Kijk eens op wetten.nl, daar staat het vast.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 13:22 schreef sjorsie1982 het volgende:
ls dit zo is, waarom doen alle mij bekende winkels het wel dan? Ik heb nog nooit een winkel gezien waar het niet kon.
quote:Op vrijdag 11 maart 2011 14:13 schreef De_Rikster het volgende:
En als je vakantiedagen laat uitbetalen betaal je extra belasting!
Duidelijk, ik was altijd in de vooronderstelling dat het wel moest omdat alle winkels, die ik ken, dit doen, iedereen in mijn omgeving dit zegt en dit uitgebreid in allerlei consumentenprogrammas aan de orde kwam. Maar blijkbaar haal ik koop op afstand en koop in winkels door elkaar.quote:
Hier heb je een punt. De winkel maakt geen ruk uit voor de kwaliteit van je laptop. De winkel is alleen een doorgeefluik. Wat je dus wel kunt doen is voortaan een fatsoenlijke laptop kopen. Kijk op internet voor onafhankelijke beoordelingen.quote:Ik denk niet dat paradigit er iets aan kan doen dat jouw laatste twee laptops stuk zijn gegeaan. Of je je laptop nou bij de mediamarkt, de BCC of de Wehkamp haalt maakt toch geen klap uit voor de kwaliteit van de laptop? Ze verkopen de laptops allemaal in door de producent verzegelde dozen.
Ik zou gewoon weer via paradigit kopen, blij zijn dat jij al tot twee keer toe je laptop vergoed kreeg door je verzekering en voortaan iets minder lomp omgaan met je laptops
Ik doe er nog een schepje bovenop en gok dat TS Acer of Packard Bell laptops heeft gekocht.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 14:51 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Hier heb je een punt. De winkel maakt geen ruk uit voor de kwaliteit van je laptop. De winkel is alleen een doorgeefluik. Wat je dus wel kunt doen is voortaan een fatsoenlijke laptop kopen. Kijk op internet voor onafhankelijke beoordelingen.
En ga inderdaad eens niet zo lomp om met je laptop
Wat is de relatie van die verzekeringsmaatschappij tot Paradigit?quote:Op donderdag 10 maart 2011 22:38 schreef plakkert- het volgende:
Heb hierna contact opgenomen met verzekeringsmaatschappij en we zijn tot overeenstemming gekomen om dit niet te laten repareren, maar dat ik een waardebrief zou ontvangen voor datzelfde bedrag.
En zelfs bij koop op afstand zit het anders dan jij het stelde.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 14:49 schreef sjorsie1982 het volgende:
Maar blijkbaar haal ik koop op afstand en koop in winkels door elkaar.
Als je bij Paradigit een verzekering afneemt gaat dat via die maatschappij.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 20:08 schreef r_one het volgende:
[..]
Wat is de relatie van die verzekeringsmaatschappij tot Paradigit?
En die maatschappij keert uit in "waardepapieren Paradigit"? Vreemd.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 10:47 schreef plakkert- het volgende:
[..]
Als je bij Paradigit een verzekering afneemt gaat dat via die maatschappij.
quote:Op donderdag 10 maart 2011 22:54 schreef sjorsie1982 het volgende:
[quote]Bron graag. [/quote[
Geen zin om dit op te zoeken. Kost me teveel tijd. Of je me gelooft moe tje zelf weten, maar dit is gewoon basis kennis wat iedereen behoort te weten.
Iedereen kan ELK artikel of product wat die koopt binnen 8 dagen ongebruikt terugbrengen en krijgt dan zijn geld of een waardebon terug. Het is wettelijk geregeld, dus het zal vast wel op www.wetten.nl staan.
beter hou jij gewoon je mond met je onzin uitspraken. Die heb je inmiddels genoeg gedaan in dit topique.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 14:51 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Hier heb je een punt. De winkel maakt geen ruk uit voor de kwaliteit van je laptop. De winkel is alleen een doorgeefluik. Wat je dus wel kunt doen is voortaan een fatsoenlijke laptop kopen. Kijk op internet voor onafhankelijke beoordelingen.
En ga inderdaad eens niet zo lomp om met je laptop
Ik impliceer ook niet dat Paradigit schuld aan het stuk gaan van de laptop heeft, maar dat hun service ontzettend kut is. En ik ben altijd ontzettend zuinig geweest met mijn laptops.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 14:32 schreef Hanoying het volgende:
Ik denk niet dat paradigit er iets aan kan doen dat jouw laatste twee laptops stuk zijn gegeaan. Of je je laptop nou bij de mediamarkt, de BCC of de Wehkamp haalt maakt toch geen klap uit voor de kwaliteit van de laptop? Ze verkopen de laptops allemaal in door de producent verzegelde dozen.
Ik zou gewoon weer via paradigit kopen, blij zijn dat jij al tot twee keer toe je laptop vergoed kreeg door je verzekering en voortaan iets minder lomp omgaan met je laptops
De eerste laptop was een Paradigit huismerk (barebone geval met Paradigit stickert erop) en mn tweede een Toshiba.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 16:41 schreef TronCarter het volgende:
[..]
Ik doe er nog een schepje bovenop en gok dat TS Acer of Packard Bell laptops heeft gekocht.
De waardebrief veranderen of proberne te cashen zou niet eens hoeven, Paradigit verkoopt ook wat meer reputabele merken.
En wat als Paradigit inmiddels failliet zou zijn? Dan is TS zijn 'geld' kwijt (of blijft met een kapotte laptop zitten)? Of keert de 'verzekeringsmaatschappij' dan wel uit in euro's?quote:Op zaterdag 12 maart 2011 13:20 schreef FredvZ het volgende:
Wat staat er in de voorwaarden van de verzekering?
ff op de site van Paradigit gekeken en (er vanuit gaande dat "Paradigit Zorgeloos Genieten" hebt afgesloten) ben je inderdaad verplicht de 612 euro weer bij Paradigit te besteden.(zie artikel 7 van de voorwaarden).
Zou dat niet hetzelfde zijn als met cadeaubonnen?, lijkt mij dat je dan je geld kwijt bent.quote:Op zondag 13 maart 2011 16:34 schreef r_one het volgende:
[..]
En wat als Paradigit inmiddels failliet zou zijn? Dan is TS zijn 'geld' kwijt (of blijft met een kapotte laptop zitten)? Of keert de 'verzekeringsmaatschappij' dan wel uit in euro's?
Waardebrief is in dit geval de kosten van de eventuele reparatie (die 612 euri dus) van de laptop, aangegeven door Toshiba. (niet voor gekozen, aangezien het aankoopbedrag rond de 670 lag destijds)quote:Op zondag 13 maart 2011 17:21 schreef klipper het volgende:
[..]
Zou dat niet hetzelfde zijn als met cadeaubonnen?, lijkt mij dat je dan je geld kwijt bent.
Blijft natuurlijk over of de verzekeringsmaatschappij een aparte maatschappij is, of een onderdeel van paradigit, in het eerste geval kunnen ze beiden tegelijk failliet gaan, in het tweede geval zal de verzekeringsmaatschappij wel een andere oplossing zoeken.
En heeft ts een tegoedbon gekregen t.g.v. het complete aankoopbedrag van 2,5 jaar geleden of t.w.v. de huidige waarde en afschrijvingstabel?
ik volg je ff niet, je had die 612 euro in cash uitgekeerd kunnen krijgen, maar daar heb je niet voor gekozen omdat je 670 euro hebt betaald voor de laptop, 2 jaar geleden?!?quote:Op zondag 13 maart 2011 19:10 schreef plakkert- het volgende:
[..]
Waardebrief is in dit geval de kosten van de eventuele reparatie (die 612 euri dus) van de laptop, aangegeven door Toshiba. (niet voor gekozen, aangezien het aankoopbedrag rond de 670 lag destijds)
Met dat verschil dat een verzekeringsmaatschappij niet grossiert in cadeaubonnen.quote:Op zondag 13 maart 2011 17:21 schreef klipper het volgende:
Zou dat niet hetzelfde zijn als met cadeaubonnen?, lijkt mij dat je dan je geld kwijt bent.
Moet dat niet juist andersom zijn?quote:Blijft natuurlijk over of de verzekeringsmaatschappij een aparte maatschappij is, of een onderdeel van paradigit, in het eerste geval kunnen ze beiden tegelijk failliet gaan, in het tweede geval zal de verzekeringsmaatschappij wel een andere oplossing zoeken.
Ja het was nog vroeg.quote:Op maandag 14 maart 2011 01:35 schreef r_one het volgende:
[..]
Met dat verschil dat een verzekeringsmaatschappij niet grossiert in cadeaubonnen.
[..]
Moet dat niet juist andersom zijn?
Nee nee, de reparatie zou ¤612 gaan kosten, maar hier heb ik van af gezien. Ik krijg dus een waardebrief voor diezelfde ¤612. Deze brief wordt uitgekeerd door de verzekering.quote:Op zondag 13 maart 2011 19:31 schreef FredvZ het volgende:
[..]
ik volg je ff niet, je had die 612 euro in cash uitgekeerd kunnen krijgen, maar daar heb je niet voor gekozen omdat je 670 euro hebt betaald voor de laptop, 2 jaar geleden?!?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |