Geen punt.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 21:14 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Ik kan het gewoon niet aanzien
Excuses
quote:Over acht dagen komt de maan zo dicht bij de Aarde, dat door sommigen gevreesd wordt dat de aantrekkingskracht van de maan chaos zal brengen op Aarde.
Dodental bijgesteld naar 385.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 21:08 schreef wdn het volgende:
375 doden geteld tot nu toe volgens nhk world.
quote:Op vrijdag 11 maart 2011 21:13 schreef wdn het volgende:
[..]
Hoge gebouwen zijn daar aardbeving bestendig tot 6 of 7(hoogste waarde) op de shinto schaal (geen idee wat dat op de schaal van Richter is).
Mijn indruk is dat de aardbeving, dankzij de strenge regels, weinig schade heeft aangericht. Uiteraard is niet alles bestand tegen een megazware aardbeving als deze, maar volgens mij is het toch vooral de tsunami. Tokio lijkt ook redelijk heelhuids door deze ramp te zijn gekomen, itt Sendai.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 21:14 schreef Tokamak het volgende:
[..]
Enkele kerncentrales zijn ziek, een heel wijk afgebrand, weldegelijk wat gebouwen ingestort. Verder weet ik het niet, maar er is ook nog niet zoveel over bekend.
Als het de supermaan niet is dan de babyzon.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 21:16 schreef banaantjeEE het volgende:
Zou er een link bestaan tussen deze tsunami en de supermaan?
[..]
Toch?quote:Op vrijdag 11 maart 2011 21:14 schreef SoldMayor het volgende:
[..]
+ inmiddels dode en vermisten in de usa.
De doden komen nagenoeg allemaal vanwege de vloedgolf en alle rommel die het meebrengt.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 21:17 schreef Schadenfreude het volgende:
[..]
[..]
Mijn indruk is dat de aardbeving, dankzij de strenge regels, weinig schade heeft aangericht. Uiteraard is niet alles bestand tegen een megazware aardbeving als deze, maar volgens mij is het toch vooral de tsunami. Tokio lijkt ook redelijk heelhuids door deze ramp te zijn gekomen, itt Sendai.
Babyzonnetje!!quote:Op vrijdag 11 maart 2011 21:17 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Als het de supermaan niet is dan de babyzon.
Zou best kunnen maar dit is niet het topic daarvoor.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 21:16 schreef banaantjeEE het volgende:
Zou er een link bestaan tussen deze tsunami en de supermaan?
[..]
Bron?quote:Op vrijdag 11 maart 2011 21:18 schreef SoldMayor het volgende:
Inmiddels zouden er in santa cruz (usa) ook 5 doden zijn.
vraag: waarom? ze zijn daar toch allemaal wel op tijd gewaarschuwd toch?quote:Op vrijdag 11 maart 2011 21:18 schreef SoldMayor het volgende:
Inmiddels zouden er in santa cruz (usa) ook 5 doden zijn.
Nee, supermaan.quote:
In 1992 is de aarde ook niet vergaan.. toch?quote:Over acht dagen komt de maan zo dicht bij de Aarde, dat door sommigen gevreesd wordt dat de aantrekkingskracht van de maan chaos zal brengen op Aarde. De afstand tussen de twee hemellichamen zal dan minder dan 366.000 kilometer bedragen, iets wat niet meer gebeurd is sinds 1992. Doemdenkers voorspellen rampen, zoals vulkaanuitbarstingen en aardbevingen, als gevolg van deze 'supermaan'. Met de zware aardbeving in Japan en de bijhorende tsunami wordt de vraag gesteld: is de 'supermaan' hiervoor verantwoordelijk?
Ja inderdaad, daar moest ik ook net aan denken.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 21:20 schreef nummer_zoveel het volgende:
Net nieuwe beelden gezien op tv van die tsunami. Ongelofelijk.... Wat een natuurgeweld. Prachtig om te zien maar maar het doet ook wat met je als je een hele woonwijk ziet wegspoelen. Arme mensen...
Die aardbeving heeft niet voor de meeste doden gezorgd maar de tsunami...
Kan me nog herinneren dat na de tsunami van 2004 deskundigen zeiden dat zo'n zware tsunami zeer zeldzaam is en maar eens in de 100 a 200 jaar voorkomt.
Een vriend van ons zit momenteel in Tokyo bij de uni, was flink geschoktquote:Op vrijdag 11 maart 2011 20:26 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
"Gelukkig" zit Engeland nog voor ons, dus die zullen dan de grootste klap krijgen.
Die van 2004 was dan ook wat krachtiger dan dezequote:Op vrijdag 11 maart 2011 21:20 schreef nummer_zoveel het volgende:
Net nieuwe beelden gezien op tv van die tsunami. Ongelofelijk.... Wat een natuurgeweld. Prachtig om te zien maar maar het doet ook wat met je als je een hele woonwijk ziet wegspoelen. Arme mensen...
Die aardbeving heeft niet voor de meeste doden gezorgd maar de tsunami...
Kan me nog herinneren dat na de tsunami van 2004 deskundigen zeiden dat zo'n zware tsunami zeer zeldzaam is en maar eens in de 100 a 200 jaar voorkomt.
Of hier:quote:Op vrijdag 11 maart 2011 21:20 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
In 1992 is de aarde ook niet vergaan.. toch?
http://demorgen.be/dm/nl/(...)-van-supermaan.dhtml
Letterlijk en figuurlijkquote:Op vrijdag 11 maart 2011 21:21 schreef knokkels het volgende:
[..]
Een vriend van ons zit momenteel in Tokyo bij de uni, was flink geschokt
Offtopic:
Laten we hopen dat zo'n vloedgolf ons/onze regio bespaard blijft... Heb nog schoonfamilie in Engeland
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |