Droogquote:Op vrijdag 11 maart 2011 22:21 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik vind deze wel mooi
[ afbeelding ]
pm?quote:Op vrijdag 11 maart 2011 22:26 schreef JimmyJames het volgende:
Waar lazen jullie dat de Japanse pm meehielp? Op zich wel bazerig namelijk
Geeft niet.quote:
zag een fragment op TVquote:Op vrijdag 11 maart 2011 22:26 schreef JimmyJames het volgende:
Waar lazen jullie dat de Japanse pm meehielp? Op zich wel bazerig namelijk
Da's engquote:
quote:Op vrijdag 11 maart 2011 22:31 schreef knokkels het volgende:
Sorry NetSplitter
nog bedankt met de hulp met wachtwoord btw
Staat hier ook: http://www.nu.nl/buitenla(...)eactor-mogelijk.htmlquote:Op vrijdag 11 maart 2011 22:32 schreef YuckFou het volgende:
[..]
Da's eng
Waar komt dat bericht vandaan?
quote:'Lek bij kernreactor mogelijk'
Uitgegeven: 11 maart 2011 11:03
Laatst gewijzigd: 11 maart 2011 21:58
AMSTERDAM - Japan houdt rekening met een stralingslek bij de kerncentrale Fukushima, die is beschadigd door de zware aardbeving van vrijdag. Door de beving is de koeling van de reactor uitgevallen. De kerncentrale ligt ongeveer 200 kilometer ten noorden van de hoofdstad Tokio.
Door de koelingsproblemen loopt de druk in de reactor op. Als er radioactief materiaal vrijkomt, wordt dat volgens een regeringswoordvoerder waarschijnlijk naar zee geblazen.
''Bewoners zijn veilig, omdat iedereen binnen een straal van drie kilometer is geëvacueerd, zei de zegsman in Tokio.
Kyodo
Volgens het Japanse persbureau Kyodo stijgt ook het stralingsniveau in de reactor. De problemen ontstonden nadat door de verwoestende aardbeving die de regio heeft getroffen, het koelsysteem in de centrale uitviel.
Japan heeft eerder op vrijdag al de noodtoestand afgekondigd in de streek rond de kerncentrale.
Inmiddels zijn ruim zesduizend omwonenden naar een veiligere plaats gebracht.
De kerncentrale wordt beheerd door het elektriciteitsbedrijf van de hoofdstad Tokio. Mensen die tot 10 kilometer van de centrale wonen, moeten binnen blijven en deuren en ramen gesloten houden
quote:In Japan zijn er problemen in een aantal kerncentrales als gevolg van de zware aardbeving. In de centrale van Fukushima is de druk gestegen in een reactor van centrale 1 en daarom gaat men radioactieve stoom laten ontsnappen.
Reuters meldt het via Twitter, zou van Japanse Kyodo persburo komenquote:
quote:Radiation levels 8 times normal levels near main gate of Fukushima Daiichi nuclear plant in Japan - Kyodo
Was op BBC een interview hierover rond ± 14:00. De presentator vroeg naar consequenties van de brand bij de powerplant, en toen de geïnterviewde het had over de vrij grote kans op weglekkende straling werd hij _meteen_ onderbroken door de presentator die snel overging naar een andere vraag.quote:
Ja. Daar had ik ook last van tijdens die ramp in moerdijk. Echt alarmerende bagger tijdens dit soort gebeurtenissen.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 22:36 schreef Elusive het volgende:
wat is twitter ook een kut medium, al die zogenaamde NEP *BREAKING NEWS* posts van de henk en ingrids over zogenaamde vulkaar uitbarstingen en wat voor hoaxen dan ook
Eens. Mensen die allerlei zooi gaan posten zonder 2 seconden na te denken verpesten Twitter.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 22:36 schreef Elusive het volgende:
wat is twitter ook een kut medium, al die zogenaamde NEP *BREAKING NEWS* posts van de henk en ingrids over zogenaamde vulkaar uitbarstingen en wat voor hoaxen dan ook
Hoop met je mee.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 22:38 schreef MissMSX het volgende:
Hoop overigens snel nieuws te krijgen van mijn kennis in Tokyo
8 x het normale stralingsniveau is nog steeds niet veel..quote:Op vrijdag 11 maart 2011 22:36 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Reuters meldt het via Twitter, zou van Japanse Kyodo persburo komen
[..]
Als de wind gunstig staat zou het richting de zee gaan...quote:Op vrijdag 11 maart 2011 22:39 schreef DJKoster het volgende:
[..]
8 x het normale stralingsniveau is nog steeds niet veel..
Eens kijken hoe het zich ontwikkelt..
Is dit wel echt?quote:
Nieuwe beelden zullen wel snel komen. Wordt weer licht in Japan.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 22:22 schreef k_i_m het volgende:
Is er eigenlijk nog "live" materiaal van de actuele situatie en andere landen die eventueel nog iets te verduren krijgen? Op CNN zit ik alleen maar naar herhalingen te kijken.
Ik denk dat het wel goed komt. Ik bedoel... niet heel veel spannends gebeurd in Tokyo zelf toch?quote:
Chili was vannacht aan de beurt toch, rond 1 uur ofzo ?quote:Op vrijdag 11 maart 2011 22:42 schreef SoldMayor het volgende:
Chile upgrades tsunami alert for Easter Island, mainland - Reuters
Ja want in zee boeit het niet.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 22:40 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Als de wind gunstig staat zou het richting de zee gaan...
Anders gaat het zo het land in.
Je kan het denk ik beter in zee hebben dan op de grond.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 22:45 schreef jack4ya het volgende:
[..]
Ja want in zee boeit het niet.
Ik vind het artikel bol staan van zaken die mijn wenkbrauwen doen fronsen:
- Iedereen veilig want binnen 3km geevacueerd.
- Binnen 10km ramen en deuren gesloten houden. (Dat zal helpen met straling.)
- Naar zee geblazen worden... (Valt straling te blazen dan?)
- Straling binnen centrale loopt op
- Druk al enkele malen groter dan ontworpen.
En dan hoeft men zich nog niet druk te maken.... Mwaaah...
Ik dacht vooral aan die 3 km. Als er iets goed mis gaat met de centrale lijkt me 3 km een behoorlijk klein gebied.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 22:45 schreef jack4ya het volgende:
[..]
Ja want in zee boeit het niet.
Ik vind het artikel bol staan van zaken die mijn wenkbrauwen doen fronsen:
- Iedereen veilig want binnen 3km geevacueerd.
- Binnen 10km ramen en deuren gesloten houden. (Dat zal helpen met straling.)
- Naar zee geblazen worden... (Valt straling te blazen dan?)
- Straling binnen centrale loopt op
- Druk al enkele malen groter dan ontworpen.
En dan hoeft men zich nog niet druk te maken.... Mwaaah...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |