17 juni 2002 14:35 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb het boek ook al bijna weer uit Geen idee wat ik dan maar weer eens moet lezen. Heeft dat schrijversduo anders nog erg spannende boeken geschreven?
Heb je Bezeten van Mij al gelezen? Vond ik persoonlijk wel een mooie van ze.
pi_4651620
quote:
Op woensdag 19 juni 2002 10:41 schreef Ripley het volgende:

[..]

Heb je Bezeten van Mij al gelezen? Vond ik persoonlijk wel een mooie van ze.

Nee, De Bewoonde Wereld was het eerste echte boek wat ik van ze heb gelezen. Het viel alleen een klein beetje tegen op het eind, dus ik weet niet of ik nog iets van ze ga lezen. Misschien. Nu ben ik een boek over suicide aan het lezen

[offtopic](wist je dat er 7 (zeven) mensen per dag (!) sterven door zelfmoord in Nederland? In 2001 waren het er 2155 die zelfmoord als doodsoorzaak hadden (voornamelijk verhanging) en er waren 40.000 geregistreerde pogingen tot zelfdoding!)[/offtopic]

woensdag 19 juni 2002 @ 11:11:50 #58
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_4651734
quote:
Op woensdag 19 juni 2002 11:07 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Nee, De Bewoonde Wereld was het eerste echte boek wat ik van ze heb gelezen. Het viel alleen een klein beetje tegen op het eind, dus ik weet niet of ik nog iets van ze ga lezen. Misschien. Nu ben ik een boek over suicide aan het lezen

[offtopic](wist je dat er 7 (zeven) mensen per dag (!) sterven door zelfmoord in Nederland? In 2001 waren het er 2155 die zelfmoord als doodsoorzaak hadden (voornamelijk verhanging) en er waren 40.000 geregistreerde pogingen tot zelfdoding!)[/offtopic]

Ik vind hun eerdere boeken beter, misschien moet je er nog eentje proberen.
pi_4652185
quote:
Op woensdag 19 juni 2002 11:11 schreef Ripley het volgende:

Ik vind hun eerdere boeken beter, misschien moet je er nog eentje proberen.

Dan lees ik Bezeten van mij wel een keer, die leek me wel boeiend voor ik De bewoonde wereld kocht. En aangezien je aandringt zal het wel de moeite waard zijn.
  woensdag 19 juni 2002 @ 11:44:46 #60
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_4652329
quote:
Op woensdag 19 juni 2002 11:35 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Dan lees ik Bezeten van mij wel een keer, die leek me wel boeiend voor ik De bewoonde wereld kocht. En aangezien je aandringt zal het wel de moeite waard zijn.

Je mag ook wat anders lezen van mij hoor

Het is niet zo dat de boeken van Nicci French nou hoogstaande literatuur zijn of zo, maar ze kunnen best amusant vermaak vormen. De Bewoonde Wereld geeft niet zo'n goed beeld van hun oeuvre, dus misschien kun je aan de hand van een ander boek beter een beeld vormen van hun stijl en of je het leuk vindt of niet

pi_4652347
'Like Water for Chocolate', door Laura Esquivel .

(In het Engels natuurlijk)

[i]640K ought to be enough for anybody[/i] - Bill Gates, 1981
  woensdag 19 juni 2002 @ 13:04:48 #62
20919 Kugari-Ken
Scandal Beauty
pi_4653664
Stand on Zanzibar... John Brunner
There Is No Gravity.
The Earth Sucks.
--Brett Easton Ellis
pi_4653900
quote:
Op woensdag 19 juni 2002 11:45 schreef rscp1 het volgende:
'Like Water for Chocolate', door Laura Esquivel .

(In het Engels natuurlijk)

Vind je dit nu een goed boek? Ik vond het maar een slap aftreksel van Marquez.
Far better is it to dare mighty things, to win glorious triumphs, even though checkered by failure, than to take rank with those poor spirits who neither enjoy much nor suffer much.
pi_4654071
quote:
Op woensdag 19 juni 2002 13:17 schreef SportsIllustrated het volgende:

[..]

Vind je dit nu een goed boek? Ik vond het maar een slap aftreksel van Marquez.

Marquez heb ik niet gelezen... is dat een aanrader?

Like Water for Chocolate vind ik ook niet verkeerd. Ik heb nog 2 hoofdstukken te gaan, maar ik heb er geen spijt van dat ik er aan begonnen ben.

woensdag 19 juni 2002 @ 15:27:59 #65
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_4656222
Isaac Asimov - Foundation (omnibus)
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_4666724
quote:
Op maandag 17 juni 2002 11:06 schreef Atrimar het volgende:
Ik ben begonnen aan de 6e wet van de Magie
Ga ze in het Engels lezen.. zijn ze stukken mooier. Vooral het laatste stukje is pas echt mooi in het engels..
  donderdag 20 juni 2002 @ 02:24:34 #67
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_4666761
"Waarom het leven sneller gaat als je ouder wordt" van Douwe Draaisma.

Ik lees er vooral deeltjes van maar het is best leuk en interessant. Een aanrader!

[Dit bericht is gewijzigd door MeneerTim op 20-06-2002 02:56]

donderdag 20 juni 2002 @ 10:52:18 #68
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_4668791
quote:
Op woensdag 19 juni 2002 13:27 schreef rscp1 het volgende:

[..]

Marquez heb ik niet gelezen... is dat een aanrader?

Like Water for Chocolate vind ik ook niet verkeerd. Ik heb nog 2 hoofdstukken te gaan, maar ik heb er geen spijt van dat ik er aan begonnen ben.

Ik ben net bezig met Alle Verhalen van Gabriel Garcia Marquez.

Ik ben in het midden begonnen, bij de recentere verhalen. Zijn sterker dan zijn beginwerk.

dinsdag 25 juni 2002 @ 19:17:15 #69
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_4750088
Pfff andere titel
Zoek ik eens braaf

Naja, ik lees nu dus "Als konijn gilt" door de troepen voor Truddi Chase.

Autobiografie van een vrouw met MPS als gevolg van jarenlange emotionele, fysieke en seksuele mishandeling.

pi_4762405
Potgieter - Het Rijksmuseum.
  woensdag 26 juni 2002 @ 14:55:08 #71
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_4763777
quote:
Op dinsdag 25 juni 2002 19:17 schreef jerney het volgende:
Pfff andere titel
Zoek ik eens braaf

Naja, ik lees nu dus "Als konijn gilt" door de troepen voor Truddi Chase.

Autobiografie van een vrouw met MPS als gevolg van jarenlange emotionele, fysieke en seksuele mishandeling.

Ow zo heet dat boek! Lijkt me wel interessant idd. Hoe heet dat boek over die vrouw met MPS die Eve heet eigenlijk?
pi_4764128
Sophie's World

toch maar weer eens nadat ik de eerste keer dan 100 bladzijdes had opgegeven... maar tis toch wel een errug goed boek

"Practice makes perfect, I suggest you sleep with as many people as possible."
  woensdag 26 juni 2002 @ 15:28:38 #73
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_4764285
quote:
Op woensdag 26 juni 2002 14:55 schreef Ripley het volgende:

[..]

Ow zo heet dat boek! Lijkt me wel interessant idd. Hoe heet dat boek over die vrouw met MPS die Eve heet eigenlijk?

Het is een heel interessant boek, geschreven door de persoonlijkheden van Truddi Chase. (de echte Truddi schijnt sinds haar tweede jaar niet meer naar boven gekomen te zijn)

Ik geloof dat jij "The three faces of Eve" bedoelt. Dat gaat idd ook over een dissociatieve identiteitsstoornis.

pi_4794267
sinds de laatste keer:

The fountainhead- Ayn Rand
Elsschot- Kaas
Presser- De nacht der Girondijnen
De Winter- Serenade
Kuijer- de jonge prinsen
Hermans- Au pair

pi_4800153
Artemis Fowl, the Arctic Incident van Eoin Colfer
Hoe ik golf van Tiger Woods
Now is a never-ending thing.
  vrijdag 28 juni 2002 @ 19:23:42 #76
30649 RawIguana
WAANZIN<>WAANZUIT
pi_4800170
De stam van de holebeer
ik ben een goed recept voor T.V drama
  vrijdag 28 juni 2002 @ 19:34:13 #77
20100 NiNi
Fabelhaft
pi_4800307
De valse dageraad van Jan van Aken.

Historische romans, vaak leuk.

[Dit bericht is gewijzigd door NiNi op 28-06-2002 19:35]

People often search for the city of happiness, not realizing it can only be found in the state of mind.
  vrijdag 28 juni 2002 @ 19:35:06 #78
22713 maple-leaf
Terug van weggeweest...
pi_4800322
De Vervloeking van Stephen King
*Leve het hierNUmaals....Loesje©*
*Leven is het meervoud van lef....Loesje©*
pi_4817315
Terry Pratchet - The Truth
  zondag 30 juni 2002 @ 10:26:32 #80
12505 deGVR
Tussen schrijf en kramp..
pi_4817352
Ik ben net begonnen aan de Anderland serie van Tad Williams...
Midden in dat bos woont een kleine, rode aap.
Kijk daar zit 'ie, in die boom. Hij doet een reuzegrote gaap.
http://www.chrishantzen.nl
http://www.onbeschreven.nl
pi_4819823
'Christine' van Stephen King .

In het Engels.

pi_4819832
quote:
Op vrijdag 28 juni 2002 19:35 schreef maple-leaf het volgende:
De Vervloeking van Stephen King
Ook een Stephen King fan? En lees jij in het Engels of in het Nederlands?
pi_4819917
Gustave Flaubert - La Premiere Education Sentimentale.
pi_4825685
Gabriel Garcia Marquez - Honderd jaar eenzaamheid

En ik ben nu al een eeuwigheid bezig met Modern Philosophy van Roger Scruton, maar het is zo af en toe echt worstelen om daar doorheen te komen.

It is much easier to be critical than to be correct.
pi_4826344
Maar is het over het geheel genomen de moeite waard, Meneer_Aart?
Wittgenstein
  maandag 1 juli 2002 @ 16:36:14 #86
29457 khlover
Me, myself and I
pi_4833957
* khlover is bezig in 'Harry Potter en de Vuurbeker' van JK Rowling, 'Nachtmerries' van Stephen King, 'Brieven' van Tsjechov en Gorki & 'Poeh en de filosofen' van John Tyerman Williams
  maandag 1 juli 2002 @ 16:43:08 #87
29457 khlover
Me, myself and I
pi_4834042
quote:
Op zondag 30 juni 2002 15:10 schreef rscp1 het volgende:
Ook een Stephen King fan? En lees jij in het Engels of in het Nederlands?
Ik ben ook een stephen King fan en ik lees zijn boeken bij voorkeur in het engels, maar op dit moment wegens zware studie-verplichtingen in het Nederlands. Kost me net iets minder energie.

Rijtje dat in mijn kast staat: (heb er nog veel meer gelezen) It, Desperation, Needful things, Bag of bones, Four past midnight en dus (zie vorige post) Nachtmerries.

dinsdag 2 juli 2002 @ 00:22:32 #88
30805 SoM
What's the matter man?
pi_4840709
Nicci uit, lees nu 'Zuiderkruis' van Patricia Cornwell. Zoek nog "het eindstation" van Patricia Cornwell, in de Kay Scarpette-serie, nergens te vinden...
pi_4842795
Marcello Fois - Immer dierbaar
  dinsdag 2 juli 2002 @ 10:46:39 #90
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_4844654
quote:
Op dinsdag 02 juli 2002 00:22 schreef SoM het volgende:
Nicci uit, lees nu 'Zuiderkruis' van Patricia Cornwell. Zoek nog "het eindstation" van Patricia Cornwell, in de Kay Scarpette-serie, nergens te vinden...
Ik zal eens kijken, wij hebben er veel van Patricia Cornwell.
pi_4844728
Der Prozess, Kafka. Gaat helaas een beetje langzaam
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
pi_4846307
quote:
Op dinsdag 02 juli 2002 10:50 schreef Cynic het volgende:
Der Prozess, Kafka. Gaat helaas een beetje langzaam
Die moet ik vanmiddag nog ff halen bij de bieb, vond dat ik em toch wel een keer moest lezen.
Ik lees nu vergeldingsdrang van jack Higgins.
pi_4846341
WWIII van Eric L. Harry
Don't think you are. Know you are.
pi_4851497
Geheime Kamers van Jeroen Brouwers

Viva Suburbia van Louis Ferron

" modern world - The lowest level of what was ment to be the crown of creation"
pi_4856545
quote:
Op zondag 30 juni 2002 23:28 schreef Koekepan het volgende:
Maar is het over het geheel genomen de moeite waard, Meneer_Aart?
Jawel. Je krijgt echt alles over je heen, en ongeveer 40% blijft hangen. En die 40% is best nuttig.

Hij schrijft trouwens erg boeiend, dat helpt nogal.

woensdag 3 juli 2002 @ 16:12:15 #96
26025 habermas
niets van dat alles
pi_4867230
De Vanger In Het Graan - J.D. Salinger
American Psycho - (?)

Catcher In Teh Rye is een leuk boek, leest erg makkelijk. American Psycho moet ik nog ff inkomen, maar het gaat mee en vacance

[b]Austin Powers[/b]: Come again?[br][b]Alotta Fagina[/b]: Alotta Fagina[br][b]Austin Powers[/b]: Ahh, I'm sorry, I'm just not getting it. It sounded like your name was a lot of, uhm, nevermind!
pi_4867610
quote:
Op woensdag 03 juli 2002 16:12 schreef habermas het volgende:
De Vanger In Het Graan - J.D. Salinger
wat kan een vertaling soms belachelijk klinken
inside-in
pi_4868130
quote:
In Teh Rye
De beroemde Vietnamese horrorauteur.

Ik lees nu: De emoties van Nico Frijda.

Wittgenstein
pi_4868268
Terry Pratchett - Schijfwereld Omnibus nr2 - De Plaagzusters
I know I was born, And I know I will die.
The inbetween is mine, I am mine
We have a blog! http://beurdy.xs4all.nl/blog
  donderdag 4 juli 2002 @ 10:12:33 #100
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_4879419
quote:

American Psycho - Brett Easton Ellis

pi_4885384
quote:
Op zondag 30 juni 2002 15:15 schreef Gellius het volgende:
Gustave Flaubert - La Premiere Education Sentimentale.
Uit. Prachtig. En dan te bedenken dat dit jeugdwerk doorgaans beoordeeld wordt als een matig geslaagde vingeroefening voor zijn 'grote'Education Sentimentale.'

Zin an.

pi_4885561
Net begonnen in "On the Road" van Jack Kerouac. Ben benieuwd!
Clowns to the left of me, jokers to the right, here I am, stuck in the middle with you.
What a day for a daydream.
  donderdag 11 juli 2002 @ 22:17:06 #103
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_4973521
J.R.R. Tolkien - The Two Towers

Meegaand met de rage, zoals ik altijd doe, maar ik moet zeggen dat het mij zeker bevalt, vooral deel 2 vind ik ver boven deel één uitsteken.

For great justice!
pi_4986016
Heb bijna 'Pillars of the earth' uit, van Ken Follett.
Heel fijn boek.
Waarom makkelijk als het moeilijk kan?!
pi_4988824
'Black House' van King & Straub. Een vervolg op 'The Talisman'. Dikke pil maar leest makkelijk weg, had ik bij bol.com in bestelling toen ik halverwege 'The Talisman' zat. Net toen ik 'm besteld had werd dat boek met de pagina slechter. Het einde was helemaal bagger. Maar ja, wel de opvolger besteld, dus toch maar lezen. Valt tot nu toe niet tegen moet ik zeggen.
pi_4989358
The Great Hunt, boek 2 van de Wheel of Time reeks van Robert Jordan
Unox, the worst operating system.
  zondag 14 juli 2002 @ 01:24:14 #107
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_5003956
Het Eindstation - Patricia Cornwell
  zondag 14 juli 2002 @ 01:35:24 #108
6271 aa
Schatje ik mis je
pi_5004139
John Steinbeck: Tortilla Flat
[b]Stapelverliefd op Emel O+ | EMEL IS VAN MIJ!!![/b][br]"Van de maan af gezien zijn we allen even groot."
pi_5004199
Soap Opera - Alecia Swasy

Een geweldige 'kijk achter de schermen' bij multinational Procter & Gamble.

The prettiest people do the ugliest things
  zondag 14 juli 2002 @ 01:42:47 #110
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_5004225
Lucifer - Michael Cordy

V.

Ja inderdaad, V. ja.
pi_5052135
Ik heb net Neanderthaler van John Darnton uit. Spannend boek over Neanderthalers die nú nog leven in Tadzjikistan. Vakantieaanrader!

Ik ga vanavond beginnen aan Het van Stephen King. Van die clown dus. Geen idee of dat leuk is, dik is het iig wel.

Voor op vakantie heb ik nog Het verrotte leven van Floortje Bloem (Yvonne Keuls), Phileine zegt sorry (Ronald Giphart) en De koningin en ik (Sue Townsend) en dan nog Het

Dus ik kom de vakantie wel door qua lezen.

pi_5053480
Harry Potter en de Vuurbreker...de 4e keer alweer
  Admin woensdag 17 juli 2002 @ 18:31:04 #113
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_5053498
Jammer genoeg het laatste deel van de Poort des Doods serie van Weis en Hicjmann

Jammer, hele goede boeken, echt verslonden.

pi_5054774
Au pair van Hermans.

Tevens ben ik in blijde verwachting van "Economics in one lesson" van Hazlitt en "Defending the undefendable" van Block.

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_5054815
Feyenoord Bedankt! - Ralf Bormans
  woensdag 17 juli 2002 @ 20:34:55 #116
2550 Vleermuis
Brian Van Nazareth
pi_5054855
quote:

ik lees nu dus deze post van jou
pi_5054921
The Hitchhiker's Guide to the Galaxy van Douglas Adams
  woensdag 17 juli 2002 @ 23:09:55 #119
22259 Fogerty
slapende account
pi_5057279
Voskuil - het bureau deel 1 (Meneer Beerta)
Hieperdepiep hoera!
pi_5057553
Het verdriet van Belgie, Hugo Claus
  donderdag 18 juli 2002 @ 08:26:47 #121
4003 Odulla
Moraalmuts
pi_5060166
Net De Bewoonde Wereld van Nicci French uit.
Helaas niet zo goed als het eerste boek.
Kabouters, dié zijn pas rendabel!
pi_5060505
Helaas momenteel alleen studieboeken Ik heb even helemaal geen tijd om te lezen, dat komt in augustus wel weer.
  donderdag 18 juli 2002 @ 15:17:50 #123
26794 zwielie
achtbaan in de correctieknop
pi_5063953
'tis van Frank McCourt
hoe krijg je nou zo'n plaatje onder je naam???? Noem mij maar blond ik kan het niet!!!
  donderdag 18 juli 2002 @ 16:50:18 #124
11780 Hinotori
House M.D.: Everybody lies
pi_5065080
Bij nader inzien van J.J. Voskuil
  donderdag 18 juli 2002 @ 18:04:10 #125
11923 I.R.Baboon
pi_5065997
Tussen De Ontdekking Van De Hemel en The Hitchhikers Guide To The Galaxy door ben ik bezig in Overleven van Mart Smeets (tourtijd), Grabbelton, De Odyssee en Zeden en onzeden van Drs P.

En morgen even bij de Bieb boeken halen voor vakantie. Nog suggesties, iemand? Liefst dik.

pi_5066567
Net uit:
The world according to Garp - John Irving
en God's Gym van Leon de Winter.

Nu bezig in Thuis in Rome van Rosita Steenbeek: Leuk om weer een beetje in Rome te zijn tijdens het lezen, maar wat een vervelend mens is zij...

donderdag 18 juli 2002 @ 18:55:41 #127
22259 Fogerty
slapende account
pi_5066613
quote:
Op donderdag 18 juli 2002 18:49 schreef tezza het volgende:
maar wat een vervelend mens is zij...
In het echt, of hoe ze in het boek naar voren komt?
Ik weet niet meer veel van het boek, maar wel dat het heel lekker weg las en veel 'inside details' geeft over Rome. Heb het destijds een boel mensen aangeraden.
Hieperdepiep hoera!
pi_5066660
quote:
Op donderdag 18 juli 2002 18:55 schreef Fogerty het volgende:

[..]

In het echt, of hoe ze in het boek naar voren komt?
Ik weet niet meer veel van het boek, maar wel dat het heel lekker weg las en veel 'inside details' geeft over Rome. Heb het destijds een boel mensen aangeraden.

Die 'inside details' zijn leuk idd. Had al bedacht dat ik een keer met dat boek in de hand Rome door moest gaan. Wist al dat Rome uit zo'n drie lagen bestond, maar in Thuis in Rome blijkt dat echt overal nog een laag onder ligt.
Erger me er alleen aan hoe ze haar ontmoetingen met verschillende mensen beschrijft. Ze moet steeds benadrukken dat zij een aparte behandeling krijgt en dat mensen haar hand wel kussen en die van een ander niet etc. Maar ben waarschijnlijk gewoon jaloers (Wie gaat er nou ff tussendoor lunchen met Francis Ford Coppola?!)
  donderdag 18 juli 2002 @ 19:14:46 #129
32609 Tacodib
Delft B'vo!
pi_5066835
Uhm, deze topic?
  vrijdag 19 juli 2002 @ 00:05:19 #130
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_5070802
quote:
Op donderdag 18 juli 2002 18:49 schreef tezza het volgende:
Net uit:
The world according to Garp - John Irving
en God's Gym van Leon de Winter.

Nu bezig in Thuis in Rome van Rosita Steenbeek: Leuk om weer een beetje in Rome te zijn tijdens het lezen, maar wat een vervelend mens is zij...

Garp, hoe vond je het?
(die hilarische scene in de auto met de babysit, de eerste keer dat ik dat las heb ik keihard zitten lachen!)
wat moet ik hier nu neerzetten?
pi_5071496
Net uit:
Nick Hornby - About a boy

Begonnen aan:
Salman Rushdie - Fury

Live fast, die young...
pi_5074454
quote:
Op vrijdag 19 juli 2002 00:05 schreef evert het volgende:

[..]

Garp, hoe vond je het?
(die hilarische scene in de auto met de babysit, de eerste keer dat ik dat las heb ik keihard zitten lachen!)

Ja geweldig, zulke bizarre verhalen kan alleen Irving schrijven. En ik houd van zijn personages! Heb er echt van genoten. Probeer nu aan de film te komen, maar dat wil nog niet zo heel erg lukken.
pi_5075620
Gstaad 95-98.
  vrijdag 19 juli 2002 @ 20:21:22 #134
2934 Carin aka Trijntje
Voor wie ik liefheb....
pi_5081008
XP voor Senioren van Addo Stuur en
Draaiboek voor de dood van Stephen Trombley
Prijs en zegen de betovering, Want april is mijn verovering...............
  vrijdag 19 juli 2002 @ 20:24:49 #135
11736 Ceased2Be
Misantroop
pi_5081057
The Science of Discworld
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  zaterdag 20 juli 2002 @ 14:07:25 #136
11254 honesty
lekkere neus!!!!!
pi_5087780
Nu Verzoening van Frans de Waal
Liefde, leven , geven!!!!
pi_5090334
Kus in de nacht... (ow die Arnon Grunberg krijgt er van langs!)
pi_5090449
Tot het laatste uur van Traudl Junge

Het intrigerende levensverhaal van Hitlers secretaresse.

pi_5096227
De Chirurg van Tess Gerritsen

superspannend boek!!!!!!

I looked up, half hoping to see the thing from my dream but all I saw was a sky full of stars...
  zondag 21 juli 2002 @ 12:19:08 #140
18114 pebbje
kleine rooie opdonder
pi_5096330
quote:
Op zondag 30 juni 2002 22:48 schreef Meneer_Aart het volgende:
Gabriel Garcia Marquez - Honderd jaar eenzaamheid
Dat is nog altijd mijn favoriete boek aller tijden. Ben nu bezig in Portret in sepia van Isabel Allende. Vergeleken bij Marquez is het wat minder, maar toch leuk om te lezen.
En John Irving, de vierde hand, ligt op me te wachten
moeje ook nog een pepernoot?
pi_5096373
Laatste boek: een aantal verhalen van Bordewijk, maar ik kwam er niet helemaal doorheen...

Nu: 'Jacob's Hand, a fable' van Aldous Huxley and Christopher Isherwood.

Bedoeld als script, pas eind jaren '90 gepubliceerd.

"Een boerenknecht, die door handoplegging ziekten kan genezen, volgt zijn geliefde, die haar genezing aan hem te danken heeft, naar Los Angeles, waar hij ten prooi valt aan een louche man die zijn gave commercieel wil uitbuiten"

Ik heb er nog even geen mening over...

Op de plank: 'John Burnside - The Locust Room'

"Wanneer Cambridge in 1975 in de greep van een verkrachter is, ontdekt een jonge student de ware aard van relaties tussen mannen en vrouwen en komt zo tot inzicht over het menselijk bestaan zelf"

Nou, het zal benieuwen

zondag 21 juli 2002 @ 12:35:01 #142
18114 pebbje
kleine rooie opdonder
pi_5096448
quote:
Ik heb "Het geheugenspel" gelezen, maar om eerlijk te zijn vond ik het zo tegenvallen, dat ik de overige boeken maar niet meer geprobeerd heb....... Is dat nou toevallig het slechtste boek of lijken al die boeken een beetje op elkaar?
moeje ook nog een pepernoot?
  zondag 21 juli 2002 @ 12:41:53 #143
27972 Phaelanx
Modder eter
pi_5096500
'k heb net het erg leuke 'A hitchhikers guide to the Galaxy' uit!

Ben nu bezig met 'Het digitale lichaam - cybercultuur in het fin de millenium'. Een boek over de duistere kanten van de computerwereld.. erg interessant!

[url=http://fotoboek.fok.nl/phaelanx]Phaelanx[/url] is the only deployed close-in weapon system capable of autonomously performing its own search, detect, evaluation, track, engage and kill assessment functions.
pi_5097467
verlies - nicci french
  zondag 21 juli 2002 @ 14:33:39 #145
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_5097477
Little women - Louisa M. Alcott

Beetje zoet en moralistisch, maar wel leuk.

Verder lees ik wat info boeken over omgaan met mensen met dementie.

pi_5097896
quote:
Op zondag 21 juli 2002 12:19 schreef pebbje het volgende:

[..]

Dat is nog altijd mijn favoriete boek aller tijden

Ik hoor echt alleen maar positieve reacties op het boek. Iedereen vindt het geweldig. Nou ja, het is ook een mooi boek, maar mijn favoriete boek ever, nee .

Hierna ga ik McWorld vs. Jihad van Benjamin Barber lezen.

pi_5098071
R.A. Salvatore - Star Wars Episode II : Attack of the Clones.

Nihilistisch vakantievermaak, .

Is it washable?
  zondag 21 juli 2002 @ 15:22:04 #148
31885 chown
Nemo me impune lacessit
pi_5098159
De goddelijke komedie van Dante Aleghieri. Beter bekend als Dante's Inferno.....
Common sense must be the most universal of all commodities, because every man is convinced that he is possessed with an abundance of it.
  zondag 21 juli 2002 @ 15:32:59 #149
31999 Grunnie
Erestor Anárion
pi_5098303
Meester van de dromen - Olga Kharitidi

Het ware verhaal van een zoektocht naar een eeuwenoude geneeswijze

Proud to be a Fok!ker | Fotoboek | Grunnie
  Admin zondag 21 juli 2002 @ 15:34:21 #150
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_5098319
Terry Pratchett...De 5e olifant.

pi_5105205
Begonnen met
Douglas Adams - The Ultimate Hitchhiker's Guide
Live fast, die young...
pi_5111429
De autobiografie van Paul Kruger. Fascinerend leven.
pi_5149281
*Bescheiden doch ferme SCHOP*

Brain Golding- Conquest and Colonisation. The Normans in Britain, 1066-1100

pi_5172112
Oesters van Nam Kee - Kees van Beijnum, viel me tegen

nu bezig in
Zoon van het circus - John Irving

pi_5176474
Robert Musil - Der Mann ohne Eigenschaften.
pi_5176519
de Hobbit of daarheen en weer terug ~ J.R.R. Tolkien
  zondag 28 juli 2002 @ 12:43:05 #157
1762 YPPY
Yppiaans
pi_5176925
Steven W. Mosher - Moeder van de rekening, de gruwelijke waarheid achter China's één-kind-beleid.

Hierna komt Paul Theroux - China per trein (van vriendje gehad )

*OUD heilige*
pi_5177262
Antonio Lobo Antunes - Preek tot de krokodillen

Mooi boek, alleen een beetje ingewikkeld. Je moet zo goed opletten.

pi_5192437
Hoe God verdween uit Jorwerd - Geert Mak
Duck is terug en dat zul je merken &gt;:)
pi_5193310
Martinus Nijhoff - Lees maar, er staat niet wat er staat.
  maandag 29 juli 2002 @ 19:57:33 #161
1762 YPPY
Yppiaans
pi_5193398
quote:
Op zondag 28 juli 2002 12:43 schreef YPPY het volgende:
Steven W. Mosher - Moeder van de rekening, de gruwelijke waarheid achter China's één-kind-beleid.

Hierna komt Paul Theroux - China per trein (van vriendje gehad )

Het eerste boek is uit en behoorlijk confronterend. De methodes die gehanteerd worden zijn niet bepaald menselijk te noemen en worden verteld door iemand die zowel 'slachtoffer' als 'dader' was. Nog even op het internet op zoek geweest naar informatie over dit onderwerp, maar er was niet veel diepgaands te vinden.

Vanmiddag aan het tweede boek begonnen.

*OUD heilige*
  maandag 29 juli 2002 @ 22:35:19 #162
4983 Northpole
IJs en IJskoud
pi_5195393
Het heeft eventjes geduurd, maar ik heb e-i-n-d-e-l-i-j-k winter's heart van robert jordan uit en daarmee alle negen tot nu toe bestaande delen van the wheel of time! *trots* Vind ik toch wel knap van mijzelf, omdat het aardig langdradig begon te worden na een paar boeken. Ik kan het dan ook niet echt aanraden, ik denk dat er veel betere epics in omgang zijn. Het is zeker niet slecht ... maar ik vond bijvoorbeeld 'a song of ice and fire' van george r.r. martin veel boeiender

Ben nu bezig in Decipher van Stel Pavlou. Ik heb pas 90 pagina's gelezen en mijn eerste indruk is dat het een ontzettend goed boek gaat worden Uiteindelijk gaat het erover dat een groep wetenschappers een taal moet ontcijferen om de vernietiging van de aarde te voorkomen (das wel erg grof gezegd)

dinsdag 30 juli 2002 @ 15:07:20 #163
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_5202744
Ik ben net begonnen in "The hotel New Hampshire" van John Irving.

Verder ook nog aan het lezen in wat boeken over omgaan met iemand met Alzheimer.

dinsdag 30 juli 2002 @ 15:11:09 #164
15132 SigmundFreud
...vertelt u wie u bent
pi_5202790
quote:
Op maandag 29 juli 2002 22:35 schreef Northpole het volgende:
maar ik vond bijvoorbeeld 'a song of ice and fire' van george r.r. martin veel boeiender
Ik lees nu deel 2 van deel 3 (deel 3 is zo lang dat het door de uitgever in 2-en werd geknipt in mijn uitgave). Het is zeker boeiend, het valt nauwelijks meer in de categorie van de 'normale' fantasy.
Tussen de bedrijven door nog _They do it with Mirrors_ van Agatha Christie gelezen, dat was helaas een wat minder goed Miss Marple Moord Mysterie (volgende boek beter zeggen we dan).
Nullum magnum ingenium sine mixtura dementiae fuit.
pi_5203013
quote:
Op dinsdag 30 juli 2002 15:07 schreef Jojogirl het volgende:
Ik ben net begonnen in "The hotel New Hampshire" van John Irving.
Dat is best een aardig boek.
pi_5203217
Ik lees op dit moment 'godinnen in elke vrouw'. Fantastisch boek dat de godinnen uit de griekse mythologie tot archetypen ontwikkeld en de psychologie van Jung uitwerkt met deze archetypen. Iedere godin is in iedere vrouw aanwezig, hoewel de ene vrouw bijvoorbeeld meer een Artemis-vrouw is en de ander een Demeter.

lieve mannen, lees dit boek en herzie je oordeel over de vrouw

lieve vrouwen, ontdek de godinnen in jezelf en probeer ze in hun context te zien en te ontwikkelen

carpe diem
  dinsdag 30 juli 2002 @ 21:44:57 #167
4983 Northpole
IJs en IJskoud
pi_5207521
quote:
Op dinsdag 30 juli 2002 15:11 schreef SigmundFreud het volgende:

[..]

Ik lees nu deel 2 van deel 3 (deel 3 is zo lang dat het door de uitgever in 2-en werd geknipt in mijn uitgave). Het is zeker boeiend, het valt nauwelijks meer in de categorie van de 'normale' fantasy.
Tussen de bedrijven door nog _They do it with Mirrors_ van Agatha Christie gelezen, dat was helaas een wat minder goed Miss Marple Moord Mysterie (volgende boek beter zeggen we dan).

das gewoon een marketingtruuc, de hardcover is wel in één deel uitgebracht. wat vind je er tot nu toe van trouwens?
  dinsdag 30 juli 2002 @ 23:24:10 #168
15132 SigmundFreud
...vertelt u wie u bent
pi_5208689
quote:
Op dinsdag 30 juli 2002 21:44 schreef Northpole het volgende:
[..]
das gewoon een marketingtruuc, de hardcover is wel in één deel uitgebracht. wat vind je er tot nu toe van trouwens?
A Song of Ice and Fire is erg de moeite waard. Het staat in verschillende fantasy top zoveels op nummer 1 en dat is niet onterecht. Het schrijven vanuit verschillende perspectieven, de manier waarop de plot voorschrijdt (meedogenloos tegenover hoofd- en bijfiguren) en de geweldige complexiteit van de verhoudingen binnen (en buiten) Westeros maken het tot nu toe erg aangenaam. Ook het feit dat er eigenlijk helemaal geen helden zijn is interessant. Wel is het jammer dat vanaf nu veel andere fantasy (Jordan, Goodkind) nogal voorspelbaar en gemaakt zal overkomen.
pi_5209062
The Dragon Reborn, deeltje 3 alweer van de Wheel of Time van Robert Jordan. Het wordt steeds cooler
Unox, the worst operating system.
  woensdag 31 juli 2002 @ 09:37:52 #170
4178 Lord Dreamer
I Rule In Hell
pi_5211887
deel 2 van de poorten des doods.

het is de 3e keer dat ik ze lees , maar ze blijven leuk

pi_5221144
quote:
Op donderdag 13 juni 2002 09:46 schreef Pagan het volgende:

P.

Hopelijk zijn alle 4 de delen van Tad Williams-Anderland de moeite waard!

Ik heb namelijk vandaag deel 1 gekocht: Stad van Gouden Schaduw, en wou er straks aan beginnen.

FOK!fossiel woensdag 31 juli 2002 @ 21:35:44 #172
8443 cptmarco
it's captain...
  woensdag 31 juli 2002 @ 22:24:15 #173
33309 El_Jefe
WHY??????????????
pi_5221886
Door Kaizen - maandag 22 juli 2002 00:39

--------------------------------------------------------------------------------
Begonnen met
Douglas Adams - The Ultimate Hitchhiker's Guide

Doctor's prescription (fuck, where's my dictionary): at least 1 joint with every 10 pages!!!

Anders snap je er na 300 blz helemaal nix meer van...

Ben nu bezig in 1985!!! (nu al zeker in me top 25, en ben pas bij bladzijde 119)

greetz

WHY NOT?????????????????????????????????????
pi_5221896
Het oude nieuws van deze tijden van Brusselmans...

(uiteraard leuk)

woensdag 31 juli 2002 @ 22:52:53 #175
15132 SigmundFreud
...vertelt u wie u bent
pi_5222274
quote:
Op woensdag 31 juli 2002 21:33 schreef Maia het volgende:
[..]
Ik heb namelijk vandaag deel 1 gekocht: Stad van Gouden Schaduw, en wou er straks aan beginnen.
Ik heb ze alle-4 gelezen (in het Engels), en kan het zeker aanraden. Uitstekende plot, iets te abrupt einde, maar mooie hoofdstukken.
pi_5264225
Khep in 2 dagen 5 boeken achterovergelezen.
Fearless deel 1 tm 5.
Superverhaal!
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
  zondag 4 augustus 2002 @ 22:09:21 #177
6271 aa
Schatje ik mis je
pi_5264273
Frederick Forsyth: The Odessa File
  zondag 4 augustus 2002 @ 22:10:12 #178
11923 I.R.Baboon
pi_5264280
Slechte mensen - Maarten Biesheuvel
  vrijdag 9 augustus 2002 @ 11:17:03 #179
6271 aa
Schatje ik mis je
pi_5317256
John Steinbeck: Cannery Row
pi_5335012
Voordat ik op vakantie ging naar Zweden gaf mijn lieve nrg me een boek mee van
Stephen King - De Gloed.
Ik vind Stephen King echt een van de beste schrijvers die ik ken, maar de boeken zijn vaak te dik voor een Chezzy als mij... Het teld namelijk 560 pagina's!
Voor velen onder jullie is dat niks, maar ik ben er zelfs na mijn vakantie nog heel druk mee.
Ik ben eigenlijk pas op Blz. 50! Dus opschieten doet het niet echt.
Maar, ik blijf het proberen.. lezen
Mather of speaking, ik duik nu het bed in en probeer eens wat verder te komen zonder in slaap te vallen na twee bladzijdes!
  maandag 12 augustus 2002 @ 20:34:32 #181
33820 Muggenlip
La dolce vita
pi_5355962
Roman: The Man who Walks (Alan Warner) - voor de liefhebbers van Schotland en/of Trainspotting en/of weirde gebeurtenissen.

Non-fictie: Stijlfiguren (Ton den Boon) in de serie Kort en Goed. Handig als je niet meer weet wat een monosyndeton is.

Verhalen: Exhibitionism (Toby Litt)/The ring of brightest angels around heaven (Rick Moody). Waarom schrijven Engelsen cq. Amerikanen zulke goede korte verhalen?

Op de plank: Othello (W. Shakespeare in de vertaling van G. Komrij.

Finis ecce laborum!
  dinsdag 13 augustus 2002 @ 01:18:06 #182
26025 habermas
niets van dat alles
pi_5360576
John Irving - Bidden Wij Voor Owen Meany (A Prayer For Owen Meany)

Irving is me al heel lang aangeraden, en dit is echt een prachtig, ontroerend en humoristisch boek. Ben pas op een kwart, maar het is puur genieten...

Irving heeft trouwens ook The Cider House Rules, Hotel New Hampshire en The World According to Garp op z'n naam staan.

[b]Austin Powers[/b]: Come again?[br][b]Alotta Fagina[/b]: Alotta Fagina[br][b]Austin Powers[/b]: Ahh, I'm sorry, I'm just not getting it. It sounded like your name was a lot of, uhm, nevermind!
pi_5361567
quote:
Op dinsdag 13 augustus 2002 01:18 schreef habermas het volgende:
John Irving - Bidden Wij Voor Owen Meany (A Prayer For Owen Meany)

Irving is me al heel lang aangeraden, en dit is echt een prachtig, ontroerend en humoristisch boek. Ben pas op een kwart, maar het is puur genieten...

En het boek wordt almaar leuker. Ik vind het zo goed dat er eik niets spectaculairs gebeurt, maar dat ik toch wil weten hoe het afloopt. Weduwe voor een jaar vond ik ook erg goed.
*OUD heilige*
  dinsdag 13 augustus 2002 @ 11:23:01 #184
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_5362822
Het Eindstation - Patricia Cornwell
pi_5367531
Marcel Proust - Op zoek naar de verloren tijd.
pi_5368217
Wheel of time book five, Fires of heaven. van Robert Jordan.
  dinsdag 13 augustus 2002 @ 22:14:58 #187
26025 habermas
niets van dat alles
pi_5371870
quote:
Op dinsdag 13 augustus 2002 17:07 schreef Gellius het volgende:
Marcel Proust - Op zoek naar de verloren tijd.
volgens kenners behoort dit tot de mooiste literatuur ooit geschreven. ben zelf 's (een aantal jaar geleden) in het eerste deel (Een Liefde van Swann?) begonnen, maar moest het helaas naast me neerleggen... Wil er zeker nog 'es aan beginnen. Hoe vind jij het?
pi_5379318
quote:
Op dinsdag 13 augustus 2002 22:14 schreef habermas het volgende:

[..]

volgens kenners behoort dit tot de mooiste literatuur ooit geschreven. ben zelf 's (een aantal jaar geleden) in het eerste deel (Een Liefde van Swann?) begonnen, maar moest het helaas naast me neerleggen... Wil er zeker nog 'es aan beginnen. Hoe vind jij het?

Mooiste literatuur is een kwestie van smaak, ook voor kenners. Er zullen evenzovelen zijn die het een rampzalig boek vinden. Het is overigens pas door de Bezige Bij uitgegeven in een 7-delige pocket-box voor het ridicuul lage bedrag van zestig euro. Ik heb net het eerste deel van de Kant van Swann uit - Combray. Het is mooi, je moet je even instellen op het trage tempo, de lange zinnen en het prgram van de schrijver. Niet te snel willen, de tijd nemen om de soms op het eerste gezicht weerbarstige alinea's helemaal uit te lezen en desnoods te herlezen als je de draad wat kwijt bent.
  woensdag 14 augustus 2002 @ 17:38:30 #189
26025 habermas
niets van dat alles
pi_5380660
quote:
Op woensdag 14 augustus 2002 16:01 schreef Gellius het volgende:
Mooiste literatuur is een kwestie van smaak, ook voor kenners.
tja, hier ben ik het dus niet mee eens. ik heb hier al heel vaak discussie's (en ruzie's) over gehad met vrienden, maar volgens mij is het niet alleen een kwestie van smaak. Tolstoj's "Oorlog en Vrede" of Goethe's "Lijden van de Jonge Werther" steken sowieso met kop en schouders uit boven John Grisham of Nicci French, of het nu jouw smaak is of niet. Het is natuurlijk moeilijk aan te geven waar 'em dat kwalitatieve verschil in zit, maar het is er wel...

Anywayz, ik zal 'es kijken of ik die reeks kan vinden, bedankt voor de tip

pi_5389958
Eigenlijk wil je zeggen dat er over smaak wel degelijk te twisten valt. Dat is waar. Maar toch is iets niet objectief 'mooi'. Iets volstrekt smakeloos kan toch mooi zijn. Vinden sommigen - de televisie bewijst het elke dag weer.
  donderdag 15 augustus 2002 @ 14:00:09 #191
26025 habermas
niets van dat alles
pi_5390585
We gaan hier wel behoorlijk off-topic, maar nee, objectief mooi is moeilijk vol te houden, smaken verschillen nu eenmaal. Maar "objectief kwalitatief mooier" dan iets anders wel, en dat bedoelde ik ook met dat Goethe-Grisham verschil. En dit kan je ook zeggen van de tv...
pi_5392531
Nu lees ik deze topic

Marcel - Erwin Mortier
Eigenlijk alweer uit, te dun

pi_5395897
quote:
Op woensdag 14 augustus 2002 16:01 schreef Gellius het volgende:

[..]

Mooiste literatuur is een kwestie van smaak, ook voor kenners. Er zullen evenzovelen zijn die het een rampzalig boek vinden. Het is overigens pas door de Bezige Bij uitgegeven in een 7-delige pocket-box voor het ridicuul lage bedrag van zestig euro. Ik heb net het eerste deel van de Kant van Swann uit - Combray.

Wat betreft Proust en zijn Verloren Tijd: behalve die hartstikke mooi uitgevoerde boxset is Combray recent ook als literair zeer verantwoord stripboek verschenen bij uitgeverij Atlas.... de bedoeling is dat alle andere delen nog volgen.
Finis ecce laborum!
pi_5398961
quote:
Op dinsdag 13 augustus 2002 17:58 schreef SpuitElf het volgende:
Wheel of time book five, Fires of heaven. van Robert Jordan.
Deeltje 6: Lord of Chaos

(ben de hele serie voor de 2e keer aan het lezen voor november als het nieuwe deel uitkomt )

pi_5398993
quote:
Op vrijdag 16 augustus 2002 01:04 schreef Suzie het volgende:

[..]

Deeltje 6: Lord of Chaos

(ben de hele serie voor de 2e keer aan het lezen voor november als het nieuwe deel uitkomt )

jaaah in november he!! weet de titel ook al . (moet je maar terugkijken hiero.. staat er wel tussen). Vind ze beter dan de boeken van Tolkien.
  vrijdag 16 augustus 2002 @ 01:08:36 #196
5491 PingPong
ik ook van jullie
pi_5398999
The Love Hexagon van William Sutcliffe
Geluk ermee, armzalige resultaatboeren.
pi_5399588
De vernuftige edelman
Don Quichot
van La Mancha

Door Miguel de Cervantes Saavedra

Ik en mijn leger van stokstaartjes.
pi_5399596
Weet er iemand trouwens een goed (engels) boek over atlantis?
pi_5399598
God's Gym van Leon de Winter
gisteren gekocht, vandaag op pagina 200
zonde van het geld dat ik het boek zo vlug uit heb
Clowns to the left of me, jokers to the right, here I am, stuck in the middle with you.
  vrijdag 16 augustus 2002 @ 09:56:33 #200
15132 SigmundFreud
...vertelt u wie u bent
pi_5400845
Alfred Bester - _The Demolished Man_

Proust moet ik nog steeds herlezen (in 1994 gelezen, ik heb het in de Engelse vertaling van Scott Moncrief). De zinsbouw, stijl, en traagheid van Proust is verrukkelijk. In het laatste boek (_Time Regained_) beslaat een gebeurtenis van een minuut of 10 ongeveer 250 pagina's in het boek...

pi_5402745
quote:
Op woensdag 14 augustus 2002 17:38 schreef habermas het volgende:

Tolstoj's "Oorlog en Vrede" of Goethe's "Lijden van de Jonge Werther" steken sowieso met kop en schouders uit boven John Grisham of Nicci French, of het nu jouw smaak is of niet.

Wat een onzin. Waarom is dat 'sowieso' zo? Het lijkt haast alsof je liever een elitaire mening als maatstaf neemt dan het boek zelf. Persoonlijk vond ik The Pelican Brief een beter boek dan Die Leiden des jungen Werther. Natuurlijk valt erover te discussiëren waar dat dan in zit, maar het staat zeker niet op voorhand vast.

Ontopic: ik ben bezig met Ik heb altijd gelijk van Hermans.

vrijdag 16 augustus 2002 @ 15:06:28 #202
26025 habermas
niets van dat alles
pi_5404666
quote:
Op vrijdag 16 augustus 2002 12:43 schreef Claudia_x het volgende:Wat een onzin. Waarom is dat 'sowieso' zo? Het lijkt haast alsof je liever een elitaire mening als maatstaf neemt dan het boek zelf. Persoonlijk vond ik The Pelican Brief een beter boek dan Die Leiden des jungen Werther. Natuurlijk valt erover te discussiëren waar dat dan in zit, maar het staat zeker niet op voorhand vast.
Tja, dat zegt eerder iets over jou dan over die boeken. Het moge duidelijk zijn dat er een kleine selectie boeken uit de wereldliteratuur is waar miljoenen lezers intens door geraakt zijn, boeken die tijdloos zijn. Die men door de eeuwen heen verslonden heeft, en waardoor mensen nog altijd door gegrepen worden. Dan heb ik het over bijvoorbeeld Goethe, of Proust, maar zeker niet over iemand als Grisham.
pi_5404821
Ik krijg ineens zin om Die Leiden te gaan herlezen.
pi_5408863
quote:
Op vrijdag 16 augustus 2002 15:06 schreef habermas het volgende:

[..]

Tja, dat zegt eerder iets over jou dan over die boeken. Het moge duidelijk zijn dat er een kleine selectie boeken uit de wereldliteratuur is waar miljoenen lezers intens door geraakt zijn, boeken die tijdloos zijn. Die men door de eeuwen heen verslonden heeft, en waardoor mensen nog altijd door gegrepen worden. Dan heb ik het over bijvoorbeeld Goethe, of Proust, maar zeker niet over iemand als Grisham.

Precies, een goede maatstaf is altijd: Wordt het werk over twee generaties nog gelezen?
Ik en mijn leger van stokstaartjes.
  vrijdag 16 augustus 2002 @ 20:46:18 #205
15660 chocolatemoeze
Is that a gun in your pocket?
pi_5408877
Ontdekking van de hemel.
Humans should not attempt to fire this gun without the gun being secured. Failure to do so will result in serious injury or death. - Charlie don't surf!
  vrijdag 16 augustus 2002 @ 21:05:29 #206
30805 SoM
What's the matter man?
pi_5409127
*proest* verkeerde topic

[Dit bericht is gewijzigd door SoM op 16-08-2002 21:15]

pi_5412873
quote:

[..]

Hoe weet jij nu wat over eeuwen nog gelezen zal worden

Misschien hebben ze tegen die tijd wel een heel ander idee over wat literatuur is dan nu...

Zoals er ook schilders zijn die tijdens hen leven totaal niet gewaardeerd werden, zo ook met schrijvers/dichters...

Daar valt nu nog weinig over te zeggen, hooguit vermoeden gebaseerd op persoonlijke smaak.

Oh..en ik heb net Siegfried uit... prachtig boek van Mulisch.

En ben me nu lekker aan het verliezen in The Red Room van Nicci French.

Daarna ligt Philip Roth - The Human Stain klaar

[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  zaterdag 17 augustus 2002 @ 10:32:34 #208
15132 SigmundFreud
...vertelt u wie u bent
pi_5415014
quote:
Op zaterdag 17 augustus 2002 01:02 schreef milagro het volgende:
[..]
Misschien hebben ze tegen die tijd wel een heel ander idee over wat literatuur is dan nu...
Daar heb je gelijk in, hoewel ik niet verwacht dat werken van Stephen King of John Grisham ooit tot de klassieke wereldliteratuur zullen behoren. Maar voor schrijvers uit de 16 tot en met de 19e eeuw geldt precies hetzelfde.
In de klassieke muziek geldt een beetje hetzelfde. Vivaldi (17e eeuws) is zo rond 1930 'herontdekt', en de nu niet zo onbekende Johan Sebastian Bach was van zijn dood (1750) tot zijn herontdekking (1829, uitvoering Mattheus Passion) volledig vergeten.
pi_5415019
Doe alsof je haar niet ziet - Mary Higgins Clark.

Lekker flutboekkie voor in de zon/tuin.

Heb gister de nieuwe Maarten 't Hart gekocht: De Zonnewijzer.

Het is moeilijk vriendelijkheid weg te geven, het wordt bijna altijd teruggegeven.
pi_5415033
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  zaterdag 17 augustus 2002 @ 12:41:50 #211
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_5415873
Stephen King- Vel over been

Geweldig boek, maarja die man maakt (bijna) alleen maar geweldige boeken!

zaterdag 17 augustus 2002 @ 12:45:04 #213
12505 deGVR
Tussen schrijf en kramp..
pi_5415891

spannund!

Midden in dat bos woont een kleine, rode aap.
Kijk daar zit 'ie, in die boom. Hij doet een reuzegrote gaap.
http://www.chrishantzen.nl
http://www.onbeschreven.nl
pi_5415952
Lezen de meesten hier de boeken van Engelse/Amerikaanse schrijvers in het Nederlands of...?

Ik persoonlijk vind dat er zoveel van de sfeer verloren gaat in de vertaling... dus lees ik boeken van Engelstalige schrijvers altijd in het Engels.

[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  zaterdag 17 augustus 2002 @ 13:21:47 #215
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_5416136
quote:
Op zaterdag 17 augustus 2002 12:55 schreef milagro het volgende:
Lezen de meesten hier de boeken van Engelse/Amerikaanse schrijvers in het Nederlands of...?
Dat hangt er vanaf. Sommige Engelse boeken zijn voor mij nog te moeilijk om ze vlot te kunnen lezen. Dan lees ik ze liever in het Nederlands.

Maar zoveel mogelijk in het Engels.

pi_5416448
Ik herlees Die Leiden des jungen Werther. Om godentwille!
Wittgenstein
pi_5416477
Gibbon, The Decline and Fall of the Roman Empire.

De Bach van de Engelse prozaisten.

pi_5416506
quote:
Op zaterdag 17 augustus 2002 14:13 schreef SportsIllustrated het volgende:
Gibbon, The Decline and Fall of the Roman Empire.

De Bach van de Engelse prozaisten.

Ik ben even naar de stad.
Wittgenstein
pi_5416528
quote:
Op zaterdag 17 augustus 2002 14:18 schreef Koekepan het volgende:

[..]

Ik ben even naar de stad.

Dat vat ik even niet.
pi_5416546
Jean M. Auel's De aardkinderen deel 2: De vallei van de Paarden
Wat is de toekomst anders dan het verleden dat zich omdraait in zijn slaap?
pi_5417715
quote:
Op zaterdag 17 augustus 2002 14:21 schreef SportsIllustrated het volgende:

Dat vat ik even niet.

Hij is vast dat boek aan het kopen.

Ik probeerde iets te lezen, maar Atrimar heeft het weggegrist en ik moest de Engelse Cosmo maar gaan lezen

pi_5418201
niemand weet een goed boek over atlantis (engels)????
pi_5418523
quote:
Op zaterdag 17 augustus 2002 17:17 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Hij is vast dat boek aan het kopen.

Nu besef ik het ook.
KP: Koop dan meteen A history of the English-speaking peoples.
  zaterdag 17 augustus 2002 @ 21:27:16 #224
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_5419807
Maaike Hartjes - Maaike's grote dagboekje
pi_5420080
Ik heb vandaag getracht te lezen op het strand, de pogingen die ik daartoe heb ondernomen zijn inmiddels ontelbaar, en ik heb, onderbroken door zwempartijen in de zee en wandelingetjes langs de vloedlijn en wat je zoal nog meer doet aan het strand, al met al toch wel zo'n 20 pagina's kunnen lezen. Er zit nu wel zand tussen de pagina's, maar dat mag de pret niet drukken.

Het boek heet Rovers, christenhonden, vrouwenschenders: de kruistochten in Arabische kronieken, geschreven door Amin Maalouf. De inhoud van het boek is vrijwel uitsluitend gebaseerd op getuigenissen van Arabische geschiedkundigen en kroniekschrijvers die in die tijd leefden. Erg interessant dus.

pi_5421243
quote:
Op zaterdag 17 augustus 2002 22:06 schreef RaisinGirl het volgende:
Het boek heet Rovers, christenhonden, vrouwenschenders: de kruistochten in Arabische kronieken, geschreven door Amin Maalouf.
Oi. dat heb ik al jaaaren in de kast staan en van lezen is het nog nooit gekomen. Vertel even wat je er van vindt. Ik heb altijd de indruk dat het het zoveelste werk in de serie (in de woorden van de historisch-narritivist Hayden White) van microstoriae is, die gevolgd zijn op het verschijnen van Montaillou van Emmanuel La Roy Ladurie, ergens in - ik meen - de jaren zeventig. Overigens werd het genre geschapen, als ik mij zo'n eschatologische uitdrukkig mag verstouten, door de Italiaanse geschiedfilosoof Ginzburg, met zijn uiterst leesbare en daarom zeer warm aanbevolen ontleding van het wereldbeeld van een 16e eeuwse molenaar, die stomtoevallig in het bezit van een klein, maar voor die tijd niet onaanzienlijk bibliotheekje was gekomen (ik meen 16 boeken in getal) en daar een geheel eigen visie op het ontstaan van de wereld uit had weten te destilleren (namelijk dat de wereld, net als een kaas, zich uit een soort wrongel heeft ontwikkeld, waar later de chaos in de vorm van 'wormen' heeft genesteld). Deze opmerkelijke theorie, die later wel - ten onrechte natuurlijk - gezien is als een voorloper van de oersoep-gedachte, bracht hem in een tamelijk naargeestig conflict met de Inquisitie em kostte hem, naar herhaalde waarschuwingen en verhoren, zelfs het leven.

Maar goed, ik dwaal erg af. Ginzburgs boek, passend 'De Kaas en de Wormen' getiteld, is overigens een uitstekende pendant van het al eerder genoemde prachtwerk 'Decline and Fall of the Roman Empire' van Edward Johann Sebastian Gibbon - voor wie microstoriae en macrostoriae wel eens naast elkaar wil leggen.

[Dit bericht is gewijzigd door Gellius op 18-08-2002 02:05]

zondag 18 augustus 2002 @ 00:45:34 #227
5491 PingPong
ik ook van jullie
pi_5421559
quote:
Op zaterdag 17 augustus 2002 22:06 schreef RaisinGirl het volgende:
Ik heb vandaag getracht te lezen op het strand, de pogingen die ik daartoe heb ondernomen zijn inmiddels ontelbaar, en ik heb, onderbroken door zwempartijen in de zee en wandelingetjes langs de vloedlijn en wat je zoal nog meer doet aan het strand, al met al toch wel zo'n 20 pagina's kunnen lezen. Er zit nu wel zand tussen de pagina's, maar dat mag de pret niet drukken.

Het boek heet Rovers, christenhonden, vrouwenschenders: de kruistochten in Arabische kronieken, geschreven door Amin Maalouf. De inhoud van het boek is vrijwel uitsluitend gebaseerd op getuigenissen van Arabische geschiedkundigen en kroniekschrijvers die in die tijd leefden. Erg interessant dus.

En ik heb vandaag, eveneens op het strand, en eveneens onderbroken door zwempartijen, wandelingetjes en zand tussen de pagina's, de eerste 20 bladzijden van

American Psycho (Bret Easton Ellis)

erdoorheen gejaagd. Nog nooit gelezen - de film is trouwens hilarisch.

Geluk ermee, armzalige resultaatboeren.
  zondag 18 augustus 2002 @ 00:48:27 #228
34042 Schmurf
klein maar fijn
pi_5421587
De Schijfwereld deel 12 Heksen In De Lucht van Terry Pratchett
echt enorm toffe fantasy met verschrikkelijk veel humor

maar aangezien de Kijk vandaag binnen is gekomen ga ik die eerst maar ff lezen vanavond

"Anything too stupid to be said is sung. "
pi_5421613
quote:
Op zondag 18 augustus 2002 00:45 schreef PingPong het volgende:
Ik vond het een behaagziek en verwerpelijk boek. Easton Ellis is de Dali van de literatuur - een charlatan.
pi_5422086
quote:
Op zondag 18 augustus 2002 00:50 schreef Gellius het volgende:

[..]

Ik vond het een behaagziek en verwerpelijk boek. Easton Ellis is de Dali van de literatuur - een charlatan.

How true can you get!
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_5422255
quote:
Op zondag 18 augustus 2002 01:42 schreef OllieA het volgende:

[..]

How true can you get!

Het is behaagziek, omdat het wil behagen. Maar, zal de argeloze lezer zeggen, B.E.E. wil juist helemaal niet behagen! Je hebt het boek verkeerd gelezen! (Ik zuig dit niet uit mijn grote duim, dit is B.E.E's eigen verweer op de kritiek op zijn boek) Nee, Ellis zou juist, in een weergaloze parodie op het pornografische, commerciele, geweldsverheerlijkende Amerika, dit boek geschreven hebben.

Dat haalt hem de duivel.

Hij heeft een pastiche geschreven, waarin juist de critici van die westerse, wellicht decadente, wereld een welbehagen in zullen scheppen. 'Kijk, er staat niet wat er staat'. Literatuur voor pubers. Diegenen die denken dat Ellis het geweld verheerlijkt, zijn ongeletterde kleuters. Diegenen, die denken dat Ellis het geweld, de platheid en de gecorrumpeerdheid van de westerse samenleving aan de kaak wil stellen, zijn brugklassers die hun eerste stappen, wankelend, op het pad van de literatuur gezet hebben, en die in elke metafoor een ultieme waarheid zien, omdat ze zo blij zijn een metafoor te herkennen.

Wie Ellis werkelijk leest ziet een cynische auteur die casht in op het onbegrip van twee kampen: de geweldsverheerlijkaars, die het boek roemen omdat het 'zo lekker ziek is' en de zogenaamde 'intelligensia', die het boek roemen, omdat het de draak met de geweldsverheerlijkaars steekt, zonder dat zij dat doorhebben.

Ik vind dat ergerlijk. Het boek is slecht, goedkoop en, ik zei het al, behaagziek - een en al effect en het effect is nog facultatief ook.

Bah.

zondag 18 augustus 2002 @ 02:17:51 #232
8369 speknek
Another day another slay
pi_5422420
Na anderhalf jaar eindelijk The Two Towers uit, en nu begonnen aan The Return of the King.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_5422441
quote:
Op zondag 18 augustus 2002 02:17 schreef speknek het volgende:
Na anderhalf jaar eindelijk The Two Towers uit, en nu begonnen aan The Return of the King.
Je ligt voor op Hollywood en achter op heirscharen lezers. Da's mooi.
  maandag 19 augustus 2002 @ 10:32:06 #234
26025 habermas
niets van dat alles
pi_5435981
quote:
Op zondag 18 augustus 2002 00:45 schreef PingPong het volgende:

Heb ik ook deze zomer gelezen. Ik vond het weinig boeiend, en alle ophef zeker niet waard...
  maandag 19 augustus 2002 @ 23:08:57 #235
6271 aa
Schatje ik mis je
pi_5447184
Alistair MacLean's Death Train
pi_5454307
quote:

Tja, dat zegt eerder iets over jou dan over die boeken.

En een canon zegt doorgaans vrij weinig over de boeken zelf.
quote:
Het moge duidelijk zijn dat er een kleine selectie boeken uit de wereldliteratuur is waar miljoenen lezers intens door geraakt zijn, boeken die tijdloos zijn.
Ik kan nog geen 10 mensen noemen die 'Die Leiden..' gelezen hebben, laat staan er intens door geraakt zijn! Grisham daarentegen.. Kortom, als we een kwantitatieve maatstaf gaan hanteren, dan moet Goethe het tegenwoordig toch echt afleggen.

Hoe worden meningen omtrent boeken die in een canon belanden werkelijk gevormd? Denk je dat het grote publiek daar veel over te zeggen heeft? Hun invloed op het literaire veld is zó marginaal. Dat zag Bourdieu dan ook heel scherp.

Ontopic: Homeros. Je weet wel, die prachtige boeken die in de Slegte voor een habbekrats liggen omdat geen hond ze wil kopen.

pi_5455376
Geestdrift van Daniel Hecht

(wou hier nog een stukje typen over waarom dat nou zo'n goed boek was maar zag dat er al een aantal topics over waren geweest die al genoeg zeggen )

In space, no one can hear your teddy bear scream!
pi_5473768
quote:
Op zondag 18 augustus 2002 00:22 schreef Gellius het volgende:

Ik heb altijd de indruk dat het het zoveelste werk in de serie (in de woorden van de historisch-narritivist Hayden White) van microstoriae is, die gevolgd zijn op het verschijnen van Montaillou van Emmanuel La Roy Ladurie, ergens in - ik meen - de jaren zeventig.

Hmm, ik denk dat het werk van Ladurie niet helemaal valt onder het typische genre van microstoriae. Ladurie immers maakt onderdeel uit van de Annales-school. Deze vorm van geschiedschrijving is sterk gericht op demografische en sociaal-economische ontwikkelingen, waarbij de mens vooral een speelbal is binnen deze structuren (later is er ook meer aandacht gekomen voor mentaliteitsgeschiedenis). Bij de omschrijving van een micro-niveau (in het geval van Ladurie dus Montaillou) zit een idee vast over de ontwikkelingen die ook op macro-niveau plaatsvonden. Bij de micro-storie, waarvan De kaas en de wormen inderdaad geldt als model, staat het tekstualisme centraal: een postmoderne opvatting over geschiedschrijving waar (volledig terecht vind ik) veel kritiek op is geleverd.

Maar we dwalen inderdaad af. Al heb ik dan zo mijn twijfels over de micro-storie als wijze van geschiedschrijving, ik geloof dat ik het boekje Rovers, christenhonden, vrouwenschenders erg kan waarderen vooral door de invalshoek: de kruistochten door de ogen van de Arabische wereld. De vertaalde teksten uit die tijd zijn aardig om te lezen, de individuele beleving staat centraal.
pi_5506974
Het boek over reizen per trein door China is uit. Was erg leuk.

Nu ben ik voor de tweede keer het boek van Miep Gies over Anne Frank aan het lezen.

*OUD heilige*
  maandag 26 augustus 2002 @ 21:30:13 #240
22806 Evilninja
Je suis perdu
pi_5547243
"De nieuwe mens" van Francis Fukuyama.

Gaat over de risico's van biotechnologie in onze huidige samenleving.

Surrender to the fact that life isn't fair.
pi_5547311
Harry Mulisch - Siegfried
ben al op bladzijde 8
pi_5547338
Kees van Beijnum - De ordening
pi_5549321
George Orwell - Nineteen eighty-four
  dinsdag 27 augustus 2002 @ 01:24:28 #244
22444 Rorschach
Vlekkendepper
pi_5551331
quote:
Op dinsdag 20 augustus 2002 13:30 schreef Febris het volgende:
Geestdrift van Daniel Hecht

(wou hier nog een stukje typen over waarom dat nou zo'n goed boek was maar zag dat er al een aantal topics over waren geweest die al genoeg zeggen )

Heb ik net uitgelezen. Mooi boek. Psychologische elementen vond ik ook boeiend. Einde had iets minder gemogen. Vond ik toch wat minder intelligent overkomen dan de rest van het boek.

Ben nu bezig in Elementaire Deeltjes. Nog zo'n 150 bladzijden. Alleraardigst boek.

Hmmzz....
pi_5551334
quote:
Op maandag 26 augustus 2002 21:33 schreef Wiets het volgende:
Harry Mulisch - Siegfried
ben al op bladzijde 8
Wat op zich toch al een prestatie genoemd mag worden.
Hmmzz....
pi_5572547
ik ben nu Dracula van Bram Stoker aan het lezen.
(in het engels) en het leest lekker.

de verfilming met keanu reeves en winona ryder etc heb ik gezien en die heeft een wat erotischer gehalte dan het originele werk. (dat kon zo ook niet geschreven worden in de 19e eeuw) ik was erg benieuwd hoe het oorspronkelijke verhaal was.

pi_5572617
quote:
Op vrijdag 23 augustus 2002 16:39 schreef YPPY het volgende:
Nu ben ik voor de tweede keer het boek van Miep Gies over Anne Frank aan het lezen.
Uit.

Nu ben ik met de biografie van Anne Frank bezig. Het is nu beetje langdradig, allemaal vage familieleden die besproken worden, maar het eerste hoofdstuk is zo verdrietig.

*OUD heilige*
  woensdag 28 augustus 2002 @ 20:52:49 #249
15132 SigmundFreud
...vertelt u wie u bent
pi_5576334
quote:
Op woensdag 28 augustus 2002 16:39 schreef YPPY het volgende:
Nu ben ik met de biografie van Anne Frank bezig. Het is nu beetje langdradig, allemaal vage familieleden die besproken worden, maar het eerste hoofdstuk is zo verdrietig.
Als het eerste hoofdstuk al zielig is dan zou ik de laatste hoofdstukken maar overslaan denk ik.

Ontopic:
Barrayara van Lois Bujold

pi_5577583
quote:
Op woensdag 28 augustus 2002 20:52 schreef SigmundFreud het volgende:

[..]

Als het eerste hoofdstuk al zielig is dan zou ik de laatste hoofdstukken maar overslaan denk ik.

Ik weet hoe het afloopt, maar het begint met de arrestatie in het Achterhuis. Daar heb ik op school ooit een verfilmd toneelstuk van gezien. Die laatste scene zag ik weer voor me. En die was niet zo vrolijk.
*OUD heilige*
  donderdag 29 augustus 2002 @ 13:46:52 #251
30948 Unkle
Licht ontvlambaar!
pi_5585286
Kus in de nacht - Herman Brusselmans

leuk

zeg nooit nooit
pi_5585934
Momenteel American Gods van Neil Gaiman. Lijkt me erg leuk, ik ben nog maar op pagina 70, maar tot nu toe veelbelovend.
pi_5609370
Gary Krist - Chaos.
Ik denk dat het wel leuk is.
pi_5609423
deel 5 van de poort des doods set
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  zondag 1 september 2002 @ 23:22:08 #255
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_5615486
fataal weekend, patricia cornwell. Ooit kwijtgeraakt in de trein toen ik in slaap was gevallen en daarna gauw wegholde, laatst weer gekocht, moet hem nog lezen.
pi_5615527
Slo
Wittgenstein
pi_5615530
tje.
Wittgenstein
pi_5615571
'Minority Report' van Philip K. Dick. En ja, dat is de short-story waar de film 'minority report' op is gebaseerd .
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')