quote:Op vrijdag 11 maart 2011 00:51 schreef Ian_Nick het volgende:
Als je "denkt dat je overspannen bent" ben je niet overspannen.
Wanneer wel?quote:Op vrijdag 11 maart 2011 00:51 schreef Ian_Nick het volgende:
Heb je helemaal gelijk inquote:Op vrijdag 11 maart 2011 00:51 schreef Ian_Nick het volgende:
Eerst aanvullende WAO WIA verzekering afsluiten voor het geval je echt (langdurig) overspannen wordt.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 00:50 schreef LDn het volgende:
Wat is het beste om te doen als je denkt dat je overspannen bent, [..]
quote:Op vrijdag 11 maart 2011 01:23 schreef Dlocks het volgende:
[..]
Eerst aanvullende WAO WIA verzekering afsluiten voor het geval je echt (langdurig) overspannen wordt.
quote:
Want jullie zijn beiden vast deskundig genoeg om dit soort medische afwegingen te maken die anders door een arbo-arts gemaakt wordt.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 01:00 schreef padlarf het volgende:
En stel dan voor om tijdelijk minder te werken, ipv van helemaal niet. Dat komt veel beter over.
Als je al zijn tekst liet staan, dan las je duidelijk dat hij advies gaf om naar de dokter te gaan (niet bepaald een manier om zelf als deskundige te spelen). Sowieso lijkt dit meer op een hint dan een medische afweging.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 01:33 schreef r_one het volgende:
[..]
Want jullie zijn beiden vast deskundig genoeg om dit soort medische afwegingen te maken die anders door een arbo-arts gemaakt wordt.
De huisarts is geen poortwachter. Een gang naar de huisarts laat onverlet dat je niet zelf zonder arbodienst een plan van aanpak moet gaan maken.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 01:45 schreef Lithia het volgende:
[..]
Als je al zijn tekst liet staan, dan las je duidelijk dat hij advies gaf om naar de dokter te gaan (niet bepaald een manier om zelf als deskundige te spelen). Sowieso lijkt dit meer op een hint dan een medische afweging.
Sorry, maar wat wil je hiermee zeggen?quote:Op vrijdag 11 maart 2011 02:31 schreef r_one het volgende:
[..]
De huisarts is geen poortwachter. Een gang naar de huisarts laat onverlet dat je niet zelf zonder arbodienst een plan van aanpak moet gaan maken.
Dat is waar ja. Ik vond het gewoon vreemd om dan te zeggen dat TS dan geen overspanning heeft. Net alsof het leven zo makkelijk is om zo zwart/wit te kijken, en zo makkelijk tot een coclusie komen. Er kunnen zoveel redenen zijn waarom hij nu twijfelt.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 02:34 schreef Geerd het volgende:
[..]
Dan twijfel je niet meer om iemand te spreken of een topic te openen.
Ik vind dat sowieso een relevante vraag: Waarom denkt TS dat hij/zij overspannen is? Komt het door het werk dan zou ik inderdaad eerst eens met de leidinggevende praten. Is dat niet mogelijk vanwege een slechte arbeidsverhouding, bijvoorbeeld, dan zou ik me tot de huisarts wenden en vragen wat die vindt dat er gedaan moet worden.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 08:26 schreef Maanvis het volgende:
Persoonlijk zou ik gewoon een afspraak maken met je leidinggevende, als het door werkgerelateerde zaken veroorzaakt wordt.
Dit dus.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 09:47 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik vind dat sowieso een relevante vraag: Waarom denkt TS dat hij/zij overspannen is? Komt het door het werk dan zou ik inderdaad eerst eens met de leidinggevende praten. Is dat niet mogelijk vanwege een slechte arbeidsverhouding, bijvoorbeeld, dan zou ik me tot de huisarts wenden en vragen wat die vindt dat er gedaan moet worden.
Als je met een te hoge werkdruk zit en het bedrijf luistert niet naar klachten, dan kunnen die alleen maar verergeren. Ziekmelden op advies van de huisarts is dan de eerste stap. De arbo-arts komt dan vanzelf in zicht. Vaak de tweede dag al.
Sterkte.
Als je echt overspannen bent dan denk je niet dat je het bent...dan zijn er zat mensen in je omgeving die je zullen waarschuwenquote:Op vrijdag 11 maart 2011 00:50 schreef LDn het volgende:
Wat is het beste om te doen als je denkt dat je overspannen bent, de huisarts/psycholoog raadplegen of je op eigen initiatief ziek melden op het werk?
Dat de huisarts niet op de stoel van de bedrijfsarts kan gaan zitten als het om arbieds(on)geschiktheid gaat.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 06:44 schreef Lithia het volgende:
[..]
Sorry, maar wat wil je hiermee zeggen?
Volgens mij haal je 'overspannen' en 'burn-out' door elkaar.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 00:51 schreef Ian_Nick het volgende:
Ow?quote:Op vrijdag 11 maart 2011 15:54 schreef niels0 het volgende:
Je kunt beter naar je huisarts gaan dan naar die van de arbo. Wanneer een arbo-arts je weer aan het werk wilt hebben kan je huisarts dat tegenhouden
Deze opvatting staat tegenwoordig onder druk; de verschillen tussen deze psychische problemen lijken aanzienlijk kleiner dan de overeenkomsten. Dat betekent overigens ook dat de meerwaarde van het begrip "burn-out" ten opzichte van deze andere concepten steeds meer betwijfeld wordt.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 17:36 schreef r_one het volgende:
[..]
Volgens mij haal je 'overspannen' en 'burn-out' door elkaar.
Stoere praat c.q. gelul.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 00:51 schreef Ian_Nick het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |