hier gingen de spenen tegen 2 de deur uit. toen werden ze stuk gebeten. Heb er erg tegenop gezien want ja, verknocht enzo. Middelste had 3 (!!) spenen in bed, een in zijn mond, en dan in elk vuistje één, met de ring op z'n duim. (wat ie dan zo heel schattig*prutspruts) voor elkaar kreeg. maar goed, toen dus het kind zélf de kapotte speen laten weggooien uitgelegd dat het gevaarlijk was en toen gezegd dat het nu klaar was. Geen speen meer.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 13:54 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat idee heb ik ook. Maar wanneer gaan ze het dan wel begrijpen? En wordt het niet juist moeilijker als ze het gaan begrijpen? Ik heb het idee dat ik hem nu nog kan 'trainen' om in slaap te vallen zonder speen, bijvoorbeeld door hem iets vervangends te bieden. Straks is hij zich er veel bewuster van dat hij die speen nodig heeft.
We hebben net even geprobeerd om hem niet zijn speen te geven maar een knuffel. Nou, dat had 'ie haarfijn door.
Helemaalquote:Op zaterdag 12 maart 2011 14:00 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
de andere twee waren rond hun eerste verjaardag helemaal van de slaapjes af. Waakhonden
Bedoel je gelukkig dat hij steeds vaker maar 1 boterham wil? Waarom? Als hij er eentje wil is dat natuurlijk prima, maar er is niks mis met 2 boterhammen voor een opgoeiend kind. En dat heeft ook verder niks met postuur te maken. Hoeveel rammagere mensen zijn er niet die op een dag 8 boterhammen wegwerken?quote:Op zaterdag 12 maart 2011 14:10 schreef Claudia_x het volgende:
Ik houd nu wat beter in de gaten hoe hij zijn eerste boterham eet. Als die er razendsnel ingaat geef ik hem nog een tweede. Als op een bepaald moment het tempo vertraagt en wat ermee gaat spelen weet ik dat hij genoeg heeft gehad. Dat komt tegenwoordig gelukkig steeds vaker voor.
's Avonds eet hij niet superveel maar wel altijd zijn bord leeg. Ik denk dat we hem maar weer eens yoghurt na gaan geven. Ik wil niet meer aan de flessen met melk, want dat voelt als een stap terug.
Ik vind vroeger op bed leggen ook wel een goed idee. Ik forceer mezelf om nu te wachten tot in ieder geval 12 uur, maar ik ga het gewoon eens iets vroeger proberen! Eerst maar eens een tijdje een half uur om te zien hoe dat uitpakt.
quote:Op zaterdag 12 maart 2011 14:00 schreef debuurvrouw het volgende:
Middelste had 3 (!!) spenen in bed, een in zijn mond, en dan in elk vuistje één, met de ring op z'n duim. (wat ie dan zo heel schattig*prutspruts) voor elkaar kreeg. maar goed, toen dus het kind zélf de kapotte speen laten weggooien uitgelegd dat het gevaarlijk was en toen gezegd dat het nu klaar was. Geen speen meer.![]()
Ze sliepen helemaal niet meer overdag toen ze 1 jaar oud waren?quote:Voor wat betreft slaapjes, oudste heeft nog best lang slaapjes gedaan, maar meer omdat ik aan de routine gehecht was, omdat een strak schema het antwoord leek op 7 maanden huilen. (waar val je naar terug als je het heilige schema loslaat?) de andere twee waren rond hun eerste verjaardag helemaal van de slaapjes af. Waakhonden
Nee, ik bedoel 'gelukkig' omdat ik signalen van verzadiging zie. Ik ben inmiddels wel van het consultatiebureau-idee af dat een kind maar 2-3 boterhammen per dag mag. Het was heel verhelderend om hier te lezen hoeveel kinderen een fase hebben waarin ze ineens een gigantische berg boterhammen wegwerken.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 14:15 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Bedoel je gelukkig dat hij steeds vaker maar 1 boterham wil? Waarom? Als hij er eentje wil is dat natuurlijk prima, maar er is niks mis met 2 boterhammen voor een opgoeiend kind. En dat heeft ook verder niks met postuur te maken. Hoeveel rammagere mensen zijn er niet die op een dag 8 boterhammen wegwerken?
jups, helemaal van de slaapjes af. handig is anders maar soms kwam het ook wel van pas.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 14:15 schreef Claudia_x het volgende:
[..]!
Maar toen hij twee was begreep hij dat dus?
Ik zit te twijfelen of ik er nu wel een 'projectje' van wil maken om hem van de speen af te krijgen. Het schijnt voor zijn gebit en spraakvermogen het beste te zijn om dat voor de tweede verjaardag te doen, maar er komen nu wat veranderingen aan. In april gaat hij voor het eerst naar het kinderdagverblijf en ik ga weer werken. Misschien is de vakantie wel een handige periode om het eens te proberen, dan hebben we er weer alle rust en ruimte voor.
Ik wil hem trouwens echt niet laten huilen. Het idee van de gewoonte 'breken' staat me te zeer tegen.
[..]
Ze sliepen helemaal niet meer overdag toen ze 1 jaar oud waren?
Ah ok, ik schrok er al een beetje van.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 14:17 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nee, ik bedoel 'gelukkig' omdat ik signalen van verzadiging zie. Ik ben inmiddels wel van het consultatiebureau-idee af dat een kind maar 2-3 boterhammen per dag mag. Het was heel verhelderend om hier te lezen hoeveel kinderen een fase hebben waarin ze ineens een gigantische berg boterhammen wegwerken.
Nou, ik was er ook erg over aan het twijfelen, maar er stond me een verhaal bij dat dat al véél vroeger kan als je eigenlijk zou denken. En ik had de oven voorverwarmd hoor, als het op niks was uitgelopen waren er héél snel een paar vissticks klaargemaakt voor hemquote:Op zaterdag 12 maart 2011 13:51 schreef Claudia_x het volgende:
Het is ook geen groot drama verder, maar het maakt voor Ivan het verschil tussen 's middags vrolijk rondbanjeren en alleen maar onder een dekentje willen zitten televisiekijken. Dat mag 'ie best van me, maar ik heb het gevoel dat ik hem iets ontneem. Twee slaapjes doen ging echt niet meer, dus ik moet dit nu wel doorzetten. Nou ja, als ik de gouden tip vind laat ik het weten.![]()
Ik ben trouwens bezig in Lekker slapen zonder huilen omdat Twinkly, miss_sly en WupWup er zo positief over waren. Het is niet dat ik het echt nodig heb - Ivan slaapt altijd wel prima op deze problematiek na en Lena is (nog) heel makkelijk - maar het leek me gewoon interessante materie. Misschien staat daar ook nog wel iets zinvols in!
Oh, Incantrix, wat is het superstoer dat Stef kan kluiven! Toen je er pas naar vroeg was ik geneigd te zeggen dat 'ie daar te jong voor is en dat je het beter niet kunt doen. Wat begrijpen dreumesjes soms toch veel!Nu kun je ook onbeperkt spareribs met hem gaan eten.
![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |