abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94001320
Claudia: zelfde dilemma's hier, behalve het hongerig wakker worden. Ze slaapt nu 1 slaapje overdag tussen de 2 à 3 uur. Alleen ze gaat dus al tussen 10 en 11 naar bed, dus 's middags is ze toch best wel chaggo en moe maar nog een keer slapen lukt gewoon niet.

Ook het speen afbouwen is moeilijk, geen idee hoe we dat aan moeten pakken ( nou ja ik weet het wel, hard zijn en doorbijten ) zeker omdat ze zich toch altijd even lekker voelt vanwege continu de verkoudheid. Wel ben ik vrij resoluut overdag geen speen te geven. Ik ben het nu ook aan het afbouwen met de speen in de auto te geven. Maar in bed stellen het we elke keer uit. Ik ben momenteel al blij dat we al 2 weken geen nachtelijke drama's meer hebben...

Ik heb dus geen tips maar ben erg benieuwd.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
  zaterdag 12 maart 2011 @ 14:00:50 #127
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_94001406
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 13:54 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dat idee heb ik ook. Maar wanneer gaan ze het dan wel begrijpen? En wordt het niet juist moeilijker als ze het gaan begrijpen? Ik heb het idee dat ik hem nu nog kan 'trainen' om in slaap te vallen zonder speen, bijvoorbeeld door hem iets vervangends te bieden. Straks is hij zich er veel bewuster van dat hij die speen nodig heeft.

We hebben net even geprobeerd om hem niet zijn speen te geven maar een knuffel. Nou, dat had 'ie haarfijn door. :+
hier gingen de spenen tegen 2 de deur uit. toen werden ze stuk gebeten. Heb er erg tegenop gezien want ja, verknocht enzo. Middelste had 3 (!!) spenen in bed, een in zijn mond, en dan in elk vuistje één, met de ring op z'n duim. (wat ie dan zo heel schattig*prutspruts) voor elkaar kreeg. maar goed, toen dus het kind zélf de kapotte speen laten weggooien uitgelegd dat het gevaarlijk was en toen gezegd dat het nu klaar was. Geen speen meer. :X
en twee keer gelukt ook. :o verbazingwekkend genoeg. blijkbaar hing ik meer aan de relatieve veiligheid van snel slapen met speen dan het kind. Eigenlijk, achteraf. ;)

Voor wat betreft slaapjes, oudste heeft nog best lang slaapjes gedaan, maar meer omdat ik aan de routine gehecht was, omdat een strak schema het antwoord leek op 7 maanden huilen. (waar val je naar terug als je het heilige schema loslaat?) de andere twee waren rond hun eerste verjaardag helemaal van de slaapjes af. Waakhonden }:|
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  zaterdag 12 maart 2011 @ 14:04:13 #128
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_94001511
Claudia, je kan Ivan evt ook een fles melk geven nog voor hij gaat slapen? Mss dat dat helpt ok em wat langer te laten slapen?
Of mss toch wel 2 boterhamnen tussen de middag?
pi_94001631
selene heeft tot bijna 2 nog met 2 'slaapjes' gedaan en ravi wil ook nog echt 2 'slaapjes'. in bed lekker zelf wat brabbelen en spelen telt hier ook als 'slaapje'. geen tut ervaringen hier, geen van beiden gaf om de tut. selene duimt en ravi heeft niks.

ter bevrodering van "kijk eens wat je beetjes kunnen!" hebben we hier het (fysiologisch onverantwoorde ;) ) loopkarretje tevoorschijn gehaald. waar het ventje aan de hand weigert mee te stappen was hij in dat ding binnen 5 minuten mobiel. dus hij mag er elke dag dan een kwartiertje mee spelen :P van de week komen er "kijk en vergelijk!" foto's :o
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_94001674
Ik houd nu wat beter in de gaten hoe hij zijn eerste boterham eet. Als die er razendsnel ingaat geef ik hem nog een tweede. Als op een bepaald moment het tempo vertraagt en wat ermee gaat spelen weet ik dat hij genoeg heeft gehad. Dat komt tegenwoordig gelukkig steeds vaker voor.

's Avonds eet hij niet superveel maar wel altijd zijn bord leeg. Ik denk dat we hem maar weer eens yoghurt na gaan geven. Ik wil niet meer aan de flessen met melk, want dat voelt als een stap terug.

Ik vind vroeger op bed leggen ook wel een goed idee. Ik forceer mezelf om nu te wachten tot in ieder geval 12 uur, maar ik ga het gewoon eens iets vroeger proberen! Eerst maar eens een tijdje een half uur om te zien hoe dat uitpakt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zaterdag 12 maart 2011 @ 14:11:54 #131
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_94001704
Grappig trouwens om te lezen over 2 slaapjes. Oscar is daar al heel lang af, ik weet eig niet eens meer wanneer. :o
Wat kan dat toch enorm verschillen per kind.
pi_94001788
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 14:00 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]
de andere twee waren rond hun eerste verjaardag helemaal van de slaapjes af. Waakhonden }:|
Helemaal :o
Thomas slaapt voor het ogenblik nog 2 of 3 keer overdag :@
  zaterdag 12 maart 2011 @ 14:15:46 #133
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_94001805
quote:
Op zaterdag 12 maart 2011 14:10 schreef Claudia_x het volgende:
Ik houd nu wat beter in de gaten hoe hij zijn eerste boterham eet. Als die er razendsnel ingaat geef ik hem nog een tweede. Als op een bepaald moment het tempo vertraagt en wat ermee gaat spelen weet ik dat hij genoeg heeft gehad. Dat komt tegenwoordig gelukkig steeds vaker voor.

's Avonds eet hij niet superveel maar wel altijd zijn bord leeg. Ik denk dat we hem maar weer eens yoghurt na gaan geven. Ik wil niet meer aan de flessen met melk, want dat voelt als een stap terug.

Ik vind vroeger op bed leggen ook wel een goed idee. Ik forceer mezelf om nu te wachten tot in ieder geval 12 uur, maar ik ga het gewoon eens iets vroeger proberen! Eerst maar eens een tijdje een half uur om te zien hoe dat uitpakt.
Bedoel je gelukkig dat hij steeds vaker maar 1 boterham wil? Waarom? Als hij er eentje wil is dat natuurlijk prima, maar er is niks mis met 2 boterhammen voor een opgoeiend kind. En dat heeft ook verder niks met postuur te maken. Hoeveel rammagere mensen zijn er niet die op een dag 8 boterhammen wegwerken?

Yoghurt na lijkt me idd ook wel een goeie optie. Hier krijgen ze ook eig altijd wel yoghurt of vla of fruit na het eten omdat ik weet dat de kans anders groot is dat ze wakker worden van de honger.
Die kleine lijfjes verbruiken zoveel energie. :Y
pi_94001806
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 14:00 schreef debuurvrouw het volgende:

Middelste had 3 (!!) spenen in bed, een in zijn mond, en dan in elk vuistje één, met de ring op z'n duim. (wat ie dan zo heel schattig*prutspruts) voor elkaar kreeg. maar goed, toen dus het kind zélf de kapotte speen laten weggooien uitgelegd dat het gevaarlijk was en toen gezegd dat het nu klaar was. Geen speen meer. :X
:D!

Maar toen hij twee was begreep hij dat dus?

Ik zit te twijfelen of ik er nu wel een 'projectje' van wil maken om hem van de speen af te krijgen. Het schijnt voor zijn gebit en spraakvermogen het beste te zijn om dat voor de tweede verjaardag te doen, maar er komen nu wat veranderingen aan. In april gaat hij voor het eerst naar het kinderdagverblijf en ik ga weer werken. Misschien is de vakantie wel een handige periode om het eens te proberen, dan hebben we er weer alle rust en ruimte voor.

Ik wil hem trouwens echt niet laten huilen. Het idee van de gewoonte 'breken' staat me te zeer tegen.

quote:
Voor wat betreft slaapjes, oudste heeft nog best lang slaapjes gedaan, maar meer omdat ik aan de routine gehecht was, omdat een strak schema het antwoord leek op 7 maanden huilen. (waar val je naar terug als je het heilige schema loslaat?) de andere twee waren rond hun eerste verjaardag helemaal van de slaapjes af. Waakhonden }:|
Ze sliepen helemaal niet meer overdag toen ze 1 jaar oud waren? :o
pi_94001868
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 14:15 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Bedoel je gelukkig dat hij steeds vaker maar 1 boterham wil? Waarom? Als hij er eentje wil is dat natuurlijk prima, maar er is niks mis met 2 boterhammen voor een opgoeiend kind. En dat heeft ook verder niks met postuur te maken. Hoeveel rammagere mensen zijn er niet die op een dag 8 boterhammen wegwerken?
Nee, ik bedoel 'gelukkig' omdat ik signalen van verzadiging zie. Ik ben inmiddels wel van het consultatiebureau-idee af dat een kind maar 2-3 boterhammen per dag mag. Het was heel verhelderend om hier te lezen hoeveel kinderen een fase hebben waarin ze ineens een gigantische berg boterhammen wegwerken.
  zaterdag 12 maart 2011 @ 14:20:45 #136
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_94001954
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 14:15 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

:D!

Maar toen hij twee was begreep hij dat dus?

Ik zit te twijfelen of ik er nu wel een 'projectje' van wil maken om hem van de speen af te krijgen. Het schijnt voor zijn gebit en spraakvermogen het beste te zijn om dat voor de tweede verjaardag te doen, maar er komen nu wat veranderingen aan. In april gaat hij voor het eerst naar het kinderdagverblijf en ik ga weer werken. Misschien is de vakantie wel een handige periode om het eens te proberen, dan hebben we er weer alle rust en ruimte voor.

Ik wil hem trouwens echt niet laten huilen. Het idee van de gewoonte 'breken' staat me te zeer tegen.

[..]

Ze sliepen helemaal niet meer overdag toen ze 1 jaar oud waren? :o
jups, helemaal van de slaapjes af. handig is anders maar soms kwam het ook wel van pas.
Ja, jet ging eigenlijk wonderbaarlijk gemakkelijk. Bij de oudste gewoon weg laten gooien, wel een vervanging op de plank. maar goed niet nodig geweest. ook rond de twee. Ze kregen zo'n rond gebit. Kan het niet uitleggen maar heel die tandjes zo naar voren. Brrrr. Gelukkig trok dat heel snel na stoppen met de speen weg.

ik was toen al overdag gestopt. Spenen alleen in bed. En bij de middelste dus steeds een weg tot hij er nog maar één had, en toen nul. ik verbaasde me er over hoe makkelijk het ging. Geen gedoe, gewoon slapen, geen enorme huilbuien. echt héél makkelijk. Dat je denkt : waarom maak ik me zo druk?
bij tweede dacht ik zoveel geluk hebben we vast geen tweede keer :D toch wel.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  zaterdag 12 maart 2011 @ 14:22:36 #137
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_94002014
quote:
Op zaterdag 12 maart 2011 14:17 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Nee, ik bedoel 'gelukkig' omdat ik signalen van verzadiging zie. Ik ben inmiddels wel van het consultatiebureau-idee af dat een kind maar 2-3 boterhammen per dag mag. Het was heel verhelderend om hier te lezen hoeveel kinderen een fase hebben waarin ze ineens een gigantische berg boterhammen wegwerken.
Ah ok, ik schrok er al een beetje van. ;)
Hier verschilt het ook hoor, de ene dag werkt Oscar er moeiteloos 2 weg, de volgende dag gaat de 2e er nauwelijks in.
Ik bied iig wel altijd een 2e aan, dan kan hij zelf kijken wat hij er mee doet.
pi_94002928
Lars eet ook wel 2 broodjes tussen de middag.
De overgang naar 1 slaapje was hier in het begin ook even wennen.
Dan ging hij maar een uurtje slapen, omdat hij ook gewend was om overdag een uur te slapen (alleen deed hij dat toen 2 keer)
We merkten op een gegeven moment dat het steeds langer duurde voor hij in slaap viel, dat we maar eens hebben geprobeerd om over te gaan naar 1 keer slapen.
Na een week ofzo had hij het door, en nu slaapt hij smi 2-2.5 uur.

Ieks Ssserpente....ze kan zo meedoen met Fear Factor!!!

Emma lol met lege flessen! Mag je ook al mee met mama de flessen in de automaat doen??? Zou ook wel wat voor jou zijn zo te zien!

En Stef lekker gezwommen, leuk zeg! Echt een waterratje! En het kipkluiven, haha!!

Vanmorgen naar de dierentuin geweest, we hadden de wagen wel mee, maar Lars heeft het meeste lekker gewandeld aan de hand van papa.
Hij vond het superleuk, allemaal dieren aanwijzen enzo.
De kinderboerderij was helemaal leuk, de een na de andere geit werd flink geknuffeld, en dan ging hij op zijn hurken voor dat beest zitten...hele verhalen ophangen, echt lollig!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_94003285
Claudia, hier ook geen slaaptips. Lente ging precies tijdens onze vakantie over van twee slaapjes naar een slaapje en dat ging probleemloos. Voordeel was natuurlijk dat de omgeving zo anders was. terug thuis is ze wel weer even terug naar twee slaapjes gegaan, maar dat duurde niet zo lang.
Wel kan ik me herinneren dat ik ze dan vaak al om elf uur 's ochtends moe werd, maar dan hield ik r wakker tot na de middag en dat ging prima. Vaak ging ik dan juist iets actiefs met 'r doen. Ff naar buiten of zo. Is dat geen idee voor Ivan? Of wordt dat lastig met Lena?

Haha, Emma. :D Lente vindt het ook geweldig om je te laten 'schrikken', dan krijgt ze echt zo'n slappe lach-lach.

Klinkt als een heerlijk ochtendje, Karin.

Lente eet de laatste tijd ook wel een stuk meer. 's Ochtends twee boterhammen en wat yoghurt, daarna een stuk fruit, 's middags twee boterhammen, daarna een tussendoortje en 's avonds stevig met de pot mee. Ik maak nog steeds nergens een probleem van, noch van veel, noch van weinig eten en dat gaat vooralsnog prima.
pi_94003485
Wat leuk dat Lars het zo naar zijn zin heeft gehad op de kinderboerderij, Karin! Ivan is ook dol op geiten. Momenteel is hij helemaal weg van eenden. Als hij voorin de wagen zit kraait hij het uit van plezier en blijft hij maar wijzen en "kwaak kwaak" roepen.

Ssserpente, het wakker houden gaat hier eigenlijk verrassend goed. Als ik het idee heb dat Ivan het niet meer trekt dan ga ik inderdaad met hem en Lena op pad. Als dat om een of andere reden niet lukt doe ik hem in bad. En als ik nergens zin in heb plof ik op de grond om een domme serie te kijken en scharrelt hij lekker om me heen.

Het is grappig dat je dat naar buiten toegaan als tip geeft. Ik heb namelijk een vaag vermoeden dat Ivan beter slaapt als we net uit de buitenlucht komen. Ik weet nog niet zeker of dat zo is, maar ik houd het in de gaten. Eergister gingen we naar buiten en toen sliep hij ineens drie uur. Vandaag zijn we ook op pad geweest net voor zijn slaapje en nu slaapt hij alweer 2 uur! *O*
  zaterdag 12 maart 2011 @ 16:55:59 #141
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_94007307
Wij hebben een glijbaan O+

Claudia, ik zit een beetje met hetzelfde probleem als jij qua slaapjes. Eigenlijk is 1 te weinig maar een tweede slaapje is teveel. Aan het einde van de dag is Harry eigenlijk te moe.
Of hij zou wat langer moeten slapen (hij slaapt eigenlijk altijd maar 2 uurtjes).
Harry slaapt meestal van half 11/11 uur tot half 1/1 uur (met enkele uitzonderingen daargelaten).
Als ik hem (wat) langer ophou 's morgens, slaapt hij niet langer dus nu laat ik het maar zo...
pi_94007851
We zijn weer thuis. Ze is toch echt te ziek om mensen om zich heen te verdragen. Tis niet anders. Volgende keer beter.
pi_94007943
Zo jammer Groofsken.
Hopelijk is ze snel weer beter en kunnen jullie het uitje snel inhalen.
pi_94008518
Jammer joh Groof!

Hier is de tweede voortand door :) Fijn! Florian werd érg vroeg moe en huilerig, is heel erg lang gaan slapen en werd wakker met een tand extra _O-

Leader heeft op een gegeven moment, voor hij 2 werd, zijn speen perongeluk stukgemaakt. 'mama maken?' mama kan hem niet maken kerel... Zullen we hem weggoooien?
Zelf laten weggooien, klaar!

Ga ik nog een keer zo doen :P

Ow en toen Leander 1,5 was hefet hij een keer een grote naaktslak opgegeten :Y)
Toen stond ik ook te kokhalzen trouwens :')
pi_94012307
Jammer groofs, beterschap voor haar :*

Ssserpente :X ;( ik ga met Chan mee voor wat de fobische toestanden betreft brrrr.
wat een actie, ik hoop dat het hier voorbij gaat :P
Hoewel ik Amélie laatst wel heel gelukzalig een hap aarde zag nemen uit de plantenpot. Blegh.

Over speentjes, ik was het hier zat dat ze de hele dag overdag met een speen rondliep. We hadden het speentje keurig voor enkel in het bedje, toen is het er langzaam ingeslopen dat ze het ding steeds vaker ook buiten het bedje had. Op een bepaald moment liep ze de hele dag met dat ding in en ik merkte dat ze er een beetje loom van werd. Een beetje hangerig zeg maar omdat ze lekker op die speen kon zuigen.
Ik heb toen tegen haar gezegd dat het afgelopen was en dat de speentjes alleen nog maar voor in het bedje waren en dat de andere speentjes weg gingen. Toen ze naar bed ging heb ik het hele huis ondersteboven getrokken en alle speentjes verzameld die overal en nergens lagen ik geloof dat ik er 9 ofzo ben tegengekomen :X en die heb ik opgeborgen.
Ze heeft er geen seconde meer naar getaald en ze is overdag wat minder loom van het ding. Inmiddels heeft ze ook door dat Elin's speen van Elin is en niet van haar en die komt ze dus ook keurig brengen als ze hem tegenkomt :D

Overigens hebben we het speentje wel nog bij ons in de luiertas, het is onderweg wel een prettig idee dat ze het ding kan hebben en daar rustig van wordt als het drama is.
Ze heeft hem overdag 1 of 2 keer gehad omdat ze erg verdriet had (hard gevallen), en heel soms krijgt ze hem nu wel eens als het mij uitkomt :@ zeg maar rond half vijf 's middags als de hectiek met 2 vermoeide kinderen ten top is hier :P
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_94012843
Oooh, die's leuk, Asy! Staat ie al?

Ik heb Lente d'r slappe lach-lachje vast kunnen leggen. Kwaliteit is bagger, maar het gaat om het geluid. :+

pi_94012935
Oh Serpente, wat heerlijk klinkt dat! O+
  zaterdag 12 maart 2011 @ 19:39:00 #148
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_94013038
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 13:51 schreef Claudia_x het volgende:
Het is ook geen groot drama verder, maar het maakt voor Ivan het verschil tussen 's middags vrolijk rondbanjeren en alleen maar onder een dekentje willen zitten televisiekijken. Dat mag 'ie best van me, maar ik heb het gevoel dat ik hem iets ontneem. Twee slaapjes doen ging echt niet meer, dus ik moet dit nu wel doorzetten. Nou ja, als ik de gouden tip vind laat ik het weten. :+

Ik ben trouwens bezig in Lekker slapen zonder huilen omdat Twinkly, miss_sly en WupWup er zo positief over waren. Het is niet dat ik het echt nodig heb - Ivan slaapt altijd wel prima op deze problematiek na en Lena is (nog) heel makkelijk - maar het leek me gewoon interessante materie. Misschien staat daar ook nog wel iets zinvols in!

Oh, Incantrix, wat is het superstoer dat Stef kan kluiven! Toen je er pas naar vroeg was ik geneigd te zeggen dat 'ie daar te jong voor is en dat je het beter niet kunt doen. Wat begrijpen dreumesjes soms toch veel! :o Nu kun je ook onbeperkt spareribs met hem gaan eten. :7
Nou, ik was er ook erg over aan het twijfelen, maar er stond me een verhaal bij dat dat al véél vroeger kan als je eigenlijk zou denken. En ik had de oven voorverwarmd hoor, als het op niks was uitgelopen waren er héél snel een paar vissticks klaargemaakt voor hem :) Het was zó cool en hij vond het zo lekker dat we morgen weer kippenvleugeltjes op het menu hebben staan :Y) Er komt iemand eten, dus we dachten dat dat wel leuk zou zijn. Ik wil er dan ook even een paar foto's/filmpjes van maken, heb ik ook weer eens wat te melden in het rapley-topic :D En haha, droog, ik zei ook al meteen 'nou, dan kan ik wel weer eens een hele kip in de grill mikken :Y)

Hè, Groofs, wat ontzettend jammer :* Beterschap voor je meiske, hopelijk kan ze vannacht heel fijn slapen en knapt ze daar goed van op!

Florian weer een tandje! *O*

Lars O+ O+

Ssserpente -O- Ik heb hier dus.. Juistja, nog steeds geen geluid :') Mijn foon is nu bijna leeg, maar als ik 'm morgen heb opgeladen dan kijk ik nog even! Ohja, en over de vlindertuin, zou jij 1 of 2 april kunnen? (Is geen grapje :))
3!
pi_94013126
pff project speen.. tja, daar moeten we ook nog een keer aan beginnen maar nu voorlopig niet wwnt we hebben momenteel eerst project "ga eens slapen". Tis echt dramatisch en ik ben er helemaal klaar mee to be honest.

En brood.. ach, ik ben al blij als Tess een halve boterham opeet _O-
ik snap soms niet dat dat kind geen honger heeft hoor, zoveel eet ze niet op een dag.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zaterdag 12 maart 2011 @ 19:44:32 #150
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_94013285
Ow, het brood-gesprek had ik even gemist.. Ik wist niet dat kindjes maar 2 a 3 boterhammen op een dag mochten :X Stef had een periode dat er soms wel 5 op een dag ingingen :o Gelukkig is dat wel wat minder nu, we zitten nu gemiddeld op 3 a 4 op een dag.
3!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')