Bart-Willem | donderdag 10 maart 2011 @ 18:10 |
Te koop: roestvrije (harde) belastingvrije Volvo 244 GL diesel automaat uit 1979. Zeer harde auto met een volledig roestvrije bodem en een motorblok + automaat welke ca 1 ton geleden volledig gereviseerd zijn (bij een bekend motor-revisiebedrijf in Veghel). APK t/m september 2012. Opties: stuurbekrachtiging, automaat, lederen bekleding, trekhaak, en natuurlijk een radio. ![]() Goed rijdende auto (niet snel, wel betrouwbaar en relaxed rijden en snel genoeg voor in het dagelijkse verkeer) waarvan de onderdelen ook nog goed te krijgen zijn via Volvo- en Volkswagen-kanalen. Het motorblok is namelijk van Volkswagen welke zij in de LT-busjes gebruikten. ![]() De auto is enkele jaren geleden overgenomen van de eerste eigenaar uit België die de auto zeer goed onderhouden heeft. Enige jaren geleden is de auto uit elkaar gehaald en overgespoten in een andere kleur dan origineel, maar wel in een originele Volvo-kleur (die van een 264 waarbij de kleur alleen in Engeland geleverd werd). Ik denk dat op dat moment ook 't motorblok en versnellingsbak toen ook volledig gereviseerd zijn. Onderhoudshistorie van de eerste eigenaar is bekend, evenals de onderhoudshistorie sinds ik de auto in bezit heb. Eigenschappen van de auto: - bouwjaar: oktober 1979 (modeljaar 1980, dus geen roetmeting-plicht bij APK) - 4-deurs sedan - brandstof: diesel - km-stand: 336.000km (motor en versnellingsbak volledig gereviseerd bij ca 225.000km) - APK t/m september 2012 - 2,4 liter 6-cilinder dieselmotor (VAG) - BW55 3-traps automaat - chromen/RVS spiegels origineel Volvo! - RVS chromen ringen voor de wielen incl white walls - beige lederen bekleding (zeer netjes, wel een scheurtje in een naad van de bestuurdersstoel maar dat is het enige) met nieuwe stoelvullingen: zitten als nieuw! - stuurbekrachtiging - trekhaak - schuifdak - geen olieverbruik - taxatierapport van een gerechtelijk beëdigd taxateur aanwezig (taxatiewaarde: 6250 Euro) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() De afgelopen tijd is het volgende allemaal vervangen: - elke 7500km nieuwe olie + oliefilter + luchtfilter + brandstoffilter (auto krijgt ook nog een beurt voordat 'ie verkocht wordt) - nieuwe remslangen en remklauwen achter - nieuwe hoofdremcilinder - nieuwe veren (verzwaard) + alle silentblocs achter - nieuwe stuur- en spoorstangkogels voor - nieuwe fuseekogel voor - nieuwe uitlaat van voor tot achter, dus incl voorpijp - alle 6 de gloeibougies vervangen door nieuwe van NGK - enz enz Kortom: een nette en unieke auto welke goed onderhouden is! Het verbruik is ca 1 op 11-12 (met veel stadsverkeer wordt het ca 1 op 10). Auto start goed en rookt alleen eventjes bij koude start (en dan afhankelijk van de temperatuur). Daarna rookt 'ie niet meer en loopt het blok zalig. Het linker achterportier heeft een klein beetje roest, maar een hard/net achterportier krijgt de koper erbij (alleen nog in juiste kleur spuiten) en bij het afwateringsgaatje van de reservewielbak zit een klein gaatje naast. Voor de rest is de auto keihard en heeft de auto absoluut geen laswerk! Vraagprijs: 4500 Euro. Beperkt inruil mogelijk (tegen handelsprijs, moet sowieso een Volvo zijn). ![]() Oja: de auto staat/rijdt in Eindhoven. ![]() | |
flexoo | vrijdag 11 maart 2011 @ 00:12 |
ruilen tegen l.p.g. versie 76 ![]() wil hem ook kwijt (ga voor 740) mag weg voor 2500 want 4500 voor die auto is niet reëel | |
Bart-Willem | vrijdag 11 maart 2011 @ 13:06 |
Hee waar zijn de andere reacties heen? ![]() Direct ruilen voor zo'n ding gaat niet lukken, inruilen is wel mogelijk. ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 12 maart 2011 @ 16:33 |
Gave wagen. Ik ga kijken wat financieel haalbaar is.. | |
Lindstrøm. | zaterdag 12 maart 2011 @ 16:36 |
Zeer goede advertentie ![]() | |
Bart-Willem | zondag 13 maart 2011 @ 13:20 |
Dank! ![]() @ squatt3r: een goed bod is ook welkom hoor. ![]() ![]() | |
flexoo | zondag 13 maart 2011 @ 13:36 |
hoe kom je daar nou bij dan ![]() diesel kost 1,30 lpg kost 0,68 | |
Bart-Willem | zondag 13 maart 2011 @ 15:26 |
Ik heb een 244 LPG gehad met automaat (ook 3-traps) en die liep 1 op 6 en op de snelweg 1 op 7. Gemiddeld zat 'ie rond de 1 op 6,5. ![]() ![]() M'n record is 1 op 14 met deze auto, dat was in Zweden (veel lange afstanden, al was het wel winter). Tel daarbij op dat je bij een LPG-bak vaker je kleppen moet stellen etc dan bij zo'n diesel en de diesel blijkt net wat goedkoper te zijn. Plus het voordeel dat je gewoon 600-650km op 1 tank kan doen ipv elke 250km bij de pomp staat. ![]() | |
#ANONIEM | zondag 13 maart 2011 @ 15:40 |
Ga morgen belastingaangifte invullen, daar verwacht ik mogelijk wat geld. Mijn interesse is heel voorzichtig, ik heb in principe een NS-jaarkaart dus hoef niet met de auto naar mijn werk (is forse afstand), maar zo in het weekend, naar sporten etc. vind ik het wel prettig om mobiel te kunnen zijn. Daarnaast voor mijn vakantie naar Noorwegen, maar ik weet niet zeker of deze wagen dat zou redden (klimmen/dalen etc.?) Waarom doe je hem weg eigenlijk? | |
Vendris | zondag 13 maart 2011 @ 15:51 |
Die oerdegelijke volvo kan dat makkelijk aan man ![]() Snel is zo'n diesel niet, maar snelheid heeft niks met de trekkracht te maken. | |
#ANONIEM | zondag 13 maart 2011 @ 15:58 |
Hah zoiets dacht/hoopte ik al, de ruimte vind ik ook ideaal voor vakantie (tent etc.),. alleen twijfel wat omdat 'oldtimers' ook altijd veel werk zijn en ik er niet echt verstand van heb.. | |
Bart-Willem | zondag 13 maart 2011 @ 16:44 |
Ik ben er 2 winters terug mee naar Denemarken en Zweden gereden, zonder problemen of iets. ![]() ![]() Waarom ik hem weg doe: ik ga minderen met mijn oldtimer-hobby en wil alles vervangen door 1 auto (dat gaat waarschijnlijk een S60 of anders een V70 worden). | |
flexoo | zondag 13 maart 2011 @ 19:35 |
het is geen 3 maar een 4traps automaat met een 2,3! met een 70 liter tank kan ik dus 600 km rijden voordat ik stil sta. en daarnaast een benzine tank zodat er nog eens 350 bij komt. maar enfin ![]() ![]() | |
Bart-Willem | maandag 14 maart 2011 @ 16:44 |
Ja zo'n 4-traps (AW71 neem ik aan?) scheelt een slok op de borrel. ![]() ![]() ![]() @ Saninl: die Amazon was ook van mij ja. ![]() | |
powerflux | maandag 14 maart 2011 @ 17:44 |
prachtwagen, succes met de verkoop! | |
#ANONIEM | maandag 14 maart 2011 @ 23:21 |
@TS ik ben nog n poging aan het doen, bel aangifte levert maar 3 ruggen op, maar er is nog (kleine) hoop.. | |
Bart-Willem | woensdag 16 maart 2011 @ 17:48 |
Maar dan moet je nog wel van de Belastingdienst het geld zien te beuren, of is dat geen must? ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 16 maart 2011 @ 22:05 |
Haha nee, die 3000,- heb ik maar kom nog niet verder, balen. De wagen blijft briljant. | |
T42 | donderdag 17 maart 2011 @ 16:11 |
er kan ook wat anders in de tank hé waar een diesel ook op loopt ![]() | |
error_404 | donderdag 17 maart 2011 @ 16:11 |
teeveepeetje... Ik was eigenlijk op zoek naar een station benzine, maar zal deze ook eens aan de vrouw laten zien. | |
Bart-Willem | donderdag 17 maart 2011 @ 19:20 |
Wat rij je nu dan? ![]() ![]() @ Error_404: ik zie net je topic, maar waarom zou je een Turbo willen? Die zijn juist aanzienlijk minder geschikt voor op gas (k-jetronic is enorm gevoelig voor backfires en bij Turbo's heb je daar veel meer last van waardoor je haast aangewezen bent op het inbouwen van een G3-achtige installatie met dito prijskaartje). | |
error_404 | vrijdag 18 maart 2011 @ 14:26 |
Ja, ik ben ondertussen wijzer geworden ![]() Verschillende mensen zeggen verschillende dingen. Het duurt altijd even voordat je de juiste dingen op waarde kunt inschatten... Wat is eigenlijk de reden dat je hem wegdoet en ook nog onder de taxatiewaarde? | |
Bart-Willem | zaterdag 19 maart 2011 @ 00:47 |
Taxatiewaarde is altijd iets hoger dan de handelswaarde (is namelijk voor de verzekering en om te voorkomen dat je net groot onderhoud gepleegd hebt en dat ding raakt ineens total loss: wordt een marge van ca 1000-1500 Euro ingebouwd ![]() Ik doe 'm weg omdat ik wil gaan minderen met mijn oldtimer-hobby. De bedoeling is dat ik een hoop opruim en dan gewoon een S60 of V70 pak. Mocht ik mijn gewenste prijs niet halen dan zal ik 'm alsnog zelf houden (als in: hij gaat niet voor een appel en een ei weg ![]() | |
Bart-Willem | zondag 20 maart 2011 @ 20:40 |
Op dat soort biedingen ga ik niet eens op in. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Hij was gelukkig wel zeer te spreken over de technische staat van de auto. ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 23 maart 2011 @ 23:42 |
Jammer, nog geen nieuwe trotse eigenaar! Ik bezit momenteel geen auto, zocht een auto voor roadtrips, maar budget is helaas te beperkt, voor 3000 vind ik niet zo'n mooie auto, dus waarschijnlijk maar gewoon een goedkope auto voor erbij. Succes met de verkoop! | |
JJH | donderdag 24 maart 2011 @ 03:03 |
Wil je dan perse een Volvo hebben? ![]() Volgende week gaat de mijne door de APK, en voor de vraagprijs krijg je ook nog een setje nieuwe voorschijven en blokken erbij. Die zitten er namelijk aan te komen. ![]() | |
junkiexp | vrijdag 1 april 2011 @ 20:34 |
Wil je nog een Mercedes belastingvrij ![]() | |
Bart-Willem | vrijdag 1 april 2011 @ 22:45 |
Thanks but no thanks. ![]() ![]() ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 1 april 2011 @ 22:48 |
2500 Euro. | |
junkiexp | vrijdag 1 april 2011 @ 22:56 |
Thanks dan alvast ![]() | |
Bart-Willem | zaterdag 2 april 2011 @ 00:58 |
Te weinig. ![]() ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 2 april 2011 @ 10:59 |
Hoger ga ik niet, genoeg gelijkwaardige auto's te vinden rond de 3000 Euro. | |
Bart-Willem | zaterdag 2 april 2011 @ 13:43 |
Succes daarmee dan. ![]() Op internet over een prijs van een auto die je in het echt niet gezien hebt vind ik best kansloos. Bieden mag, maar dan naast de auto. | |
#ANONIEM | zaterdag 2 april 2011 @ 13:48 |
Ik geef je een prijs wat ik die auto waard vind, naast de auto wil ik eventueel wel hoger gaan maar nooit in de richting van je vraagprijs. *btw dat VW LT dieselblok is nu niet direct het meest beschaafde en nogal achterhaald ook in die tijd. [ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 02-04-2011 13:50:30 ] | |
Bart-Willem | zaterdag 2 april 2011 @ 17:10 |
Wat jij het waard vindt is heel wat anders dan de werkelijke waarde. ![]() Dat dieselblok was destijds niet achterhaald, ik heb een mooi verslag van de Autokampioen (uitgebreide test van deze 240's uit die tijd) nog liggen en die waren zeer te spreken over het blok in de 240's. In de LT's waren ze wel wat minder, met name door de koelingsproblemen omdat VW de motorruimte te vol had gebouwd en een te zwakke radiateur (te klein en/of te weinig koelkanalen) gemonteeerd had. Hoe beschaafd het blok is ligt vooral hoe er qua onderhoud met het blok omgesprongen is. Bij deze is dat prima (ook volledig gereviseerd, dus nieuwe zuigers/pomp/pakkingen/in- &uitlaatkleppen, stoters enz enz) en ook verbruikt 'ie geen olie. ![]() Maar gezien je biedingen bij andere auto-advertenties hier vraag ik me af hoe serieus je bent en dat je alleen maar (verzonnen?) negatieve eigenschappen gaat benoemen om de prijs te drukken. Wellicht dat een nieuwe Aygo oid een betere optie voor je is, want ik vermoed dat je het alleen doet om zo goedkoop mogelijk te rijden. | |
#ANONIEM | donderdag 7 april 2011 @ 23:10 |
Is de auto er nog steeds? Mijn 3000,- wordt maandelijks wat opgehoogd, dus als hij er lang genoeg blijft maak ik nog kans ![]() | |
Bart-Willem | donderdag 7 april 2011 @ 23:31 |
Hij is nog beschikbaar ja. ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 7 april 2011 @ 23:43 |
De werkelijke waarde is wat een eventuele koper er voor over heeft. De rest van je post ga ik maar niet op in. | |
Bart-Willem | vrijdag 8 april 2011 @ 00:58 |
Tja ik heb voor een Porsche nog geen Euro over, betekent niet dat dat de werkelijke waarde is. ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 8 april 2011 @ 01:00 |
Succes met de verkoop. ![]() | |
Pizza_Boom | maandag 11 april 2011 @ 14:45 |
Voor alle mensen die de prijs gek vinden. Sinds februari hebben wij een 240 GL op benzine (B2100) met 3 traps automaat, ook geheel roestvrij en uit '81 en de prijs die hier gevraagd wordt is vrij normaal. | |
BigSmurf | woensdag 13 april 2011 @ 12:43 |
Heb het topic laten zien aan een Volvo-liefhebber in m'n kennissenkring, maar hij heeft er op dit moment geen ruimte voor, ondanks de volgens hem "keurige vraagprijs". Sorry. ![]() | |
Bart-Willem | woensdag 13 april 2011 @ 19:03 |
Ruimte? Zo'n ding heb je toch om te rijden? ![]() Al ken ik het wel: we hebben hier ook 3 auto's, en de gemeente zit te overwegen om hier parkeervergunningen in gebruik te gaan nemen. ![]() | |
KhaZ | woensdag 20 april 2011 @ 12:23 |
Ik vind de vraagprijs eerlijk gezegd relatief laag, als ik dit vergelijk met iets oudere Alfa oldtimers (allemaal benzine) in goede staat. | |
_Drake_ | donderdag 21 april 2011 @ 00:17 |
Appels en peren ![]() | |
Bart-Willem | donderdag 21 april 2011 @ 01:22 |
Precies. Op Alfa's komen echt liefhebbers af en zal je geen knakenrijders tegenkomen. Bij 240's tref je genoeg figuren aan die alleen goedkoop willen rijden en is de markt ook overspoeld met rotte gebakjes van 1000 Euro die van APK naar APK fietsen. ![]() ![]() | |
Bart-Willem | woensdag 11 mei 2011 @ 18:34 |
Kick! Vraagprijs verlaagd naar 4000 of elk aannemelijk bod! ![]() | |
Onmisbaar | woensdag 11 mei 2011 @ 22:25 |
Nette auto! Succes met de verkoop. ![]() | |
interessofiel | dinsdag 17 mei 2011 @ 22:55 |
heb je hem nog? | |
Bart-Willem | dinsdag 17 mei 2011 @ 23:06 |
Jep! ![]() ![]() | |
AltijdweerEMMER | zondag 22 mei 2011 @ 18:30 |
Mooie Volvo Man Zeker niet te duur voor zo een plaatje. Het zijn ook uiterst betrouwbare motoren in de volvo. Precies wat je zegt vw lt heeft punt 1 te weinig koeling, en punt 2 kun je een zware bedrijfswagen geheel niet vergelijken in gebruik ten opzichte van een statige volvo die er goed uitziet. Succes met de verkoop Groeten van een mede Volvo-Liefhebber | |
Bart-Willem | zondag 22 mei 2011 @ 20:45 |
Vergeet niet dat bij de LT het motorblok nogal krap ingebouwd is, goede koeling is bij die auto (nou ja: lichte vrachtwagen) niet eens goed mogelijk. ![]() ![]() | |
EdvandeBerg | woensdag 1 juni 2011 @ 19:40 |
En inruil tegen zo 1:![]() Heeft mijn vader nog staan in heul nette staat alleen hij weet niet zo goed hoe hij hem moet verkopen... | |
Bart-Willem | woensdag 1 juni 2011 @ 20:48 |
Als hij hem al zo lang te koop heeft staan, hoe moet ik er dan van af raken als niet-Roverman zijnde? ![]() | |
error_404 | donderdag 23 juni 2011 @ 21:47 |
Nog steeds te koop...? | |
Bart-Willem | donderdag 23 juni 2011 @ 23:04 |
Jep! ![]() | |
error_404 | vrijdag 24 juni 2011 @ 21:32 |
Heb je toevallig ook een foto van de achterkant...? Ik zat met mijn vrouw nog eens te kijken en we zijn eigenlijk wel benieuwd welke achterlichten erop zitten. | |
Bart-Willem | zaterdag 25 juni 2011 @ 10:53 |
Hmm vreemd dat ik geen foto van de achterkant kan vinden, alleen die van de advertentie een paar jaar terug toen ik de auto kocht. ![]() ![]() | |
Symphonic | woensdag 20 juli 2011 @ 12:32 |
en weer opgeschoond ![]() | |
Bart-Willem | zaterdag 23 juli 2011 @ 18:44 |
Dank! ![]() | |
Bart-Willem | zondag 31 juli 2011 @ 18:13 |
Le Kicque! Ik heb wel iemand die de auto wil hebben maar die heeft een bod gedaan dat ik eigenlijk te laag vind (is iemand buiten Fok om). ![]() ![]() | |
Bart-Willem | woensdag 23 november 2011 @ 19:01 |
Update Na een hele tijd amper ermee gereden te hebben (maar wel af en toe korte stukjes om de boel niet vast of gaar te krijgen) gooi ik de auto toch maar weer in de verkoop. ![]() In de tussentijd zijn wel de wielranden (en de aanhechting van de wielrand met het laatste stukje van de dorpel) wat gaan roesten omdat ik 't niet behandeld had en er toch wat zooi (vocht enz) in die ruimtes was gekomen. Idem voor een stukje bij de reservewielbak maar alles is beginnende roest. Is nu wel allemaal behandeld (ontroest, opgeschuurd en opnieuw getectyleerd) en gelukkig zie je er vrij weinig van als je 't niet weet. ![]() Hierdoor is de vraagprijs gedaald naar 2950 of elk aannemelijk bod. ![]() Oja: de koper krijgt er ook nog een aantal nieuwe onderdelen (allen origineel Volvo) bij, zoals oliefilters, nieuwe distributieriem en wat ander spul. ![]() | |
masterblaster | donderdag 24 november 2011 @ 11:36 |
Hoeveel km kun je per jaar rijden met zon auto? | |
Bart-Willem | donderdag 24 november 2011 @ 12:34 |
Zoveel als je maar wil. ![]() ![]() Als je 'm als tweede auto verzekerd (en dan als oldtimer, is in de meeste gevallen maar 67 Euro per jaar) dan heb je echter wel vaak een kilometer-beperking. In veel gevallen is dat 7500km/jaar maar andere verzekeraars laten meer kilometers toe. Er even voor rondshoppen en 't moet lukken. Bij Oldtimerstad kan je zo'n auto ook enorm goedkoop verzekeren en is een oldtimer als dagelijkse auto (voor woon-werkverkeer) gewoon toegestaan. ![]() | |
error_404 | donderdag 24 november 2011 @ 12:57 |
Ik had interesse, maar zoek toch een ouder model. Voor mij als dagelijkse auto, zou ik er 35K per jaar in rijden. Mijn broer heeft er ook een en die rijdt er ook zoiets in, zonder enig probleem. Teller staat nu op de 400K bij hem. De 2-serie is bijzonder degelijk en dus als oldtimer een goede manier om dagelijks belastingvrij te rijden. | |
Bart-Willem | donderdag 24 november 2011 @ 14:56 |
Je kan deze ook ombouwen naar het oude model met ronde koplampen als 't moet hoor. ![]() ![]() | |
Bart-Willem | vrijdag 25 november 2011 @ 19:00 |
^^ ![]() | |
Bart-Willem | zondag 27 november 2011 @ 18:53 |
Zondagavondkick! ![]() | |
Bart-Willem | woensdag 30 november 2011 @ 13:33 |
Bieden mag uiteraard ook! ![]() | |
Bart-Willem | zaterdag 3 december 2011 @ 12:32 |
Pakjesboot-13 kick! | |
Bart-Willem | zondag 4 december 2011 @ 17:37 |
En bump! | |
error_404 | zondag 4 december 2011 @ 17:44 |
Het gaat mij meer om de kont ![]() | |
Bart-Willem | zondag 4 december 2011 @ 19:24 |
Die zie je toch niet als je er mee rijdt! ![]() | |
T42 | zondag 4 december 2011 @ 20:11 |
intressen in een ruil? met een T3 camper? | |
Bart-Willem | maandag 5 december 2011 @ 15:03 |
Aan een camper heb ik helaas weinig. ![]() | |
T42 | maandag 5 december 2011 @ 15:12 |
haal je dat eruit en verpats je dat en dan kun je er weer banken in zetten ![]() | |
Bart-Willem | maandag 5 december 2011 @ 17:16 |
Herstel: aan een VW heb ik helaas weinig. ![]() | |
Bart-Willem | vrijdag 9 december 2011 @ 19:20 |
^^ ![]() | |
GSbrder | zaterdag 10 december 2011 @ 03:51 |
Even kijken! | |
Bart-Willem | zondag 11 december 2011 @ 12:08 |
Doe dat! ![]() | |
GSbrder | zondag 11 december 2011 @ 12:10 |
Sorry, ik had een kennis die wel wat met oude Volvo’s doet, maar die wilde ook minderen ![]() | |
GSbrder | maandag 12 december 2011 @ 21:49 |
En ik zoek verder in mijn netwerk. Vind het wel een leuk dingetje en ken toevallig wat liefhebbers. Heb je hem ook op Marktplaats staan of is het een Fok!-special ![]() | |
Bart-Willem | maandag 12 december 2011 @ 22:32 |
Heb 'm wel op Speurders staan. ![]() ![]() | |
Bart-Willem | donderdag 9 februari 2012 @ 19:50 |
Tijd om het trouwe beestje opnieuw onder de aandacht te brengen. ![]() | |
YoshiBignose | donderdag 9 februari 2012 @ 20:34 |
Ja nadeel van dit soort auto's je moet wel een koper vinden. Masterbak hoor verder pfff | |
hardcore-gabber | donderdag 9 februari 2012 @ 22:05 |
mooi hoor | |
Bart-Willem | donderdag 9 februari 2012 @ 22:37 |
Speelt ook mee dat ik 'm af en toe in de verkoop heb (niet actief/continu zeg maar), het vreet immers geen brood. ![]() ![]() ![]() ![]() | |
T42 | donderdag 9 februari 2012 @ 22:41 |
heb nog steeds die camper ![]() wat moet hij nu kosten? | |
Bart-Willem | vrijdag 10 februari 2012 @ 13:38 |
Aan een camper heb ik weinig, ga zelden op vakantie en als ik op vakantie ga dan fix ik een hotel of B&B. ![]() ![]() Vraagprijs is nog steeds 2950, of elk aannemelijk bod. ![]() | |
T42 | vrijdag 10 februari 2012 @ 15:09 |
die regel is onzin. dat is voor caravans. ![]() en een kever uit 82 is dat intresant? | |
Bart-Willem | vrijdag 10 februari 2012 @ 16:41 |
Hier in Eindhoven geldt 't voor caravans, campers en aanhangwagens. ![]() ![]() | |
T42 | vrijdag 10 februari 2012 @ 18:33 |
3 dagen wat een mieperts dan heb je hem in 1 belletje als personen auto ![]() kever 1200 bj 1982 taxatie van 3,5 jaar geleden was 6200 euro trekhaak foto: ![]() | |
0108daniel | vrijdag 10 februari 2012 @ 19:12 |
Zozo ik zie dat je bijna een jaar bezig ben om deze auto te verkopen? Dit topic is geplaatst op: donderdag 10 maart 2011 @ 18:10:23 Nog precies een maandje dan 1 jaar te koop ![]() Zit er nu nog steeds geen roest op of staat de auto inmiddels binnen met een deken vanwege de kou etc. | |
T42 | vrijdag 10 februari 2012 @ 19:23 |
| |
Bart-Willem | vrijdag 10 februari 2012 @ 20:50 |
^^ Wat hij zegt dus. ![]() Ziet er iig leuk uit die kever, ik zal eens rondkijken of ik iemand weet voor dat ding. ![]() Maar zo'n 1200: die haalt niet eens 120km/u toch? ![]() | |
T42 | zaterdag 11 februari 2012 @ 01:43 |
neej staat niet te koop, hij staat nu te slapen in de stalling. 140 kun je zelfs halen hij heeft 34pk. (eigelijk voor dagelijks verkeer al meer dan genoeg) maar hij tuffelt liefst op max 100/110 rond. heb er voor meetings gewoon nog een kever aan de trekhaak hangen. doet hij ook zonder problemen. er zijn wel paar kleine roestplekjes. rooster op kofferklep en op de randjes van de spatborden. moet deze nog laten herstellen en dan moet er weer een nieuwe taxatie opgegooit worden. | |
Bart-Willem | zaterdag 11 februari 2012 @ 16:12 |
Klinkt niet verkeerd. ![]() ![]() ![]() | |
T42 | zaterdag 11 februari 2012 @ 16:57 |
pas gekeurd tot dec 2012 (daarna krijg je 2 jaar apk was laaste apk nog net 29 jaar oud.) en hij slaap nu de winter door bedoelde ik. en normaal staat hij altijd droog in de stalling. tot dat ik hem nodig heb.
| |
drdoofenshmirtz | zaterdag 11 februari 2012 @ 20:09 |
Interesse in een witte Mercedes-Benz 240D (diesel) automaat uit 1980 met nog geen 200.000 km op de klok? Zo ja: PM me maar. Woon een uur rijden van Eindhoven. ![]() | |
Bart-Willem | dinsdag 14 februari 2012 @ 20:03 |
Rondgevraagd voor die Mercedes maar helaas. ![]() ![]() @ T42: ik weet bar weinig van kevers (heel ander wereldje dan het Volvo-wereldje), ergens lijkt me zo'n ding fun maar aan de andere kant heb ik er weer vrij weinig mee. ![]() ![]() | |
drdoofenshmirtz | dinsdag 14 februari 2012 @ 20:12 |
Oke, als ik mijn Benz verkoop en deze is nog te koop neem ik misschien wel weer contact op ![]() | |
Bart-Willem | dinsdag 14 februari 2012 @ 20:48 |
Good luck! Die Benzen vliegen normaal gesproken als warme broodjes over de toonbank, dus op marktplaats knallen en je bent 'm zo kwijt vermoed ik. ![]() | |
Bart-Willem | woensdag 15 februari 2012 @ 13:16 |
Toch even een PM gestuurd, misschien dat ik er toch iemand voor weet. ![]() | |
Bart-Willem | donderdag 16 februari 2012 @ 17:49 |
Kick! | |
Bart-Willem | dinsdag 21 februari 2012 @ 17:55 |
Hops! | |
Wijnand_Bierenstein | dinsdag 21 februari 2012 @ 23:11 |
Vraagprijs nog steeds 2950? Mooi interieur, zes cilinder, prachtig ding! ![]() | |
Bart-Willem | dinsdag 21 februari 2012 @ 23:19 |
Dank! 2950 is de vraagprijs, maar sta open voor een bod. ![]() | |
Bart-Willem | woensdag 22 februari 2012 @ 18:29 |
En hops! | |
Wijnand_Bierenstein | woensdag 22 februari 2012 @ 19:26 |
Ik houd m in de gaten. Bastingvrije diesel lijkt me echt tof, al helemaal in deze staat. Maar wil geen overhaastte beslissingen maken ![]() | |
Bart-Willem | woensdag 22 februari 2012 @ 21:58 |
Snap ik. ![]() ![]() | |
Bart-Willem | woensdag 29 februari 2012 @ 18:27 |
Kick! | |
#ANONIEM | woensdag 29 februari 2012 @ 18:31 |
Waarom heeft deze auto een geel kenteken? Of lees ik de OP niet goed? | |
JJH | woensdag 29 februari 2012 @ 18:37 |
Omdat de blauwe platen pas ergens eind jaren 70 'op' waren, dees zal er dan van net na zijn. ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 29 februari 2012 @ 18:38 |
Aha, weer iets geleerd. | |
Bart-Willem | woensdag 29 februari 2012 @ 19:31 |
Sowieso krijgen ingevoerde oldtimers tot en met 1977 blauwe platen, en daarna gele. Zie je dus een 80'er of 81'er met blauwe platen dan weet je dat 't illegaal is. ![]() | |
Wijnand_Bierenstein | donderdag 1 maart 2012 @ 00:00 |
Hoe erg is de roest op de achterdeur? Ik zie dat de automaat 3-traps is. Hoe lawaaiig is dit bij +- 120 km/pu? Mijn zoektocht naar een belastingvrije diesel is nog steeds aan de gang, maar ik blijf terugkomen bij deze advertentie ![]() | |
drdoofenshmirtz | donderdag 1 maart 2012 @ 18:31 |
Volgens mij heeft de derde versnelling gewoon een 1:1 overbrengingsverhouding, net als de vierde gang dat bij een vierbak heeft, al kan dat ook een overdrive zijn. | |
xFurion | donderdag 1 maart 2012 @ 19:11 |
Vette vette hele vette auto ! Helaas ben ik 13. | |
Bart-Willem | donderdag 1 maart 2012 @ 21:06 |
Wat Drdoofennogwat zegt: de overbrenging is hetzelfde als bij een 4-bak. Die van een overdrive is weer anders, maar dat is ook geen 4-bak meer maar een 4-bak met overdrive. ![]() 120 rijden kan prima en is nog redelijk stil (stiller dan de benzine/lpg-versie) maar persoonlijk rij ik er liever 90-100 mee, dat cruist wat relaxter. ![]() Prijs is uiteraard onderhandelbaar trouwens. ![]() Wat betreft de roest op de achterdeur: dat kan nog jaren mee maar als je 't echt netjes wil hebben dan moet je toch de bijgeleverde deur laten spuiten en monteren (op zich niet veel werk). Maar wellicht is dat interessanter om over een paar jaar te doen als je ook de wielranden etc wil aanpakken. ![]() | |
Bart-Willem | vrijdag 2 maart 2012 @ 22:17 |
Kick! | |
Bart-Willem | zaterdag 3 maart 2012 @ 15:44 |
Prijsverlaging naar 2500! | |
Bart-Willem | maandag 5 maart 2012 @ 17:51 |
Kick! | |
El_Liberaliste | maandag 5 maart 2012 @ 18:22 |
Ik heb geen interesse maar wel een tip; zoek eens een liefhebberssite, vaak hebben die ook wel verkoophoekjes. Zo ben ik ook van een oldtimer af gekomen waar op fora en Marktplaats geen haan naar kraaide ![]() | |
Bart-Willem | maandag 5 maart 2012 @ 18:52 |
Ik heb 'm wel op een Volvo 240-forum staan, maar dan heb je 't probleem dat al die mensen al een 240 hebben. ![]() ![]() | |
junkiexp | maandag 5 maart 2012 @ 21:59 |
Onder de 2500 zou ik niet duiken hoor, dat is echt doodzonde. | |
Bart-Willem | woensdag 7 maart 2012 @ 21:48 |
Ik ga 'm niet koste wat het kost weg doen. ![]() ![]() ![]() | |
dribbel79 | woensdag 7 maart 2012 @ 21:58 |
Wat een bak! Had ik een garage, eigen put en de centen voor een 2e auto, was ikmzeker live komen kijken! | |
#ANONIEM | woensdag 7 maart 2012 @ 22:33 |
Roest? ![]() | |
Bart-Willem | woensdag 7 maart 2012 @ 22:48 |
Wel wat (niet veel), en het is nu behandeld om verder roesten te voorkomen maar dat beetje roest zal nooit uit zichzelf verdwijnen (dat doet het nooit namelijk). Dus dan zal er toch iets aan gedaan moeten worden om het 100% weg te krijgen en ook dus een klein stuk opnieuw gespoten moeten worden. ![]() ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 7 maart 2012 @ 22:54 |
Bijna een jaar later wil ik nog wel een bod doen van 1500 Euro. | |
Bart-Willem | woensdag 7 maart 2012 @ 23:07 |
Te laag. ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 7 maart 2012 @ 23:42 |
Dat was 2500 ook een jaar geleden. ![]() | |
junkiexp | woensdag 7 maart 2012 @ 23:48 |
Als ik mij baan en leaseauto zou kwijtraken kocht ik hem morgen van je. Dit is volgens mij net zo'n fijne bak als mij ex W124: [TK] Wegenbelastingvrije Mercedes oldtimer met nieuwe APK en opties | |
Bart-Willem | woensdag 7 maart 2012 @ 23:50 |
Toen reed ik er nog vaak genoeg in, dat is nu een stuk minder. ![]() ![]() @ JunkieXP: die Mercedessen hebben toch nog verenpakketten in hun stoelen en geen foam? Dat is bij de 190 van m'n ex-zwager wel het geval namelijk en kennelijk bij meer Mercedessen. In dat geval is zo'n Volvo fijner want die heeft tenminste wel goede stoelen (en zeker deze: zijn al eens voorzien van nieuwe stoelvullingen). | |
#ANONIEM | woensdag 7 maart 2012 @ 23:51 |
Het barst van die dingen, hopenlijk blijven ze in Turkije als taxi. | |
Bart-Willem | donderdag 8 maart 2012 @ 18:20 |
Voor mij hoeven die dingen hier ook niet heen te komen, worden meestal ingezet als knakenrijders-bak. ![]() Oja, vergeten te melden: auto is nu voorzien van goede Michelin-banden en de velgen zijn opgeknapt (gestraald, opnieuw gespoten etc). ![]() ![]() [ Bericht 55% gewijzigd door Bart-Willem op 08-03-2012 19:14:06 ] | |
Party_P | donderdag 8 maart 2012 @ 23:29 |
TVP, misschien vind een collega het wel wat. Edit: Helaas, aangezien het de diesel is, geen interesse [ Bericht 44% gewijzigd door Party_P op 09-03-2012 08:35:46 ] | |
Bart-Willem | zondag 11 maart 2012 @ 11:24 |
Jammer. ![]() ![]() | |
Bart-Willem | dinsdag 13 maart 2012 @ 18:55 |
Kick! | |
Bart-Willem | donderdag 15 maart 2012 @ 17:08 |
En hops! | |
Bart-Willem | zaterdag 17 maart 2012 @ 11:02 |
Weekendkick! ![]() | |
Bart-Willem | zondag 18 maart 2012 @ 12:30 |
Et voila! | |
Bart-Willem | dinsdag 20 maart 2012 @ 18:07 |
Iemand? ![]() | |
Bart-Willem | donderdag 22 maart 2012 @ 16:33 |
Kick! Nu met gloednieuwe originele Volvo kompalmp-unit omdat het glas er spontaan af donderde! ![]() | |
drdoofenshmirtz | vrijdag 23 maart 2012 @ 08:36 |
Hou dat ding gewoon joh, lekker cruisen met die zespitter! | |
Bart-Willem | vrijdag 23 maart 2012 @ 13:42 |
Maar ik heb er nog 1 staan die weer de weg op moet (staat nog op stalling, is een handgeschakelde benzine-versie trouwens). ![]() | |
nerderick | vrijdag 23 maart 2012 @ 19:52 |
Geniale auto! Het is dat ik niet mag rijden op het moment, hoop van de zomer weer de weg op te mogen. Als hij er dan nog is moeten we zeker even praten/mailen/direct msgs'en ![]() | |
Bart-Willem | zaterdag 24 maart 2012 @ 01:25 |
Hoezo mag je niet rijden? ![]() ![]() | |
nerderick | zondag 25 maart 2012 @ 12:39 |
Nope, medische reden. Op het moment lopen nog wat onderzoeken die van de zomer wel afgerond zullen zijn Snelheid is niet zo belangrijk voor mij, rij op het moment een golfje 2 diesel, ook bijzonder snel ![]() Gister nog een mooie 240 in het echt gezien op Techno Classica te Essen, ben helemaal verliefd, pracht auto's! Ik blijf je topic volgen. | |
Bart-Willem | zondag 25 maart 2012 @ 14:58 |
Da's prima, en beterschap! ![]() | |
Bart-Willem | dinsdag 27 maart 2012 @ 17:22 |
Kick! ![]() ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 27 maart 2012 @ 17:25 |
Diesel wordt ook steeds duurder. ![]() | |
Bart-Willem | dinsdag 27 maart 2012 @ 17:30 |
Benzine ook, LPG ook, alles wordt duurder. ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 27 maart 2012 @ 17:46 |
Ja, die kut Grieken. ![]() | |
Bart-Willem | dinsdag 27 maart 2012 @ 18:10 |
Vergeet de zware oorlogen in het Midden-Oosten niet die voor zeer ernstige olietekorten zorgen en daardoor elke pomp in de wereld zonder brandstof zit. ![]() ![]() 1 voordeel is wel: in de zomer is die 244 diesel lekker zuinig. ![]() ![]() | |
T42 | woensdag 28 maart 2012 @ 14:17 |
maar altijd nog goedkoper dan benzine. en zuininger. en je kunt er andere dingen in verbranden zoals lijnzaadolie enz | |
Bart-Willem | zaterdag 31 maart 2012 @ 15:12 |
Of zonnebloemolie, dat kan er zonder aanpassingen in. ![]() ![]() | |
Bart-Willem | dinsdag 3 april 2012 @ 17:33 |
Kick! | |
Bart-Willem | zaterdag 7 april 2012 @ 13:34 |
Verkocht! Topic mag dicht. ![]() | |
Housekeeper | zaterdag 7 april 2012 @ 13:38 |
Leuk topic was dit. Gefeliciteerd met de verkoop. ![]() |