mja, het is ook niet een geweldig tijdstip natuurlijk.quote:Op maandag 14 maart 2011 08:07 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Maar zowaar méér dan het programma ervoor, en dat is voor Secret Story toch al een topprestatie.
Als er 'geen hond lijkt te kijken' moet je ook naar de percentages marktaandeel kijken .quote:Op maandag 14 maart 2011 08:08 schreef Danny het volgende:
[..]
mja, het is ook niet een geweldig tijdstip natuurlijk.
Mja, maar dat excuus heeft het navolgende programma ook. Maar dan toch vier keer zoveel kijkers, ondanks bijvoorbeeld Studio Sport op hetzelfde tijdstip.quote:Op maandag 14 maart 2011 08:08 schreef Danny het volgende:
[..]
mja, het is ook niet een geweldig tijdstip natuurlijk.
Die percentages zijn leuk voor de statistieken, maar zeggen enkel wat in combinatie met absolute kijkcijfers. Althans; voor adverteerders en dus financieel gezien. Met 60.000 kijkers gaan ze erg goedkoop reclametijd aan moeten bieden.quote:Op maandag 14 maart 2011 08:11 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Als er 'geen hond lijkt te kijken' moet je ook naar de percentages marktaandeel kijken .
0,4 % van alle 6+ nederlanders keek naar SST.
1,5 % van alle TV-kijkers binnen de 6+ doelgroep keek naar SST.
Meestal zitten de dagelijkse uitzendingen van SST rond de 3%
Klopt... ik was het sowieso helemaal vergeten, hier stond het bewegend behang van rtl4 op.quote:Op maandag 14 maart 2011 08:08 schreef Danny het volgende:
[..]
mja, het is ook niet een geweldig tijdstip natuurlijk.
Zie:quote:Op maandag 14 maart 2011 09:35 schreef Danny het volgende:
[..]
Die percentages zijn leuk voor de statistieken, maar zeggen enkel wat in combinatie met absolute kijkcijfers. Althans; voor adverteerders en dus financieel gezien. Met 60.000 kijkers gaan ze erg goedkoop reclametijd aan moeten bieden.
quote:GROSS RATING POINT (GRP)
Met een Gross Rating Point wordt één procent kijkdichtheid binnen de aangegeven doelgroep bedoeld. Deze term gebruikt men als men spreekt over kijkdichtheden van commercials, ongeacht de lengte. Hoeveel kijkers een GRP vertegenwoordigt hangt af van het totaal aantal personen binnen de doelgroep. Eén GRP is synoniem aan 1 procent bruto bereik; bij bruto bereik is de zogenaamde doublure niet verwijderd. Op deze manier kan een grote campagne wel 350 GRP's of procenten kijkdichtheid halen.
Ik weet hetquote:Op zondag 13 maart 2011 11:55 schreef Copycat het volgende:
[..]
Verzin je deze nonsens nu om je faal te maskeren? Dat lukt niet echt.
Ik kijk nooit op zondag, zie de meerwaarde niet echt.quote:Op maandag 14 maart 2011 08:04 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Goed gedaan copycat
Anyway, de cijfers van zondag.
[..]
Boehoe
als er 100 kijkers zijn en je hebt een kijkdichtheid binnen je groep van 100% kun je minder per advertentie vragen dan wanneer er 5 miljoen kijkers zijn en je hebt een kijkdichtheid binnen je groep van 3%, simpelweg omdat een adverteerder liever aan 3% van 5 miljoen mensen dan aan 100% van 100 mensen zijn waren slijt.quote:Op maandag 14 maart 2011 09:49 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Zie:
http://www.adverterenbijs(...)ogelijkheden2011.pdf
Zoals je ziet worden de reclames op TV per GRP betaald.
GRP staat voor Gross Rating Point, en dit is de definitie daarvan bij RTL (kon ik zo snel vinden):
Een adverteerder baseert zijn waren en reclames op een bepaalde doelgroep. Welke merken zijn interessant voor redelijk opgeleide vrouwen van 20 tot 45, die merken zie je vooral voorbij komen.quote:Op maandag 14 maart 2011 13:58 schreef Danny het volgende:
[..]
als er 100 kijkers zijn en je hebt een kijkdichtheid binnen je groep van 100% kun je minder per advertentie vragen dan wanneer er 5 miljoen kijkers zijn en je hebt een kijkdichtheid binnen je groep van 3%, simpelweg omdat een adverteerder liever aan 3% van 5 miljoen mensen dan aan 100% van 100 mensen zijn waren slijt.
omdat het absolute aantal kijkers binnen die doelgroep (kdh binnen doelgroep van absoluut aantal kijkers) hoger ligt. Precies wat ik zeg dusquote:Op maandag 14 maart 2011 14:08 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Een adverteerder baseert zijn waren en reclames op een bepaalde doelgroep. Welke merken zijn interessant voor redelijk opgeleide vrouwen van 20 tot 45, die merken zie je vooral voorbij komen.
De indexen voor de prijzen worden maandelijks bijgesteld, natuurlijk is het zo dat als net5 constant lage kijkcijfers trekt dat ze dan steeds minder geld kunnen vragen voor de reclames, maar als er vandaag 3% van de kijkers binnen de doelgroep kijkt met 250000 kijkers, en morgen 6% van de kijkers binnen de doelgroep kijkt met 200000 kijkers, dan krijgt Net5 2x zoveel geld voor het reclameblok morgen dan voor het reclameblok van vandaag, ook al trekt het vandaag meer kijkers.
echt héél veel lager zakken kan haast niet he?quote:
Anyway, als er morgen een lager getal maar hoger percentage staat dan is dat beter voor Net 5 .quote:Op maandag 14 maart 2011 14:13 schreef Danny het volgende:
[..]
omdat het absolute aantal kijkers binnen die doelgroep (kdh binnen doelgroep van absoluut aantal kijkers) hoger ligt. Precies wat ik zeg dus
als er in plaats van 1,5 - 65.000 staatquote:Op maandag 14 maart 2011 14:16 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Anyway, als er morgen een lager getal maar hoger percentage staat dan is dat beter voor Net 5 .
Waarschijnlijk gaat er zeer binnenkort iets met een nieuwe geheime kamer gebeuren, is afgelopen week al een paar keer in een flits op de streams geweest:quote:Op maandag 14 maart 2011 14:14 schreef Danny het volgende:
[..]
echt héél veel lager zakken kan haast niet he?
Ben benieuwd wat ze vanavond zonder terugkerende maik gaan doen. Is er al zicht op kijkcijferkanon-acties?
Kun je er ook een maken voor elke aparte dag? Zodat je bijvoorbeeld kunt zien hoe de vrijdag afleveringen het doen naast elkaar.quote:
wow, nóg een geheime kamer. spannendquote:Op maandag 14 maart 2011 14:28 schreef Zixon het volgende:
[..]
Waarschijnlijk gaat er zeer binnenkort iets met een nieuwe geheime kamer gebeuren, is afgelopen week al een paar keer in een flits op de streams geweest:
[ afbeelding ]
Japanse Nuclear meltdown of niets aan de hand?quote:1831 MASTERCHEF 0,7 2,2 113.000
1929 SECRET STORY 1,4 3,2 209.000
2030 GREYS ANATOMY 3,5 7,4 527.000
2127 VERBORGEN GEBREKEN 2,4 5,5 365.000
2228 VAKANTIELIEFDES 1,2 3,6 176.000
2328 SECRET STORY 0,4 2,5 60.000
2428 DIRTY SEXY MONEY 0,2 3,7 33.000
Zo te zien gaan ze daar twee personen in stoppen...quote:
Moet lukken, tochquote:
Maik en Monique? (100% zeker seks)quote:Op dinsdag 15 maart 2011 08:41 schreef Sjeen het volgende:
Zo te zien gaan ze daar twee personen in stoppen...
Laat het publiek maar bepalenquote:Op dinsdag 15 maart 2011 08:44 schreef Danny het volgende:
[..]
Maik en Monique? (100% zeker seks)
Aafke en Philip? (wellicht seks)
Servio en Karim? (ruzie)
Mja, ik heb 't niet zo op van die plotselinge noodgrepen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |