Ik heb een goede nederlandstalige tandarts, heel vriendelijk ook.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 11:43 schreef Seven. het volgende:
Doen jullie eigenlijk aan sport? Ik kan me in het Frans prima aanmelden maar in Brussel is het toch niet makkelijk om Nederlandstalige faciliteiten te vinden. Evenals een goede dokter en tandarts trouwens. Dokter heb ik gevonden na dik 3 jaar, fatsoenlijk Nederlandstalige tandarts zoek ik nog altijd.
Done.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 19:13 schreef Pheno het volgende:
Je PM-box is inderdaad vol Seven. Ik heb je een PM gestuurd, zoals je ziet. Ik bedenk me net, heb je nog veel berichtjes in "verwijderde berichten" staan?
Graag!quote:Op dinsdag 3 mei 2011 20:09 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Ik heb een goede nederlandstalige tandarts, heel vriendelijk ook.
Bij de metro van St Catherine.
Als je wil PM ik je zijn naam en adres.
Ik zwem heel af en toe op de campus van de VUB. Zou graag meer aan sport doen maar het Frans houdt meeen beetje tegenquote:Op dinsdag 3 mei 2011 11:43 schreef Seven. het volgende:
Doen jullie eigenlijk aan sport? Ik kan me in het Frans prima aanmelden maar in Brussel is het toch niet makkelijk om Nederlandstalige faciliteiten te vinden. Evenals een goede dokter en tandarts trouwens. Dokter heb ik gevonden na dik 3 jaar, fatsoenlijk Nederlandstalige tandarts zoek ik nog altijd.
En je komt ook naar de meet?quote:Op woensdag 4 mei 2011 09:50 schreef Niara het volgende:
[..]
Ik zwem heel af en toe op de campus van de VUB. Zou graag meer aan sport doen maar het Frans houdt meeen beetje tegen
Ik ben trouwens 22, student en woon in Brussel
Oh daar ben ik ook wel eens gaan zwemmenquote:Op woensdag 4 mei 2011 09:50 schreef Niara het volgende:
[..]
Ik zwem heel af en toe op de campus van de VUB. Zou graag meer aan sport doen maar het Frans houdt meeen beetje tegen
Ik ben trouwens 22, student en woon in Brussel
Ja, idd erg klein. Heb ook het zwembad van Elsene eens geprobeerd maar daar was het ook nogal druk.quote:Op woensdag 4 mei 2011 17:45 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Oh daar ben ik ook wel eens gaan zwemmenWel een klein zwembadje haha.
Studeer je ook aan de VUB? Welke studie?
Oh leuk, in welk jaar zit je?quote:Op woensdag 4 mei 2011 20:39 schreef Niara het volgende:
[..]
Ja, idd erg klein. Heb ook het zwembad van Elsene eens geprobeerd maar daar was het ook nogal druk.
En ja, ik studeer aande VUBNederlands - Engels.
Zijn er nog meer studenten hier?
Me too, al hou ik dance muziek maar zelden een hele avond vol.quote:Op woensdag 4 mei 2011 22:49 schreef Iannn het volgende:
Klinkt prima. Al ben ik wel iemand waar als je flink wat alcohol ingooit ik overal op los ga.
Ooh, wat studeer je? Geneeskunde?quote:Op woensdag 4 mei 2011 21:30 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Oh leuk, in welk jaar zit je?
Ik studeer ook aan de VUB, maar wel aan de faculteit in Jette.
Ben je eigenlijk belg of nederlands?
Ik zit ook in het 3e jaar, geneeskunde inderdaadquote:Op woensdag 4 mei 2011 23:16 schreef Niara het volgende:
[..]
Ooh, wat studeer je? Geneeskunde?
Ik zit in m'n 3e jaarhopelijk heb ik eind juni m'n diploma.
En ik ben een echte Nederbelg ^_^ (dus NEderlands)
@-er1k: niet echt
Pfoe geen idee, mijn sportkleren dateren van 5 jaar geleden ofzoquote:Op donderdag 5 mei 2011 03:21 schreef Seven. het volgende:
Waar halen jullie in Brussel sportkleren, buiten Decathlon. Geen zin om helemaal daarheen te kachelen.
En veel Marokkanen ook wel. Hoogstraat, Blaesstraat, Vossenplein is leuk. Je bent dan ook niet zover van de grote en kleine Zavel, mooi stukje Brussel vind ik.quote:Op donderdag 5 mei 2011 15:35 schreef -er1k het volgende:
Ik ga zaterdagmiddag eerst eens over de Marollen wandelen. Volgens mij is dat wel een toffe wijk. Of heb ik het mis? Ik lees wel dat deze plek voor een groot deel bevolkt wordt door yuppen tegenwoordig.
Beide restaurants hebben vegetarisch. Eet je vis of dat ook niet?quote:Op vrijdag 6 mei 2011 12:54 schreef Niara het volgende:
Hmz ik denk wel dat ik morgen ook kom
En het ging tapas of sushi worden? Ik ben alleen wel vegetarisch x)
Ik ga alleen niet te lang blijven want ik heb een hekel om 's avonds alleen met het OV in Brussel te reizen.
@Njosnaveli: jup, ik denk het wel. En ik heb een kot in Elsene
Nopequote:Op vrijdag 6 mei 2011 12:58 schreef Seven. het volgende:
[..]
Beide restaurants hebben vegetarisch. Eet je vis of dat ook niet?
Niara?quote:Op donderdag 28 april 2011 10:22 schreef Njosnavelin het volgende:
Beurs is ook goed voor mij.
lannn ik voeg je toe aan de lijst dan
Wie komt er allemaal 7 mei:
-Halcon
--er1k
-Seven.
-Njosnavelin
-lannn
Couchsurfing ;-). Geen probleem.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 17:00 schreef Iannn het volgende:
Nare boel zeg. Maar begrijpelijk inderdaad. Lukte dat nog wel met het hotel/hostel waar je zou verblijven?
Jep.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 21:20 schreef Niara het volgende:
Jammer -er1k, maar volgende keer beter?
Ik kom ook ^_^
Gewoon rond 5 uur voor de McDonalds aan de beurs?
Mappa Mundo.quote:Op maandag 9 mei 2011 20:36 schreef Iannn het volgende:
Hoe heette dat barretje nu ook alweer trouwens waar we wat zijn wezen drinken?
En zie je nu Brussel niet wat meer zitten dan Leuven?quote:Op dinsdag 10 mei 2011 19:51 schreef Iannn het volgende:
Absoluut, ik was direct fan, helemaal dat ze alles zelf maakten, die cocktails zagen er vet goed uit en ook die ice tea was prima te drinken zeg.
Over het algemeen is Brussel mij echt goed bevallen, sowieso was heel mijn weekend tof, ik ben over de streep getrokken hierdoor. Deze vent komt naar België als hij zijn P pakt.
Idd! Zeker die tweedequote:Op dinsdag 10 mei 2011 19:58 schreef Njosnavelin het volgende:
Leuk lannn!
Die ice tea was echt goddelijk inderdaad![]()
Oh ja, dat gezeik altijd met de trein.quote:Op maandag 16 mei 2011 18:31 schreef Reya het volgende:
Ik had vandaag anderhalf uur vertraging op de trein uit Rotterdam, zo erg had ik het nog niet eerder meegemaakt.
Goodluck!quote:Op woensdag 25 mei 2011 14:45 schreef -er1k het volgende:
Morgenmiddag gesprek bij (hopelijk) mijn nieuwe stageplek in Brussel. Wish me luck \o/!
In Elsene zou ik een afspraak maken; in principe hoeft het dan niet lang te duren, maar er zou eventueel wel om extra papierwerk gevraagd kunnen worden. Het ontvangen van de kaart kan wel even duren, maar ook dat verschilt sterk per gemeente.quote:Op woensdag 25 mei 2011 17:58 schreef Njosnavelin het volgende:
Geen idee, Seven. Wel tof dat je misschien wilt gaan kopen in Brussel!![]()
Ga je op zoek naar een studio of echt een appartement?
Ik heb nog een vraagje aan jullie: hebben jullie een afspraak gemaakt om die identiteitskaart aan te vragen, of moesten jullie toen uren wachten bij het gemeentehuis? En hoe lang duurde het voordat je die kaart had?
Ik heb een vakantiebaantje gevonden voor juli maar nu zul je net zien dat ik daar die kaart voor nodig heb
Wauw wat leuk, ah een terrasquote:Op woensdag 25 mei 2011 18:03 schreef Seven. het volgende:
Oh ja, appartementje zou het dan worden, liefst met 2 slaapkamers en terras of stadstuintje.
Met die machines kun je met muntgeld betalen, of met een belgische bankkaart (maar die heb je denk ik nog niet?). En anders kun je het ook bij een loket kopen, daar kun je ook met een nederlandse pinpas betalen, maar dan moet je misschien wachten.quote:Op woensdag 25 mei 2011 18:09 schreef -er1k het volgende:
Nog even een domme vraag. Waar kan ik op Brussel-Centraal zo snel mogelijk een dagkaart-JUMP trekken voor de MIVB? Moet dit contact? De snelste weg naar de metro is toch door die oranje tunnel met die roltrap naar beneden?
(sjezus, ken je nagaan dat ik ook nog een papieren plattegrond bij me heb morgen).
Op Brussel-Centraal kan het in ieder geval ook met buitenlandse bankkaarten (Maestro).quote:Op woensdag 25 mei 2011 18:12 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Met die machines kun je met muntgeld betalen, of met een belgische bankkaart (maar die heb je denk ik nog niet?). En anders kun je het ook bij een loket kopen, daar kun je ook met een nederlandse pinpas betalen, maar dan moet je misschien wachten.
En de snelste weg is idd via die tunnel
quote:Op woensdag 25 mei 2011 18:15 schreef Reya het volgende:
[..]
Op Brussel-Centraal kan het in ieder geval ook met buitenlandse bankkaarten (Maestro).
Volgens mij staan ze alleen daar bij de roltrap naar de metro, dus bij die loketten van de MIVB. Maar dat weet ik niet zeker.quote:Op woensdag 25 mei 2011 18:15 schreef -er1k het volgende:
Thanks. Die machines staan gewoon bij de loketten, of kun je die al kopen op de plek waar je het perron af komt? Ik heb idd nog geen Belgische bankkaart.
Heel veel succes vandaag!quote:Op woensdag 25 mei 2011 18:33 schreef -er1k het volgende:
Heb eigenlijk alleen de eerste keer dat ik richting Brussel ging problemen gehad (uitval van trein). Ik ga het er gewoon op wagen, denk ik. Moet om 13:00 in Anderlecht zijn, maar vertik het om 7:15 van huis te vertrekken (woon in Noord-Holland). Op de terugweg ga ik naar Maastricht en slaap bij m'n pa. Heb ik nog wat aan me dag daar. De terugreis kan vrijdagochtend ook wel.
Voor hoeveel tijd zou je daar dan zitten?quote:Op donderdag 26 mei 2011 21:20 schreef -er1k het volgende:
Yeah! Gesprek ging toppie, en de Benelux ook. Ik hoop morgenmiddag bevestiging te hebben, maar heb er een uitstekend gevoel over.
quote:Op donderdag 26 mei 2011 21:20 schreef -er1k het volgende:
Yeah! Gesprek ging toppie, en de Benelux ook. Ik hoop morgenmiddag bevestiging te hebben, maar heb er een uitstekend gevoel over.
Hangt er vanaf. Normaal gesproken 10 maanden (vanaf september a.s.). Ik ga echter ook nog een aantal colleges volgen bij de Belgische tegenhanger van mijn opleiding, aan de Erasmushogeschool (campus Dansaert). Over twee weken krijg ik te horen of ik mijn buitenlandse studiebeurs krijg.quote:Op donderdag 26 mei 2011 21:23 schreef Reya het volgende:
[..]
Voor hoeveel tijd zou je daar dan zitten?
Dankje, ik zal me eens aan gaan meldenquote:Op zondag 29 mei 2011 11:03 schreef Seven. het volgende:
Vraag bij Startpeople aan de brouckere of ze bij B-Connected geen mensen nodig hebben? Is ook een callcenter. Ik heb er ruim 2,5 jaar gewerkt en daarna ben ik bij Thalys gaan werken (was veel leuker maar moet je wel aardig Frans voor kunnen spreken)
Hoe is je Frans? Je moet het zeker niet perfect kunnen trouwens, kan ik ook niet. Want dan moet je aan de overkant zeker eens binnenlopen bij T services, daar zit een zekere Carina Vercammen, zij kan je binnenkrijgen bij Thalys en dat is echt superleuk. Verdient ook veel beter dan dat callcenter.quote:
Horeca gaat echt niet lukken met belabberd Frans.quote:Op maandag 30 mei 2011 21:30 schreef -er1k het volgende:
Ik had mezelf eigenlijk ook wel kunnen inschrijven bij uitzendbureau's afgelopen donderdag, aangezien ik toch bepakt was met C.V.'s. Niet gedaan met m'n stomme hoofd. Ik heb aardig wat ervaring in de commerciële verkoop, zowel face-to-face als klantcontact per mail/telefoon etc. Dus er moet vast wel iets te vinden zijn. Toch prefereer ik de horeca, hoewel ik vermoed dat het daar lastig binnenkomen is met belabberd Frans. Zijn daarvoor nog specifieke uitzendbureau's?
Nope! Maar goed, als Veronique de Wit (geen speciaal sympathiek type maar er valt wel altijd met haar te overleggen over personeelszaken, ik ben er eens 3 maanden weg geweest om daarna weer terug te komen en zo) je uitnodigt voor een gesprek: ze doen een test waarbij jij een bepaald knuffelbeertje moet verkopen, ze zal het nooit aannemen maar je moet wel een keer of 3 blijven proberen.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 20:47 schreef Niara het volgende:
Be connected belde vandaag, maar kon niet opnemenmorgen eens terugbellen
En hmz, ik weet niet of ik hen zelf al benaderd had of niet.. heb jij hier iets mee te maken Seven?
Eeks oke, ik zal me er alvast mentaal op voorbereidenquote:Op dinsdag 31 mei 2011 21:13 schreef Seven. het volgende:
[..]
Nope! Maar goed, als Veronique de Wit (geen speciaal sympathiek type maar er valt wel altijd met haar te overleggen over personeelszaken, ik ben er eens 3 maanden weg geweest om daarna weer terug te komen en zo) je uitnodigt voor een gesprek: ze doen een test waarbij jij een bepaald knuffelbeertje moet verkopen, ze zal het nooit aannemen maar je moet wel een keer of 3 blijven proberen.
Een knuffelbeertje ?quote:Op dinsdag 31 mei 2011 21:13 schreef Seven. het volgende:
[..]
Nope! Maar goed, als Veronique de Wit (geen speciaal sympathiek type maar er valt wel altijd met haar te overleggen over personeelszaken, ik ben er eens 3 maanden weg geweest om daarna weer terug te komen en zo) je uitnodigt voor een gesprek: ze doen een test waarbij jij een bepaald knuffelbeertje moet verkopen, ze zal het nooit aannemen maar je moet wel een keer of 3 blijven proberen.
Oh ja, Veerle. Ik weet niet meer goed wie dat ook alweer is.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 21:42 schreef Niara het volgende:
[..]
Eeks oke, ik zal me er alvast mentaal op voorbereidenDankje voor de inside information!
Een Veerle belde me trouwens..
Ohh fijnquote:Op dinsdag 31 mei 2011 22:45 schreef Seven. het volgende:
[..]
Oh ja, Veerle. Ik weet niet meer goed wie dat ook alweer is.
Hoe dan ook, zij zal vast dezelfde tactiek hanteren.
Meer inside informatie:
Eerste paar dagen doe je waarschijnlijk Nieuwsblad, da's relaxt en leuk beetje gratis krantjes aanbieden die automatisch stopgezet worden na een maandje.
Hopelijk is Nathalie niet definitief je teamleider. Takkewijf maar met de juiste aanpak geraak je er wel met haar.
Als het lukt, zorg dat je bij Telenet binnen raakt, dat is het fijnste project.
Verder leuke sfeer wel met heel veel roddels.
Haha, nou als je dat kan verkopen wordt je vast aangenomenquote:Op dinsdag 31 mei 2011 23:31 schreef Niara het volgende:
[..]
Iedereen zit toch zeker wel op een knuffelbeertje te wachten?!
Ik heb gelukkig niet zoveel examens.. maar wel papers.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 23:40 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Haha, nou als je dat kan verkopen wordt je vast aangenomen![]()
Jij hebt zeker ook al bijna examens, Niara? Begin je ook de 14e?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |