Bron graag.quote:Op donderdag 10 maart 2011 22:46 schreef sjorsie1982 het volgende:
Jawel hoor binnen 8 dagen mag je elk artikel ongebruikt zonder reden terug brengen en je geld of waardebon terug eisen.
Een computer is een licentiegebonden product, of ze die zomaar terug nemen al vraag 1. Of ze producten aangekocht met een waardebon innemen in ruil voor geld weet ik niet, kan ik ook niet vinden in de AV.quote:9. Ruilen en retourneren
9.1 De Klant kan bij elke vestiging van Paradigit een bij Paradigit gekocht product omruilen voor een of meer andere producten of retourneren tegen restitutie van de koopprijs binnen veertien (14) dagen na totstandkoming van de Overeenkomst, mits door de Klant aan de volgende cumulatieve voorwaarden wordt voldaan:
a. De Klant moet gelijktijdig de Kassabon overleggen;
b. Het product dient gekocht te zijn in een vestiging van Paradigit;
c. Het product en alle accessoires daarbij en onderdelen daarvan moeten ongebruikt, compleet en onbeschadigd zijn;
d. Het product moet als nieuw in de originele en onbeschadigde verpakking zijn verpakt;
e. Een eventuele verzegeling mag niet zijn verbroken;
f. Van cartridges en toners, al dan niet bij een product, mag de verpakking niet zijn geopend.
9.2 Uitgesloten van omruilen en retourneren zijn:
a. Licentiegebonden producten;
b. Software producten;
c. Hygiėnische producten;
d. Speciaal voor u bestelde producten.
dan doe je koop op afstand, dan mag je altijd binnen 8 dagen retournerenquote:Op donderdag 10 maart 2011 22:48 schreef Dennis101 het volgende:
De voorwaarden van Paradigit:
[..]
Een computer is een licentiegebonden product, of ze die zomaar terug nemen al vraag 1. Of ze producten aangekocht met een waardebon innemen in ruil voor geld weet ik niet, kan ik ook niet vinden in de AV.
alleen bij koop of afstand, bv internet koopquote:Op donderdag 10 maart 2011 22:46 schreef sjorsie1982 het volgende:
Jawel hoor binnen 8 dagen mag je elk artikel ongebruikt zonder reden terug brengen en je geld of waardebon terug eisen.
Ik weet niet of zo'n bon ook online kan besteden, en meestal als dat wel kan wordt bij een retour het bedrag weer teruggezet op je waardebon.quote:Op donderdag 10 maart 2011 22:52 schreef TjibbeTjibsma het volgende:
[..]
dan doe je koop op afstand, dan mag je altijd binnen 8 dagen retourneren
quote:Op donderdag 10 maart 2011 22:54 schreef sjorsie1982 het volgende:
[quote]Bron graag. [/quote[
Geen zin om dit op te zoeken. Kost me teveel tijd. Of je me gelooft moe tje zelf weten, maar dit is gewoon basis kennis wat iedereen behoort te weten.
Iedereen kan ELK artikel of product wat die koopt binnen 8 dagen ongebruikt terugbrengen en krijgt dan zijn geld of een waardebon terug. Het is wettelijk geregeld, dus het zal vast wel op www.wetten.nl staan.
Eerder op onzin.comquote:Op donderdag 10 maart 2011 22:54 schreef sjorsie1982 het volgende:
[quote]Bron graag. [/quote[
Geen zin om dit op te zoeken. Kost me teveel tijd. Of je me gelooft moe tje zelf weten, maar dit is gewoon basis kennis wat iedereen behoort te weten.
Iedereen kan ELK artikel of product wat die koopt binnen 8 dagen ongebruikt terugbrengen en krijgt dan zijn geld of een waardebon terug. Het is wettelijk geregeld, dus het zal vast wel op www.wetten.nl staan.
rofl, sukkel.... als je een uitspraak doet, zorg dan dat het klopt...quote:Op donderdag 10 maart 2011 22:54 schreef sjorsie1982 het volgende:
[quote]Bron graag. [/quote[
Geen zin om dit op te zoeken. Kost me teveel tijd. Of je me gelooft moe tje zelf weten, maar dit is gewoon basis kennis wat iedereen behoort te weten.
Iedereen kan ELK artikel of product wat die koopt binnen 8 dagen ongebruikt terugbrengen en krijgt dan zijn geld of een waardebon terug. Het is wettelijk geregeld, dus het zal vast wel op www.wetten.nl staan.
dat dusquote:Op donderdag 10 maart 2011 22:56 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Eerder op onzin.com.
Een winkelier is niet eens wettelijk verplicht om een product terug te nemen . Bij koop op afstand gelden inderdaad andere regels.
Wat een bullshitquote:Op donderdag 10 maart 2011 22:54 schreef sjorsie1982 het volgende:
[quote]Bron graag. [/quote[
Geen zin om dit op te zoeken. Kost me teveel tijd. Of je me gelooft moe tje zelf weten, maar dit is gewoon basis kennis wat iedereen behoort te weten.
Iedereen kan ELK artikel of product wat die koopt binnen 8 dagen ongebruikt terugbrengen en krijgt dan zijn geld of een waardebon terug. Het is wettelijk geregeld, dus het zal vast wel op www.wetten.nl staan.
quote:Heeft u spijt van uw aankoop (bijvoorbeeld omdat de gekochte das niet kleurt bij uw overhemd), dan is de winkelier niet verplicht het product terug te nemen. De meeste winkeliers verlenen deze gunst echter wel; u hebt vaak de mogelijkheid het product binnen een bepaalde termijn om te ruilen voor een ander product. Kunt u niets van uw gading vinden, dan krijgt u waarschijnlijk een tegoedbon. Grote winkelbedrijven gaan vaak nog verder in hun service en geven het gehele aankoopbedrag terug. Ruilen en/of terugbrengen kan alleen als het product nog ongebruikt en onbeschadigd is. Informeer altijd voordat u een product koopt, of u het terug kunt brengen en of u dan uw geld terugkrijgt.
quote:Op donderdag 10 maart 2011 22:54 schreef sjorsie1982 het volgende:
[quote]Bron graag. [/quote[
Geen zin om dit op te zoeken. Kost me teveel tijd. Of je me gelooft moe tje zelf weten, maar dit is gewoon basis kennis wat iedereen behoort te weten.
Iedereen kan ELK artikel of product wat die koopt binnen 8 dagen ongebruikt terugbrengen en krijgt dan zijn geld of een waardebon terug. Het is wettelijk geregeld, dus het zal vast wel op www.wetten.nl staan.
Haha, misschien toch wel handig om eerst even je 'feiten' te controleren voordat je grootse uitspraken als "is gewoon basis kennis wat iedereen behoort te weten" doetquote:Op donderdag 10 maart 2011 22:54 schreef sjorsie1982 het volgende:
[quote]Bron graag. [/quote[
Geen zin om dit op te zoeken. Kost me teveel tijd. Of je me gelooft moe tje zelf weten, maar dit is gewoon basis kennis wat iedereen behoort te weten.
Iedereen kan ELK artikel of product wat die koopt binnen 8 dagen ongebruikt terugbrengen en krijgt dan zijn geld of een waardebon terug. Het is wettelijk geregeld, dus het zal vast wel op www.wetten.nl staan.
Whehe, jij wel jaquote:Op donderdag 10 maart 2011 22:54 schreef sjorsie1982 het volgende:
[quote]Bron graag. [/quote[
Geen zin om dit op te zoeken. Kost me teveel tijd. Of je me gelooft moe tje zelf weten, maar dit is gewoon basis kennis wat iedereen behoort te weten.
Iedereen kan ELK artikel of product wat die koopt binnen 8 dagen ongebruikt terugbrengen en krijgt dan zijn geld of een waardebon terug. Het is wettelijk geregeld, dus het zal vast wel op www.wetten.nl staan.
Het is maar goed dat niet iedereen dit weet hčquote:Op donderdag 10 maart 2011 22:54 schreef sjorsie1982 het volgende:
[quote]Bron graag. [/quote[
Geen zin om dit op te zoeken. Kost me teveel tijd. Of je me gelooft moe tje zelf weten, maar dit is gewoon basis kennis wat iedereen behoort te weten.
Iedereen kan ELK artikel of product wat die koopt binnen 8 dagen ongebruikt terugbrengen en krijgt dan zijn geld of een waardebon terug. Het is wettelijk geregeld, dus het zal vast wel op www.wetten.nl staan.
Hahaha ongelofelijke prutser...quote:Op donderdag 10 maart 2011 22:54 schreef sjorsie1982 het volgende:
[quote]Bron graag. [/quote[
Geen zin om dit op te zoeken. Kost me teveel tijd. Of je me gelooft moe tje zelf weten, maar dit is gewoon basis kennis wat iedereen behoort te weten.
Iedereen kan ELK artikel of product wat die koopt binnen 8 dagen ongebruikt terugbrengen en krijgt dan zijn geld of een waardebon terug. Het is wettelijk geregeld, dus het zal vast wel op www.wetten.nl staan.
tuurlijkquote:Op vrijdag 11 maart 2011 13:24 schreef plakkert- het volgende:
Ja leuk, die welles nietes discussie. Maar heeft iemand een echte bron voor me?
quote:Bertine Olij koopt in een opwelling een lamp. Als ze thuis komt, valt hij haar echter totaal tegen. De olgende dag gaat ze ermee naar de winkel om hem terug te brengen. Ze krijgt te horen dat ze haar geld niet terug kan krijgen, maar alleen een tegoedbon voor dat bedrag.
Dat wil ze niet, omdat ze in de winkel weinig ziet wat ze leuk vindt. Ze wil gewoon haar geld terug, maar heeft ze daar recht op?
Nee. Sterker nog, zelfs het geven van de tegoedbon door de winkelier is een gunst. Hij hoeft dit niet te doen. Dat je bij veel grote winkelketens wel kunt ruilen of geld terug kunt krijgen, is louter service van deze firma's. Ze zijn immers volgens de wet niks verplicht.
Het is gewoon basiskennis, als je in een winkel iets koopt geldt in principe koop=koop.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 13:29 schreef sjorsie1982 het volgende:
Ik ben inderdaad ook wel benieuwd. Mij is alleen maar bekend dat een winkel dit MOET doen. Overal lees ik dit, hoor ik dit en medewerkers in winkels zeggen het ook zelfs. Het is mij nog nooit geweigerd.
Kom niet aan met service of wat dan ook, want zelfs de meest slechste winkels, die ik ken, doen dit zelfs. Die geven dan alleen wel tegoedbonnen.
Op kassa/radar en andere consumentenprogramma's hoor ik dit ook dan een winkel hiertoe gewoon verplicht is.
quote:Wilt u een product ruilen omdat u er spijt van hebt? Dan kan dat alleen als de verkoper dat goed vindt. De verkoper hoeft het product niet terug te nemen. Bij veel winkels kunt u binnen een bepaalde tijd uw spullen ruilen. Dat mag dan alleen als u ze niet gebruikt hebt en als ze niet beschadigd zijn. Soms krijgt u een tegoedbon als u niets anders kunt vinden. In dit geval mag dat dus wel.
Bij grote winkels of warenhuizen krijgt u soms uw geld terug. Dan moet u het product wel binnen een bepaalde tijd terugbrengen.
Twijfelt u of een product wel helemaal is wat u zoekt? Vraag dan van tevoren of u het kunt ruilen. En welke voorwaarden daarvoor gelden.
Volgens jou kun je ook zeker geld dat je zelf hebt overgemaakt storneren?quote:Op vrijdag 11 maart 2011 13:29 schreef sjorsie1982 het volgende:
Ik ben inderdaad ook wel benieuwd. Mij is alleen maar bekend dat een winkel dit MOET doen. Overal lees ik dit, hoor ik dit en medewerkers in winkels zeggen het ook zelfs. Het is mij nog nooit geweigerd.
Kom niet aan met service of wat dan ook, want zelfs de meest slechste winkels, die ik ken, doen dit zelfs. Die geven dan alleen wel tegoedbonnen.
Op kassa/radar en andere consumentenprogramma's hoor ik dit ook dan een winkel hiertoe gewoon verplicht is.
Geen enkele winkel MOET dit doen, ze mogen het wel doen, maar het is geen verplichting.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 13:29 schreef sjorsie1982 het volgende:
Ik ben inderdaad ook wel benieuwd. Mij is alleen maar bekend dat een winkel dit MOET doen. Overal lees ik dit, hoor ik dit en medewerkers in winkels zeggen het ook zelfs. Het is mij nog nooit geweigerd.
Kom niet aan met service of wat dan ook, want zelfs de meest slechste winkels, die ik ken, doen dit zelfs. Die geven dan alleen wel tegoedbonnen.
Op kassa/radar en andere consumentenprogramma's hoor ik dit ook dan een winkel hiertoe gewoon verplicht is.
Kijk eens op wetten.nl, daar staat het vast.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 13:22 schreef sjorsie1982 het volgende:
ls dit zo is, waarom doen alle mij bekende winkels het wel dan? Ik heb nog nooit een winkel gezien waar het niet kon.
quote:Op vrijdag 11 maart 2011 14:13 schreef De_Rikster het volgende:
En als je vakantiedagen laat uitbetalen betaal je extra belasting!
Duidelijk, ik was altijd in de vooronderstelling dat het wel moest omdat alle winkels, die ik ken, dit doen, iedereen in mijn omgeving dit zegt en dit uitgebreid in allerlei consumentenprogrammas aan de orde kwam. Maar blijkbaar haal ik koop op afstand en koop in winkels door elkaar.quote:
Hier heb je een punt. De winkel maakt geen ruk uit voor de kwaliteit van je laptop. De winkel is alleen een doorgeefluik. Wat je dus wel kunt doen is voortaan een fatsoenlijke laptop kopen. Kijk op internet voor onafhankelijke beoordelingen.quote:Ik denk niet dat paradigit er iets aan kan doen dat jouw laatste twee laptops stuk zijn gegeaan. Of je je laptop nou bij de mediamarkt, de BCC of de Wehkamp haalt maakt toch geen klap uit voor de kwaliteit van de laptop? Ze verkopen de laptops allemaal in door de producent verzegelde dozen.
Ik zou gewoon weer via paradigit kopen, blij zijn dat jij al tot twee keer toe je laptop vergoed kreeg door je verzekering en voortaan iets minder lomp omgaan met je laptops
Ik doe er nog een schepje bovenop en gok dat TS Acer of Packard Bell laptops heeft gekocht.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 14:51 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Hier heb je een punt. De winkel maakt geen ruk uit voor de kwaliteit van je laptop. De winkel is alleen een doorgeefluik. Wat je dus wel kunt doen is voortaan een fatsoenlijke laptop kopen. Kijk op internet voor onafhankelijke beoordelingen.
En ga inderdaad eens niet zo lomp om met je laptop
Wat is de relatie van die verzekeringsmaatschappij tot Paradigit?quote:Op donderdag 10 maart 2011 22:38 schreef plakkert- het volgende:
Heb hierna contact opgenomen met verzekeringsmaatschappij en we zijn tot overeenstemming gekomen om dit niet te laten repareren, maar dat ik een waardebrief zou ontvangen voor datzelfde bedrag.
En zelfs bij koop op afstand zit het anders dan jij het stelde.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 14:49 schreef sjorsie1982 het volgende:
Maar blijkbaar haal ik koop op afstand en koop in winkels door elkaar.
Als je bij Paradigit een verzekering afneemt gaat dat via die maatschappij.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 20:08 schreef r_one het volgende:
[..]
Wat is de relatie van die verzekeringsmaatschappij tot Paradigit?
En die maatschappij keert uit in "waardepapieren Paradigit"? Vreemd.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 10:47 schreef plakkert- het volgende:
[..]
Als je bij Paradigit een verzekering afneemt gaat dat via die maatschappij.
quote:Op donderdag 10 maart 2011 22:54 schreef sjorsie1982 het volgende:
[quote]Bron graag. [/quote[
Geen zin om dit op te zoeken. Kost me teveel tijd. Of je me gelooft moe tje zelf weten, maar dit is gewoon basis kennis wat iedereen behoort te weten.
Iedereen kan ELK artikel of product wat die koopt binnen 8 dagen ongebruikt terugbrengen en krijgt dan zijn geld of een waardebon terug. Het is wettelijk geregeld, dus het zal vast wel op www.wetten.nl staan.
beter hou jij gewoon je mond met je onzin uitspraken. Die heb je inmiddels genoeg gedaan in dit topique.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 14:51 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Hier heb je een punt. De winkel maakt geen ruk uit voor de kwaliteit van je laptop. De winkel is alleen een doorgeefluik. Wat je dus wel kunt doen is voortaan een fatsoenlijke laptop kopen. Kijk op internet voor onafhankelijke beoordelingen.
En ga inderdaad eens niet zo lomp om met je laptop
Ik impliceer ook niet dat Paradigit schuld aan het stuk gaan van de laptop heeft, maar dat hun service ontzettend kut is. En ik ben altijd ontzettend zuinig geweest met mijn laptops.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 14:32 schreef Hanoying het volgende:
Ik denk niet dat paradigit er iets aan kan doen dat jouw laatste twee laptops stuk zijn gegeaan. Of je je laptop nou bij de mediamarkt, de BCC of de Wehkamp haalt maakt toch geen klap uit voor de kwaliteit van de laptop? Ze verkopen de laptops allemaal in door de producent verzegelde dozen.
Ik zou gewoon weer via paradigit kopen, blij zijn dat jij al tot twee keer toe je laptop vergoed kreeg door je verzekering en voortaan iets minder lomp omgaan met je laptops
De eerste laptop was een Paradigit huismerk (barebone geval met Paradigit stickert erop) en mn tweede een Toshiba.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 16:41 schreef TronCarter het volgende:
[..]
Ik doe er nog een schepje bovenop en gok dat TS Acer of Packard Bell laptops heeft gekocht.
De waardebrief veranderen of proberne te cashen zou niet eens hoeven, Paradigit verkoopt ook wat meer reputabele merken.
En wat als Paradigit inmiddels failliet zou zijn? Dan is TS zijn 'geld' kwijt (of blijft met een kapotte laptop zitten)? Of keert de 'verzekeringsmaatschappij' dan wel uit in euro's?quote:Op zaterdag 12 maart 2011 13:20 schreef FredvZ het volgende:
Wat staat er in de voorwaarden van de verzekering?
ff op de site van Paradigit gekeken en (er vanuit gaande dat "Paradigit Zorgeloos Genieten" hebt afgesloten) ben je inderdaad verplicht de 612 euro weer bij Paradigit te besteden.(zie artikel 7 van de voorwaarden).
Zou dat niet hetzelfde zijn als met cadeaubonnen?, lijkt mij dat je dan je geld kwijt bent.quote:Op zondag 13 maart 2011 16:34 schreef r_one het volgende:
[..]
En wat als Paradigit inmiddels failliet zou zijn? Dan is TS zijn 'geld' kwijt (of blijft met een kapotte laptop zitten)? Of keert de 'verzekeringsmaatschappij' dan wel uit in euro's?
Waardebrief is in dit geval de kosten van de eventuele reparatie (die 612 euri dus) van de laptop, aangegeven door Toshiba. (niet voor gekozen, aangezien het aankoopbedrag rond de 670 lag destijds)quote:Op zondag 13 maart 2011 17:21 schreef klipper het volgende:
[..]
Zou dat niet hetzelfde zijn als met cadeaubonnen?, lijkt mij dat je dan je geld kwijt bent.
Blijft natuurlijk over of de verzekeringsmaatschappij een aparte maatschappij is, of een onderdeel van paradigit, in het eerste geval kunnen ze beiden tegelijk failliet gaan, in het tweede geval zal de verzekeringsmaatschappij wel een andere oplossing zoeken.
En heeft ts een tegoedbon gekregen t.g.v. het complete aankoopbedrag van 2,5 jaar geleden of t.w.v. de huidige waarde en afschrijvingstabel?
ik volg je ff niet, je had die 612 euro in cash uitgekeerd kunnen krijgen, maar daar heb je niet voor gekozen omdat je 670 euro hebt betaald voor de laptop, 2 jaar geleden?!?quote:Op zondag 13 maart 2011 19:10 schreef plakkert- het volgende:
[..]
Waardebrief is in dit geval de kosten van de eventuele reparatie (die 612 euri dus) van de laptop, aangegeven door Toshiba. (niet voor gekozen, aangezien het aankoopbedrag rond de 670 lag destijds)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |