Dat is evengoed duur. Maar het gaat me gewoon om het vergelijk. In een keuken zit gewoon veel meer materiaal en je krijgt er een heleboel apparaten bij. Een douchemeubel daarenegen bestaat uit een paar plankjes, een wastafel en een spiegel.quote:
Design man design, dat mag wat kosten. Waar moet anders de hippe bril van de ontwerper van betaald worden.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 14:44 schreef vogeltjesdans het volgende:
Als ik bijvoorbeeld kijk naar wat badmeubels kosten en wat keukens kosten, dan zie ik dat je voor je geld veel meer keuken krijgt dan badmeubel. Bijvoorbeeld een badmeubel voor 1200,- wat uit twee laatjes, een wastafel en een spiegel bestaat, en een keuken voor 3500,- geheel voorzien van oven, magnetron, koelkast, afzuigkap, liften, trapleuningen enz![]()
Dat is toch niet normaal meer wat je voor een badmeubel betaalt? Je doucht je bij de gedachte driedubbel genaaid te zijn toch niet meer lekker? Elk bezoek aan je nieuwe badmeubel zal je een trauma opleveren!
Sowieso mensen die zich niet in een teil met koud water wassen.quote:
Wat een kankeronzin.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 15:22 schreef Phantomesse het volgende:
Omdat hout snel verweert in vochtige omstandigheden, is er een beter en dus duurder type hout nodig om kwalitatief goede badkamermeubels van te maken die jarenlang meegaan. Daar wordt voor betaald, het hout komt niet van Hollandse grond en moet uit verre landen gekapt en gehaald worden. Omdat het ook nogeens veelal keurmerk hout is en dus speciaal daarvoor geplant, betaal je daar ook nog eens extra voor.
Spaanplaat zul je bedoelen.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 15:22 schreef Phantomesse het volgende:
Dus...
Nogmaals:
Badkamers zijn veelal vochtig, de meubels zijn veelal van hout. Omdat hout snel verweert in vochtige omstandigheden, is er een beter en dus duurder type hout nodig om kwalitatief goede badkamermeubels van te maken die jarenlang meegaan. Daar wordt voor betaald, het hout komt niet van Hollandse grond en moet uit verre landen gekapt en gehaald worden. Omdat het ook nogeens veelal keurmerk hout is en dus speciaal daarvoor geplant, betaal je daar ook nog eens extra voor.
Duh.
Wat is volgens jou de reden dan?quote:Op vrijdag 11 maart 2011 15:28 schreef kutkabouter het volgende:
[..]
Wat een kankeronzin.Dat hout kan vochtwerend behandeld worden, weet je.
Met je "dure hout uit verre landen".![]()
Mijn reden staat daarbij. Dat hout moet vochtwerend behandeld worden. Ik geloof alleen niet dat dat de enige reden is.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 15:29 schreef Phantomesse het volgende:
[..]
Wat is volgens jou de reden dan?
Kunststof is ook geen goedkoop grapje trouwens. Duurder dan hout.
Enig nadeel van kranen die bij de Ikea en dergelijke zaken wegkomen is de verkrijgbaarheid van onderdelen.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 15:48 schreef Casos het volgende:
Het viel mij laast ook op, simpel wasmeubel met een onderkast en je bent al gauw een 700 euro kwijt. Uiteindelijk voor nog geen 300 euro geslaagd bij Ikea en nog groter dan hetgeen de bouwmarkten boden.
Of de kwaliteit hetzelfde is, geen idee. De lades voelen zeer degelijk aan, inclusief softsluitmechanisme (zo een die het laatste stukje zelf doet). De kraan ziet er uit als een peperdure designkraan, zo vierkante wasbak van een meter breed, spiegel erbij.
Ik had alles erbij zitten om het aan te sluiten en nog een zooi materiaal over. En onderdelen bestel je aan de servicebalie, in het uiterste geval krijg je een mooie expresszending vanuit Zweden.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 16:44 schreef cvboer het volgende:
[..]
Enig nadeel van kranen die bij de Ikea en dergelijke zaken wegkomen is de verkrijgbaarheid van onderdelen.
Dat is dan wel weer netjes van de Ikea.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 16:58 schreef Casos het volgende:
[..]
Ik had alles erbij zitten om het aan te sluiten en nog een zooi materiaal over. En onderdelen bestel je aan de servicebalie, in het uiterste geval krijg je een mooie expresszending vanuit Zweden.
Shit, en ik maar denken dat het water in de keuken net zo nat was als in de badkamerquote:Op vrijdag 11 maart 2011 15:22 schreef Phantomesse het volgende:
Dus...
Nogmaals:
Badkamers zijn veelal vochtig, de meubels zijn veelal van hout. Omdat hout snel verweert in vochtige omstandigheden, is er een beter en dus duurder type hout nodig om kwalitatief goede badkamermeubels van te maken die jarenlang meegaan. Daar wordt voor betaald, het hout komt niet van Hollandse grond en moet uit verre landen gekapt en gehaald worden. Omdat het ook nogeens veelal keurmerk hout is en dus speciaal daarvoor geplant, betaal je daar ook nog eens extra voor.
Duh.
En een keuken is dus niet vochtig? Daar wordt niet met water gespetterd en gekookt? Daarbij heb ik een badmeubel waaarvan de achterste plank al uit elkaar begint te vallen vanwege de plaatsing in een natte ruimte.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 15:22 schreef Phantomesse het volgende:
Dus...
Nogmaals:
Duh.
Kijk maar eens bij Porta, bijvoorbeeld. Dat is dan wel een Duitser maar ook daar zie je het verschil tussen keuken en badmeubel heel goed.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 15:35 schreef tactician het volgende:
Een keuken van 3500 met liften?! Wtf man een keuken is echt niet zo goedkoop tenzij je de mini keukens van Ikea neemt. M'n ouders hebben laatst een nieuwe laten plaatsen à 24000. Een pauper Ikea keuken staat niet in verhouding met je design badkamermeubel want die kan je echt wel goedkoper krijgen dan dat
volgens mij..
Een echte baas maakt er zelf eentje van steigerplankenquote:Op vrijdag 11 maart 2011 15:22 schreef Phantomesse het volgende:
Dus...
Nogmaals:
Duh.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |